Örebro: Finansrådgivare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finansrådgivare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/finansradgivare. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Ekonomiassistent.

Sommarjobb som ekonomisupport till Stena Recycling i Örebro

Läs mer Maj 12
Vår kund
Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
Om rollenI rollen som Ekonomisupport kommer du att arbeta med de ekonomiska transaktionerna i verksamheten. Du kommer att introduceras av erfarna kollegor som också finns till stöd under uppdragets gång samtidigt som du förväntas ta stort ansvar och besitta eget driv. I din roll kommer du att säkerställa att kvalitet och utfall överenskommelser gentemot Stena Recyclings kunder och leverantörer. Du hanterar leverantörsfakturor, fakturering av kunder och leverantörer, har kunddialog gällande kundfordringar och andra ekonomirelaterade frågor, medverkar vid bokslutsarbete varje månad samt utreder och åtgärdar interna och externa ekonomiärenden. Vidare har du en rådgivande funktion både internt och externt gentemot företagets kunder. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!

Om dig
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, analytisk och positiv. Du är självständig, tar naturligt ansvar för dina arbetsuppgifter och räds inte för att vara kravställande när det behövs. Vidare trivs du med att samarbeta både internt och externt och är skickligt kommunikativt. Du arbetar gärna proaktivt och tar egna initiativ till att driva förbättringar och ligga steget före. Det är ofta högt tempo och verksamheten är händelsestyrd och föränderlig vilket gör att din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
Kvalifikationer Vi söker dig som antingen studerar ekonomi och är minst två år in i utbildningen på högskola eller universitet alternativt dig som har en färdig examen inom området
Tillgänglig för arbete 2/6-31/8
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom området
Erfarenhet av ärendehanterings- och/eller faktureringssystem


Övrig information
Start: 2 juni
Plats: Arbetet sker från kontoret i Marieberg, Returgatan 3 Örebro
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 31/8 Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.
A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability.
By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Maj 6
Ekonomiassistent till Precio Fishbone
Söker du en spännande möjlighet inom ekonomi där du kan använda din noggrannhet och analysförmåga? Då kan rollen som Ekonomiassistent hos Precio Fishbone vara perfekt för dig! Nu söker vi en serviceinriktad lagspelare till vårt team.
Som Ekonomiassistent kommer du att tillsammans med oss att spela en central roll i vårt företag då vår ekonomiavdelning arbetar nära våra 5 kontor i landet. Vi består idag av tre personer med uppgifter inom HR och ekonomi. Vi sitter i centrala Örebro och är idag ett team som gillar att vara på plats och jobba tillsammans. Möjlighet till distansarbete finns.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
Leverantörsreskontra
Fakturering
Avstämningar
Betalningsbevakning
Löpande redovisning
Delaktig i månads- och årsbokslut
Stötta verksamheten genom att ge service och följa upp arbetet.

Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
God förståelse för ekonomiska processer och rutiner.
Förmåga att arbeta självständigt och i team med en resultatorienterad inställning.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, gärna i Visma business och Excel.

Som person är du:
Noggrann och trivs att jobba med siffror samt har öga för detaljer.
Flexibel och anpassningsbar till förändrade arbetsuppgifter.
Strukturerad och har god organisatorisk förmåga.
Inte rädd för att ta initiativ och hugga i där det behövs.

Tjänsten med placering i Örebro är på 75% med möjlighet till utökning. Du har möjlighet att påverka hur du vill planera din vecka måndag till fredag.
Ansökningsprocess
Låter det här intressant och passar in på din profil? Eller har du kanske frågor om tjänsten? Då är du välkommen att kontakta Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering, på ulrika.goldkuhl@bestbemanning.nu alt. telefon 070-2611505
Din ansökan med ditt CV och ditt personliga brev vill vi ha snarast dock senast den 25/5 2025.  Hör av dig redan idag, urval kan komma att ske under ansökningstiden.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar ansökningar från alla kvalificerade kandidater oavsett bakgrund!

Ansök nu

Ekonomisupport till Stena Recycling i Örebro

Läs mer Feb 3
Vår kund
Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster.Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen.Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap.Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling.Här får du jobba i en framtidsbransch!
Om rollen
I rollen som Ekonomisupport kommer du att arbeta med de ekonomiska transaktionerna i verksamheten.Du kommer du att introduceras av erfarna kollegor som också finns till stöd under uppdragets gång samtidigt som du förväntas ta stort ansvar och besitta eget driv.I din roll kommer du att säkerställa att kvalitet och utfall följer överenskommelser gentemot Stena Recyclings kunder och leverantörer. Du hanterar leverantörsfakturor, fakturering av kunder och leverantörer, har kunddialog gällande kundfordringar och andra ekonomirelaterade frågor, medverkar vid bokslutsarbete varje månad samt utreder och åtgärdar interna och externa ekonomiärenden. Vidarehar du en rådgivande funktion både internt och externt gentemot företagets kunder.Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetarständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas varaen drivande deltagare!
Om dig
Som personär duserviceinriktad,strukturerad, analytisk och positiv. Du är självständig, tar naturligt ansvar för dina arbetsuppgifter och räds inte för att vara kravställande när det behövs.Vidare trivs du med att samarbeta både internt och externt och är skicklig kommunikativt.Duarbetar gärna proaktivt och tar egna initiativ till att driva förbättringar och ligga steget före. Det är oftahögt tempo och verksamheten ärhändelsestyrd och föränderlig vilket gör att din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
Kvalifiktioner Universitets-/högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, isåväl tal som skrift
B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom området
Erfarenhet avärendehanterings- och/eller faktureringssystem


Övrig information
Start: Omgående
Plats: Arbetet sker från kontoret i Marieberg,Returgatan 3 Örebro
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16Anställningsform: Vikariat t.o.m. 31/8Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.
A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability.
By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Adriansson Mark & Anläggning– Deltid

Läs mer Maj 2
Pluggar du ekonomi och är på jakt efter en deltidsroll som på sikt kan leda till ett heltidsuppdrag efter examen? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Sök redan idag – urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Adriansson Mark & Anläggning är ett väletablerat företag inom mark- och anläggningsarbete, med lång erfarenhet av att leverera högkvalitativa tjänster till sina kunder. Som ett familjeägt företag präglas de av en öppen arbetsmiljö, där det alltid är högt i tak, en härlig jargong och nära till skratt.

Vi söker nu en ekonomiassistent med start vecka 24. Tjänsten är på deltid, cirka två dagar i veckan, och passar dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Du kommer att vara en viktig resurs för ekonomichefen och arbeta med varierande ekonomiadministrativa uppgifter, med fokus på kontering av leverantörsfakturor och daglig löpande bokföring.

Du erbjuds
- Ett meriterande deltidsjobb inom ekonomi, som ger värdefull erfarenhet
- Ett kliv in på ett väletablerat företag, med goda möjligheter till övergång från deltid till heltid förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet
- Att bli en del av ett företag som är på väg att växa och expandera, där du får möjlighet att utvecklas och följa med på en spännande resa

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Övrig information
- Möjlighet till distansarbete kan erbjudas på sikt, när du kommit in i rollen. Distansarbete kommer dock inte vara aktuellt omgående.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontera och bokföra leverantörsfakturor
* Löpande bokföring
* Arbeta med kundinbetalningar och säkerställa att kundfakturor betalas in i tid
* Daglig avstämning av bankkonton och säkerställa att alla transaktioner matchar
* Arbete i olika system – Använda system som Visma Administration 1000 för bokföring och Trinax för hantering av leverantörsfakturor


VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av kontering av leverantörsfakturor
* Har erfarenhet av bokföring i affärssystem
* Har erfarenhet av kundinbetalningar
* God systemvana
* Studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och som kommer ha det året ut


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att rapportera moms och skatter till Skatteverket

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Tillmötesgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Adriansson Mark & Anläggning här

Ansök nu

Ekonomiassistent till sommar- och extrajobb på Elektroskandia

Läs mer Apr 9
Nu finns möjligheten för dig som vill få meriterande erfarenhet att göra Elektroskandia sällskap i rollen som ekonomiassistent på ett sommaruppdrag på heltid. Vi tror att du är en nyfiken arbetsmyra som vill vidareutveckla dina kunskaper inom ekonomi, samtidigt som du får stöd från ett glatt gäng kollegor. Välkommen med din ansökan redan idag – vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen och är ett av de största elgrossistföretagen i världen och här i Örebro finns deras centrallager och huvudkontor. Nu söker vi en assistent att stötta upp på heltid under sommaren på reseräkningsfunktionen som är en del av avdelningen för Leverantörsreskontra. Det kan även finns chans att få fortsätta på timmar under hösten vid sidan om studierna.

Du erbjuds


* Ett meriterande sommarjobb inom ekonomi, med chans till fortsatt extrajobb under hösten
* Möjlighet att utveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra i en trygg och stöttande miljö
* En arbetsplats med god gemenskap och hjälpsamma kollegor
* Att bli en del av Academic Works konsultnätverk


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Daglig sammanställning och avstämning av kassan
* Registrering av omkostnadsfakturor
* Verifiering och granskning av leverantörsfakturor
* Hantering av inkommande mejl i gemensam mailbox
* Övriga vanligt förekommande uppgifter inom leverantörsreskontra


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå om minst 50% och har minst 3 terminer kvar. Med inriktning ekonomi eller personal.
- Kan arbeta heltid mellan veckorna 27-32
- Talar och skriver svenska flytande

Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet av reseräkningshantering, skatt- och momsregler
- Har tidigare erfarenhet av Kund- eller Leverantörsreskontra
- Kunskap inom auktoriserade reseräkningssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Netjobs Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Netjobs Group AB .

Norsktalande mötesbokare i Örebro

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/norsktalande-motesbokare-i-orebro. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker till SITECH

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/servicetekniker-till-sitech. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Hållbarhetsanalytiker

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/hallbarhetsanalytiker. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Senior Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/senior-systemutvecklare-1. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Vaktmästare / Elevresurs (vikariat med goda möjligheter till...

Kontorsvaktmästare
Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/vaktmastare-elevresurs-vikariat-med-goda-mojligheter-till-forlangning. Vi ser fram emot din ansökan!


Kunskapsskolan i Sverige har grundskolor och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. De första skolorna startades år 2000. Idag går det cirka 14 600 elever i de 30 grundskolorna och sju gymnasieskolorna. Kunskapsskolan ägs av grundare Peje Emilsson med familj.
Kunskapsskolan Örebro söker en vaktmästare / elevresurs.
På Kunskapsskolan har vi en pedagogik som är personligt utformad och utgår från varje individ. Genom vårt arbetssätt skapar vi nära relationer mellan medarbetare och elever, vilket ger förutsättningar för att varje elev ska nå längre än de själva tror är möjligt. I en miljö där eleven får vara sig själv och får rätt stöd och utmaningar skapar vi en skola där både elever och medarbetare trivs och utvecklas.
Kunskapsskolan Örebro är en grundskola för årskurs 6-9 och har idag cirka 400 elever. Skolan startade 2010 och är naturskönt och lättillgängligt belägen vid Örebro universitet. På vår skola har vi nöjda elever som trivs och som har höga studieresultat.
För att varje elev ska nå så långt som möjligt behövs yrkesskickliga medarbetare med ett stort engagemang för eleven. På Kunskapsskolan sätter vi alltid individen i centrum och söker därför dig som alltid arbetar aktivt för att eleverna ska lyckas. 
På Kunskapsskolan har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Öppenheten mellan medarbetare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för våra elever. 
I rollen som vaktmästare hjälper du till med driften av vår fastighet, reparationer och service. Du kombinerar detta arbete med att verka för studiero och god arbetsmiljö för våra elever och medarbetare. Du är kontaktsökande och involverar dig gärna i elevernas studier.
Kvalifikationer
Vi söker en vaktmästare / elevresurs. Du är en viktig förebild för våra ungdomar, och har lätt att skapa kontakt.
Du är händig, flexibel och initiativrik.
Meriterande kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med ungdomar.
Tjänstens utformning
Tjänsten är ett vikariat på 100% fram till 241220. Goda möjligheter till förlängning finns.
Rekryteringsprocessen 
Ansökan sker via länken nedan senast den 29 augusti 2024. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att arbeta i skola krävs utdrag ur belastningsregistret. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats.
Vid frågor kontakta rektor Fredrik Retelius på eller via telefon 073-311 69 02, eller biträdande rektor Kajsa Andersson på eller via telefon 073-310 58 53.
Mer information om oss och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, /
 
Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär.

Ansök nu

Pedagogisk Handledare till Häktet Örebro/Lärarcentrum Kumla

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/pedagogisk-handledare-till-haktet-orebrolararcentrum-kumla. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu