Örebro: Elevkoordinator till Engelbrektsskolan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elevkoordinator till Engelbrektsskolan i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta med att stötta elever i deras studie- och sociala utveckling? Har du även ett engagemang i att se ungdomar växa och utvecklas, då kan detta vara jobbet för dig! 

Om tjänsten

Som elevkoordinator på Engelbrektsskolan kommer du på ett främjande, förebyggande och åtgärdande sätt stötta elever i deras lärande och personliga utveckling. Du kommer att samarbeta med pedagoger och skolans övriga personal i att hitta bästa vägarna framåt för våra elever och är en viktig stödperson i deras utveckling. Vidare kommer du också samarbeta med vårdnadshavare samt med myndigheter och institutioner som är viktiga resurser för elevers utveckling. Ditt arbete kommer också innebära att delta på mentorssamtal, utvecklingssamtal m.m. samt representera arbetslag i Trygghetsteamet och andra adekvata samarbetsgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter:

• handleda och stödja elever i socialt samspel och i studiesituationer
• medverka till att skapa en trygg miljö på skolan, samt deltar i skolans trygghetsteam
• verka för att stärka elevernas studiemotivation, lärande, utveckling och hälsa
• förebygga och följa upp uppkomna händelser och konflikter genom att finnas på plats i exempelvis klassrumsmiljön genom att samtala med berörda parter
• samverka med skolledning, elevhälsoteam, lärare, vårdnadshavare, skolans övriga personal, samt externa aktörer i arbetet med att öka måluppfyllelsen för eleverna
• samordna, planera och genomföra insatser kring problematisk skolfrånvaro

Om arbetsplatsen
Engelbrektsskolan ligger nära Örebros stadskärna och vår vackra stadspark, närmare bestämt vid Svartån (Slussen). Här finns elever från skolår 4 till skolår 9, totalt ca 700 elever och ca 100 anställda. I skolan finns också grundsärskola för skolår 4-9 samt träningsskola för åk 7-9. Skolan har också ett fritidshem för skolår 4-6. Skolans profil är dans och fotboll. Engelbrektsskolan drivs sedan några år som kommunal intraprenad. 

Du kan läsa mer om vår skola på: orebro.se/engelbrektsskolan 

Här kan du se mer om vårt Engelbrektslyft: orebro.se/engelbrektslyftet

Kvalifikationer
Som elevkoordinator är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, då du i rollen har mycket kontaktytor med elever, pedagoger, vårdnadshavare etc. Du relaterar till andra på ett lyhört sätt och kan även lösa eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Det är viktigt att du kan skapa och bibehålla professionella relationer och är utåtriktad i sociala sammanhang. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv upp dina processer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Krav:

• adekvat högskoleexamen om minst 180 hp med inriktning socialt arbete, såsom beteendevetenskap, socialpedagog eller socionom, alternativt annan högskoleexamen som kan bedömas som relevant

Meriterande:

• erfarenhet av att arbeta inom skola eller annan ungdomsverksamhet
• erfarenhet av arbete i liknande roll
• kunskap och/eller erfarenhet av MI

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 8 januari eller enligt överenskommelse t.o.m. 11 juni 2024

Antal tjänster: 1

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 november. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Socionom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Socionom.

Spännande Möjlighet för Socionomer i Örebro!

Läs mer Nov 21
Brinner du för socialt arbete och söker nya utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som socionom i Örebro.
Om Oss:
Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta socionomer med spännande uppdrag inom socialt arbete och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer mellan våra socionomer och arbetsgivare.
Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet.
Efter varje utförd arbetsvecka donerar vi en del av vinsten till Barncancerfonden.
Vi Söker:
Nu söker vi kontakt med nya engagerade socionomer som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll.
Krav:
Socionomexamen
Engagemang och professionalism
Förmåga att arbeta självständigt och i team
3 års erfarenhet

Vi Erbjuder:
Spännande och varierande uppdrag
Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor
En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Familjehemskonsulent till Nytida Familia i Örebro!

Läs mer Jul 6
Nu söker vi på Nytida Familia en familjehemskonsulent till vårt kontor i Örebro. Tjänsten är ett vikariat med goda möjligheter till tillsvidare anställning. Arbetet innebär handledning av våra familjehem i området. Vi erbjuder ett flexibelt, självständigt och utvecklande jobb. Sök tjänsten senast 2023-07-31.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Vi gör världen lite bättre, en människa i taget”
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Nytida tillsammans med oss! Vi ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Nytida finns i hela Sverige. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och växa. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet betyder det att varje enskild person i alla våra verksamheter ska leva ett så gott liv som möjligt och bemötas med respekt. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som arbetar hos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu en familjehemskonsulent till vårt kontor i Örebro. Du kommer att arbeta tillsammans med flera familjehemskonsulenter på det kontoret och i teamet finns ytterligare kollegor på vårt kontor i Sala och Hedemora. Även om arbetet ställer höga krav på självständighet, så finns dina kollegor och din närmaste chef alltid nära dig.

Vi erbjuder en rimlig arbetsbelastning och vi värnar om att arbetstyngden inte överstiger kvalitén i de uppdrag vi ansvarar för. Arbetet kräver att du har körkort.

Du har ansvar för att bistå familjehemmen med stöd och handledning. Du rekryterar och utreder familjehem samt deltar vid matchning av förfrågningar. Tillsammans med dina kollegor anordnar du utbildningsdagar till familjehemmen. Du har en hög service och tillgänglighet gentemot vår uppdragsgivare som är socialtjänsten och ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Du rapporterar både skriftligen och personligen till uppdragsgivaren. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Dina kvalifikationer

Du ska vara utbildad Socionom eller inneha en annan likvärdig utbildning. Vi ser det som en fördel om du har utbildning i eller erfarenhet av KBT. Dock är personlig lämplighet av stor vikt och de utbildningar som krävs kan tillhandahållas av arbetsgivaren.

Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har lust att tillsammans i arbetslaget göra skillnad för de barn och ungdomar du möter i din yrkesroll. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.
Du bör vara öppen för flexibla arbetstider, då det ibland krävs kvällsarbete.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.
Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Vi erbjuder
En arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, möjligheter att påverka och närvarande ledare som deltar i det dagliga arbetet. Våra medarbetare får kompetensutveckling bland annat via vår utbildningsenhet LÄRA. Vi har kollektivavtal med tjänstepension och friskvårdsbidrag. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Övrigt
Anställningsform: Vikariat under föräldraledighet.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-07-31.
För mer information kontakta: Malena Hedlund telefon 073-701 81 21.

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Familjehemskonsulent till Nytida Familia i Örebro!

Läs mer Jun 30
Nu söker vi på Nytida Familia en familjehemskonsulent till vårt kontor i Örebro. Tjänsten är ett vikariat med goda möjligheter till tillsvidare anställning. Arbetet innebär handledning av våra familjehem i området. Vi erbjuder ett flexibelt, självständigt och utvecklande jobb. Sök tjänsten senast 2023-07-31.

Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Vi gör världen lite bättre, en människa i taget”
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Nytida tillsammans med oss! Vi ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Nytida finns i hela Sverige. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och växa. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet betyder det att varje enskild person i alla våra verksamheter ska leva ett så gott liv som möjligt och bemötas med respekt. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som arbetar hos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu en familjehemskonsulent till vårt kontor i Örebro. Du kommer att arbeta tillsammans med flera familjehemskonsulenter på det kontoret och i teamet finns ytterligare kollegor på vårt kontor i Sala och Hedemora. Även om arbetet ställer höga krav på självständighet, så finns dina kollegor och din närmaste chef alltid nära dig.

Vi erbjuder en rimlig arbetsbelastning och vi värnar om att arbetstyngden inte överstiger kvalitén i de uppdrag vi ansvarar för. Arbetet kräver att du har körkort.

Du har ansvar för att bistå familjehemmen med stöd och handledning. Du rekryterar och utreder familjehem samt deltar vid matchning av förfrågningar. Tillsammans med dina kollegor anordnar du utbildningsdagar till familjehemmen. Du har en hög service och tillgänglighet gentemot vår uppdragsgivare som är socialtjänsten och ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Du rapporterar både skriftligen och personligen till uppdragsgivaren. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Dina kvalifikationer

Du ska vara utbildad Socionom eller inneha en annan likvärdig utbildning. Vi ser det som en fördel om du har utbildning i eller erfarenhet av KBT. Dock är personlig lämplighet av stor vikt och de utbildningar som krävs kan tillhandahållas av arbetsgivaren.

Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har lust att tillsammans i arbetslaget göra skillnad för de barn och ungdomar du möter i din yrkesroll. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.
Du bör vara öppen för flexibla arbetstider, då det ibland krävs kvällsarbete.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.
Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/).

Vi erbjuder
En arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, möjligheter att påverka och närvarande ledare som deltar i det dagliga arbetet. Våra medarbetare får kompetensutveckling bland annat via vår utbildningsenhet LÄRA. Vi har kollektivavtal med tjänstepension och friskvårdsbidrag. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Övrigt
Anställningsform: Vikariat under föräldraledighet.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-07-31.
För mer information kontakta: Malena Hedlund telefon 073-701 81 21.

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Familjebehandlare till Bryggan

Läs mer Nov 28
Är du en driven och engagerad person som vill göra verklig skillnad? Vill du vara med och bidra till att hjälpa barn och ungdomar bort från utanförskap? Välkommen till ett stimulerande, utmanande och utvecklande arbete där vi jobbar tillsammans i ett tvärprofessionellt team.

Om tjänsten 
En fungerande skolgång är den största skyddsfaktorn samhället kan ge för att motverka psykisk ohälsa. Därför är det viktigt att arbeta för att de elever som av olika skäl inte kommer till skolan ges möjlighet att ta sig tillbaka och återerövra sin skolgång. Det är just detta som är Bryggans uppdrag. Genom att erbjuda stöd och möjlighet att delta i skola på Bryggan så är målet att eleverna kan ta sig tillbaka till sin hemskola för att färdigställa sin skolgång.

Arbetet bedrivs i familjers hem, i Bryggans lokaler eller på annan plats som bedöms som viktig för arbetet. Ditt ansvar är att bidra med psykosocialkompetens för att ge enskilda elever och vårdnadshavare det stöd de behöver som ska leda till en fungerande hem- och skolsituation för eleven.

Arbetet utgår från Magelungens hemmasittarprogram som är en välbeprövad arbetsmetod. De enskilda uppdragen kommer från IFOs myndighetskontor.

Exempel på arbetsuppgifter:

• arbeta med stöd- och behandlingsinsatser för eleven och deras familjer
• upprätta, genomföra och följa upp genomförandeplaner
• dokumentera löpande i våra verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
Vi på Bryggan har våra lokaler vid Vasatorget i Örebro. Lokalerna är anpassade så att varje elev har sin egen plats i klassrummet och möjlighet att skärma av sig. Vi har även många övriga ytor på Bryggan som kan användas för skolarbete och samtal. Här arbetar tre familjebehandlare och tre lärare tillsammans i ett tvärprofessionell team. 

Syftet med vår familjebehandling är att hjälpa både elev och föräldrar att orka göra den förändring som behövs för att eleven ska kunna få den undervisning som eleven har rätt till och önskar. Arbetet utgår från en systemisk grund med målet att ge stöd till hela familjen för den förändring som ska till. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi ser att du arbetar bra tillsammans med andra människor och att du uppskattar att arbeta i team. Du har en god förståelse för människors olika förutsättningar och hanterar uppkomna situationer med ett lugn. Du tar även självständigt ansvar för dina uppgifter och förblir motiverad tills resultat är uppnådda. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket bland annat innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• utbildad socionom eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig och omfattande 210 hp
• B-körkort

Meriterande:

• utbildning i Magelungens hemmasittarprogram
• utbildning i KBT steg 1
• erfarenhet av behandlingsarbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: januari

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Om du erbjuds anställning kan du bli skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 december.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Överförmyndarhandläggare

Läs mer Nov 30
Vill du jobba för samhällets mest utsatta, se till att de får sina rättigheter tillgodosedda och samtidigt bidra till utveckling av överförmyndarkansliet?
Hos oss får du ett jobb med stor betydelse och du blir en viktig del i det strategiska arbetet när Örebro kommun utvecklas. Välkommen med din ansökan. 

Om tjänsten 
Nu kan vi på överförmyndarkansliet erbjuda dig som vill ha ett ansvarsfullt och omväxlande arbete en roll som överförmyndarhandläggare i vårt team. Hos oss ingår du i ett team där du både enskilt och i samarbete med kollegor arbetar för att driva och utveckla det strategiska arbetet inom överförmyndarkanslitet framåt. I rollen som handläggare arbetar du med digital verksamhetsutveckling och systemadministration. Överförmyndarkansliet har särskilt fokus på att digitalisera verksamhetens tjänster och processer för att underlätta för gode män, förvaltare och förmyndare.

I rollen ingår ett nära samarbete med verksamhetschefen. Som överförmyndarhandläggare kommer du vara en del av vårt pågående utvecklingsarbete där fokus ligger på att ge stöd och service för att upprätthålla god rättssäkerhet till våra medborgare. Vi hoppas att du vill vara en del av vår utvecklingsresa för att forma och driva en verksamhet som har service och kvalitét i fokus.

 

Exempel på arbetsuppgifter:

• utreda ansökningar och anmälningar gällande god man, förvaltare och förmyndare
• ansöka och skriva yttrande till tingsrätt
• företräda överförmyndarnämnden i domstol
• ansvara för att ärenden får en rättsenlig och effektiv handläggning
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• registrera, förhandsgranska, begära in kompletteringar och granska årsräkningar från ställföreträdare
• kontakt med huvudmän, anhöriga, ställföreträdare och myndigheter

Om arbetsplatsen
På överförmyndarkansliet möter du ett ansvarsfullt och omväxlande arbete. På uppdrag av och i nära samarbete med överförmyndarnämnden är enhetens ansvar att utifrån huvudmans behov och den lagstiftning som reglerar detta skapa trygghet via en öppen och nära dialog samt rättssäker och trygg myndighetsutövning. Du blir en del av ett team med 18 medarbetare.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann och styrs utifrån mål och kvalitetsstandard samt löser numeriska underlag snabbt och korrekt. Då arbetet är utåtriktat med mycket kontakt med medborgare krävs det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och en förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar samtidigt som du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Som handläggare hos oss är det viktigt att du tar ansvar för din uppgift och arbetar både självständigt och tvärfunktionellt tillsammans med kollegor. Du driver dina processer framåt där du och dina kollegor planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och där tidsramar följs. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare kräver arbetet att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en god administrativ förmåga samt har lätt för att dokumentera information.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• högskoleutbildning om minst 180 hp, gärna inriktning mot juridik, socialt arbete/socionom, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter



Meriterande:

• erfarenhet med att utreda och besluta inom myndighetsområde 
• erfarenhet av arbete med handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att ha arbetat med eller studerat överförmyndarfrågor 
• erfarenhet av verksamhetssystem Wärna Go

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 december.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Operativ Service Desk Manager till Support, Service och Processtödsenheten

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 5
Nytt
Som ett led i vårt utvecklingsarbete med enheten för IT Support, Service och Processtöd kompletteras nu teamet med en operativ Service Desk Manager (SDM). Service Desk Manager utgör en nyckelroll i Digitaliseringsavdelningens IT-supportleverans till verksamheten och är ansvarig för den löpande, operativa driften av kommunens IT-supportteam.

Om tjänsten

I rollen som Service desk Manager kommer du att coacha och arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support. Du ansvarar för att våra beslutade processer följs och är delaktig i att förbättra dessa. Du förväntas vara ett operativt stöd till teamet i deras service mot våra slutanvändare samt jobbar aktivt med utveckling av de delar i vårt ITSM verktyg, CA SDM, som rör IT Support. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra användarstödet i kanalerna som våra förvaltningsobjekt använder för att kommunicera med våra slutanvändare.

Rollen är operativ och innebär att du förväntas hantera supportärenden samt andra administrativa uppgifter såsom, t.ex. schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef. 

Service Desk Manager utgör en viktig del av kommunen ITIL processteam och arbetet med kvalitetssäkringen av avdelningens tjänsteleveranser. Som Service Desk Manager förväntas du ha löpande kontakt med verksamhetens kravställare för att säkerställa att vi levererar våra tjänster enligt kända förväntningar som bygger på verksamhetens behov och krav 

Exempel på arbetsuppgifter

• arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån beslutade processer
• kvalitetssäkring av användarstödet i kanalerna som använts av våra förvaltningsobjekt.
• schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef

Om arbetsplatsen

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.

Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?

Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Du har goda ledaregenskaper. Du arbetar resultatinriktat och har förmåga att leda, delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Du kan självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och gillar förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ITSM/Service Desk-området
• du har goda kunskaper inom ITIL Service Operation.
• erfarenhet av planering och styrning inom en IT-organisation
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• ledarerfarenheter
• erfarenhet av etableringsprojekt inom Service Desk/ITSM-området, t ex projekt för uppbyggnad av Service Desk eller implementation av ITIL-processer.
• erfarenhet av att etablera rapporteringsformer till intressenter utifrån överenskomna KPI:er.
• erfarenhet av ITIL Continual Service Improvement. 
• erfarenhet av att kvalitetssäkra supportleveransen tillsammans med leverantörer inom infrastrukturområdet , när det gäller exempelvis nätverk, telefoni, andra infrastruktur-leveranser.
• erfarenhet av att konfigurera Service Desk-verktyg såsom CA SDM, ServiceNow eller dylikt liknande samt att bygga upp stöd för ITIL-processer i motsvarande verktyg.


Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 januari.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Undersköterska alternativt vårdbiträde till Haga/Karlslund hemvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 5
Nytt
Har du en positiv grundsyn och en vilja att hitta lösningar? Brinner du för att ge en god vård och omsorg till andra? Då är det dig vi söker till Haga/Karlslund hemvård!

Om tjänsten
Haga och Karlslund hemvård är två hemvårdsgrupper där vi samarbetar kring våra kunder och arbetet i stort. Här kommer du tillsammans med dina kollegor stötta kunderna i de dagliga sysslorna. Vi arbetar i team med undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor och arbetsterapeuter. Vissa av våra kunder har omfattande omvårdnadsbehov, andra behöver hjälp med att ta på sig sina strumpor. Oavsett vad de behöver hjälp med finns vi till som stöd i deras vardag.

Hos oss har du möjligheten att bli del av en arbetsgrupp med bred kompetens där vi både samarbetar med andra och arbetar självständigt med våra kunder. Vi vill därför att du, som vi, har ett engagemang i det du företar dig. Du gör det lilla extra för dina kollegor och för våra kunder, och har en insikt om att du är en av de viktigaste personerna i våra kunders vardag.

Tillsammans med oss har du möjligheten att bidra till en god vård och omsorg inom hemvården!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge personlig omvårdnad och service utifrån kundens individuella behov
• arbeta utifrån rehabiliterande förhållningssätt
• dokumentera i våra verksamhetssystem för att säkra trygg och kvalitativ omvårdnad till kunden
• samverka med omvårdnadspersonal, arbetsterapeut och sjuksköterska utifrån kundens behov
• tillsammans med resten av arbetsgruppen ska du vara delaktig i att utveckla arbetssätt och metoder inom hemvården

Om arbetsplatsen
Haga hemvård består av cirka 25 medarbetare och utgår ifrån lokaler på Skäpplandsgatan 31-33 vid Haga centrum. Enheten har ungefär 170 kunder, varav hälften har dagliga eller veckovisa besök, i områdena Västhaga och Oxhagen. Det geografiska upptagningsområdet är relativt litet och det är cykelavstånd till alla kunder.

Karlslund hemvård består av cirka 30 medarbetare som är uppdelade i två grupper, en tätortsgrupp som utgår ifrån Karlslundsgården och en landsbygdsgrupp som utgår ifrån Vintrosahemmet. Enheten har ungefär 150 kunder, varav hälften har dagliga eller veckovisa besök. Det geografiska upptagningsområdet är varierande, därav används både cykel och bil i tjänsten.

Haga hemvård och Karlslund hemvård har ett nära samarbete, vilket innebär att personal på de båda enheterna ibland jobbar ”över gränserna”. Det innebär att du som medarbetare är anställd hos en av enheterna, men kan tillfälligt lånas ut till någon av de andra enheterna vid behov.

Kvalifikationer
Vi ser att du har ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du är trygg, förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och visar omtanke mot våra kunder. Att vara professionell i din yrkesroll och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du är bra på att kommunicera och arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• kunna cykla

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• B-körkort
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av arbete inom hemvård
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Treserva, Medvind, TES

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 5-6. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Arbetstid: schemalagd dag/kväll och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Om du blir aktuell för tjänsten och saknar vårdutbildning kommer utbildning att ingå som en del i anställningen. Mer information om detta ges under rekryteringsprocessen. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 december. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Förskollärare till Ekebergabacken

Förskollärare
Läs mer Nov 20
Är du en engagerad förskollärare som vill arbeta naturnära? Vill du vara med och utveckla pedagogiska lärmiljöer tillsammans med oss på Ekebergabackens förskola? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
Välkommen till Ekebergabackens förskola! Här strävar vi efter att tillsammans med barn och vårdnadshavare skapa en förskola där trygghet, nyfikenhet, lust och glädje präglar verksamheten. Vårt systematiska kvalitetsarbete sätter barnet i fokus, ger stöd och struktur i den dagliga verksamheten och vi arbetar aktivt med ”Vi-känslan” i huset. Det är viktigt att våra barn har inflytande över sin vardag och våra vårdnadshavare känner sig delaktiga. ICDP (vägledande samspel) genomsyrar vår förskola och är ett förhållningssätt där barnen möts med glädje, respekt, nyfikenhet och struktur utifrån varje barns förutsättningar. Som nyexaminerad förskollärare erbjuder vi ett introduktionsprogram inom förskoleområdet där vi ger dig verktyg för att utveckla din kompetens.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• leda, organisera, planera, genomföra och utveckla undervisningen
• dokumentera, följa upp, analysera och utvärdera utbildningen
• ansvara och arbeta för att varje barn och gruppen får sina behov tillgodosedda, utifrån att tillämpa ett demokratiskt arbetssätt
• ansvara för att erbjuda en god miljö för omsorg, utveckling, lek och lärande
• ansvara för utvecklingssamtalens innehåll, utformning och genomförande

Om arbetsplatsen
Vår förskola Ekebergabacken är belägen i Ekeby-Almby, cirka sex kilometer öster om Örebro. Förskolan består av fem avdelningar med plats för cirka 90 barn i åldrarna 1-5 år. Vår verksamhet bedrivs i ett hus med en sammanhängande stor och fin utegård. Dessutom har vi närhet till Hjälmaren, skog och natur, som vi enkelt kan nå med våra lådcyklar. Vår närhet till naturen möjliggör för utomhuspedagogik, vilket är en viktig del i förskolans verksamhet. Vi har ett eget tillagningskök med kock som lagar vår goda mat. 

Läs mer om vår förskola här: www.orebro.se/ekebergabacken

Läs mer om hur det är att arbeta som förskollärare i Örebro på orebro.se/jobb/forskollarare!

 

Kvalifikationer
Som förskollärare har du god förståelse för hur barnen tar till sig kunskap och kan därmed anpassa ditt sätt utifrån barns olika förutsättningar. För att uppnå förskolans mål förväntas du vara driven och ta ansvar för dina uppgifter. Vi vill ha en god miljö på förskolan vilket du bidrar till genom att ha ett flexibelt förhållningsätt och förmågan att anpassa dig efter behov och situation. Därtill lyssnar och kommunicerar du väl med kollegor, barn och vårdnadshavare, samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• legitimerad förskollärare, alternativt inneha behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation

Meriterande 

• erfarenhet av arbete på förskola
• erfarenhet/utbildning i ICDP (vägledande samspel)
• erfarenhet av IKT/digitala verktyg i förskolan
• VFU-handledarutbildning, 7,5 hp

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat

Sysselsättningsgrad: 100% gällande tillsvidare och 75% gällande vikariat.

Tillträde tillsvidaretjänsten: 8 januari eller enligt överenskommelse.

Tillträde vikariatet: from 8 januari eller enligt överenskommelse tom juni 2024

Antal tjänster: 2

Övrig information
Förskollärarlegitimation ska bifogas i ansökan tillsammans med behörighetsförteckning, alternativt examensbevis som berättigar dig till en legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 november.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Timvikarier inom kök

Restaurangbiträde
Läs mer Dec 1
Vill du laga god och hälsosam mat till våra barn, elever och äldre i Örebro kommun? Nu erbjuds du möjlighet att få bidra med ditt engagemang och din kunnighet i köket.

Om tjänsten
Vi söker dig som kan jobba som restaurangbiträde och/eller kock inom förskola, skola och äldreomsorg. Dina arbetsuppgifter innefattar att laga god och näringsrik mat till våra invånare. Detta innebär att tillgodose de olika behoven som finns utifrån allergier och specialkost för att ge dem en trevlig upplevelse av måltiden.

Exempel på arbetsuppgifter


• laga, servera och presentera klimatsmarta luncher anpassade för respektive målgrupp
• utföra alla i kök/restaurang förekommande arbetsuppgifter, t.ex. städning och disk
• arbete med egenkontroll och följa arbetsplatsens rutiner för hygienarbete

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Du är ansvarstagande, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har ett gott och respektfullt bemötande till både kollegor och matgäster. Du har lätt för att ta egna initiativ och samarbeta med andra. Du är en trygg och pålitlig person som kan hantera stressfulla situationer. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• du är minst 18 år och kockutbildning, alternativt erfarenhet av arbete i kök
• du kan vikariera inom samtliga kök inom Örebro kommun 

Meriterande


• B-körkort
• erfarenhet av arbete i storkök
• erfarenhet av att laga specialkost

Omfattning och tillträde
Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: 40-100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 10-20

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret hos Polisen. Du kan läsa mer på https://polisen.se/tjanstertillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 

Tänk på att det kan dröja upp till två veckor att få hem ditt registerutdrag!

Som en del av urvalsprocessen tillämpar vi språktester. 

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 december. Urval, tester och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så sök redan idag.

Majoriteten av urvalet kommer ske i mellandagarna för att intervjuer ska hållas i januari.

För att din ansökan ska hanteras ska den innehålla: CV, betyg/intyg med tillhörande kursöversikt.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Timvikarier inom förskola

Barnskötare
Läs mer Dec 1
Är du nyfiken på barnens lärande och utveckling i förskolan? Nu söker vi vikarier som vill arbeta inom förskolan och ge barnen den bästa starten på sitt livslånga lärande! 

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter innefattar att tillgodose barnens omsorgsbehov samt aktivt bidra till barnens lärande under tiden de vistas på förskolan. Dessa innebär både praktiskt stöd och hjälpa barnen förstå hur saker fungerar med hjälp av läroplanen för förskola som grund.  

Exempel på arbetsuppgifter


• hjälpa och stötta barnen vid på- och avklädning av ytterkläder vid byte mellan aktivitet inomhus och utomhus
• hjälpa och stötta barnen vid fruktstund, lunch och mellanmål
• hjälpa och stötta barnen i lek och aktivitet
• läsa böcker 
• bidra till vardaglig dokumentation och administration på förskolan

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Som person är du självgående, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter barnens, kollegornas och vårdnadshavarnas behov. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• du är minst 18 år och har avslutat gymnasieutbildning eller yrkesutbildning genom t.ex. Komvux 
• du kan vikariera på samtliga förskolor inom Örebro kommun 

Meriterande


• B-körkort
• utbildning inom barn och fritid 
• annan likvärdig utbildning och/eller tidigare erfarenhet av liknande arbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: 40-100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 30

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret hos Polisen. Du kan läsa mer på https://polisen.se/tjanstertillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 

Tänk på att det kan dröja upp till två veckor att få hem ditt registerutdrag!

Som en del av urvalsprocessen tillämpar vi språktester. 

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 december. Urval, tester och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så sök redan idag.

Majoriteten av urvalet kommer ske i mellandagarna för att intervjuer ska hållas i januari.

För att din ansökan ska hanteras ska den innehålla: CV, betyg/intyg med tillhörande kursöversikt.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Timvikarier inom grundskola och anpassad grundskola

Elevassistent
Läs mer Dec 1
Vill du göra skillnad för ungdomar i deras vardag? Vi söker timlärare, elevassistenter och fritidshemsassistenter. Du kan ansöka till alla tre eller välja om du bara vill jobba inom en specifik yrkeskategori.

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter är väldigt varierande och beror på vilken roll du går in i för dagen. Som timvikarie inom grundskola och anpassad grundskola är du med elever både enskilt och i grupp under deras skoldag, där du stöttar i deras sociala utveckling och fostran, samt i deras lärande. Det kan vara i klassrum, på fritidshemmet, i korridorerna och ute på rasterna.

Exempel på arbetsuppgifter


• ersätta ordinarie personal kopplat till deras arbetsuppgifter
• arbetslagsarbete
• assistera elever i behov av särskilt stöd
• vid behov undervisa inom särskilda ämnen
• bidra till vardaglig dokumentation och administration

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Som person är du självgående, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter elevernas, kollegornas och vårdnadshavarnas behov. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• minst 18 år och avslutad gymnasieutbildning
• möjlighet att vikariera på samtliga grundskolor inom Örebro kommun 

Meriterande


• påbörjad eller avslutad lärarutbildning
• annan pedagogisk utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: 40-100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 30-40

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret hos Polisen. Du kan läsa mer på https://polisen.se/tjanstertillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 

Tänk på att det kan dröja upp till två veckor att få hem ditt registerutdrag!

Som en del av urvalsprocessen tillämpar vi språktester. 

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 december. Urval, tester och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så sök redan idag.

Majoriteten av urvalet kommer ske i mellandagarna för att intervjuer ska hållas i januari.

För att din ansökan ska hanteras ska den innehålla: CV, betyg/intyg med tillhörande kursöversikt.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu