Örebro: Vi söker operativa inköpare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker operativa inköpare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-30 // Varaktighet: Heltid

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och efter årsskiftet finns vi även i Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Flera av våra kunder i Karlskoga och Örebro med omnejd söker nu efter operativa inköpare till sina verksamheter. Detta är en allmän annons som riktar sig till dig som är nyfiken på konsultrollen såväl som inköpsområdet. Våra kunder är verksamma inom olika branscher såsom tillverkande industri och grossistverksamhet, varpå vi söker kandidater med varierande bakgrund och arbetslivserfarenhet.

Blir du nyfiken och vill veta mer? Skicka in en ansökan redan idag!

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- En eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi.
- Arbetslivserfarenhet från liknande roller.
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas i rollen är du en strukturerad, kommunikativ och organiserad person som gillar att arbeta administrativt. Vidare har du erfarenhet från liknande tjänster inom ekonomi/inköp och du gillar mötet med andra människor, såväl internt som externt.

Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.

Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Om ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag hos våra kunder i Karlskoga och Örebro med omnejd. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig:

Angelica Mäenpää:

Angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan. 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro

Läs mer Dec 28
ValueOne söker dig som letar nya utmaningar inom inköp och som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro med omnejd. Har du erfarenhet inom området och är intresserad att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda ett flertal olika uppdrag inom inköp.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag och tjänster inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

Förhandlingar och avtalshantering
Implementering av strategier för kategorier och leverantörer
Utveckling av leverantörsbasen genom att identifiera nya leverantörer
Utveckling och uppföljning av befintliga leverantörer
Uppdateringar och underhåll av inköps- och leverantörsdata 

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköpsområdet, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Du är kommunikativ och trivs med att ha breda kontaktytor. Relevant akademisk utbildning är meriterande för de uppdrag som vi tillsätter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Ansök nu

Junior Operational Buyer in Hallsberg

Läs mer Feb 21
Nytt
Om tjänsten
Our client drives prosperity through transport solutions, offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase customers uptime and productivity. We are now looking for a Operational Buyer for the purchasing function in Hallsberg. You will be working together with competent colleagues and get the opportunity to start your career with the best possible mentorship.

We hope that you can start as soon as possible, and you will work as a consultant through Cleverex Bemanning for 12 months. After that, it is possible to get a permanent position or continue through Cleverex.


Du erbjuds
• A great opportunity to start your career within the purchasing world and procure great experience for your continued career
• You can expect engaged and mature leadership
• Be part of a diverse and international team


Arbetsuppgifter
• Manage and support operations by acquiring goods and services for the organization's needs.
• Oversee procurement for both indirect operations (e.g., office supplies, computers, travel, maintenance, machine parts) and direct operations (e.g., raw materials for manufacturing, production services, retail products).
• Lead product/service sourcing process.
• Select suppliers and continuously assess their performance through negotiations.
• Negotiate pricing and terms with suppliers.


Din profil
• Have a university degree in business administration, purchasing or something equivalent
• You are genuinely interested in procurement and purchasing and want to build a career within the field. Furthermore, you have a great interest in technology.
• Fluent in English

For this role, we put less importance in your background and great importance in your traits. We believe that the right person for this role is an individual with great problem-solving skills since you will work with the purchasing team. We believe that you have a good business mindset, which is reflected in your willingness to understand and capture opportunities and drive changes. You are a positive person that sees solutions when challenged with a hindrance.


Övrigt
Start: As soon as possible
Extent: Fulltime
Region: Hallsberg, Örebro

The recruitment process is handled by Cleverex and our client wishes that all inquiries are answered by us. You are welcome to send any questions regarding the role to: rekrytering@cleverex.se

Ansök nu

Inköpare för längre konsultuppdrag

Läs mer Feb 8
Erfaren inköpare sökes för konsultuppdrag utanför Örebro. Ansök nu!

Till en våra industrikunder, ett företag beläget utanför Örebro, söker vi nu en erfaren och strategiskt orienterad inköpare till ett längre konsultuppdrag. I rollen som inköpare får du en utvecklande och viktig roll där du hanterar såväl befintliga som nya affärsrelationer. Är du resultatinriktad professionell med gedigen erfarenhet inom inköpsområdet? Redo att ta dig an en ny utmaning? Bra! Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Detta är ett konsultuppdrag på ca 6 månader med start så snart som möjligt.

Vår kund är ett större globalt ledande företag inom tillverkningsindustrin beläget utanför Örebro. Inom företaget finns goda möjligheter till karriär - och kompetensutveckling.

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Dina arbetsuppgifter

• Utveckla och implementera strategiska inköpsbeslut samtidigt som du aktivt hanterar operativa inköpsprocesser.
• Utveckla och förvalta CRM system (SAP).
• Förhandla och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer för att säkerställa optimala avtalsvillkor och priser både vad gäller direkt material, tjänster och investeringar. 
• Driva prissättning och prishantering för att säkra konkurrenskraftiga inköpspriser och effektiva kostnadsbesparingar.
• Utveckla och implementera strategier för artikelvård och sortimentshantering.
• Erbjuda analytiskt stöd och rapportering till ledningsgruppen för strategiska beslut och affärsutveckling.

Värt att veta

Vi förstår att du antagligen vill veta mer om arbetsplatsen men av olika skäl är namnet på verksamhet inledningsvis konfidentiellt. Låter jobbet intressant i sin helhet bör du absolut söka idag, så tar vi dina frågor i sinom tid.

I detta uppdrag finns goda möjligheter till överrekrytering hos kunden.

Våra förväntningar

För att trivas i denna roll söker vi dig med erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller som inköpsansvarig och god kunskap om beslutsfattande och inköpsprocesser. Du skall även ha erfarenhet av att hantera relationer, förhandla avtal och genomföra upphandlingar samt en stark förmåga att arbeta med prishantering och förhandla konkurrenskraftiga priser.

Du har även goda kunskaper i SAP, Excel och besitter en analytisk förmåga. 

För tjänsten krävs att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då rollen innebär många kontaktytor både nationellt och internationellt. 

Intresserad?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Nu söker vi en Operativ inköpare!

Läs mer Feb 13
Om rollen

Som operativ inköpare ska du sluta förenklade leverantörsramavtal inom material och tjänster till lägsta möjliga kostnad. Säkerställa att materialet från leverantörer kommer i rätt tid till rätt lagerställe. Löpande informera om materialstatus till våra interna kunder via Projektkoordinator, samt aktivt arbeta tvärfunktionellt med kommunikationen mellan oss och våra leverantörer. Du kommer bl.a. att:

- Utföra inköpsorder/avrop till dina leverantörer.

- Leveransbevaka och säkerställa att material kommer in enligt bekräftad leveranstid.

- Utveckla och vårda relationer med befintliga såväl som nya leverantörer genom dagliga kontakter.

- Proaktivt förebygga leveransavvikelser och materialbrister.

- Följa upp leverantörers leveranssäkerhet och prestation i samarbete med Strategiskt Inköp för ditt segment.

- Verka för ett fungerande gränssnitt och utveckling av standardiserat arbetssätt mot övriga interna funktioner.

Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant utbildning alternativt motsvarande erfarenhet för tjänsten. Du har kunskaper inom inköpsprocesser gällande varor och tjänster. Även kunskaper och förståelse i att färdigställa inköpsavtal. Kunskaper i att följa upp och kontrollera kostnader samt analysera utfall. Van vid att arbeta med olika typer av systemstöd och vidare kan du hantera förhandlingar samt har kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor samt lageroptimering.

Som person är du självständig, ambitiös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, systematisk, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och vågar ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Office 365. Gärna tidigare erfarenhet/goda kunskaper i vårt affärssystem LN, meriterande är SAP.



Mer om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Placeringsort är Örebro.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.



Låter det här intressant?

Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Christina Lundqvist, mob: 076-002 0744. Låter det intressant? Vänta inte då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Senast den 8 mars 2024 vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss

Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Ansök nu

Inköpare till Karlskoga

Läs mer Feb 6
Vi söker en inköpare för konsultuppdrag till en tillverkande industri i Karlskoga, start omgående!

Här finns en spännande möjlighet för dig som är intresserad av att arbeta som inköpare för ett tillverkningsföretag i Karlskoga. Oavsett om du har tidigare erfarenhet inom inköpsområdet eller är nyutexaminerad inom detta område, så är detta uppdraget för dig! Vi värderar din potential och ditt engagemang högt, så även om du inte har lång erfarenhet är du välkommen att ansöka.Vi söker efter någon som kan börja relativt snabbt och som kan anpassa sig till kundens behov med en hög grad av effektivitet. Uppdraget sträcker sig över 6 månader och det finns mycket goda möjligheter till överrekrytering hos kunden.Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt.

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som snabbt kan sätta sig in i kundens behov och göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

• Planera och genomföra logistikmöten med dina leverantörer.
• Systemunderhåll och registervård.
• Övervaka och hantera lagernivåer för att undvika över- eller underlager och säkerställa kontinuitet i leveranserna.
• Arbeta nära tillsammans med kvalitetsavdelningen för att säkerställa att de inköpta produkterna eller tjänsterna uppfyller företagets standarder.
• Informera, kommunicera och stödja den övriga organisationen i inköpsrelaterade frågor.
• Följa upp och säkerställa att leveranser görs i tid och i enlighet med överenskomna villkor.
• Generera och analysera inköpsrelaterad data för att skapa rapporter och identifiera möjligheter till förbättring.

Värt att veta

Vi förstår att du antagligen vill veta mer om arbetsplatsen men av olika skäl är namnet på verksamhet inledningsvis konfidentiellt. Låter jobbet intressant i sin helhet bör du absolut söka idag, så tar vi dina frågor i sinom tid.

I detta uppdrag finns goda möjligheter till överrekrytering hos kunden.

Våra förväntningar

För att trivas i denna roll söker vi dig med:

• Några års erfarenhet inom inköpsrelaterat arbete och/eller med en utbildning inom inköp.
• Kunskaper att obehindrat formulera dig i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du:

• Initiativtagande och självgående i ditt arbete.
• Kommunikativ med en förmågan att effektivt uttrycka dina tankar, idéer samt att lyssna och förstå andra. 
• Förtroendeingivande och samarbetar väl internt som externt.

Intresserad?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB .

Produktionstekniskt säljstöd till kund

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Feb 12
Till en av våra kunder i Örebro söker vi nu en medarbetare som vill axla rollen som produktionstekniskt säljstöd.

Här väntar en spännande utmaning då företaget är i startgroparna att sätta samman ett nytt team, där du också kommer att ingå. Det nya teamet kommer inte bara att avlasta utesäljarna utan också stödja företagets nordiska återförsäljare; allt med syftet att expandera och öka marknadsandelarna i dessa länder. I rollen erbjuds du ett omväxlande, stimulerande och mycket roligt jobb där du får utvecklas individuellt och tillsammans med hela företaget!

Du erbjuds:
Vår kund befinner sig på en spännande tillväxtresa med ambitionen att dubbla sin omsättning under de kommande fem åren. Upplev en platt organisation där din utveckling är i fokus, och din chef är dedikerad till att stötta och se till att du utvecklas i din profession. Här har man också roligt tillsammans, utan att tumma på vare sig leverans eller kvalitet i arbetet. Som en viktig del av teamet erbjuds du bland annat ett generöst gratifikationssystem, friskvårdsbidrag, jobbtelefon och möjlighet till flexibla arbetstider.

Arbetsbeskrivning
Som produktionstekniskt säljstöd kommer du att få en spännande tjänst där arbetsuppgifterna spänner över en rad olika områden. Idag spenderar företagets säljare uppemot 40 % av arbetstiden till att skapa kalkyler och offert, och det är här du kliver in i bilden. I den här rollen kommer du att avlasta säljarna i detta arbeta så de kan vara ute hos företagets kunder. Det är också du som ge tekniskt stöd till såväl säljare som återförsäljare och du ansvarar för att ta in priser på speciella råvaror för kalkylarbete.

I dina arbetsuppgifter ingår även att:
- Bereda artiklar i Monitor och ge tekniskt stöd till produktion och inköp.
- Delta i provmontage av nya produkter och utvärdera dem inför leverans.
- Medverka vid projektgenomgångar hos kunder tillsammans med säljteamet.
- Hantera projektledning på en enklare nivå.
- Bidra till produktutveckling genom att "produktifiera" framgångsrika specialkonstruktioner.
- Skapa montageanvisningar för produkter.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

- Praktisk erfarenhet från industriell produktion, som operatör eller tekniker.
- Kunskap i Office-paketet, i synnerhet Excel.
- Kunskap i CAD, Solid Works och Monitor.
- B-körkort.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från försäljning.

Vi ser att du som söker trivs i en ”spindel-nätet-funktion”. God samarbetsförmåga och flexibilitet är avgörande för att lyckas i rollen, och du bör trivas i en snabbrörlig miljö där betydelsen av att vara såväl service- som lösningsorienterad är högt värderat. Du kommer att vara en pålitlig resurs för säljavdelningen, vi ser därför att du brinner för att bygga och vårda starka relationer, både internt och externt. Att gå den extra milen för att stödja säljavdelningens mål är en självklarhet för dig och en del av din arbetsmoral.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Information och ansökan
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting:

- Axel Johansson
- 0733-83 28 85
- axel.johansson@axoconsulting.se

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan.

Vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Löneadministratör till Textilia

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jan 16
”Vi har en gemensam drivkraft som sporrar oss att hela tiden göra ett ännu bättre jobb.

För vi vet vilken skillnad vårt arbete gör, och för vem. Varje dag sätter vi en ära och hela vår yrkesstolthet i att se till att Sveriges alla vardagshjältar har tillgång till rena och snygga arbetskläder.”

Textilia står på vardagshjältarnas sida! Varje dag levereras 150 ton rena och kvalitativa textilier till hjältar inom vård- och omsorg – så att de kan fokusera på att göra skillnad. Nu söker vi en löneadministratör till huvudkontoret i Örebro. Som löneadministratör ingår du i ett team som är placerade på Textilias huvudkontor i Örebro och du rapporterar till bolagets Ekonomichef. Du kommer till ett bolag med stort engagemang, nytänkande och affärsfokus.

Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar! – Vill du vara med?

Rollen
Som löneadministratör hanterar du hela löneprocessen för kollektivanställda inom Textilia. I rollen ingår bland annat att:

- Supporterar chefer och medarbetare i löneadministrativa frågor.
- Ansvara för att lagar och kollektivavtal efterföljs.
- Hantera externa kontakter med bland annat Försäkringskassan, Collectum och Arbetsförmedlingen.
- Genomföra löpande registrering i system
- Ta fram månadsstatistik och arbetsgivarintyg med mera.

I denna roll erbjuds du goda möjligheter att påverka arbetets utformning och din personliga utveckling inom löneområdet.

Varför Textilia?
På Textilia är vi stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Här jobbar medarbetare ifrån ett 30-tal olika nationaliteter, vilket bidrar till att vi dagligen ser hur mångfald bidrar till en positiv utveckling. För den egna individen, för Textilia som företag och för ett långsiktigt hållbart och öppet samhälle – med plats för alla. Du kommer till en arbetsplats med god stämning och engagerade kollegor. Som anställd hos Textilia erbjuds du följande förmåner:

- Friskvårdsbidrag
- För rätt person finns stora möjligheter till utveckling och karriär inom Textilia

Din profil
Vi ser att du som söker har:

- Som minst avslutad gymnasieutbildning.
- Några års erfarenhet av att arbeta med löneadministration, gärna kollektivlöner.
- Goda kunskaper i Office-paket.
- Har du kunskaper i personaladministrativa systemet Flex är detta meriterande.

För att lyckas i rollen är du ansvarsfull, resultatinriktad och professionell. Du trivs med att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål och du är van vid att agera proaktivt, att ta stort ansvar och att bidra till verksamhetens framgång. Din förmåga att planera och prioritera uppgifter visar på din ansvarsfulla inställning och effektivitet.

Ansökan och information
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på minst ett år. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Textilia. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig:

Axel Johansson,

- axel.johansson@axoconsulting.se,
- 073-383 28 85

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan eller tipsa någon om tjänsten!

Om Textilia
Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna.

Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 900 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Underhållstekniker renrum till nytt affärsområde - Textilia Cleanroom

Underhållsmekaniker
Läs mer Jan 8
De första spadtagen är gjorda och byggnationen av Textilia Cleanrooms nya renrumstvätteri pågår för fullt i Örebro.

En satsning som är viktigt för hela Textilia, men också för företagets kunder. Lokalerna förväntas stå klara i början av nästa år och nu letar vi efter en underhållstekniker inom renrum som vill vara med i etableringen av ett nytt och spännande affärsområde. Potentialen för detta affärsområde är stort.

Här är din chans att bli en nyckelspelare i vår resa att förändra landskapet för renrum i Sverige, med vårt toppmoderna renrumstvätteri som etableras i Örebro. Som underhållstekniker kommer du att vara en viktig del i den spännande tillväxtsresa. Har vi fångat ditt intresse? Då Ska du fortsätta läsa.

Rollen
Som underhållstekniker hos Textilia Cleanroom kommer du att vara med och bygga upp ett nytt affärsområde i Textilias nya lokaler i Örebro. Här blir du en del av ett nytt och kompetent team där din erfarenhet och expertis inom renrum kommer väl till pass.

I tjänsten ingår bland annat att:

- Vara med vid installation av utrustning
- Underhålla och ansvara för maskinerna
- Arbeta med fokus på kvalitet och standarder.
- Mäta partiklar, temperatur och lufttryck i renrumstvätteriet.
- Etablera goda relationer med leverantörer och tillverkare.

I rollen som underhållstekniker kommer du att arbeta på tvätteriet i Örebro, men kommer också att kontinuerligt att besöka verksamheten i Danmark för kompetensutveckling och enheten tillhör den danska organisationen. Stor kunskap finns således inom Textilia Cleanroom, du kommer därför att erbjudas mentorskap av dina danska kollegor.

Varför Textilia?
På Textilia är vi stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Här jobbar medarbetare ifrån ett 30-tal olika nationaliteter, vilket bidrar till att vi dagligen ser hur mångfald bidrar till en positiv utveckling. För den egna individen, för Textilia som företag och för ett långsiktigt hållbart och öppet samhälle – med plats för alla. Du kommer till en arbetsplats med god stämning och engagerade kollegor. Som anställd hos Textilia erbjuds du följande förmåner:

- Friskvårdsbidrag
- För rätt person finns stora möjligheter till utveckling och karriär inom Textilia.

Din profil
För att lyckas i rollen har du en hög teknisk kompetens och ett stort intresse av underhåll. Du tycker om att hitta lösningar på problem och att laga saker är lite av en hobby. Du är dessutom vetgirig och vill gärna förstå hela processer för att bygga på din kunskap och förståelse för ditt arbete. Då detta är en ny roll inom ett nystartat affärsområde kommer gruppen såldes också att vara ny. Vi ser därför att du kliver in i rollen med stort engagemang och en vilja om att bygga ett starkt team.

Som person är du dessutom mycket noggrann och du tycker att det är viktigt att arbeta med fokus på kvalitet och resultat. Du är också mycket social och du gillar mötet med andra människor. Utöver detta ser vi även att du gillar att arbeta administrativt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i renrum och/eller av GMP.

Ansökan och information
Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Textilia Cleanroom. Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig:

- Axel Johansson
- axel.johansson@axoconsulting.se
- 073-383 28 85

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan eller tipsa någon om tjänsten!

Om Textilia
Textilia är marknadsledande inom tvätt-, textil- och logistiklösningar. Vi erbjuder kompletta servicetjänster och är din professionella partner med expertis inom deras bransch. Med oss kan våra kunder centralisera sina behov och få unika och innovativa lösningar för deras verksamhet.

På Textilia arbetar 650 medarbetare utifrån våra gemensamma värderingar engagemang, trovärdig och tillsammans. Detta genomsyrar vårt dagliga arbete och sätter regelverket för hur vi är mot varandra och våra kunder. Det är genom vår kultur och våra värderingar som vi skiljer oss mest mot våra konkurrenter. Engagemang – Vi gör alltid det lilla extra med känsla och med värme. Vi utför våra uppgifter med stolthet. Vi tar ansvar och visar varandra uppskattning. Vi är alltid tillgängliga för våra kunder och bemöter dem på ett professionellt sätt. Trovärdig – Vi visar alltid respekt och ödmjukhet. Vi har en djup kunskap och vi delar gärna med oss av vårt kunnande. Vi håller vad vi lovar. Tillsammans – Vi bryr oss om varandra och tillsammans skapar vi resultat. Vi samarbetar och hjälps åt. Vi utvecklas tillsammans med våra kunder och arbetar gemensamt

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Enhetschef Folkbildning till Medborgarskolan Mitt

Administrativ chef
Läs mer Jan 16
Studieförbundet Medborgarskolan är en ideell folkbildnings- och utbildningsorganisation med humanistisk värdegrund.

Vi vill vara den självklara mötesplatsen för människor som vill utveckla ny kunskap.

”Medborgarskolan – ett humanistiskt studieförbund som sätter viljan att lära först.”

Region Mitt omfattar sju län, Värmland, Örebro, Sörmland, Västmanland, Uppland, Dalarna och Gävleborg. Här finns ca 60 anställda, samt närmare 550 timanställda kurs- och cirkelledare. Utöver uppdrags-, kurs- och cirkelverksamhet driver regionen en dansskola, en tolkutbildning, en förskola, en grundskola samt en gymnasieskola. Inom verksamhetsområdet folkbildning söker vi nu en enhetschef. Vill du vara med och utveckla verksamheten för att nå framtidens förväntningar på folkbildning? Drivs du av att coacha dina medarbetare och se dem växa och lyckas? Då kan rollen som enhetschef folkbildning för Värmland, Örebro och Dalarna vara rätt för dig!

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef har du det operativa ansvaret för ena halvan av folkbildningen i Region Mitt. Tillsammans med medarbetarna ansvarar du för att driva arbetet mot uppsatta mål och kvalitetskrav. En viktig del i ditt arbete är att genom ett inkluderande ledarskap skapa engagemang och ett öppet klimat. Du har budget-, resultat, personal- och arbetsmiljöansvar för din enhet. Fokus i rollen som enhetschef är såväl ett operativt nära ledarskap, som arbete i den dagliga verksamheten med sälj, kvalitet, utveckling, kontakter med civilsamhället, mm. Vi söker en driven ledare med utvecklingsfokus och humanistisk grundsyn.

Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Säkerställa att verksamhets- och resultatmål uppfylls.
- Optimera arbetssätt samt se till att processer och rutiner implementeras.
- Vara drivande i försäljningen och utvecklingen av den öppna kursverksamheten.
- Driva förbättrings- och förändringsarbete med hänsyn till ekonomi och folkbildningens uppdrag.
- Vara en ambassadör för Medborgarskolan i relevanta nätverk och sammanhang.

Tjänsten är delad mellan chefsansvar och operativt arbete, där du förväntas bidra i den dagliga verksamheten. Du ingår i ledningsgrupp folkbildning för Region Mitt och rapporterar till folkbildningschefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk utbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet från roller med budget- och resultatansvar där du visar goda resultat gällande ekonomistyrning.
- Flerårig erfarenhet av roller med personalansvar.
- Erfarenhet av att operativt leda ett organisatoriskt förändringsarbete.
- Erfarenhet av försäljning och ett gott affärsmannaskap.
- God kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.
- Systemvana.

Följande områden är meriterande, erfarenhet av folkbildning/föreningsliv/utbildningssektorn, arbete i ledningsgrupp, upphandling inom arbetsmarknad/offentlig sektor samt arbete nära offentlig sektor.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker en prestigelös ledare som med affärsmässighet, mod och stort hjärta driver verksamheten mot uppsatta mål. Du tillämpar ett situationsanpassat och närvarande ledarskap, där din förmåga att entusiasmera och skapa delaktighet bidrar till engagemang och kundnöjdhet. Vidare har du en god förmåga att såväl motivera som att ta och fullfölja beslut. Du är även duktig på att skapa och utveckla relationer, såväl interna som externa.

Medborgarskolan erbjuder

Som medarbetare hos Medborgarskolan kommer du till ett härligt gäng som har ett stort hjärta. Hos oss får du frihet under ansvar och har möjlighet att påverka. Du blir en självklar lagspelare i organisationen som har korta beslutsvägar. Vi tillämpar flexibla arbetstider och arbetsställen utifrån verksamhetens behov. Självklart har vi också ett förmånspaket för våra medarbetare.

Medborgarskolans verksamhet bygger på en humanistisk värdegrund och för att trivas behöver du dela Medborgarskolans värderingar:

- Individen i centrum
- Utveckling i samverkan
- Ömsesidig respekt
- Kunskapens egenvärde

Om Medborgarskolan

Hos Medborgarskolan får du arbeta i en fantastisk miljö med ett antal varierande och spännande varumärken under ett och samma paraply, Karlstads Globala Gymnasium, Påhlmans gymnasium, Påhlmans Handelsinstitut och Stockholms tillskärarakademi.

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens.

Läs mer om Medborgarskolans verksamheter på www.medborgarskolan.se

Information och ansökan

I den här rekryteringen har Medborgarskolan valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin:

- anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag 4 februari 2024.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

EHS Coach till Orkla Foods i Närke

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jan 4
Nu söker vi dig som vill vara med och ta arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet till nästa nivå inom Orkla Foods Närke.

Du blir en del av en ledningsgrupp där säkerhet alltid står högst på agendan och du kommer att jobba genom hela flödet i fabrikerna med allt från inkommande råvara, genom produktion till avgående färdigvara vilket innebär frågor rörande allt från maskinsäkerhet till kontorsmiljö. Orkla Foods Sveriges vision är att ha noll skador och att ständigt förbättra arbetet med hälsa och säkerhet – vill du vara med och nå denna viktiga vision?

Vad kan Orkla erbjuda dig?
Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad.

Arbetsbeskrivning
I rollen som EHS Coach hos Orkla ansvarar du för att stödja, stärka och följa upp det systematiska arbetet med hälsa och säkerhet i fabrikerna i Örebro och Kumla, där du samarbetar med chefer och skyddsombud. Du utbildar organisationen för att säkerställa att rätt kompetenser finns hos såväl chefer som medarbetare.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Göra regelbundna rundor i båda fabrikerna för att säkerställa att ett proaktivt och rätt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete, samt ge feedback där förbättringar bör göras.
- Aktivt delta och vägleda vid utredning och uppföljning av olycksfall och allvarliga incidenter.
- På månadsbasis rapportera interna EHS KPI:er och actions till ledningsgruppen.
- Planera, delta, genomföra och följa upp årliga EHS revisioner inom Orkla Foods och aktivt arbeta för att fabrikerna har en hög nivå på hälsa och säkerhetsarbetet.
- Vara support i rapporteringssystemet LIA samt att bistå med din expertis i utredningar och problemlösningar.
- Säkerställa lagefterlevnad inom hälsa- och säkerhetsområdet.

Som EHS Coach är du medlem i ledningsgruppen, rapporterar till fabrikschefen och har en delad placering mellan fabrikerna i Kumla och Örebro.

Kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö eller annan relevant inriktning.
- Flerårig erfarenhet av säkerhets- och arbetsmiljöarbete.
- Starka kunskaper och erfarenhet av lagstiftning inom området arbetsmiljö.
- Datorvana (Microsoft Office)
- Erfarenhet av rapporteringssystem för arbetsmiljö och/eller miljö.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
- Erfarenhet av ledarskap och livsmedelsindustrin är meriterande.

För att lyckas i rollen som EHS Coach behöver du vara duktig på att samarbeta brett över organisationen, kommunicera med grupper på olika nivåer samt kunna skapa engagemang hos medarbetare. Samtidigt får du inte vara rädd för att ställa tydliga krav samt ta och motivera beslut. Vidare är du en strukturerad person med en god analytisk förmåga som tar dig an problem med en positiv attityd. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering.

Information och ansökan
I den här rekryteringen har Orkla Foods Närke valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult.

Anneli Wallin:

- Anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag 

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Orka Foods Sverige
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng’s, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Butikssäljare till HEROK XL-BYGG Karlskoga

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 4
Nu slår vi snart upp portarna till vår nya butik i Karlskoga.

Butiken håller på att ta form och öppnar våren 2024. Vi söker nu en butikssäljare som vill vara med från start och bygga upp och påverka både butiken och marknaden i Karlskoga.

Tillsammans med HEROK Rental erbjuder bygghandeln och uthyrningen allt som kunden kan tänkas behöva – under ett och samma tak!

Om HEROK
HEROK är framtidens affärspartner inom liftar, truckar, maskiner och byggmaterial. Vi hjälper kunderna med allt ifrån byggplatsetableringar till hyrtjänster. HEROK har ett företagsklimat präglat av hjärta och omtanke. Här arbetar man nära koncernens ägare och det är högt till tak. 

Förutom i Örebro där huvudkontoret och HEROK XL-BYGGs proffsbutik ligger finns HEROK Rental även i Västerås, Eskilstuna, Karlskoga, Stockholm, Mora, Rättvik, Uppsala, Jönköping, Karlstad – och flera orter är på gång. HEROK är idag ca 80 anställda och omsätter ca 300 miljoner kr, men siktar högt med målsättning att fördubbla omsättningen inom kommande fem år, där planen är att vidareutveckla på befintliga orter och expandera till nya. Som en del i expansionen öppnas nu den första HEROK XL-BYGG butiken utöver den redan etablerade i Örebro.

Om tjänsten
Som butikssäljare på HEROK XL-BYGG kommer du att vara ansiktet utåt och arbeta nära kunderna. Du kommer att vara den första kontakten för våra kunder. Det är minst lika viktigt för oss att kunden är nöjd med produkterna de köpt som den service vi ger, det skapar återkommande kunder och ger långvariga relationer. Då vi är en liten anläggning är det också viktigt att du har förmåga att hugga i där det behövs. 

Som anställd hos HEROK XL-BYGG kommer du att erbjudas stort stöd från organisationen. Tillsammans med erfarna kollegor inom bolaget kan du bolla tankar och idéer för att hitta de bästa vägarna framåt.

Vem är du?
Vi söker dig som är en gedigen lagspelare och vågar ta egna initiativ. Du sätter stort värde i att möta våra kunder. Du är en social och utåtriktad person som drivs av försäljning. Du är kommunikativ och gillar kontakten med kunder.

Vi ser att du som söker har följande kunskaper/erfarenheter:

- Är serviceinriktad och har förmåga att skapa långsiktiga relationer med kunder
- Är social och trivs i mötet med olika typer av människor
- God lokalkännedom och stort kontaktnät
- God datorvana
- Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från liknande roll samt kunskap om byggmaterial.

HEROK XL-BYGG arbetar efter ledorden: Lojalitet, samarbete och engagemang. Självklart är dessa ledord något som vi ser att du också delar.

Information och ansökan
I den här rekryteringen har HEROK XL-BYGG valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Axel Johansson på axel.johansson@axoconsulting.se eller 0733-83 28 85

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu