Örebro: Arbetsmiljösamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsmiljösamordnare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-03 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till Bästa arbetsplatsen, vara en del av att utveckla vårt samhälle i Örebro samt supportera verksamheten med din kompetens. Då har vi en rolig utmaning till dig inom funktionen arbetsmiljö. 
 
Våra byggprojekt har en utmanande arbetsmiljö pga många aspekter. Vår viktigaste prioritering är en säker arbetsmiljön därför är det arbetet alltid högst upp på agendan. Varje byggprojekt är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Vi söker därför en operativ samordnare som genom sin kompetens inom arbetsmiljö kan stötta våra projekt i arbetsmiljöarbetet. Det ger stora möjligheter för dig att delta och påverkar hur vi planerar samt genomför produktionen på ett säkert och hållbart sätt. 
 
Arbetet är dynamiskt utifrån hela arbetsmiljöområdet med fokus på praktiska uppgifter exempelvis att planera APD, delta vid arbetsberedningar och skyddsronder, identifiera risker,  utreda händelser, coacha och utbilda m.m.
För att lyckas i arbetet ska du gilla att vara ute på våra projekt i verksamheten. Du handlingskraftig och driven men mån om att förankra och samarbeta för att få med dig organisationen så vi tillsammans uppfyller rutiner och lagar. I en händelserik vardag innebär det också att du behöver vara lösningsorienterad och kunna prioritera då ditt arbete är svårt att planera långt i förhand. Grundläggande måste du kunna tolka lagar, diverse AFSar och noggrant hantera administration och rapportering. Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsmiljö är också en nödvändig förutsättning då du förväntas driva arbetsmiljöarbetet lokalt. Till din hjälp har du gott om stöd bl.a. ett nätverk av kollegor runt omkring i vår geografi. Du tillhör och rapporterar till arbetschef där ni båda är placerade på vårt kontor i Örebro.  
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional arbetsmiljösamordnare Jennie Rudberg 072-533 42 10 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör.

SHEQ-ansvarig till Drillcon

Läs mer Jan 27
Drillcon är en ledande leverantör av specialiserade borrningstjänster för både gruv- och byggindustrin med huvudkontor i Örebro och dotterbolag i Europa och Sydamerika.

Med över 60 års erfarenhet på marknaden har Drillcon etablerat sig som en långsiktig partner för både stora och små projekt och är kända för sin förmåga att leverera högkvalitativa och effektiva borrlösningar i komplexa och krävande miljöer.

Nu söker Drillcon AB, en SHEQ (Safety, Health, Environmental, Quality)-ansvarig med placering i Örebro. Detta är en central funktion inom bolaget där du naturligt växlar mellan strategiska frågor och praktiskt arbete ute hos kund. Det här är en tjänst för dig som vill vara involverad i hela spektrumet av SHEQ-frågor – från övergripande strategier, utveckla processer och rutiner till konkreta insatser ute på arbetsplatserna.

Patrik Rylander, vd och koncernchef på Drillcon AB, berättar om rollen och vad som krävs för att lyckas.

– Vi söker en person som har ett strategiskt tänk och har ett operativt driv. Någon som älskar att vara med där det händer, som är engagerad och förstår våra kunders och medarbetares behov och utifrån detta, kontinuerligt och pragmatiskt utveckla arbetet med SHEQ.

En självklar kontaktperson

Arbetsdagarna är varierande. Ena dagen deltar du i ett kundmöte och diskuterar säkerhetsrutiner eller arbetsmiljö för ett pågående projekt, nästa dag driver du interna förbättringsprocesser kopplat till ISO eller hållbarhet (CSRD). Gemensamt för allt du gör är att du bygger relationer, skapar förtroende och bidrar till att hålla SHEQ-frågor högst på agendan med kunder samt skapar ett engagemang hos medarbetare.

Rollen kräver en balans mellan att förstå helheten och samtidigt vara uppmärksam på detaljer. Du kommer att ha ett stort inflytande på säkerhets-, hållbarhet- och kvalitetsarbetet, där din förmåga att fatta beslut som driver olika processer framåt, kommer att vara avgörande. Drillcon söker en person som både är analytisk och kommunikativ, någon som har förmågan att sätta sig in i olika frågor inom arbetsmiljö, säkerhet, kvalité eller hållbarhet.

– Vi söker en person som är redo att ta en aktiv och drivande roll i SHEQ-arbetet så att Drillcon kan försvara sin i särklass starka position inom SHEQ. Du är en ledare som inte tvekar att ta initiativ och samtidigt ha en drivkraft att utveckla för förändring på alla nivåer i verksamheten.

Är det här den perfekta tjänsten för dig? Ansök redan idag och ta första steget mot att bli en del av teamet på Drillcon!

Exempel på arbetsuppgifter:

- Driva utveckling av SHEQ-rutiner och processer på både operativ och strategisk nivå.
- Driva och utveckla företagets CSRD-process, miljöarbete inklusive samordna hållbarhetsrapportering.
- Ansvara, samordna, delta och genomföra interna revisioner.
- Driva och utveckla företagets säkerhetskultur med processer och rutiner genom att involvera och inspirera medarbetare.
- Samordna, stödja och följa upp skyddsronder utförda av arbetsledare
- Genomföra två skyddsombudsmöten per och sammankallande till Drillcon arbetsmiljökommitté.
- Initiera riskbedömningar och driva processen tillsammans med chefer och skyddsombud.
- Samordna och skicka ut månatlig SHEQ-rapport till medarbetare.
- Hålla internutbildningar för arbetsledare och personal inom SHEQ.
- Samordna och sköta rapportering kopplat till SHEQ-frågor och följa lagändringar.
- Delta i kundmöten och säkerställa att Drillcon och kundens säkerhetskrav uppfylls.

Samtliga bolag inom Drillcon är certifierade enligt ISO 9001 och 45001.

Vi ser gärna att du som söker är eller har:

- Ingenjör eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet inom SHEQ (till exempel arbetsmiljö, säkerhet, miljö, hållbarhet eller kvalitet).
- Erfarenhet av SHEQ-arbete inom industri, bygg eller gruvsektorn.
- God förståelse för lagstiftning och regler inom arbetsmiljö, hälsa, säkerhet, och miljö.
- Goda erfarenheter att genomföra riskbedömningar tillsammans med personalen.
- Erfarenhet av att hålla interna utbildningar och säkerställa kompetensutveckling inom området SHEQ för medarbetare.
- Erfarenhet av att leda och driva förändringsprocesser i säkerhets- och kvalitetsarbete.
- Erfarenhet av rapportering och dokumentation av säkerhetsarbetet och avvikelser.
- Erfarenhet av att delta i revisioner (både interna och externa) samt hållbarhetsfrågor.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- B-körkort.

Information och ansökan

I den här rekryteringen har Drillcon AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Tobias Björk

- tobias.bjork@axoconsulting.se
- 070-97 75 100

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Regional EHS Manager

Läs mer Dec 19
The EHS Regional Manager provides leadership to drive an environmental and safety focused culture across the region.
This individual collaborates in close partnership with the Director of Operations- Europe, and the Global EHS Manager to implement EHS initiatives and improvement projects. In addition, this individual will own the Environmental and Health and Safety Management Systems and will ensure compliance with all applicable EHS regulations for all sites in the region.
This individual will report to the Director of Operations-Europe and will have responsibility for the EHS regional team.
Responsibilities:
· In partnership with Director of Operations- Europe, and the Global EHS manager establish the EHS strategy and targets for Europe.
· Manage and develop the EHS European team.
· Drive regional strategy to achieve zero injuries in the workplace.
· Provide input to the Global EHS Manager on key indicators to measure company’s EHS performance.
· Lead EHS activities for the local site.
· Monitor regional trends and incident reports to drive prioritization and quick resolution to safety incidents.
· Ensure compliance with applicable local, state, and federal EHS regulations across Europe.
· Drive the continuous improvement of the EHS management system by updating and developing EHS processes, procedures, and work instructions.
· Develop and standardize regional Environmental and Health and Safety Policies and Processes.
· In collaboration with Site Leadership, drive practices for the efficient use of energy and the reduction of carbon emissions.
· Provide EHS related training on an as needed basis.
Qualifications:
· 3-5 years of experience as an EHS manager in a manufacturing environment.
· Leader with proven track record of driving an EHS focused culture, and leading EHS personnel.
· Bachelor’s degree in EHS related area including but not limited to chemical or industrial engineering.
· English proficiency required.
Skills Required:
· Ability to gain extensive knowledge of site-specific EHS regulatory requirements.
· Experience mitigating risks related to warehouse operations.
· Experience leading implementation of ISO 14001, and ISO 45001.
· Experience on legal requirements for the handling of hazardous chemical materials, including handling and disposing of hazardous waste.
· Extensive experience on emergency preparation and response.
· Proficient in safety behavior-based observations.
· Practical experience with external audits and continuous improvement of the Environmental and Health and Safety Management Systems.
Travel Required: Yes, 20-25% (1 week per month).
Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
· Please apply with CV and personal letter, written in english
· Apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

EHS Engineer

Läs mer Nov 20
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Examensarbete inom Säkerhetsarbete i Vindkraftsindustrin

Läs mer Sep 30
Titel: Examensarbete – Säkerhetsarbete för service och underhåll inom Vindkraft: Hur ligger man i framkant?
Plats: ES Power AB, Örebro
Beskrivning: Är du intresserad av att bidra till en säkrare arbetsmiljö i en av de mest expansiva och innovativa industrierna? Vi erbjuder ett spännande examensarbete där du/ni undersöker säkerhetsarbetet för företag inom service och underhåll av vindkraftverk. Du/ni får möjlighet att analysera hur företag, både stora och små, kan säkerställa att de ligger i framkant med sitt säkerhetsarbete och efterlever gällande lagar och regler.
Syfte: Syftet med examensarbetet är att undersöka hur företag inom vindkraftsindustrin arbetar för att säkerställa en säker arbetsmiljö för sina servicetekniker och underhållspersonal. Du kommer att utforska vilka lagar och regler som styr säkerhetsarbetet, hur företag kan säkerställa att dessa efterlevs, samt hur man kan arbeta proaktivt för att alltid ligga steget före inom säkerhet och arbetsmiljöarbete.
Om ES Power: Vi producerar förnyelsebar energi främst genom vindkraft men är i en expansionsfas där vi driver och utvecklar projekt inom andra energislag och ny teknik som t.ex. solenergi och energilagring. ES Power tillhandahåller helhetslösningar för service och underhåll till andra ägare inom vindkraftsindustrin och därmed bidrar till ökad produktivitet.
Vi är ett energibolag som verkar för en hållbar utveckling av samhället och miljön. Vi skall stötta en klimatomställning där det ska var möjligt att leva på förnybar energi.
Områden att undersöka:
Vilka lagar, regler och standarder gäller för säkerhetsarbete inom vindkraftsindustrin (t.ex. Arbetsmiljölagen, ISO 45001)?
Hur kan företag implementera ett systematiskt arbetsmiljöarbete som säkerställer både säkerhet och effektivitet?
Hur säkerställer företag av olika storlek att de följer alla säkerhetsföreskrifter, och vilka utmaningar finns?
Vilka nya teknologier och metoder kan företag använda för att minska riskerna vid vindkraftverk?
Hur kan företag skapa en stark säkerhetskultur och ständigt förbättra sitt säkerhetsarbete?

Vi söker dig som:
Studerar arbetsmiljö, energi, teknik, juridik eller liknande område.
Har ett starkt intresse för säkerhetsfrågor och hållbar utveckling.
Är analytisk och vill undersöka hur säkerhetsarbete kan optimeras för företag inom energisektorn.

Vad vi erbjuder:
Tillgång till experter inom vindkraftsindustrin.
Stöd och handledning.
En möjlighet att bidra till säkrare arbetsmiljöer i en framtidsbransch.
Flexibilitet och frihet att påverka inriktningen på ditt arbete.

Ansökan: Skicka ditt CV och en kort beskrivning av varför du är intresserad av detta ämne till Anders@espower.se. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 november. Ange gärna dina specifika intressen inom säkerhetsarbetet och hur du ser att ditt examensarbete kan bidra till utvecklingen inom området.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från PEAB Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från PEAB Sverige AB .

Entreprenadingenjör

Byggnadsingenjör
Läs mer Dec 25
Har du ett intresse för att utveckla stadsbilden i Örebro? Söker du utveckling och gillar att utmanas i spännande projekt? Vill du bli en del i ett team som präglas av våra värderingar jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga? Då är ett jobb som Entreprenadingenjör på Peab rätt för dig.
 
Peab i Örebro med vår arbetschef Niclas i spetsen satsar för framtiden och vi söker nu fler kollegor. Till ett av våra kommande projekt söker vi en erfaren entreprenadingenjör som kommer bli en viktig del i projektledningen. Du kommer att få ett stort ansvar samt möjlighet att påverka i projektets alla delar. För att lyckas i arbetet behöver man kunna byggprocessen och ha flera dokumenterade projekt i sitt CV. För dig som person är det viktigt med ordning och reda, ekonomisk kontroll och din målsätting att uppnå en nöjd kund. Du gillar också att bidra så vi har en säker och trivsam arbetsplats.  
 
Vi ser fram emot att just du blir en del av vår familjära stämning i det stora bolaget med en lokal förankring.
 
Har du frågor vänligen kontakta Arbetschef Niclas Beckius 072-533 59 75 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Träarbetare

Träarbetare/Snickare
Läs mer Maj 28
Peab Byggservice är ett företag som alltid strävar efter att prestera och leverera i världsklass. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och vi vill kunna erbjuda en arbetsplats som präglas av laganda, gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Detta gör vi bland annat genom att vara öppna och lyhörda, skapa tydliga mål och en bra arbetsfördelning men framför allt genom vår värdegrund. JUPP:en utgör hjärtat i företaget och den beskriver hur vi vill att vår verksamhet och våra medarbetare ska vara: Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga. Vill du läsa mer om oss får du gärna kika in på vår hemsida peabbyggservice.se.
 
Om jobbet
Peab Byggservice arbetar med mycket varierande projekt, bland annat om- och tillbyggnader, reparationsarbeten, kontorsanpassningar och köksmontering. Den grupp vi söker snickare till nu arbetar med försäkringsjobb. Det innebär att du kommer arbeta med allt ifrån brand- och fuktskador till inbrottsskador. Du kommer att vara den främsta kontakten gentemot kund samt försäkringsbolag och underentreprenörer, vilket ställer krav på din sociala förmåga samt att du trivs med att samordna och planera dina arbeten. Du utför kalkylarbeten i MEPS vilket gör det meriterande om du har förkunskaper om och arbetat i detta program tidigare. Det är också av stor vikt att du känner dig bekväm med att arbeta med datorn som redskap samt att ha mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete.
 
Din profil
Då arbetet är varierat ser vi att du som söker tidigare har arbetat med byggservicearbeten. Det är mycket meriterande om du arbetat med just försäkringsjobb. Arbetet ställer krav på ditt yrkeskunnande och för att våra kunder ska känna sig trygga och bekväma med oss är det av stor vikt att du är professionell i ditt bemötande, är förtroendeingivande och har ett serviceinriktat arbetssätt. Det är viktigt att du trivs med att jobba självständigt samt drivs av att vara delaktig i projekt från ax till limpa.
Det är ett krav för tjänsten att du:
 
har B-körkort
yrkesbevis som träarbetare
 

Peab Byggservice erbjuder sina medarbetare en trygg anställning med bra utvecklingsmöjligheter samt personal- och friskvårdsbidrag på upp till 5000 kr/år.
Vill du arbeta i ett jordnära företag som brinner för byggservice? Välkommen att skicka in din ansökan!
Läs mer om oss på vår hemsida peabbyggservice.se.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Platschef Byggservice

Platschef, bygg
Läs mer Maj 17
Platschef Byggservice
Vi söker en platschef för Byggservice med ett starkt engagemang för personal och affär.
Brinner du för utveckla din personal och den marknad du verkar inom kan detta vara rollen för dig!
Som platschef vågar du tänka utanför de befintliga ramarna och får samtidigt med dig alla på resan. 
 
På Peab Byggservice arbetar vi med försäkringsarbeten, större och mindre ombyggnadsprojekt –  ROT.
Vi utför oftast arbeten med kvarboende hyresgäster samt i pågående verksamhet, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet och kundservicenivå.
 
Om tjänsten
Platschefen har det övergripande ansvaret för prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.
Man ansvarar även för att den egna platschefsgruppen, utifrån ekonomiska aspekter, fortsätter växa och bli allt mer framgångsrika.
Utveckling och kvalitetsarbete gällande arbetsmiljöfrågor är väldigt viktiga bitar som också innefattas i din roll.
Som platschef hos oss har du i huvudsak ansvar över tre områden - produktion, ekonomi och personal.
Du kommer att vara placerad i Örebro där vi idag arbetar med både löpande jobb men även med diverse projekt, mot både privatpersoner och företag.
 
Dina övergripande arbetsuppgifter innebär att:
• Leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen
• Planera, kalkylera och leda projekten från början till slut
• Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare
• Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn
• Arbeta för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning
 
Vad som krävs för tjänsten
I rollen som platschef behöver du ha god ekonomisk kunskap och förståelse.
Du bör ha gott tekniskt yrkeskunnande och erfarenhet från byggbranschen, främst gällande om- och tillbyggnadsprojekt samt entreprenadjuridik.
Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta.
Du är professionell, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer.
Vi har kompetenta och självgående snickare med stort engagemang för företaget och arbetet och vi ser gärna att du med ditt ledarskap fortsätter att utveckla dem och gruppen.
Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven. Du beskriver dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell.
Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande.
Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål.
Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga.
Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Inköpare

Inköpare
Läs mer Maj 15
Har du ett intresse för affärsmannaskap, samarbetsförmåga, känsla för analys och näsa för struktur. Då har vi en utmaning för dig! 
Här är din möjlighet att bli en del av Peab som är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag där vi behöver förstärka vårt team med en pålitlig projektinköpare till Örebro.
 
Projektinköpare 
Våra byggprojekt jobbar sällan med färdiga handlingar och specifikationer vilket utmanar inköpsfunktionen. Varje uppdrag är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Det ger stora möjligheter att som projektinköpare påverka upphandlingar av både tjänster och produkter på ett unikt sätt jämfört med traditionellt inköpsarbete. För att lyckas i arbetet behöver man förstå byggprocessen och därmed ha någon form av erfarenheter från byggbranschen.
Arbetar du idag som inköpare så ser vi det som mycket meriterande. Du blir en viktig specialist och kollega i projektteamen där du stöttar linjeverksamheten att uppnå nöjda kunder och ett lönsamt projekt. Du säkerställer att vi bla följer utarbetade processer, skriver lokala avtal och bevakar projektets intressen utifrån inköps perspektiv. Det ställer krav på ett lösningsorienterat arbetssätt, samabetsförmåga och ett förhållningssätt av ordning och reda. 
Du arbetar i projektform nära linjen i vår arbetschefsgrupp i Örebro men du ska även vara beredd att hjälpa till på våra andra orter i regionen. Du rapporterar till inköpschefen som finns på distans. 
Placering kommer att vara på vårt kontor i Örebro.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional Inköpschef Magnus Nordby 072-533 5041 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
Ta chansen och bli en del av vår familjära stämning i det stora bolaget med lokal förankring.
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu