Örebro: Payroll Specialist till Flex Applications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Payroll Specialist till Flex Applications i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med framåtanda, kompetens i toppklass och trevliga kollegor? Då är det just dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
På Flex Applications jobbar alla mot samma mål: att leverera Sveriges bästa kompletta lösning för personaladministration med fokus på reseräkningar, bemanning, tid, lön och HR-system. De har en stor kundbas, en fantastisk produktportfölj och är en av de ledande leverantörerna i branschen. Sedan 2022 är de en del av Visma-koncernen. I dagsläget har de cirka 7000 företag och 600 000 användare som använder ett eller flera av deras system. Via lönecentret Payroll Services tillhandahåller de även tjänster inom lön- och personaladministration. Nu utökar de personalstyrkan på lönecentret Payroll Services för att kunna möta upp mot efterfrågan på deras tjänster.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Flex Applications.  Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som Payroll Specialist kommer du att utgå från Flex Applications lokaler i centrala Örebro. Tjänsten innefattar ett tätt samarbete med kund, att supporta i försystem, beräkna och utföra en lönekörnings alla moment och leverera önskade underlag tillbaka till kund. Du kommer att arbeta i Sveriges modernaste kompletta personalplattform; Flex HRM. I tjänsten ingår också att vara med och bygga upp Payroll Services och tillsammans med teamet skapa hållbara strategier och rutiner.

Vi söker dig som:
har god kunskap och erfarenhet av löneadministration och personaladministrativa system. Vidare har du kunskap inom löneprocessens faser och är van och trygg i kunddialoger. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Flex Applications. Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och ständigt nyfiken på att lära dig nya saker. Dessutom har du en stark analytisk förmåga tillsammans med ett öppet och relationsskapande förhållningssätt.

START: Enligt överenskommelse
LÖN: Fast månadslön, marknadsmässig
OMFATTNING: Heltid/deltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Flex-Applications, #Payroll-Specialist, #Löner, #Löneadministratör, #Flex-HRM

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Löneadministratör.

Lönehandläggare till statlig myndighet

Läs mer Jul 4
Lönehandläggare till statlig myndighet
Nu söker vi Lönehandläggare för vår kunds räkning.

Tjänsten är hos en statlig myndighet i Örebro och innebär att man blir anställd direkt av myndigheten men Oak handhar rekryteringsprocessen.

Är du en noggrann, engagerad och positiv person med eget driv som brinner för att ge bästa möjliga service och ta eget ansvar? Har du erfarenhet av arbete med service och löneadministration?

Då är du kanske den medarbetare vi söker.

Välkomna att bli våra kollegor!

 

Dina arbetsuppgifter
Som Lönehandläggare kommer du huvudsakligen arbeta med löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden som ex. kvalitetskontroller, avstämningar och skatter.

Du kommer ingå i ett team med självständiga kollegor där gemenskap är av stor vikt.

 

Din profil
Vi söker dig som har 3-årig gymnasieutbildning eller mer alternativt motsvarande krav som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen och känner dig bekväm i processens alla delar, vilket gör att du har möjlighet att självständigt driva din arbetsvardag framåt.

Du har goda kunskaper och erfarenhet av arbete i olika lönesystem samt MS Office. Du har även kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med pensions- och förmånsfrågor samt tolkat lagar och avtal. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap om hur ekonomi och lön hänger ihop.

För att trivas hos oss behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, ta eget ansvar och känna tillfredsställelse att ge en god service med hög kvalitet. Du har en god samarbetsförmåga och kan hantera flera olika arbetsuppgifter vid sidan av varandra. Du har lätt att planera och prioritera samt håller huvudet kallt vid stressade situationer.

Som person är du noggrann, nyfiken, positiv och har hög integritet. Du trivs med ett självständigt arbete men samtidigt vara del i ett team. Du är en van problemlösare och ser möjligheten före problemet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Kontakt
Vi arbetar med löpande urval under denna process så välkommen att söka direkt!

Dock är sista ansökningsdag den 28/8.

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen på tel. 070-259 05 07 alternativt Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.

Ansök nu

Payroll Specialist till Flex Applications!

Läs mer Jul 8
Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med framåtanda, kompetens i toppklass och trevliga kollegor? Då är det just dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
På Flex Applications jobbar alla mot samma mål: att leverera Sveriges bästa kompletta lösning för personaladministration med fokus på reseräkningar, bemanning, tid, lön och HR-system. De har en stor kundbas, en fantastisk produktportfölj och är en av de ledande leverantörerna i branschen. Sedan 2022 är de en del av Visma-koncernen. I dagsläget har de cirka 7000 företag och 600 000 användare som använder ett eller flera av deras system. Via lönecentret Payroll Services tillhandahåller de även tjänster inom lön- och personaladministration. Nu utökar de personalstyrkan på lönecentret Payroll Services för att kunna möta upp mot efterfrågan på deras tjänster.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Flex Applications.  Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som Payroll Specialist kommer du att utgå från Flex Applications lokaler i centrala Örebro. Tjänsten innefattar ett tätt samarbete med kund, att supporta i försystem, beräkna och utföra en lönekörnings alla moment och leverera önskade underlag tillbaka till kund. Du kommer att arbeta i Sveriges modernaste kompletta personalplattform; Flex HRM. I tjänsten ingår också att vara med och bygga upp Payroll Services och tillsammans med teamet skapa hållbara strategier och rutiner.

Vi söker dig som:
har god kunskap och erfarenhet av löneadministration och personaladministrativa system. Vidare har du kunskap inom löneprocessens faser och är van och trygg i kunddialoger. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Flex Applications. Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och ständigt nyfiken på att lära dig nya saker. Dessutom har du en stark analytisk förmåga tillsammans med ett öppet och relationsskapande förhållningssätt.

START: Enligt överenskommelse
LÖN: Fast månadslön, marknadsmässig
OMFATTNING: Heltid/deltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Flex-Applications, #Payroll-Specialist, #Löner, #Löneadministratör, #Flex-HRM

Ansök nu

Senior löneadministratör

Läs mer Jun 19
Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien.

Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet –
att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag.

Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål.


Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.




Textilia växer – och vi söker därför en löneadministratör som är intresserad av att stärka upp vårt härliga team på huvudkontoret i Örebro.

Vi står inför en spännande förändringsresa med nya system och utveckling av arbetssätt vilket innebär stora möjligheter för dig att få bidra med dina tidigare erfarenheter och att få utvecklas inom löneområdet. Om detta låter intressant; varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som löneadministratör på Textilia ingår du i ett glatt team på i dagsläget sju personer varav två är löneadministratörer och resterande arbetar med ekonomi. Du rapporterar till Ekonomichef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara hela löneprocessen för mestadels kollektivanställda. I detta innefattas löneberedning, lönebildning och lönekartläggning. Du kommer att supportera driften med din sakkunnighet inom lagar och kollektivavtal för ersättningar och anställningsavtal samt ansvara för att det efterföljs. Du kommer även att ansvara för företagets pension och försäkringslösningar. I övrigt ingår framtagande och analys av statistik, för internt och externt bruk.

Erfarenhet och egenskaper
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av löneadministration och kan lagar och regler på dina fem fingrar. Det är meriterande om du har arbetat i systemet FLEX.

För att du ska trivas och lyckas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, har en stark numerisk och analytisk förmåga, är serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Du är en person som trivs med att både arbeta självständigt och att samarbeta i och utanför ditt team. Du drivs av att lära dig nya saker och ta egna initiativ. Du har förmågan att planera din tid väl och du tar stort ansvar för dina uppgifter.  

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi är ett team som trivs tillsammans och gillar att ha roligt på jobbet och söker därför en kollega med samma tankesätt.

Sök redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Rekryterings och bemanningsföretag undanbes höra av sig. 

VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE


På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Ansök nu

Payroll Specialist till Flex Applications!

Läs mer Jun 20
Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med framåtanda, kompetens i toppklass och trevliga kollegor? Då är det just dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
På Flex Applications jobbar alla mot samma mål: att leverera Sveriges bästa kompletta lösning för personaladministration med fokus på reseräkningar, bemanning, tid, lön och HR-system. De har en stor kundbas, en fantastisk produktportfölj och är en av de ledande leverantörerna i branschen. Sedan 2022 är de en del av Visma-koncernen. I dagsläget har de cirka 7000 företag och 600 000 användare som använder ett eller flera av deras system. Via lönecentret Payroll Services tillhandahåller de även tjänster inom lön- och personaladministration. Nu utökar de personalstyrkan på lönecentret Payroll Services för att kunna möta upp mot efterfrågan på deras tjänster.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Flex Applications.  Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som Payroll Specialist kommer du att utgå från Flex Applications lokaler i centrala Örebro. Tjänsten innefattar ett tätt samarbete med kund, att supporta i försystem, beräkna och utföra en lönekörnings alla moment och leverera önskade underlag tillbaka till kund. Du kommer att arbeta i Sveriges modernaste kompletta personalplattform; Flex HRM. I tjänsten ingår också att vara med och bygga upp Payroll Services och tillsammans med teamet skapa hållbara strategier och rutiner.

Vi söker dig som:
har god kunskap och erfarenhet av löneadministration och personaladministrativa system. Vidare har du kunskap inom löneprocessens faser och är van och trygg i kunddialoger. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Flex Applications. Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och ständigt nyfiken på att lära dig nya saker. Dessutom har du en stark analytisk förmåga tillsammans med ett öppet och relationsskapande förhållningssätt.

START: Enligt överenskommelse
LÖN: Fast månadslön, marknadsmässig
OMFATTNING: Heltid/deltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Flex-Applications, #Payroll-Specialist, #Löner, #Löneadministratör, #Flex-HRM

Ansök nu

Lönansvarig sökes inom personlig assistans

Läs mer Maj 28
Vi söker en lönansvarig för en tjänst inom personlig assistans. Om du har erfarenhet av löneadministration och är kunnig inom assistansbranschen, kan detta vara en spännande möjlighet för dig. Här är detaljerna:


Arbetsuppgifter:
Ansvara för lönehantering och administration för våra personliga assistenter.
Hantera löneutbetalningar, skatter, och andra lönerelaterade frågor.
Kommunicera med assistenter och svara på deras lönerelaterade frågor.
Följa gällande lagar och regler inom löneområdet.


Kvalifikationer:
Erfarenhet: Minst två års erfarenhet av löneadministration.
Körkort: B-körkort är ett krav.


Vi erbjuder:
En viktig roll där du kan påverka och göra skillnad för våra kunder.
Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö.
Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget.
Anställningsform: sex månads provanställning. Tillsvidareanställning på heltid.
Placering: Vi är baserade i Örebro.


Om du är ansvarsfull, har erfarenhet inom personlig assistans och kan tala arabiska, ser vi fram emot din ansökan! Vänligen skicka ditt CV och personligt brev till shko@beatumassistans.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB .

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Projektledare, IT
Läs mer Jul 1
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektledare till vår kund sökes!

Civilingenjör, energi
Läs mer Jul 1
Besitter du kunskap och erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation? Ta vara på möjligheten och sök tjänsten som projektledare till vår kund direkt, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en projektledare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till mia.haaster@pn.se.

Du erbjuds
• En roll med befogenhet att driva och fatta egna beslut i syfte att förbättra verksamheten
• En möjlighet att vara med och påverka den gröna omställningen av industrin
• Att bli en del av ett engagerat och kompetent team

Arbetsuppgifter
Som projektledare hos vår kund kommer du dels utgå från kontoret i Örebro, dels vara ute på plats hos kundens samarbetspartners anläggningar. Du kommer arbeta nära engagerade kollegor med bred kompetens inom papper-, massa- samt energibranschen. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ett övergripande ansvar och befogenhet att besluta i tekniska och ekonomiska frågor
• Att ytterst ansvara över dialogen med kunder för ett framgångsrikt genomförande av projekten
• Hantera kund- och leverantörskontrakt, projektresurser, leveranser och utföra risk- och möjlighetshantering
• Upprätthålla tids-, kostnads- och kvalitetsplan samt deltar i riskanalys för arbetsmiljö, säkerhet och projektutförande

Vi söker dig som
har arbetat som projektledare mot externa kunder sedan tidigare. Du har erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation. Vidare har du en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i på både svenska och engelska. Tjänsten kan innebära resor vid enstaka tillfällen.

Det är även meriterande om du behärskar det finska språket.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som projektledare hos vår kund. Du är ansvarstagande och besitter god samarbetsförmåga och är en lagspelare som värdesätter att skapa goda relationer högt. Som projektledare har du ofta en ledande position i projekt vilket kräver att du är initiativtagande och drivande i ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Entrepenadingenjör till Markservice i Hallsberg AB!

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Jul 1
Inledning
Har du arbetat inom bygg- och anläggning och besitter goda kalkylkunskaper? Har du dessutom erfarenhet av att projektleda och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen och sök tjänsten som Entrepenadingenjör hos Markservice i Hallsberg AB, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Markservice ABs räkning en Entrepenadingenjör. Markservice AB är ett familjeägt entreprenadföretag som till största delen arbetar inom Örebro län. Du blir en del av ett team på ca 20 medarbetare fördelat på 15 yrkesarbetande och 5 tjänstemän.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Markservice i Hallsberg AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Markservice i Hallsberg ABs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet
• Möjlighet att både bidra och utvecklas inom ditt område
• En flexibel arbetstid med mycket frihet under ansvar

Arbetsuppgifter
Som Entreprenadingenjör på Markservice i Hallsberg AB utgår du från kontoret i Hallsberg. I ett nära samarbete med övrig personal på kontoret är du en viktig del i teamet där du kommer ha stor möjlighet till inflytande och ges utrymme att både bidra och växa inom ditt område. Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar kalkylering av entrepenader samt att bistå projektledarna under entrepenadernas framdrift som en typ av backoffice-funktion. Du ansvarar över att ta fram anbud på entrepenader och vidare implementering till utförandet, samt ta fram dokument och handlingar i samarbete med projektledare på respektive entrepenader.

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av kalkylering inom bygg- och anläggningsbranschen. Du behärskar det svenska språket väl och innehar B-körkort.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Entrepenadingenjör hos Markservice i Hallsberg AB. Arbetet innebär både interna och externa dialoger och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du har en god förmåga att prioritera och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Vidare är du lösningsorienterad och innovativ som arbetar aktivt för att tänka utanför ramarna i ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Hallsberg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#markservice, #kalkyl, #projektledning, #bygg-och anläggning

Ansök nu

Utbilda dig till automationstekniker med garanterad anställning!

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jun 26
Sverige står inför en stor förändring inom drift, logistik och underhåll där företag ställer om mot en mer automatiserad verksamhet. Branschens behov av kompetens inom bland annat automationsteknik och roller som automationstekniker har därmed ökat markant. För att bidra till branschens kompetensförsörjning inom området har vi på Professionals Nord tagit fram en intensivutbildning för att skapa nästa generations automationstekniker. Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag hos vår kund Elektroautomatik. 

Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör och arbetar mot bland annat livsmedels, fordons- och logistikbranschen. De är helhetsleverantörer inom automation och producerar alltifrån idé till slutgiltig produkt. I denna tjänst kommer man att tillhöra Elektroautomatik Services. Med rätt inställning, engagemang och driv hos Elektroautomatik ges medarbetare möjligheter till personlig- och yrkesmässig utveckling där företaget brinner för interna karriärvägar.

Information om programmet
Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbildningen utvecklas du inom bland annat mekatronik, elteknik, styrsystem och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbildning på 12 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som automationstekniker!

Uppstartsevent: 4 oktober
Förstudieperiod: 7 oktober-25 oktober 2024
Utbildningsperiod: 28 oktober-31 januari 2025
Första dag hos Elektroautomatik: 3 februari 2025
Omfattning: Heltid
Utbildningsort: Stockholm
Arbetsort efter avslutad utbildning: Kungsör

Utbildningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Elektroautomatik. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund Elektroautomatik. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos Elektroautomatik.

Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Information om tjänsten
Hos Elektroautomatik blir du en del av ett positivt och erfaret team i rollen som automationstekniker. Tillsammans arbetar de för att säkerställa den bästa servicen för sina kunder. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en kollega för att komma in i rollen ordentligt, för att sedan kunna driva ditt arbete allt mer självständigt. Med rätt inställning och driv finns goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som automationstekniker hos Elektroautomatik är arbetsdagarna varierande där du utför förbättringsarbete samt stöttar med underhåll och felsökning hos kunder. Du kommer i rollen att både ta kontakt och föra dialoger med kunder samtidigt som du ständigt bygger långsiktiga kundrelationer. 

Vi söker dig som

• Vill jobba som Automationstekniker och har ett driv att lyckas inom området
• Har ett tekniskt intresse eller har någon form av el-bakgrund
• Innehar B-körkort
• Talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos Elektroautomatik långsiktigt. Du är serviceinriktad, flexibel, lösningsorienterad och besitter god samarbetsförmåga.

Ansökan och rekryteringsprocess
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

START: Oktober 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kungsör
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linn Östin 

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Elektroautomatik, #automationstekniker, #Kungsör

Ansök nu

Utbilda dig till automationstekniker med garanterad anställning!

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Maj 27
Sverige står inför en stor förändring inom drift, logistik och underhåll där företag ställer om mot en mer automatiserad verksamhet. Branschens behov av kompetens inom bland annat automationsteknik och roller som automationstekniker har därmed ökat markant. För att bidra till branschens kompetensförsörjning inom området har vi på Professionals Nord tagit fram en intensivutbildning för att skapa nästa generations automationstekniker. Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag hos vår kund Björka Mineral AB, som är en del av Nordkalkskoncernen.

Nordkalk är Nordeuropas ledande kalkstensfabrikant, med målet att vara den ledande kalkstensexperten. Med en verksamhet på runt 50 orter i Europa finns Nordkalk alltid nära deras kunder. 

I Glanshammar har Nordkalk en underjordsgruva, samt krossning och malningsanläggning som drivs av Björka Mineral AB. Verksamheten inkluderar tillräckliga mineralreserver för 30 år eller mer av fortsatt drift vid nuvarande produktion. Björka Mineral AB specialiserar sig på utvinning av mycket vit dolomit. Produkterna är framförallt avsedda för byggmaterialindustrin, men deras mångsidiga sortiment betjänar också sektorer som jordbruk och miljö. 

Information om programmet
Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbildningen utvecklas du inom bland annat mekatronik, elteknik, styrsystem och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbildning på 12 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som automationstekniker!

Uppstartsevent: 4 oktober
Förstudieperiod: 7 oktober-25 oktober 2024
Utbildningsperiod: 28 oktober-27 januari 2025
Första dag hos Björka Mineral AB: 3 februari 2025
Omfattning: Heltid
Utbildningsort: Stockholm
Arbetsort efter avslutad utbildning: Glanshammar

Utbildningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och Björka Mineral AB. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund Björka Mineral AB. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos Björka Mineral AB. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Information om tjänsten
I rollen som automationstekniker hos Björka Mineral AB har du ett självständigt arbete men som innefattar samarbeten med flertalet funktioner internt. Här har du möjligheten att kliva in i en bred roll där du tillsammans med dina kollegor ska se till att verksamheten fungerar och utvecklas.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• PLC- och robotprogrammering
• Förebyggande underhåll och akuta reparationer
• Medverka i förbättringsarbeten
• Stötta underhåll i felsökning och service

Du kommer ha en nyckelroll i olika projekt i nära dialog med produktion och underhåll där ni tillsammans driver projekt från start till mål. För att ge dig rätt förutsättningar att komma in i rollen går du bredvid en senior automationstekniker som följer dig i ditt arbete inledningsvis. Arbetet är förlagt dagtid mellan 08:00-16:30 måndag-fredag. Du förväntas även stötta andra siter i olika projekt vid behov, vilket betyder att det kan tillkomma resor i tjänsten.

Vi söker dig som
• Vill jobba som automationstekniker
• Har ett tekniskt intresse eller har någon form av el-bakgrund
• Har fyllt 18 år
• Innehar B-körkort
• Talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos Björka Mineral AB långsiktigt. Arbetet innebär mycket dialoger internt och därför ser vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Vidare är du lösningsorienterad och drivs av förändringsarbeten.

Vi vet av erfarenhet att dina personliga egenskaper är avgörande för din framgång. Därför välkomnar vi dig, oavsett tidigare kunskap, bakgrund eller utbildning, att bli Björka Mineral ABs nästa automationstekniker!

Ansökan och rekryteringsprocess
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

START: Oktober 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Glanshammar
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se.

#björka-mineral, #nordkalk, #automation, #projektledning, #automationstekniker

Ansök nu

Elkonstruktör till vår kund sökes!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Maj 23
Är du redan elkonstruktör och på jakt efter nya utmaningar? Eller är du kanske industrielektriker med några års erfarenhet med inriktning mot anläggning och vill ta steget in i rollen som elkonstruktör? För dig som har viljan och drivet erbjuder vi dig den utbildning och verktyg som krävs för att ta dig an rollen som elkonstruktör. Låter detta intressant? Ta då chansen och sök rollen som elkonstruktör hos vår kund, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en elkonstruktör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till mia.haaster@pn.se

Du erbjuds
• Att bli en del av ett stabilt och växande företag
• En möjlighet att vara med och påverka den gröna omställningen av industrin
• Att bli en del av ett engagerat och kompetent team
• CAD-utbildning och de verktyg som krävs för att ta dig an rollen som elkonstruktör

Arbetsuppgifter
Som elkonstruktör hos vår kund kommer du dels utgå från kontoret i Örebro, dels vara ute på plats hos kundens samarbetspartners anläggningar. Du kommer arbeta tillsammans med engagerade kollegor med bred kompetens inom papper-, massa- och energibranschen där du spelar en viktig roll för utvecklingen i teamet och det interna samarbetet. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Rollen innebär även att du i kundprojekt ansvarar för konstruktion och teknikfrågor angående olika typer av system som förekommer inom industrianläggningar, t.ex. hög-och lågspännings ställverk, motorer, frekvensomriktare och automationsutrustning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ett huvudansvar över konstruktion och teknikfrågor i kundprojekt
• Framtagande av kostnadsunderlag
• Teknisk support mot säljsidan

Vi söker dig som
har några års arbetslivserfarenhet inom elkraft, elkonstruktion och/eller el- och hjälpkraftutrustning. Du har erfarenhet av programvaror baserat på konstruktionsverktyg och besitter en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. Tjänsten kan innebära kortare resor vid enstaka tillfällen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som elkonstruktör hos vår kund. Du är ansvarstagande och besitter god samarbetsförmåga och är en lagspelare som värdesätter att skapa goda relationer högt. Som elkonstruktör arbetar du ofta i projekt vilket kräver att du är initiativtagande och drivande i ditt arbete. Vidare är du lyhörd och trivs i en lärande miljö där man lär sig och tar hjälp av varandra.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu