Örebro: Personlig assistent till kvinna i Öster Närke 80%

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent till kvinna i Öster Närke 80% i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-09 // Varaktighet: Deltid

Jag är en kvinna som bor tillsammans med min make i en villa mellan Odensbacken och Stora Mellösa. Jag gillar naturen, odla i min trädgård och härliga samtal. Jag har en önskan om att någon gång släktforska.
Jag söker en personlig assistent som vill arbeta hos mig på ca. 80%. Jag har en MS diagnos och förflyttar mig med hjälp av rullstol. Arbetstiderna är dagtid, vissa kvällar samt varannan helg. Jag behöver hjälp med allt i min vardag.
Krav för att kunna arbeta: är att du har körkort och bil då det inte finns några bussförbindelser.
Meriterande: Om du är undersköterska. Jag ser helst kvinnliga sökanden.
Om tjänsterna:
Omfattning: Deltid 80%
Tillträde: Slutet av mars eller efter överenskommelse.
Anställning:
Anställningen är ett PAN-avtal och Örebro kommun står som arbetsgivare.
Ansökan:
Ansökan med Personligt Brev och CV skickas till helena.asenhed@orebro.se. Märk ansökan med ”Personlig Assistent SM”. Intervjuer sker löpande.
Återkoppling kommer bara att ske till de personer som väljs ut för intervju.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Personlig assistent.

Personliga assistenter sökes till Örebro

Läs mer Jan 21
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende.
Beskrivning:
Vi söker nu personliga assistenter till vår kund i Örebro. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du är positiv, engagerad och pålitlig. Du bör vara flexibel och tillgänglig att arbeta både dag-och kvällstid samt helger.
Arbetsuppgifter:
Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp
Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet
Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera

Krav:
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
B-körkort
En god förmåga att planera och prioritera uppgifter
Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare

Vi erbjuder:
En meningsfull och givande roll
En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv
En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov
Kollektivavtal


Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida, utdraget heter kontrollera egna uppgifter.
Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/

Ansök nu

Teckenspråkskunnig assistent Örebro

Läs mer Jan 14
OM OMSORGSCOMPAGNIET
ABOmsorgsCompagnieti Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö,Örebrosamt Trollhättan.
OmsorgsCompagnieti Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende, serviceboende. Viäri dagsläget ca 1000 medarbetare.
Besök gärna vår hemsidawww.oc.se
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Örebro. Då vår kund är syn och hörselskadad krävs det att du behärskar teckenspråk. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver.
Du kommer hjälpa vår kund i hemmet med div hushållsgöromål men även följa med på olika aktiviteter utanför hemmet såsom träning, shopping, fika mm
Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg.
Vi tror även att du är:
Noggrann
Tålmodig
Serviceinriktad
Initiativtagare
Lyhörd


Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!
OmsorgsCompagnietvärnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Personlig assistent i Örebro, vikariat

Läs mer Jan 10
Om jobbet
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende.

Nu söker vi personal vid behov till vår kund i Örebro. Kunden är en tjej på 19 år som behöver hjälp med all omvårdnad. Kunden har autism och epilepsi. Du behöver kunna gå bredvid en hel vecka innan du börjar arbeta. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle.

Tjänsten är ett vikariat från 8/2 till 13/3. Arbetstiderna är måndag till torsdag 14:50 - 21:00, där du hämtar kunden i skolan och tar färdtjänst hem. Och även lördag och söndag 12:00 - 20:00.

För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen.

Vi tror även att du är:
- Noggrann
- Tålmodig och ödmjuk
- Serviceinriktad
- Initiativtagare
- Ansvarsfull

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Assistent sökes till härlig kvinna i Örebro (Vikariat ett år, 80%)

Läs mer Feb 7
OM JOBBET

En härlig kvinna i 40-års åldern söker nu en kvinnlig assistent till sin arbetsgrupp.

Hon tycker om att lyssna på musik, bada, basta, rida, åka bil och äta god mat.

Hon har en grav hjärnskada, grav utvecklingsstörning och autistiska drag.

 

I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att göra allt som krävs för att få vardagen att fungera och vara rolig och givande.

Som person är hon lättsam men kan i perioder må sämre och blir då allt ifrån apatisk till arg. 

Familjen ingår i arbetsgruppen, eller vill ha nära kontakt. 

 

DU SOM SÖKER ÄR

Vi söker dig som är ansvarsfull och lyhörd med förmåga att läsa av och tolka människor. Du behöver vara bra på omsorg och ha förmåga att samarbeta nära med familjen och resten av arbetslaget.

Du behöver vara initiativrik, lösningsfokuserad och matlagningskunnig.

Vi ser gärna även att du är informativ och bra på kommunikation.

Har du tidigare vårderfarenheter är det är plus.

Även om du har intresse för och kunskap om alternativ kosthållning och medicinering då det är vad hon använder sig av.

Ett krav för att söka tjänsten är att du har B-körkort. 

 

DET HÄR ERBJUDS DU

Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!

 

ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD

Anställningen startar 1 juni som en behovsanställning och går sedan över till 80% vikariat från 1 augusti och gäller i ett år framåt..

Du som söker bör vara öppen för att jobba de flesta tider på dygnet då kvinnan har assistans dygnet runt. Det innebär att vaken natt kan förekomma och även helgarbete. 

 

LÖN

På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.

 

TILLTRÄDE

1 juni - Behovsanställning

1 augusti - 80% vikariat

 

ANSÖKAN

Sista ansökningsdag är 2025-05-11. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!

 

UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET

På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret".

Om Vivida


Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. 

Läs mer om oss:
http://www.vivida.se
https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w
https://www.instagram.com/vivida.se/
https://www.facebook.com/vividaassistans/
https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https://vivida.se/
https://www.tiktok.com/@vividaassistans

Ansök nu

Personlig assistent till pojke i Örebro

Läs mer Nov 21
Om jobbet
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende.

Nu söker vi personal till vår kund i Örebro på heltid samt vid behov. Kunden är en pojke som bor hemma med sin familj och behöver att assistenter även ska kunna följa med honom till skolan. Kunden har epilepsi och använder inhalator och hostmaskin dagligen, så det är en fördel om du har arbetat med vård tidigare och har erfarenhet av detta.
För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen.

Arbetstiderna är främst dagtid och kvällar.
Meriterande:
Erfarenhet av vård och omsorg
Tidigare erfarenhet från personlig assistans
Erfarenhet av Epilepsi

Vi tror även att du är:
- Noggrann
- Tålmodig och ödmjuk
- Serviceinriktad
- Initiativtagare
- Ansvarsfull

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Samordnare till Nätverkscentrum

Administratör
Läs mer Mar 17
Nytt
Till Nätverkscentrum söker vi nu en samordnare på uppdrag av hela Socialnämnden i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som samordnare på Nätverkscentrum har du ett tätt samarbete med ytterligare tre kollegor. Nätverkscentrum arbetar på uppdrag från alla enheter inom Socialnämnden och riktar sig till såväl vuxna och ungdomar som till barnfamiljer. 

Du kommer ansvara för att planera, kalla till samt leda nätverksmöten för klient och flertalet aktörer kopplade till klient. Mötena kan ofta innefatta mellan 6-30 deltagande personer. Du kommer därav arbeta för att skapa och upprätthålla kontakt med flera av samhällets aktörer såsom öppenvård, skola, frivård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis, arbetsgivare m.fl. för att skapa värdefulla möten. I rollen kommer du också ha ansvar över att omvärldsbevaka området och vi ser gärna att du vill driva förbättrings- och utvecklingsarbete för att fortsätta utveckla verksamheten. Vidare kommer du också arbeta med att utbilda nyanställda inom individ- och familjeomsorgen (IFO) i systemiskt tänkande och nätverksskapande arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• med klientens bästa i fokus planera, organisera och leda nätverksmöten med klienter och aktörer 
• omvärldsbevaka samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete i verksamheten 
• utbilda inom nätverks- och systemteori 
• vara en del av introduktionen för nya medarbetare inom IFO
• konsultera och stötta medarbetare inom IFO i nätverksskapande arbetssätt

Om arbetsplatsen
På nätverkscentrum kommer du med dina kollegor att möta medborgare från alla delar av livet som har behov av att på olika vis samla människor runt sig för att tala om något som är viktigt för dem. I det kommer du som medarbetare ha en central roll och ha en stor betydelse för att medborgaren får rätt stöd. Just nu är hemvistelsen Ribbingsgatan där vi har våra kontorslokaler. Möteslokaler finns i Västhaga.

Socialnämndens Individ och familjeomsorg ställer om och omorganiserar inför socialtjänstens kommande förändringar. Den nya organisationen bygger på tre områden med både myndighetsutövning och insatser.  Förebyggande, barn och unga samt unga och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.? 

Läs mer om hur det är att arbeta på?Socialförvaltningen här:?orebro.se/jobb/socionom 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
För att passa som samordnare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil. Du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du kan samtidigt kan sätta dig in i andras perspektiv men också har ett professionellt förhållningssätt. I samordnarrollen kommer du att befinna dig i olika sammanhang och då också behöva röra dig runt ute i kommunen vilket förutsätter att du behöver vara beredd på att agera flexibelt och mobilt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och du är också utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. du har förmåga att kunna vara självgående, drivande och initiativtagande. Du är öppen för att använda gruppens kunskaper och erfarenheter. Du talar klart, välformulerat och engagerat i möten för både stora och små grupper och är mottaglig för andra parters budskap. ?Du kan hantera och använda för verksamheten adekvata och nödvändiga digitala lösningar ex outlook, teams, sefos. 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• socionomexamen eller annan högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig 
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten 
• erfarenhet av att samordna större möten med flertalet aktörer
• B-körkort (manuell växellåda) 

Meriterande:

• erfarenhet av att utbilda grupper
• erfarenhet av nätverksarbete 
• kunskap och/eller erfarenhet av systemteori och nätverksarbete 
• erfarenhet av att arbeta med MI (motiverande samtal) 
• slutförd och godkänd MI-grundkurs
• kunskap och erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete på familj- och individnivå

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstidens förläggning: dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april

Välkommen med din ansökan!

Fackförbund:

Akademikerförbundet SSR
Facklig Expedition
019 - 21 30 96



SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80



Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Legitimerad gymnasielärare i ekonomi, gärna i kombination med annat ämne

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Mar 18
Nytt
Nu har du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. RGRU ökar i elevantal och startar fler program vilket gör att behovet av lärare ökar. Det gör att vi nu kan förstärka vårt team av duktiga lärare med en lärare i företagsekonomi, entreprenörskap och möjligtvis annat ämne.

Om tjänsten

Vi söker en kreativ legitimerad gymnasielärare som med entusiasm kan skapa en stimulerande lärmiljö för våra elever tillsammans med övriga kollegor. I rollen som gymnasielärare kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisning i företagsekonomi och entreprenörskap och möjligtvis annat ämne som du är behörig i. Vi ser att du använder metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse och utövar mentorskap. Du stödjer elevers sociala utveckling och fostran samt som du ska skapa en god lärandemiljö för våra elever. Du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, genomföra och utvärdera undervisning inom de ämnen du är behörig i
• använda metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse
• utöva mentorskap/utför klassföreståndaruppgifter
• skapa god miljö för lärande
• hålla dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Rudbecksgymnasiet är en av Örebro Kommuns fyra gymnasieskolor. Skolan är centralt belägen med ca 1400 elever och ca 130 personal, här förbereder vi och rustar våra elever för framtiden genom att göra studierna varierade och verklighetsförankrade. Rudbecksgymnasiet erbjuder både högskole- och yrkesförberedande program: Ekonomiprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, International Baccalaureate, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. På skolan finns Riksgymnasiet för döva- och hörselskadade med både högskole- och yrkesförberedande program.


Vi är en skola som har skolövergripande projekt där samtliga program deltar samt ett aktivt arbete kring trygghetsskapande aktiviteter och en uppbyggd stödorganisation för elever i behov av stöd. Vi ser vinsten av att arbeta i team och vi ser varje program som en del av en helhet. Skolan har en ämnesorganisation som lärarna ingår i, där sker kompetensutveckling samt utveckling av ämnet och undervisningen. Vi söker nu dig som har god förmåga att bygga goda relationer med elever och arbetskamrater och som vill bidra till en professionell verksamhet för att skapa en kunskapande, lugn och trygg skolmiljö. 

Vi ses på Rudbeck!

Läs mer om skolan på vår hemsida, www.orebro.se/rudbecksgymnasiet 

Rudbecksgymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.

Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö. 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. 

Samarbete med övriga pedagoger samt med personal inom elevhälsan är ett måste och stor vikt läggs därför vid samarbetsförmåga. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i företagsekonomi och entreprenörskap, alternativt behörighet att undervisa i matematik, svenska som andraspråk och/eller svenska

Meriterande:

• erfarenhet av att undervisa med elever med dövhet, hörselnedsättning eller generell språkstörning 
• erfarenhet av att undervisa elever i grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 80–100%

Tillträde: 7 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Statistiker till Utvecklings- och hållbarhetsavdelningen

Statistiker
Läs mer Mar 18
Nytt
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som statistiker? Är du dessutom en driven och analytisk person som vill göra skillnad? Vi söker en ny stjärna som vill vara med och forma framtiden för vår kommun. Välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt dynamiska team!

Om tjänsten

Örebro kommun har många olika verksamheter som påverkar din vardag på flera sätt, från äldreomsorg och skola till teknik och service. Som statistiker kommer du att tillhöra vår statistik- och analysfunktion, där vi tillsammans arbetar för att göra kommunens verksamheter mer faktadrivna och därmed ännu bättre. Vi stöttar våra verksamheter genom att bearbeta och analysera data från deras system eller insamlad på annat sätt. Detta skapar förutsättningar för målformulering, uppföljning och beslutsfattande baserat på fakta. Du kommer också att presentera underlag på ett pedagogiskt sätt för att effektivt nå ut med budskapet.

Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och arbetar mer i team riktade mot olika förvaltningar eller ämnesområden. I denna roll får du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra med egna idéer och tankar för att göra oss ännu bättre!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge stöd i att systematiskt analysera underlag och presentera det på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt
• stödja kommunledning och driftsförvaltningar med omvärldsanalyser
• ge metodstöd i insamling, bearbetning och visualisering av statistik
• göra statistik för uppföljning av interna mål och processer lättillgänglig för kommunens olika verksamheter
• driva och delta i utvecklingsarbete inom statistik- och datatillgångsfrågor
• delta aktivt i utvecklingen av kommunens statistik- och analysfunktion

Om arbetsplatsen
Utvecklings- och hållbarhetsavdelningens uppdrag är att ge driftsförvaltningarna och kommunledningen stöd i att leva upp till kommunens strategier och mål för en hållbar verksamhets- och samhällsutveckling. Vår avdelning består av två enheter. Du kommer i rollen som statistiker ingå i vår statistik- och analysfunktion som tillhör enheten för analys och projektkontor. Funktionen består i dagsläget av sju medarbetare.

Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har möjlighet att till viss del styra över din egen arbetstid. Det finns även möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt. I vårt pågående förändringsarbete söker vi dig som gärna tar egna initiativ och bidrar med kreativa idéer. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor, analysera och bryta ner problem för att sedan hitta lösningar. Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Vidare har du god digital kompetens och behärskar svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen, minst 180hp, med inriktning mot statistik i kombination med ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• arbetslivserfarenhet inom statistikproduktion och/eller statistiskt analysarbete

Meriterande:

• erfarenhet av att tolka statistik och att muntlig och skriftligt presentera den på ett pedagogiskt sätt
• erfarenhet av att arbeta med statistik för uppföljning av interna mål och processer
• kompetens inom BI och BI-verktyg, exempelvis Power BI
• erfarenhet av arbete i , R
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 15. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska med samordnande uppdrag till Jeremiasgården

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Mar 18
Nytt
Vill du påverka, utveckla och bidra till en patientsäker hälso- och sjukvård för våra äldre?

Om tjänsten
Vi erbjuder här en möjlighet att arbeta som samordnande sjuksköterska. Hos oss får du många kollegor som jobbar i nära samarbete med arbetsterapeut, omvårdnadspersonal, administratör och enhetschefer. I ditt uppdrag som samordnande sjuksköterska har du ett nära stöd av din enhetschef och stöd via ett nätverk av andra samordnande sjuksköterskor. Vi har också ett nära samarbete med Tybble vårdcentral.

I rollen som samordnare ingår bland annat att samordna och prioritera det dagliga arbetet för sjuksköterskegruppen. God förmåga till samarbete och struktur är viktig del för att klara arbetet samt att vilja utveckla, arbeta med kvalitet samt arbeta kreativt. Därför ser vi gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser och i gengäld erbjuder vi dig en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Utöver att utföra uppdraget som sjuksköterska så kommer du i samordnande roll att uträtta ytterligare arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter i det samordnande uppdraget:

• samordna och vara ett stöd i att prioritera och fördela den dagliga planeringen
• tillsammans med administration och ledningsorganisation ansvara för schema. Kort- och långsiktig bemanning
• samordna kontakter med MAS, MAR, SAS och andra interna och externa aktörer
• planera och regelbundet följa upp det systematiska patientsäkerhetsarbetet enligt årshjul
• följa och förtydliga verksamhetens mål och inriktning samt verka för ett gemensamt förhållningssätt, exempelvis se över arbetet runt riktlinjer, policys och rutiner
• inventera kompetensbehov, samordna utbildningsinsatser och omvärldsbevaka

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära särskilt boende för äldre som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som samordnande sjuksköterska är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du arbetar bra med andra människor och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du lyssnar och kommunicerar med andra på ett tydligt, lyhört och smidigt sätt. Som sjuksköterska har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att överta dennes känslor. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med den enskilde, anhöriga och övrig personal. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• b-körkort
• dokumenterad erfarenhet som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård
• erfarenhet av verksamhetssystem gällande bemanningssystem, exempelvis Medvind eller motsvarande
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Teams
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Word

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av liknande samordnarroll i sjuksköterskeprofession
• vidareutbildning inom geriatrik eller liknande som arbetsgivaren bedömer motsvarande

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid med viss helgtjänstgöring (38,25 tim/v)

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska till Hemsjukvård Nordost

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Mar 18
Nytt
Till dig som är nyfiken på hemsjukvård söker vi nu medarbetare till Hemsjukvård Nordost, med placering mitt i city. Här erbjuder vi dig ett varierat uppdrag med omväxlande dagar vilket passar perfekt för dig som vill få en bred kompetens inom sjuksköterskeyrket. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Inom hemsjukvården är våra patienters önskemål och behov i fokus. För dig som sjuksköterska innebär det att du självständigt bedömer, planerar, organiserar och utför medicinska behandlings-och omvårdnadsinsatser. Du samverkar i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. Som sjuksköterska ansvarar du också för att handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten. Enligt våra mål arbetar vi mot personcentrerad vård och rehabiliterande arbetssätt och bedriver verksamheten utifrån gällande lagar, riktlinjer och rutiner som säkerställer att patienterna får de insatser de behöver.

Vi välkomnar nya kollegor som genom engagemang och nytänkande kan hjälpa oss att utveckla verksamheten och är redo att anta utmaningarna inom den kommunala hemsjukvården. Vårt erbjudande till dig blir en välkomnande arbetsgrupp och ett arbete bestående av varierande arbetsuppgifter vilket ger möjlighet till omväxling, utveckling och spännande utmaningar. Men framför allt får du ett väldigt roligt och viktigt arbete, där ingen dag är den andra lik!

För att du ska komma in i arbetet och känna dig trygg inleds anställningen med en introduktion som skräddarsys efter dina behov vad gäller innehåll och omfattning.

Tjänstgöringen är förlagd dag, kväll och helg. Vid kväll- och helgtjänstgöring samarbetar hela hemsjukvården tillsammans och utgår från en gemensam lokal.

Exempel på arbetsuppgifter som sjuksköterska:

• arbeta enligt omvårdnadsprocessen med medicinsk omvårdnad för patienter, självständig planering, genomförande av insatser, uppföljning/utvärdering av insatserna
• ge råd och vägleda, utföra undersökningar och behandlingar utifrån självständiga bedömningar
• samverka i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov
• arbeta med förebyggande hälsoarbete
• arbeta med läkemedelshantering
• handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten

Exempel på övriga arbetsuppgifter som distriktssköterska:

• extra ansvar att förmedla strukturerade arbetssätt till dina kollegor
• förskrivningsrätt och använda dina kunskaper om läkemedels egenskaper, ordination och dess biverkningar
• utifrån fördjupad kunskap göra hälsoekonomiska val för utredning och behandling
• handleda kollegor i områden med utbildningsbehov och vara en drivkraft på väg mot Nära vård

Om arbetsplatsen
Vi har idag våra lokaler på Järntorget, men kommer framåt hösten att flytta till helt nybyggda och fräscha lokaler i Skebäck. Där kommer vi dela byggnad med Skebäcks vårdcentral samt kommunala hemvårdsenheter. Hos oss arbetar idag sex sjuksköterskor, fem arbetsterapeuter, två undersköterskor och en enhetschef som tillsammans bildar en erfaren och kompetent arbetsgrupp som har en fin stämning tillsammans. Vårt upptagningsområde är i Norrcity samt de östra delarna av Örebro. 

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du trivs med att ha egna ansvarsområden och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och patienter ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter, och ser möjligheter och lösningar i det du ställs inför. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort (för manuell växellåda)

Meriterande:

• distriktssjuksköterska
• geriatrikutbildning
• vidareutbildning som är relevant till tjänsten
• erfarenhet av kommunal hälso-och sjukvård
• kunskap och erfarenhet av dokumentationssystem, ex Treserva, Lifecare, Pascal, NPÖ

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim och Sommarvikarier till Ängens Vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 29
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor alternativt vårdbiträden som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje.

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Ängen har fyra avdelningar och som ny hos oss börjar du först på en avdelning för att sedan introduceras för att lär dig hela huset. Här blir du välkomnad till ett team som månar om varandra och som tillsammans ansvarar för våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer att arbeta i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat och rehabiliterande förhållningssätt med målet att varje dag skapa en meningsfull vardag för de som bor hos oss.

Exempel på arbetsuppgifter:

• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt och inköp
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering
• arbeta utifrån genomförandeplan och ett personcentrerat arbetssätt
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Ängens vård- och omsorgsboende öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom boendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Boendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning kognitiv svikt. Här finns kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tim- och semestervikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: dag, kväll, natt och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars, urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu