Örebro: Technical Project Engineer till Mondi

Hitta ansökningsinfo om jobbet Technical Project Engineer till Mondi i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Technical Project Engineer till Mondi
Välkommen till Mondi Örebro, en organisation i framkant med fokus på en klimatsmart vardag!
Mondi är det stora lilla företaget – en arbetsplats där det bästa av två världar möts.

Här finns alla funktioner och tillgång till den större koncernens resurser. Samtidigt erbjuder vi den mindre arbetsplatsens närhet och familjära stämning. Mondi Örebro AB är ett företag i tillväxt och ständig utveckling och hållbarhet är kärnan i vår affärsstrategi.

På Mondi är alla, oavsett position, engagerade i att bidra till en bättre värld.

 

Vi söker dig som är ingenjör och vill vara med och driva teknik- och investeringsprojekt på Mondi Örebro!

Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.

Är du är en positiv och engagerad person med stort tekniskt intresse? Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!

Välkommen att bli vår kollega!

 

Vi erbjuder
Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!

 

Dina arbetsuppgifter
Som Technical Project Engineer på Mondi kommer du ingå i ett team där förutsättningar skapas för att se till att produktionen har den bästa möjliga maskinutrustningen på plats och där vi ständigt arbeta för förbättring och effektivisering. I rollen kommer du vara del i att driva både större och mindre teknik- och investeringsprojekt kopplat till ny- och reinvesteringar som utgår från Mondis långsiktiga strategi och vision. Du kommer få ansvara för förstudie, upphandling, installation, uppstart och uppföljning. Du tar fram underlag och rapporter och genom ditt teknik- och maskinintresse bidrar du på bästa sätt och blir en viktig kugge och partner till den lokala produktionen där du stöttar vid olika teknik och konstruktionsfrågor.

Du kommer arbeta med olika kontaktytor inom Mondi både lokalt och centralt men du kommer även att bygga nätverk med externa samarbetspartners såsom leverantörer och underentreprenörer.

Resor kan förekomma i tjänsten då du bl a kommer besöka mässor och leverantörer. Vi tror det rör sig om ca. 2-4 resor/år.

I rollen som Technical Engineer är du underställd vår Capex & Process Manager.

 

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett starkt tekniskt intresse. Du är utbildad Högskoleingenjör, gärna maskiningenjör och har erfarenhet inom mekanik, hydraulik, pneumatik och med en god processförståelse.

Som person visar du positivitet, engagemang och nyfikenhet, du är flexibel och driver enkelt och självständigt dina arbetsuppgifter framåt samtidigt som du trivs att vara del i ett team. Du stimuleras av problemlösning, ser möjlighet, istället för hinder, och gillar att vara del i en föränderlig värld.

Du har god analytisk- och strukturell förmåga. Du är kommunikativ och kommunicerar gärna och enkelt med olika personer både på svenska och engelska. Du har god systemkunskap (vi arbetar främst i SAP och MES).

Vi vill också att du ska trivas i en prestigelös miljö där vi har roligt på jobbet.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Om företaget
Vi på Mondi Örebro är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot till exempel fukt, fett och vind. Många möter våra produkter dagligen i hemmet, i skolan eller på arbetsplatsen. Vår långa historia inom pappersbranschen, tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den internationella konkurrensen. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 120 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Mondi Örebro är det stora lilla företaget som förenar det bästa av två världar. Här finns alla funktioner och tillgång till den stora koncernens resurser i form av till exempel forskning och utveckling, och internationella karriärmöjligheter. Samtidigt har vi den mindre arbetsplatsens fördelar med korta beslutsvägar, ett flexibelt arbetssätt, en familjär stämning och ett inkluderande förhållningssätt där alla är lika viktiga.

Läs mer på https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Välkommen med din ansökan till Oak Consulting.se!

Gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 0702-590507.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Örebro som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin.

Kvalitetsingenjör till ALTEN Örebro

Läs mer Jul 8
Redo för nya äventyr efter sommaren? Vill du bli en del av ett av Europas ledande företag inom Teknik, IT och Life Science? Se hit, för vi på ALTEN i Örebro söker efter 
KVALITETSINGENJÖRER TILL HÖSTEN! Om du har ett stort intresse för kvalitet inom produktion och/eller produktutveckling ser vi framemot ett samtal med dig! 

 

VAD ERBJUDER VI PÅ ALTEN?

På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.

 

Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.


ROLLEN

Som kvalitetsingenjör på ALTEN har du möjlighet att utvecklas inom flera olika områden hos våra kunder. Du arbetar ofta med kvalitetsutveckling inom produktion så som montering och tillverkning samt med leverantörer och kunder. Du får arbeta med effektiviseringar, förbättringsarbete, reklamationshantering och rotorsaksanalyser. I rollen som kvalitetsingenjör får du jobba tvärfunktionellt med mycket eget ansvar och många kontaktytor både internt och externt. 

 

Då vi är ett konsultföretag söker vi personer med varierande bakgrunder och erfarenheter men för att passa i rollen som Kvalitetsingenjör tror vi att du har:
Civil- eller Högskoleingenjörs examen
Goda kunskaper i svenska och engelska
Några års erfarenhet av kvalitetssäkring alternativ erfarenhet av produktutveckling med stort intresse för kvalitet och processutveckling

MERITERADE
Erfarenhet av Mätosäkerhet och MSA, rotorsaksanalys, riskanalys och/eller 8D
Sex Sigma Greenbelt eller Blackbelt

Skicka in din ansökan idag -
 BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY! 

NOTERA:URVALSPROCESSEN PÅBÖRJAS 12.08.24 PÅ GRUND AV SEMESTRAR. TREVLIG SOMMAR! 

 

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Disa Mallalieu: disa.mallalieu@alten.se

 

OM ALTEN

ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.

 

ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

 

Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Utbildas i systemsäkerhet | Saab | Karlskoga | Experis Academy

Läs mer Jul 2
Har du intresse för teknik, mekanik, elektronik, hårdvara eller mjukvara och vill djupdyka i detaljer? Tycker du att system och säkerhet är en spännande kombination? I samarbete med Saab genomför Experis Academy ett skräddarsytt utbildningsprogram där du blir anställd från första dagen och får möjlighet att bli riktigt duktig inom ditt specialistområde - systemsäkerhet!

Är du mekaniker, nyexaminerad ingenjör, arbetar i produktion, med dokumentation eller liknande och har ett starkt tekniskt intresse? Vill du jobba på ett av Sveriges mest innovativa företag, Saab? Hos Experis Academy får du möjlighet att utbilda dig inom systemsäkerhet och jobba hos dem. Utbildningen startar i november och sker fysiskt i antingen Karlskoga eller Linköping. Efter utbildningen kommer du ha specialiseringsperiod i 12 månader hos Saab i dessa städer.

Var med och jobba för en säkrare värld!

Vill du vara med och bidra till tryggare samhällen och en säkrare, mer hållbar och rättvis värld? Hos Saab får du, genom Experis Academy, vara med och ha en påverkan! Som systemsäkerhetsingenjör (System Safety) hos Saab kommer du ingå i ett team som strävar mot ett gemensamt mål: att skapa en värld där trygghet är en självklarhet. Här får du möjlighet att arbeta med systemsäkerhet inom bland annat produktområdena missilsystem, undervattensteknik, understödsvapen och träningssystem. Du får vara en del av något större och varje dag kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till att forma säkerheten och tryggheten för människor över hela världen.

Rollen som systemsäkerhetsingenjör

Som systemsäkerhetsingenjör kommer ditt primära ansvar vara att säkra att tekniska system är godkända i enlighet med standarder. Du kommer jobba tätt tillsammans med kollegor och projektgrupper, där ni gemensamt jobbat mot att utveckla och underhålla Saabs portfölj av produkter. Bland annat kommer du få möjlighet att samarbeta över flera discipliner, så som mekanik, elektronik, inköp och produktion, något som ger dig ett brett nätverk.

Din roll sträcker sig bortom att bara identifiera risker; du kommer att vara ansvarig för att analysera och minimera systemrisker för att förebygga potentiella olyckor som kan innebära skada på människor, egendom eller miljön. Dessa analyser omfattar hela systemets livscykel, vilket innebär att du kommer att arbeta med hårdvara, mjukvara och interaktionen med användare och andra externa system. Detta innebär också att du kommer att grotta ned dig i analyser, riskanalyser, dokumentation, kvalitetssäkring och utveckling. Här får du möjlighet att landa, utvecklas och bli experten inom området.

Experis Academys utbildning i samarbete med Saab

Experis Academy och Saab erbjuder dig ett arbete som inleds med en intensivutbildning inom områden för systemsäkerhet och därefter konsultuppdrag och specialisering inom detta hos Saab i Karlskoga och Linköping.

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Våra utbildningsprogram har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet att komplettera sina tekniska färdigheter med andra mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis Academy. Efter genomförd utbildning kommer samtliga anställda deltagare påbörja arbete som konsulter hos Saab, det vi nedan kallar för specialiseringsperiod.

Fördelar med Experis Academy

* Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under utbildningsperioden och tiden som konsult på ditt specialiseringsuppdrag får du ersättning och professionell handledning.
* Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Saab, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter i praktiskt arbete.
* Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna och seniora med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Vem kan ansöka?

För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för systemsäkerhet kan du lära dig - och det hjälper Experis Academy i samarbete med Saab dig med! Som person är du detaljorienterad, men klarar samtidigt av att se helheten. Du är nyfiken och det faller sig naturligt för dig att driva ditt eget arbete framåt, både självständigt och i samarbete med dina kollegor. Du drivs av att arbeta systematiskt med processer, dokumentation och analyser och har ett stort intresse för systemsäkerhet, teknik, mjukvara, elektronik och/eller mekanik. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande, men inte ett krav, om du uppfyller något eller några av följande kriterier:

* Du har genomfört en (högre) utbildning, gärna inom teknik, mekanik, elektronik eller mjukvara
* Du har genom tidigare arbete eller studier kommit i kontakt med uppgifter inom system eller systemsäkerhet
* Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokumentation, analyser eller processer
* Du har tidigare arbetat inom produktion och montering
* Du har intresse för bakomliggande systemarkitektur och konstruktion

Praktisk information

* Utbildningsstart: November 2024
* Utbildnings- och specialiseringsorter: Karlskoga och Linköping
* Arbetstid: Heltid
* Uppdraget förutsätter att du genomgår och godkänns enligt de gällande säkerhetsbestämmelserna. För vissa roller med säkerhetsklassificering kan det finnas krav på specifikt medborgarskap

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör

Läs mer Jul 10
Om jobbet
Kvalitetsingenjör - Örebro
Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Är du en person med god kommunikations- och samarbetsförmåga som är intresserad av ett varierat arbete? Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling.
Nu söker vi en kvalitetsingenjör till vår produktion i Örebro!
I rollen som kvalitetsingenjör får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra till kvalitetsarbetet inom enheten samtidigt som du erbjuds ett stort ansvar och en roll med många kontaktytor.
Om rollen
Som kvalitetsingenjör ansvarar du för kvalitetsarbetet i vår produktion och bidrar till kvalitetsavdelningens utveckling när det kommer till effektivitet, förbättringar och kvalitetssäkring.
Här möts du av ett företag i förändring. Vår produktion ökar och tillsammans med den även antalet produktionsprojekt som ställer allt högre krav på kvalitetssäkring, kontroller och dokumentation. Därav utökar vi nu kvalitetsavdelningen med en kollega som kan bidra till vår fortsatta utveckling.
Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Rapportering, utredning och uppföljning av kvalitetsavvikelser
Skapa och upprätta tydlig dokumentation och arbetssätt som ger förutsättningar för kvalitetssäkring i vår produktion
Säkerställa att mätutrustning som används inom verksamheten finns tillgänglig, kalibrerad och registrerad
Kommunicera och lösa kvalitetsrelaterade problem med kunder
Leda samt delta i kvalitetsutredningar vid behov
Bidra till framställande av kvalitetsrelaterad dokumentation i leveransprojekt
Upprätta leveransdokumentation och sammanställa erforderligt underlag
Stödja utvecklingen av kvalitetsavdelningen avseende effektivitet, förbättringar och kvalitetssäkring

Rollen är placerad på vår site i Örebro och rapporterar till kvalitetschef.


Vår kandidat
Vi söker dig som drivs av att hitta lösningar, supportera andra och har tidigare erfarenhet av kvalificerat kvalitetsarbete i en tillverkande industri.
Vidare ser vi att du:
Har en teknisk högskoleutbildning, gärna med inriktning mot kvalitet
Har god administrativ vana och erfarenhet av att skriva tekniska rapporter
Har grundläggande kunskaper inom kvalitetsledningssystem
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

För att trivas i rollen som kvalitetsingenjör är du en person som uppskattar snabba svängar och kan behålla lugnet i en föränderlig vardag. Din flexibilitet är viktig, precis som din förmåga att fatta snabba beslut. Vidare är du kommunikativ, uppskattar samarbete, har ett analytiskt förhållningssätt samt en hög kvalitetsmedvetenhet.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör till ALTEN Örebro - spontanansökan

Läs mer Maj 27
Vill du bli en del av eller knyta kontakt med ett av Europas ledande företag inom Teknik, IT och Life Science? Se hit, för vi på ALTEN i Örebro söker efter 
KVALITETSINGENJÖRER. Om du har ett stort intresse för kvalitet inom produktion och/eller produktutveckling ser vi framemot ett samtal med dig! 

 

VAD ERBJUDER VI PÅ ALTEN?

På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.

 

Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.


ROLLEN

Som kvalitetsingenjör på ALTEN har du möjlighet att utvecklas inom flera olika områden hos våra kunder. Du arbetar ofta med kvalitetsutveckling inom produktion så som montering och tillverkning samt med leverantörer och kunder. Du får arbeta med effektiviseringar, förbättringsarbete, reklamationshantering och rotorsaksanalyser. I rollen som kvalitetsingenjör får du jobba tvärfunktionellt med mycket eget ansvar och många kontaktytor både internt och externt. 

 

Då vi är ett konsultföretag söker vi personer med varierande bakgrunder och erfarenheter men för att passa i rollen som Kvalitetsingenjör tror vi att du har:
Civil- eller Högskoleingenjörs examen
Goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av kvalitetssäkring alternativ erfarenhet av produktutveckling med stort intresse för kvalitet och processutveckling

MERITERADE
Erfarenhet av Mätosäkerhet och MSA, rotorsaksanalys, riskanalys och/eller 8D
Sex Sigma Greenbelt eller Blackbelt

Skicka in din ansökan idag -
 BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY! 

 

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Disa Mallalieu: disa.mallalieu@alten.se

 

OM ALTEN

ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.

 

ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

 

Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Lönehandläggare till statlig myndighet

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jul 4
Lönehandläggare till statlig myndighet
Nu söker vi Lönehandläggare för vår kunds räkning.

Tjänsten är hos en statlig myndighet i Örebro och innebär att man blir anställd direkt av myndigheten men Oak handhar rekryteringsprocessen.

Är du en noggrann, engagerad och positiv person med eget driv som brinner för att ge bästa möjliga service och ta eget ansvar? Har du erfarenhet av arbete med service och löneadministration?

Då är du kanske den medarbetare vi söker.

Välkomna att bli våra kollegor!

 

Dina arbetsuppgifter
Som Lönehandläggare kommer du huvudsakligen arbeta med löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden som ex. kvalitetskontroller, avstämningar och skatter.

Du kommer ingå i ett team med självständiga kollegor där gemenskap är av stor vikt.

 

Din profil
Vi söker dig som har 3-årig gymnasieutbildning eller mer alternativt motsvarande krav som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen och känner dig bekväm i processens alla delar, vilket gör att du har möjlighet att självständigt driva din arbetsvardag framåt.

Du har goda kunskaper och erfarenhet av arbete i olika lönesystem samt MS Office. Du har även kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med pensions- och förmånsfrågor samt tolkat lagar och avtal. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap om hur ekonomi och lön hänger ihop.

För att trivas hos oss behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, ta eget ansvar och känna tillfredsställelse att ge en god service med hög kvalitet. Du har en god samarbetsförmåga och kan hantera flera olika arbetsuppgifter vid sidan av varandra. Du har lätt att planera och prioritera samt håller huvudet kallt vid stressade situationer.

Som person är du noggrann, nyfiken, positiv och har hög integritet. Du trivs med ett självständigt arbete men samtidigt vara del i ett team. Du är en van problemlösare och ser möjligheten före problemet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Kontakt
Vi arbetar med löpande urval under denna process så välkommen att söka direkt!

Dock är sista ansökningsdag den 28/8.

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen på tel. 070-259 05 07 alternativt Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.

Ansök nu

Resehandläggare till statlig myndighet

Resehandläggare
Läs mer Jul 4
Resehandläggare till statlig myndighet
Nu söker vi Resehandläggare för vår kunds räkning.

Tjänsten är hos en statlig myndighet i Örebro och innebär att man blir anställd direkt av myndigheten men Oak handhar rekryteringsprocessen.

Är du en driven, engagerad och positiv person som brinner för att ge bästa möjliga service och ta eget ansvar? Har du erfarenhet av arbete med service och administration?

Då är du kanske den medarbetare vi söker.

Välkomna att bli våra kollegor!

 

Dina arbetsuppgifter
Som Resehandläggare kommer du bland annat planera och boka hotell, tåg och flygresor. Du kommer även samordna grupp- och konferensresor samt ansvara för löpande administrativa uppgifter. I din roll kommer du ha daglig kontakt med resenärer via telefon och mail. Du kommer ingå i ett team med självständiga kollegor där gemenskap är av stor vikt.

 

Din profil
Vi söker dig som har 3-årig gymnasieutbildning eller mer alternativt motsvarande krav som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med service och administration, goda kunskaper och erfarenhet av arbete i olika datasystem och i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du tidigare har administrerat reseräkningar och fakturerat, har erfarenhet från resebyråbranschen alternativt annat likvärdigt arbete samt kunskaper i Amadeus, LinkOnline samt IATA-utbildning.

För att trivas hos oss behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, ta eget ansvar och känna tillfredsställelse att ge en god service med hög kvalitet. Du har en god samarbetsförmåga och kan hantera flera olika arbetsuppgifter vid sidan av varandra. Du har lätt att planera och prioritera samt håller huvudet kallt vid stressade situationer.

Som person är du nyfiken, positiv och har hög integritet. Du trivs med ett självständigt arbete men samtidigt vara del i ett team. Du är en van problemlösare och ser möjligheten före problemet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Kontakt
Vi arbetar med löpande urval under denna process så välkommen att söka direkt!

Dock en sista ansökningsdag den 28/8.

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen på tel. 070-259 05 07 alternativt Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.

Ansök nu

Byggnor Närke AB söker Entreprenadsingenjör

Entreprenadingenjör
Läs mer Jul 1
BYGGNOR NÄRKE AB SÖKER ENTREPRENADINGENJÖR
Byggnor Närke AB växer och förstärker nu organisationen med en Entreprenadingenjör!

Vi på Byggnor har sedan starten 2011 bedrivit byggverksamhet i Mellansverige med fokus på långsiktiga kundrelationer.

Vi tillsammans med våra samarbetspartners levererar en trygg och kvalitetssäkrad produkt som är en säker investering i framtiden.

Välkommen till en prestigelös arbetsplats där trivsel och arbetsglädje är viktigt! Vi är duktiga på att skapa roliga gemensamma aktiviteter för att stärka VI känslan!

Vi är idag ca 60 engagerade, yrkeskunniga och handlingskraftiga medarbetare som varje dag går till jobbet för att genom gott samarbete skapa och driva lönsamma byggprojekt som håller ihop genom hela processen och når de uppsatta projektmålen.

 

Kom och var med på vår resa!

 

Om rollen
I rollen som Entreprenadingenjör hos oss på Byggnor får du vara med och driva hela processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag och vidare under genomförandefasen samt uppföljning.

Du kommer arbeta med anbud, förfrågningsunderlag, kalkyl, inköp och planering. Du kommer ha ett tätt samarbete med flera av Byggnors medarbetare, inte minst våra projektledare, men även tät dialog med beställare och leverantörer. Du blir en viktig kugge i våra byggprojekt och kommer få möjlighet att ta stort eget ansvar.

Vi erbjuder dig en roll med stora utvecklingsmöjligheter där du har möjlighet att påverka både din och Byggnors vardag. Du blir en del av ett av ett starkt växande företag med framåtanda, där fokus alltid är att leverera en slutprodukt med kvalitét.

 

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roll. Du har en byggingenjörsutbildning på universitetsnivå eller motsvarande med erfarenhet från kalkylarbete och ritningsläsning.

Du har ett stort byggtekniskt intresse, har näsa för affären och vill vara del av hela kedjan. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom produktionen.

För att trivas och lyckas som entreprenadingenjör hos oss tror vi att du har en stark drivkraft och arbetar noggrant och systematiskt. Du är självgående och visar på en vilja att ta ansvar, leverera resultat, ta egna initiativ och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet. Du besitter en nyfikenhet och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått.

Vi ser att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift samt erfarenhet och goda kunskaper inom officepaketet, kalkylsystem och en van användare av excel.

 

Kontakt och information
I denna rekrytering samarbetar Byggnor med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 augusti.

Ansök nu

HR-konsult till Oak Consulting

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 5
HR-konsult till Oak Consulting
I år är det inget vanligt år för oss på Oak – det är nämligen vårt tioårsjubileum!

Det[JLJ1]  första fröet till dagens Oak såddes strax före starten 2014, året då vår starka affärsidé slog rot och som sedan blommade ut till den tillväxtresa vi gör idag tio år senare.

Vill du påverka människors arbetsliv på riktigt? Vill du vara med och skapa rörelse i vardagen och jobba mot vår vision ”för ett bättre arbetsliv, i en bättre arbetsvärld”? Vi är ett bolag med sunda värderingar där vi med engagemang och kundfokus visar vägen och bidrar till utveckling – oavsett om det handlar om kompetensförsörjning, ekonomi, HR eller organisationsutveckling.

Nu växer vi och utökar vårt team inom HR. Vi letar efter en flexibel relationsbyggare som brinner för mötet med människor och som älskar att göra kunder extra nöjda!

 

Om rollen
I rollen som HR-konsult kommer du få ett roligt, utmanande och varierande arbete. Den primära uppgiften är att hjälpa våra kunder med såväl operativt som strategisk rådgivning och HR-arbete. Rollen innebär att du blir kontaktperson för dina specifika kunder där du stöttar dem inom allt från kompetensförsörjningsfrågor, arbetsrättsliga ärenden, fackliga förhandlingar, omorganisationer med mera. Allt utgår från kundens behov! Våra kunder finns i hela Mellansverige vilket innebär att du måste vara öppen för att resande i tjänsten kan förekomma.

Du ingår i ett team av 14 kollegor som samarbetar för att leverera det kunden önskar och behöver, och som stöttar och hjälper varandra. Vårt team växer vilket innebär att du som konsult också får möjligheten att påverka och bidra i företagets tillväxtresa.

Låter det intressant? Då undrar vi om du vill:

- Jobba med långsiktiga kundrelationer och hjälpa organisationer att utvecklas
- Göra affärer med en mängd spännande företag och kunder
- Ha kul tillsammans med ett gäng erfarna och ambitiösa konsulter som går till jobbet varje dag med inställningen att skapa ett bättre arbetsliv i en bättre arbetsvärld. Det är vad vi faktiskt gör, varje dag.
- Vara med och driva processer från start till mål samtidigt som du erbjuds möjligheten att påverka och bidra Oaks tillväxtresa.

 

Personliga egenskaper
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som konsult är det ett måste att kunna vara flexibel då du jobbar med flera parallella projekt. Du måste snabbt kunna ställa om till olika kunder och olika sakområden – utan att ge avkall på kvaliteten. Att det händer saker ser du som kul och utmanande då varierande arbetsuppgifter är din vardag. Vidare har du mycket god samarbetsförmåga, har lätt att skapa relationer och bygga förtroende. Du har god kommunikativ förmåga och kan förklara på ett tydligt, pedagogiskt och förtroendeingivande sätt. Vi går mycket på personliga egenskaper och med rätt inställning, nyfikenhet och ett driv kommer man långt!

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, universitetsexamen är meriterande samt minst 3–5 års [MM2] erfarenhet av såväl operativt som strategiskt HR-arbete. Vi ser gärna att du också har kompetens och erfarenhet inom något specifikt specialistområde inom HR som exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjningsfrågor. Det är också meriterande om du är van vid att delta i ledningsgrupper och vid att coacha chefer, leda projekt samt hålla utbildningar och presentationer för beslutsfattare.

 

Ansökan och information
Känner du igen dig i det vi söker? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult och vår områdesansvariga inom HR Marie Malmberg på 070 913 65 96. Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in!

Sista ansökningsdag är den 19 augusti.

Ansök nu

Ekonomikonsult till EKOtid

Ekonomikonsult
Läs mer Jun 27
Ekonomikonsult till EKOtid
Just nu söker vi dig som är en nyfiken ekonom som vill arbeta mot olika spännande branscher och företag.

Hos oss på EKOtid får du möjligheten att arbeta nära kunder i en utvecklande och framåtlutad organisation. Kundkontakten är central del i rollen vilket ger en möjlighet att skapa långsiktiga relationer och ett nära samarbete med våra kunder.

Vi växer för varje dag som går – vill du vara med på vår resa? Välkommen till en familjär och trevlig arbetsplats!

 

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomikonsult på EKOtid kommer du att arbeta med bland annat löpande redovisning, ta fram budget- och prognosunderlag och kostnadsuppföljningar samt årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer. Rollen innefattar kundansvar och konsultuppdrag ute hos kund är vanligt förekommande. EKOtid har sitt kontor i Örebro och erbjuder dig ett fritt arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba med både nya och befintliga kunder i en föränderlig vardag. Vi ser gärna att du trivs i utvecklandet av nya processer och är nyfiken på digitalisering då detta är någonting som vi vill bli ännu bättre inom!

Du kommer även arbeta med att upprätta ekonomiska rapporter till våra kunders ledning och styrelse samt vara ett stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD. Arbetsuppgifterna inkluderar även att utveckla rapportering och nyckeltal, processer och rutiner inom ekonomi- och verksamhetsstyrning.

 

Din profil
Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi och har några års praktisk erfarenhet som controller, redovisningsekonom eller ekonomiansvarig och som gärna har jobbat i en konsultroll tidigare. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt vara en kvalificerad Excelanvändare. Meriterande om du har kunskap i Fortnox och kan navigera i olika affärsystem.

Vi ser att du är serviceinriktad och drivs av att skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt. Om du är lösningsorienterad, ser möjligheter i arbetet och är ansvarstagande tror vi att du kommer att trivas bra hos EKOtid och deras medarbetare. Då du har många kontaktytor i din roll är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kommunikation gentemot dina kollegor och kunder.

Vi ser fram emot din ansökan och att du blir vår nästa lagspelare i EKOtids fortsatta tillväxt!

 

Om EKOtid
EKOtid sitter i Örebro och är ett kompetent och positivt gäng i blandade åldrar som jobbar inom ekonomi. Vi jobbar nära och stöttar varandra och drivs av att ge den bästa servicen till våra kunder. Vi erbjuder kundanpassad ekonomiadministration genom personligt engagemang och med hög kvalitet. EKOtid är ett tryggt alternativ för alla bolagsformer som väljer att outsourca sina ekonomitjänster.

Vi gör det enkelt för er! www.ekotid.se

 

Kontakt och information
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Jennifer Jonsson på tel. 073-059 31 91 eller Maria Roseen på tel. 070-259 05 07 Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in!

Sista ansökningsdag är den 18/8.

Ansök nu