Örebro: Technical Project Engineer till Mondi

Hitta ansökningsinfo om jobbet Technical Project Engineer till Mondi i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Technical Project Engineer till Mondi
Välkommen till Mondi Örebro, en organisation i framkant med fokus på en klimatsmart vardag!
Mondi är det stora lilla företaget – en arbetsplats där det bästa av två världar möts.

Här finns alla funktioner och tillgång till den större koncernens resurser. Samtidigt erbjuder vi den mindre arbetsplatsens närhet och familjära stämning. Mondi Örebro AB är ett företag i tillväxt och ständig utveckling och hållbarhet är kärnan i vår affärsstrategi.

På Mondi är alla, oavsett position, engagerade i att bidra till en bättre värld.

 

Vi söker dig som är ingenjör och vill vara med och driva teknik- och investeringsprojekt på Mondi Örebro!

Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.

Är du är en positiv och engagerad person med stort tekniskt intresse? Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!

Välkommen att bli vår kollega!

 

Vi erbjuder
Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!

 

Dina arbetsuppgifter
Som Technical Project Engineer på Mondi kommer du ingå i ett team där förutsättningar skapas för att se till att produktionen har den bästa möjliga maskinutrustningen på plats och där vi ständigt arbeta för förbättring och effektivisering. I rollen kommer du vara del i att driva både större och mindre teknik- och investeringsprojekt kopplat till ny- och reinvesteringar som utgår från Mondis långsiktiga strategi och vision. Du kommer få ansvara för förstudie, upphandling, installation, uppstart och uppföljning. Du tar fram underlag och rapporter och genom ditt teknik- och maskinintresse bidrar du på bästa sätt och blir en viktig kugge och partner till den lokala produktionen där du stöttar vid olika teknik och konstruktionsfrågor.

Du kommer arbeta med olika kontaktytor inom Mondi både lokalt och centralt men du kommer även att bygga nätverk med externa samarbetspartners såsom leverantörer och underentreprenörer.

Resor kan förekomma i tjänsten då du bl a kommer besöka mässor och leverantörer. Vi tror det rör sig om ca. 2-4 resor/år.

I rollen som Technical Engineer är du underställd vår Capex & Process Manager.

 

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett starkt tekniskt intresse. Du är utbildad Högskoleingenjör, gärna maskiningenjör och har erfarenhet inom mekanik, hydraulik, pneumatik och med en god processförståelse.

Som person visar du positivitet, engagemang och nyfikenhet, du är flexibel och driver enkelt och självständigt dina arbetsuppgifter framåt samtidigt som du trivs att vara del i ett team. Du stimuleras av problemlösning, ser möjlighet, istället för hinder, och gillar att vara del i en föränderlig värld.

Du har god analytisk- och strukturell förmåga. Du är kommunikativ och kommunicerar gärna och enkelt med olika personer både på svenska och engelska. Du har god systemkunskap (vi arbetar främst i SAP och MES).

Vi vill också att du ska trivas i en prestigelös miljö där vi har roligt på jobbet.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Om företaget
Vi på Mondi Örebro är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot till exempel fukt, fett och vind. Många möter våra produkter dagligen i hemmet, i skolan eller på arbetsplatsen. Vår långa historia inom pappersbranschen, tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den internationella konkurrensen. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 120 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Mondi Örebro är det stora lilla företaget som förenar det bästa av två världar. Här finns alla funktioner och tillgång till den stora koncernens resurser i form av till exempel forskning och utveckling, och internationella karriärmöjligheter. Samtidigt har vi den mindre arbetsplatsens fördelar med korta beslutsvägar, ett flexibelt arbetssätt, en familjär stämning och ett inkluderande förhållningssätt där alla är lika viktiga.

Läs mer på https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Välkommen med din ansökan till Oak Consulting.se!

Gärna så snart som möjligt, dock senast den 11 september.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 0702-590507.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Örebro som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin.

SQA till BAE Systems Bofors AB

Läs mer Maj 5
”Vi har en fantastisk sammanhållning i vårt team, vilket speglas i vår gemensamma målsättning.

Här jobbar en härlig sammansättning av både seniora och juniora medarbetare. Vi skrattar ofta tillsammans, är måna om att ha trevligt ihop och hjälper varandra till framgång.”

Vill du axla och utvecklas i rollen som SQA och är redo att göra det tillsammans med ett världsledande bolag? Då har vi rätt utmaning för dig! 

”Hos oss får du inte bara ett spännande jobb att gå till. Här får du mycket mer” berättar Marcus Persson, Head Of Supplier Quality, på BAE Systems Bofors. Vidare förklarar han att det är omväxlingen i arbetsuppgifterna som många uppskattar mest. ”Ena stunden sitter du i ett spännande möte med våra svenska och internationella leverantörer och i nästa är du på plats i produktionen för att hjälpa dina kollegor. Att man får jobba med mycket spännande produkter är också något som lockar många.”

Varför ska du jobba på BAE Systems Bofors?
BAE Systems är en del av en stor koncern, vilket ger dig chansen att få internationell erfarenhet under din anställning. Här blir du också en del av ett företag som prioriterar trivsel både på och utanför arbetet. BAE Systems satsar på områden som främjar en god balans i livet, såsom generösa möjligheter till flexibla arbetstider. Medarbetarna kan också delta i olika trevliga aktiviteter som arrangeras av företagets hälsoinspiratörer. För de som är intresserade av träning finns även möjlighet att besöka det nybyggda gymmet.

Marcus berättar också att BAE Systems Bofors är ett företag som uppmuntrar till utveckling inom företaget. Här finns stor lyhördhet för medarbetares önskas om att få utvecklas inom rollen, utvecklas inom företaget, och prova nytt. Bland annat erbjuds program för personlig utveckling och löpande utbildning. I BAE Systems Bofors får du helt enkelt en arbetsgivare som tror på dig, din potential och som värdesätter dina insatser.

För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med.

Arbetsbeskrivning
Så hur kommer dina arbetsdagar att se ut? I rollen som SQA kommer du att säkerställa hög kvalitet och tillförlitlighet hos BAE Systems Bofors leverantörers produkter och tjänster.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- Arbeta med förebyggande kvalitetsarbete både internt och externt.
- Föra dialog med svenska såväl som internationella leverantörer i kvalitetsfrågor.
- Driva ärenden och avvikelserapportering till beslut och genomförande av åtgärder.
- Bevaka befintliga leverantörers prestation i syfte att tidigt identifiera negativa trender och sätta in korrigerande åtgärder.
- Följa upp och åtgärda för att uppnå rätt kvalitet på inköp.
- Genomföra leverantörsbedömningar och revisioner av leverantörer.
- Delta i framtagning av tekniska bestämmelser för inköp.
- Planera och genomföra ”First Article Inspections” hos våra leverantörer analysera, utvärdera och rapportera kvalitetsverksamhet.

Rollen innefattar resor till leverantörer i Sverige men även inom och utanför Europa. Placeringsort är Karlskoga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare – såsom inköpskvalitet, SQA, produktionskvalitet, designkvalitet. Eller så har du erfarenhet ifrån tillverkande industri kombinerat med en akademisk utbildning med inriktning mot det tekniska området där du läst kurser inom kvalitetsstyrning, LEAN, Six sigma etc. Självklart har du ett stort intresse för kvalitetsrelaterade frågor!

För att bli framgångsrik i rollen vill vi även att du har:

- goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i ritningsläsning. 
- Det är meriterande om du har arbetat med ISO 9001 och ISO 14001.

Som person är du kommunikativ och nyfiken. Vidare är du drivande och engagerad och gillar frihet under ansvar. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt samt god förståelse för helheten och komplexa tekniska system. Då tjänsten innebär många interna och externa kontakter ställs krav på god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

Om företaget
BAE Systems Bofors är ett företag som arbetar med att säkra försvarsförmågan i Sverige och i partnerstater världen över. Detta gör vi genom att utveckla, producera och sälja världens mest avancerade försvarsmateriel. Företaget ingår i en världsledande, internationell och högteknologisk koncern med mer än 100 000 anställda världen över.

BAE Systems Bofors har idag fler än 650 anställda och finns i Karlskoga, Karlstad och Örebro. Företaget har ett omfattande samarbete med underleverantörer i närområdet. De huvudsakliga produkterna som tillverkas av BAE Systems Bofors är artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition och fjärrstyrda vapensystem. Företaget tillhandahåller även teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget är en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.

BAE Systems Bofors erbjuder
Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.

Övrigt
Befattningen innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.

BAE Systems samarbetar med AxÖ Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om befattningen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson på axel.johansson@axoconsulting.se eller 0733-832885.

Fackliga kontaktpersoner:

Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586–733 655.

Joakim Berg, Unionen, 0586-733404

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Läs mer Apr 28
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Är du intresserad av teknik och har erfarenhet av kvalitetsarbete? Vi söker en Kvalitetsingenjör som vill arbeta med att utveckla och förbättra våra kvalitetsprocesser. I den här rollen får du en viktig uppgift i att analysera, följa upp och bidra till att våra produkter och processer uppfyller höga kvalitetskrav.

Följ med oss när vi accelererar transformationen!

Bli en del av vårt team
Epiroc levererar gruv- och infrastrukturutrustning som spelar en nyckelroll för att nyttja världens naturresurser på ett hållbart sätt och möjliggöra den nödvändiga gröna omställningen.

Borrmaskinsaffären är en central del av vår verksamhet, där vi utvecklar och producerar borrmaskiner och dess reservdelar för både ovan- och underjordsriggar. Vi är en avdelning med cirka 150 engagerade medarbetare som arbetar tvärfunktionellt för att nå gemensamma mål. Vårt arbetssätt är strukturerat och bygger på våra värderingar, med fokus på inkludering och mångfald. Få en inblick i vår verksamhet i denna video: Rock Drills – Core of the core

Om rollen
Som Kvalitetsingenjör kommer du att driva och utveckla kvalitetsarbete i vår produktion.  Du analyserar och följer upp garantidata och produktrevisioner för att identifiera kvalitetsproblem och förbättringsområden, samt driver undersökningar kring kvalitetsfrågor i samarbete med andra avdelningar. Du deltar i och följer upp kvalitetsmöten (FSM) samt ansvarar för att föra statistik och nyckeltal.

En viktig del av rollen är att stödja verksamheten genom att utbilda och vägleda inom kvalitets- och ledningssystem. Du arbetar med ständiga förbättringar genom att föreslå och genomföra åtgärder för att höja produktkvaliteten och effektiviteten. Dessutom kommunicerar du insikter och resultat inom organisationen för att sprida kunskap och förhindra att kvalitetsproblem återkommer.

Vi erbjuder en varierande roll där du får arbeta nära produktion, produktutveckling och service för att stärka vårt kvalitetsarbete.

Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att vara noggrann, analytisk och ha en god förmåga att samarbeta tvärfunktionellt. Vi ser gärna en person som är initiativrik, har ett problemlösande arbetssätt och drivs av att hitta lösningar som leder till ständiga förbättringar. Rollen passar dig som arbetar strukturerat, kommunicerar tydligt och har en vilja att dela med dig av kunskap för att utveckla organisationen. Att kunna anpassa budskap efter målgrupp och situation samt skapa engagemang i kvalitetsfrågor är viktiga egenskaper.

Vi söker dig med:
* Akademisk examen inom maskinteknik eller liknande inriktning.
* Tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete inom produktion.
* Kunskap inom Lean Production, 5S, Six Sigma, 8D och andra kvalitetsmetoder
* Erfarenhet av kvalitetssystem, avvikelsehantering och statistiska metoder.
* Förståelse för ritningsläsning och CAD.
* Erfarenhet av digitala kvalitetsverktyg och system.
* God datorvana.
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Har du sett att vi även söker en SQA? Läs mer:

Placering
Denna tjänst är placerad i Örebro.

Ansökan och kontaktinformation
Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, men senast den 24 april. Ansökningar granskas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är engagerade i en grundlig rekryteringsprocess som inkluderar intervjuer, referenstagning och tester. För att säkerställa en trygg arbetsmiljö genomför vi identitetskontroller och drog- och alkoholtester. Vår process är utformad för att vara rättvis och inkluderande; du kan förvänta dig transparent kommunikation och en balanserad utvärdering av dina färdigheter och erfarenheter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Anställande chef, Ana Paula Geisler, ana.geisler@epiroc.com
Rekryteringsspecialist, Ellinor Ekelöf, ellinor.ekelof@epiroc.com

Ansök nu

Nyexaminerade ingenjörer se hit!

Läs mer Apr 9
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Tar du examen som ingenjör till sommaren eller har du precis påbörjat din karriär och vill fortsätta din utveckling hos någon av våra kunder? Tveka inte att höra av dig!

Ta nästa steg i din karriär med oss!

Vi ser ett växande behov av ingenjörer och tekniska talanger hos våra kunder, och vi vill ge dig som är i början av din karriär en chans att hitta ditt framtida drömjobb. Kanske är du intresserad av att programmera, utveckla och förbättra tekniska lösningar och digitala system? Eller är du en teknikentusiast med ett stort intresse för att arbeta med avancerad teknik och underhåll? Oavsett vilket område du är intresserad av, söker vi efter dig som brinner för teknik och innovation!

AxÖ Consulting samarbetar med ledande företag inom bland annat försvars-, process, tillverknings- och läkemedelsindustri. Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas och göra skillnad i din profession. Här får du chans att arbeta tillsammans med våra kunder, antingen genom rekrytering direkt till kund eller som konsult via oss.

Vem är du? 
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning, eller kommer att ta examen inom kort, med inriktning inom exempelvis:

- Industriell ekonomi
- Elektroteknik eller automation
- Maskinteknik
- Kemiteknik
- Systemutvecklare/datateknik
- Teknisk fysik

Vi välkomnar både civilingenjörer och högskoleingenjörer att söka!

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Det här är din chans att presentera dig själv. I det personliga brevet vill vi gärna att du delar med dig av information om din utbildning och dina framtida mål, så att vi på bästa sätt kan matcha dig med våra kunder. Om du har slutfört eller genomför ditt examensarbete just nu, ser vi gärna att du kortfattat beskriver det också.

Om processen

I rekryteringsprocessen kan det bli aktuellt att du genomgår följande steg:

- Telefonintervju med rekryterare
- Djupintervju med rekryterare
- Personlighets- och kapacitets test
- Referenstagning

Information om ansökan
Detta är en spontanansökan för kommande behov. Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Vid frågor vänligen kontakta Stina Jönsson på stina.jonsson@axoconsulting.se eller 070-844 61 93.

AxÖ Consulting AB har en lång och gedigen erfarenhet inom rekryterings- och konsultbranschen. För mer information om ansökan besök www.axoconsulting.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via brev eller e-post.

Varmt välkommen med din ansökan.

Varför ansöka till oss?

AxÖ Consulting är en leverantör inom rekrytering, konsultlösningar, HR och strategisk kompetensförsörjning. Vårt engagemang sträcker sig bortom traditionella affärsrelationer – vi tror på att skapa nära och långsiktiga samarbeten med våra kunder.

Vi finns representerade på flera orter över hela Sverige – från Malmö i söder till Luleå i norr. Oavsett var i landet ni befinner er, är vi redo att stötta er med vår expertis och erfarenhet. Ta nästa steg i din karriärresa med AxÖ Consulting! Vi ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör till ALTEN Örebro

Läs mer Apr 9
Nya möjligheter att bli en del av ett av Europas ledande företag inom Teknik, IT och Life Science. ALTEN i Örebro söker efter Kvalitetsingenjörer! Om du har ett stort intresse för kvalitet inom produktion och/eller produktutveckling ser vi framemot ett samtal med dig!
Vad erbjuder vi på ALTEN?
På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.
Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt. Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.
Rollen
Som kvalitetsingenjör på ALTEN har du möjlighet att utvecklas inom flera olika områden hos våra kunder. Du arbetar ofta med kvalitetsutveckling inom produktion så som montering och tillverkning samt med leverantörer och kunder. Du får arbeta med effektiviseringar, förbättringsarbete, reklamationshantering och rotorsaksanalyser. I rollen som kvalitetsingenjör får du jobba tvärfunktionellt med mycket eget ansvar och många kontaktytor både internt och externt.
Då vi är ett konsultföretag söker vi personer med varierande bakgrunder och erfarenheter men för att passa i rollen som Kvalitetsingenjör tror vi att du har:
Civil- eller Högskoleingenjörs examen
Goda kunskaper i svenska och engelska
Några års erfarenhet av kvalitetssäkring alternativ erfarenhet av produktutveckling med stort intresse för kvalitet och processutveckling

Meriterade
Erfarenhet av Mätosäkerhet och MSA, rotorsaksanalys, riskanalys och/eller 8D
Six Sigma Greenbelt eller Blackbelt

Om ALTEN
ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr.
ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Läs mer Dec 30
Jakkal är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Karlskoga/Örebro, Laxå, Köping, Nyköping och Norrköping/Linköping samt Hässleholm.

Vi har ett kunnigt team med lång erfarenhet och kompetens med tyngdpunkt inom produktions-, produkt- och teknikutveckling.

Genom vårt breda tjänsteutbud kan vi erbjuda:

• Kompetenta medarbetare med tyngdpunkt inom mekanisk konstruktion, el och automation, produktionsteknik och projektledning, men även inom andra kompetensområden genom hela er organisation.
• Resurs- och specialistkonsulting ute hos kund.
• Leverans av kundspecifika produktionslösningar, allt från lyftverktyg och fixturer till nyckelfärdiga maskinutrustningar inklusive CE-märkning och all dokumentation via vår ”In House” avdelning.
• Additiv tillverkning – 3D-printing.
• Rekryterings- och bemanningslösningar både inom tjänstemanna- och kollektivsidan.

Jakkal söker en kvalitetsingenjör som vill bidra till att säkerställa hög standard och effektivitet i projektform. I denna roll får du möjlighet att arbeta med kvalitetsstandarder, kravhantering och förbättringsarbete i samarbete med olika funktioner hos våra kunder.

Hos oss får du jobba i ett engagerat och fartfyllt företag med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och ditt arbetsområde är i Örebros närområde.

Exempel på arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du både med att hantera akuta kvalitetsutmaningar och att utveckla långsiktiga lösningar för att förbättra processer och produkter.

• Ansvara för att säkerställa produktkvalitet och utveckla kvalitetssäkrande rutiner och processer.
• Regelbundet övervaka kvalitetsstatus och vid behov ta fram åtgärder för att stärka kvaliteten.
• Utföra rotorsaksanalyser och implementera korrigerande förbättringsåtgärder.
• Driva förbättringsprojekt och koordinera tvärfunktionella team.
• Delta aktivt i planering, genomförande och uppföljning av granskningar och beslutsmöten.
• Bidra till att utveckla teamets samlade kunskap och kompetens inom kvalitetsområdet.
• Planera och leda aktiviteter som syftar till att förbättra produkt- och processkvalitet.

Din profil:

För att lyckas i rollen krävs att du:

• Är civil- eller högskoleingenjör.
• Har kunskap inom ISO 9001 och ISO 14001.
• Har erfarenhet av Lean Six Sigma, med fokus på DMAIC-metodiken.
• Är van vid att arbeta med kvalitetsverktyg som FAI (First Article Inspection).
• Har goda kunskaper i både engelska och svenska (tal och skrift).

Meriterande:

• Tidigare arbetslivserfarenhet som kvalitetsingenjör.
• Erfarenhet av kvalitetskrav inom flygindustrin, exempelvis EN9100.
• Tillverkningsstandarder för elektronik och kablage (exempelvis IPC-610, IPC-620 och IPC-640).

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Är drivande och tar initiativ till förbättringar i processer och produkter.
• Har en hög grad av noggrannhet och tar ansvar för att leverera lösningar av hög kvalitet.
• Är analytisk och lösningsorienterad, med förmågan att identifiera både kortsiktiga och långsiktiga förbättringsmöjligheter.
• Kommunicerar tydligt och kan samarbeta effektivt med kollegor och kunder för att nå gemensamma mål.
• Arbetar självständigt och har förmågan att prioritera uppgifter för att möta deadlines och kvalitetsmål.

Om Jakkal

Jakkal Engineering är ett konsultbolag med ett tekniskt kunnigt team och lång erfarenhet av produkt- och produktionsutveckling. Vi är verksamma i Köping, Karlskoga/Örebro, Norrköping/Linköping, Nyköping samt Uddevalla.

Vi samarbetar med både stora och små företag, varav flera är världsledande inom sina områden. Våra uppdrag återfinns främst inom industrisektorn. Vi arbetar även med spännande projekt som drivs in-house via vår egen projektverksamhet tillsammans med kund.

Jakkal erbjuder kompetenta medarbetare inom mekanik, automation, el, programmering, produktionsteknik och projektledning. Vi levererar kompetens in-house, specialistkonsulting samt resurskonsulting ute hos kund. Vi kan även hjälpa till med rekryteringar och hyrrekryteringar enligt kundens behov samt bemanning mot industrin.

Vi utnyttjar vår samlade kompetens för att lösa våra kunders behov. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att utveckla effektiva, lönsamma och smarta lösningar. Vi kan leverera nyckelfärdiga utrustningar, där vi ansvarar för förstudier, konstruktion, tillverkning, programmering, installation, driftsättning samt slutdokumentation inklusive CE-märkning. Vi hjälper gärna till hela vägen till mål, men vi anlitas även för delfaser i projekt samt som systemleverantör.

Som konsult på Jakkal får du möjlighet att arbeta och utvecklas inom produktion, produkt- och teknikutveckling. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper samt arbeta med kunder och dess leverantörer i olika led och skapa ett kontaktnät inför framtiden.

Vårt motto på Jakkal är att trivsel och välmående på arbetet genererar till kreativitet och utveckling samt nöjda kunder. Vi har roligt på jobbet och anordnar regelbundet sociala aktiviteter där vi kan koppla av och lära känna varandra även utanför arbetet.

För mer info besök gärna vår hemsida www.jakkal.se.

Redo för nästa steg?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar alla frågor kring tjänsten.

Urvalsprocessen sker löpande, så vänta inte – bli en del av vårt växande team!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Ekonomiassistent till Närkefrakt

Redovisningsassistent
Läs mer Maj 2
Vill du arbeta med stora ekonomiska flöden – men i ett litet, tryggt team där skratten är lika viktiga som siffrorna? Hos oss på Närkefrakt får du det bästa av två världar: en miljardomsättning att ansvara för och ett arbetsklimat som känns som hemma.


OM ROLLENSom ekonomiassistent kommer du att vara nyckelperson i hanteringen av koncernens kundreskontra – det är ett komplext men roligt pussel att lägga varje dag! Dessutom får du förtroendet att hantera stora likviditetsflöden. Du arbetar tätt tillsammans med kollegor i en familjär och hjälpsam miljö med hög kompetens nära till hands.  Vi arbetar i Visma Control.
Då en av våra kollegor ska vara tjänstledig pga. studier söker vi nu hans ersättare. Det är ett vikariat på inledningsvis 6 månader men med goda chanser till förlängning om vår kollega trivs i skolbänken. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: 
Dagligen: Hantera kundreskontra för Närkefrakt och dess dotterbolag Leverantörsreskontra: registrering, periodisering, kontroll av korrekt bokföring Likviditetsstyrning och factoring

Veckovis: Påminnelsefakturering

Månadsvis: Månadsbokslut i dotterbolag och delar av moderbolaget Moms-/arbetsgivardeklarationer och vissa löner Hantering av anläggningstillgångar och avskrivningar


NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG
- Att grotta ner dig i siffror – särskilt inbetalningar! - Stort ansvar; du hanterar inbetalningar på över 1 miljard kronor per år - Ett tryggt och kompetent team med högt i tak - Kollektivavtal  - Gym på anläggningen 
Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus.
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga. Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

VI SÖKER DIG SOMSkallkrav: -Dokumenterad erfarenhet av redovisning och bokföring  -God kunskap i Excel  -God data - och systemvana i ERP-system -Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift -Goda kunskaper i engelska, tal och skrift 


Meriterande: -Högskole - eller univeristetsutbildning inom ekonomi    -Tidigare arbete med kund- och leverantörsreskontra och likviditetshantering  -Systemvana i Visma Control Som person ser vi att du är en relationskapande och kommunikativ lagspelare. Som ekonom är du givetvis noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Samtidigt kräver verksamheten att du är flexibel och kan skifta fokus mellan arbetsuppgifter och störningsmoment under dagen. Slutligen är du nyfiken och tar stort ansvar för ditt arbete. Även om du i din roll hanterar många detaljfrågor har du god förståelse för hur helheten påverkas av ditt arbete.

ÖVRIGT
- Heltid, 100%  - Start: Snarast möjligt, vi tror att en överlämning på en månad bör äga rum under augusti månad.  - Anställningsform: Vikariat med chans till förlängning - Plats: Arbetet utförs på plats på Pilängsgatan i Örebro  - Teamet: Här kan du spana in oss som jobbar på Närkefrakt!  

ANSÖKAN Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på sara.belicke@oakconsulting.se eller telefon 072-219 64 73.
Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans.

OM VERKSAMHETEN  Se Närkefrakt hemsida

Ansök nu

Säkerställ väg för framtidens miljölösningar - säljare inom miljö och av...

Transportadministratör
Läs mer Mar 28
Vill du vara en del av en arbetsplats där lösningar, engagemang och samarbete står i fokus? Hos Närkefrakt skapar vi framtidens transport- och logistiklösningar tillsammans. Vi söker nu dig som vill arbeta som säljare för miljö - och avfallshantering.
Närkefrakt är en lastbilscentral med cirka 90 delägare, som både är våra ägare och kärnan i vår produktion. Med vårt läge i ett av Sveriges bästa logistikområden erbjuder vi tjänster som transporter, terminalverksamhet, jordförsäljning och återvinning. Vi sysselsätter över 600 personer med våra åkerier i ständigt fokus. Här kombineras det lilla företagets nära samarbete med det stora företagets kapacitet och resurser.
OM TJÄNSTEN I rollen som säljare för miljö- och avfallshantering kommer du att vara en nyckelperson som ansvarar för att utveckla våra tjänster. Ditt jobb är att vara en expert på upphandlingar, priser och avtal – samtidigt som du är en mästare i att hitta nya affärsmöjligheter. Här får du en blandning av försäljning och administration, där du kommer att arbeta lika mycket med kunder som med de interna processerna för att se till att allt flyter på som det ska.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du förstå branschen och dess behov, vara lyhörd för våra kunders önskemål och samtidigt säkerställa att vi levererar bästa möjliga lösning. Du kommer att vara i ständig dialog med både våra kunder och våra delägare, och du kommer att arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar på Närkefrakt – allt för att hitta den bästa lösningen för våra kunder.
NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG
Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus.
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga.
- Tillsvidareanställning med inledande provanställning - Tjänstebil - Fast månadslön - 6 veckors semester - Kollektivavtal - Tillgång till gym på anläggningen
Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

VI SÖKER DIG SOM
Har erfarenhet av försäljning och upphandlingar
Har erfarenhet inom miljö och återvinning, eller närliggande bransch
Behärskar svenska flytande, både i tal och skrift
Är datakunnig och gillar att använda digitala verktyg

Det är ett plus om du har utbildning eller erfarenhet av ADR, men det är inget krav!

ANSÖKAN
Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Maths Dohn, Affärsområdeschef, på maths.dohn@narkefrakt.se eller på telefon 019-206327.
Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på sara.belicke@oakconsulting.se eller telefon 072-219 64 73.
Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans.

Ansök nu

Kundorienterad redovisningsekonom inom skog och lantbruk

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 19
LR Revision och Redovisning beskrivs av många anställda som familjärt, här är alla välkomna och företaget värnar verkligen om sina anställda. Efter en ihopslagning av flera kontor så sitter nu 38 kollegor under samma tak på Aspholmen i Örebro. Dessutom finns det 5 kollegor i Lindesberg och ytterligare 6 personer i Vingåker. Du har därmed många potentiella kaffepauser beroende på vart dina kunduppdrag tar dig!

OM LR REVISION & REDOVISNING LR Revision & Redovisning är en modern kombibyrå som erbjuder hjälp inom redovisning, revision, lön och skatt. Ambitionen är att vara ett engagerat och kraftfullt stöd till företag och företagare i vardagen. LR Revision & Redovisning är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med fler än 70 kontor, spridda över Sverige. Då de vill utöka resurserna inom de gröna näringarna finns nu möjligheten för dig att ansluta till LR Revision & Redovisning och en tjänst där man tror och litar på dig och din kompetens.

DU ERBJUDS: LR Revision & Redovisning har förstått värdet i att deras medarbetare mår bra och hos dem är alla medarbetare viktiga. Du välkomnas in i en period där de tillsammans bygger laget och kulturen efter sammanslagningen av kontoren. Rollen erbjuder närheten till revisorer inom bolaget, trevliga kollegor samt stor flexibilitet. LR Revision & Redovisning erbjuder dig dessutom:
Förkortad arbetstid mellan 1/7-31/10 då det är 7-timmars arbetsdag
Bonussystem till alla anställda
Hälsoundersökningar och omfattande försäkring
Konferenser och utbildningar
Ett bra tjänstepensionserbjudande
Betald massage på arbetstid varje månad
Friskvårdsbidrag 5000 kr/år
Gratis parkering utanför kontoret

På LR Revision & Redovisning värderar man balans mellan privat- och arbetsliv. Konkret innebär det till exempel att man stöttar upp varandra vid sjukdom, VAB eller liknande. De lägger de stort värde i att du som medarbetare inte behöver arbeta orimligt många timmar i veckan. Målet är att lyckas snitta 40-timmars veckor även under högsäsong.
ROLLEN Som redovisningskonsult har du nära kontakt med dina kunder och kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att bistå i kvalificerade redovisningsfrågor samt årsbokslut.
När vi frågar en kollega i samma roll vad hon uppskattar mest med sitt arbete så är svaret dels den fina kontakten med kunderna genom generationer, men även det faktum att hela tiden lyckas med att hjälpa kundernas verksamhet framåt. Det ställer höga krav på att hela tiden hålla sig uppdaterad om vad som händer inom lagar och regelverk. Något som i sin tur gör rollen både spännande och hela tiden utvecklande.

INTRODUKTION
Mycket förväntas du kunna vid tillträde, men system och program går ni igenom och sedan får du gå bredvid en kollega en tid för att lära känna kundernas verksamhet.


VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har arbetat i motsvarande roll tidigare och således har erfarenhet av redovisning inom området jord och skog. Du känner väl till de gröna näringarna, antingen genom att du haft kunder inom området eller kanske för att du själv äger skog eller har ett lantbruk.
Du behöver ha körkort för att ta dig runt till dina kunder
Du behöver ha goda kunskaper i svenska för att kunna kommunicera med kunderna inom aktuella områden

Som person är du givetvis kundorienterad. Vi ser att du besitter god samarbetsförmåga, är nyfiken, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete.

INTRESSERAD? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Sara Belicke på tel 072-219 64 73. alternativt HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33.
Välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök nu

Head of Sales till AMEXCI

Försäljningschef
Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en affärsdriven ledare med stort tekniskt intresse som lockas av innovation och tillväxt samtidigt som du får saker att hända? Vill du vara med och forma framtidens industri? Då kan det här vara din nästa utmaning!
Vi på AMEXCI söker en lyhörd och engagerad ledare med starkt kundfokus och en förmåga att kombinera affärsutveckling med praktiskt genomförande. Hos oss är varje affär unik vilket kräver både strategiskt tänkande och ett operativt driv.
Välkommen att bli del av ett dynamiskt och innovativt företag i tillväxt där vi tillsammans formar morgondagens tillverkningsindustri. Vi erbjuder en öppen och inkluderande arbetsplats med korta beslutsvägar och stor tillit. Du får förmåner såsom sjukvårdsförsäkring, föräldralön och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad i vår toppmoderna anläggning i Örebro.

Om rollen
Hos oss får du en nyckelroll i ett växande företag där innovation och hållbarhet är centrala. Rollen innebär ett stort ansvar men också stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens affär. Du arbetar både strategiskt och operativt med försäljning, kundrelationer, marknadsföring och affärs- och verksamhetsutveckling.
Som Head of Sales leder du vår försäljning, marknadsföring och kommersiella utveckling och får ansvaret att utveckla och paketera vårt erbjudande inom industriell 3D-printing i metall. Du driver tillväxt genom att bygga starka kundrelationer med både ny och befintlig kund, du formar och genomför affärs- och marknadsstrategier, leder och stöttar ett mindre, tekniskt säljteam, och är med och leder kunddialoger och tekniska diskussioner. Du säkerställer även en god överlämning mellan sälj och produktion.
Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig som har en stark teknisk förståelse inom tillverkning – det är avgörande för att kunna tolka kundernas behov och krav, och för att förstå våra leveransförutsättningar. Du har en bakgrund från producerande industri och är van att röra dig mellan teknik och affär. Du trivs med att kombinera analys och struktur med praktiskt genomförande – och du är lika bekväm i en offertdiskussion som i ett strategimöte.
För att lyckas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och en drivande kraft som får saker att hända. Du är van vid och trivs med att leda både människor och ta initiativ, gärna med erfarenhet från en föränderlig miljö med hög puls. Du är en lyhörd, kommunikativ, inkluderande och närvarande ledare som får med dig teamet genom engagemang och visar tillit.
Du är kundfokuserad och har erfarenhet av komplex tekniks försäljning med en vana att paketera erbjudanden snarare än att sälja färdig produkt. Du besitter förmågan att både leda och delta i tekniska dialoger med våra kunder men även internt.
Vi ser gärna att du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning, samt erfarenhet av projektledning. Har du dessutom jobbat med marknadsföring eller budskapsutveckling är det meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är vårt koncernspråk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och det kan komma bli aktuellt med att genomföra en bakgrundskontroll.

Att jobba på AMEXCI
AMEXCI är ett ledande företag inom additiv tillverkning, specialiserat på industriell 3D-printing i metall. Vi driver två högteknologiska produktionsanläggningar för additiv tillverkning, ett i Örebro i Sverige och ett i Tampere i Finland. AMEXCIs huvudkontor rymmer en toppmodern anläggning i Örebro om 4 700 kvadratmeter, skräddarsydd för additiv tillverkning med den senaste teknologin tillgänglig på marknaden.
Vårt växande team består av ett 40-tal anställda med djup kunskap inom design, simulering, tillverkning, materialanalys och efterbearbetning, samt med bred kompetens att stötta våra kunder i industrialisering av additiv tillverkning. Utöver produktionskapacitet erbjuder vi omfattande utbildningsprogram samt forskningstjänster inom flera områden, inklusive olika högpresterande material och andra högaktuella ämnen inom additiv tillverkning.
Du läser mer på: https://amexci.com/about-amexci/

Kontakt och information
Är du redo att ta dig an rollen?
I denna rekrytering samarbetar AMEXCI med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 juni. Vi läser ansökningar och kallar på intervju löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Vi söker redovisningsekonom till kunds räkning!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 9
Vår kund Desert Business Service AB söker nu en redovisningsekonom. Du kommer tillsammans med kollegor erbjuda några av Sveriges främsta inom underhållningsbranschen professionell hjälp inom ekonomi och redovisning. 
Uppdraget är ett interimsuppdrag som till att börja med är under ett års tid med en eventuell möjlighet till förlängning. 

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos Desert Business Service erbjuder vi dig en roll med kvalificerade uppgifter inom redovisning och rapportering. Arbetsuppgifterna inkluderar löpande bokföring och ekonomihantering, kund- och leverantörsreskontra, fakutering, moms, skatter och även lönehantering. 
Idag består ekonomiavdelningen av tre redovisningsekonomer som alla också arbetar med liknande arbetsuppgifter och som kommer finnas tillgänliga under introduktiuonen för frågor och stöd samt tre ekonomer som hanterar bokslut, deklarationer och royaltyavräkningar m.m.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Fortnox.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har gärna jobbat något år med löpande ekonomiuppgifter och har du även erfarenhet av bokslut ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att vara konsult inom redovisningsbranschen.
Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med och har förmågan att självständigt driva, planera och prioritera dina arbetsuppgifter framåt. Du har en naturligt kommunikativ ådra, har hög integritet och har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Vi ser också att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt i arbetet du utför.
Du har ett öga för detaljer och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Om Desert Business Service
Desert Business Service AB erbjuder sina kunder professionell hjälp med ekonomi, förhandlingar, juridik, affärsupplägg, administration och projektledning. Bland sina kunder finns några av landets främsta inom underhållningsbranschen inom skådespeleri, musik och regissering.

Ansökan
Låter det intressant för dig?
I detta uppdrag samarbetar vi med Oak Consulting. Vid frågor, kontakta Jennifer Jonsson HR-konsult, tel: 073-059 31 91.
Välkommen med dina frågor och funderingar så snart som möjligt!

Ansök nu

Senior Category Manager till Hasselfors Garden

Kategorichef/Kategoriansvarig
Läs mer Maj 5
Ligger trädgårdsskötsel och hållbar odling dig varmt om hjärtat och drivs du av och förstår hur man skapar frodig tillväxt? Vill du dessutom ta ansvar för utvecklingen av jordkategorin och jordförbättringar? Då har vi en intressant tjänst för dig!
Vi på Hasselfors Garden söker en dynamisk och innovativ Senior Category Manager.

Vi erbjuder
Hasselfors Garden erbjuder ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär. Här erbjuds du ett helhjärtat stöd från dag 1 för att du ska lyckas och trivas i din nya roll! Du kommer att stödjas av trevliga kollegor och ett brett internationellt team av experter.
I denna roll kan du dra nytta av vår hybridarbetsmodell som möjliggör flexibelt arbete både på kontoret och på distans.

Om rollen
I rollen som Senior Category Manager hos oss får du ansvaret för produkt- och konceptutveckling med hänsyn till marknaden och våra kunders behov och önskemål. Du får ansvaret bl a för vårt egna varumärke inom gödningsmedel och är med och utvecklar våra recept och testa nya och befintliga råvaror så de håller god kvalitet enligt våra krav. Du analysera resultaten samt säkerställa att förpackningsmärkningar är korrekta på våra produkter. Du leder, koordinera och delta i olika projekt.
Du följer även upp och analyserar försäljningen på produktnivå, förändrar och förbättrar efter behov kopplat till våra lönsamhetsmål- och strategier. Du följer trender och gör marknadsanalyser för att anpassa vår produktportfölj till marknadens behov. I rollen kommer du även vara delaktig i marknadsföringen av din produkt, tillsammans med vårt sälj- och marknadsteam.
Du kommer att tillhöra Kekkilä-BVB:s nordiska brand - och produktteam och rapportera till brand- och produktportföljchefen. I vardagen arbetar du tätt tillsammans med våra interna funktioner såsom; försäljning, produktion, upphandling, kundservice, kvalitet och marknad.
Resor förekommer i tjänsten.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har utbildning inom relevant område samt erfarenhet av att utveckla jordar och jordförbättringar med erfarenhet av teknisk produkt- och receptutveckling. Har du erfarenhet av konsumentverksamhet inom trädgårdsskötsel ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen tror vi du har god förståelse för lönsamhet, branding och konsumentmarknaden. Du har förmågan, erfarenheten och intresset av att utveckla kommersiella produktkoncept och en affärsmässighet där långsiktig lönsamhet står i fokus.
Som person är du aktiv och har en god samarbets- och projektledningsförmåga. Du har en lösningsfokuserad och öppen inställning och en vilja att lära nytt, förnya och ta ansvar. Du trivs med att arbeta kundnära.
Vi vill att du kan skriva under på våra värderingar: Fokus på kundframgång, Lyckas tillsammans, Mod att förnya och Förtroende genom respekt.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och kunskap i MS Officepaketet.

Om Hasselfors Garden
Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom odlingssubstrat. I dag exporterar vi växtsubstrat för professionella växthusodlare till över 100 länder. Till konsument och grönytebranschen erbjuder vi rådgivning, växtsubstrat och jord i Norden och Centraleuropa. Som ett led i att vara ett självklart val för våra kunder har Kekkilä BVB satt hållbarhet främst i hela konsumtionskedjan. Företagets slogan Care for life visar hur våra odlingssubstrat möjliggör matproduktion, gröna städer och hållbar odling. Kekkilä-BVB är marknadsledare i Norden med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. Kekkilä-BVB är en del av Neova Group, läs mer om Kekkilä-BVB på https://www.kekkila-bvb.com/. 
För Hasselfors Gardens räkning så började allt år 1603 i Hasselfors, Närke. Företaget har en lång och gedigen historia som gör oss till ett av de tio äldsta företagen i Sverige. Besök oss och läs mer på https://www.hasselforsgarden.se/.

Visst låter det spännande?
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen 070-259 05 07 alternativt HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91.
Urval kommer ske löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 juni.

Ansök nu