Örebro: Samordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Alla har rätt till professionell tolk!
Tecken & Tolk tillhandahåller tolktjänster för personer med hörselnedsättning, dövhet och kombinerad syn- och hörselnedsättning.
Vi står för Stabilitet, Kvalité och Glädje! Vill du arbeta i ett lärande företag och aktivt arbeta med ständiga förbättringar? Tycker du samtidigt om att jobba nära i ett team där samarbete grundar sig på ett givande och tagande? Då kan du vara något för oss, läs mer och sök redan idag! Vi söker två nya kollegor till vår samordningsenhet med huvudsaklig utgångs ort Örebro.
Tecken & Tolk har en varierad kundkrets vilket återspeglar sig i uppdragsförfrågningarna. Målet med varje uppdrag är att tillgodose alla inblandade parters behov av kommunikation.
I rollen som samordnare ingår att ta emot tolkbeställningar och inhämta alla uppgifter som krävs för en fullständig beställning. Utifrån fullständig beställning ska samordnare för varje uppdrag ha förmågan att tillgodose att rätt resurs matchas till önskat behov samt att företagets resurser används optimalt.
Därför krävs en förmåga att snabbt fatta beslut samt att vara bra på att kommunicera med såväl kunder som personal. Du har kontakt med beställare, kunder, tolkar m fl via vår växel, mail och andra digitala verktyg. Vidare ansvarar du även för andra administrativa arbetsuppgifter, såsom att skriva offerter, upprätta bemanningslistor, delta i kundmöten samt ansvara för samarbetssamtal med tolkar.
Du arbetar i molnbaserade program samt använder och sköter den tekniska utrustning som krävs för befattningen (dator, appar mm). Det är i rollen som samordnare du har kunskap om avtal till kund och underleverantör.
Du engagerar dig i såväl din egna yrkesutveckling som företagets utveckling exempelvis genom att delta i olika mötesformer såsom arbetsplatsträffar, tema- och företagsdagar.
För att du ska passa som samordnare behöver du:
Ha hög stresstålighet och kunna hantera flera parallella ärenden.
Kunna hantera snabba förändringar och nya förutsättningar på ett föredömligt sätt.
Ha hög förmåga att kunna samarbeta med kollegor, ledning och kunder.
Vara trygg i din yrkesroll och har förmågan att tydliggöra tolkens roll och förutsättningarna för tolkanvändarna.



Du har:
En gymnasieexamen arbetsgivaren anser lämplig för rollen.
Arbetat med samordning, kundtjänst eller likvärdigt.
Mycket goda kunskaper i svenska språket i skrift såväl som läsförståelse och kommunikation.
Mycket goda kunskaper i och kan kommunicera obehindrat på svenskt teckenspråk.
Goda datorkunskaper och grundläggande ekonomiska kunskaper.
B-körkort.
Kunskap om abetsrättsliga lagar, detta är meriterande och inget absolut krav.



I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Urval kommer att ske löpande.
Vi erbjuder en heltid tillsvidareanställning (med provanställning) och ett vikariat heltid t om 30 juni 2024 med ev möjlighet till förlängning.
Om företaget:
Företaget har funnits i mer än 10 år och finns idag i Stockholm, Västra Götalandsregionen och Örebro. Företaget har i dag nära 100 personer anslutna till organisationen, varav cirka 30 personer är heltidsanställda.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Nedan visas andra jobb i Örebro som Underhållsmekaniker och maskinreparatörer.

Logistikkoordinator till Orica

Läs mer Mar 11
Vill du ha ett utvecklande jobb där du tillsammans med kollegor jobbar för att leverera så smidiga produktion och transportlösningar som möjligt? Här har du chansen att ta med dig värdefulla erfarenheter inom logistik och planering. Nu finns möjligheten att vidareutveckla din karriär hos ett multinationellt företag! Vi letar efter en Logistikkoordinator för Oricas räkning. Läs vidare och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Orica började sin historia 1874 när de levererande sprängämnen till Australien. Sedan dess har de vuxit och är idag den världsledande leverantören av gruv- och infrastrukturlösningar. I rollen som Logistikkoordinator ansvarar du över att leveranser av produkter sker så effektivt och till en så låg kostnad som möjligt. Det är en kommunikativ roll då du dels är en support mot produktion kopplat till planering och skapandet av produktionsordrar samt har en tät dialog med distributionsföretaget och planering av deras lastbilar.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Orica.

Du erbjuds


* Utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över
* En gedigen introduktion och kontinuerlig coaching för din utveckling
* En nyckelroll i företaget som innebär mycket eget ansvar
* Goda utvecklingsmöjligheter och karriärmöjligheter inom en stor organisation


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:


* Planering av emulsionsflödet utifrån produktions- och transportkapacitet, behovs- och lagernivåer samt leveransförutsättningar till varje destination
* Upprätta produktions-, lager- och ordertransaktioner för varje leverans
* Att genomföra logistikanalyser inklusive kapitalbindning och föreslå förbättringar i den daglig driften
* Kontrollera begärda transportdokumentation, certifikat och intyg
* Koordinera och genomföra inventeringar samt följa upp avvikelser
* Administrera och följa upp leveransavvikelser
* Genomföra riskanalyser för transportvägar


VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Har ett stort intresse för logistikplanering
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du:


* Har kunskaper inom SAP eller liknande system och SHES,
* Har en utbildning i ADR


Vi söker dig som är


* Självständig
* Strukturerad
* Noggrann
* Kommunikativ


Som person har du ett stort driv som syns i allt du gör. Du har en god förmåga att prioritera och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt för att säkerställa att du levererar resultat i rätt tid och till rätt kostnad. Vidare har du en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha många kontaktytor i rollen.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Vikariat på minst ett år. Du kommer att arbeta heltid kontorstider 07.30-16.15
* Placering: Gyttorp


Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Koordinator - Markavtal

Läs mer Jun 30
Är du redo för en expansiv resa och en riktig skjuts i din personliga utveckling? Till vår kund söker vi dig som vill jobba i ett härligt team samt gillar att resa i jobb!
Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår det att kontakta markägare såväl över telefon som genom fysiska möten för att tillsammans med ditt team se till att få in underskrivna markavtal. Ditt arbete leds övergripande av Markavtalsledaren i regionen och du skall kontinuerligt rapportera framsteg samt eventuella problem som uppstår.
Det dagliga arbetet skall du själv planera så att det blir så effektivt som möjligt. Utöver rapportering och samarbete med Markavtalsledaren så kommer du jobba nära ansvarig projektör i projektet och vissa fall byggledaren.
I de fall det krävs hembesök bokar du in dessa på ett så effektivt sätt som möjligt, åker med bil, bor på hotell och betar av de sista avtalen.
Tjänsten är på heltid och börjar med en anställning hos oss på Boost för att sedan gå över till vår kund. Förutsatt att alla parter trivs och är nöjda med prestationen.
Om dig
Vi ser ser gärna att du har erfarenhet inom markberedning och fibernät, men vi lägger också stor vikt i att du är en driven person som motiveras av utveckling, vill jobba tillsammans med likasinnade, skapa goda kontakter och bidra till det moderna samhället.
Du är en kommunikativ person som kan bemöta alla typer av människor på ett professionellt sätt. Du är strukturerad, organiserad, bra på att planera och skapa förtroende hos dina medmänniskor.
Du kan lika gärna jobba på egen hand, men är en lagspelare i grunden!
– B-Körkort
Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet?
Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: jobb.sthlm@btp.se .
Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens: Koordinator - markavtal

Ansök nu

Flerspråkig Koordinator sökes

Läs mer Maj 23
Arbetsplatsbeskrivning

Vill du bli en av våra arbetsledande koordinatorer clinic perfekta?
Clinic Perfekta är en skönhetsklinik som utför både kirurgiska samt icke kirurgiska skönhetsingrepp.
Vi är 1 av 2 kliniker i hela Örebro Län som utför operationerna på plats. Vi ligger i centrala Örebro och har en lokal på cirka 130kvm.
Vi har även mottagningar i Västerås samt Karlstad. Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har tidigare dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.
Du är strukturerad och trivs när det händer många saker samtidigt.
Du driver frågor enligt verksamhetens mål och har ett intresse och engagemang för kvalitets- och förbättringsarbeten. Du drivs av en utpräglad lagkänsla och arbetar för goda och långvariga relationer. Du innehar en mycket god kommunikativ förmåga och är flerspråkig. Majoriteten av vår Leg. personal och patienter har ett ursprung från Mellanöstern, därav är det krav på att du ska vara flerspråkig med helst arabiska eller kurdiska som modersmål.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och språkkunskaper. Arbetsbeskrivning

Som koordinator arbetsleder och koordinerar du den dagliga verksamheten på kliniken och mottagningarna. Du deltar aktivt i operationsavdelningens utveckling med fokus på gott arbetsklimat, patientsäkerhet samt hög vårdkvalitet. Du kommer ha mycket patientkontakt mellan operationerna, och ska kunna hantera plötsliga situationer. I uppdraget ingår även att se till att instrument, verktyg och tillbehör alltid finns till hands för personal. Du kommer även sköta visst administrativt arbete och personalfrågor i flera språk så som (engelska, arabiska, kurdiska).


Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Tecken & Tolk Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Tecken & Tolk Sverige AB .

Teckenspråks- och dövblindtolk eller med trippelkompetens

Teckenspråkstolk/Dövblindtolk
Läs mer Jun 29
Alla har rätt till professionell tolk!
Stabilitet, Kvalité och Glädje!
Tecken & Tolk har funnits i mer än 10 år och finns idag i Stockholm, Västra Götalandsregionen och Örebro. Företaget har i dag nära 100 personer anslutna till organisationen, varav cirka 30 personer är heltidsanställda.


Tecken & Tolk har en varierad kundkrets vilket återspeglar sig på tolkuppdragens art. Många av våra uppdrag ställer stora krav på tolkens kompetens både i talad svenska och teckenspråk, även förmåga att snabbt växla mellan språken. Vårt mål med varje uppdrag är att tillgodose alla inblandade parters behov av kommunikation.
Vi söker nya kollegor till vår enhet i Västra Götaland!
En tillsvidareanställning 100 % (6 månaders provanställning) och ett föräldravikariat 100% till slutet av våren 2022. Du kommer i första hand att utgå från Göteborgsområdet. Vi välkomnar även fler timanställda.
Vill du jobba i ett tight team med oss på Tecken & Tolk Sverige AB? Skicka in en ansökan redan idag!


Kvalifikationer:
Du genomför tolkuppdrag på ett professionellt sätt, med flexibilitet och gott bemötande.
Du ska kunna hantera snabba förändringar och nya förutsättningar på ett föredömligt sätt.
Du tycker om att samarbeta med andra kollegor och gör så, utifrån din roll som tolk.
Du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att tydliggöra tolkrollen och förutsättningarna för tolkanvändarna.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Du har:
- Yrkeserfarenhet som teckenspråks- och dövblindtolk och/eller som trippelkompentent tolk.
- Godkänd tolkutbildning av tolk- och översättarinstitutet eller likvärdig utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i skrift såväl som läsförståelse och kommunikation.
- Mycket goda kunskaper i svenskt teckenspråk.
- Goda datorkunskaper och erfarenhet av distanstolkning.
- B-körkort.


Du ska tolka och verka som tolk i många olika situationer exempelvis i vardagshändelser, utbildnings- och digitala sammanhang.
Du som tolk är tolkanvändarnas länk till delaktighet.
Du tolkar främst mellan svenskt teckenspråk (visuellt eller taktilt) och talad svenska men även andra språk kan förekomma.
Enligt god tolksed tar du ansvar för dina tolkuppdrag så väl inför, under som efter. Exempelvis genom att förbereda dig samt utföra uppdrag med professionalitet och god social kompetens.
Du tar ansvar i situationen och har ett tryggt förhållningssätt till tolkanvändarna.
Du reflekterar och bearbetar upplevelser till följd av uppdrag.
Du arbetar i molnbaserade program samt använder och sköter den tekniska utrustning som krävs för befattningen (dator, appar, mm).
Du engagerar dig i såväl din egna yrkesutveckling som företagets utveckling exempelvis genom att delta i olika mötesformer så som arbetsplatsträffar, tema- och företagsdagar.

Ansök nu

Teckenspråk- och dövblindtolk

Teckenspråkstolk/Dövblindtolk
Läs mer Jun 29
Alla har rätt till professionell tolk!
Stabilitet, Kvalité och Glädje!
Tecken & Tolk har funnits i mer än 10 år och finns idag i Stockholm, Västra Götalandsregionen och Örebro. Företaget har i dag nära 100 personer anslutna till organisationen, varav cirka 30 personer är heltidsanställda.


Tecken & Tolk har en varierad kundkrets vilket återspeglar sig på tolkuppdragens art. Vårt mål med varje uppdrag är att tillgodose alla inblandade parters behov av kommunikation.


Vi söker förstärkning på vår enhet i Örebro!
T&T Örebro söker i första hand en ny kollega på tillsvidareanställning 100 % (6 månaders provanställning) men välkomnar även fler timanställda.


Vill du jobba i ett tight team och/eller på något vis bli en del av Tecken & Tolk Sverige AB? Skicka in en ansökan redan idag!


Kvalifikationer:
Du genomför tolkuppdrag på ett professionellt sätt, med flexibilitet och gott bemötande.
Du ska kunna hantera snabba förändringar och nya förutsättningar på ett föredömligt sätt.
Du tycker om att samarbeta med andra kollegor och gör så, utifrån din roll som tolk.
Du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att tydliggöra tolkrollen och förutsättningarna för tolkanvändarna.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Du har:
- Yrkeserfarenhet som teckenspråks- och dövblindtolk.
- Godkänd tolkutbildning av tolk- och översättarinstitutet eller likvärdig utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i skrift såväl som läsförståelse och kommunikation.
- Mycket goda kunskaper i svenskt teckenspråk.
- Goda kunskaper i Office-programmet.
- B-körkort.
Uppdragen utförs mest på dagtid i och kring Örebro, men uppdrag förekommer även andra tider som kvällar och helger samt finns på andra orter i Mellansverige. Du ska tolka och verka som tolk i många olika situationer både fysiskt och via digitala medier exempelvis i vardagshändelser, akademiska sammanhang och krissituationer.
Du som tolk är tolkanvändarnas länk till delaktighet.
Du tolkar främst mellan svenskt teckenspråk (visuellt eller taktilt) och talad svenska men även andra språk kan förekomma.
Enligt god tolksed tar du ansvar för dina tolkuppdrag så väl inför, under som efter. Exempelvis genom att förbereda dig samt utföra uppdrag med professionalitet och god social kompetens.
Du tar ansvar i situationen och har ett tryggt förhållningssätt till tolkanvändarna.
Du reflekterar och bearbetar upplevelser till följd av uppdrag.
Du arbetar i molnbaserade program samt använder och sköter den tekniska utrustning som krävs för befattningen (dator, appar, mm).
Du engagerar dig i såväl din egna yrkesutveckling som företagets utveckling exempelvis genom projektarbete, delta i olika mötesformer så som arbetsplatsträffar, tema- och företagsdagar.

Ansök nu