Örebro: Arbetsmiljösamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsmiljösamordnare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-03 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till Bästa arbetsplatsen, vara en del av att utveckla vårt samhälle i Örebro samt supportera verksamheten med din kompetens. Då har vi en rolig utmaning till dig inom funktionen arbetsmiljö. 
 
Våra byggprojekt har en utmanande arbetsmiljö pga många aspekter. Vår viktigaste prioritering är en säker arbetsmiljön därför är det arbetet alltid högst upp på agendan. Varje byggprojekt är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Vi söker därför en operativ samordnare som genom sin kompetens inom arbetsmiljö kan stötta våra projekt i arbetsmiljöarbetet. Det ger stora möjligheter för dig att delta och påverkar hur vi planerar samt genomför produktionen på ett säkert och hållbart sätt. 
 
Arbetet är dynamiskt utifrån hela arbetsmiljöområdet med fokus på praktiska uppgifter exempelvis att planera APD, delta vid arbetsberedningar och skyddsronder, identifiera risker,  utreda händelser, coacha och utbilda m.m.
För att lyckas i arbetet ska du gilla att vara ute på våra projekt i verksamheten. Du handlingskraftig och driven men mån om att förankra och samarbeta för att få med dig organisationen så vi tillsammans uppfyller rutiner och lagar. I en händelserik vardag innebär det också att du behöver vara lösningsorienterad och kunna prioritera då ditt arbete är svårt att planera långt i förhand. Grundläggande måste du kunna tolka lagar, diverse AFSar och noggrant hantera administration och rapportering. Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsmiljö är också en nödvändig förutsättning då du förväntas driva arbetsmiljöarbetet lokalt. Till din hjälp har du gott om stöd bl.a. ett nätverk av kollegor runt omkring i vår geografi. Du tillhör och rapporterar till arbetschef där ni båda är placerade på vårt kontor i Örebro.  
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional arbetsmiljösamordnare Jennie Rudberg 072-533 42 10 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör.

EHS Engineer

Läs mer Sep 10
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Arbetsmiljöadministratör till Telia Field Operations

Läs mer Aug 12
Om oss
Telia Field Operations (TFO) är Telias egen teknikerverksamhet som arbetar med service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet.

Vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider. Vi arbetar även med fiberbyggnation, nätsäkerhetsarbete, fältanalyser, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m.
Vi finns idag i Örebro, Trollhättan, Sundsvall, Luleå, Gotland, Stockholm, Kalmar och Skåne. Vi är idag ca 60 medarbetare varav ett 40-tal är tekniker. Genom denna annons söker vi en vass administratör med arbetsmiljöinriktning till vårt team Operational Support som utöver denna roll består av två produktionsplanerare, en administratör, en dokumentatör och en ledare/ekonom. Vi är ett 10-tal TFO:are på Telia-kontoret i centrala Örebro.

Beskrivning / Arbetsuppgifter
- Bistå med arbetsmiljöaspekt vid upprättande av arbetsrutiner/instruktioner/policys och vid riskbedömningar av nya projekt
- Lagbevakning kring arbetsmiljöfrågor
- Driva utredning och upprätta rutiner utifrån nyuppkomna lagkrav
- Drivande i TFO:s elsäkerhetsarbete och egenkontrollprogram
- Stötta Telia Infra kring arbetsmiljörelaterade frågor kopplat till deras avtal med underentreprenörer
- Kontakt med Telias underentreprenörer och vara behjälplig kring uppfyllande av Telias arbetsmiljökrav. 
- Hålla arbetsmiljökommittémöten med Telias underentreprenörer
- Administrera och publicera artiklar i vår medarbetarportal
- Samordna, analysera och driva arbetet med rapporterade tillbud, riskobservationer och olycksfall i IA-systemet
- Driva Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) tillsammans med ledningsgruppen
Administrera ”mini-undersökningar” kring exempelvis nattarbete och användande av säkerhetsutrustning
- Fältbesök i egenskap att kontrollera arbetsmiljön
- Sammanställa arbetsmiljöstatistik

Vem är du?
Som person är du strukturerad, vetgirig, lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Vi verkar i en föränderlig organisation så vi behöver hjälpa varandra inom verksamheten och emellanåt anpassa oss och våra arbetsuppgifter till aktuell situation och "hugga i där det behövs".

Du kan hantera och förstå stora textmängder, är noggrann, kvalitetsmedveten och engagerad i dina arbetsuppgifter. Social, kommunikativ och serviceinriktad är ytterligare personliga egenskaper som kommer vara till stor nytta för att lyckas i rollen.

Du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva och utveckla arbetet framåt samt sprida och säkerställa att rutiner efterlevs.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande
- Intresse för / erfarenhet av arbetsmiljöarbete - Störst fokus för denna tjänst är inom fysisk arbetsmiljö i fältverksamhet (såsom avfall, elsäkerhet, kemikalier, buller, vibration)



Krav
- God datorvana (är van vid att arbeta i olika IT-system och Officepaketet (främst Excel))
- En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar. Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Därför finns möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) och vi tillämpar flexibla arbetstider. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen!

Intresserad?
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.

Ansök nu

SHEQ ingenjör

Läs mer Aug 22
Nu söker vi en SHEQ-ingenjör till vår verksamhet i Örebro!
Vill du arbeta med säkerhetsrelaterade processer och arbetsuppgifter i Sveriges största bolag inom tågunderhåll? Euromaint i Örebro söker nu en SHEQ ingenjör som kommer ha det övergripande ansvaret för frågor som berör kvalitet, arbetsmiljö, yttre miljö och trafiksäkerhet inom affärsenheten.


Beskrivning av rollenBefattningen innebär att aktivt samarbeta med produktions- och underhållscheferna för att stötta, utbilda och samordna HSE/QS-frågor inom affärsenheten. Befattningen innebär även ett nära samarbete med Euromaint Rails centrala HSE och QS funktioner. I rollen ingår det formella ansvaret att vara ”Föreståndare för brandfarlig vara” samt ”Brandskyddsansvarig” för affärsenheten. Rollen ingår i affärsenhetens ledningsgrupp. Du kommer b.la. att:
Stötta och koordinera säkerhetsstyrningsarbetet inom affärsenheten och arbetsmiljöarbetet (t ex revisioner, avvikelsehantering och riskanalyser).
Analysera kvalitetsavvikelser och driva/stötta affärsenhetens säkerhetsstyrningsmöten.
Säkerställa god kunskap inom affärsenheten avseende krav och processer för trafiksäkerhet, arbetsmiljö, miljö och kvalitet.
Framtagning, uppföljning och genomförande av internrevisioner och säkerhetsstyrningsmöten samt planering av skyddsronder.
Planera och genomföra Nödlägesövningar tillsammans med interna och externa intressenter.
Uppföljning av avvikelsehantering för att säkerställa effektiv hantering och analys av avvikelsestatistik för identifiering av proaktiva åtgärder.
Vara kontaktperson mot myndigheter, vilket även inkluderar framtagning och sammanställning av årsrapporter inom yttre och inre miljö.
Regelbundet kontrollera förändringar i Euromaint Rail verksamhetsledningssystem och uppmärksamma chefer inom affärsenheten på förändringar som berör deras område.

Din profilVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet, samt har minst tre års praktiskt relevant erfarenhet. Du har god kunskap om kvalitets- miljö- och arbetsledningssystem (ISO 9001 och 14001) inom en producerande verksamhet. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsledningssystem samt tillse att systemen uppfyller aktuella standarder, lagkrav och kundkrav.
Vi ser vidare att du har erfarenhet av verksamhet i förändring samt att driva projekt. Vana att arbeta i internationell verksamhet och genomföra möten och skriftlig konversation på engelska och svenska.
Som person är du noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du kan hantera oväntade situationer och göra tydliga prioriteringar utifrån kvalité och säkerhet. Du är en duktig kommunikatör som är trygg i din roll som främjar en förtroendeskapande arbetsmiljö. Du räds inte att ta för dig, har lätt att anpassa dig till nya situationer och har förmågan att arbeta med flera olika typer av uppgifter i din roll. Du är även nyfiken, har ett gott självledarskap och ser ständig inlärning som en del av din personliga och professionella utveckling.


Övrig information Placering: Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Sista ansökningsdag är den 8 september.
Visst låter det spännande? Vänta inte med din ansökan då vi rekryterar löpande.

Om EuroMaintEuromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Ansök nu

Environmental Health and Safety Engineer, to Stoneridge in Örebro

Läs mer Aug 2
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från PEAB Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från PEAB Sverige AB .

Träarbetare

Träarbetare/Snickare
Läs mer Maj 28
Peab Byggservice är ett företag som alltid strävar efter att prestera och leverera i världsklass. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och vi vill kunna erbjuda en arbetsplats som präglas av laganda, gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Detta gör vi bland annat genom att vara öppna och lyhörda, skapa tydliga mål och en bra arbetsfördelning men framför allt genom vår värdegrund. JUPP:en utgör hjärtat i företaget och den beskriver hur vi vill att vår verksamhet och våra medarbetare ska vara: Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga. Vill du läsa mer om oss får du gärna kika in på vår hemsida peabbyggservice.se.
 
Om jobbet
Peab Byggservice arbetar med mycket varierande projekt, bland annat om- och tillbyggnader, reparationsarbeten, kontorsanpassningar och köksmontering. Den grupp vi söker snickare till nu arbetar med försäkringsjobb. Det innebär att du kommer arbeta med allt ifrån brand- och fuktskador till inbrottsskador. Du kommer att vara den främsta kontakten gentemot kund samt försäkringsbolag och underentreprenörer, vilket ställer krav på din sociala förmåga samt att du trivs med att samordna och planera dina arbeten. Du utför kalkylarbeten i MEPS vilket gör det meriterande om du har förkunskaper om och arbetat i detta program tidigare. Det är också av stor vikt att du känner dig bekväm med att arbeta med datorn som redskap samt att ha mycket kundkontakt i ditt dagliga arbete.
 
Din profil
Då arbetet är varierat ser vi att du som söker tidigare har arbetat med byggservicearbeten. Det är mycket meriterande om du arbetat med just försäkringsjobb. Arbetet ställer krav på ditt yrkeskunnande och för att våra kunder ska känna sig trygga och bekväma med oss är det av stor vikt att du är professionell i ditt bemötande, är förtroendeingivande och har ett serviceinriktat arbetssätt. Det är viktigt att du trivs med att jobba självständigt samt drivs av att vara delaktig i projekt från ax till limpa.
Det är ett krav för tjänsten att du:
 
har B-körkort
yrkesbevis som träarbetare
 

Peab Byggservice erbjuder sina medarbetare en trygg anställning med bra utvecklingsmöjligheter samt personal- och friskvårdsbidrag på upp till 5000 kr/år.
Vill du arbeta i ett jordnära företag som brinner för byggservice? Välkommen att skicka in din ansökan!
Läs mer om oss på vår hemsida peabbyggservice.se.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Platschef Byggservice

Platschef, bygg
Läs mer Maj 17
Platschef Byggservice
Vi söker en platschef för Byggservice med ett starkt engagemang för personal och affär.
Brinner du för utveckla din personal och den marknad du verkar inom kan detta vara rollen för dig!
Som platschef vågar du tänka utanför de befintliga ramarna och får samtidigt med dig alla på resan. 
 
På Peab Byggservice arbetar vi med försäkringsarbeten, större och mindre ombyggnadsprojekt –  ROT.
Vi utför oftast arbeten med kvarboende hyresgäster samt i pågående verksamhet, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet och kundservicenivå.
 
Om tjänsten
Platschefen har det övergripande ansvaret för prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.
Man ansvarar även för att den egna platschefsgruppen, utifrån ekonomiska aspekter, fortsätter växa och bli allt mer framgångsrika.
Utveckling och kvalitetsarbete gällande arbetsmiljöfrågor är väldigt viktiga bitar som också innefattas i din roll.
Som platschef hos oss har du i huvudsak ansvar över tre områden - produktion, ekonomi och personal.
Du kommer att vara placerad i Örebro där vi idag arbetar med både löpande jobb men även med diverse projekt, mot både privatpersoner och företag.
 
Dina övergripande arbetsuppgifter innebär att:
• Leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen
• Planera, kalkylera och leda projekten från början till slut
• Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare
• Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn
• Arbeta för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning
 
Vad som krävs för tjänsten
I rollen som platschef behöver du ha god ekonomisk kunskap och förståelse.
Du bör ha gott tekniskt yrkeskunnande och erfarenhet från byggbranschen, främst gällande om- och tillbyggnadsprojekt samt entreprenadjuridik.
Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta.
Du är professionell, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer.
Vi har kompetenta och självgående snickare med stort engagemang för företaget och arbetet och vi ser gärna att du med ditt ledarskap fortsätter att utveckla dem och gruppen.
Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven. Du beskriver dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell.
Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande.
Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål.
Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga.
Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Inköpare

Inköpare
Läs mer Maj 15
Har du ett intresse för affärsmannaskap, samarbetsförmåga, känsla för analys och näsa för struktur. Då har vi en utmaning för dig! 
Här är din möjlighet att bli en del av Peab som är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag där vi behöver förstärka vårt team med en pålitlig projektinköpare till Örebro.
 
Projektinköpare 
Våra byggprojekt jobbar sällan med färdiga handlingar och specifikationer vilket utmanar inköpsfunktionen. Varje uppdrag är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Det ger stora möjligheter att som projektinköpare påverka upphandlingar av både tjänster och produkter på ett unikt sätt jämfört med traditionellt inköpsarbete. För att lyckas i arbetet behöver man förstå byggprocessen och därmed ha någon form av erfarenheter från byggbranschen.
Arbetar du idag som inköpare så ser vi det som mycket meriterande. Du blir en viktig specialist och kollega i projektteamen där du stöttar linjeverksamheten att uppnå nöjda kunder och ett lönsamt projekt. Du säkerställer att vi bla följer utarbetade processer, skriver lokala avtal och bevakar projektets intressen utifrån inköps perspektiv. Det ställer krav på ett lösningsorienterat arbetssätt, samabetsförmåga och ett förhållningssätt av ordning och reda. 
Du arbetar i projektform nära linjen i vår arbetschefsgrupp i Örebro men du ska även vara beredd att hjälpa till på våra andra orter i regionen. Du rapporterar till inköpschefen som finns på distans. 
Placering kommer att vara på vårt kontor i Örebro.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional Inköpschef Magnus Nordby 072-533 5041 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
Ta chansen och bli en del av vår familjära stämning i det stora bolaget med lokal förankring.
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Lärling Byggåret 2024

Lärling, träarbetare
Läs mer Mar 18
Det behövs fler kvinnor i byggbranschen! Vi i branschen har uppenbarligen inte lyckats skapa förändring och bevisa motsatsen – att vår bransch är till för alla. På Peab har vi därför bestämt oss för att gå i bräschen för att på allvar göra vår bransch mer jämställd. Därför har vi startat Byggåret – ett lärlingsprogram för kvinnor som inte kräver några förkunskaper. Under programmet får du som har intresset, drivet och nyfikenheten lära dig allt som krävs för en karriär inom ett av Sveriges roligaste och mest eftertraktade yrken. Till det får du lön under hela utbildningen. Nu är det dags för den andra omgången av Byggåret och vi har över 30 lärlingsplatser på 18 orter, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Programmet drar igång i början av september 2024. 
 
Vad innebär det att vara lärling? 
Att vara lärling betyder att du både jobbar och utbildar dig samtidigt. Jobbet är på heltid, och på arbetstid kommer du också att läsa en yrkesteoretisk kurs som pågår under hela året. Som lärling har du en handledare på arbetsplatsen och tillsammans är ni ute och jobbar på ett Peab-projekt. En dag per vecka har du tid avsatt åt dina studier. Under Byggåret gör du färdigt grundutbildningen riktad antingen mot Träarbetare eller Väg- och anläggningsarbetare. På vissa orter erbjuder vi enbart lärlingsplatser som Träarbetare, på andra enbart som Väg- och anläggningsarbetare. På några orter har vi platser inom båda verksamheterna. Läs mer på www.byggaret.se om de olika yrkena. 
 
Efter din grundutbildning fortsätter din kvalificeringstid som lärling i ytterligare 36 månader innan du kan få ut ditt yrkesbevis. Allt detta regleras av Yrkesutbildningsavtalet och den partsgemensamma organisationen Byggbranschens Yrkesnämnd, BYN.  
Läs mer på: www.byggbranschensyrkesnamnd.se/ 
 
Vilka valmöjligheter finns i min stad?  
I Örebro erbjuds möjlighet att söka lärlingsplats som Träarbetare. Som träarbetare arbetar du inom bygg och är med och bygger och renoverar alla typer av hus. Exempelvis bostäder, badhus och förskolor. Vi erbjuder också byggservicetjänster till privatpersoner.  
 
Vem borde söka till Byggåret? 
Detta är ett initiativ för att få in fler kvinnor i byggbranschen och vår resa mot en mer jämställd bransch. Vi vill understryka att du inte behöver någon tidigare erfarenhet av byggbranschen. Däremot behöver du en stark vilja att utvecklas inom ett hantverksyrke och ser en framtid inom vår bransch. 
 

Det allra viktigaste är att du har ett starkt driv, är nyfiken som person och att du gillar att jobba i lag och vill vara med och bygga morgondagens samhälle.  


Du är inte främmande för att ta i när det behövs och du mår som bäst när du får vara utomhus och arbeta med hela kroppen.  


Då lärlingsprogrammet varvar teori med praktik är det viktigt att du har förmåga att ta ansvar för dina studier och ta in den information som behövs för att kunna utvecklas under praktiken.  


Du måste vara över 18 år och ha gått ut gymnasiet.  


B-körkort är ett krav. 


 
Övrigt 
Anställningsstart: 2 september 2024. 
Heltid: 40 timmar/vecka 
Lön: arbetstid, semester etc. enligt kollektivavtal 
 
Din ansökan skall innehålla CV och personligt brev och i denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid det personliga brevet. Vi vill att du motiverar varför just du ska få en plats till Byggåret och vad som lockar dig med byggbranschen. 
Sista ansökningsdagen är den 10 april 2024 och efter det kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Vår ambition är att alla platser skall tillsättas under juni månad.? 
 
Har du frågor om tjänsten och din ansökan är du välkommen att kontakta: Byggaret@peab.se  
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, ej via email eller telefon.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu