Örebro: IT-tekniker | Örebro | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker | Örebro | Experis i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt?

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del av IT-teamet? Som IT-Tekniker blir du den alla vänder sig till när tekniken strular, men du är mer än bara en problemlösare. Du är en viktig kugge som skapar sömlösa tekniska processer och som bidrar till att tekniken går hand i hand. Här får du möjlighet att ta steget in i en roll där du inte bara löser problem, utan där du formar och optimerar tekniken för att stödja varje aspekt av dina kollegors arbete. Din arbetsvardag kommer vara varierad och innehålla allt från felsökning, support, produkttester, installation, systemadministration till IT-säkerhet och IT-drift. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer ni att arbeta nära varandra för att säkerställa att IT-landskapet är en smidig motor för alla.

Att vara konsult genom Experis öppnar upp för en värld full av teknik och innovation. Vi värdesätter att du som konsult inte bara är en tillfällig medlem, utan känner dig som en integrerad del av Experis-teamet redan från dag ett. Genom att bli en del av Experis-familjen får du tillgång till ett nätverk av möjligheter och utmaningar som ständigt utvecklar dina färdigheter. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en arbetsmiljö där du inte bara trivs utan också blomstrar och växer i din professionella resa. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 1 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen på mailadress Ellen.Egnell@se.experis.com eller Dara på mailadress Dara.Tysani@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Extra tekniker i Örebro

Läs mer Jun 26
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för teknik och IT eller kanske bara vill extra knäcka? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera personer för att extra jobba hos oss!
Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.
Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:
Datorer och kringutrustning
Felsökning av IT-utrustning i hemmet
Nätverk och nätverksutrustning
Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?
Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.
Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.
Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling

Ansök nu

Vi behöver IT-supportekniker! Titta hit!

Läs mer Jun 25
Vi behöver IT-supportekniker! Titta hit!
Gillar du IT och har förmågan att läsa mellan raderna och ställa riktade följdfrågor? Kanon, då måste du läsa vidare.
En trevlig helpdesk med fokus på Firstline ärenden i Örebro söker nu dig som kollega. Vardagen speglas av hjälpsamhet, och teamwork, detta i en kombo av tempoväxlingar. För att lyckas behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och driven. Självklart är det också viktigt att du har ett genuint intresse för IT och teknik.
Varje dag hanterar du ärende från kunder via telefon, chatt samt e-post. Det är ett växlande tempo där vardagen styrs av händelser i kundens miljö, trots detta håller ni alltid en hög kvalitet och servicenivå.Krav- Svenska och engelska flytande!- Kännedom om Active Directory, Windows Server, Basic nätverk, felsökningMeriterande om- Du har arbetat i servicedesk sedan tidigare- Har ett härligt driv och är prestigelös och flexibel- Har en vidareutbildning exempelvis från YH eller Universitet
Vi letar efter dig som brinner för IT och service. Du har troligtvis en IT-utbildning i grunden. Det är ett plus i kanten om du har erfarenhet av 1st line support sedan tidigare. Vi ser gärna att du har kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter. Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat.
Joina oss!

Ansök nu

Supporttekniker - Microsoft 365

Läs mer Jun 12
Supporttekniker – Microsoft 365
Heltid, Placering: Örebro med möjlighet till visst distansarbete.
Är du en nyfiken och engagerad tekniker med ett intresse för Microsoft 365? Vill du arbeta med kunders behov och leverera högkvalitativ support? Vi söker dig som vill vara en del av vårt team på K3 Nordic!
Om rollen:Som supporttekniker med fokus på Microsoft 365 kommer du att:
Hantera supportärenden: Lösa problem och ge support via telefon, e-post och fjärrsupport.
Felsöka och analysera: Utföra felsökningar och analysera tekniska problem.
Utföra konfigurationer: Konfigurera och administrera Microsoft 365-tjänster som Office 365, Exchange Online, SharePoint och Teams.
Delta i kundprojekt: Bidra till implementationer, migreringar och uppgraderingar inom Microsoft 365.
Bidra till underhåll: Underhålla och förbättra både befintliga och framtida lösningar för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet.
Kundbesök: Vid behov (10-25% av tiden) besöka kunder för att förstå deras behov och ge teknisk support på plats.
Din profil:
Vi söker dig med erfarenhet och kunskap inom:
Microsoft 365: Expertis inom administration och support.
Intune: Hantering av enheter och appar.
Entra AD & Active Directory: Administration och felsökning.
Windows 10/11 & macOS: Support och felsökning.

Meriterande är:
Certifieringar inom MS/SC (t.ex. MS-102, SC300 m.fl.)
Erfarenhet av MS Defender-sviten
Kunskap inom Azure och Powershell
Erfarenhet av Windows Server
Erfarenhet av andra RMM & MDM-plattformar
Erfarenhet av nätverk
GoogleWorkspace
Vem är du? Problemlösare: Du har en passion för att lösa tekniska problem och erbjuda enastående service.
Teamspelare: Du trivs med att samarbeta med kollegor och kunder.
Flexibel: Du kan arbeta självständigt och anpassa dig till olika arbetsmiljöer.
Kommunikativ: Du har god förmåga att uttrycka dig både på svenska och engelska.
Om K3 Nordic:
På K3 Nordic arbetar vi nära varandra i högt tempo i den ständigt föränderliga IT-världen. Vårt mål är att ge våra kunder en smidigare digital vardag genom innovativ teknik, robust säkerhet och proaktiv enhetshantering. Vi arbetar med både mindre företag och större organisationer, och levererar expertis inom licenshantering och avancerad IT-konsultation.
Vår framgång bygger på din passion för att utvecklas och vara en del av något stort, där varje dag ger möjligheter att lära, växa och skapa framstående resultat tillsammans.
Varför K3 Nordic? Utvecklingsmöjligheter: Möjlighet att växa inom ett expansivt och tekniskt framstående område.
Teamkänsla: Ett engagerat och kompetent team som stödjer varandra.
Flexibla arbetsformer: Möjlighet till arbete från kontoret, remote och hos kund.
Förmåner: Konkurrenskraftiga förmåner och en stimulerande arbetsmiljö.
Ansökan:
Vi hanterar ansökningar löpande. För frågor och för att påbörja din resa, kontakta:
Sid ThomasE-post: sid.thomas@k3nordic.comTelefon: 079-0068550
Välkommen till K3 Nordic - där varje dag är ett äventyr i digital kreativitet!

Ansök nu

Supporttekniker till IT-avdelningen hos Närkefrakt

Läs mer Jun 18
Supporttekniker till IT-avdelningen hos Närkefrakt
Är du en tech-entusiast som älskar att lösa problem och vill vara en del av ett företag med både hjärta och muskler? Då har vi jobbet för dig!
Närkefrakt
Närkefrakt är inte bara en lastbilscentral – vi är en pulserande hub för transporter, med över 90 delägare som både driver sina åkerier och äger Närkefrakt. Vår verksamhet sträcker sig även utanför vägarna; vi har t.ex. egen produktion, jordförsäljning samt tipp- och återvinningsverksamhet. Beläget i ett av Sveriges främsta logistikområden, har vi en omsättning på över en miljard kronor.
Med 65 anställda erbjuder vi den perfekta balansen mellan det lilla företagets snabba beslutsvägar och det stora företagets möjligheter. Tillsammans med våra delägare sysselsätter vi runt 550 chaufförer, vilket skapar en dynamisk och samarbetsvillig miljö där ingen dag är den andra lik.
IT-supporttekniker till Närkefrakts IT-avdelning
Vi söker en entusiastisk och ambitiös IT-supporttekniker till vår IT-avdelning hos Närkefrakt. Som en ledande aktör inom transportbranschen erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö med snabb utvecklingstakt i våra systemlösningar. Som en del av vårt supportteam kommer du att arbeta nära verksamheten och vara en central del av företagets stöd och utveckling. Vi söker dig som tycker om att hjälpa dina kollegor, brinner för IT-support och är redo att ta dig an spännande utmaningar.
Om IT-avdelningen
Vår IT-avdelning består för närvarande av fyra personer och vi fokuserar på att tillhandahålla högkvalitativ IT-support till hela företaget. Vårt IT-landskap och våra systemlösningar genomgår ständiga förbättringar för att möta de snabbt föränderliga kraven från verksamheten och våra kunder. Vi har en mix av egenutvecklade lösningar och standardsystem som kräver konstant uppmärksamhet och kompetens.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ge högkvalitativ IT-support till alla slutanvändare inom företaget.
Hantera och administrera mindre IT-projekt inom supportavdelningen.
Bistå verksamheten med teknisk expertis samt utveckla och underhålla Närkefrakts dokumentation inom drift och support.
Delta i felsökning, utveckling av lösningar och implementering, inklusive utbildning och uppföljning.
Stötta och bidra till förbättringar inom hela verksamheten med fokus på IT-support för slutanvändare.

Vi tror att du
Har en positiv attityd, tålamod och förmåga att sprida glädje på arbetsplatsen.
Trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabb utvecklingstakt och klarar av att upprätta ordning och struktur.
Är stresstålig och flexibel, med förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter.
Har en nyfikenhet och kreativitet som driver innovation och förbättringar inom IT-support.
Är prestigelös och tycker om att arbeta i team.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av IT-support för slutanvändare. Erfarenhet av användarsupport och projektledning är meriterande.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling. Hos Närkefrakt kommer du att vara en del av ett dedikerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår utvecklingsresa.
Ansökan och information
Välkommen med din ansökan! Urvalet och första intervjuer kommer att påbörjas efter sommarsemestrarna i augusti.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Nyström, HR-konsult via telefon 070-4915965.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Experis AB .

Leveransansvarig för IT-partnerbolag | Örebro| Experis

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 13
Har du erfarenhet av partneransvar inom konsultbranschen och är skicklig på att matcha rätt konsult till rätt uppdrag? Vill du dessutom vara en del av ett prestigelöst team som arbetar med vår underkonsultsaffär och bli en nyckelperson på vår tillväxtresa? Då ser vi mycket fram emot din ansökan!

Vi söker en driven leveransansvarig som kommer att leda och koordinera leveranser för underkonsulter, säkerställa att projekt levereras i tid och med hög kvalitet, samt hantera avtal och relationer med underkonsulter. Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande krävs.

Om rollen

Som leveransansvarig har du ett helhetsperspektiv över partneraffären. Teamets huvuduppgift är att tillsätta underkonsulter hos våra avtalskunder. Vi har även ett ben i sälj och sitter med i kundmöten så som partnermöten. Vi samarbetar med kunder och partners i och utanför Sverige samt har ett växande samarbete med våra nordiska Experis kollegor.

Vi i teamet driver egna rekryteringsprocesser från A till Ö, sitter med löpande partnermöten för att skapa och bibehålla framgångsrika relationer. Rollen kan även innebära att vara representant för UK-affären vid upphandlingar. Rollen kräver att man hanterar många bollar i luften samtidigt och kunna anpassa sig till kunderna såsom partnernas särskilda behov. Du kommer att samarbeta tätt med konsultchefer, säljare och kollegor runt om i Sverige för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och leverera bästa möjliga resultat till våra kunder.

En viktig del av rollen är administrativt arbete i våra system, där du håller ordning på dokumentation, avtal och rapportering. Din förmåga att följa strukturerade processer är avgörande för att vi ska kunna leverera med högsta kvalitet och säkerställa att allt flyter smidigt.

Din profil

Den här tjänsten passar dig som har några års erfarenhet av att arbeta i en operativt liknande roll. Eftersom rollen är starkt kommunikativ, lägger vi stor vikt vid din personlighet och förmåga att bygga goda relationer.

Vi ser att du är van vid att säkerställa att kandidater och partners som är involverade i en process, behandlas professionellt och får snabb respons. Vi värdesätter även att du proaktivt ser till att dina kollegor har all nödvändig information för att kunna följa upp partnerrelationer och den uppsatta strategin.

Kvalifikationer som behövs för rollen är att du har/är:

* Organiserad och effektiv - kan balansera flera prioriteringar, planer och strukturerar tiden för att effektivt uppnå prestandamål
* Snabb och smidig, utan att kompromissa med kvalitet
* Självgående och resursstark med stor förmåga att utföra och hantera intensiva perioder och varierande uppgifter
* Tar självständiga beslut och har en stark affärsförståelse
* Positiv, energisk och utåtriktad relationsskapare
* Håller sig uppdaterad om den marknad vi verkar på
* Är flytande i svenska och engelska

En högre utbildning inom relevant område, förståelse för IT-branschen samt erfarenhet av att arbeta med den offentliga sektorn är mycket meriterande.

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Ebba Folkesson på ebba.folkesson@se.experis.com.

Vi kommer att validera ansökningar under sommaren och intervjuer kommer att ske från och med augusti.

Ansök nu

Utbildas i systemsäkerhet | Saab | Karlskoga | Experis Academy

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Jul 2
Har du intresse för teknik, mekanik, elektronik, hårdvara eller mjukvara och vill djupdyka i detaljer? Tycker du att system och säkerhet är en spännande kombination? I samarbete med Saab genomför Experis Academy ett skräddarsytt utbildningsprogram där du blir anställd från första dagen och får möjlighet att bli riktigt duktig inom ditt specialistområde - systemsäkerhet!

Är du mekaniker, nyexaminerad ingenjör, arbetar i produktion, med dokumentation eller liknande och har ett starkt tekniskt intresse? Vill du jobba på ett av Sveriges mest innovativa företag, Saab? Hos Experis Academy får du möjlighet att utbilda dig inom systemsäkerhet och jobba hos dem. Utbildningen startar i november och sker fysiskt i antingen Karlskoga eller Linköping. Efter utbildningen kommer du ha specialiseringsperiod i 12 månader hos Saab i dessa städer.

Var med och jobba för en säkrare värld!

Vill du vara med och bidra till tryggare samhällen och en säkrare, mer hållbar och rättvis värld? Hos Saab får du, genom Experis Academy, vara med och ha en påverkan! Som systemsäkerhetsingenjör (System Safety) hos Saab kommer du ingå i ett team som strävar mot ett gemensamt mål: att skapa en värld där trygghet är en självklarhet. Här får du möjlighet att arbeta med systemsäkerhet inom bland annat produktområdena missilsystem, undervattensteknik, understödsvapen och träningssystem. Du får vara en del av något större och varje dag kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till att forma säkerheten och tryggheten för människor över hela världen.

Rollen som systemsäkerhetsingenjör

Som systemsäkerhetsingenjör kommer ditt primära ansvar vara att säkra att tekniska system är godkända i enlighet med standarder. Du kommer jobba tätt tillsammans med kollegor och projektgrupper, där ni gemensamt jobbat mot att utveckla och underhålla Saabs portfölj av produkter. Bland annat kommer du få möjlighet att samarbeta över flera discipliner, så som mekanik, elektronik, inköp och produktion, något som ger dig ett brett nätverk.

Din roll sträcker sig bortom att bara identifiera risker; du kommer att vara ansvarig för att analysera och minimera systemrisker för att förebygga potentiella olyckor som kan innebära skada på människor, egendom eller miljön. Dessa analyser omfattar hela systemets livscykel, vilket innebär att du kommer att arbeta med hårdvara, mjukvara och interaktionen med användare och andra externa system. Detta innebär också att du kommer att grotta ned dig i analyser, riskanalyser, dokumentation, kvalitetssäkring och utveckling. Här får du möjlighet att landa, utvecklas och bli experten inom området.

Experis Academys utbildning i samarbete med Saab

Experis Academy och Saab erbjuder dig ett arbete som inleds med en intensivutbildning inom områden för systemsäkerhet och därefter konsultuppdrag och specialisering inom detta hos Saab i Karlskoga och Linköping.

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Våra utbildningsprogram har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet att komplettera sina tekniska färdigheter med andra mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis Academy. Efter genomförd utbildning kommer samtliga anställda deltagare påbörja arbete som konsulter hos Saab, det vi nedan kallar för specialiseringsperiod.

Fördelar med Experis Academy

* Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under utbildningsperioden och tiden som konsult på ditt specialiseringsuppdrag får du ersättning och professionell handledning.
* Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Saab, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter i praktiskt arbete.
* Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna och seniora med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Vem kan ansöka?

För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för systemsäkerhet kan du lära dig - och det hjälper Experis Academy i samarbete med Saab dig med! Som person är du detaljorienterad, men klarar samtidigt av att se helheten. Du är nyfiken och det faller sig naturligt för dig att driva ditt eget arbete framåt, både självständigt och i samarbete med dina kollegor. Du drivs av att arbeta systematiskt med processer, dokumentation och analyser och har ett stort intresse för systemsäkerhet, teknik, mjukvara, elektronik och/eller mekanik. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande, men inte ett krav, om du uppfyller något eller några av följande kriterier:

* Du har genomfört en (högre) utbildning, gärna inom teknik, mekanik, elektronik eller mjukvara
* Du har genom tidigare arbete eller studier kommit i kontakt med uppgifter inom system eller systemsäkerhet
* Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokumentation, analyser eller processer
* Du har tidigare arbetat inom produktion och montering
* Du har intresse för bakomliggande systemarkitektur och konstruktion

Praktisk information

* Utbildningsstart: November 2024
* Utbildnings- och specialiseringsorter: Karlskoga och Linköping
* Arbetstid: Heltid
* Uppdraget förutsätter att du genomgår och godkänns enligt de gällande säkerhetsbestämmelserna. För vissa roller med säkerhetsklassificering kan det finnas krav på specifikt medborgarskap

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

Projektledare | Saab Dynamics | Karlskoga

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Jul 5
Är du en driven projektledare med stark administrativ förmåga? Vi på Jefferson Wells söker en projektledare till SAAB Dynamics i Karlskoga. Om du vill ta dig an en utmanande roll där du driver projekt framåt inom försvarsindustrin, skicka in din ansökan idag!

Ort: Karlskoga
Start: Augusti 2024
Uppdragslängd: Konsultuppdrag med stor möjlighet till förlängning eller anställning hos kund

Om jobbet som projektledare
Som projektledare hos vår kund SAAB Dynamics i Karlskoga kommer du att arbeta med projektldening inom testutrustningsavdelningen av försvarsprodukter. Ditt huvudsakliga ansvar blir att säkerställa att projekten hålls ihop och att tidsplaner följs, vilket innebär att du kommer att behöva koppla ihop resurser och driva projekten framåt på ett effektivt sätt. Rollen innebär även en del administration, såsom att sammanställa krav på produkter och säkerställa att all dokumentation är i ordning.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Säkerställa att tidsplaner hålls och följs upp
* Administration - planering, uppföljning samt dokumentation och sammanställning av kravställning på produkt och process
* Driva och pusha projektet framåt
* Hantera produktionstekniska frågor och resurser

Den vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som projektledare inom produktion eller produktionstekniskt område och har en god insikt i producerande företag. Du är administrativt stark och har förmågan att driva projekt framåt på ett effektivt sätt. Det är mycket meriterande om du har en teknisk bakgrund och erfarenhet inom liknande områden.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

* Gymnasieutbildning eller högre utbildning inom relevant område
* Erfarenhet av projektledning inom produktion eller produktionstekniskt område
* God administrativ förmåga
* Förståelse för produktionsprocesser
* Erfarenhet av att arbeta i IFS eller liknande system
* Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där våra kunder har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om vår kund:
SAAB Dynamics är ett expansivt, innovativt och världsledande företag inom försvarsindustrin. De fungerar som ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdraget att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Seniora Projektledare | SAAB Dynamics | Karlskoga

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Jul 5
Är du en erfaren projektledare med bakgrund inom produktion och teknik? Vi på Jefferson Wells söker nu flera seniora projektledare till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund Saab i Karlskoga. Vill du ta nästa steg i din karriär som projektledare hos oss? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Karlskoga
Start: September/Oktober 2024
Uppdragslängd: Varierande, med stor möjlighet till förlängning eller anställning hos kund.

Om jobbet som Senior Projektledare
Som Senior Projektledare hos oss på Jefferson Wells, placerad ute hos vår kund Saab i Karlskoga, kommer du att vara en nyckelperson i flera projekt med fokus på produktion och tillverkning. Vi söker:

Projektledare: Start i mitten av september. Du kommer fortsätta driva ett pågående projekt inom produktutveckling och hårdvara. Ditt arbete kommer att handla om att förbättra processer, se till att tidsplaner följs och koordinera aktiviteter.

Huvudprojektledare: Start i oktober. Här krävs lång erfarenhet och en stor förståelse för produktion. Uppdraget handlar om att öka kapaciteten i Karlskoga genom att genomföra förändringar i produktion, planering av byggnader och flöden. Projektet förväntas pågå minst 2 år och innefattar både stora och små projektdelar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Driva och leda projekt från start till slut
* Koordinera team och aktiviteter för att säkerställa att tidsplaner hålls
* Implementera förbättringar i produktionsprocesser
* Planera och genomföra förändringar i produktion och byggnadsflöden

Den vi söker
För att lyckas i rollen som Senior Projektledare hos Saab behöver du ha tidigare erfarenhet av projektledning inom produktion eller lång erfarenhet inom produktionsteknik. Du bör ha en god insikt i producerande företag och kunna driva projekt framåt på ett effektivt sätt. En teknisk bakgrund och erfarenhet är meriterande.

Vi söker dig som:

* Har en gymnasieutbildning eller högre utbildning inom ett relevant område
* Har tidigare erfarenhet som projektledare inom produktion
* Har god insikt i och förståelse för producerande företag
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
* Är självgående, målinriktad och har en förmåga att strukturera och planera tillsammans med teamet

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassning kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om vår kund:
SAAB Dynamics är ett expansivt, innovativt och världsledande företag inom försvarsindustrin. De fungerar som ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdraget att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef Logistik med vilja att förändra till Atria

Logistikchef
Läs mer Jun 11
Nu har du chansen att bli en viktig del av Atrias tillväxtresa och vara delaktig i att forma framtidens logistik. I Sköllersta har vi nu byggt ut anläggningen med en stor terminal som stod klar 2023, för att kunna centralisera logistiken från andra fabriker. Nu kan du växa med oss i rollen som Gruppchef med ansvar för inbound logistics och ca 20 medarbetare i ditt team.

Rekryteringen är ett samarbete med Jefferson Wells, men du blir direkt anställd hos Atria.

Vår vision är att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle. Det uppnår vi bara om vi anställer de kunnigaste och mest engagerade medarbetarna och ser till att de trivs så bra som möjligt hos oss.

Vi har sex fabriker är utspridda i Sverige, där fabriken i Sköllersta 2 mil utanför Örebro är vår största fabrik med över 400 medarbetare, där tillverkas bl.a. korv och hamburgare. Hos oss produceras inspirerande mat under varumärken som Lönneberga, Sibylla, Lithells, Arboga och Ridderheims.

Dina ansvarsområden
Som Gruppchef blir ditt huvudansvar att leda och fördela det dagliga arbetet på terminalen samt säkerställa en optimal bemanning för att nå uppsatta mål. Du håller dagliga möten för att ständigt utveckla verksamheten, skapar starka samarbeten med andra avdelningar och samarbetspartners inom ansvarsområdet.

Du bidrar till att skapa en förändringskultur, motiverar din personal och arbetar med att uppnå specifika krav och mål. För att uppnå önskad servicegrad och leverera efter organisationens mål, blir en del i de huvudsakliga arbetsuppgifterna att utveckla och förbättra arbetsmetoder med fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.

I arbetsuppgifterna kan även operativt arbete ingå vid behov samt uppföljning av frånvaro. Administrativa uppgifter som uppföljning, rapportering och statistik ingår också i tjänsten.

Utöver fullt personalansvar för 20 medarbetare har du även ansvar för:

* Arbetsmiljö- och säkerhetsarbete
* Daglig uppföljning av verksamheten
* Facklig samverkan
* Kommunikation med stödavdelningar
* Driva utveckling med arbetsrotation inom terminalen för ökad flexibilitet

Arbetet är heltid och verksamheten bedrivs i 2-skift, men din arbetstid är förlagd till dagtid och anställningsformen är tillsvidareanställning. Du ingår i en gruppchefsduo som tillsammans med tre samordnare bemannar de olika arbetspassen och är direkt underställd Terminalchefen.



Vem är du?
Du har viljan och förmågan att axla ett ledaransvar med ett starkt intresse för att utveckla medarbetarna. Du är ambitiös, vill utvecklas i ditt ledarskap och ta dig an ett större ansvar.

För att lyckas i rollen känner du igen dig i dessa punkter:

* Har flera års erfarenhet av ledarskap i en liknande roll inom logistik eller lager, gärna på ett tillverkande företag med nära koppling till produktionen.
* Är en skicklig kommunikatör som uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift.
* Besitter goda kunskaper i MS Office och har erfarenhet av att arbeta med systemstöd, vi använder systemet M3.
* Har en lösningsorienterad inställning och trivs med att strukturera och arbeta med ständiga förbättringar.
* Är ett föredöme i lojalitet och rättvisa, och hanterar problem prestigelöst och konstruktivt.
* Har B-körkort

Du har troligtvis en utbildning inom logistik eller teknik, har du även grundläggande kunskaper inom områden som arbetsmiljö, kvalitet och livsmedelshygien är till din fördel.
Det är extra meriterande om du har erfarenhet av att hantera kylvaror inom FMCG-branschen, då vi har både kyl- & fryslager.

För att nå produktions- och kvalitetsmål krävs handlingskraft och engagemang samt god förståelse för vilka parametrar som påverkar både kostnader och intäkter. Du har förmågan att se övergripande med förståelse för hela kedjan; från produktion till utleverans.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer om Atria
Vår vision är att bli The Winning Northern European Food Company, det uppnår vi endast med engagerad, kunnig personal som trivs hos oss. Atria är det stora företaget med det lilla företagets möjligheter och du har stora möjligheter att påverka vårt företags resa och din egen karriärsresa.
Vi har idag flera spännande varumärken i vår portfölj som Lönneberga, Lithells och Ridderheims som är med och formar framtidens matutbud - det med hållbar innovation och utveckling på agendan.

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. Varmt välkommen att kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson om du önskar mer information på tel 070-276 9953.

Under sommaren kommer urval och intervjuer ske löpande, ett mindre uppehåll kan ske i slutet av juli och början på augusti. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu