Örebro: SOMMARVIKARIER PERSONLIGA ASSISTENTER HOS KILLE 10ÅR, I CENTRALA ÖREBRO

Hitta ansökningsinfo om jobbet SOMMARVIKARIER PERSONLIGA ASSISTENTER HOS KILLE 10ÅR, I CENTRALA ÖREBRO i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-18 // Varaktighet: Deltid

Vi söker nu flera assistenter till vår kund som bor i centrala Örebro tillsammans med sin familj.
Som assistent hos kunden är det viktig att du är lyhörd och omtänksam. För att kommunikationen med honom ska fungera är det ett krav att du talar svenska. Han sitter i rullstol och behöver hjälp med alla delar för att få vardagen att fungera.

Inför sommaren söker vi nu flera assistenter som kan täcka upp för ordinarie personal under sommarmånaderna.
Pojken har alltid två personliga assistenter vid sin sida, så kallad dubbelassistans. Familjen är stor med flera barn i hushållet, dom har även en katt vilket gör att du inte kan vara allergisk.
Han gillar under varmare dagar att vistas utomhus och går gärna promenader med sina assistenter.
Han blir glad av musik och älskar att hoppa studsmatta.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person hos denna kund behöver vara ansvarstagande, ha en positiv inställning och hungrig på att jobba och med det ställa upp med kort varsel om kollegor blir sjuka.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn, gärna som personlig assistent. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med personer med track ser vi detta som en fördel även om det absolut inte är något krav. Vi önskar mer att du har hjärtat på rätt ställe och kan komplettera arbetsgruppen.

Meriterande erfarenheter
· Personliga egenskaper och erfarenhet går före utbildning.
· Svenska i tal och skrift.
· Ej vara allergisk emot katter.


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Timanställning.
· Pass förlagda, dag 7–15, kväll 15–22, natt 22–07.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Gabriel Danho
E-post: gabriel.danho@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Örebro

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Personlig assistent.

Personliga assistenter sökes till Örebro

Läs mer Jan 21
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende.
Beskrivning:
Vi söker nu personliga assistenter till vår kund i Örebro. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du är positiv, engagerad och pålitlig. Du bör vara flexibel och tillgänglig att arbeta både dag-och kvällstid samt helger.
Arbetsuppgifter:
Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp
Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet
Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera

Krav:
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
B-körkort
En god förmåga att planera och prioritera uppgifter
Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare

Vi erbjuder:
En meningsfull och givande roll
En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv
En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov
Kollektivavtal


Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida, utdraget heter kontrollera egna uppgifter.
Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/

Ansök nu

Teckenspråkskunnig assistent Örebro

Läs mer Jan 14
OM OMSORGSCOMPAGNIET
ABOmsorgsCompagnieti Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö,Örebrosamt Trollhättan.
OmsorgsCompagnieti Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende, serviceboende. Viäri dagsläget ca 1000 medarbetare.
Besök gärna vår hemsidawww.oc.se
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Örebro. Då vår kund är syn och hörselskadad krävs det att du behärskar teckenspråk. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver.
Du kommer hjälpa vår kund i hemmet med div hushållsgöromål men även följa med på olika aktiviteter utanför hemmet såsom träning, shopping, fika mm
Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg.
Vi tror även att du är:
Noggrann
Tålmodig
Serviceinriktad
Initiativtagare
Lyhörd


Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!
OmsorgsCompagnietvärnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Personlig assistent i Örebro, vikariat

Läs mer Jan 10
Om jobbet
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende.

Nu söker vi personal vid behov till vår kund i Örebro. Kunden är en tjej på 19 år som behöver hjälp med all omvårdnad. Kunden har autism och epilepsi. Du behöver kunna gå bredvid en hel vecka innan du börjar arbeta. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle.

Tjänsten är ett vikariat från 8/2 till 13/3. Arbetstiderna är måndag till torsdag 14:50 - 21:00, där du hämtar kunden i skolan och tar färdtjänst hem. Och även lördag och söndag 12:00 - 20:00.

För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen.

Vi tror även att du är:
- Noggrann
- Tålmodig och ödmjuk
- Serviceinriktad
- Initiativtagare
- Ansvarsfull

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Assistent sökes till härlig kvinna i Örebro (Vikariat ett år, 80%)

Läs mer Feb 7
OM JOBBET

En härlig kvinna i 40-års åldern söker nu en kvinnlig assistent till sin arbetsgrupp.

Hon tycker om att lyssna på musik, bada, basta, rida, åka bil och äta god mat.

Hon har en grav hjärnskada, grav utvecklingsstörning och autistiska drag.

 

I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att göra allt som krävs för att få vardagen att fungera och vara rolig och givande.

Som person är hon lättsam men kan i perioder må sämre och blir då allt ifrån apatisk till arg. 

Familjen ingår i arbetsgruppen, eller vill ha nära kontakt. 

 

DU SOM SÖKER ÄR

Vi söker dig som är ansvarsfull och lyhörd med förmåga att läsa av och tolka människor. Du behöver vara bra på omsorg och ha förmåga att samarbeta nära med familjen och resten av arbetslaget.

Du behöver vara initiativrik, lösningsfokuserad och matlagningskunnig.

Vi ser gärna även att du är informativ och bra på kommunikation.

Har du tidigare vårderfarenheter är det är plus.

Även om du har intresse för och kunskap om alternativ kosthållning och medicinering då det är vad hon använder sig av.

Ett krav för att söka tjänsten är att du har B-körkort. 

 

DET HÄR ERBJUDS DU

Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!

 

ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD

Anställningen startar 1 juni som en behovsanställning och går sedan över till 80% vikariat från 1 augusti och gäller i ett år framåt..

Du som söker bör vara öppen för att jobba de flesta tider på dygnet då kvinnan har assistans dygnet runt. Det innebär att vaken natt kan förekomma och även helgarbete. 

 

LÖN

På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.

 

TILLTRÄDE

1 juni - Behovsanställning

1 augusti - 80% vikariat

 

ANSÖKAN

Sista ansökningsdag är 2025-05-11. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!

 

UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET

På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret".

Om Vivida


Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. 

Läs mer om oss:
http://www.vivida.se
https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w
https://www.instagram.com/vivida.se/
https://www.facebook.com/vividaassistans/
https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https://vivida.se/
https://www.tiktok.com/@vividaassistans

Ansök nu

Personlig assistent till pojke i Örebro

Läs mer Nov 21
Om jobbet
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende.

Nu söker vi personal till vår kund i Örebro på heltid samt vid behov. Kunden är en pojke som bor hemma med sin familj och behöver att assistenter även ska kunna följa med honom till skolan. Kunden har epilepsi och använder inhalator och hostmaskin dagligen, så det är en fördel om du har arbetat med vård tidigare och har erfarenhet av detta.
För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen.

Arbetstiderna är främst dagtid och kvällar.
Meriterande:
Erfarenhet av vård och omsorg
Tidigare erfarenhet från personlig assistans
Erfarenhet av Epilepsi

Vi tror även att du är:
- Noggrann
- Tålmodig och ödmjuk
- Serviceinriktad
- Initiativtagare
- Ansvarsfull

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Fmf Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Fmf Assistans AB .

PERSONLIG ASSISTENT ÖREBRO

Personlig assistent
Läs mer Jan 8
Vår kund är en man på 35 år som bor i centrala Örebro. Han har progressiv blodkärlssjukdom som innebär kramper och glaukom, vilket gör att han behöver en assistent vid sin sida dygnet runt. Som personlig assistent hos vår kund har du ett otroligt omväxlande arbete.

Hans intressen inkluderar att lyssna på musik, vara ute i naturen, ta en fika och att ta det lugnt hemma. Precis som för många andra unga vuxna innehåller vardagen en mix av måsten och det som ger livet guldkant. Med dig som assistent finns säkert nya äventyr att upptäcka tillsammans!

Assistentens roll och erfarenhet

Vi ser gärna att du som söker har relevant erfarenhet eller utbildning, men mest av allt söker vi efter rätt person. Det måste stämma med kunden och övriga i familjen.

Du får den introduktion som krävs på plats och vi vill gärna att alla våra assistenter går våra utbildningar. Det är av stor vikt för vår kund och för oss på FMF Assistans att de assistenter som arbetar hos oss är trygga, omtänksamma och positiva. Tillsammans ser vi till att göra varje dag betydelsefull och fin!

Meriterande erfarenheter
• Erfarenhet av liknande arbete.
• Kännedom mediciner.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
• Timanställd inledningsvis, som kan leda till en deltidstjänst.

Om lön
• Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
• Vi erbjuder friskvård.

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Ansök nu

PERSONLIG ASSISTENT CENTRALA ÖREBRO

Personlig assistent
Läs mer Sep 27
Vi söker nu en assistent som kan jobba på timmar hos vår kund, en kille på 10 år som bor i centrala Örebro tillsammans med sin familj.
Som assistent hos kunden är det viktig att du är lyhörd, omtänksam. För att kommunikationen med honom ska fungera är det ett krav att du talar svenska. Han sitter i rullstol och behöver hjälp med alla delar för att få vardagen att fungera.

Under veckorna går han i skolan och då är hans assistenter med honom. Han har alltid två personliga assistenter vid sin sida, så kallad dubbelassistans. Familjen är stor med flera barn i hushållet, dom har även en katt vilket gör att du inte kan vara allergisk.
Han gillar under varmare dagar att vistas utomhus och går gärna promenader med sina assistenter. Han blir glad av musik och älskar att hoppa studsmatta.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person hos denna kund behöver vara ansvarstagande, ha en positiv inställning och vara hungrig på att jobba och med det ställa upp med kort varsel om kollegor blir sjuka.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn, gärna som personlig assistent. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med personer med track ser vi detta som en fördel även om det absolut inte är något krav. Vi önskar mer att du har hjärtat på rätt ställe och kan komplettera arbetsgruppen. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Meriterande erfarenheter
· Personliga egenskaper och erfarenhet går före utbildning.
· Svenska i tal och skrift.
· Ej vara allergisk emot katter.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Timanställning.
· Arbetspass finns under dygnets alla timmar.
· Vaken natt.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Gabriel Danho
E-post: rekrytering.gabriel.danho@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Örebro

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Ansök nu

PERSONLIG ASSISTENT CENTRALA ÖREBRO NATT

Personlig assistent
Läs mer Aug 5
Vi söker nu en assistent som kan jobba på timmar under natten hos vår kund, en kille på 10 år som bor i centrala Örebro tillsammans med sin familj.
Som assistent hos kunden är det viktig att du är lyhörd, omtänksam. För att kommunikationen med honom ska fungera är det ett krav att du talar svenska. Han sitter i rullstol och behöver hjälp med alla delar för att få vardagen att fungera.

Under veckorna går han i skolan och då är hans assistenter med honom. Han har alltid två personliga assistenter vid sin sida, så kallad dubbelassistans. Familjen är stor med flera barn i hushållet, dom har även en katt vilket gör att du inte kan vara allergisk.
Han gillar under varmare dagar att vistas utomhus och går gärna promenader med sina assistenter. Han blir glad av musik och älskar att hoppa studsmatta.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person hos denna kund behöver vara ansvarstagande, ha en positiv inställning och vara hungrig på att jobba och med det ställa upp med kort varsel om kollegor blir sjuka.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn, gärna som personlig assistent. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med personer med track ser vi detta som en fördel även om det absolut inte är något krav. Vi önskar mer att du har hjärtat på rätt ställe och kan komplettera arbetsgruppen. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Meriterande erfarenheter
· Personliga egenskaper och erfarenhet går före utbildning.
· Svenska i tal och skrift.
· Ej vara allergisk emot katter.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Timanställning.
· Vaken natt.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Gabriel Danho
E-post: rekrytering.gabriel.danho@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Örebro

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Ansök nu

FMF ASSISTANS ÖREBRO SÖKER EN SÄLJANDE KUNDANSVARIG

Personligt ombud
Läs mer Jul 5
Vi är i dag en fantastiskt fin arbetsplats med arbetsglädje, gemenskap och engagemang. Vårt uppdrag är personlig assistans och oavsett roll så har vi alla fokus på våra kunder och deras assistenters bästa!
Här på huvudkontoret i Örebro arbetar de flesta av våra kundansvariga men också våra jurister, administratörer och stor del av vår ledning. Vi som arbetar på FMF har alla en mycket viktig del i våra kunders personliga assistans.
Gemensamt för oss alla är att vi arbetar med stor kunskap, engagemang, värme och förståelse för våra kunder, deras assistenter och anhöriga. Alla på FMF gör alltid sitt yttersta och runt varje kund finns ett starkt team kompententa och engagerade medarbetare.
Vi bryr oss också om varandra som kollegor och har fantastiskt trevligt på jobbet – det märks att vi mår bra och gillar vårt uppdrag!


Som kundansvarig kommer du att arbeta med helheten kring våra kunders personliga assistans. Med kunskap och personligt engagemang bidrar du till att skapa trygghet och kvalitet för våra kunder och deras assistenter. Våra kundansvariga har en viktig del i att våra assistenter känner arbetsglädje och stolthet i sitt dagliga arbete. Arbetet innefattar också rekrytering inom de egna assistansgrupper som du också handleder i svåra som enkla frågor. Du har bra samarbete med kunder, kollegor, arbetsledare och anhöriga. Du håller i myndighetskontakter. Arbetet som kundansvarig är väldigt varierande och du hanterar dem alltid med klokskap, värme, omtanke och respekt.
Efter en tid som Kundansvarig är du redo för din roll som säljande Kundansvarig. Du är ansiktet utåt och är en av dem som håller i möten hos kunder som vill veta mer om oss som assistansanordnare. Du kan personlig assistans som igen annan. Du representerar FMF och vår värdegrund ärligt, kompetent, varmt och personligt. Du arbetar nära ansvarig för sälj/marknad – Annika Florin




Din roll och erfarenhet
Våra Kundansvariga har akademisk examen eller erfarenheter som motsvarar en sådan. De brinner för att leda, organisera och vidareutveckla. Våra Kundansvariga är en mycket viktig del av vår verksamhet och dess utveckling. De är personer som vågar fatta egna beslut, lära sig nya saker och vågar ta hjälp när det så behövs. Hela företaget har ett tydligt kundfokus samt en stor dos av social kompetens och servicekänsla.
I kontakt med assistenter, kunder, anhöriga och myndigheter är våra kundansvariga stolta representanter för FMF Assistans.
Tjänsten är på heltid och är främst förlagd på kontorstid, men innefattar också en del resor och sena kvällar. Övernattningar på annan ort förekommer – du behöver ha körkort, det finns företagsbil att tillgå. Tjänsten påbörjas som en provanställning i sex månader.

Meriterande erfarenheter/egenskaper
-Känsla för service och bemötande.
-Eget driv.
-En naturlig vilja att hjälpa.
-Kunskap och erfarenhet av funktionshinder.
-Handledarkompetens med förmåga att vara tydlig såväl som förstående och entusiasmerande.
-Erfarenhet av att observera och analysera komplexa situationer.


Arbetstid/tjänstgöringsgrad
Heltid/kontorstid

Kontaktperson
Verksamhetschef: Kristina Wetterstrand
Kontaktperson: Annika Florin
E-post: rekrytering.annika@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Kundansvarig Örebro

Ansök nu

PERSONLIGA ASSISTENTER CENTRALA ÖREBRO

Personlig assistent
Läs mer Jun 18
Vi söker nu assistenter som kan jobba på timmar hos vår kund, en kille på 10 år som bor i centrala Örebro tillsammans med sin familj.
Som assistent hos kunden är det viktig att du är lyhörd, omtänksam. För att kommunikationen med honom ska fungera är det ett krav att du talar svenska. Han sitter i rullstol och behöver hjälp med alla delar för att få vardagen att fungera.
Under veckorna går han i skolan och då är hans assistenter med honom. Han har alltid två personliga assistenter vid sin sida, så kallad dubbelassistans. Familjen är stor med flera barn i hushållet, dom har även en katt vilket gör att du inte kan vara allergisk.
Han gillar under varmare dagar att vistas utomhus och går gärna promenader med sina assistenter. Han blir glad av musik och älskar att hoppa studsmatta.

Assistentens roll och erfarenhet
Du som person hos denna kund behöver vara ansvarstagande, ha en positiv inställning och vara hungrig på att jobba och med det ställa upp med kort varsel om kollegor blir sjuka.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn, gärna som personlig assistent. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med personer med track ser vi detta som en fördel även om det absolut inte är något krav. Vi önskar mer att du har hjärtat på rätt ställe och kan komplettera arbetsgruppen. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.

Meriterande erfarenheter
· Personliga egenskaper och erfarenhet går före utbildning.
· Svenska i tal och skrift.
· Ej vara allergisk emot katter.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Timanställning.
· Dag- kväll- och nattpass.

Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.

Kontaktperson
Kundansvarig: Gabriel Danho
E-post: rekrytering.gabriel.danho@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Örebro

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete.
Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Ansök nu