Örebro: Operativ Service Desk Manager till Support, Service och Processtödsenheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ Service Desk Manager till Support, Service och Processtödsenheten i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-05 // Varaktighet: Heltid

Som ett led i vårt utvecklingsarbete med enheten för IT Support, Service och Processtöd kompletteras nu teamet med en operativ Service Desk Manager (SDM). Service Desk Manager utgör en nyckelroll i Digitaliseringsavdelningens IT-supportleverans till verksamheten och är ansvarig för den löpande, operativa driften av kommunens IT-supportteam.

Om tjänsten

I rollen som Service desk Manager kommer du att coacha och arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support. Du ansvarar för att våra beslutade processer följs och är delaktig i att förbättra dessa. Du förväntas vara ett operativt stöd till teamet i deras service mot våra slutanvändare samt jobbar aktivt med utveckling av de delar i vårt ITSM verktyg, CA SDM, som rör IT Support. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra användarstödet i kanalerna som våra förvaltningsobjekt använder för att kommunicera med våra slutanvändare.

Rollen är operativ och innebär att du förväntas hantera supportärenden samt andra administrativa uppgifter såsom, t.ex. schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef. 

Service Desk Manager utgör en viktig del av kommunen ITIL processteam och arbetet med kvalitetssäkringen av avdelningens tjänsteleveranser. Som Service Desk Manager förväntas du ha löpande kontakt med verksamhetens kravställare för att säkerställa att vi levererar våra tjänster enligt kända förväntningar som bygger på verksamhetens behov och krav 

Exempel på arbetsuppgifter

• arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån beslutade processer
• kvalitetssäkring av användarstödet i kanalerna som använts av våra förvaltningsobjekt.
• schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef

Om arbetsplatsen

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.

Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?

Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Du har goda ledaregenskaper. Du arbetar resultatinriktat och har förmåga att leda, delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Du kan självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och gillar förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ITSM/Service Desk-området
• du har goda kunskaper inom ITIL Service Operation.
• erfarenhet av planering och styrning inom en IT-organisation
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• ledarerfarenheter
• erfarenhet av etableringsprojekt inom Service Desk/ITSM-området, t ex projekt för uppbyggnad av Service Desk eller implementation av ITIL-processer.
• erfarenhet av att etablera rapporteringsformer till intressenter utifrån överenskomna KPI:er.
• erfarenhet av ITIL Continual Service Improvement. 
• erfarenhet av att kvalitetssäkra supportleveransen tillsammans med leverantörer inom infrastrukturområdet , när det gäller exempelvis nätverk, telefoni, andra infrastruktur-leveranser.
• erfarenhet av att konfigurera Service Desk-verktyg såsom CA SDM, ServiceNow eller dylikt liknande samt att bygga upp stöd för ITIL-processer i motsvarande verktyg.


Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 januari.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Tekniker till Örebro

Läs mer Jan 25
Som IT Tekniker ger man IT-support i second line till företagets slutanvändare och arbetar med installationer av teknik i olika uppdrag. Det är ett varierande arbete som kräver att man är flexibel. Arbetet innebär också support och reparation av datorer, skrivare, mobiltelefoni, fast telefoni, radio och nätverkskommunikation.

Som IT Tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet och har ordningssinne samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet och har förmågan att se möjligheter.

Krav på kompetens:

-
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT Tekniker/onsite

- Goda kunskaper gällande PC

- Goda kunskaper gällande skrivare

- Goda kunskaper gällande kringutrustning

- Goda kunskaper gällande nätverkskommunikationsutrustning

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

- B-körkort (med vana att köra bil)

Meriterande:

- Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio

- Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS

- Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning

- Kunskap om Active Directory (AD)

Start: Omgående start eller max 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Extra jobba som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Dec 1
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Vi önskar även att du har egen bil!

Ansök nu

Extra jobb som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Okt 17
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Ansök nu

IT-tekniker sökes!

Läs mer Feb 13
Har du ett starkt intresse för teknik och att ge den bästa tänkbara servicen? Här är tjänsten för dig som är kommunikativ och gillar problemlösning. Som It-tekniker hos vår kund blir du en viktig funktion i en verksamhet full av utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten passar dig som drivs av att stötta andra personer i IT-tekniska frågor. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en IT-tekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månaders med chans till förlängning. Vår kund är ett globalt ledande bolag på marknaden inom fyrhjuls- och elektrifierade drivsystem och lösningar. De designar, utvecklar och tillverkar ett omfattande utbud av drivlinjeteknologier för majoriteten av världens biltillverkare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är ditt främsta uppdrag att stötta användare med företagets teknik. Du kommer att svara på användarincidenter, felsöka och diagnostisera problem samt identifiera lösningar med exempelvis IT-utrustning och applikationer. Du kommer även att arbeta med förbättringsarbete och administration i form av att uppdatera system och dokument samt optimera företagets teknik.

Andra arbetsuppgifter inkluderar att:

• Ge stöttning i företagsprojekt
• Arbeta med klient- och kundhantering

Vi söker dig som
Har kunskaper inom IT-support, detta genom relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vidare har du förmågan att ge användarsupport på ett pedagogiskt vis. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande, nyfiken och självgående. Du innehar även en problemlösande attityd som genomsyrar ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: 6 månader med chans till förlängning.
STAD: Köping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: linn.ostin@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

IT support

Läs mer Feb 13
Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien.

Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet –
att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag.

Idag är vi 750 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål.


Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.




Rollen innebär:
I dag består Textilias IT-team av tre utvecklare, två systemadministratörer och en nätverkstekniker.

I takt med att Textilia växer behöver vi nu utöka med en supporttekniker för att fortsatt kunna leverera bra stöd till vår verksamhet. Det är en varierande roll där man har kontakt med produktionsnära personal, tjänstemän och säljare. Det kan handla om att ändra ett lösenord, felsöka våra olika tjänster eller att lösa administrativa uppgifter i våra affärssystem.


Du kommer att:
•    Ingå i ett kunnigt team med djup kunskap om våra system
•    Ta emot, hantera och lösa dagliga problemställningar från våra användare
•    Hantera konton och behörigheter
•    I mån av tid också utbilda användare för att förekomma ärenden

Vem är du?
Du blir den första och ibland enda kontakten ut mot våra användare så vi ser framför oss att du är serviceinriktad och uppskattar att guida och hjälpa människor med att lösa deras problem. Vi söker dig som kan arbeta självständigt med eget engagemang och som känner sig stolt över att kunna bidra med lösningar, både nya och tidigare kända.

Vi vill att du:
•    Har slutfört utbildning på minst gymnasienivå med inriktning IT, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som Textilia bedömer likvärdig.
•    Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
•    Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Meriterande är kunskap och erfarenhet av , Office365, ärendehanteringssystem, kontohantering, administration av telefoner, skrivare och annan hårdvara, samt tidigare erfarenhet av IT-support.

Rekrytering sker löpande.

VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE


På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Sommarvikarierande sjuksköterskor till vård och omsorg för 400 kr/timmen

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 8
Örebro kommun – vi ger mer!
Ett sommarvikariat kan vara början på något helt nytt – nya utvecklingsmöjligheter, nya kollegor och nya spännande utmaningar! Det kanske till och med kan leda till ett nytt jobb och en ny arbetsgivare?

Vi värdesätter din kompetens som sjuksköterska! Därför erbjuder vi nu 400 kr/timme under perioden vecka 25-33 för dig som vill ha en timanställning hos oss. Det motsvarar en månadslön på 66 000 kr, utöver detta tillkommer semesterersättning enligt avtal. Det är en bra ersättning under sommaren, och du får också gärna se det som en välbetald möjlighet att testa jobbet som sjuksköterska hos oss.

Om tjänsten
Som timavlönad sjuksköterska inom vård och omsorg arbetar du inom vård- och omsorgsboende, hemsjukvård, nattorganisationen eller hälso- och sjukvårdsenheten.

Om Vård- och omsorgsboenden
Vi har en ny hälso- och sjukvårdsorganisation inom vård- och omsorgsboende sedan 15/1 2024 där sex enhetschefer ansvarar för all legitimerad personal. Den nya organisationen är uppdelad i Väster 1 (Elgströmska huset, Löwenhjelmska huset och Adrianska huset), Väster 2 (Rostahemmet, Västerpark, Berggården och Vintrosahemmet), Väster 3 (Trädgårdarna, Mikaeligården och Kornellen), Väster 4 (Klosterbacken, Rynningeviken, Karlslundsgården och Hagagården), Öster 1 (Södermalmshemmet, Adolfsbergshemmet och Lindhultsgården) samt Öster 2 (Ängen, Backagården, Skebäcksgården och Jeremiasgården). 

Våra vård- och omsorgsboenden finns både på landsbygd och centralt. Dessa har olika inriktningar; somatik, kognitiv svikt, äldrepsykiatri, korttidsvård och växelvård. Som sjuksköterska på vård- och omsorgsboende arbetar du dag, kväll och helg inom något av våra verksamhetsområden. Du arbetar tillsammans i team med andra sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter och enhetschef kring varje boende. Som sjuksköterska har du en viktig roll som bidrar till att hyresgästerna på boendet får en trygg och säker vård och omsorg och en meningsfull vardag. På kvällar och helger ingår du i ett HSL-samarbete där du arbetar tillsammans med andra kollegor i området. 

Ett av våra vård- och omsorgsboenden, Tullhuset, är Örebro kommuns korttidsenhet med 62 vårdplatser där drygt 1200 patienter passerar årligen. Tullhuset ligger i nära anslutning till USÖ och har ett unikt samarbete med både regionen, geriatriska kliniken och primärvården. Då enheten har högt tempo och en större vårdtyngd än övriga boenden söker vi dig som är intresserad av en extra utmaning.  



Om hemsjukvården och nattorganisationen
Inom hemsjukvården finns fem hemsjukvårdsenheter som arbetar utifrån ett geografiskt område. Här kan du arbeta dag, kväll och helg på en av våra hemsjukvårdsenheter, eller i vår nattorganisation. Här arbetar du i team med andra sjuksköterskor, arbetsterapeuter, omvårdnadspersonal och enhetschefer. Du utgår från en av våra fem enheter och ansvarar för ett område av patienter i det egna hemmet. På kvällarna och helger arbetar du tillsammans med andra sjuksköterskor i vår helg- och kvällsorganisation. I nattorganisationen arbetar 5 sjuksköterskor varje natt som tillsammans ansvarar för all kommunal hälso- och sjukvård i Örebro kommun.? 



Om hälso- och sjukvårdsenheten (HSE)
Som sjuksköterska på hälso- och sjukvårdsenheten arbetar du mot personer som har beslut inom LSS, bland annat inom Bostad med särskild service och personlig assistans. Enheten har även hälso- och sjukvårdsansvar mot barnbostad i Halltorp. Här arbetar du mot både barn och vuxna och arbetet sker dagtid med viss helgtjänstgöring. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, genomföra och utvärdera omvårdnads-, hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån varje individs behov
• göra medicinska bedömningar upp till sjuksköterskenivå
• instruera, delegera och handleda omvårdnadspersonal
• ansvara för, samt informera och handleda i hälso- och sjukvårdsfrågor
• ansvara för omvårdnadsinsatser
• medverka vid vårdplaneringar och teamträffar
• ha kontakt med och ge stöd till anhöriga
• läkemedelshantering
• dokumentera i verksamhetssystemet Treserva samt hantera övriga verksamhetssystem och kvalitetsregister

Kvalifikationer
Som person är du initiativrik och flexibel. Du ser till individens behov, är öppen och lyhörd och ser som ditt självklara ansvar att bidra till samarbete och ett positivt arbetsklimat. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du muntligt och skriftligt kan kommunicera med dem vi är till för och dina kollegor. Då arbetet innefattar social dokumentation krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort

Meriterande:

• distriktssköterska
• specialistutbildning - vård av äldre
• specialistutbildning - psykiatrisk vård
• specialistutbildning - barn och ungdom
• dokumentationsvana i verksamhetssystemen Treserva, NPÖ, Pascal, MCSS (digital signering) och Lifecare

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timvikariat

Tillträde: fr.o.m. 17 juni eller enligt överenskommelse t.o.m. 18 augusti 2024

Antal tjänster: flertal

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Ansökan
Sista ansökningsdag är 30 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommarvikariat Administratör till IFO myndighet Socialförvaltningen

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jan 24
Läser du till socionom och vill bli en vardagshjälte? Titta hit! Nu har du möjlighet att få vara med och ge service till medborgarna och bidra till socialsekreterarna vid IFO myndighet inom Socialförvaltningen. Vi på Mottagning erbjuder administrativt sommararbete och här välkomnas du av fantastiska kollegor! 

Om tjänsten

I den här rollen får du möjlighet att registrera inkomna handlingar, tex orosanmälningar och handlingar från domstol. Du servar socialsekreterarna med att snabbt kunna bedöma de inkomna handlingarna och se till att de kommer rätt.  Tjänsten innebär även att du ger ett övergripande stöd gällande receptionsarbete. 

 Exempel på arbetsuppgifter: 


• aktualisera inkommande handlingar inom socialtjänsten
• utförande av olika typer av administrativa arbetsuppgifter samt viss posthantering
• registrera orosanmälningar samt liknande handlingar
• bevaka och hantera digitala brevlådor
• dokumentation i olika verksamhetssystem 

Om arbetsplatsen
Enheten utgår från Ribbingsgatan 1-3 i centrala Örebro. Individ- och familjeomsorgens verksamhet på Ribbingsgatan bygger på följande fyra områden med både myndighetsutövning och insatser: Förebyggande & Mottagning, Barn och familj, Ungdom och familj samt Vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten och att ha en god service och tillgänglighet mot våra klienter.

Denna tjänst tillhör Mottagning och här har du alltid andra administratörskollegor till stöd.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer

• studerande på socionomprogrammet
• grundläggande datavana

Som administratör/receptionist har du ett gott bemötande och vilja att ge en god service. Du har en känsla för ordning och reda och kan själv prioritera i ditt arbete. Du arbetar bra med andra människor och kan hantera förändrade förutsättningar i vardagen. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• tidigare erfarenhet av arbete i reception 
• tidigare erfarenhet av service och kundbemötande 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstid: Kontorstider, dagtid 

Tillträde: 17 juni - tom 18 augusti 2024

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars. Urvalet sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommarvikariat Socialsekreterare till IFO myndighet Socialförvaltningen

Socialsekreterare
Läs mer Jan 17
Är du i början av din socionomkarriär eller i slutfasen av dina socionomstudier? Se hit! Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande sommarjobb där du får möjligheten att stötta och hjälpa örebroarna. Vi sätter service och rättssäkerhet högt och vi drivs av att vi kan göra skillnad för de människor vi möter i arbetet. Ta chansen och sök tjänsten som vikarierande socialsekreterare till område Individ- och familjeomsorg (IFO). Vi ser fram emot din ansökan!  

Om tjänsten
Varmt välkommen till oss! Som sommarvikarie hos oss inom område Individ- och familjeomsorg får du arbeta med att utreda, följa upp och bedöma olika typer av behov och situationer enligt gällande lagstiftning. Arbetet innebär i huvudsak ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. 

De verksamheter vi erbjuder sommarvikariat inom är följande: 


• utredning barn
• utredning ungdom
• utredning vuxna
• mottagning
• familjehem 

När du söker något av våra sommarjobb, var vänlig och ange vilken/vilka verksamheter du är intresserad av. 

Exempel på arbetsuppgifter:? 

Huvudsakliga arbetsuppgifter i samtliga verksamheter kan innebära att:


• utreda och handlägga ärenden enligt gällande lagstiftning 
• skriva yttranden till olika myndigheter
• samarbeta med externa samarbetspartner
• samarbeta med övrig socialtjänst
• följa upp insatser


Arbetar du på Utredning barn , ungdom eller vuxna kommer du huvudsakligen att arbeta med utredningsarbete enligt rådande lagstiftning.

Arbetar du på Familjehem kommer du huvudsakligen att arbeta med barn, unga och familjehem enligt rådande lagstiftning.

Arbetar du på Mottagning kommer du huvudsakligen att arbeta med handläggning av en första bedömning av ärenden enligt rådande lagstiftning.  

Om arbetsplatsen
Socialnämndens organisation bygger på fyra områden med både myndighetsutövning och insatser. Område Förebyggande och Mottagning innehåller verksamheter som har uppdrag mot flera eller samtliga åldersgrupper i hela kommunen. Övriga tre områden baseras på klienternas ålder. Åldersindelningen är överlappande på så sätt att område Barn och Familj arbetar med personer 0-15 år, Ungdom och Familj med 13-20 år och Vuxna med klienter 18 år och äldre. 

Kvalifikationer
För att trivas hos oss föredrar du att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständig driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket bland annat innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.? 

Krav:

• socionomexamen 210 hp alternativt socionomstuderande med slutförd termin 5
• B-körkort för manuell växellåda

Meriterande:?


• erfarenhet av myndighetsutövning
• erfarenhet av BBIC
• erfarenhet av ASI
• erfarenhet av MI 

 Omfattning och tillträde
Anställningsform: sommarvikariat 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 17 juni - tom 18 augusti

Antal tjänster: ett flertal 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars 2024.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim- och sommarvikarier till Örebro kommuns SoL- och LSS verksamheter

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Dec 22
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra servicemottagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. 

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Varmt välkommen till ett lärorikt tim- och sommarvikariat inom funktionsstöd!  
Som timvikarie hos oss får du arbeta med att ge stöd till personer med olika typer av fysiska och psykiska funktionsvariationer. Här blir det din roll att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Personerna som vi stöttar kallar vi servicemottagare eller deltagare.   

Vi ser gärna att du har påbörjat eller slutfört utbildning från Barn- & fritidsprogrammet inriktning pedagogik eller vård- och omsorgsprogrammet.

De verksamheter vi erbjuder timanställning inom är:

• Boende med särskild service (BMSS) vuxna LSS 
• Korttidsvistelse för barn/unga och vuxna, korttidstillsyn (ungdomsfritids) för ungdomar samt bostad med särskild service för barn och ungdomar
• Daglig verksamhet för LSS
• Boende med särskild service och boendestöd enligt SoL samt arbetsverksamhet inom Socialpsykiatrin
• Personlig assistans 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Alla personer som vi stöttar är unika. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje servicemottagare/deltagare behöver stöttning med. Arbetet är strukturerat och kan skilja sig åt beroende på vart du får din placering som vikarie. 

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i samtliga verksamheter:

• Delta, närvara och stödja servicemottagarna i hemmets alla göromål samt inom- och utomhusaktiviteter 
• Utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien samt utifrån delegering hantera viss medicinhantering
• Dokumentera i vårt dokumentationssystem Treserva

Eftersom vi arbetar med att stötta människor i deras vardag behöver du som vill arbeta som timvikarie hos oss vara lyhörd, serviceinriktad och flexibel. Det är också viktigt att du är trygg och stabil som person med förmåga att möta servicemottagarna/deltagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kompetenskrav

• Gymnasieutbildning 
• Fyllt 18 år 
• Grundläggande datorkunskaper 
• Ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då det krävs att du kan kommunicera med servicemottagare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt dela ut medicin

Övrigt meriterande

• Gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig 
• Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning 
• Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik (ex. VISA och AKK)
• Erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande beteende
• Erfarenhet av arbete med omvårdnadsinsatser
• Erfarenhet av arbete med social dokumentation i Treserva
• B-körkort
• Kunna cykla
• Kunskaper i teckenspråk/stödtecken

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timanställning vid behov, och/eller sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2024

Tillträde: enligt överenskommelse 

Arbetstid
Dag/kväll/vaken natt/sovande jour/helg

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Stödet ges genom olika insatser. I alla verksamheter jobbar vi med tydliggörande pedagogik enligt VISA (visuellt individuellt strukturerat arbetssätt) som innebär att våra servicemottagare har individuella mål som personalen jobbar gemensamt mot för att nå. 

Läs mer om hur det är att jobba inom område funktionsstöd Vikariat inom funktionsstöd - Jobba i Örebro kommun (orebro.se)

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller med personer med funktionsvariationer behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Mer information kommer vid eventuell intervjuinbjudan. 

Intervjuer sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. 

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via denna annons, skicka din ansökan genom att klicka på ”Ansök” på denna sida. Vi vill att du bifogar personligt brev, CV, relevanta intyg och betyg exempelvis undersköterskeintyg i din ansökan. Det är mycket viktigt att du har ett uppdaterat cv där all din tidigare arbetslivserfarenhet framkommer. 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim- och sommarvikarier till Ängens vård- och omsorgsboende

Vårdbiträde
Läs mer Jan 24
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor alternativt vårdbiträden som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje.

Antar du utmaningen?  

Om tjänsten
Vi söker vikarierande omvårdnadspersonal till våra fyra avdelningar som tillsammans med teamet ansvarar för våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer att arbeta i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt med syfte att stimulera till en meningsfull vardag. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• personcentrerat arbetssätt
• rehabiliterande arbetssätt
• dokumentation
• teamarbete

Om arbetsplatsen
Ängens vård- och omsorgsboende öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom vård- och omsorgsboendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Vård-och omsorgsboendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning kognitiv svikt. Här finns kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. 

Kvalifikationer
I rollen behöver du vara flexibel, empatisk och ha en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha god initiativförmåga och ta ansvar för ditt arbete. Du behöver trivas att arbeta självständigt och kunna hantera de flesta uppkomna situationer med ett lugn. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera övrig personal, dokumentera det som verksamheten kräver och ge ett gott bemötande hos varje hyresgäst!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• erfarenhet av arbete inom vård, omsorg
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av Treserva

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tim- och semestervikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: schemalagd dag/kväll/natt och helg

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 17 mars.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Personlig assistent till kvinna i Öster Närke 80%

Personlig assistent
Läs mer Feb 9
Jag är en kvinna som bor tillsammans med min make i en villa mellan Odensbacken och Stora Mellösa. Jag gillar naturen, odla i min trädgård och härliga samtal. Jag har en önskan om att någon gång släktforska.
Jag söker en personlig assistent som vill arbeta hos mig på ca. 80%. Jag har en MS diagnos och förflyttar mig med hjälp av rullstol. Arbetstiderna är dagtid, vissa kvällar samt varannan helg. Jag behöver hjälp med allt i min vardag.
Krav för att kunna arbeta: är att du har körkort och bil då det inte finns några bussförbindelser.
Meriterande: Om du är undersköterska. Jag ser helst kvinnliga sökanden.
Om tjänsterna:
Omfattning: Deltid 80%
Tillträde: Slutet av mars eller efter överenskommelse.
Anställning:
Anställningen är ett PAN-avtal och Örebro kommun står som arbetsgivare.
Ansökan:
Ansökan med Personligt Brev och CV skickas till helena.asenhed@orebro.se. Märk ansökan med ”Personlig Assistent SM”. Intervjuer sker löpande.
Återkoppling kommer bara att ske till de personer som väljs ut för intervju.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu