Örebro: Arbetsledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid




Arbetsledare inom Trafikanordningar


Vägjobb i Sverige växer och har behov av att förstärka sin organisation i Örebro med ytterligare en arbetsledare. Arbetet handlar om att vårda befintliga kunder samt bygga relationer för framtiden. Vi söker dig som vill bidra och utvecklas i det familjära företaget. Varmt välkommen med din ansökan!


Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.


Arbetsuppgifter



I rollen som arbetsledare ansvarar du för projekt, planering samt utförande. Du kommer även styra och planera arbetet med hänsyn till kvalité, miljö, ekonomi och arbetsmiljö. Som arbetsledare behöver du ha ett gott ordningssinne, social kompetens och hög samarbetsförmåga. Här erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar där det gemensamma målet är att säkerställa produktion och utförande enligt APV. I denna breda och varierande roll får du möjlighet att arbeta med kundkontakt, problemlösning, arbetsledning och koordinering av underleverantörer.

 


Kvalifikationer



Vi söker en person med tydliga ledaregenskaper, som är strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Du har erfarenheter från arbete med trafikanordningar, bygg & anläggning, beläggningsarbeten, vägdrift eller liknande. Gärna som arbetsledare eller i annan ansvarsposition.


Du har även förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och kan göra rätt prioriteringar i perioder av högt arbetstempo. Du arbetar proaktivt, är initiativrik och lösnings- och förbättringsorienterad. Du är kommunikativ och förtroendeingivande med god social förmåga.


Krav:



• APV 2.1 samt 2.2
• Gymnasieexamen och goda kunskaper i MS Office.
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• B-körkort.


Meriterande:



• C-körkort.
• Tidigare arbetat i affärssystem och/eller ERP-system.
• Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.
• Förarbevis för hjullastare/truck.


Vägjobb i Sverige erbjuder dig

 



• En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och kan utforma ditt arbete på egen hand
• Väl utvecklade system med tydliga rutiner och processer som stöd i ditt arbete
• Seniora kollegor och bollplank
• Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.
• Snabba beslutsvägar
• Individuella utvecklingsmöjligheter


God arbetsmiljö med friskvård, företagssjukvård och friskvårdssatsningen Team Vägjobb Sport Club för ökad gemenskap, trivsel och laganda.


Om Vägjobb


Vägjobb har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005 och erbjuder lösningar för trafiksäkerhet och säkerhet på arbetsplatser. Sedan 2018 är vi en del av Svevik Industri AB, en koncern med 7 bolag och en omsättning på 700 Mkr.


Vägjobb har depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro med uthyrning, utbildning, produktförsäljning och egen tillverkning av bland annat vägmärken. Vägjobb erbjuder även tjänster som TA-planer, etablering, TMA, trafikvakter och daglig tillsyn.

Vägjobb är i en expansiv fas och rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Information och ansökan



Låter det här som en intressant roll? Ansök då senast 18 december, eller tipsa någon du tror skulle passa ännu bättre för tjänsten!



Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Anställningsform: tillsvidareanställning


Anställningens omfattning: heltid 


Antal lediga befattningar: 1


Sysselsättningsgrad: 100% 


Lön: enligt överenskommelse


Ort: Örebro


Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse 


Kontakt: Regionchef anna.nylander@vagjobb.se


Sista ansökningsdag: 2023-12-18

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsledare, anläggning.

Arbetsledare inom Bygg och drift till enhet i Örebro

Läs mer Jul 7
Till en verksamhet i Örebro söker vi nu en Byggledare inom bygg och drift med start i augusti!

Om uppdraget

Till kundens regiverksamhet Bygg och Drift, söker vi parallellt med en pågående rekryteringsprocess en arbetsledare inom återställningsarbeten, justering och beläggning, vinterväghållning samt gatuunderhåll.

Rollen innebär främst att följa budget och fattade beslut. I tjänsten kommer du även att vara behjälplig vid kostnadsberäkningar samt se så att projekten följer budgetplanen. Du kommer även att vara ansvarig för bemanning till viss del samt att planera beredskap, genomföra del fakturering och inköp av material. Du kommer ta ansvar för helheten, arbeta i team och bidra med engagemang till att utveckla ditt och kollegornas samarbete.

Start och omfattning:

Placering: Örebro

Start: Från och med augusti 2023 till och med november 2023 med eventuell förlängning.

Omfattning: 100%

Dina arbetsuppgifter

I din roll som arbetsledare kommer du:

- planera och avropa olika typer av återställningsarbeten, justering och beläggning av asfalt, via våra ramavtals entreprenörer
- hantera fakturor
- genomföra kontroller, försyner och besiktningar tillsammans med de Lednings dragande verken inför kommande, och avslutade, återställningsarbeten
- arbetsleda personal vid återställningsarbeten och gatuunderhåll samt även arbetsleda entreprenörer som anlitas utifrån upphandlade avtal
- ansvara för att kunden efterlever lagkrav både gällande upphandlingar enligt LOU och även arbetsmiljölagstiftning utifrån bland annat Bas P och Bas U
- beställa TA-planer, och andra tillstånd, som krävs för uppdragets genomförande

- Du kommer även vara med i kundens beredskapsverksamhet gällande vinterväghållning, där du är delaktig i planering, arbetsledning och utförande av vinterväghållningens insatser.

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för tjänsten bör du ha:

- eftergymnasial utbildning inom anläggning såsom KY/YH-utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- B-körkort
- grundläggande datorkunskaper
- erfarenhet av arbetsledning
- erfarenhet av arbete inom justering och beläggning

Det är meriterande om du har följande erfarenheter:

- erfarenhet av drift och underhåll av gator
- erfarenhet av vinterväghållning
- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- erfarenhet av återställningsarbete efter grävande verk
- Bas P och Bas U utbildning
- erfarenhet av arbete med AMA
- erfarenhet av arbete kring upphandlingar
- erfarenhet av planeringsarbete, vinterväghållning/gatudrift
- erfarenhet av enklare utredningar inom området vägunderhåll/vinterväghållning
- erfarenhet av kontroll av asfalt och beläggning
- utbildning ”Säkerhet på väg”

För att lyckas i rollen som Arbetsledare till enheten ser vi att du har personlig lämplighet, är noggrann samt ha ansvarskänsla. Du har även förmåga att snabbt sätta dig in i uppdraget. Du har god förmåga att planera, strukturera och organisera eget arbete samt ha förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Erfaren Arbetsledare Sökes (Örebro)

Läs mer Sep 12
Att bidra till samhällsutvecklingen inom våra entreprenadprojekt inom mark och anläggning är givande. Att projektera, leda projekt och följa upp jobb från start till slut är ännu roligare. Hos oss får du göra både och. Vi expanderar och nu söker vi en arbetsledare till oss på EZ Gruppen. Inom EZ Gruppen kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet och vision. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist med engagemang, samarbete och ansvar.
Om uppdraget som arbetsledare:
Du kommer i första hand arbeta med verksamhetsnära arbetsledning av mark- och anläggningsprojekt, i varierande storlek och projektlängd, exempel på vad projekten kan innehålla; stenarbeten, park, ledningar, GC vägar, lekplatser, ledningsarbeten och trafikanordningar. Det är ditt ansvar att planera, genomföra och följa upp arbetet. Du stöttar platschefen i det dagliga med exempelvis kundkontakter, samarbeten med våra underentreprenörer, produktionsstyrning, projektstyrning och ekonomiuppföljning. Vi erbjuder dig ett varierat och utvecklande arbete som innebär stort eget ansvar och frihet att självständigt lägga upp och planera din och dina medarbetares arbetsdag.
Tjänsten är heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Du utgår från vårt kontor och rapporterar direkt till operativa chefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har en teknisk examen från högskola eller yrkeshögskola alternativt motsvarande kompetens förvärvad från arbetslivet och har minst 2 års erfarenhet av en arbetsledande funktion inom väg- och markentreprenader. Som person är du strukturerad och har ett ekonomiskt och affärsmässigt sinne. Du är självgående och bidrar gärna med idéer och lösningar när andra ser problem. Som ledare är du engagerad och har en förmåga att ta vara på den yrkeserfarenhet som finns hos företagets medarbetare och kan motivera dem att nå gemensamma mål. B-körkort, datorvana och goda kunskaper i svenska är krav i rollen.
Varför EZ Gruppen?
Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information:
Maila din ansökan med personligt brev och cv till erdal@ezgruppen.se
Märk ansökan med arbetsledare Örebro.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning

Ansök nu

Driftledare till EKC

Läs mer Sep 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos EKC Sverige AB.

Om företaget:

EKC Sverige grundades 1996 och har i sin nuvarande form funnits i Sverige sedan 1999. Sedan starten i Sverige har bolaget varit en betydande aktör inom vägmarkering i Norden. I samband med att det norska skyltföretaget Euroskilt AS blev huvudägare 1999 så började vägmarkeringsverksamheter etableras i Sverige och Norge. Verksamheten i Norge fick namnet Eurostar och ett par år senare etablerades även Eurostar i Danmark. Dessa tre bolag är idag Saferoads skandinaviska vägmarkeringsdivision. EKC Sveriges affärsidé och verksamhet består i att utveckla, sälja och underhålla vägmarkeringar för att på så sätt bidra till en ökad trafiksäkerhet. De vill vara ett innovativt företag i teknisk framkant som erbjuder ett helhetskoncept inom området vägmarkering. Att hålla en hög kvalitetsnivå på såväl nya produkter som underhållsarbete och service är mycket viktigt för dem. Genom en effektiv organisation med korta beslutsvägar är deras ambition alltid att hitta snabba och flexibla lösningar för att upprätthålla en hög servicenivå till ett för kunden fördelaktigt pris.

EKC Sverige AB är en del av Saferoad Group.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Driftledare arbetar du i en övergripande roll med ett arbetsledaransvar över de personer som arbetar i EKCs vägprojekt mot trafikverket. Det innebär att du kan arbeta med ett eller flera projekt samtidigt med tillhörande kontakt och kommunikation med projektägare och resurser. Du arbetar i nära kontakt med andra driftledare, projektledare och säljare samt är med i projektet från att det planläggs till det som sker i det dagliga arbetet ute på site samt att stötta med de finansiella resurserna. Då rollen även innebär externa kontakter med exempelvis Trafikverket, vägverket samt leverantörer drivs du av att koordinera och driva projektet framåt.

Du tillhör ett nordiskt team och samarbetar tillsammans med andra driftledare, säljare och projektledare inom företaget. Du rapporterar till driftansvarig i Sverige.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• 3–5 års erfarenhet av en liknande roll med arbetsledaransvar
• Erfarenhet och förståelse över ekonomi, förhandling och budget i projekt
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande om du har arbetat inom väg- och asfaltbranschen

För att lyckas i rollen är du självgående och trivs att arbeta drivande under stort eget ansvar. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår. Du är noggrann och har förmågan att strukturera och planera projektet från uppstart till leverans där budget och tidsplaner är i fokus. Du arbetar i en omväxlande miljö där din energi, flexibilitet och ditt engagemang är avgörande för en lyckad leverans och fortsatt gott samarbete med interna och externa kontakter.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare Bygg och drift, Park och Gata

Läs mer Sep 1
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Randstad efter en Arbetsledare inom Bygg, drift, park och gata till vår kunds räkning.
Man behöver vara erfaren arbetsledare inom återställningsarbeten, justering och beläggning, vinterväghållning samt gatuunderhåll.

Arbetsplatsen är i Örebro och detta är ett uppdrag med start omgående fram till och med November 2023 med eventuell förlängning.
Detta är en tjänst på heltid och arbetstiderna är  7-16. 

Rollen innebär främst att följa budget och fattade beslut. I tjänsten kommer du även att vara
behjälplig vid kostnadsberäkningar samt se så att projekten följer budgetplanen. Du kommer även att
vara ansvarig för bemanning till viss del samt att planera beredskap, genomföra delfakturering och
inköp av material. Du tar ansvar för helheten, arbetar i team och engagerat bidrar till att utveckla ditt
och kollegornas samarbete.



Ansvarsområden
I din roll som arbetsledare kommer du:
 planera och avropa olika typer av återställningsarbeten, justering och beläggning av asfalt, via ramavtalsentreprenörer
 hantera fakturor
 genomföra kontroller, försyner och besiktningar tillsammans med de ledningsdragande
verken inför kommande, och avslutade, återställningsarbeten
 arbetsleda personal vid återställningsarbeten och gatuunderhåll samt även arbetsleda
entreprenörer som anlitas utifrån upphandlade avtal
ansvara för att vi efterlever lagkrav både gällande upphandlingar enligt LOU och även
arbetsmiljölagstiftning utifrån bland annat Bas P och Bas U
 beställa TA-planer, och andra tillstånd, som krävs för uppdragets genomförande
 vara med i vår beredskapsverksamhet gällande vinterväghållning, där du är delaktig i
planering, arbetsledning och utförande av vinterväghållningens insatser i egen regi samt
även i samarbetet med våra upphandlade entreprenörer).


Kvalifikationer
 eftergymnasial utbildning inom anläggning såsom KY/YH-utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
B-körkort
grundläggande datorkunskaper
erfarenhet av arbetsledning
erfarenhet av arbete inom justering och beläggning
I rollen som arbetsledare ser vi att du har lätt för att ta egna initiativ och kan snabbt anpassa dig
till ändrade omständigheter. Du har förståelse för din roll och hur ditt agerande i den påverkar
gruppens arbete som helhet. Vi ser även att du kan arbeta bra med andra så som kollegor eller
externa parter och har stort intresse i att vilja leverera lösningar. Vidare är du strukturerad och
kan själv driva ditt arbete framåt. 
Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra
parter samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:
 erfarenhet av drift och underhåll av gator
erfarenhet av vinterväghållning
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
erfarenhet av återställningsarbete efter grävande verk
Bas P och Bas U utbildning
 erfarenhet av arbete med AMA
erfarenhet av arbete kring upphandlingar
erfarenhet av planeringsarbete, vinterväghållning/gatudrift
 erfarenhet av enklare utredningar inom området vägunderhåll/vinterväghållning
erfarenhet av kontroll av asfalt och beläggning
 utbildning ”Säkerhet på väg”

I övrigt för att passa i denna roll så är det viktigt att du är/har:
- Noggrann samt har ansvarskänsla
- Relevant kompetens inom sitt ansvarsområde
- Förmåga att snabbt sätta sig in i uppdraget
- Förmåga att planera, strukturera och organisera eget arbete samt ha förmåga att uttrycka sig i
skrift och tal
- God samarbetsförmåga, ge ett professionellt bemötande, kunna skapa och bevara goda relationer
samt vara tydlig i sin kommunikation
- Kunskap inom gällande regelverk och lagstiftning inom sitt ansvarsområde
- Kunna arbeta på plats 3-4 dagar i veckan

Erfarenhet
eftergymnasial utbildning inom anläggning tex KY/YH-utbildning eller liknande utbildning/erfarenhet

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Vägjobb i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Vägjobb i Sverige AB .

Löneadministratör

Löneadministratör
Läs mer Maj 17
Erfarenhet och Personliga egenskaper 


Vi söker en driven löneadministratör som vill bli en del av vårt team på Vägjobb. Som löneadministratör kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att lönehanteringen sker korrekt och i tid för våra anställda. Ditt huvudansvar är lönehanteringen men du kommer också att arbeta med HR-frågor samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Som löneadministratör har du en central roll på arbetsplatsen med en rådgivande funktion, både mot de anställda och mot ledningen. Vi söker därför någon som har en passion för att arbeta med både människor och siffror!


 


Ansvarsområden: 



• Bearbetning av lönerna i enlighet med gällande regler och avtal
• Hantering av lönerelaterade frågor från anställda
• Upprättande av rapporter för redovisningen
• Att hålla dig uppdaterad om nya lagar och bestämmelser inom löneområdet


 


Vi söker någon som har en relevant utbildning eller praktisk bakgrund inom antingen löneadministration, ekonomi, eller HR. Om du uppfyller ovanstående krav och vill bli en del av vårt team, skicka in din ansökan och ditt CV idag!


 


Övrig information  


Start: Enligt överenskommelse 


Omfattning: Heltid (kontorstid), tillsvidareanställning med sex månaders provanställning  


Placering: Örebro, alternativt i Stockholm


Känner du att tjänsten låter intressant är du välkommen med din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.


För mer inormation och frågor: calle.alsterfors@vagjobb.se


 


Om oss


Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.


Besök gärna www.vagjobb.se för mer information.

Ansök nu

Innesäljare/ Marknadsassistent

Innesäljare
Läs mer Mar 29
Innesäljare/marknadsassistent


Nu ger Vägjobb dig chansen att utvecklas och växa med oss på sälj- & marknadsavdelningen. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och stimulerande arbete där du får påverka och bidra i ett expansivt och spännande företag. 


Vi söker dig med stort intresse för försäljning, marknad och kommunikation. Du har lätt att läsa och gillar att arbeta utifrån en tydlig målstyrning och prioritering. Du är initiativrik, tar ansvar och hugger tag i saker när det behövs.


 


Om Vägjobb


Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbetsplatser i trafikmiljö. Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb. Hos oss är jämställdhet med lika rättigheter och villkor för alla en självklarhet. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i ett expansivt företag med korta beslutsvägar.


 


Om tjänsten


Du kommer att driva ett eget aktivt säljarbete mot utvalda målgrupper men även hantera inkommande förfrågningar och orderlägga beställningar.


Du ska utveckla och uppdatera vår webbutik och andra delar av vår hemsida. Du kommer att ta ett stort ansvar för att lägga upp nya produkter i systemen och bidrar även till att utveckla produktsortimentet. I samband med detta kommer du även att ha leverantörskontakter, göra inköp och sköta prissättning i våra system.


Du kommer också producera/uppdatera marknadsföringsmaterial, presentationer samt skriva och publicera inlägg i sociala medier.


För att lycka med allt detta krävs att du gillar att ge service och support men också att du är resultatorienterad, affärsmässig, ordningsam, flexibel och kan arbeta med mycket eget ansvar. Vi bjuder på drivna, schyssta och härliga kollegor och vill att du bidrar med positiv energi och glädje till teamet.


 


Meriterande erfarenheter


Tidigare erfarenhet av försäljning.

Kunskap/erfarenhet från Wordpress, affärssystem, CRM-system.

Erfarenhet att skriva och publicera inlägg i sociala medier.


 


Krav


Att du talar och skriver flytande på svenska.

God engelska i tal och skrift.

God datorvana med kunskap/erfarenhet från Adobes program (Indesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat) och Officepaketet (Powerpoint, Word, Excel)


 


Övrigt


Placeringsort är Örebro.

Tjänsten innebär ett antal resdagar med övernattning.

Tjänsten är heltid 100% med 6 månaders provanställning.

Fast lön med möjlighet till bonus.

Friskvårdsbidrag och roliga personalevents.

Tillträde enlig ök.


Vid eventuella frågor kontakta joakim.tillman@vagjobb.se


(Tjänsten kan komma tillsättas innan annonsens slutdatum).

Ansök nu

Driftassistent med TA-kompetens

Administrativ assistent
Läs mer Jan 11
Är du strukturerad, brinner för service och trivs i en miljö i ständig utveckling? Kanske är du en nyutexaminerad TA-ritare eller har tidigare erfarenheter från arbete på väg och tycker att tjänsten låter spännande?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Om oss
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.
Besök gärna www.vagjobb.seför mer information.
Om tjänsten
I rollen som driftassistent är du depåchefens högra hand, du utför arbetsuppgifter som tilldelas från depåchefen på ett prestigelöst sätt. Du har en nyckelroll hos oss då du och dina kollegor i produktionen planerar och koordinerar våra arbeten samt säkerställer att vi uppfyller våra kunders behov och önskemål. Din arbetsdag består av kontinuerlig kontakt med kunder, underentreprenörer, medarbetare och myndigheter, vilket gör att din sociala kompetens är viktig.
För att lyckas i din roll hos oss krävs det att du är strukturerad och har en känsla för service. Vi är ett tight team som under perioder arbetar under högt tryck, din samarbets- och kommunikationsförmåga är en förutsättning för att du ska trivas hos oss.
Tjänsten innebär viss beredskap enligt schema.
Arbetsbeskrivning:
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av följande:
Orderhantering och samordning av inkommande bokningar.
Stötta produktionen med förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Hantera TA-ritningar samt tillhörande ansökningsprocesser.

Meriterande egenskaper/erfarenheter:
Kunskaper inom TA och/eller TA-ritning
Branscherfarenhet med APV eller liknande
Tidigare arbete med resursplanering/logistik/kundservice
Meriterande systemvana:
Bluebeam eller likvärdigt program
Krav:
B-körkort
God svenska i tal och skrift
God datorvana
Övrigt:
Placeringsorten är Örebro
Tjänsten är heltid (100 %) med 6 månader provanställning
Lön enligt överenskommelse
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden gått ut
Vid ev frågor, kontakta Depåchef Isabelle Ermeryd isabelle.ermeryd@vagjobb.seeller Regionchef Anna Nylander Rungner, anna.nylander@vagjobb.se

Ansök nu

Depåassistent

Administrativ assistent
Läs mer Feb 15
Är du strukturerad, brinner för service och trivs i en miljö i ständig utveckling? Tycker du att tjänsten låter spännande? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om oss
Som medarbetare är du en del av Team Vägjobb där vi eftersträvar en trygg arbetssituation och gemenskap med respekt för individen. Sedan år 2005 har vi varit drivande i arbetet med att skapa trygghet för personal och trafikanter vid arbeten i trafikmiljö. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en organisation med korta beslutsvägar.
Besök gärna www.vagjobb.seför mer information.
Om tjänsten
I rollen som depåassistent är du depåchefens högra hand, du utför arbetsuppgifter som tilldelas från depåchefen på ett prestigelöst sätt. Du har en nyckelroll hos oss då du och dina kollegor i produktionen planerar och koordinerar våra arbeten samt säkerställer att vi uppfyller våra kunders behov och önskemål. Din arbetsdag består delvis av kontakt med kunder, underentreprenörer, medarbetare och myndigheter, vilket gör att din sociala kompetens är viktig.
För att lyckas i din roll hos oss krävs det att du är strukturerad och har en känsla för service. Vi är ett tight team som under perioder arbetar under högt tryck, din samarbets- och kommunikationsförmåga är en förutsättning för att du ska trivas hos oss.
Arbetsbeskrivning:
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av följande:
Stötta produktionen med förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Orderhantering och samordning av inkommande bokningar.

Meriterande egenskaper/erfarenheter:
Branscherfarenhet med APV eller liknande
Tidigare arbete med resursplanering/logistik/kundservice

Krav:
B-körkort
God svenska i tal och skrift
God datorvana

Övrigt:
Placeringsorten är Örebro
Tjänsten är heltid (100 %) med 6 månader provanställning
Lön enligt överenskommelse
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse
Tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden gått ut
Vid ev frågor, kontakta Depåchef Isabelle Ermeryd isabelle.ermeryd@vagjobb.seeller Regionchef Anna Nylander Rungner, anna.nylander@vagjobb.se

Ansök nu

TMA-chaufför för projektanställning

Drift- och vägunderhållsarbetare
Läs mer Okt 12
Rollen hos oss:
Vi söker nu en person med C-kort, gärna med erfarenhet av TMA-körning. Du bör vara bosatt i eller i närområdet av Värnamo då arbetet kommer bedrivas däromkring.
Dina egenskaper:
Vi söker dig som är praktiskt lagd, ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. C-kort krävs samt god svenska i tal ock skrift. APV 1.1-1.3 samt 2.1 är meriterande.
Ytterligare information:
Anställningen är en schemalagd heltids projektanställning om två år med start under hösten 2022, tillträde enligt överrenskommelse. Vi följer SEKO väg och banavtal, lön och övriga villkor enligt avtal.
Vi erbjuder: 
Här på Vägjobb erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Låter detta intressant, eller har du frågor? Skicka din ansökan till anna.nylander@vagjobb.sesenast 31/10.

Ansök nu