Örebro: Ledigt jobb | Strategisk inköpare | Försvarsindustrin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ledigt jobb | Strategisk inköpare | Försvarsindustrin i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en driven och lösningsorienterad strategisk inköpare för en spännande tjänst inom försvarsindustrin i Karlskoga. I denna roll blir du anställd av Jefferson Wells i Karlskoga. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan! Rekryteringsprocessen pågår under sommaren med intervjuer under vecka 31.

Tillsättning sker enligt överenskommelse och uppdragets längd beräknas till mer än ett år, med möjlighet till förlängning/anställning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!

Söker du en roll där du får leda strategiska inköpsprojekt inom en stor och välrenommerad organisation? Då har vi möjligheten för dig!

Rollen som Strategisk inköpare

Är du en erfaren och resultatinriktad projektledare med passion för strategiskt inköp? Vi söker en ambitiös individ som kan leda företagets inköpsstrategi mot nya höjder. Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en nyckelspelare i inköpsteamet, då har du kommit till rätt plats!

Om vår kund: En framstående aktör inom försvarsindustrin som är känd för kompetens och innovation. De söker nu en strategisk inköpare som kommer att leda inköpsaktiviteter för en specifik produktkategori gentemot sina affärsenheter. Din roll är avgörande för att maximera nyttan av företagets sälj- och leveransprojekt och stärka företagets konkurrenskraft på marknaden.

Dina huvudsakliga uppgifter:

* Utveckla och Implementera Inköpsstrategier: Analysera marknadstrender och leverantörskapacitet för att skapa långsiktiga strategier.
* Hantera leverantörsrelationer: Etablera starka relationer med befintliga leverantörer och identifiera nya. Genomföra leverantörsutvärderingar för att säkerställa kvalitets- och kostnadseffektivitet.
* Förhandla avtal: Förhandla och hantera avtal med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga villkor.
* Leda inköpsprojekt: Samordna och leda inköpsaktiviteter för specifika projekt och produktkategorier i nära samarbete med tvärfunktionella team.
* Optimera kostnader: Analysera kostnadsstrukturer och genomföra kostnadsbesparingsinitiativ utan att kompromissa med kvalitet.
* Säkerställa efterlevnad: Följa interna policyer och externa regelverk, inklusive exportkontroller och försvarsrelaterade lagar.
* Hantera risker: Utveckla strategier för att minimera risker i leverantörskedjan och kontinuerligt utvärdera leverantörernas prestationer.
* Ge Teknisk och kommersiellt stöd: Rådgöra med interna team och samarbeta med FoU-avdelningen för att integrera tekniska krav i inköpsstrategierna.



Vem är du?

Du har en högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi eller motsvarande dokumenterad utbildning. Du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och projektledning. Du är proaktiv, målinriktad och har förmågan att slutföra projekt framgångsrikt. Du är en utmärkt kommunikatör och trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du är strukturerad, noggrann och trivs med högt tempo. Du kan hantera både helhet och detaljer och är skicklig på att tydliggöra och följa upp olika planer.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga. I samband med denna rekryteringsprocess så kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss, där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du Agneta Lännbjer via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person.

Övrigt

Placeringsort: Karlskoga
Tillsättning: Enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Operativ Inköpare till EJOT i Örebro

Läs mer Jan 16
Vill du arbeta med kvalitetsprodukter som förbättrar arbetsmiljön för bygga i hela Europa, vill du hjälpa till att hålla system hållbara och varaktiga längre och vill du arbeta i ett marknadsledande och innovativt företag med starka tillväxtplaner?
EJOT utvecklar lösningar för alla infästningstillämpningar i nära samarbete med kund. Målet är att använda "intelligenta" EJOT-produkter för att säkerställa slutprodukts kvalitet och samtidigt minska de totala kostnaderna. Vi gör detta genom att våga prova nya idéer, respektera varandra och framförallt - lyssna på och involvera proffs genom hela produktutvecklingen.
Vi söker en engagerad operativ inköpare. Du kommer ha ansvar för egna leverantörer och köpa in till Skandinaviska kunder. Inköpsgruppen består av 4 inköpare och jobbar tillsammans och hjälper varandra i vardagen.Ansvarsområden:Operativt inköpsarbete; ansvara för att genomföra och följa upp inköp för ett antal olika sortimentsprodukter samt upprätthålla goda relationer med leverantörer.EazyStock; arbeta i EazyStock, vårt inköpssystem, för att optimera lagerhållning och inköp, med fokus på att minska kostnader och säkerställa rätt lagerstatus.Kontroll över artiklar och leverantörer; hålla noggrann kontroll över dina artiklar och leverantörer, inklusive uppdatering av priser, leveransvillkor och avtal.Snabba puckar; du behöver vara flexibel och redo att agera snabbt vid behov, hantera oförutsedda situationer och fatta snabba beslut för att säkerställa verksamhetens kontinuitet, gärna följa och vilja driva projekt, använda AI och tycka om att ligga i framkant.Rapportering och uppföljning; du följer upp och rapporterar till din Teamledare. Säkerställa att du som inköpare följer upp dina inköp och leverantörer på ett professionellt sätt.Transporter; Du ser till att våra produkter levereras med avtalstransporter på ett så optimalt sätt som möjligt.
Erfarenheter* erfarenhet inom inköp med fokus på operativt inköpsarbete i ett helhetsperspektiv* erfarenhet av att arbeta i EazyStock eller liknande system är meriterande* kunskap i engelska, tyska är meriterande* förmågan att hantera flera parallella projekt och kunna fatta snabba beslut i en dynamisk miljö* att jobba strukturerat och noggrant med ett starkt affärsfokusFör att klara det här jobbet behöver du vara lösningsorienterad och flexibel, ha förmågan att hantera snabba förändringar och oförutsedda händelser. Du ska tycka om ordning och reda, samt att arbeta med långsiktiga relationer. Dessutom behöver du ha en god kommunikationsförmåga samt vara en lagspelare med god samarbetsförmåga.
Låter det här som du?Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Åsa Quarfordt, senior rekryteringskonsult på Best Bemanning &Rekrytering; på tel 070-618 0675.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 4/2-25.

Ansök nu

Strategisk inköpare till SAAB Karlskoga

Läs mer Jan 23
Vill du bli en del av ett professionellt och inspirerande gäng som har roligt tillsammans på dagarna? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara leverantörsutveckling men också förvaltning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en erfaren strategisk inköpare till vår kunds verksamhet i Karlskoga. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem.

Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga med möjlighet att bli anställd direkt av kund och tillsättning sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!



Om jobbet som inköpsstrateg

I rollen som inköpsstrateg ansvarar du för att aktivt delta i företagets strategiska leverantörsarbete. Du kommer att jobba med att skapa relationer, jobba med förbättringsarbete vad gäller inköpsprocessen samt delta i olika former av internprojekt vid behov. Något som är extra roligt med den här rollen är att det också ingår att kontinuerligt förbättra arbetsmetoder, systemstöd och resursutnyttjande samt agera stöd i ekonomiska och juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Du kommer att jobba i IFS och om det är nytt för dig får du en genomkörare av oss. Resor kan förekomma. Du rapporterar till närmsta inköpschef.







Är du rätt för rollen som inköpsstrateg?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har gedigen erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och affärsförhandlingar. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och god kunskap inom förhandling, juridik, offerter, produktkännedom, sourcing och leverantörsutveckling. Du har även minst högskoleutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi.



För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Det är också viktigt att du lägger upp ditt arbete på ett strategiskt sätt.



För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

För såväl oss på Jefferson Wells som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga



Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du konsultchef Jacob Classon via e-post: jacob.classon@manpower.se



Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Vi ser fram emot att höra från dig!



Övrigt

Placeringsort: Karlskoga Tillsättning: enligt överenskommelse



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus

Ansök nu

Customer Contact Ghent to our Order Fulfillment department

Läs mer Jan 2
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.

Join our team
Global/Regional Distribution Center in Ghent, Belgium is a logistics provider within Epiroc Supply Chain in Tools division. Our task is to manage and develop a high-quality and cost-effective supply chain for our customers, to manage the distribution of spare parts as well as orders and delivery of rock drilling equipment. The primary goal is to support our Customer Centers succeed through high-quality deliveries on time.

In the role as a Customer Contact Ghent, you work with regional and global distribution of spare parts and aftermarket products for our two divisions PSD and RGD out from our third part warehouse (3PL) located in Ghent, Belgium. The Order Fulfillment team for Ghent is based in Sweden.

Your mission
Are you driven by being at the center of events coordinating order management and export? We are looking for you who want to work as a customer contact in the Order Fulfillment team. The tasks within Order Fulfillment are mainly order management, export handling, invoicing and shipping of spare parts, to be a logistic coordinator from order received to delivery. Each team member is primarily responsible for a number of Customer Centers (sales companies). You are responsible for ensuring a fast and efficient flow of spare part orders from DC to Customers and Customer Centers and you work with many functions within Epiroc to guarantee this. You will establish numerous contacts internally as well as externally with 3PL, forwarders, customs brokers and globally with our Customer Centers.  
Location
This position is located in Örebro, Sweden.

Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!  
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

•    Global career opportunities
•    Epiroc University, for your own competence development
•    Community involvement
•    Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.

A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

Application and contacts In this recruitment process, we review applications continuously and the position could be filled before the last application date, so welcome with your application as soon as possible. Last day to apply is 16th of January 2025.

For questions about the position, please contact recruiting manager Ann-Kristin Sverkersson, Inbound Replenishment and Order Fulfillment Manager DC Ghent, 
ann-kristin.sverkersson@epiroc.com, or Recruitment Specialist Maria Tedsjö, maria.tedsjo@external.epiroc.com.

Your profile
For this role, a bachelor’s degree in economics, technology or logistics or similar acquired through working experience is required. To enjoy the job, you must be collaborative, strong self-motivation, relationship builder and independently responsible for your tasks and always have a customer focus. You have the ability to connect with people and a must to succeed in this role is good communication skills both in writing and verbal, in English. We work towards timely departures with a clear focus on high-quality deliveries on time. Therefore, it is extra important to collaborate with colleagues and support the team and the business to operate in the best way.

We are looking for you, who have experience from logistics, distribution and customer orders. Trade compliance and customs knowledge is desirable. Previous experience with different IT tools, such as Word, Excel, etc.is a requirement. Knowledge of the M3 business system is desirable but not a requirement.

Take the chance to gain experience from work within a high-tech global company with a developing job and wonderful colleagues!

Ansök nu

Global Sourcing Specialist, Parts & Services Division

Läs mer Dec 5
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you passionate about strategic questions in Sourcing? Do you want to help drive the change in Parts & Services (PSD) Sourcing to support the three divisions in an optimal way? Would you like to see yourself as an important driving force in securing the transformation of PSD Sourcing to be more strategic?
At PSD we are now looking for you who want to take on the position for Global Sourcing Specialist.
 This role will be a key sourcing resource to safeguard that the Parts & Services divisional Sourcing structure will work – strong global Sourcing governance will be very important.The Global Sourcing Specialist will also be very important for PSD, when it comes to reach the targets for the five Strategic priorities: Resilience, Cost Efficiency, Compliance & Sustainability, People & Team and Innovation. 
Your mission
Your mission as Global Sourcing Specialist is to drive/support the develop/build-up of a strong united global PSD Sourcing team with Customer centric approach. By improvement, documentation and support on processes and applications the Global Sourcing Specialist facilitates global alignment and swift implementation of current and new process and procedures.You will also play an important role in PSD Sourcing colloboration with Epiroc Sourcing Group/Council different strategic initiatives and application development.
 The overall focus will be to minimize risk with the sustainable supplier base, support growth strategy, ensure security of supply, capture cost and efficiency savings, to support PSD´s three divisions business goals & strategies.This position works very closely with and reports directly to the Vice President Strategic Sourcing PSD.

Your profile
To thrive in the role, we see that you have a university degree and a minimum of 5 years of experience from strategic sourcing and/or supply chain. You have previous experience from leadership and have a good sense of business understanding. You need to be able to communicate, both verbal and written, in English.
We are looking for a dynamic and result oriented person strong in networking, and with strong customer focus. You have high communication skill and personal drive, works proactively and have a good analytical skill. On top of this you have a positive attitude, and you firmly believe that there is always a better way! 
Other
In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.
Location and travel
This position will be based in one of our primary locations which includes Garland, Texas or Örebro or Stockholm, Sweden. Occasional travel is required.

A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.
Application and contact information
We encourage you to submit your application through our online career site as soon as possible, but no later than January 6 2025. In this recruitment process, we review applications continuously.
For questions about the position please contact hiring manager: Per Hörner, Vice President Strategic Sourcing PSD, per.horner@epiroc.com / +4670 848 83 27
 For questions about the recruitment process or application please contact: Recruitment specialist; Maria Roseen, maria.x.roseen@external.epiroc.com.
We are committed to a thorough recruitment process, including interviews, reference checks and assessments. To ensure a safe working environment, we conduct identity checks and drug and alcohol screening. Our process is designed to be fair and inclusive; you can expect transparent communication and a balanced evaluation of your skills and experience.
 Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro

Läs mer Aug 28
ValueOne söker dig som letar nya utmaningar inom inköp och som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro med omnejd. Har du erfarenhet inom området och är intresserad att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda ett flertal olika uppdrag inom inköp.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag och tjänster inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

Förhandlingar och avtalshantering
Implementering av strategier för kategorier och leverantörer
Utveckling av leverantörsbasen genom att identifiera nya leverantörer
Utveckling och uppföljning av befintliga leverantörer
Uppdateringar och underhåll av inköps- och leverantörsdata 

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköpsområdet, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Du är kommunikativ och trivs med att ha breda kontaktytor. Relevant akademisk utbildning är meriterande för de uppdrag som vi tillsätter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Manpower AB .

Två Löneadministratörer , konsultuppdrag hos Epiroc

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 10
Nytt
Är du en erfaren löneadministratör som söker ett spännande konsultuppdrag i en internationell och dynamisk miljö? Epiroc, ett globalt ledande företag inom gruv- och anläggningsteknik, söker nu två löneadministratörer via Manpower för minst 6 månader, med möjlighet till förlängning. Start omgående - ansök nu och ta din karriär till nästa nivå!

Om rollen som löneadministratör

Som löneadministratör på Epiroc kommer du vara en central del av deras lönehantering och säkerställa en korrekt och effektiv löneprocess. Du kommer att hantera både lönerelaterade uppgifter och HR-administration, samt ge stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor.

Dina arbetsuppgifter:

* Administrera löneprocessen och hantera reseräkningar.
* Säkerställa korrekt hantering av lön, förmåner och skatter.
* Uppdatera och underhålla HR-masterdata och hantera dokumentation.
* Ge rådgivning och support till chefer och medarbetare i lönefrågor.
* Säkerställa att lagar, avtal och interna riktlinjer efterlevs.
* Hantera inkommande ärenden och fungera som 1st line support.
* Samarbeta med HR och andra avdelningar för att optimera lönehanteringen.

Kvalifikationer och erfarenhet

* Eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller ekonomi.
* Minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbete inom löneadministration.
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift; kunskaper i norska och/eller finska är meriterande.
* Erfarenhet av löneadministrativa system som SuccessFactors, HR-plus eller liknande.
* Goda kunskaper i Microsoft 365, Teams och ärendehanteringssystem som ServiceNow.
* Förståelse för redovisningsprinciper kopplade till lönehantering.

Personliga egenskaper

* Stark kommunikationsförmåga och god servicekänsla.
* Noggrann, strukturerad och ansvarsfull.
* Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och hålla deadlines.
* Hög integritet och vana att arbeta med konfidentiell information.
* Lösningsorienterad och samarbetsvillig.

Om uppdraget

* Antal roller: 2
* Omfattning: Heltid
* Längd: Minst 6 månader, med möjlighet till förlängning
* Placering: Epiroc
* Anställningsform: Konsultuppdrag via Manpower
* Start: Omgående

Ansökan

Är du den vi söker? Vänta inte med att ansöka - urval sker löpande. Ansök idag och bli en del av vårt professionella team på Epiroc via Manpower!

För frågor om tjänsten, kontakta Malin Löf på malin.lof@jeffersonwells.se.

Välkommen att ansöka och utvecklas tillsammans med Epiroc och Manpower!

Ansök nu

Konsultuppdrag - Administratör till Bygglovsavdelningen

Administratör
Läs mer Feb 3
Vi söker en administratör som vill bli en del av ett engagerat team och bidra till en välfungerande bygglovsavdelning!

Om uppdraget:

* Antal konsultuppdrag: 1
* Uppdragsperiod: Snarast till och med 31/8 2025, med eventuell förlängning.
* Sysselsättningsgrad: 100%
* Arbetstid: 08:00-16:30 med möjlighet till flextid.
* Arbetsplats: Möjlighet att arbeta både på plats och på distans.



Viktigt för rollen:

* Erfarenhet av bygglovshantering är ett krav.
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga administrativa system.
* Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, administration eller teknik, alternativt YH-utbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer relevant.
* Strukturerad, serviceinriktad och noggrann.
* God kännedom om lagar och förordningar inom verksamhetsområdet.
* Erfarenhet av verksamhetssystemet ByggR är meriterande.



Arbetsuppgifter:

Som administratör kommer du att:

* Utföra administrativa uppgifter och ge stöd till hela bygglovsavdelningen.
* Registrera handlingar och upprätta ärenden.
* Kungöra och expediera beslut, både fysiskt och digitalt.
* Ta fram faktureringsunderlag och leverera statistik.
* Förvalta verksamhetssystemet ByggR.
* Arbeta i enlighet med gällande lagar, policys och rutiner.

Personliga egenskaper:

Som administratör hos oss behöver du vara en person som har lätt för att samarbeta med andra människor och därtill en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Då vi enligt lag behöver hantera våra åtaganden korrekt krävs det även att du är strukturerad och noggrann.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Att ta ett eget ansvar inom ditt arbetsområde och ha ett flexibelt förhållningssätt ser du som en självklarhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Skicka in namn och CV som styrker kompetenskraven, samt referensuppgifter. Vid frågor kontaka Malin Löf, malin.lof@jeffersonwells.se . Välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande.

Ansök nu

Sommarjobb inom orderhantering, inköp, logistik hos Epiroc

Inköpsassistent
Läs mer Jan 15
Är du en student som letar efter ett spännande sommarjobb där du kan få erfarenhet inom kvalitets-, orderhantering och supply chain? Då kan detta vara det perfekta tillfället för dig att feriearbeta via oss på Manpower hos vår kund Epiroc.

Det finns flera avdelningar på Epiroc som behöver fylla på med nyfikna studenter i sommar så arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken avdelning du hamnar på.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Koordinera kundreklamationer.
* Planera och följa upp retur-/omfördelningsorder till DC Örebro.
* Initiera och följa upp rotorsaksanalys med avseende på kvalitetsproblem.
* Koordinera tvärfunktionella kvalitetsutredningar och förbättringar.
* Proaktivt föreslå och arbeta med kvalitetsförbättringsinitiativ/projekt.
* Nära samarbete med alla funktioner inom Quality teamet.
* Öka medvetenheten om kvalitet och beslut som påverkar kvalitet tvärfunktionellt.
* Ge feedback till sändningsförråden angående kvalitet och utfall av returer.
* Planering av transporter
* Bokning av sändningar på lämplig avgång
* Att vara länken mellan kund och produktion
* orderhantering, exporthantering, fakturering och leverans av reservdelar.



Utbildning och erfarenhet:

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med logistik, leverans och Inköp. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av logistik, leverans och godsmottagning.

I övrigt krävs det att du

* Studerar logistik/supply chain eller industriell ekonomi eller har motsvarande kompetens förvärvad av arbetslivserfarenhet.
* Har goda kunskaper i Office och Excel
* Hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift.
* Kunskap och/eller erfarenhet av Supply Chain ERP-system, företrädesvis inom en distributionsmiljö.
* Erfarenhet av att arbeta med metodik/verktyg inom kvalitet och Lean.
* Erfarenhet av att arbeta i JIRA (ACIGN).
* Generell kunskap om logistik och supply chain-principer.
* Goda kunskaper i MS Office-applikationer.
* Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.
* Teamspelarprofil som kan arbeta både individuellt och i team.
* Analytiska färdigheter.
* Engagerad att alltid leverera aktiviteter i tid enligt överenskommen plan.
* Proaktivt tillvägagångssätt i det dagliga arbetet.
* Kundorienterad; Förstå kundens behov och krav.
* Problemlösare; förmåga att bygga goda relationer för att lösa komplicerade kvalitetsproblem.



Sök tjänsten idag! Jag arbetar med löpande urval.

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Om du är intresserad och har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se



Vi ser fram emot att höra från dig och arbeta tillsammans med dig för en givande sommarupplevelse hos Epiroc i Örebro!

Ansök nu

Ekonomiadministratör sökes för spännande konsultuppdrag

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 21
Vi söker nu en Ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag hos en kund inom offentlig sektor. Uppdraget erbjuder en spännande möjlighet att bidra till viktiga processer och stötta verksamheten inom lokalförsörjning.

Uppdragsbeskrivning

Omfattning: 40 timmar/vecka
Arbetstid: 08:00-17:00 med flex
Plats: På plats hos kunden med möjlighet till visst distansarbete efter introduktion och när du är självgående.
Startdatum: Omgående!
Uppdragets längd: 2025-05-31 (med möjlighet till en månads förlängning)

Du kommer att arbeta inom Lokalplaneringsenheten med fokus på ekonomiadministration och avtalshantering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Kontering och attestering av lokalfakturor i Raindance 2.0
* Administrera avtal i Pythagoras

Kravprofil

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla följande:

* Utbildning: Adekvat gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande.
* Erfarenhet: Tidigare erfarenhet av kontering och attestering av fakturor.
* Personliga egenskaper:

* Mycket god kommunikativ förmåga.
* Strukturerad och tydlig i både tal och skrift.
* Förmåga att arbeta självständigt och i team.
* Trygg och stabil med en noggrannhet i olika processer.
* Bekväm med att arbeta i digitala system.

Meriterande:

* Erfarenhet av arbete i Raindance 2.0.
* Erfarenhet av arbete i Pythagoras.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan och kontakt

Om detta låter som en roll för dig, skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktperson:
Malin Löf, Konsultchef på Jefferson Wells, malin.lof@jeffersonwells.se

Intervjuer kommer att genomföras digitalt. Vid ansökan, bifoga CV och referenser som styrker dina kvalifikationer.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Konsultuppdrag - Administratör till Bygglovsavdelningen

Administratör
Läs mer Jan 20
Vi söker en administratör som vill bli en del av ett engagerat team och bidra till en välfungerande bygglovsavdelning!

Kompetenskrav:

* Erfarenhet av verksamhetssystemet ByggR är ett krav.
* Goda kunskaper i MS Office och vana vid administrativa system.
* Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, administration eller teknik, alternativt YH-utbildning.
* Strukturerad, serviceinriktad och noggrann.

Om uppdraget

Antal konsultuppdrag: 1
Uppdragsperiod: Snarast till och med 30/4, med eventuell förlängning.
Sysselsättningsgrad: 100%
Arbetstid: 08:00-16:30 med möjlighet till flextid
Arbetsplats: Centralt läge och möjlighet att arbeta hybrid dvs. både på plats och på distans.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du att:

* Utföra administrativa uppgifter och ge stöd till hela bygglovsavdelningen.
* Registrera handlingar och upprätta ärenden.
* Kungöra och expediera beslut, både fysiskt och digitalt.
* Ta fram faktureringsunderlag och leverera statistik.
* Förvalta verksamhetssystemet ByggR.
* Arbeta i enlighet med gällande lagar, policys och rutiner.

Personliga egenskaper

Som administratör hos oss behöver du vara en person som har lätt för att samarbeta med andra människor och därtill en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Då vi enligt lag behöver hantera våra åtaganden korrekt krävs det även att du är strukturerad och noggrann.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Att ta ett eget ansvar inom ditt arbetsområde och ha ett flexibelt förhållningssätt ser du som en självklarhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Skicka in namn och CV som styrker kompetenskraven, samt referensuppgifter, till Malin Löf på malin.lof@jeffersonwells.se så snart som möjligt. Jag arbetar med löpande urval i denna process så vänta inte med att söka.

Ansök nu

Montör till Rewson i Örebro

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Dec 13
Är du händig, arbetsglad och redo för ett kort uppdrag? Manpower söker tre montörer till Rewson i Örebro!

Vi på Manpower söker nu tre engagerade personer för ett kortare uppdrag hos vår kund Rewson i Örebro. Uppdraget startar vecka 2 och sträcker sig över tre veckor, med möjlighet till förlängning.

Om rollen
Du kommer att arbeta inomhus med lättare montage och förberedelser av montering. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

* Användning av verktyg som slagborr och skruvdragare.
* Montering av lättare konstruktioner, inklusive expander.
* Förberedelser och arbete kopplade till montering på perrongmiljö.

Arbetet är perfekt för dig som är händig och trivs med ett fysiskt arbete i ett team.

Vem söker vi?
Vi letar efter dig som:

* Är händig och bekväm med verktyg som slagborr och skruvdragare.
* Har en positiv inställning och gillar att arbeta med praktiska uppgifter.
* Trivs med att arbeta i team och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av montering, men inget krav - det viktigaste är din inställning!

Vi erbjuder:

* Ett kortare uppdrag på tre veckor med möjlighet till förlängning.
* Ett roligt och socialt arbete i en trygg arbetsmiljö.

Ansökan:
Låter detta som något för dig?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emma Regel via e-post: emma.regel@manpower.se.

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi har hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Välkommen med din ansökan till Manpower!

Ansök nu