Örebro: IT support

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT support i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-13 // Varaktighet: Heltid

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien.

Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet –
att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag.

Idag är vi 750 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål.


Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.




Rollen innebär:
I dag består Textilias IT-team av tre utvecklare, två systemadministratörer och en nätverkstekniker.

I takt med att Textilia växer behöver vi nu utöka med en supporttekniker för att fortsatt kunna leverera bra stöd till vår verksamhet. Det är en varierande roll där man har kontakt med produktionsnära personal, tjänstemän och säljare. Det kan handla om att ändra ett lösenord, felsöka våra olika tjänster eller att lösa administrativa uppgifter i våra affärssystem.


Du kommer att:
•    Ingå i ett kunnigt team med djup kunskap om våra system
•    Ta emot, hantera och lösa dagliga problemställningar från våra användare
•    Hantera konton och behörigheter
•    I mån av tid också utbilda användare för att förekomma ärenden

Vem är du?
Du blir den första och ibland enda kontakten ut mot våra användare så vi ser framför oss att du är serviceinriktad och uppskattar att guida och hjälpa människor med att lösa deras problem. Vi söker dig som kan arbeta självständigt med eget engagemang och som känner sig stolt över att kunna bidra med lösningar, både nya och tidigare kända.

Vi vill att du:
•    Har slutfört utbildning på minst gymnasienivå med inriktning IT, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som Textilia bedömer likvärdig.
•    Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
•    Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Meriterande är kunskap och erfarenhet av , Office365, ärendehanteringssystem, kontohantering, administration av telefoner, skrivare och annan hårdvara, samt tidigare erfarenhet av IT-support.

Rekrytering sker löpande.

VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE


På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Servicetekniker på 50%, Smartify - Örebro

Läs mer Jan 13
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Örebro. Anställning är en tillsvidareanställningpå 50%.
Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.
Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:
Datorer och kringutrustning
Nätverk och nätverksutrustning
TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg
Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni
Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag
Digitala lås & larm
Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara


Vad söker vi hos dig?
Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.
Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
Körkort är ett krav.

Ansök nu

IT-supporttekniker servicedesk till Samhall Örebro

Läs mer Feb 10
Nytt
Sök rollen som IT-supporttekniker hos Samhall Örebro och var med och vidareutveckla vår servicedesk!

Som IT-supporttekniker i vår servicedesk hos oss på Samhall i Örebro är du med och bidrar till vårt viktiga uppdrag att skapa utvecklande jobb till människor med funktionsvariationer. Utöver att ditt arbete har ett meningsfullt syfte är du också en viktig del i att utveckla vår servicedesk!

Vi erbjuder dig

I den här rollen får du jobba med andra erfarna IT-supertekniker. Du får vara med och påverka ramar och arbetssätt för vår servicedesk. Detta i en organisation som är tillräckligt liten för att du ska kunna göra skillnad samtidigt som den är tillräckligt stor för att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då vi befinner oss mitt i en spännande digitaliseringsresa. 

Det här gör du hos oss

Servicedesken hos Samhall vänder sig alla till vid behov av teknisk IT-support, så här kan ärendena variera mycket. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Vi ansvarar för IT-arbetsplatsen inom Samhall, och vill nu förstärka vår förmåga att hantera konfiguration, logistik och support av plattor, mobiltelefoner och terminaler som våra medarbetare använder i våra uppdrag hos våra kunder. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter framför allt bestå av att: 

• Ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
• Arbeta med konto och behörighetshantering
• Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
• Konfigurera och distribuera viss hårdvara inom IT-arbetsplatsen

Ditt team och arbetsplats

Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på sex IT - supporttekniker. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger på Aspholmen i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst tre dagar på kontoret per vecka. Servicedesks öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.

Mer om dig

Du har ett stort tekniskt intresse och minst gymnasial utbildning med inriktning IT. Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Du är vidare noggrann och tar dig an uppgifter systematiskt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av en supportfunktion med inriktning mot IT eller liknande. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.
 

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Supporttekniker till avdelningen för Digitalisering och IT

Läs mer Feb 5
Vi söker en engagerad och serviceinriktad supporttekniker för ett vikariat till enheten för IT-Service vid avdelningen för Digitalisering och IT. Ta steget och ansök nu för att bli en del av vårt team och säkerställa att vår IT-support fortsätter leverera högkvalitativa tjänster tillsammans med oss!

Om oss
Du kommer att arbeta i en organisation med en inspirerande miljö och med en öppen och kommunikativ kultur. Avdelningen för Digitalisering och IT består i dagsläget av drygt 45 medarbetare fördelade inom enheterna IT-service, Drift, infrastruktur och systemutveckling samt Digital styrning och utveckling. Som supporttekniker blir du en del av ett kompetensstarkt team vid IT-Service där samarbete och arbetsglädje är viktiga komponenter.

Örebro universitet är ett framstående universitet som bidrar till en kunskapsbaserad samhällsutveckling. Här är vi med och skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. En nära koppling mellan utbildning, forskning och samverkan är utgångspunkten för hela verksamheten. Här finns cirka 1 650 anställda, 470 doktorander och 16 000 studenter. Idag rankas Örebro universitet bland de 500 främsta i världen.

Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du främst att jobba i vår servicedesk och hjälpa användare vid vår besöksdisk, samt hantera ärenden via telefon och vårt ärendehanteringssystem. Du kommer att vara den främsta kontakten för våra användare när det gäller tekniska problem och behov.

Arbetsuppgifterna innefattar även att


• administrera konton/behörigheter i flera olika system
• ge direkt support till anställda och studenter på plats
• utföra installation av olika sorters mjukvara direkt hos användaren.

I rollen som supporttekniker kommer du även vara på på-platsen support. Du kommer att ansvara för leverans och installation av nya datorer samt kringutrustning direkt till anställda och i våra datorsalar. Dessutom ingår det att felsöka och lösa tekniska problem på plats.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• god erfarenhet av IT-support till användare via ärenden och telefon
• erfarenhet av installation och leverans av datorer
• hög känsla för ordning och reda samt ett strukturerat arbetssätt
• erfarenhet av felsökning och problemlösning gällande datorer, programvaror och mobiltelefoner
• erfarenhet av installation av programvara
• goda kunskaper i MS Office 365
• generell kunskap om både PC och Mac
• goda kunskaper i svenska och engelska.

Arbetet är i hög grad serviceinriktat och sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, samt din förmåga att relatera till människor på ett sätt som inger förtroende. Vi förväntar oss att du är flexibel och öppen för förändring samt har förmågan att anta ett kvalitetsmedvetet och ansvarsfullt tillvägagångssätt för dina uppgifter. Du ska ha god kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska.

Information
Anställningen är ett tidsbestämt vikariat på 100% till och med 2025-06-30. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschefen för IT-Service, Henrik Palmér 019–303125, e-post: henrik.palmer@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som supporttekniker
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2025-02-21. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Skiftgående Servicedesktekniker Örebro

Läs mer Jan 16
Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”. Vi söker Skiftgående Servicedesktekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Rollen om Skiftgående Servicedesktekniker:
I rollen som Skiftgående Servicedesktekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och du kommer atttillhöra vårt centrala TechOps 24/7 team på Iver Sverige. Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT.
Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete.

Vad erbjuder vi dig?
Iver - We empower our Nordic society.Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation.På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas.

Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt.
Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden:
Windows Server/Klient
AD och GPO
Office 365 och Exchange
Applikationsdrift
Nätverksteknik
IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.

Placeringsort:
Placering av tjänsten är på vårt kontor i Örebro.

Ansökan:
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag 2025-02-16.Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Vid frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Tobias Eriksson (tobias.l.eriksson@iver.se).
Välkommen till Iver!

Ansök nu

IT-supporttekniker servicedesk till Samhall Örebro

Läs mer Jan 23
Sök rollen som IT-supporttekniker hos Samhall Örebro och var med och vidareutveckla vår servicedesk!

Som IT-supporttekniker i vår servicedesk hos oss på Samhall i Örebro är du med och bidrar till vårt viktiga uppdrag att skapa utvecklande jobb till människor med funktionsvariationer. Utöver att ditt arbete har ett meningsfullt syfte är du också en viktig del i att utveckla vår servicedesk!

Vi erbjuder dig

I den här rollen får du jobba med andra erfarna IT-supertekniker. Du får vara med och påverka ramar och arbetssätt för vår servicedesk. Detta i en organisation som är tillräckligt liten för att du ska kunna göra skillnad samtidigt som den är tillräckligt stor för att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då vi befinner oss mitt i en spännande digitaliseringsresa. 

Det här gör du hos oss

Servicedesken hos Samhall vänder sig alla till vid behov av teknisk IT-support, så här kan ärendena variera mycket. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Vi ansvarar för IT-arbetsplatsen inom Samhall, och vill nu förstärka vår förmåga att hantera konfiguration, logistik och support av plattor, mobiltelefoner och terminaler som våra medarbetare använder i våra uppdrag hos våra kunder. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter framför allt bestå av att: 

• Ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
• Arbeta med konto och behörighetshantering
• Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
• Konfigurera och distribuera viss hårdvara inom IT-arbetsplatsen

Ditt team och arbetsplats

Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på sex IT - supporttekniker. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger på Aspholmen i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst tre dagar på kontoret per vecka. Servicedesks öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.

Mer om dig

Du har ett stort tekniskt intresse och minst gymnasial utbildning med inriktning IT. Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Du är vidare noggrann och tar dig an uppgifter systematiskt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av en supportfunktion med inriktning mot IT eller liknande. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.
 

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Textilia Tvätt & Textilservice AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Textilia Tvätt & Textilservice AB .

Marknadschef till Textilia Cleanroom i Örebro

Marknadschef
Läs mer Jan 15
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.




Nu söker vi en engagerad och driven marknadschef med ett skarpt affärssinne och en passion för kundrelationer!

Som Marknadschef har du det övergripande ansvaret för befintliga kunder samt för kundbearbetning och försäljning inom renrum.

Du förväntas tillsammans med dina kollegor ansvara för en stark marknadstillväxt, god lönsamhet samt avtalsuppfyllnad. Du arbetar målmedvetet för att säkerställa en hög kundnöjdhet och för att bygga långa relationer.

Som marknadschef på Textilia har du stora möjligheter att påverka både din egen och verksamhetens utveckling. Du jobbar fokuserat med att presentera lösningar så att våra kunder kan få mer tid att göra det som de är bäst på.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Tät kundkontakt med befintliga och potentiella kunder

· Avtalsuppföljning och säkerställande av hög kundnöjdhet, lönsamhet och omsättningstillväxt

· Du utarbetar och förhandlar fram skräddarsydda samarbetsavtal och lösningsförslag till våra kunder i avseende konceptutveckling, volymer, tvätt och distribution

· Anbudsarbete, kalkylering, prissättning och framtagning av offert.

· Du ser möjligheter snarare än begränsningar och strävar efter att skapa resultat

Du utgår från vårt tvätteri i Örebro, du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till enhetens platschef.

 

Dina egenskaper:

Du är en engagerad och ansvarsfull person som värdesätter samverkan med dina kollegor och kunder för att skapa resultat. Du har en positiv inställning och en stark kommersiell förståelse och förmåga att omsätta marknadsinsikter och kundbeteenden till lönsamma strategier.

Du planerar, möter och ingår nya avtal med våra kunder. Du arbetar proaktivt med försäljning, uppföljning av kontrakt, lageroptimering och utbildningsinsatser. Det är också viktigt att du arbetar strukturerat, har möjlighet till god överblick och att se helheten. Du är angelägen om att hålla deadlines och nå resultat med hög kvalitet. För att lyckas väl i den här rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och har en god känsla för affärer samtidigt som du är en god kravställare. Vidare krävs att du har en mycket god analytisk förmåga och ett gott omdöme. Resor till våra kunder som finns i hela Sverige och till viss del även i Norge förväntas, och därför är B-körkort ett krav.

 

Erfarenhet och utbildning:

Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang av att arbeta med försäljning och kundvård. Meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling, högskoleutbildning med inriktning mot försäljning, företagsekonomi eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig.

Även om tidigare resultat och relevant bakgrund är viktigt så tycker vi att din personlighet och inställning väger tyngst.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och har ambitioner att utvecklas tillsammans med Textilia.

 

Övrigt om tjänsten:

Initialt 6 månaders visstidsanställning med ambitionen att det ska övergå i en tillsvidareanställning.

Oreglerad arbetstid.

Förmånsbil.

Arbetsvillkor enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.

Vi gör bakgrundskontroller.

Rekrytering- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig.

 

Låter det intressant? Sök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!

En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.  


För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.


Sunt förnuft i stället för regler och manualer


På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.


Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.

Ansök nu

Produktionsledare till Textilia Cleanroom i Örebro

Produktionsledare, distribution
Läs mer Dec 20
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.




Nu söker vi en engagerad och driven produktionsledare som vill vara med från start när vi driftsätter vårt nya renrumstvätteri i Örebro.

Du kommer att arbeta med frågor rörande produktion och logistik och med att säkerställa den dagliga driften och leveranserna till våra kunder. Du förväntas tillsammans med dina kollegor ansvara för implementation och driftsättning av vår nya produktionsenhet samt ansvara för bemanning och rekrytering av produktionsmedarbetare. Vi erbjuder dig ett spännande arbete som innebär en möjlighet att forma och utveckla ditt egna team, i en dynamisk och tekniskt utvecklad produktionsmiljö.

Som produktionsledare på Textilia har du stora möjligheter att påverka både din egen och verksamhetens utveckling. Du kommer att ha personalansvar för chaufförer och medarbetare i produktionen. En viktig del i ditt arbete kommer vara att bygga ett starkt välfungerande team från start. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till enhetens platschef.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Planera, leda och fördela teamets dagliga uppgifter

· Inspirera och coacha dina medarbetare

· Följa upp och analysera utfall

· Driva utvecklingsarbete avseende produktion, logistik, produktivitet och leveranssäkerhet

· I samarbete med ditt team arbeta för att produktion- och distributionsarbete genomförs enligt lagefterlevnad och med hög kvalité och hög leveransprecision

 

Dina egenskaper:

Du är en engagerad och ansvarsfull person som värdesätter samverkan med dina kollegor för att skapa resultat. Du sätter personalfrågor, arbetsmiljö och ständiga förbättringar högt på agendan. Du är duktig på att skapa förtroende och att samarbeta. Du har förmågan att prioritera och värdesätter ordning och reda. För oss är det viktigt med en ledare som är en del av och är delaktig i vår produktion och som visar på handlingskraft. Det är också viktigt att du arbetar strukturerat med en stark analytisk förmåga, har möjlighet till god överblick och att se helheten. Du är angelägen om att hålla deadlines och nå resultat med hög kvalitet. Du har också förmåga att leda människor i olika förändringsprocesser. Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang att arbeta med personalledning, logistik och produktionsstyrning. Meriterande om du har erfarenhet och kompetens som ledare inom produktion/logistik eller har en relevant akademisk utbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och har ambitioner att utvecklas tillsammans med Textilia.

 

Övrigt om tjänsten:

Initialt 6 månaders visstidsanställning med ambitionen att det ska övergå i en tillsvidareanställning.

Oreglerad arbetstid.

Arbetsvillkor enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.

Vi gör bakgrundskontroller.

Rekrytering- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig.

 

Låter det intressant? Sök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!

En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.  


För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.


Sunt förnuft i stället för regler och manualer


På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.


Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Textilia i Örebro

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 18
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.




Vi söker nu en ekonomiassistent som vill bli en del av vårt team på huvudkontoret i Örebro och vara med på vår spännande tillväxtresa.

Teamet består av nio personer och tillsammans hanterar vi redovisning, reskontror, controlling och löneadministration för hela koncernen med enheter runt om i Sverige. Letar du efter en ny utmaning där önskan är att hamna i en bred ekonomiassistentroll som innefattar både interna och externa kontakter, möjlighet att sätta din egen prägel samt utveckla och digitalisera befintliga arbetssätt? Då ser vi framemot din ansökan.

 

Om tjänsten

Som ekonomiassistent hos oss kommer du att ha en central roll i det dagliga ekonomiarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Fakturering
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Påminnelser och kravhantering både vad gäller kund- och leverantörsfakturor
- Löpande bokföring
- Delaktighet vid månad- och årsbokslut
- Diverse ekonomiadministration



Tjänsten innebär dagliga kontakter med kunder, medarbetare, leverantörer med flera vilket gör att servicekänsla och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper.

 

Erfarenhet och egenskaper

Du har en universitets/högskole/YH-utbildning inom ekonomi eller flerårig erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter.

För att trivas och lyckas i rollen är du ansvarstagande, strukturerad och prestigelös. Du är en lagspelare som gärna samarbetar med andra men som också trivs med att arbeta självständigt och driva dina egna arbetsuppgifter framåt. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket. Du vågar prova nya lösningar och kommer gärna med idéer och förslag på hur processer kan förbättras och utvecklas.

Vi värdesätter noggrannhet och en stark numerisk och analytisk förmåga. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete samt tar fullt ansvar för dina uppgifter från start till mål.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi är ett team som trivs tillsammans och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet samtidigt som vi levererar med hög kvalitet.

 

Övrigt

Arbetsvillkor enligt kollektivavtal och individuell lönesättning.

Vi genomför bakgrundskontroller.

Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig

TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!

En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.  


För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.


Sunt förnuft i stället för regler och manualer


På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.


Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.

Ansök nu

Anbudsansvarig

Anbudsansvarig/Bid Manager
Läs mer Nov 20
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.




Vi söker en driven och strategisk anbudsansvarig till vår vård- och omsorgsdivision!

Är du en skicklig projektledare med ett öga för detaljer och affärsmöjligheter? Har du erfarenhet av offentlig upphandling och brinner för att säkerställa att våra anbud når högsta kvalitet och relevans? Då kan du vara den vi söker till vårt team.

Om tjänsten
Som anbudsansvarig hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vår anbudsprocess för vård och omsorg. Du ansvarar för att projektleda hela anbudsprocessen, från analys och kalkylering till kravuppfyllnad och inlämning, i nära samarbete med kollegor inom anbudsfabriken och våra enheter. Din insats blir avgörande för att våra anbud möter samtliga ställda krav och att vi lever upp till våra kunders förväntningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Projektledning av anbudsprocessen, från start till inlämning.
- Analysera och bevaka marknadstrender samt konkurrerande anbud och tjänster.
- Samordning av kravuppfyllnad och dokumentation i CRM-system.
- Stödja verksamheten med uppstartsarbete och rådgivning inom upphandlingsfrågor.
- Kontinuerlig förbättring och standardisering av interna processer inom anbud och produktutveckling.

Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Du har djup förståelse för Lagen om offentlig upphandling (LOU) och har tidigare erfarenhet av att leda komplexa projekt. Dessutom har du en god analytisk förmåga och en naturlig förmåga att se affärsmöjligheter.

Kvalifikationer:

- Högskoleutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi, juridik eller motsvarande erfarenhet.
- Dokumenterad erfarenhet av projektledning.
- Starka kunskaper i Office-paketet, inklusive Excel, Word och OneNote.
- Meriterande om du förstår danska.

Våra värderingar
Vi värderar engagemang, nytänkande och affärsfokus och söker någon som kan agera förebild och bidra till vår kultur. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö och arbeta tillsammans med kompetenta kollegor som delar din passion för kvalitet och resultat.

Låter detta som något för dig?
Ansök redan idag och bli en del av vårt team där du får chansen att påverka och utveckla vår verksamhet inom vård och omsorg! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ser fram emot att höra från dig!

Villkor

Heltidstjänst med oreglerad arbetstid.

Arbetsvillkor enligt kollektivavtal och individuell lönesättning.

Vi genomför bakgrundskontroller.

Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig

TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!

En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.  


För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.


Sunt förnuft i stället för regler och manualer


På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.


Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.

Ansök nu

Underhållschef till Textilia Cleanroom i Örebro

Underhållschef
Läs mer Okt 30
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.




I Örebro bygger vi nu ett toppmodernt renrumstvätteri, och söker efter en underhållschef som vill bli en nyckelspelare i vår satsning.

Detta affärsområde har stor potential, och här får du chansen att vara med och påverka utvecklingen från start.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du bidrar till mer hållbara lösningar och framtidens renrumstjänster i Sverige. Är du redo att anta denna utmaning?

Syfte med tjänsten

Som underhållschef har du ansvaret för att säkerställa en stabil, effektiv och säker produktion, inom ramen för strikta renrumsstandarder och GMP-krav (Good Manufacturing Practice). Du ansvarar för underhållet av maskiner och fastigheten, samtidigt som du ständigt driver utveckling för att säkerställa att verksamheten följer höga kvalitets- och hygienkrav.

Dina egenskaper:

Du har ett stort intresse och kompetens för teknik och underhåll. Du är stresstålig och är van att arbeta under högt tempo och med flera bollar i luften. Du är medveten att förebyggande underhåll och förbättringsarbeten av våra produktionslinjer i nära samarbete med produktionspersonal och våra leverantörer ger bra arbetsmiljö och kvalitet i alla led. Därför är du extra noga med att leverera hög servicegrad och hög tillgänglighet när behovet av dina tjänster är som störst.

Du kommer att få ett brett kontaktnät både internt och externt, och dina kollegor finns både inom den svenska organisationen och inom ägarbolaget i Danmark. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till enhetens platschef.

Erfarenhet och utbildning:

Vi ser gärna att du har en bakgrund som utbildad elektriker eller inom automation eller annan relevant akademisk utbildning, även om stora delar i detta arbete kommer att innebära koordinering av underhållsinsatser genom diverse olika serviceavtal och uppföljning med stöd från vårt underhållsystem.

Du har god projektledningsförmåga, högt engagemang och är strukturerad och ordningsam. Du är även en uppskattad lagkamrat som trivs lika bra att arbeta på egen hand som i grupp. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska eftersom många av våra maskinleverantörer finns i utlandet. 

Du har en stark förmåga att följa och implementera standarder och regelverk, erfarenhet av att arbeta i strikt reglerade miljöer inom renrum och GMP är meriterande.

Villkor:

Initialt 6 månaders visstidsanställning med ambitionen att övergå i en tillsvidareanställning.

Heltidstjänst med oreglerad arbetstid.

Arbetsvillkor enligt kollektivavtal och individuell lönesättning.

Vi genomför bakgrundskontroller.

Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig

Låter detta som en utmaning för dig? Skicka in din ansökan och bli en del av Textilias renrumssatsning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att ansöka! 

 

TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!

En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.  


För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.


Sunt förnuft i stället för regler och manualer


På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.


Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.

Ansök nu

Underhållstekniker

Underhållstekniker, vattenrening
Läs mer Okt 25
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag.




Vi söker dig som är en driven och självständig underhållstekniker inom mek och el.

Du kommer bland annat att inspektera, felsöka, utföra avhjälpande och förebygga underhåll på tvätteriets produktionsutrustning. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med och utföra planerat-, förebyggande- samt avhjälpande underhåll utifrån vårt underhållssystem MaintMaster.

Du kommer att arbeta med: 
• felsökning inom både mek och el
• Inspektion av maskiner för att i tidigt skede upptäcka brister
• I samarbete med övrigt underhållsteam arbeta för att produktionsstörningar hålls på en låg nivå
• ständiga förbättringar
• övriga arbetsuppgifter inom underhåll.


Dina egenskaper:
Du är stresstålig och är van att arbeta under högt tempo och med flera bollar i luften. Dessutom är du nyfiken och tekniskt intresserad. Du är medveten att förebyggande underhåll och förbättringsarbeten av våra produktionslinjer i nära samarbete med produktionspersonal ger bra arbetsmiljö och kvalitet i alla led. Därför är du extra noga med att leverera hög servicegrad och hög tillgänglighet när behovet av dina tjänster är som störst.

Erfarenhet och utbildning:

Vi ser gärna att du är utbildad elektriker eller inom automation med flera års erfarenhet. Erfarenhet från livsmedelsindustri eller annan producerade verksamhet är meriterande. 
Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och öppensinnad. Du är en en uppskattad lagkamrat som trivs lika bra att arbeta på egen hand som i grupp. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska, medans kunskaper i engelska och tyska är meriterande eftersom många av våra maskinleverantörer finns i utlandet. 


Villkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Örebro men visstid (tidigare
provanställning) kan tillämpas till en början. Tjänsten innebär också att du arbetar i skift.

Vi gör bakgrundskontroller.

Rekrytering- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig.

Låter det intressant? Sök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

 

 

TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG!

En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa.  


För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2500 medarbetare utspridda på 27 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning.


Sunt förnuft i stället för regler och manualer


På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa.


Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.

Ansök nu