Örebro: Redovisningskonsult

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Hej!
Hos oss i smart system i Örebro AB blir du en del av ett team med 5 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra.
Om rollen
Rollen som Redovisningskonsult är bred och innefattar bland annat:


hantering av leverantörsfakturor
löpande bokföring och avstämning
hantering av kundfakturor
övrigt ekonomiadministrativt arbete samt vid behov övrigt administrativt arbete
medverkan vid period- och årsbokslut




Krav :
1-Erfarenhet 2-4 års från auktoriserad redovisningsbyrå.
2-Goda kunskaper i bokföringsprogram FORTNOX.
Du är välkommen att skicka din ansökan med ditt CV till :
24smartsystem@gmail.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsassistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsassistent.

Redovisningsföretag söker Projektledare

Läs mer Jul 8
Redovisningsföretag söker Projektledare


Vi på Smart System AB i Örebro söker en driven person med kunskaper i business management för en roll som projektledare inom redovisnings projekt hos vårt redovisningsföretag.
Vi anser att det finns ett viktigt samband mellan Business management och redovisning. Att ha pluggat business management och jobba i ett redovisningsföretag kan hjälpa till att organisera olika projekt så att allt är i tid, samt att projekten tar hänsyn till den budget som finns och annat.


Din roll kommer att inkludera:
- Leda och koordinera projekt.
- Säkerställa att projekten genomförs enligt tidsplan och budget.
- Kommunicera med kunder och teammedlemmar för att säkerställa att alla är informerade och involverade.
? Försök att hitta olika planer för företagets och anställdas bästa.




Vi söker dig som:
- Har utbildning / master i business management.
- Är strukturerad, analytisk och har god kommunikationsförmåga.
- Har ett starkt intresse för ekonomi och projektledning.
- Har kunskaper / utbildning inom medicin.


OBS: Många av våra kunder i företaget är inom medicinbranschen. Därför om du som söker hos oss har kunskaper / utbildning inom medicin eller apotek så är det bara bonuspoäng :)


Vi erbjuder:
- En varierande och utvecklande roll.
- En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
- Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt.
- ?Bra lön.






Välkommen med din ansökan till Smart System AB!
24smartsystem@gmail.com

Ansök nu

Förvaltningskoordinator - Fastighetsservice

Läs mer Maj 6
Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Sök redan idag då urvalet sker löpande.

CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som Förvaltningskoordinator är din viktigaste uppgift att supportera och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team.

CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.

Förvaltningskoordinatorn har en mycket viktig roll i CBRE´s organisation och driver tillsammans med platschef och arbetsledare verksamheten på plats hos kunden. Rollen är omfattande och inkluderar ett brett ansvarsområde. Nyckelord är struktur, ansvar, flexibilitet och framåtanda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvara för och arbete med vårt förvaltnings- och underhållssystem
* Jobba med finansiella uppgifter såsom inköpsordrar, leverantörsfakturor, kundfakturering och ekonomirapportering
* Ansvara för inköpsprocesser och ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer
* Ta fram underlag, sätta ihop interna och externa månads- och kvartalsrapporter samt presentera dessa till kund och interna intressenter
* Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut samt budgetarbete
* Medverka och planera avstämningsmöten med kund och leverantörer, samt säkerställa god kommunikation med dessa
* Identifiera och synliggöra framtida finansiella affärsrisker och -möjligheter
* Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
* Hantera personalinformation, t.ex. utbildningar, ledigheter, schemahantering och sjukfrånvaro
* Ansvara för arbete med kvalitet, arbetsmiljö och riskhantering
* Ansvar och hantering av underleverantörer som levererar enklare service-tjänster

Vi söker dig som är/har:

* ordningsam, strukturerad och analytisk
* flerårig erfarenhet av ekonomiarbete och fakturahantering
* erfarenhet av att bygga starka relationer, både internt och externt, och agera professionellt i alla lägen
* mycket goda kunskaper i Excel, och erfarenhet från ekonomi- och affärssystem
* goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* kan arbeta självständigt men också i team
* erfarenhet av redovisning och rapportering är en fördel
* erfarenhet/kännedom om fastighetsförvaltning är ett plus

För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar är av stor betydelse.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor.

Tjänsten är på heltid med placering hos kund i Örebro län

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2023-05-30

CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

Ansök nu

Redovisningsassistent till W-Invest Fastigheter

Läs mer Mar 19
Vi söker en noggrann ekonom med erfarenhet av redovisning till ett stabilt och lönsamt familjeföretag i Örebro

Trivs du att arbeta i en bred roll inom redovisning där du har ett stort eget ansvar? Vill du utvecklas i din yrkesroll och har lätt för att samarbeta med andra? Bra! Då kan du vara den redovisningsassistent vi söker för rekrytering till W-Invest Fastigheter i Örebro. Tjänsten innebär deltid 75% och önskad start är preliminärt 1/9.Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som redovisningsassistent har du varierande arbetsuppgifter och stora möjligheter att utvecklas i din roll.

Dina arbetsuppgifter

• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Avstämningar
• Löpande bokföring
• Upprättande av momsdeklaration
• Enklare månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Diverse övrig administration

Värt att veta

På ekonomiavdelningen har du redovisningschef och en ekonomiassistent som närmsta kollegor. Kontoret finns i trevliga lokaler på Aspholmen.

Våra förväntningar

Du har en relevant utbildning inom ekonomi samt gärna praktisk erfarenhet av redovisning. Du är van användare av Excel och sätter dig snabbt in i nya IT-system. Du har mycket goda kunskaper i svenska men kan även kommunicera på engelska.

Som person tar du ett stort eget ansvar och har ett systematiskt arbetssätt. Vidare så är du analytisk och har ett intresse för att utvecklas i din yrkesroll. Du har lätt för att samarbeta med andra och håller deadlines.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Materielhandläggare

Läs mer Nov 23
Nu söker vi dig som vill vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad för framtidens Försvarsmakt. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer ingå i en grupp där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga kollegor se till att det är ordning och reda på de materiel som vår verksamhet behöver för att vi ska kunna lösa tilldelade uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår uppföljning av status och redovisning av materiel samt koorinering av materielflöden. Det görs i huvudsak i våra IT-system, PRIO (SAP) och LIFT. 

Exempel på arbetsuppgifter är:


• redovisa anskaffad materiel
• redovisa interna omfördelningar av materiel
• redovisa beslutade avvecklingar av materiel
• funktionsansvarig/sammanhållande för inventeringar
• ansvarig för redovisning av inventeringar
• registervård och uppdateringar av redovisningssystem
• kontroll och koordinering av materielflöden
• beståndsredovisning av materiel
• kassaktion av materiel
• stöd till lokalt lager för godshantering

Vi erbjuder dig 
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärmöjlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärmål
• tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder
• lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har:


• 3-årig gymnasieutbildning
• erfarenhet av materielanskaffning och/eller materielredovisning
• mycket god datorvana och framför allt Excel
• erfarenhet av att arbetat i ett affärssystem
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska
• körkort lägst B
• svensk medborgare.

Meriterande 

• erfarenhet av logistik och materieladministration inom Försvarsmakten
• kunskap/erfarenhet av Försvarsmaktens interna redovisningssystem LIFT och PRIO
• vana att hantera sekretessbelagd information.



Personliga egenskaper 
Förbandet är under ständig utveckling vilket kräver ett öppet sinne för förändringar samt din medverkan vid förbättringsarbete av rutiner och processer inom förbandets materielförsörjning. Vi tror att en förutsättning för goda resultat är prestigelöshet, struktur och noggrannhet. För oss är det viktigt att vi har en positiv framtoning, att vi hjälps åt och att alla gör sitt bästa. Du ska ha en god förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har också förmåga att sätta dig in i olika arbetsuppgifter och situationer samt tycker om nya utmaningar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrigt 
Befattningen är tillsvidare som civil anställd och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd i Försvarsmakten.

Placeringsort är Örebro och tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 12 december 2023. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev.

Vill du veta mer om begattningen är du välkommen att kontakta HR generalist Sofi Kalsson 010-3503348 eller sofi.karlsson@mil.se

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Smart System i Örebro AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Smart System i Örebro AB .

Redovisningsföretag söker Projektledare

Redovisningsassistent
Läs mer Jul 8
Redovisningsföretag söker Projektledare


Vi på Smart System AB i Örebro söker en driven person med kunskaper i business management för en roll som projektledare inom redovisnings projekt hos vårt redovisningsföretag.
Vi anser att det finns ett viktigt samband mellan Business management och redovisning. Att ha pluggat business management och jobba i ett redovisningsföretag kan hjälpa till att organisera olika projekt så att allt är i tid, samt att projekten tar hänsyn till den budget som finns och annat.


Din roll kommer att inkludera:
- Leda och koordinera projekt.
- Säkerställa att projekten genomförs enligt tidsplan och budget.
- Kommunicera med kunder och teammedlemmar för att säkerställa att alla är informerade och involverade.
? Försök att hitta olika planer för företagets och anställdas bästa.




Vi söker dig som:
- Har utbildning / master i business management.
- Är strukturerad, analytisk och har god kommunikationsförmåga.
- Har ett starkt intresse för ekonomi och projektledning.
- Har kunskaper / utbildning inom medicin.


OBS: Många av våra kunder i företaget är inom medicinbranschen. Därför om du som söker hos oss har kunskaper / utbildning inom medicin eller apotek så är det bara bonuspoäng :)


Vi erbjuder:
- En varierande och utvecklande roll.
- En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
- Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt.
- ?Bra lön.






Välkommen med din ansökan till Smart System AB!
24smartsystem@gmail.com

Ansök nu

Kontorsstädare

Kontorsstädare
Läs mer Jun 1
Kontorarbetare
Arbetsuppgifter är att svara på samtal från kunder och sortera och administrera papper på kontoret. Det ingår även städuppgifter i tjänsten. Meriterande att kunna olika språk från mellanöstern, arabiska och persiska.

Ansök nu

Redovisningskonsult -Fortnox

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 25
Hos oss i smart system i Örebro AB blir du en del av ett team med 4 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra.
Om rollen
Rollen som Redovisningskonsult är bred och innefattar bland annat:


hantering av leverantörsfakturor
löpande bokföring och avstämning
hantering av kundfakturor
övrigt ekonomiadministrativt arbete samt vid behov övrigt administrativt arbete
medverkan vid period- och årsbokslut




Krav :
1-Erfarenhet 2-4 års från auktoriserad redovisningsbyrå.
2-Goda kunskaper i bokföringsprogram FORTNOX.
Du är välkommen att skicka din ansökan med ditt CV till : info@smartsystem.se




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu