Örebro: Handläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt och vi erbjuder många karriärmöjligheter. Försvarsmakten erbjuder dig bland annat mer semester än de flesta andra arbetsgivare, goda möjligheter till utveckling och 3h träning/vecka på arbetstid.

Om enheten
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda -dygnet runt, året om.

Förbandet FMTIS har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands.

FMTIS Stab är en av tolv enheter inom FMTIS och agerar främst som förbandschefens stöd i ledning och styrning av förbandet. Staben verkar från två orter, Örebro och Enköping. Vår stab är indelad i avdelningar enligt NATO Joint Forces-modell, med funktionerna J0-J9.

Vi arbetar ständigt för att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi tror att man kan göra fantastiska saker tillsammans när alla trivs och mår bra på sin arbetsplats. På J3 möts du av vänliga och engagerade kollegor där vårt värdegrundsarbete styrs av ledorden Öppenhet, Resultat och Ansvar.
Det är nu till oss på J3, vi söker en Handläggare Insats till Örebro.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Handläggare Insats hos J3 stödjer du i första hand avdelningen och framförallt ledningscentralen administrativt. Arbetet är omväxlande, lärorikt och du har möjlighet att komma med egna idéer som kan utveckla verksamheten eller bidra till utveckling av rutiner mm. Exempel på arbetsuppgifter som handläggare insats:


• Ansvara för informationshantering på avdelningen gällande inkommen, uppdaterad samt distribuerad information
• Övergripande ansvar för ärendehanteringsflöde i avdelningens mailinkorg och Försvarsmaktens ärendehanteringssystem
• Ansvara för administrativ hantering av underlag så som rutiner, instruktioner mm.
• Stödja vid skapandet av orderverk, rapporteringar exempelvis lägesorientering
• Ingå i ledningslag för incidenter, operationer och samverka med förbandet och övriga delar av Försvarsmakten samt stötta Vakthavande befäl
• Kommendant för egen avdelning, vilket innebär bokning av boende, mat och transporter vid verksamhet vid annan tjänsteplats
• Understödjer stab ledning vid stabsgemensam verksamhet
• Delta i utvecklingen av våra metoder, processer, rutiner och aktiviteter i syfte att effektivisera det dagliga arbetet
• Hantering av signalskyddsmateriel
• IT ansvar på avdelningen
• Ansvara för säkerhetsprövningar
• Ansvara för tillträde inom egna utrymmen
• Skiftplanera (arbetstidsplanera) egen avdelning


KRAV
Kvalifikationer


• 3-årig gymnasieutbildning
• Mycket god datavana
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• Körkort lägst *B***
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller annan större organisation

Personliga egenskaper
Du trivs i att arbete i team, du är flexibel och prestigelös och har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du ska även kunna hantera flera uppgifter samtidigt och ha en förmåga att prioritera. Du har en hög servicekänsla och behöver vara kommunikativ och lyhörd då du i ditt arbete kommer att möta många olika typer av människor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

MERITERANDE


• Vana från arbete i lednings-/kommunikationscentral
• Tidigare erfarenhet från stabsarbete inom Försvarsmakten
• Kunskap om Försvarsmaktens organisation
• God vana av systemen PRIO och VIDAR
• Vana av att hantera signalskyddsmateriel

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Örebro.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen
Ulrika Enetjärn
Jovanna Pettersson Gambino

Fackliga företrädare
SACO Agneta Landquist
OFR/S Martin Sparr
SEKO Matz Felix
OFR/O Heikki Videll

Samtliga nås genom växeln: 019-39 35 00

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-08-23. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Handläggare till Myndighet och Trafik

Läs mer Jun 5
Som handläggare inom markupplåtelse på Teknik- och serviceförvaltningen arbetar du med frågor som påverkar Örebros medborgare gällande framkomlighet, tillgänglighet och utbud på den allmänna platsen. Nu söker vi en driven och positiv person som har förmågan att se detaljerna som gör skillnad och vill bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt! 

Om tjänsten
Uppdraget innebär att förvalta allmän platsmark och bidra till ett framkomligt, tillgängligt och säkert Örebro genom att handlägga ärenden för markupplåtelse. Örebro kommuns vision är att vara Skandinaviens mest attraktiva medelstora stad. I uppdraget som handläggare inom markupplåtelse arbetar du för utveckling av attraktiva uteserveringar och evenemang. Du bidrar till Örebro kommuns vision genom att säkerställa god service i en kvalitativ markupplåtelseprocess som har säkerhet i fokus.

Som handläggare för markupplåtelse handlägger och yttrar du dig i ärenden gällande tillfälliga upplåtelser av mark på allmän plats i Örebro kommun. Du ger råd, stöd och handlägger självständigt uppgifter inom området. Markupplåtelse innebär uteserveringar, event, torghandel, större och mindre enstaka markupplåtelser, t.ex. byggarbetsplatser.

Våra ledord är Förnya - Förenkla - Förbättra. Hos oss blir du en del av en helhet!  

Exempel på arbetsuppgifter:

• handlägga ärenden självständigt och effektivt
• driva egna ärenden från start till mål enligt rådande rutiner och i samförstånd med övriga handläggare inom markupplåtelse
• svara på frågor och bemöta synpunkter från medborgare
• arbeta i enlighet med verksamhetens gällande lagar
• hålla dig uppdaterad inom ditt verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Park och gata på Teknik- och serviceförvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi arbetar för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad med säkra och goda kommunikationer samt offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Som handläggare för markupplåtelse utgår du från kontorsbyggnaden Citypassagen som finns i centrala Örebro.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som handläggare är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Arbetet innebär många olika kontakter både internt och externt och du behöver därför ha lätt för att bygga och bibehålla relationer för att nå önskvärt resultat. En annan viktig del i uppdraget är att kommunicera med gott bemötande, det gör du genom att ge god service och vägledning i dina kontakter. Du har intresse, vilja och anstränger dig för att hjälpa andra. Rollen kräver även att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och reder ut eventuella meningsskiljaktigheter.  Du är tydlig i din kommunikation i en bredd av olika sammanhang likväl som i enskilda möten till små och stora grupper. Du Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Vidare är du en person som klarar av att agera utifrån din egen övertygelse. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du lätt kan kommunicera och anpassa ditt budskap gentemot kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat högskoleexamen 180 hp som arbetsgivaren bedömer relevant såsom statsvetenskap, samhällsplanering, ekonomi, rättsvetenskap m.m.
• b-körkort med behörighet för manuell växellåda
• god datorvana

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• tidigare erfarenhet av arbete med TA-planer
• goda kunskaper i engelska
• erfarenhet av arbete med olika digitala kartor
• tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av Office 365
• erfarenhet av fakturering

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast möjligt eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstiden: mån-fre, dagtid med möjlighet till flextid.

Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 juni.

Välkommen med din ansökan!


Kontaktpersoner


Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Handläggare till Planeringsenheten, Förskole- och grundskoleförvaltningen

Läs mer Maj 23
Vi söker en handläggare till grundskoleantagning och skolskjuts

Vill du bidra till en god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Var med och gör skillnad!

Örebro kommun är en av Sveriges största arbetsgivare med 13 000 anställda. Vår ambition är att förenkla, förnya och förbättra inom alla våra verksamhetsområden. Det innebär utmaningar men också att du får möjlighet att utvecklas i din profession.

Om tjänsten 
Som handläggare kommer du att ingå i en grupp med handläggare där du självständigt handlägger inkomna ansökningar för området enligt skollagen. Din handläggning kommer vara inom grundskola, anpassad grundskola och skolskjuts. Du beslutar om skolplacering, skolpliktsärenden och skolskjuts inom de delegationerna, men där ditt huvudfokus kommer vara handläggning mot grundskoleantagning. Handläggningen utgår ifrån gällande lagstiftning, rättspraxis, politiskt beslutade riktlinjer som ligger till grund för vårt arbete. Du jobbar på delegation och ansvarar för hela handläggningsprocessen från inkommen ansökan till delgivning av beslut. Förutom handläggning ingår dialog med medborgaren/vårdnadshavaren och övrig administration kopplat till arbetsuppgifterna. Vi arbetar i olika IT-system och antagning/handläggning sker digitalt. 

I arbetet ingår även att utvärdera våra processer, att vara delaktig i att utvärdera och förbättra vårt arbetssätt och utifrån det utveckla rutiner och riktlinjer. Vi samverkar inom enheten, med andra tjänstemän och förvaltningar inom kommunen med medborgaren i fokus. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• självständigt handlägga ansökningar och fatta beslut enligt delegation
• kommunicera med vårdnadshavare per telefon och mejl
• samverka med interna och externa samarbetspartners
• övrigt tillkommande administrativa arbetsuppgifter inom arbetsområdet

Om arbetsplatsen
För tillfället har vi våra lokaler i Medborgarhuset på Olof Palmes torg. I framtiden kommer vi att flytta till nya, fräscha lokaler på Åbylunden som ligger beläget i Örnsro. Idag arbetar ett tjugotal handläggare och planerare på enheten. 

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
I rollen kommer du i kontakt med personer både internt och externt vilket kräver en god samarbetsförmåga. Du behöver ha en förmåga att planera, prioritera och självständigt ta beslut och genomföra ditt och gruppens arbete på ett effektivt sätt i enlighet med verksamhetens mål och uppdrag. Du förväntas aktivt bidra till utvecklingsarbetet i arbetsgruppen och på enheten. Rollen innebär mycket dokumentation och flera kontaktytor vilket kräver en god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• examen från högskola/universitet på minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten, exempelvis offentlig förvaltning och ledning, samhällsvetenskap eller socionomexamen
• erfarenhet av arbete som handläggare eller utredare inom myndighetsutövning
• goda datakunskaper och van användare av Officepaketet

Meriterande:

• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet från skolområdet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 juni.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Utvecklingsledare Social hållbarhet

Läs mer Maj 22
På Samhällsavdelningen arbetar vi för länets hållbara utveckling, ur såväl ett socialt som ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Det gör vi inom områdena samhällsplanering, bostadsförsörjning, kulturmiljövård, social hållbarhet samt klimat och energi. Vi arbetar också för ett tryggt samhälle, med god beredskap och motståndskraft vid olycka, kris och krig.



Länsstyrelsen har uppdrag från regeringen att stödja kommuner och andra aktörer att arbeta främjande och förebyggande för ökad social hållbarhet.

Detta inkluderar regional samordning av bland annat brottsförebyggande arbete, ANDTS-förebyggande arbete, mänskliga rättigheter, barnrätt, jämställdhet, mäns våld mot kvinnor. Länsstyrelsen ska vara ett stöd i att utveckla ett kunskapsbaserat och systematiskt arbete. I vårt uppdrag ingår bland annat att stärka samverkan mellan myndigheter, kommuner, regioner, civilsamhällets organisationer och andra aktörer.

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en utvecklingsledare för att driva, samordna och utveckla arbetet inom ett eller fler uppdrag inom social hållbarhet i länet. Inledningsvis kommer du arbeta med det regionala brottsförebyggande uppdraget och brottsförebyggande föräldraskapsstöd.

Arbetsuppgifterna inkluderar att jobba med utvecklingsarbete på regional och lokal nivå utifrån nationella mål. Det innebär bland annat att leda samverkan och bidra till erfarenhetsutbyte i länet. Du kommer även att stödja kompetensutveckling och utvecklingen av brottsförebyggande arbete.

Du kommer att arbeta med planering och genomförande av utvecklings- och förankringsarbete i processer på politiker-, chefs- och tjänstemannanivå inom de uppdrag du ansvarar för på enheten social hållbarhet. Det ingår att strategiskt samordna, planera, genomföra och följa upp kunskapsbaserat brottsförebyggande arbete, samt sammankalla och leda länsövergripande nätverk. Arbetet innebär också bland annat att omvärldsbevaka, ta fram och följa upp olika underlag, arbeta fram handlingsplaner och strategier inom dina områden. Arbetet sker i nära samverkan med externa aktörer som kommun och polis, men även region, civilsamhälle, näringslivet och andra statliga myndigheter samt andra länsstyrelser.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen inom samhällsvetenskaplig utbildning, kriminologi, sociologi, statsvetenskap, socialt arbete eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildningar inom kunskapsbaserat brottsförebyggande arbetssätt och utbildningar inom området föräldraskapsstöd.

Du har flerårig erfarenhet av att:

- arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor med goda resultat.
- stödja samverkan mellan olika aktörer.
- inhämta, skriftligt sammanställa och analysera olika former av underlag.

Meriterande är erfarenhet av:

- utvecklings- och kompetenshöjande arbete gällande brottsförebyggande och social prevention.
- ett intersektionellt perspektiv i ditt arbete.
- bred kunskap om sociala hållbarhetsfrågor och Agenda 2030.

Du har god förmåga av praktiskt tillämpat arbetssätt och metoder för integrering av olika perspektivfrågor. Du har en god förmåga av att skapa struktur och ordning, samt har framförhållning. Du prioriterar och planerar ditt arbete väl och har ett genuint engagemang för sociala hållbarhetsfrågor. Vår komplexa verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna samverka och samordna arbetet. Du behöver även som person ha en förmåga att pedagogiskt förklara komplexa frågor och skapa engagemang.

Som person är du lätt att samarbeta med, har god förmåga att bygga relationer, har lätt för att kommunicera och kan anpassa din kommunikation till olika mottagare såsom kollegor som enhetschef, länsledning samt andra tjänstemän och chefer i länet. Du har personlig mognad vilket innebär att du är trygg, stabil och har självinsikt.

Du kan se relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella. Det innebär även att du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har också förmåga till helhetssyn, är självgående och har en drivkraft att utveckla det gemensamma arbetet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i Office-programmen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden.

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Med anställningen följer skyldighet att krigsplaceras. Länsstyrelsen erbjuder flexibelt arbetsliv vilket handlar om att skapa förutsättningar för en god måluppfyllelse i verksamheten och en god balans mellan arbete och fritid för våra medarbetare. Det innebär att du utifrån verksamhetens behov kan jobba hemifrån del av arbetstiden.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 6 juni 2024.

Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande.



Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”.



Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Vattenvårdshandläggare - vattenverksamhet och dammsäkerhet

Läs mer Maj 13
På Miljöavdelningen arbetar vi för länets hållbara utveckling, ur såväl ett miljömässigt som ett ekonomiskt och socialt perspektiv. Vi hanterar till exempel frågor som rör miljöfarliga verksamheter och skydd och skötsel av värdefull natur. Vi arbetar också med förvaltning av vatten och nationalparker. Vår personal arbetar både i fält och på kontor.



Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta med frågor som rör dammsäkerhet och tillsyn och prövning av vattenverksamheter.

Du kommer tillsammans med en kollega ansvara för dammsäkerhetstillsynen vilket innebär att planera och genomföra tillsynen på dammsäkerhetsklassade dammar samt klassificera dammar i dammsäkerhetsklass. Arbetet med tillsyn och prövning av vattenverksamheter rör sig bland annat om tillsyn av vattenreglering samt att hantera anmälnings- och tillståndsärenden. Arbetsuppgifterna avgörs delvis av intresse och kompetens samt kan justeras utifrån regeringens uppdrag till Länsstyrelsen.

Arbetet utgörs huvudsakligen av kontorsarbete men även visst fältarbete med besök vid bland annat vattenanläggningar ingår. Det är företrädesvis ett självständigt arbete genom att du ansvarar för dina ärenden där du t.ex. genom myndighetsutövning ska bevaka miljöintresset och andra allmänna intressen. I arbetsuppgifterna ingår att ha kontakter med verksamhetsutövare, enskilda personer, företag, kommuner och myndigheter. Kontakter med media förekommer. Du kommer ha goda möjligheter till kompetensutveckling inom området. På enheten finns även goda möjligheter att utvecklas till att hantera fler av enhetens arbetsområden. Det finns även möjlighet till nationella uppdrag.

Du kommer att tillhöra enheten Vatten och naturmiljö som har lite drygt 20 medarbetare. Enheten har god sammanhållning och diskuterar ärenden tillsammans och stöttar varandra vid behov. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; möjlighet till distansarbete del av tiden (när det fungerar för verksamheten), bra semestervillkor och möjlighet till löneväxling.  

Kvalifikationer
Du ska ha minst treårig universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot miljö, naturvetenskap eller teknik, alternativt annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning i miljörätt eller annan juridisk utbildning samt utbildning i vattenverksamhets- och vattenmiljöfrågor eller har erhållit sådan kunskap på annat sätt.

Det är meriterande om du har arbetat med ärendehandläggning som omfattar myndighetsutövning hos Länsstyrelse, kommun eller motsvarande samt att du har arbetat med tillsyn eller prövning enligt miljöbalken, gärna med vattenverksamhet eller dammsäkerhet, alternativt har annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Meriterande är även kunskap om kraftföretagens riktlinjer för dammsäkerhet.

Det är viktigt att du har en problemlösande analytisk förmåga samt gott omdöme. Du behöver även vara ansvarstagande, självgående och noggrann, kunna identifiera arbetsuppgifter samt genomföra dem genom att på ett strukturerat vis planera och prioritera arbetet. Du bör ha pedagogisk förmåga, d.v.s. du är tydlig och kan kommunicera samt förklara ställningstaganden. Du bör även ha god samarbetsförmåga.

För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden.

Körkort för bil krävs.

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6-månaders provanställning. Anställningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Med anställningen följer skyldighet att krigsplaceras.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast måndagen den 3 juni 2024.

Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande.



Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”.



Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Försvarsmakten

Nedan visas andra jobb i Örebro från Försvarsmakten .

Controller

Controller
Läs mer Jun 27
Det säkerhetspolitiska läget i vår omvärld har förändrats och Försvarsmakten har därför fått uppgiften att stärka Sveriges militära förmåga. Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband (FMTIS), säkerställer  Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda genom förvaltning, drift och underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem och ansvarar för att kommunikationen i Försvarsmakten fungerar i alla konfliktlägen. Vi söker nu en proaktiv och lösningsorienterad controller som vill vara med och vidareutveckla vår ekonomiavdelning vid staben i Örebro.

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning

Om tjänsten
I rollen som controller kommer du att arbeta både övergripande och mot förbandets enheter och dess chefer med helhetssyn i arbetet med framtagande av budget, i uppföljning och prognostisering. För att lyckas i rollen krävs förmåga att se både helheten och delarna i organisationen och ett stort intresse av att förstå verksamhetens förutsättningar och kopplingen mellan verksamhet- och ekonomistyrning.

Om avdelning sektion
Ekonomiavdelningen vid FMTIS är en del av förbandets stab. Vår främsta uppgift är att driva ett utvecklingsinriktat ekonomiarbete på förbandet. Vi är idag sju medarbetare på avdelningen, under ledning av förbandets ekonomichef. När en av våra controller nu går i pension söker vi nu en ny driven kollega till vår avdelning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Budget, uppföljning och prognosarbete
• Ekonomiska utredningar och analyser
• Förbättringsarbete
• Stöd i vardagliga ekonomifrågor

KRAV
Kvalifikationer



• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Excel

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är proaktiv och lösningsorienterad och har förmågan att sätta dig in i och förstå verksamhetens förutsättningar samt kopplingen mellan verksamhet- och ekonomistyrning ur produktionssynpunkt. För att trivas och prestera i rollen ekonom med produktionsinriktning ser vi att du är lyhörd och nyfiken, kan arbeta självständigt och har ett utvecklingsinriktat arbetssätt. Du tycker om att arbeta i team i olika frågor och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk och har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete och leverera i rätt tid. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift med förmåga att bygga förtroendefulla relationer i organisationen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Erfarenhet från tjänste- alt varuproducerande verksamhet
• Erfarenhet från större, mer komplex organisation
• Erfarenhet från Försvarsmakten eller annan offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
I Försvarsmakten benämns tjänsten Förbandsekonom.
Befattningen är civil.
Sysselsättningsgrad:Heltid.
Arbetsort Örebro.
Tjänsten är tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.

FMTIS har verksamhet över hela landet, så du skall även vara beredd på att tjänsten kan innebära resor och övernattning på annan ort.

Upplysningar om befattningen och processen
Kontakta Camilla Werderitsch

Upplysningar angående anställningsvillkor kontakta Jovanna Pettersson Gambino

Båda nås via växeln 019-393500

Fackliga företrädare
SACO Agneta Landquist
OFR/S Per Andersson
SEKO Matz Felix
OFR/O Heikki Videll

Samtliga nås via växeln 019-393500


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-08-12. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

IT-samordnare

IT-samordnare
Läs mer Jun 17
FMTIS (Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband) utgör grunden för Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda – dygnet runt, året om. Vi är en viktig del av ett starkare försvar som klarar varje hot och möter varje utmaning. Med en unik kombination av civil och militär kompetens löser vi vår uppgift och bidrar till Försvarsmaktens ledningsförmåga.

Vi erbjuder
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där vi har avtal
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB
• Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

Om enheten
FMTIS har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem. Systemen stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. FMTIS finns där Försvarsmakten finns. Förbandet har över 1800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Staben är förbandschefens stöd i ledning och styrning av förbandet. Inom staben finns olika operativa funktioner inom bland annat HR/personal, underrättelse- och säkerhetstjänst, kommunikation, ekonomi och logistik. I staben ingår också förbandets insatsledning och planeringsfunktion.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som IT-samordnare kommer du vara en del av IT-funktionen vid Ledningssystemsavdelningen. Funktionen utgörs av IT-chef och IT-samordnare i staben, samt biträdande IT-samordnare ute på enheterna runt om i landet. Ditt uppdrag är att säkerställa att det finns ett väl fungerande och uppdaterat IT-stöd för verksamheten. Du kommer att ansvara för avrop, följa upp leveransen av IT-tjänster och eventuella avbeställningar. Du kommer även medverka vid implementeringen av nya administrativa IT-system och delta i centrala arbetsgrupper och andra verksamheter inom Försvarsmakten. Ett annat viktigt uppdrag är att koordinera och kontrollera att regelverk för IT-tjänster följs. Försvarsmakten står inför en digital transformation som ska möta framtidens ledning- och informationsbehov. Här förutsätter vi av dig som IT-samordnare att du har en vilja att utvecklas och ta initiativ i en allt mer datacentrerad framtid.


KRAV
Kvalifikationer


• Minst gymnasieutbildning med IT-inrikting eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer
som relevant
• God erfarenhet av administrativt arbete och förmåga att organisera och strukturera eget arbete
• God muntlig och skriftlig framställningsförmåga i såväl svenska som engelska
• Körkort lägst klass B


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är självständig och driven med förmåga att strukturera det egna som andras
arbete. Du är noggrann och upprätthåller god säkerhet, trots många samtida uppdrag. Du är
flexibel och har lätt för att skapa kontaktnät och upprätthålla relationer. Stor vikt kommer läggas
vid personlig lämplighet.

MERITERANDE



• Grundläggande kunskaper och förståelse för ITIL eller annan liknande metod
• Erfarenhet av att arbeta i roller som projektadministratör, projektledare eller IT-samordnare
• Kunskap och erfarenhet om IT ledning och styrning
• Kunskap och erfarenhet av IT-säkerhet eller signalskydd
• Kunskap om Försvarsmaktens IT-system
• Kännedom om lagar, regler och bestämmelser för statlig myndighet
• Vana att tjänstgöra i stab

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet.
Anställningen är en heltids tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tjänsten kan sökas av både militär och civil.
Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsort: Örebro, resor i tjänsten förekommer.

Upplysningar om befattningen
Besvaras Javovanna Pettersson Gambino eller Marie Fredne. Båda nås på telefon via växeln 019- 39 35 00.


Information om rekryteringsprocessen
Besvaras Javovanna Pettersson Gambino eller Marie Fredne. Båda nås på telefon via växeln 019- 39 35 00.

Fackliga företrädare
SACO Agneta Landquist
OFR/S Martin Sparr
SEKO Matz Felix
OFR/O Heikki Videll

Samtliga nås genom växeln: 019-39 35 00

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-07-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Lokalskötare

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jun 5
Trivs du med ett praktiskt arbete där du får möjlighet att arbeta självständigt i ett sammansvetsat team? Har du erfarenhet av arbete inom lokalvård eller något annat likvärdigt arbete och vill ha ett nytt omväxlande arbete i en myndighet med ett viktigt uppdrag? Då har vi arbetet för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker nu en engagerad lokalskötare som trivs med ett omväxlande och fysiskt arbete. Du kommer arbeta med att städa och vårda våra lokaler allt från kontor, toaletter till gemensamma utrymmen. Du kommer vidmakthålla ordning och reda i Förbandets lokaler. Arbetet utförs så väl på egen hand som tillsammans med kollegor. Du ansvarar för att städuppdraget blir utfört enligt våra uppsatta mål- och kvalitetskrav. Du ansvarar även för att materiel och maskinvård blir utfört enligt gällande rutiner.

Vi erbjuder dig
Försvarsmakten har en stark värdegrund som bygger på öppenhet resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Kvalifikationer

• Arbetslivserfarenhet som lokalvårdare
• Goda allmänna kunskaper inom lokalvård
• Svensk medborgare
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift 
• B-körkort

Personliga egenskaper
Vi eftersträvar arbetsglädje och hög kvalité i det vi gör så har du samma ambition som oss kommer vi trivas ihop. Att du är ordningssam och har en hög ansvars- och servicenivå ser vi som en självklarhet. Du värnar om din egen hälsa. Du är flexibel, noggrann, driven och duktig på att växla mellan olika arbetsuppgifter.  Som person trivs du att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.  

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Befattningen är tillsvidare som civil anställning och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten.

Placeringsort är Örebro och tillträde snarast eller enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan senast den 26 juni. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev.

Vill du veta mer om befattningen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-generalist Sofi Karlsson sofi.karlsson@mil.se

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 30
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband  (FMTIS) söker nu en kommunikatör med inriktning grafisk produktion och rörlig bild. Det säkerhetspolitiska läget i vår omvärld har förändrats och Försvarsmakten har därför fått uppgiften att stärka Sveriges militära förmåga. En av våra viktiga uppgifter är att berätta om vår  verksamhet för omvärlden, för att informera, men också för att attrahera avgörande kompetenser till vårt förband, som kan bidra till Sveriges försvar.

Om avdelning
Kommunikationsavdelningen vid FMTIS består idag av fyra kommunikatörer och en kommunikationschef. Nu söker vi dig som vill göra skillnad för Sverige, och som med din erfarenhet och dina vassa kommunikationsskills kan göra oss bättre. Vi behöver dig som kan hjälpa oss att ta vår externa kommunikation och arbete med rekryterings- och attraktionskommunikation till nästa nivå! Vi är ett kreativt, prestigelöst och framåtsträvande team som jobbar tätt ihop, vi hjälper alltid till när vi behövs och vi gillar att hänga med varandra.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos oss kommer du arbeta med intern-, extern- och attraktionskommunikation med planering, producering och publicering av innehåll i våra olika interna och externa kanaler. Det innefattar bland annat att fota, skapa film, samt ta fram grafiskt material inklusive animationer. Då vi finns på fler än 30 orter runt om i Sverige kommer ditt arbete innefatta resor inrikes.


Du kommer bland annat att arbeta med följande:



• Planera och producera kommunikationsaktiviteter och innehåll (text, foto, infografik, rörligt material)
• Utveckla våra verktyg och kanaler (intranät, sociala medier, webb, nyhetsbrev, podcasts, trycksaker, presentationer, nyhetsbrev och film)

Vad vi erbjuder
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Lärande, stöttning och feedback på en meriterande arbetsplats
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder.

KRAV
Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning med koppling till kommunikation
• Aktuell erfarenhet av att skapa, redigera och animera filmer och grafiskt material i Adobe CS
• Flera års dokumenterad erfarenhet av fotografering, stillbild och rörligt material
• Erfarenhet av redigering av bild och video samt illustrationer/animationer till interna kanaler
• Projektledning avseende medieproduktion
• Flerårig erfarenhet av operativt kommunikationsarbete inom en större organisation
• B-körkort

Personliga egenskaper
För den här tjänsten behöver du vara självständig, driven och ansvarstagande. Vi hoppas också att du serviceinriktad och har en god förmåga att se helheter och samband. Du kommer gärna med nya idéer, har lätt för att samarbeta och har god social kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE



• Kunskaper om, och erfarenhet av arbete i Försvarsmakten
• Kunskaper i Sharepoint
• Erfarenhet av att arbeta med beställningar gentemot upphandlade byråer och leverantörer

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
I Försvarsmakten benämns tjänsten kommunikatör.
Befattningen är tillsvidareanställning på 100%
Arbetsort är Örebro.
Lön enl. ök.

Vill du veta mer om oss?
Sök på ”FMTIS” på Spotify, så hittar du både våra externa poddar där vi berättar om förbandet, och vår interna podcastserie ”Hörbarhet nolla”.

Upplysningar om befattningen
Malin Brauer tel:070-848 5178


Information om rekryteringsprocessen
Jovanna Pettersson Gambino växeln 019-39 52 97


Fackliga företrädare
OFRS - Martin Sparr
SEKO - Matz Felix
SACO - Agnetha Landquist
OFRO - Heikki Videll

Samtliga nås på telefon via växeln 019-39 35 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-06-14. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 30
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband (FMTIS) söker en kommunikatör med inriktning innehållsproduktion till Örebro. Det säkerhetspolitiska läget i vår omvärld har förändrats och Försvarsmakten har därför fått uppgiften att stärka Sveriges militära förmåga. En av våra viktiga uppgifter är att berätta om vår verksamhet för omvärlden, för att informera, men också för att attrahera avgörande kompetenser till vårt förband, som kan bidra till Sveriges försvar.

Om avdelningen
Kommunikationsavdelningen vid FMTIS består idag av fyra kommunikatörer och en kommunikationschef. Nu söker vi dig som vill göra skillnad för Sverige, och som med din erfarenhet och dina vassa kommunikationsskills kan göra oss bättre. Vi behöver dig som kan hjälpa oss att ta vår externa kommunikation och arbete med rekryterings- och attraktionskommunikation till nästa nivå! Vi är ett kreativt, prestigelöst och framåtsträvande team som jobbar tätt ihop, vi hjälper alltid till när vi behövs och vi gillar att hänga med varandra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos oss kommer du arbeta med intern-, extern- och  attraktionskommunikation, med planering, producering och publicering av innehåll i våra olika interna och externa kanaler. Det innefattar bland annat att skriva texter, fotografera och göra enklare filmmaterial. Du kommer också intervjua och samverka med kollegor vid olika möten och event inom vårt förband. Då vi finns på fler än 30 orter runt om i Sverige kommer ditt arbete innefatta resor inrikes.


Du kommer bland annat att arbeta med följande:


• Planera och producera kommunikationsaktiviteter och innehåll till våra olika kanaler (intranät, sociala medier, webb, nyhetsbrev, podcasts, trycksaker och presentationer)
• Intervjua, skriva och publicera texter, både korta notiser, manus och längre artiklar
• Stödja kollegor med att planera och målgruppsanpassa kommunikation och innehåll
• Övrigt förekommande arbete på vår avdelning, såsom, korrekturläsning, distribution, arkivering, uppdatering av innehåll i olika kanaler samt att hjälpa till vid olika möten, presentationer och event
• Koordinering av förbandets deltagande vid mässor och events


Vad vi erbjuder
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Lärande, stöttning och feedback på en meriterande arbetsplats
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder.

KRAV
Kvalifikationer



• Akademisk examen inom media- och kommunikation
• Flerårig erfarenhet av operativt kommunikationsarbete inom en större organisation
• Aktuell erfarenhet av att samordna mässor och event
• Flerårig aktuell erfarenhet av innehållsproduktion till sociala kanaler
• Kunskaper i Adobe CS
• Kunskaper i Sharepoint
• Kunskaper inom digital innehållsproduktion inklusive annonsering
• Erfarenhet av fotografering och filmning
• God stilistisk och kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska
• B-körkort

 

Personliga egenskaper
Du är nyfiken, lyhörd, social och serviceinriktad samt har en god förmåga att se helheter och samband. Du kommer gärna med nya idéer, har lätt för att samarbeta och har god social kompetens. Du är strukturerad i ditt arbete och klarar att arbeta självständigt. Du ser humor som en viktig del av arbetsdagen och gläds gärna med dina arbetskamrater. Det vore extra trevligt om du gillar att träna då vi ofta tränar tillsammans som en del av vår arbetsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten
• Erfarenhet av journalistiskt arbete


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
I Försvarsmakten benämns tjänsten kommunikatör.
Befattningen är tillsvidareanställning på 100%.
Arbetsort är Örebro.
Tillträdesdatum enl.ök.

Upplysningar om befattningen
Malin Brauer tel: 070-848 51 78.


Information om rekryteringsprocessen
Jovanna Pettersson Gambino växeln 019 -39 52 97


Fackliga företrädare
OFRS - Martin Sparr
SEKO - Matz Felix
SACO - Agnetha Landquist
OFRO - Heikki Videll

Samtliga nås på telefon via växeln 019-39 35 00


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-06-14. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu