Örebro: Elkonstruktör till ELCAM

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elkonstruktör till ELCAM i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-02 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av elkonstruktion? Eller är du elektriker i grunden och nyexaminerad elkonstruktör? Då finns nu möjlighet att bli en del av ett mindre, dynamiskt företag där du har möjlighet att påverka och utvecklas. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Elcam levererar högkvalitativa lösningar för styr och kraft-automation och är specialister på att projektera, konstruera och bygga centraler och automatikskåp till kunder inom industrin. Bolaget är i en expansiv fas och söker nu efter ytterligare en elkonstruktör som vill växa tillsammans med dem. Elcam är dotterbolag till El & PC installationer och de har ett nära samarbete med varandra och delar kontor.

Till Elcam välkomnas du till ett mindre företag med fem anställda. Inledningsvis kommer du att arbeta tätt tillsammans med bolagets nuvarande elkonstruktör, som har lång erfarenhet och hög kompetens inom området. Som elkonstruktör på Elcam kommer du att spela en central roll i företagets framtida tillväxt. Utöver konstruktionsarbete kommer du att vara kundernas kontaktperson och fungera som länken mellan den egna produktionen och kunden. Du säkerställer smidiga processer från beställning till leverans och leder dina egna projekt från början till slut. Detta innebär bland annat att du tar emot förfrågningar från kunder, lämnar offerter samt skapar elscheman och monteringsunderlag till dina kollegor som bygger skåpen.

Du erbjuds
- En roll på ett mindre företag med möjlighet att påverka
- Möjligheten att vara en stor kugge i ett litet maskineri, här blir du en nyckelspelare från dag ett
- Variation i arbetsdagen och många möjligheter till personlig och professionell utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruktion och design av specialanpassade automatikskåp, centraler och ställverk
* Kalkylering och offertering av projekt
* Fakturering


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av elkonstruktion eller är nyexaminerad elingenjör/elkonstruktör eller motsvarande men med en bakgrund inom el
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, för att du ska kunna kommunicera med både kollegor och kunder
- Trivs i en roll med många kontaktytor

Det är meriterande om du har kunskaper i cad-progammet ELPROCAD

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Relationsskapande
- Kvalitetsmedveten

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro, kontoret ligger på Aspholmen


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elcam levererar högkvalitativa lösningar för styr och kraft-automation och är specialister på att projektera, konstruera och bygga centraler och automatikskåp. Företaget arbetar med kända fabrikat som bland annat ABB, AQ/spektra Basic och Classic, ABB Kabeldon, Rittal, Elkapsling, Schneider, Hager, Eldon.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Telefonister

Nedan visas andra jobb i Örebro som Telefonister.

Elkonstruktör till ALTEN Örebro

Läs mer Apr 23
Vi på ALTEN i Örebro söker efter elkonstruktörer!
Vad erbjuder vi på ALTEN?
På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.
På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.
Rollen
Som elkonstruktör på ALTEN får du jobba med design och utveckling av elsystem och kablage för både kraft- och signalsystem. Du är även involverad i val av komponenter och sensorer för avancerade kontrollsystem. Arbetet kan innebära vidareutveckling av befintliga produkter men även nyutveckling. Du kan även få möjlighet att arbeta med batteriteknik, funktionsutveckling och electromobility-projekt.
Är du den vi söker?
Högskole- eller civilingenjörexamen inom elektronik, mekatronik eller robotik
Några års erfarenhet av elkonstruktion
Erfarenhet av AutoCAD Electrical eller liknande program
Vana att jobba i PLM-system


Skicka in din ansökan idag - Building tomorrow´s world today!
Om ALTEN
ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr.
ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Elkonstruktör till försvarsindustrin

Läs mer Mar 28
Drivs du av att skapa hållbara och tekniskt avancerade konstruktioner, då är detta en möjlighet för dig att växa inom en spännande verksamhet. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund inom försvarsindustrin söker vi nu en elkonstruktör. Vi letar efter dig som är en noggrann och driven elkonstruktör som har en grundläggande förståelse för instrument- och mätteknik, samt en god kännedom om elteknik och elektroteknik.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Hos Academic Work erbjuds du:
- En karriärpartner i form av en dedikerad konsultchef som kommer följa din utveckling och coacha dig under ditt uppdrag
- Ett fantastiskt nätverk bland kunniga och kompetenta kollegor på site hos kund

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har flerårig erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll
- Förståelse för instrument- och mätteknik
- Kunskap i Autodesk
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Innehar endast ett svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du har:
- Kunskap i PCB- och kretskortsdesign
- Kunskap i Kabel- och kabelstamsdesign
- Utbildning inom relevant område

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Stabil
- Ansvarstagande

Övrig information
- Start: omgående eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid, mån - fre
- Placering: på plats i Arboga
- Tjänsten kräver en bakgrundskontroll och är säkerhetsklassad
- Möjlighet till en tillsvidareanställning via oss på Academic Work och en fast månadslön

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Erfaren elkonstruktör till spännande uppdrag inom tunga fordon

Läs mer Apr 10
Beskrivning
Vi söker nu en erfaren elkonstruktör med starkt tekniskt intresse och bakgrund inom kablage och elsystem för ett spännande uppdrag hos en av våra industrikunder inom gruv- och entreprenadmaskiner.

Uppdraget passar dig som trivs i tekniska miljöer, gillar att jobba både praktiskt och konstruktivt, samt har erfarenhet av arbete i CAD-system och prototypmiljö.

Du blir anställd av oss och arbetar som konsult ute hos kund – en tekniskt ledande aktör inom sitt område.

Arbetsuppgifter
Routing av kablage i 3D CAD-system


Skapa kablageritningar baserat på routat kablage


Konstruktionsarbete inklusive dokumentation för gruvlastare och gruvdumprar


Framtagning och uppdatering av kretsscheman


Skapa och underhålla produktstrukturer för elsystem


Komponentval och teknisk granskning


Uppföljning och felsökning i produktion och prototypverkstad


Samarbete med olika avdelningar, exempelvis mekanik, produktion och inköp



Kvalifikationer
Skall-krav

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:

Erfarenhet av installation och routing av kablage i 3D CAD-system, gärna Pro-E Cabling


Erfarenhet av kretsschemaritning i CAD-system, gärna AutoCAD Electrical


Erfarenhet av arbete med gruv- eller entreprenadmaskiner


Erfarenhet från tidigare arbete hos större industriföretag, gärna inom gruvindustrin


Förmåga att samarbeta effektivt i team och med olika funktioner


God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska



Meriterande

Erfarenhet av arbete hos Epiroc, Atlas Copco eller liknande bolag


Tidigare erfarenhet från konsultrollen


Erfarenhet av dokumentationsarbete inom el- och kablagekonstruktion



Villkor
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och arbetar ute hos kund. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt och vi arbetar löpande med urval och intervjuer – vänta därför inte med din ansökan.

OBS! För att vi ska kunna gå vidare i processen är det viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller ovanstående skall-krav. 

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Elkonstruktör till Elcam

Läs mer Jan 31
Är du en erfaren elkonstruktör som vill ta nästa steg i karriären och arbeta i en dynamisk och expansiv verksamhet? Hos oss på Elcam får du en central roll inom projektering och dimensionering av kraftfördelningsskåp, centraler och specialanpassade apparatskåp. Här får du möjlighet att utvecklas i ett stimulerande arbetsklimat tillsammans med erfarna kollegor, där lagarbete och innovation är i fokus.
Vi erbjuder en inflytelserik tjänst med stor potential för personlig och professionell utveckling – en chans att vara med på en spännande resa i ett växande företag. Bli en av oss!

Vi erbjuder
Ett arbete i en familjär och jordnära arbetsmiljö där du får en omväxlande vardag i ett bolag med långsiktighet och fina och intressanta projekt. Du kommer ingå i en prestigelös organisation som präglas av tillväxt, framåtanda, korta beslutsvägar. Hos oss får du möjligheten att vara med och påverka både din egen och bolagets framtid. För oss blir du en viktig medarbetare i organisationen!

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att vara en viktig del av hela processen – från förstudier och kalkylberäkningar till att skapa skräddarsydda konstruktionsförslag för våra kunder. Du kommer att ha nära kontakt med kunder för att förstå deras behov och ta fram offerter, samt vara ansvarig för konstruktionen inför byggnation och dimensionering av våra lösningar. Du bereder alla arbeten som kommer in och har en nära samverkan med montörerna som finns hos oss för att säkerställa så att allting blir enligt kundens beställning. Du arbetar och trivs med många kontaktytor både internt och externt.
Du ser till att allt fungerar perfekt genom avprovning innan leverans sker, för att säkerställa att vi alltid levererar högkvalitativa produkter som överträffar kundens förväntningar. Det är en utvecklande och varierad roll där du får möjlighet att ta ansvar och påverka hela arbetsflödet i en flexibel vardag.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt med dimensionering och konstruktion av el. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i systemet El pro Cad. Vi ser gärna att du har en bakgrund eller utbildning inom elektronik så som elektriker, elkraftingenjör eller elkonstruktör. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och du har körkort.
Som Elkonstruktör är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga, hög social kompetens och en ödmjuk inställning. Du är engagerad, motiverande och har ett starkt eget driv för att utvecklas tillsammans med oss. Du tar ansvar, trivs med att arbeta både självständigt och i team, och har en flexibel inställning till problemlösning. Hos oss är det viktigt med ett nära samarbete både med kunder och med våra medarbetare!

Om företaget
Elcam AB grundades 1994 har därmed 40 års erfarenhet av konstruktion och tillverkning av centraler och elautomatikutrustning. Vi gör vårt bästa för att få så korta leveranstider som möjligt. Vi kan även utföra om- och tillbyggnad av befintliga centraler och ställverk hos er.
Vi erbjuder högkvalitativa lösningar inom styr- och kraftautomation och är experter på att projektera, konstruera och bygga centraler samt automatikskåp. Vi arbetar med välkända fabrikat såsom ABB, AQ/Spektra Basic och Classic, ABB Kabeldon, Rittal, Elkapsling, Schneider, Hager, Eldon och flera andra. Företaget bygger och anpassar produkter efter kundens specifika behov och krav, och kvalitetstestar alla produkter enligt eget system samt CE-märker dem enligt gällande direktiv. Läs mer på vår hemsida www.elcam.se

Elcam är en del av EL&PC; koncernen
EL&PC; Installationer AB startades 1978. Idag med fyra delägare och närmare 60 medarbetare och verksamma inom industri- och fastighetsautomation med ansvar från idé till färdig funktion. Våra uppdrag finns i huvudsak inom Örebroregionen men vår industriautomation är rikstäckande.
Vi är ett genuint företag som värnar om när och långsiktiga relationer. Förståelsen för våra kunders varierande behöv är stommen i vårt arbete. För oss är det viktigt att alltid ge ett professionellt bemötande i alla våra relationer, vare sig det är internt eller externt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 24 mars.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07 eller Jennifer Jonsson, 073- 059 31 91.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu

Elkonstruktör

Läs mer Feb 10
Jakkal är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Karlskoga/Örebro, Laxå, Köping, Nyköping, Karlstad och Norrköping/Linköping.

Vi har ett kunnigt team med lång erfarenhet och kompetens med tyngdpunkt inom produktions-, produkt- och teknikutveckling.

Genom vårt breda tjänsteutbud kan vi erbjuda:

• Kompetenta medarbetare med tyngdpunkt inom mekanisk konstruktion, el och automation, produktionsteknik och projektledning, men även inom andra kompetensområden genom hela er organisation.
• Resurs- och specialistkonsulting ute hos kund.
• Leverans av kundspecifika produktionslösningar, allt från lyftverktyg och fixturer till nyckelfärdiga maskinutrustningar inklusive CE-märkning och all dokumentation via vår ”In House” avdelning.
• Additiv tillverkning – 3D-printing.
• Rekryterings- och bemanningslösningar både inom tjänstemanna- och kollektivsidan.

Vi söker nu en engagerad kollega som brinner för elkonstruktion och vill bidra till Jakkals spännande resa framåt!

Hos oss får du jobba i ett engagerat och fartfyllt företag med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och ditt arbetsområde är i Örebros närområde.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Konstruktion av apparatskåp.
• Uppdatering av befintliga system och konstruktion av nya system.
• Framtagning av elektriska sammanställningsritningar och elscheman.
• Dokumentation av konstruktionsplaner, specifikationer, instruktioner, checklistor och rapporter.
• Hantera dokumentation via AutoCAD Vault och PDM-struktur.
• Stödja och bidra i projekt och mot produktion i samband med byggnation och idrifttagning.

Din profil:

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Har en relevant utbildning på gymnasie-, högskole- eller universitetsnivå. Eller så har du byggt på dig en relevant yrkesutbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom området.
• Har tidigare erfarenhet av elkonstruktion/elsystem.
• Har erfarenhet av att arbeta med AutoCAD Electrical.
• Har goda kunskaper i Microsoft Office.
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Meriterande:

• Erfarenhet av automationssystem, PLC och HMI.
• Erfarenhet av att driva projekt.
• Kompetens inom telekonstruktion.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att:

• Du är nyfiken, noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid ett affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer.
• Du kan fatta egna beslut och ta ansvar för dina leveranser.

Om Jakkal

Jakkal Engineering är ett konsultbolag med ett tekniskt kunnigt team och lång erfarenhet av produkt- och produktionsutveckling.

Vi samarbetar med både stora och små företag, varav flera är världsledande inom sina områden. Våra uppdrag återfinns främst inom industrisektorn. Vi arbetar även med spännande projekt som drivs in-house via vår egen projektverksamhet tillsammans med kund.

Jakkal erbjuder kompetenta medarbetare inom mekanik, automation, el, programmering, produktionsteknik och projektledning. Vi levererar kompetens in-house, specialistkonsulting samt resurskonsulting ute hos kund. Vi kan även hjälpa till med rekryteringar och hyrrekryteringar enligt kundens behov samt bemanning mot industrin.

Vi utnyttjar vår samlade kompetens för att lösa våra kunders behov. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att utveckla effektiva, lönsamma och smarta lösningar. Vi kan leverera nyckelfärdiga utrustningar, där vi ansvarar för förstudier, konstruktion, tillverkning, programmering, installation, driftsättning samt slutdokumentation inklusive CE-märkning. Vi hjälper gärna till hela vägen till mål, men vi anlitas även för delfaser i projekt samt som systemleverantör.

Som konsult på Jakkal får du möjlighet att arbeta och utvecklas inom produktion, produkt- och teknikutveckling. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper samt arbeta med kunder och dess leverantörer i olika led och skapa ett kontaktnät inför framtiden.

Vårt motto på Jakkal är att trivsel och välmående på arbetet genererar till kreativitet och utveckling samt nöjda kunder. Vi har roligt på jobbet och anordnar regelbundet sociala aktiviteter där vi kan koppla av och lära känna varandra även utanför arbetet.

För mer info besök gärna vår hemsida www.jakkal.se.

Redo för nästa steg?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar alla frågor kring tjänsten.

Urvalsprocessen sker löpande, så vänta inte – bli en del av vårt växande team!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Säljare till Textilia!

Account manager
Läs mer Mar 29
Vill du vara en del av ett framgångsrikt bolag och bidra till tillväxt genom att skapa långsiktiga kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter? Textilia söker nu en engagerad och affärsdriven säljare som vill vara med och ta deras säljorganisation till nästa nivå!

OM TJÄNSTEN
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. I rollen som säljare på Textilia arbetar du med att skapa och utveckla kundrelationer inom vård och omsorg, samt livsmedelsmarknaden. Här får du möjligheten att kombinera uppsökande säljarbete med mer strategiskt försäljningsarbete – från att generera leads och hantera inkommande kundförfrågningar till att driva hela säljprocessen och bidra till Textilias övergripande affärsstrategi. Själva säljprocesserna är ofta väldigt långa och kan ibland sträcka sig över flera år, så tålamod och uthållighet är viktigt. I rollen förekommer även resor till kunder och till Textilias tvätterier runtom i landet, vilket ger dig möjligheten att bygga nära relationer och säkerställa att erbjudna lösningar lever upp till både kundernas och verksamhetens behov.
Ditt ansvar sträcker sig från att kartlägga marknaden och analysera konkurrenter till att delta i anbudsprocesser och säkerställa att erbjudna lösningar är konkurrenskraftiga och i linje med kundernas behov. Genom kontinuerlig dialog med både kunder och interna enheter ser du till att affärsmålen uppfylls och att Textilias värderingar – Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus – genomsyrar allt du gör.

Du erbjuds
- Möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö i ett bolag som är i ständig utveckling
- En gedigen onboardingprocess och kontinuerlig kompetensutveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bearbeta marknaden genom uppsökande säljarbete och leads-generering
* Driva säljprocesser från första kontakt till avtalsskrivning
* Hantera kundförfrågningar och skapa anpassade prisförslag
* Delta i relevanta nätverk för att stärka Textilias närvaro och påverkan
* Bidra till anbudsprocesser och svara på RFI:er i samarbete med anbudsansvariga
* Dokumentera kundinteraktioner i CRM och analysera konkurrenters tjänster
* Säkerställa att affärsmål uppnås enligt uppsatt budget


VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av en liknande roll inom försäljning och trivs med att arbeta självständigt
* Är en skicklig nätverkare och har utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska
* Är affärsdriven, analytisk och har ett skarpt öga för att identifiera nya affärsmöjligheter
* Har god systemförståelse och hanterar relevanta IT-verktyg effektivt


Det är meriterande om du har
- Juridisk förståelse och goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Högskoleutbildning inom exempelvis marknadsföring, företagsekonomi eller kommunikation
- Kunskaper i danska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Ordningsam
- Stabil

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Redovisningsassistent till företag i Örebro

Redovisningsassistent
Läs mer Apr 23
Är du en strukturerad och noggrann person med kunskaper i redovisning? Vill du arbeta på en arbetsplats där samarbete, gemenskap och en familjär känsla är i fokus? Då kan detta vara rätt roll för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en redovisningsassistent till vår kund i Örebro för ett uppdrag med start omgående och fram till den 31 augusti, med eventuell chans till förlängning. I rollen som redovisningsassistent blir du en del av den dagliga ekonomiadministrationen och stöttar upp ekonomichef samt andra kollegor på ekonomiavdelningen i den löpande redovisningen. Hos vår kund i Örebro är arbetsmiljön välkomnande och här hjälps alla åt för att skapa en trivsam och effektiv arbetsplats.

Du erbjuds
- Möjlighet att utvecklas i rollen och lära dig mer om redovisning i en stödjande arbetsgrupp
- En flexibel och dynamisk arbetsplats där dina idéer och perspektiv uppskattas
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kund- och leverantörsreskontra, bokföring av in- och utbetalningar samt kontoavstämningar
* Periodiseringar, assistera vid månadsbokslut och statistikbearbetning
* Hantera utläggsredovisning och intern kommunikation med andra avdelningar
* Övrig ekonomiadministration


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant avklarad utbildning inom ekonomi, alternativt besitter motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har grundläggande kunskaper i redovisningsregler och kan tillämpa dessa i praktiken, ett färdighetstest i redovisning ingår i slutskedet av denna process
- Har goda kunskaper i Excel
- Talar och skriver flytande på både svenska och engelska, då båda språken används i arbetet
- Har B-körkort och bil, eller en annan tydlig plan för hur du tar dig till arbetet då kollektivtrafiken är begränsad
- Är tillgänglig för en start omgående till och med 31 augusti, samt öppen för arbete även i höst ifall förlängning skulle bli aktuellt

Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av affärssystemet Business Central
- Har tidigare erfarenhet av arbete i en roll som redovisningsassistent

Personliga egenskaper

För att trivas i denna roll ser vi att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete. Då vardagen kräver en del prioritering är det viktigt att du är flexibel och kan hålla en hög arbetskvalitet även under viss stress. Samtidigt värdesätter vi att du är nyfiken och initiativtagande i ditt arbete!

Övrig information
- Start: Omgående fram till och med 31 augusti med ev. chans till förlängning
- Arbetstider: Heltid, 07.30-16.00 alternativt 08.00-16.30
- Under processen kommer en bakgrundskontroll med utdrag ur Polisens belastningsregister att göras

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. I denna process ingår även ett färdighetstest i redovisning i slutskedet av processen. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Örebro

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 16
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Örebro universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader.

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Student sökes som webbinnehållsadministratör till Beving!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 7
Är du student med ett intresse för e-handel och produktadministration? Beving Elektronik söker nu en driven person som kan stötta dem med att uppdatera och hantera deras produktutbud online! Ansök redan idag - vi rekryterar löpande.

OM TJÄNSTEN
Beving Elektronik är en ledande leverantör till elkraft- och energisektorn och erbjuder produkter från några av världens främsta varumärken inom elsäkerhet och elkvalitet. Företaget har nyligen lanserat sin e-handelsplattform och söker nu en student som kan bidra med att lägga in och uppdatera produkter och produktbeskrivningar.
Utöver detta innefattar rollen administrativa och marknadsrelaterade uppgifter, såsom att hantera layout och texter för nyhetsbrev, broschyrer och annat marknadsföringsmaterial. Dessutom ingår arbete med att hantera serviceärenden för att säkerställa en smidig kundupplevelse.

I rollen kommer även lagerarbete förekomma, till exempel hantering av in- och utleveranser.

Du erbjuds
- En fot in i ett spännande företag med ett litet, sammansvetsat team
- En gedigen introduktion och stöttning på plats

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Lägga in information om produkter till deras e-handelsplattform
* Hantera information om tekniska produkter, inklusive att översätta och uppdatera produktbeskrivningar från engelska till svenska
* Hantera layout och texter för nyhetsbrev, broschyrer och annat marknadsföringsmaterial
* Hantera serviceärenden från kunder
* Lagerarbete, till exempel hanteringen av in- och utleveranser


VI SÖKER DIG SOM


* Är datavan och bekväm med att arbeta i olika digitala verktyg, som Office-paketet
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, då du ska översätta produktbeskrivningar
* Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1 år kvar


Det är meriterande om du har
- Har truckkort med behörighet B1 och erfarenhet av att köra motviktstruck
- Erfarenhet av att arbeta med webbplatser eller e-handel
- Kunskap inom Photoshop eller liknande designverktyg
- Erfarenhet av ärendehantering och kundservice

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kika in teamet och läs mer om Beving här!

Ansök nu

Key Account Manager till Stellana!

Key account manager
Läs mer Apr 15
Har du erfarenhet inom sälj och vill ta nästa steg i din karriär? Hos Stellana får du chansen att utvecklas som Key Account Manager och arbeta med internationella kunder. Välkommen med din ansökan - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Stellana, en del av Hexpol AB, är en ledande tillverkare av hjul och däck som används i materialhanteringsutrustning såsom gaffeltruckar, shoppingvagnar och sjukhussängar. Stellana specialiserar sig på att skapa skräddarsydda lösningar för kunder genom att utveckla produkter anpassade efter deras specifika behov.

Som Key Account Manager kommer du att arbeta med internationella kunder och fokusera på att utveckla koncept som möter kundernas behov. Du kommer vara en viktig länk mellan kund, R&D och produktion för att säkerställa att dessa går från idé till färdig produkt. I tjänsten får du möjlighet att resa och träffa kunder över hela Europa för att få en djupare förståelse för deras verksamhet.

Du erbjuds
- Möjlighet att avancera i din karriär och arbeta med spännande internationella kunder i en bransch som är i ständig utveckling
- Bli en del av en stor koncern med goda utvecklingsmöjligheter
- Frihet att hantera dina resultat och bygga kundrelationer på eget sätt, vilket ger dig möjligheten att skapa framgång på dina villkor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Upprätthålla och bygga starka relationer med strategiska kunder
* Identifiera tillväxtmöjligheter hos befintliga kunder för att driva in nya affärer
* Skapa kundfokuserade lösningar genom att identifiera kundens behov
* Förbereda rapporter om framsteg och prognoser till interna och externa intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har säljerfarenhet från B2B, gärna från en roll som teknisk säljare
- Har ett tekniskt intresse eller bakgrund
- Talar och skriver obehindrat på engelska då du kommer att kommunicera med internationella kunder och medarbetare
- Är villig att resa 50-60 dagar per år för att besöka och bygga relation med dina kunder

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av en liknande roll
- Utbildningsbakgrund inom företagsekonomi, sälj eller relaterade områden

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Stabil
- Socialt självsäker

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Stellana här!

Ansök nu

Teknisk service- och säljsupport till Nordic Safety Systems

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 9
Nordic Safety Systems söker nu sin nästa medarbetare inom service- och säljsupport. Är det du? Här finns rollen för dig med ett tekniskt intresse som kliar i fingrarna, som vill jobba med support av kunder och bygga långsiktiga affärsrelationer. Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nordic Safety Systems söker efter sin nästa kollega! Du välkomnas till en spännande roll som tillåter dig att kombinera ditt tekniska kunnande och intresse ihop med kundkontakt. Nordic Safety Systems är distributör och servicecenter som tillhandahåller personliga säkerhetsprodukter och tjänster för främst flygande besättning. I rollen som Teknisk service- och säljsupport arbetar du med produkter vars funktion och tillförlitlighet är kritisk för användarnas säkerhet och överlevnad. Dina kunder finns bland professionella användare inom flyg, sjöfart och räddningstjänst såväl på den militära som civila sidan.

Du erbjuds
- Att bli del av ett litet och tight sammansvetsat team på kontoret i Örebro. Här förväntas du driva dina egna ansvarsområden på ett självständigt sätt, men där hjälpen från teamet aldrig är långt borta och ni stöttar varandra när det behövs
- En bred och formbar roll med stora möjligheter till personlig- och affärsmässig utveckling
- En dedikerad konsultchef från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att kontinuerligt bearbeta och utveckla affärsrelationen med nya och befintliga kunder. Du kommer också få chansen att utveckla marknadsföringen av produkter och tjänster på företagets sociala medier, hemsida och webshop. Ni är ett litet gäng som finns där för varandra, vilket innebär att du ibland även stöttar på leverans- och lagersidan vid behov.


* Planera och utföra service av era produkter, såväl hos kund som på hemmabasen, samt bidra i utvecklingen av företagets servicekoncept
* Presentera och följa upp offerter och lösningsförslag med kunder
* Arbeta med kundorder, såväl administrativt som fysiskt i utskeppningen
* Genomföra kundbesök, marknadsföra och demonstrera nya produkter, samt leda och driva större projekt med befintliga och nya kunder
* Bidra i utvecklingen av mässmaterial samt företagets hemsida och webshop


VI SÖKER DIG SOM
- Har teknisk utbildning på gymnasienivå eller likvärdig, gärna inom el eller elektronik
- Har intresse samt ett praktiskt och tekniskt handlag inom mekanik och elektronik
- Tidigare haft en liknande roll
- Har goda kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska, muntligen som skriftligen
- Är trygg i att använda MS Office, samt har erfarenhet i CRM-affärssystem eller andra säljrelaterade IT-hjälpmedel
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Har kunskap inom upphandling och inköp, tillskansad antingen från utbildning eller arbete
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som teknisk service- och säljsupport, eller andra roller inom service och teknik som exempelvis underhållstekniker
- Har arbetat som SÄKMAT-tekniker inom försvaret
- Har arbetat i affärs och materialplaneringssystem
- Har erfarenhet av webdesign

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten, du är mycket driven och engagerad i ditt arbete
- Intellektuellt nyfiken, du är problemlösande i ditt dagliga arbete mot kund
- Ordningssam, det är viktigt att du har struktur i ditt arbete och tar ett stort ansvar över dina uppgifter

Nordic Safety Systems tror att du som har lätt att få kontakt med människor och skapa förtroende, är energisk och driven samt har en hög arbetsmotivation kommer trivas som bäst hos dem!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nordic Safety Systems AB är auktoriserad distributör och service center av personlig säkerhetsutrustning för civila och militära piloter och besättning.
Produktsortimentet innefattar bl a flyghjälmar, kommunikation, Nightvision system, flytvästar och bärsystem, nödluft-system, överlevnadsprodukter samt skyddsbeklädnad.
Vi har en unik position inom en nischad bransch och jobbar med civila och militära kunder i hela Skandinavien och norra Europa. Vi befinner oss i ett expansivt skede som erbjuder många möjligheter och utmaningar och söker nu en medarbetare som vill vara med på resan.

Ansök nu