Örebro: Vi söker operativa inköpare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker operativa inköpare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-30 // Varaktighet: Heltid

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och efter årsskiftet finns vi även i Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Flera av våra kunder i Karlskoga och Örebro med omnejd söker nu efter operativa inköpare till sina verksamheter. Detta är en allmän annons som riktar sig till dig som är nyfiken på konsultrollen såväl som inköpsområdet. Våra kunder är verksamma inom olika branscher såsom tillverkande industri och grossistverksamhet, varpå vi söker kandidater med varierande bakgrund och arbetslivserfarenhet.

Blir du nyfiken och vill veta mer? Skicka in en ansökan redan idag!

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- En eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi.
- Arbetslivserfarenhet från liknande roller.
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas i rollen är du en strukturerad, kommunikativ och organiserad person som gillar att arbeta administrativt. Vidare har du erfarenhet från liknande tjänster inom ekonomi/inköp och du gillar mötet med andra människor, såväl internt som externt.

Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.

Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Om ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag hos våra kunder i Karlskoga och Örebro med omnejd. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig:

Angelica Mäenpää:

Angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan. 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Strategisk inköpare – sökes till Iver Sverige

Läs mer Maj 20
Vi söker efter enStrategisk Inköparesom vill utvecklas tillsammans med oss! Är du vår nya kollega?
Om Iver:
Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av affärskritiska IT-tjänster och plattformar. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder – utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med spetskompetens inom IT-infrastruktur, cybersäkerhet, data och moln säkerställer vi att sjukvården har tillgång till rätt patientdata, att samhällskritiska system aldrig ligger nere och att flygplanen landar säkert. Som en lyhörd och affärsnära helhetspartner möjliggör vi våra kunders innovation – idag och imorgon. Iver har cirka 1 500 medarbetare på 25 kontor i Sverige och Norge, och omsätter drygt 3 miljarder SEK
Rollen som Strategisk inköpare hos Iver:
I din roll som Strategisk Inköpare kommer du vara en del av vår avdelning Strategic & Tactical Procurement på Iver. Avdelningen ansvarar för alla strategiska och taktiska inköp samt att ingå avtal, bearbeta och utvärdera leverantörer i linje med Ivers strategi. Tillsammans med dina kollegor i teamet kommer du arbeta med att bedriva inköp inom områden för att balansera kostnad, risk, kvalitet och hållbarhet.
I din roll kommer du även utnyttja alla tillgängliga möjligheter för en god konkurrens genom en bra marknadskännedom och benchmarking. Du kommer bidra till att utveckla och driva affärsmässighet till vår inköpsprocess där du ansvarar för att identifiera och driva frågor kring lönsamhet, riskminimering och övriga kommersiella aspekter inom inköp. Du kommer ha ett nära samarbete med interna stakeholders och säkerställa kvalitet när det kommer till inköp och våra inköpsprocesser. Du kommer också att utföra köp på ingångna leverantörsavtal i linje med intention av avtalet och agera som eskaleringspunkt för frågor som rör leverantörers kvalitet eller dess leverans till Iver samt hantera avtal och avtalsförnyelser inom dina områden.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Iver - Where business meets technology!Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation.På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas.We’re not big blue. We’re yellow.Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil
För att lyckas i rollen söker vi dig med flera års erfarenhet av strategiskt inköp, gärna inom IT-branschen. Du har god marknadskännedom och är van att ta beslut, hanterar leverantörer, förhandla, ingå avtal och arbeta med kategorisering. För att trivas i rollen tror vi att du trivs i att verka i en föränderlig miljö och att du strävar efter att utveckla dig själv, din arbetsgrupp och era arbetsprocesser samt att du har en förmåga att identifiera och agera på förbättringsmöjligheter. Du har utbildning inom juridik eller avtalsrätt alternativt motsvarande erfarenhet samt naturlig förmåga att identifiera och arbeta med effektivisering.
Vidare tror vi att du har:
Bakgrund från strategiskt inköp inom ett eller flera områden:
Software & Licenses
Consultants
Services
Erfarenhet kring processutveckling, effektivisering och förändringsarbete

Meriterande kunskaper:
Erfarenhet av IT-outsourcing

Som person har du ett stort driv och är trygg i dig själv, du är lösningsorienterad och har förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du drivs av att förhandla, utmana och skapa resultat genom affärsmässighet och som kännetecknas av hög kvalitet och service. Det är även viktigt att du är en person som kan skapa förtroende, jobba med ditt nätverk och bygga varaktiga relationer i ditt arbete. Du är konsultativ och kan anpassa din kommunikation men du kan också avgöra när du behöver ifrågasätta eller utmana din motpart. Du har även en stark analytisk förmåga och ett intresse av att förstå vad som driver vår affär och hur den kan utvecklas.
Placeringsort
Vi finns på 26 kontor runt om i Sverige och Norge. Placeringsort för denna roll är på ett av våra kontor i Örebro, Västerås eller Skövde.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-06-23Du är välkommen att kontakta Elie Kamel (elie.kamel@iver.se) eller Andreas Nilsson (andras.nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!

Ansök nu

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro

Läs mer Aug 28
ValueOne söker dig som letar nya utmaningar inom inköp och som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro med omnejd. Har du erfarenhet inom området och är intresserad att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda ett flertal olika uppdrag inom inköp.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag och tjänster inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

Förhandlingar och avtalshantering
Implementering av strategier för kategorier och leverantörer
Utveckling av leverantörsbasen genom att identifiera nya leverantörer
Utveckling och uppföljning av befintliga leverantörer
Uppdateringar och underhåll av inköps- och leverantörsdata 

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköpsområdet, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Du är kommunikativ och trivs med att ha breda kontaktytor. Relevant akademisk utbildning är meriterande för de uppdrag som vi tillsätter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Ansök nu

Strategic Buyer till Proteinbolaget

Läs mer Sep 6
Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt bolag? Proteinbolaget söker en driven och analytisk Strategic Buyer för externa varumärken och kategorin Supplement. Vi söker dig som är en riktig "doer" med öga för detaljer och som vill vara med att lyfta verksamheten till nästa nivå. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Proteinbolaget fortsätter sin framgångsresa och Professionals Nord söker därför för deras räkning en Strategic Buyer.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Proteinbolagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• En nyckelroll där du har goda möjligheter till att med eget driv och engagemang utvecklas i din roll
• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och härliga kollegor

Arbetsuppgifter
Som Strategic Buyer ansvarar du för resultat och lönsamhet för kategorin Supplement där du är ytterst ansvarig för att upprätthålla, utveckla och förstärka relationen till dina leverantörer av externa varumärken. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Se över lager och lagervärde för din kategori och vidta lämpliga åtgärder
• Strategiskt och taktiskt inköpsarbete vilket innefattar kartläggning av nuvarande affär samt planering och åtgärder för att nå uppsatta mål på både kort och lång sikt
• Sätta mål för din kategori baserat på den övergripande företagsstrategin och sortimentsstrategin
• Förhandlingar på både kort och lång sikt angående media, intagsmarginaler, kampanjmarginaler och andra försäljnings- eller varumärkesdrivande aktiviteter
• Sätta upp kampanjplaner

Vi söker dig som:
har dokumenterad arbetslivserfarenhet av inköp. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt i din inköpsroll där du är van vid att förhandla och utveckla dina leverantörsrelationer. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, förslagsvis inom ekonomi, inköp, marknadsföring eller liknande, men det är inget krav. Vidare har du goda kunskaper och är bekväm i svenska och engelska både i både tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Strategic Buyer. Du är ansvarig för externa varumärken av kategorin Supplement och med fördel genuint intresserad av kostillskott där du hänger med i trender, nyheter på marknaden etc. Du trivs att arbeta i en affärsnära roll och kan vara både ifrågasättande och proaktiv i ditt agerande. Du är analytisk, målinriktad och strukturerad med förmåga att förstå samband och flöden. Du har ett öga för både helheten och för detaljer. Du får en stor kontaktyta i rollen, både internt och externt, och du bör således vara en god kommunikatör samt duktig på att skapa och bibehålla relationer.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kontoret ligger i fina lokaler hos Migo i Örebro där du bland annat får tillgång till gym, padelbanor etc.
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

#Proteinbolaget, #inköp, #strategiskt inköp

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Nu söker vi en Operativ inköpare

Läs mer Aug 22
Nu söker vi en inköpare till Euromaint i Örebro!

Om rollenSom operativ inköpare ska du sluta förenklade leverantörsramavtal inom material och tjänster till lägsta möjliga kostnad. Säkerställa att materialet från leverantörer kommer i rätt tid till rätt lagerställe. Löpande informera om materialstatus till våra interna kunder via Projektkoordinator, samt aktivt arbeta tvärfunktionellt med kommunikationen mellan oss och våra leverantörer. Du kommer bl.a. att:
Utföra inköpsorder/avrop till dina leverantörer.
Leveransbevaka och säkerställa att material kommer in enligt bekräftad leveranstid.
Utveckla och vårda relationer med befintliga såväl som nya leverantörer genom dagliga kontakter.
Proaktivt förebygga leveransavvikelser och materialbrister.
Följa upp leverantörers leveranssäkerhet och prestation i samarbete med Strategiskt Inköp för ditt segment.
Verka för ett fungerande gränssnitt och utveckling av standardiserat arbetssätt mot övriga interna funktioner.

Vem är du? Vi söker dig som har en relevant utbildning alternativt motsvarande erfarenhet för tjänsten. Du har kunskaper inom inköpsprocesser gällande varor och tjänster. Även kunskaper och förståelse i att färdigställa inköpsavtal. Kunskaper i att följa upp och kontrollera kostnader samt analysera utfall. Van vid att arbeta med olika typer av systemstöd och vidare kan du hantera förhandlingar samt har kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor samt lageroptimering.
Som person är du självständig, ambitiös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, systematisk, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och vågar ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Office 365. Gärna tidigare erfarenhet/goda kunskaper i vårt affärssystem LN, meriterande är SAP.

Mer om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt. Placeringsort är Örebro.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.
Låter det intressant? Vänta inte då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Senast den 8 september vill vi ha din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Ansök nu

Ledigt jobb | Strategisk inköpare | Försvarsindustrin

Läs mer Aug 15
Vi söker en driven och lösningsorienterad strategisk inköpare för en spännande tjänst inom försvarsindustrin i Karlskoga. I denna roll blir du anställd av Jefferson Wells i Karlskoga. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan! Rekryteringsprocessen pågår under sommaren med intervjuer under vecka 31.

Tillsättning sker enligt överenskommelse och uppdragets längd beräknas till mer än ett år, med möjlighet till förlängning/anställning. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!

Söker du en roll där du får leda strategiska inköpsprojekt inom en stor och välrenommerad organisation? Då har vi möjligheten för dig!

Rollen som Strategisk inköpare

Är du en erfaren och resultatinriktad projektledare med passion för strategiskt inköp? Vi söker en ambitiös individ som kan leda företagets inköpsstrategi mot nya höjder. Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en nyckelspelare i inköpsteamet, då har du kommit till rätt plats!

Om vår kund: En framstående aktör inom försvarsindustrin som är känd för kompetens och innovation. De söker nu en strategisk inköpare som kommer att leda inköpsaktiviteter för en specifik produktkategori gentemot sina affärsenheter. Din roll är avgörande för att maximera nyttan av företagets sälj- och leveransprojekt och stärka företagets konkurrenskraft på marknaden.

Dina huvudsakliga uppgifter:

* Utveckla och Implementera Inköpsstrategier: Analysera marknadstrender och leverantörskapacitet för att skapa långsiktiga strategier.
* Hantera leverantörsrelationer: Etablera starka relationer med befintliga leverantörer och identifiera nya. Genomföra leverantörsutvärderingar för att säkerställa kvalitets- och kostnadseffektivitet.
* Förhandla avtal: Förhandla och hantera avtal med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga villkor.
* Leda inköpsprojekt: Samordna och leda inköpsaktiviteter för specifika projekt och produktkategorier i nära samarbete med tvärfunktionella team.
* Optimera kostnader: Analysera kostnadsstrukturer och genomföra kostnadsbesparingsinitiativ utan att kompromissa med kvalitet.
* Säkerställa efterlevnad: Följa interna policyer och externa regelverk, inklusive exportkontroller och försvarsrelaterade lagar.
* Hantera risker: Utveckla strategier för att minimera risker i leverantörskedjan och kontinuerligt utvärdera leverantörernas prestationer.
* Ge Teknisk och kommersiellt stöd: Rådgöra med interna team och samarbeta med FoU-avdelningen för att integrera tekniska krav i inköpsstrategierna.



Vem är du?

Du har en högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi eller motsvarande dokumenterad utbildning. Du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och projektledning. Du är proaktiv, målinriktad och har förmågan att slutföra projekt framgångsrikt. Du är en utmärkt kommunikatör och trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du är strukturerad, noggrann och trivs med högt tempo. Du kan hantera både helhet och detaljer och är skicklig på att tydliggöra och följa upp olika planer.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga. I samband med denna rekryteringsprocess så kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss, där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du eric.carlsson@jeffersonwells.se .

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person.

Övrigt

Placeringsort: Karlskoga
Tillsättning: Enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB .

Produktionsledare till Linde Material Handling

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 26
Nu rekryterar Linde Material Handling en ny produktionsledare till teamet i Örebro.

Företagets nuvarande produktionsledare går vidare till nya utmaningar inom bolaget, vilket öppnar upp en möjlighet för dig att bli en del av deras dynamiska team. Linde Material Handling är en världsledande leverantör av truckar och har i över 50 år drivit fram innovativa lösningar inom materialhantering. Vi fick möjlighet att träffa Fredrik Fernberg, Manager Production inom R&D & Supply Chain, som berättade om innehållet i rollen som produktionsledare och gav oss en beskrivning av bolaget som helhet.

Fredrik berättar bland annat att Linde Material Handling har 500 medarbetare i Sverige och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Det svenska huvudkontoret ligger i centrala Örebro, där även denna tjänst kommer att vara placerad. Bolaget har även regionkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örnsköldsvik samt serviceverkstäder runt om i landet. ”I Örebro finns vår huvudproduktionsanläggning för leveranser av nya truckar för den svenska marknaden”, förklarar han.

Sedan 2006 ägs Linde Material Handling av KION Group. "Hos oss blir du en del av en trygg och familjär arbetsgivare med en stabil ägare i ryggen. Vi har en solid lokal organisation med en egen utvecklingsavdelning som stöttar våra produktionsflöden med tekniska lösningar. Beroende på kundönskemål och trucktyp kan ombyggnationerna vara mycket omfattande", fortsätter Fredrik.

Men vad innebär rollen som produktionsledare? Fredrik berättar: "Som produktionsledare är du direkt underställd produktionschef och ansvarar för att leda ett av företagets produktionsflöden. I denna roll ansvarar du för hög kvalitet på våra maskiner samt att de levereras till kund i rätt tid. Arbetsgrupperna består av kvalificerade mekaniker och planerare, och du leder dessa med både hjärta och hjärna."

Fredrik förklarar vidare att arbetet sker i nära samarbete med en annan produktionsledare. Tillsammans ansvarar ni för att produktionen når uppsatta mål, både på kort och lång sikt. Han avslutar vårt samtal med att förklara att du, som produktionsledare, har både personal- och arbetsmiljöansvar för din del av produktionen. Du bör även tycka om att arbeta med problemlösning, då detta utgör en stor del av din vardag.

Har vi väckt ditt intresse för rollen? Skicka in en ansökan redan idag!
”Hos oss trivs du med ett stort intresse för både människan och tekniken. Varmt välkommen att bli en av oss på Linde Material Handling!”

- Fredrik Fernberg, Manager Production inom R&D & Supply Chain.

Är du den vi letar efter?
Vi ser att du som söker har:

- Eftergymnasial utbildning inom teknik eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
- Ett brett teknisk kunnande, särskilt meriterande är erfarenheter inom något av områdena fordon, el eller hydraulik.
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar.
- God kommunikationsförmåga och behärskar engelska i såväl tal som skrift.
- B-körkort

Det är meriterande om du har kunskap i SAP samt MONITOR ERP.

Information och ansökan
I denna rekrytering har Linde Material Handling valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Oskar Bernling

- oskar.bernling@axoconsulting.se
- 073-915 70 61

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Produktionsplanerare till Linde Material Handling AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 30
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Beläget på cykelavstånd från Örebros centrumkärna ligger Linde Material Handling AB, ett företag i stark tillväxt med en fortsatt expansionsplan. Företaget är mycket framgångsrikt på marknaden, vilket tydligt framgår av den höga orderingången och de många nyanställningarna.

AxÖ Consulting söker nu en produktionsplanerare för ett längre konsultuppdrag till företagets huvudkontor i Örebro. Uppdraget förväntas pågå i ett år, med goda möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kund. Varmt välkommen med din ansökan!

Linde Material Handling AB erbjuder

Som nyanställd på Linde Material Handling AB kommer du till ett väl genomtänkt introduktionsprogram som innefattar utbildningar i såväl säkerhet och miljö som centrala presentationer av företagets olika avdelningar. Produktionsledaren kommer finnas till hands för stöttning och under din första tid arbetar ni tätt tillsammans för att du successivt ska slussas in i arbetet.

 Arbetsbeskrivning

Som Produktionsplanerare är ditt huvudsakliga ansvar att optimera och effektivisera planeringen på kort respektive lång sikt för att säkerställa hög leveranssäkerhet. I ditt arbete behöver du ta höjd för materialtillgång, prioriterade order och kompetens i montörsstyrkan –faktorer som innebär att jobbet stundtals blir komplext.

Du kommer till exempel att:

- Ha tät dialog och kontakt med inköpsavdelningen för att flagga upp eventuellt brist av material som påverkar möjligheten att slutföra ordern.
- Jobba i tätt samarbete med Produktionsledaren och säkerställa att denne har uppdaterad och relevant information om orderläget.
- Säkerställa att tillverkningsordrar startas upp på utsatt tid
- Vara Produktionsledarens naturlige ställföreträdare vid semester/sjukdom vilket innefattar ansvar för dagliga morgonmöten och prioritering av produktionsplanen.
- Säkerställa kapacitetsbehov samt vid behov föreslå ökningar/minskningar.
- Alternera arbete vid dator med att röra dig ute i produktionen.
- Ha stora interna kontaktytor med både säljare och mekaniker.

Rollen rapporterar till produktionsledaren.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en teknisk bakgrund som du antingen skaffat genom flerårig yrkeserfarenhet eller akademiska studier. Vi värdesätter specifik erfarenhet inom planeringsområdet men välkomnar även ansökan ifrån kandidater som kommer ifrån närliggande roller liksom direkt ifrån universitetsstudierna. Personlig lämplighet liksom vart du vill med din karriär kommer nämligen att väga tungt. 

Specifikt efterfrågad kompetens:

God svenska och engelska i tal/skrift då detta används dagligen på arbetsplatsen. Det är meriterande om du har kunskaper i Monitor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är metodisk och strukturerad och genom det har förmågan att kunna hantera flera olika ärenden samtidigt. Förståelse för kunden är en viktig aspekt i ditt arbete – bakom varje planerad order finns en kund som påverkas av dina beslut. God kommunikativ förmåga liksom att stå upp för dina beslut är därför viktigt.

Resor till siten i Malmö kan förekomma varför B-körkort är ett krav.

 Om Linde Material Handling

Linde Material Handling är en av världens ledande tillverkare av truckar. Sedan 2006 tillhör Linde KION Group, världens näst största tillverkare av truckar och en ledande leverantör av automationslösningar för intralogistik. Orderingången har varit mycket starkt de senaste åren vilket har gjort att man idag är fler än 480 anställda kollegor runt om i Sverige. Huvudkontoret ligger beläget strax utanför centrum i Örebro.  

 Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Upphandlingschef till Örebro kommun

Administrativ chef
Läs mer Aug 16
"Bli en del av Örebro kommun och forma vår framtid genom strategiskt upphandlings- och försörjningsarbete.

Hos oss får du chansen att bidra till en stark och innovativ utveckling där vi prioriterar hållbarhet och en ambitiös klimatstrategi. Tillsammans med näringslivet kan du vara med och skapa verklig förändring för både företag och medborgare." – Björn Åkerberg Langhé. Örebro kommun.

Nu söker vi en upphandlingschef, tillika enhetschef, till upphandlingsenheten i Örebro kommun. Vi letar efter en erfaren ledare som motiveras av att bygga starka team och som vill vara med och peka riktningen framåt för enheten. Hos Örebro kommun får du en trygg arbetsgivare, intressanta arbetsuppgifter och trevliga kollegor. Det här är det perfekta jobbet för dig som vill kombinera utveckling, upphandling och ledarskap. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som upphandlingschef ansvarar du för cirka 23 medarbetare och din uppgift blir att tillsammans med kollegor på avdelning och enhet utveckla en strategisk försörjning till nationell framkant.
I rollen får du även möjlighet att arbeta utvecklingsorienterat med fokus på kommunens upphandlingsarbete. Förutom att hantera kommunens egna upphandlingar, samordnar upphandlingsenheten även vissa upphandlingar med de kommunala bolagen. Dessutom deltar enheten i samarbeten med andra kommuner inom Örebro län genom länssamverkan.

I tjänsten ingår att:

- driva förändringsarbete genom upphandling
- utveckla befintliga arbetssätt och systemstöd
- stötta och coacha medarbetare i upphandlingsfrågor
- omvärldsbevaka
- stödja arbetet med att nå målen i kommunens program för hållbar utveckling ”Vårt hållbara Örebro”

Örebro kommun har en stor e-handel och en egen distributionscentral, där spelar upphandlingsenheten en viktig roll genom att stödja verksamheten inom både varudistribution och samordning.

Upphandling är en strategisk ledningsfråga och du rapporterar till Försörjningsdirektören i vems ledningsgrupp du ingår. 

Kvalifikationer

Som upphandlingschef leder du enheten med en helhetssyn och ett stort engagemang. Ditt ledarskap kännetecknas av prestigelöshet och du är väl insatt i upphandlingsstrategier, med fokus på dialog, samarbete och delaktighet. Din empatiska förmåga och kommunikativa skicklighet främjar ett kreativt och innovativt arbetsklimat som möter uppsatta mål och riktlinjer. Vidare driver du med gott resultat igenom utvecklingsarbeten och du trivs i en roll med många kontaktytor, både internt och externt. Din sociala kompetens och lyhördhet för verksamheters behov präglar ditt arbete där du strävar efter att påverka och leda med affärsmässighet, struktur, effektivitet och hållbar utveckling i fokus.

Vi ser att du som söker har:

- akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
- dokumenterad flerårig erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
- erfarenhet av ledarskap i komplex verksamhet
- god kunskap om LOU

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av kategoristyrning
- erfarenhet av att leda förändringsprocesser och utvecklingsarbete
- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Örebro kommun erbjuder

Upphandlingsenheten är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Örebro kommuns politiska mål och ambitioner för hållbar utveckling är högt satta och upphandling är utpekat som ett viktigt strategiskt verktyg för att nå dessa mål. Upphandlingsenheten upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner. Vi ansvarar för att säkra konkurrensneutralitet och ser till att upphandlingar är rättssäkra och hållbara. Under hösten 2024 flyttar vi till centralt belägna nyrenoverade lokaler baserat på moderna arbetssätt.

Som anställd inom Örebro kommun erbjuds du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som chef får du kontinuerlig kompetensutveckling och möjligheten att medverka i utvecklingen av kommunens verksamhet med medborgaren i centrum. I Örebro kommun utgår ledarskapet från ledarplattformen där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb

Välkommen att anmäla intresse för tjänsten

Känner du att du är rätt person för uppdraget? Då ser vi gärna att du skickar in din intresseanmälan till oss senast 9 september 2024.

All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta Anneli Wallin:

- anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Fackförbund:
Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019-21 11 93

Akademikerförbundet SSR
019 - 21 30 96

SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, att genomföras innan anställning. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Kundansvarig till Briljant i Örebro

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 26
”Jag har jobbat hos Briljant sedan 2008 och jag trivs väldigt bra i rollen som kundansvarig.

Hos oss blir du en del av ett familjärt företag med en platt organisation, präglad av ett nära samarbete kollegorna emellan. Här är vi dessutom prestigelösa och vi uppskattar, och drar nytta av, varandras olikheter. Att vi också har väldigt roligt tillsammans är bara ett stort plus i kanten. Välkommen att bli en av oss!” - Solvår Weum, Kundansvarig Briljant.

Nu utökar Briljant teamet i Örebro och söker dig som vill axla rollen som kundansvarig. Vi letar efter en medarbetare som trivs som allra bäst i mötet med andra människor och som har erfarenhet av rollen som ekonom eller redovisningsansvarig. Är det dig vi letar efter?

Arbetsbeskrivning

Som kundansvarig kommer du att arbeta med att sälja ekonomisystemet Briljant till företag över hela Sverige. I denna roll får du möjlighet att skapa kontakter med allt från små företag till stora börsnoterade bolag. Som kundansvarig är du expert på systemet och du stöttar och utbildar både potentiella och befintliga kunder med deras frågor och behov kopplade till systemet.

I praktiken innebär detta att du ansvarar för hela säljprocessen, från att planera uppstart och implementering till att analysera företagens nuläge och erbjuda systemdemonstrationer. Du är även ansvarig för att ge stöd och support till Briljants befintliga kunder och fungerar som deras primära kontaktperson, alltid beredd att göra det lilla extra för att säkerställa kundnöjdhet.

Tjänsten innebär i huvudsak uppstart och support av såväl befintliga som nya kunder, vilket ger en perfekt blandning av kundvård och försäljning. Arbetet sker främst via digitala kundmöten, vilket är idealiskt för dig som trivs med att arbeta vid datorn. Kundbesök och nätverkande är också en viktig del av rollen, det är därför viktigt att du känner dig bekväm i sociala sammanhang och kan representera företaget på ett professionellt sätt.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- Flerårig erfarenhet av roller inom ekonomi och redovisning.
- Erfarenhet av att arbeta med komplex försäljning.
- Efterenhet av projektledning, gärna inom system.
- Erfarenhet av en roll med många kontaktytor, exempelvis i rollen som kundansvarig.
- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas i rollen visar du stor nyfikenhet för kundernas behov och du kommunicerar rakt och ärligt – alltid med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett processorienterat arbetssätt och ett genuint intresse för andra människor, vilket gör dig nyfiken, pålitlig och trygg i rollen som kundansvarig.

Som kundansvarig bygger du förtroende och långsiktiga relationer med omsorg. Du trivs i en rådgivande roll och har lätt för att identifiera problem och hinder samt att föreslå lösningar. Ditt sätt att sälja baseras på att skapa och vårda starka kundrelationer och dina kunder vet att du alltid är ett samtal bort.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Briljant valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Anneli Wallin:

- Anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 1 september 2024.

Varmt välkommen med din ansökan!

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Vi är Briljant

Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning, revision, ekonomi och administration. Vi har varit verksamma sedan 1994 och systemet började säljas år 1995. Idag är vi 29 personer och omsätter cirka 35 miljoner kronor. Programmet används av företag inom många olika branscher som entreprenörer, fastighetsförvaltare, redovisningsbyråer, revisionsbyråer och tekniska konsulter. Idag sköter mer än 60 000 företag sin redovisning i Briljant.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

VD till Örebro Hockey

Idrottsplatschef
Läs mer Aug 5
”Vill du kombinera ishockeyns spänning med ledarskapets strategiska utmaningar? Nu söker vi en VD till oss på Örebro Hockey.

Det här är en viktig position som kräver goda ledaregenskaper och givetvis ett engagemang för sporten. För den som är redo att ta sig an utmaningen erbjuder jobbet en unik möjlighet att forma framtiden för en av Sveriges mest älskade hockeyklubbar. Välkommen att bli en av oss!” - Ulf Rohlén, ordförande Örebro Hockey.

Örebro Hockey har de senaste åren inte bara gjort sig kända som en klubb som kämpar i toppen av SHL, utan också som en förening med en stark förankring i lokalsamhället och en stark kommersiell närvaro. Som VD för Örebro Hockey står man inför en av de mest spännande och utmanande rollerna inom svensk ishockey.

Vi fick möjlighet att prata med Ulf Rohlén, ordförande hos Örebro Hockey. Ulf berättade för oss om vad jobbet som VD på Örebro Hockey innebär samt vad du som sökande kan förvänta dig av tjänsten.

"Som VD för Örebro Hockey har du det övergripande ansvaret för klubbens strategiska riktning. Här är det du som ser till att klubben inte bara når sina sportsliga ambitioner, utan också sina ekonomiska och kommersiella mål. Detta kräver en djup förståelse för både idrottens och näringslivets dynamik," förklarar Ulf.

Han berättar vidare att en central del av tjänsten innebär att säkerställa klubbens ekonomi. Detta innebär bland annat att hitta nya inkomstkällor samt att vidareutveckla partnernätverket och locka ännu fler besökare till arenan. "Örebro Hockeys VD måste ständigt vara på jakt efter nya kommersiella partnerskap och innovativa sätt att öka intäkterna, samtidigt som kostnadskontroll och effektiv resursanvändning är avgörande".

Ulf förklarar också att du, i denna roll, kommer att arbeta tätt tillsammans med sportchefen för att bygga en konkurrenskraftig klubb. Det innebär att säkerställa att laget har de bästa möjliga förutsättningarna för att prestera på isen, och att kontinuerligt utvärdera och förbättra de sportsliga resultaten. Balansen mellan att stödja sportchefens beslut och att hålla ett strategiskt övergripande perspektiv är en nyckel till framgång.

Att vara VD innebär att vara klubbens ansikte utåt, vilket kräver starka kommunikationsförmågor för att effektivt kunna interagera med supportrar, media, partners och andra intressenter. En viktig del av rollen är också att bygga och upprätthålla relationer med näringslivet och lokalsamhället, för att säkerställa att Örebro Hockey fortsätter att vara en stolthet för Örebro stad.

"Vi ser att du i egenskap av VD för Örebro Hockey måste vara en drivkraft och möjliggörare för nya idéer och initiativ, från att förbättra matchdagsupplevelser till att utforska nya teknologier och affärsmodeller. Att hålla klubben i framkant av utvecklingen, både på och utanför isen, är en utmaning som du måste gilla," understryker Ulf.

Slutligen, för att verkligen lyckas som VD för Örebro Hockey är ett genuint engagemang för ishockey och en förståelse för dess kulturella betydelse i Sverige avgörande. Det är vad som driver dig att gå den extra milen för att säkerställa klubbens framgång och tillfredsställelsen hos klubbens trogna fans.

Om du är redo att ta dig an denna spännande utmaning och leda Örebro Hockey mot nya framgångar, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kvalifikationer:

Vi ser att du som söker har:

- God kompetens i ekonomi- och resultatstyrning
- Erfarenhet av personal-, ekonomi-, budget- och försäljningsansvar
- Erfarenhet av hållbarhetsarbete
- Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete inom digitalisering
- Erfarenhet av media
- Starkt resultatfokus

Det är meriterande om du är bevandrad i regelverk såsom skatterätt, arbetsrätt och sportsliga regelverk.

Örebro Hockey erbjuder:

- En möjlighet att leda framtiden för Örebro Hockey genom att driva strategiska och innovativa initiativ.
- En högintensiv, passionerad och stöttande miljö med hängivna medarbetare och supportrar.

Information och ansökan

Vi ser fram emot en kontakt där vi kan fördjupa dina frågeställningar och diskutera ett eventuellt nästa steg i rekryteringsprocessen. Ladda ner och läs hela rollbeskrivningen https://axoconsulting.se/wp-content/uploads/2024/07/Rollbeskrivning-VD-OHK-.pdf.

Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2024.

Frågor besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter på AxÖ Consulting:

Anneli Wallin:

072-398 02 77

anneli.wallin@axoconsulting.se

Tobias Björk:

070-977 51 00

tobias.bjork@axoconsulting.se

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Avfallsingenjör till Atleverket Örebro kommun

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Jul 25
"Att vara avfallsingenjör på Atleverket är en möjlighet att vara en del av en innovativ organisation som driver fram hållbarhet och cirkulär ekonomi.

Här får du inte bara chansen att leda projekt som gör verklig skillnad för miljön, utan också att vara en del av en arbetsplats där ditt engagemang och din expertis spelar en avgörande roll i att forma framtiden för avfallshantering och miljöskydd."

- Björn Sjögren enhetschef för Atleverket

Atleverket söker nu en erfaren och engagerad avfallsingenjör och projektledare inom avfallshantering som vill ta ansvar för att leda och genomföra strategiska initiativ. Är det dig vi letar efter?

Om rollen

Som avfallsingenjör på Atleverket kommer du att leda och samordna projekt inom avfallshanteringens område. Du ansvarar för att planera och genomföra strategiska initiativ för att uppnå mål inom cirkulär ekonomi och hållbarhet. I rollen ingår också att delta i planeringen av kort- och långsiktiga projekt, inklusive budgetarbete, ekonomiprognoser och omvärldsbevakning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Projektledning från planering till genomförande av strategiska projekt inom avfallshantering.
- Hantering och styrning av lakvatten samt säkerställande av efterlevnad av tillståndsvillkor.
- Upprättande av miljörapporter och kontrollprogram.
- Kontakt med tillsynsmyndigheter och ansvar för godkännande av inkommande massor och avfall.
- Placering av avfall på deponiyta baserat på kvalitet, föroreningshalt och logistik.
- Projektering och utredning med fokus på miljö och hållbarhet, baserat på kontrollprogram och omgivningspåverkan.
- Remisshantering för enheten Atleverket och deltagande i fastighetsutveckling för avfallsbehandling, lagring och relaterade områden.

Du arbetar nära en kollega med liknande roll du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter. 

Om arbetsplatsen

Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi.

Inom Avfall blir du del av ett team på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor, invånare och företag i din arbetsvardag. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och kunna skapa förståelse för komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

- Högskole- eller universitetsexamen inom, enligt vår bedömning, relevant område. Och / eller gedigen erfarenhet av området och projektledning inom teknisk drift eller avfallshantering.
- Kompetens och erfarenhet inom miljölagstiftning.
- B-körkort (manuell växel).

Meriterande:

- Erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall och eller farligt avfall.
- Har du erfarenhet av arbete på avfallsanläggning är det mycket meriterande.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Mia Haglund:

mia.haglund@axoconsulting.se 072-396 05 82

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu