Örebro: Servicetekniker till SITECH

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker till SITECH i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-01 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du framåt, nyfiken på teknik och har goda kunskaper inom el och teknik?
Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter där du får nyttja din tekniska förståelse och problemlösningsförmåga? Då kan tjänsten som servicetekniker på SITECH vara rätt tjänst för dig!

Beskrivning av arbetsuppgifter
Till SITECH söker vi nu en servicetekniker. Du kommer att arbeta på avdelningen inneservice och vara placerad på vårt kontor i Örebro. SITECH Sverige AB säljer och marknadsför maskinstyrningsprodukter, mätinstrument och mjukvaror för entreprenadbranschen. Vi är återförsäljare av Trimbles produkter och tillhandahåller ett brett utbud av mätinstrument; både till stora grävmaskiner och enklare laserverktyg för den enskilda snickaren.

Tjänsten som servicetekniker har två fokusområden. Du kommer både hjälpa till med förarbetet på mätinstrumenten och med eftermarknadsarbetet. Förarbetet innebär dels att preparera systemen med både befintliga och egentillverkad kablage, dels att göra rätt mjukvaruinställningar med rätt optioner och den funktionalitet som kunden behöver. Eftermarknadsarbetet innebär att felsöka, reklamera och reparera produkterna. Du arbetar självständigt med hela reparationsprocessen som innefattar felsökning, kontakt med kund, lämna kostnadsförslag, beställa de reservdelar som behövs, utföra reparationer och lämna över till kunden igen.

I rollen som servicetekniker kommer du även att:
- Planera, organisera och koordinera dina ärenden
- Kontinuerlig dialog med vår egen support i Sverige samt Trimble-supporten i Tyskland
- Administrera och rapportera dina uppdrag

Tjänsten passar dig som är teknik och lösningsorienterad. Hos oss kommer du ingå i ett mindre team där vi har ett tätt samarbete och en nära dialog. Vi ställer upp för varandra och jobbar tillsammans för att uppnå bästa kundnöjdhet. Samtidigt jobbar vi självständigt i våra roller och du erbjuds ständigt nya utmaningar där du får vara kreativ och hitta nya lösningar själv. Du kommer till en bransch som kontinuerligt utvecklas och för att du ska känna dig trygg sker fortbildning löpande, både i Sverige och utomlands.

Personprofil
Vi söker dig som har en gedigen nyfikenhet för teknik och fascineras av hur den ständigt utvecklas. Det är ett krav att du har en teknisk bakgrund. Det är meriterande om du har arbetat med maskiner och fordon, kanske som reparatör eller mekaniker, men den tekniska bakgrunden kan du likväl ha genom utbildning, arbete eller hemmaskruvande.

- Goda kunskaper inom elektronik och ett intresse för finskruvandet
- Goda kunskaper i både svenska och engelska.
- Goda datorkunskaper (erfarenhet av konfigurering är ett stort plus)
- Att du är noggrann och lösningsfokuserad

Det som kommer att vara viktigast i den här rollen är att du är rätt person med rätt inställning. Har du ett tekniskt intresse och viljan att lära dig kan vi lära dig det mesta på plats.

I den här tjänsten så kommer du på sikt ansvara för dina egna projekt och du har bland annat hand om hela reparationsprocessen. Våra instrument kalibreras även för att kunna mäta rätt på millimetern på flera kilometers avstånd. Det är därför ett krav att du är noggrann och tar ansvar.

Vidare har du ett naturligt logiskt tänkande. Du förstår flöden och kan räkna ut vad som blir konsekvenserna av ditt arbete. I och med att tekniken ständigt förändras så stöter du även på nya utmaningar. Här trivs därför du som är kreativ, uppfinningsrik och har lätt för att hitta nya egna lösningar.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som servicetekniker.

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Vardagar, dagtid
Plats: Örebro

Intresserad?
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Helena Bergström på 073-353 75 29. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
SITECH Sverige AB säljer och marknadsför maskinstyrningsprodukter, mätinstrument och mjukvaror för entreprenadbranschen - Heavy Civil Construction Contractors. Vi är Trimbles återförsäljare och ingår i ett globalt distributionsnätverk.

SITECH som varumärke lanserades under 2008. Sedan dess har fler än 100 SITECH-bolag etablerats runt om i världen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Servicetekniker, elektronik

Nedan visas andra jobb i Örebro som Servicetekniker, elektronik.

Servicetekniker/Porttekniker

Läs mer Okt 17
Söker du ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar inom teknik och service?
Som servicetekniker på Hörmann värdesätts ditt arbete högt och du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling både internt och externt. Nu finns en ledig roll att söka!

Erfaren servicetekniker till Hörmann i Örebro


Om tjänsten
Att vara servicetekniker på Hörmann Svenska AB innebär att vara ansiktet utåt mot deras kunder och ha daglig kundkontakt. Du kommer ingå i ett serviceinriktat team som servar kundernas objekt som bland annat är portar, grindar, dockningsstationer med lastbryggor och vädertätningar. Du erbjuds ett varierande arbete som innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter. Tillsammans med kompetenta kollegor arbetar du i en självständig och fri roll med Hörmanns produkter samt produkter av andra fabrikat ute hos kunderna i ditt distrikt. Du utgår med servicebussen hemifrån och åker direkt ut till kund. Lämplig bostadsort för denna roll är Örebro med omnejd. Beredskapsarbete är en del av tjänsten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Du kommer vara delaktig i att planera arbetet tillsammans med servicekoordinator, servicechef och teknikerkollegor på ett effektivt sätt.
- Utföra förebyggande underhåll utifrån aktuellt serviceavtal med kund, avhjälpa akuta fel samt reparationer
- Leverera tidrapporter, montage- och serviceunderlag
- Arbeta med merförsäljning genom att se förbättringsåtgärder ute hos kund

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av portyrket och med tekniska färdigheter och intresse till att utvecklas inom området. Du är utbildad inom el med inriktning på automation eller har skaffat dig kunskapen via arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du även har kunskaper inom mekanik och hydraulik. Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Meriterande är om du har utbildningar i Heta Arbeten, liftutbildningar och truckkort.

För tjänsten krävs innehav av giltigt B-körkort.

Vi söker dig som är serviceinriktad, kreativ, utåtriktad och motiveras av problemlösning. Att arbeta med teknik och service är något du verkligen brinner för. Du är självgående och drivs av att arbeta med frihet under ansvar. Du har ett naturligt engagemang i det du gör och förstår vikten av goda kundrelationer samt teamwork mellan kollegor för att på snabbast och bästa sätt lösa problem och leverera bra produkter och service till kunderna.

Om verksamheten
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG och är Europas största tillverkare och leverantör av portar, portmotorer, logistiklösningar och dörrar. Hörmann Svenska AB har sitt huvudkontor med cirka 140 medarbetare och eget lager i Örebro.
Hörmann är idag ensamma i Sverige om att erbjuda helhetslösningar för säkra passager. Deras omfattande produktportfölj främjar effektivitet och säkerhet på arbetsplatsen, och inkluderar allt från bommar och ståldörrar till snabbrullportar och lastningsteknik. De har eget lager i Sverige samt erfarna säljare, montörer och servicetekniker, vilket gör dem till en säkerhetspartner att räkna med. Läs gärna mer på www.hoermann.se

Hörmann - Kvalitet utan kompromisser

Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Skoog, Servicechef på telefon: 010 - 19 00 334 , mail: a.skoog.lin@hoermann.se. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du rekryteringskonsult Pernilla D Göranzon, 070-090 62 49.

Ansök nu

Fältspecialist - en mycket erfaren Servicetekniker

Läs mer Okt 14
Är du en erfaren servicetekniker som är redo för nästa steg?
Med en mycket stark tillväxt inom service så är Hörmann i behov av ytterligare kompetensförstärkning och söker nu en Fältspecialist – en mycket kompetent servicetekniker! Söker du ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar inom teknik och service? På Hörmann värdesätts ditt arbete högt och du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling både internt och externt, är det din nästa utmaning?

Fältspecialist till Hörmann Örebro


Om tjänsten
Du blir en del av personalstyrkan i det marknadsledande och ständigt växande och utvecklande företaget inom portbranschen, Hörmann Svenska AB. Som Fältspecialist har du specialkompetens inom servicetekniker-yrket och du motiveras av att coacha och utbilda dina kollegor i svårare tekniska problem. Till din hjälp har du andra fältspecialister och teknisk support. Avgörande för att lyckas i rollen är att du har mycket god teknisk kunskap och är coachande som person när du stöttar dina kollegor. Rollen innebär samtidigt att du kommer att vara i ständig utveckling själv, och få internutbildningar allt eftersom vi tar fram eller reviderar olika produkter i vår gedigna produktportfölj. Du blir företagets ansikte utåt mot kunder likväl som mot övriga kollegor som även de bl a arbetar som servicetekniker, vilket innebär att du förväntas föregå med gott exempel i alla lägen.

Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar. Att arbeta som fältspecialist hos oss på Hörmann Svenska AB innebär att ha daglig kontakt med våra kunder. När du inte stöttar dina kollegor med tekniska frågor kommer du att ingå i teknikerkåren och arbeta på våra kunders objekt som bland annat består av portar, grindar, dockningsstationer med lastbryggor och vädertätningar. Du kommer att utgå hemifrån med en servicebuss, du åker med andra ord direkt ut till kund. Beredskap kommer ingå i rollen som fältspecialist.

För tjänsten krävs innehav av giltigt B-körkort.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du vara en person med hög servicegrad mot både kunder och kollegor. Du har mycket god teknisk kompetens inom portbranschen med spetskompetens inom felsökning och reparationer samt erfarenhet av felsökning inom el med inriktning mot automation. Du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga att agera teknisk support till andra servicetekniker och kunder men även inom angivet distrikt vara stöd till servicechef & servicetekniker. Du är en engagerad, driven, självgående och lojal person som uppskattar lagspelet. Du har generellt goda IT- kunskaper och erfarenhet av servicesystem och du behärskar både svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Om verksamheten
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG och är Europas största tillverkare och leverantör av portar, portmotorer, logistiklösningar och dörrar. Hörmann Svenska AB har sitt huvudkontor med cirka 140 medarbetare och eget lager i Örebro. Hörmann är idag ensamma i Sverige med att erbjuda helhetslösningar för säkra passager. Deras omfattande produktportfölj främjar effektivitet och säkerhet på arbetsplatsen, och inkluderar allt från bommar och ståldörrar till snabbrullportar och lastningsteknik. De har eget lager i Sverige samt erfarna säljare, montörer och servicetekniker, vilket gör dem till en säkerhetspartner att räkna med. Läs gärna mer på www.hoermann.se

Hörmann - Kvalitet utan kompromisser

Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningarna behandlas löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Skoog, Servicechef, 010-1900334, mail: a.skoog.lin@hoermann.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla D Göranzon, 070-090 62 49.

Ansök nu

Junior Servicetekniker till Transtema!

Läs mer Sep 2
Här får du chansen att jobba med enklare uppgifter, från installation och service till underhåll och drift. Vi söker dig som har rätt driv och vilja att växa med Transtema. Varmt välkommen med din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Transtema är en av Sveriges främsta aktörer inom byggnation, underhåll och drift av olika kommunikationsnät. Med en unik bredd hanterar de alla typer av nätverk – el, mobilt, fiber och koppar. Deras tjänster sträcker sig från planering, design och byggnation till service, drift och underhåll. Dessutom erbjuder de nätverksutrustning, datalagring och lösningar inom områden som IoT.

I rollen som junior servicetekniker kommer du att utföra regelbundet underhåll av siter för att säkerställa att de är funktionella, säkra, tillgängliga och hållbara. Du har friheten att planera ditt arbete i samråd med produktionsplanerare och förväntas hantera ordrarna effektivt under året.

Uppdraget startar som konsultanställning genom Academic Work, med möjlighet till överrekrytering till en fast anställning hos Transtema vid ett gott samarbete.

Du erbjuds
- En roll att växa in i genom praktisk erfarenhet, stöd från seniora kollegor och möjlighet till utbildningar som bygger på dina kvalifikationer!
- Frihet under ansvar med flexibilitet, du får möjligheten att planera och prioritera ditt arbete.
- Arbeta hos Sveriges största telekombolag med härliga kollegor i ett långsiktigt uppdrag
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får bland annat en dedikerad konsultchef på Academic Work som erbjuder coachning, profesionell utveckling och stöd framåt som karriärpartner. Läs mer om vårt konsulterbjudande här!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra regelbundet underhåll av siter för att säkerställa att de är funktionella, säkra, tillgängliga och hållbara.
* Ansvara för beställning av reservdelar och se till att utrustningen fortsätter att fungera som den ska.
* Samordna med underentreprenörer för att hantera åtgärder i teknikbodar och fastigheter.
* Utföra serviceuppdrag i hemmet hos privatkunder, som inkluderar teknisk hjälp och support.
* Registrera arbetstid och dokumentera uppgifter i olika rapporteringssystem.


VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasial utbildning med godkända betyg.
- Har goda datakunskaper, då en del av rollen innebär dokumentation i olika system.
- Har körkort minst behörighet B, men gärna BE.
- Har goda kunskaper i svenska, då du kommunicerar och rapporterar på svenska dagligen.

Det är meriterande om du har
- Utbildning inom teknik, el och/eller fiber.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper snarare än dina tidigare erfarenheter vilket gör detta till en möjlighet att starta din karriär hos Transtema och utvecklas inom företaget.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Optimistisk
- Ansvarstagande
- Energisk

Övrig information:
- Start: 1/10
- Omfattning: Heltid, Tillsvidare
- Arbetstider: kl. 08:00 - 16:00

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Transtema här!

Ansök nu

Servicetekniker el/tele/brand

Läs mer Aug 29
Vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO tar ett stort samhällsansvar, med ambitionen att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 

Enheten för ETK-El består av en kompetent grupp servicetekniker som servar, underhåller och ständigt förbättrar våra fastigheter. Vi arbetar med belysningsstyrning, felsökning, passersystem (Aptus), dörrmiljöer, brandlarmsanläggningar och elservice.

Du som person 
För att passa som servicetekniker bör du vara positiv och utåtriktad som person, ha lätt för att samarbeta, vara strukturerad och ha en problemlösande analysförmåga. Viktigt är att du har god fysik, är flexibel och är självgående och att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. 

Du tycker om att vara en del av en familjär kultur där olikheter får ta plats.   

Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.  

ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma.

Din roll 
Till denna grupp söker vi nu en servicetekniker inom el och tele som kommer att arbeta med service av el-och teleanläggningar hos våra hyresgäster och i våra fastigheter och kommersiella lokaler. Viss nyinstallation ingår också i arbetet. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp.

Du utgår ifrån våra nya fina lokaler och har i tjänsten en egen servicebil. Vi erbjuder dig ett roligt och varierande arbete med stor frihet och ansvar tillsammans med ett kul gäng.

Dina kvalifikationer
Du som söker har relevant utbildning på lägst gymnasienivå, alternativt annan kompetens som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrkesområdet.

Tjänsten kräver innehav av B-körkort. 

Anställningsform
Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Intresserad? Hör av dig!
Pär Barkestam, gruppchef ETK, 019-19 42 00.
Peder Holmström, facklig representant för Fastighets, 019-19 42 00.

Vi behöver din ansökan senast 2024-09-12. Varmt välkommen!

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Performiq AB .

Truckförare till bygghall i Örebro

Truckförare
Läs mer Mar 18
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Kan du köra motviktstruck och har arbetslivserfarenhet från lagerarbete sedan tidigare? Är du på jakt efter ett heltidsarbete i sommar? Läs då vidare och skicka in din ansökan redan idag!

Tjänsten passar dig som har god fysik, beredd att hugga tag i arbetsuppgifter och som kan arbeta effektivt men samtidigt leverera kvalitet. Det är av stor vikt att du är flexibel i ditt arbete och har erfarenhet av truckkörning (motviktstruck i synnerhet) och lagerarbete med orderplock sedan tidigare. Du bör ha arbetat inom bygg och eller hanterat byggmaterial tidigare i arbetet då det är inom detta vår samarbetspartner är verksam. Då bygghallen både fungerar som lager och butik så är det meriterande om du jobbat med service på ett eller annat sätt tidigare också.

Personprofil
För att lyckas i rollen som lagerarbetare krävs:

• Att du har truckkort och erfarenhet av motviktstruck (3- och 5-tonstruckar)
• Att du har erfarenhet av lagerarbete och orderplock sedan tidigare
• Att du behärskar svenska i både tal och skrift

Övrigt
Start: v25
Omfattning: Heltid, vecka 25 till vecka 33
Arbetstid: Dagtid, kl 7-16
Plats: Örebro

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Erfaren lagermedarbetare sökes till Örebro

Lagerarbetare
Läs mer Mar 17
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en dedikerad lagspelare som tycker om fysiskt arbete? Då är det här jobbet perfekt för dig! Vi på PerformIQ letar efter lagermedarbetare/containerlossare/truckförare för en spännande möjlighet i Örebro.

Arbetsuppgifter inkluderar:
• Containerlossning
• Truckkörning
• Lossning och lastning

Vi letar både efter konsulter som vill arbeta heltid och efter konsulter som har AHS (en annan huvudsaklig sysselsättning, typ studier) och vill arbeta på behov.

Personprofil
Vi söker dig som har en god fysik och tycker om att arbeta med kroppen, då tunga lyft kan förekomma. Som person ser vi att du är noggrann, flexibel och arbetsvillig. Du tycker om att arbeta självständigt och tar eget ansvar i ditt arbete men gillar också att arbeta i team.

Vidare ser vi att du har:

• Erfarenhet av lagerarbete och truckkörning med motvikstruck, det är meriterande om du kört större truckar och plocktruck.
• Är flytande svenska i tal och skrift, med förmåga att kommunicera effektivt med både chaufförer och kunder.
• Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
• Flexibilitet och förmåga att hantera snabba omställningar.
• Ansvarsfull och initiativrik personlighet.
• Har körkort och tillgång till bil.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid/Deltid (Vi letar både efter konsulter som vill och kan arbeta heltid och deltid)
Arbetstid: Dagtid och/eller tvåskift
Plats: Örebro


Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Norsktalande mötesbokare i Örebro

Besöksbokare/Kundbokare
Läs mer Jan 27
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Trivs du med att ha kontakt med människor och jobbar alltid med en hög servicemedvetenhet? Är du trygg med att ta kontakt med potentiella kunder över telefon? Kan du flytande norska? Då kan det här vara tjänsten för dig!

PerformIQ söker nu för kunds räkning säljkoordinator/mötesbokare till kundens kontor i centrala Örebro. Här får du med en annan huvudsaklig sysselsättning i form av studier, idrottskarriär eller annat deltidsjobb, möjlighet att arbeta extra vid behov och samla värdefull arbetslivserfarenhet. Det finns även möjlighet att jobba heltid om du kan både svenska och norska.

Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att boka in säljmöten och deltagare till webinar, samt seminarier. I uppdragen hjälper du kunder inom IT-branschen att bland annat hitta nya affärsmöjligheter och komma ut på fler säljmöten. Ett krav är att du kan svenska flytande i tal och skrift samt norska i tal.

Tjänsten innebär:

- Bokning av säljmöten och webinar
- Telefon och dator som arbetsverktyg
- God servicekänsla

Personprofil
Du är en ambitiös person med hög social kompetens, du ska trivas med att skapa kontakter via telefon. Du är en god lyssnare och kan ta in andras argument. Har du vana att arbeta med mötesbokning eller försäljning, och därmed har förmåga att skapa affärsmässiga relationer så är det meriterande. Krav på att du kan svenska och norska i tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som mötesbokare.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid
Lön: Fast
Arbetstid: Vardagar
Plats: Örebro

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som mötesbokare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Helena Bergström via helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Underleverantörer med ett färdigt Aktiebolag till Rusta & Matcha 2

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 14
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en engagerad handledare och entreprenör? PerformIQ är redo att samarbeta med dig för att göra skillnad!

Vi söker partners för att stödja oss i att leverera tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är speciellt intresserade av personer som är villiga att arbeta där PerformIQ ännu inte är etablerade.

Besök vår webbplats för att se vart vi finns idag.
Du får möjlighet att utvecklas och nå hög kompetens inom tjänsten och bli en del av ett omfattande nätverk över hela landet. Du kommer även att få stöd inom administration och ekonomi. I rollen ansvarar du för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stor frihet.

Vi söker dig som är:
• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Dina arbetsuppgifter:
• Individuell coachning: Genomföra coachningssamtal och skapa handlingsplaner anpassade efter deltagarnas unika behov.
• Matchning till jobb: Stötta deltagarna med att förbättra sina ansök-ningshandlingar, förbereda sig för arbetsintervjuer och knyta kontak-ter med arbetsgivare.
• Matchning till utbildning: Identifiera och vägleda deltagarna till ut-bildningsmöjligheter som stärker deras kompetens och ökar deras an-ställningsbarhet.
• Dokumentation: Följa upp och dokumentera deltagarnas utveckling och framsteg enligt Arbetsförmedlingens riktlinjer.


Personprofil
Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med kontakter inom både arbetsgivare och utbildningssektorn.
Erfarenhet av ledande roller eller att driva eget företag är meriterande, men personlig lämplighet, relevant erfarenhet och goda referenser är avgörande.
Det är viktigt att du uppfyller Arbetsförmedlingens krav för handledning och matchning inom Rusta och Matcha 2-tjänsten:

Alternativ 1
• Utbildning: Universitetsutbildning motsvarande minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års heltidsarbete. Deltidsarbete kan räknas om det ackumulerade arbetet motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års heltidsarbete inom exempelvis arbetsledning, rekrytering, karriärvägledning eller liknande områden. Deltidsarbete kan räknas om det ackumulerade arbetet motsvarar heltid under tre (3) år.

Ansök nu!
Skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, kontakta Dimitrios Polianidis på dimitrios.polianidis@performiq.se

Ansök nu

Redovisningskonsult till Great Accounting

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 18
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du erfarenhet jobbat på byrå några år och vill komma till ett företag med framåtanda och driv? Trivs du också i en ansvarstagande roll där ditt professionella kundbemötande är uppskattat? Då kan tjänsten som redovisningskonsult till Great Accounting vara rätt tjänst för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

Nu söker Great Accounting en redovisningskonsult. Här erbjuds du att bli en del av Greats dynamiska team. Du får möjlighet att komma till en stimulerande och varierande tjänst där du kommer att vara företagets ansikte utåt och en ovärderlig rådgivare för kunderna. I tjänsten som redovisningskonsult kommer du att ta hand om dina egna kundkonton och vara ansvarig för att utveckla och stärka kundrelationerna.

Vi söker någon som inte bara är kunnig och ansvarstagande utan också prestigelös och fokuserad på kunden. Här är det viktigt att du inte bara trivs med ansvar utan också känner glädje i att stötta och vägleda kunderna. Du sköter den löpande bokföringen, löner, bokslut och årsredovisning. Tjänsten passar dig som är prestigelös och kundfokuserad. För att trivas här ser vi det som en självklarhet att du också vill bidra till den goda sammanhållningen som Great Accounting har.

Great Accounting erbjuder dig en stimulerande och utmanande arbetsmiljö. En plats där du får möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Du kommer att komma till ett ungt och framåtdrivet team som trivs tillsammans och på jobbet. En arbetsplats där din entreprenörsanda kommer att uppmuntras helt enkelt.

PERSONPROFIL

Vi söker dig som har arbetat med egna kunder på byrå tidigare. Vi ser att det är viktigt då du kan guida våra kunder i din roll och känner dig trygg med det. Du har arbetat i systemet Fortknox och har såklart utbildning inom ekonomi.

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera det företag som du arbetar på. Du vill därför även förstå vad det är för något som siffrorna representerar och du får fritt utrymme till att analysera vidare. Du trivs med andra ord i en ansvarstagande roll där du också blir värdefull för företaget. Vidare är du prestigelös och även fast du har dina ansvarsområden så vill du hjälpa till där det behövs och har därmed ett gott servicetänk gentemot dina kollegor såväl som kunder. I din roll som ekonom så är det mycket att hålla reda på varav arbetat kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

PerformIQ är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-3537541. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM GREAT ACCOUNTING

Great Accounting grundades 2016 och är ett gäng unga, drivna ekonomer som anpassar sig efter kundernas behov. Det innebär bland annat en härlig framåtanda, digitalisering som ger mer tid över till relationer och personlig kontakt. Greats affärsidén är att erbjuda företag och föreningar lösningar inom redovisning & rådgivning. Varje ny kund innebär ett personligt engagemang, där man strävar efter att se kunderna lyckas.

Kontoret finns på Gamla vägen 5H på Aspholmen i Örebro. Härifrån arbetar man med kunder över hela Sverige.

Läs gärna mer på hemsidan: www.greataccounting.se

Sökord: ekonom, byrå, redovisningsbyrå, ekonomi, bokslut, bokföring, årsbokslut, redovisningsekonom, ekonomikonsult

Ansök nu

Innesäljschef till Curant

Kundtjänstchef
Läs mer Nov 1
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en naturlig ledare som brinner för försäljning och relationer? Trivs du i en roll där du får arbeta nära både kunder och teamet för att säkerställa affärens framgång? Curant söker en engagerad och strukturerad Innesäljschef – en roll där du blir en viktig del av vårt prestigelösa och dedikerade team. Om du är en driven person med ett affärsmässigt sinne och förmågan att skapa ordning och struktur i komplexa projekt, då är du precis den vi söker!

TJÄNSTEBESKRIVNING

Som Innesäljschef på Curant får du personalansvar för ett team av innesäljare och blir en viktig länk mellan våra kunder, utesäljarna och projektens framgång. Du kommer att ha en central roll i att utveckla och stötta teamet i deras arbete med offert- och orderhantering, samt att se till att våra projekt fortlöper smidigt. I rollen ingår även att driva processförbättringar, identifiera och lösa flaskhalsar, och optimera våra interna flöden för att höja både kundnöjdhet och teamets effektivitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Leda och utveckla ett team av innesäljare, med ansvar för att säkerställa hög service och strukturerade arbetsflöden
• Säkerställa korrekt hantering av offerter, beställningar och projektuppföljning – från offert till leverans
• Samarbeta nära med utesäljare och andra avdelningar för att skapa en enhetlig och kundfokuserad arbetsprocess
• Genomföra regelbunden uppföljning av projekt och offerter samt driva affärsutveckling och processförbättringar
• Vara en betongpelare i gruppen – trygg, stabil och lösningsorienterad

PERSONPROFIL

Vi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av att leda team och en god förståelse för projektförsäljning. Som person är du strukturerad, affärsorienterad och har lätt för att kommunicera tydligt och förtroendeingivande. Du har även ett starkt fokus på kundnöjdhet och trivs i en roll där du får möjligheten att utveckla både teamet och affären.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll, eller som kontorschef, vilket gör att du självständigt och strukturerat kan driva arbetet framåt. I och med att Curant är på en tillväxtresa blir du en viktig del av en smidig utveckling för avdelningen – med allt från att ta egna beslut till att maximera nuvarande kapacitet.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Erfarenhet av att leda ett team inom innesälj eller försäljning
• God affärsmässighet och en stark känsla för att skapa och bibehålla kundrelationer
• Erfarenhet vid att följa upp affärer och projekt
• Ett prestigelöst förhållningssätt, där du ser möjligheter att utveckla och förbättra processer
• En förmåga att skapa struktur och ordning även i en föränderlig miljö
• Naturligt ledarskap som inger trygghet och stabilitet för teamet

Curant arbetar tillsammans för att erbjuda kunderna hållbara, tekniska lösningar och högkvalitativa projekt – och vi söker dig som vill vara med och driva den resan framåt.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

OM CURANT

Curant arbetar med att sälja och marknadsföra högkvalitativa klimatprodukter med tillhörande teknisk rådgivning på den svenska proffsmarknaden.

Curant grundades 2003 och har genom åren skapat sig en bred erfarenhet av radiatorer, konvektorer, fläktluftvärmare och luftridåer. Idag har Curant 18 anställda och omsätter ca 90 MSEK. Varumärket Curant har hela tiden utvecklats och inrymmer all vår samlade kunskap och erfarenhet. Vi hjälper våra kunder med kostnadseffektiva lösningar med deras behov av klimatprodukter.

Läs gärna mer på hemsidan: https://curant.se/

OM PERFORMIQ

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu