Örebro: Redovisningsekonom till Bitnet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till Bitnet i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Rapid Data är den marknadsledande mjukvaruleverantören för begravningsbranschen i Europa.

Genom kontinuerlig produktutveckling och expansion strävar företaget efter att skapa den bästa teknikplattformen för branschens kunder och leverantörer.

Redovisningsekonom till Bitnet

Bitnet, Adstate, och Timecut är en företagskonstellation inom Rapid Data som har sitt säte i Tyskland. Bolagen erbjuder webbaserade tjänster till begravningsbranschen i Sverige och Norge.
Vi är totalt 48 anställda i Norden och totalt 160 i koncernen.

Vår mission är underlätta och göra vardagen enklare för begravningsbyrån och anhöriga.

Vilka är vi?
Vi jobbar i en vänlig, inkluderande och högpresterande miljö. Vi tror på kraften i teamwork och firar våra framgångar tillsammans. Att jobba hos oss innebär att vara en del av en kreativ och professionell arbetsplats. Vi erbjuder också en modern kontorsmiljö, möjligheter till distansarbete, generös friskvård samt att vi följer gängse regler på svensk arbetsmarknad.

Förutom vårt engagemang för våra kunder värderar vi också att samlas för olika aktiviteter och konferenser. Vi är inne i en tillväxtfas med utveckling och innovation vilket gör oss till en spännande arbetsplats. Tjänsten utgår från Bitnets kontor i Örebro där vi är 14 personer.

Rollen  
Som redovisningsekonom kommer du att ingå i finansteamet. Du kommer att ansvara för olika finansiella uppgifter, såsom löpande bokföring, leverantörshantering, löner, fakturering, månatlig planering, avstämning, finansiell rapportering, bokslut och deklarationer.

Vem är du?
Vi ser att du har tre – fem års erfarenhet av arbete inom ekonomi- eller redovisningsroller. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT, programvara samt verktyg för analys och rapportering. Svenska och engelska behärskar du både i tal och skrift.

Som person är du analytisk och lösningsorienterad. Noggrannhet och sinne för detaljer är ett måste i tjänsten men inte minst viktigt i den här tjänsten är att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.

Visst låter det spännande? Är du nyfiken? Är du intresserad? Då kommer här kontaktuppgifter:
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33 eller Linnea Arvidsson på tel. 070-301 99 80.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 13 december.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Redovisningskonsult till ACREDA

Läs mer Jul 2
Vår kund:
ACREDA är en redovisningsbyrå som grundades 2021 med en tydlig vision: att skapa en arbetsplats där både kunder och medarbetare trivs. De erbjuder ekonomitjänster och kvalificerad rådgivning för företagare, med målet att avlasta och effektivisera deras administrativa processer genom proaktiv rådgivning och lösningar.
Hos ACREDA står balans i livet i centrum. De vet att när deras medarbetare mår bra, gynnar det både företaget och deras kunder. De har en flexibel arbetsmiljö som anpassar sig efter dina behov, och de värdesätter en hållbar arbetsmiljö. De är ett aktivt team som uppskattar träning, god mat och att ha kul ihop. De springer tillsammans en gång i veckan och erbjuder andra förmånliga aktiviteter under arbetsveckan som är otroligt uppskattade av medarbetarna.
Om tjänsten:
ACREDA söker nu en engagerad och serviceinriktad redovisningskonsult till sitt kontor i Örebro. I rollen kommer du att ansvara för löpande bokföring, årsbokslut och inkomstdeklarationer. Dessutom ingår rådgivning och utveckling av kunders processer. Rollen kräver självständig kundkontakt och effektiv tidsplanering. Du är van vid att hantera olika ärenden, från löner till deklarationer, och din arbetsstil präglas av prestigelöshet.
Kvalifikationer:
Utbildning inom redovisning, antingen från YH eller universitet
Några årsarbetslivserfarenhet inom redovisning, med erfarenhet av att upprätta årsbokslut.
Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta i någotaffärsystem med fördelFortnox och Capego.

Meriterande:Auktorisering inom redovisning är en fördel men inget krav.

Personliga Egenskaper:
Serviceinriktad med en stark vilja att alltid hitta den bästa lösningen för kunden.
Förmåga att bilda goda relationer med kunder och agera som deras högra hand.
Teamorienterad och engagerad i både kundernas och verksamhetens utveckling.
Prestigelös och bekväm med att arbeta från ax till limpa i kundprocesser.


Vill du arbeta i en miljö där balans i livet står i centrum? Arbetet är viktigt, men det är familj och vänner också. Som anställd hos oss handlar det inte om hur många timmar du lägger på ditt arbete, utan om kvaliteten på timmarna. Jobba hos ACREDAoch få möjlighet att kombinera det bästa i ditt liv utan att stressa.

Övrigt:
A-hub hanterar denna rekrytering och du blir anställd direkt hos ACREDA när rekryteringsprocessen är klar.
Startdatum: Enligt överenskommelse


Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Hans Eriksson AB

Läs mer Apr 29
Vår kund:
Hans Eriksson AB är inte bara ett företag – det är en passion som började i ett garage 1979 och har vuxit till en etablerad familjeägd verksamhet. Specialiserade på försäljning av allt från skotrar till släpvagnar, från fyrhjulingar till vattenskotrar, har de en stolt historia av att leverera kvalitet och service till deras kunder. Arbetsmiljön är lika mångfasetterad som alla derasprodukter, och nu, med en öppen position på grund av pensionsavgång, letar de efter en ny ekonomiansvarig som inte bara kan ta hand om siffrorna, utan som också kan dyka in där det behövs i hela verksamheten.

Om tjänsten:
Som ekonomiansvarig hos Hans Eriksson AB kommer du inte bara att utgöra kärnan i företagets ekonomi, utan du kommer också att vara en flexibel resurs som stöttar olika delar av verksamheten. Mångfald och flexibilitet är grundpelare i deras företagskultur, vilket innebär att du kan hoppa in i lagret eller butiken när behovet uppstår. Vid starten kommer du att få en genomgång av företagets rutiner och system, och med din positiva inställning och starka vilja att lära kommer du snabbt att komma in i arbetet. HosHans Eriksson AB är varje dag en möjlighet för dig att utvecklas och utmana dig själv.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Löpande redovisning och avstämningar
Hantering av löner för ca 15 anställda
Årsredovisning och deklarationer
Uppföljning, analys och rapportering
Flexibel support i lager och butik
Hantering av moms och skatt
Kundkontakt via telefon och e-post


Är Du Den Vi Söker?För att passa för rollen behöver du inte bara ha erfarenhet och kunskap inom ekonomi och bokföring, utan också en genuin vilja för att arbeta i en varierande miljö. Erfarenhet från liknande branscher är en fördel, men vi letar framför allt efter någon som är ödmjuk, flexibel och har en stark problemlösningsförmåga. Du har jobbat i affärsystem som Pyramid, Fortnox Visma Lön eller liknande. Körkort är ett plus, precis som flytande svenska och goda datakunskaper.
Kom och bli en del av teamet där ingen dag är den andra lik och där vi ser fram emot att se din potential blomstra!
Övrigt:
Plats: Frövi
Arbetstider: Dagtid, kontorstider
Omfattning: 100%
Start: Enligt överenskommelse


Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom sökes till kund i Örebro!

Läs mer Sep 12
Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med bokföring & bokslut där du får möjlighet att ta stort ägandeskap för ditt egna ansvar. Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund välkomnas du till en familjär arbetsplats med respekt för allas lika värde. Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta inom såväl bokföring som bokslut. Vi tror att du som söker trivs i en roll med stort & spännande ansvar och som kommer från en bakgrund som redovisningsekonom sedan tidigare. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Har erfarenhet av att arbeta med bokföring & bokslut.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till spännande bolag i Örebro 

Läs mer Sep 5
Har du minst tre års erfarenhet från redovisning och vill nu anta en spännande roll där du får vara med och driva bolaget framåt? Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Redovisningsansvarig till vår kund i Örebro. Kunden är just nu på en spännande tillväxtresa med visionen att bli ledande inom sin bransch. I rollen kommer du att arbeta med rapportering, konsolidering samt skapa rutiner och processer för redovisningen.
Under de första sex månaderna går du som konsult via Vindex, för att sedan övergå till anställning hos kund - givet att gott samarbete.
Placering: Örebro
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rapportering och konsolidering
Upprättande av årsbokslut och årsredovisning
Likviditetsplanering
Projektredovisning
Skattedeklarationer
Förbereda inför framtida förvärv
Skapa rutiner och processer

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande område. För att lyckas i rollen har du även minst tre års arbetslivserfarenhet av löpande redovisning samt upprättande av årsbokslut och årsredovisning. Dessutom har du i dina tidigare roller arbetat proaktivt med att förbättra och effektivisera rutiner.
Vi söker dig som är engagerad och vill vara en del av bolagets fortsatta tillväxtresa. Du är självgående i ditt arbete och kan enkelt identifiera förbättringsmöjligheter som leder bolaget framåt!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SBRA2652. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer (sofia.beijer@vindex.se, 070-955 06 57) vid fler funderingar kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsansvarig? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Ansök nu

Redovisningsekonom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Sep 3
Hjärtligt välkommen att arbeta som redovisningsekonom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom ekonomi och redovisning! Nu söker vi dig som är redovisningsekonom och som vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi att du och alla våra andra konsulter är värda! Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra redovisningsekonomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare!
Vi tror på att ha Sveriges bästa redovisningsekonomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra redovisningsekonomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.

js till Motus Logistikutveckling AB.

Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter

Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.

Teknikstack

- Vue.js
- CSS
- Git
- Material UI
- Html
- JavaScript



Ansvar

I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.



Din profil

- Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
- Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
- Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
- Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
- Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande



Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.



Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.



Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751289/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.

Dina arbetsuppgifter

Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.

Teknikstack:

- Laravel
- Python
- Docker
- Linux
- Postgres
- Git
- RabbitMQ
- Redis

Ansvar:

Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.

Din profil

- Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
- Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
- Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
- Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
- Erfarenhet av Vue.js är meriterande
- Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande

Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751292/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Entreprenadingenjör - kalkyl till OBK Sverige AB

Entreprenadingenjör
Läs mer Sep 10
Vi förstärker nu vår organisation med ytterligare en medarbetare på entreprenad- och kalkylavdelningen.

Är du entreprenadingenjör och eller kalkylator och vill vara med där det händer och utvecklas tillsammans med oss? Vill du bli en del av ett trevligt gäng med stark lagkänsla?

Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

 

Om rollen
I rollen som entreprenadingenjör - kalkylator hos oss på OBK blir du en av fyra medarbetare som liknande roll. Du kommer arbeta med att driva processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag. Du har egenansvar för dina objekt/projekt men du blir stöttad av övriga i teamet.

Du arbetar med hela kalkylprocessen, vilket innebär hela kedjan inom kalkyl och anbud, planering, analys och delar av inköp. Du kommer även att ta fram underlag för prissättning och projektering och blir en del vid upphandlingen av material och underentreprenörer och arbetar oftast tillsammans med kollegor i dessa frågor och nära våra projektledare.

Du blir en viktig kugge genom byggprojekten och dess kedja. I din roll kommer du ha tät kontakt med kollegorna på OBK men även beställare och leverantörer.

 

Vem är du
Vi söker dig som har utbildning inom området och/eller tidigare erfarenheter från en liknande roll inom bygg-, anläggning- eller entreprenadbranschen. Har du erfarenhet av inköp ser vi det som meriterande.

Du har förmågan att självständigt planera ditt arbete och arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har en förmåga att prioritera även i stunder då det är högt tempo. Då det kommer vara interna och externa kontakter är det viktigt att du trivs i dialogen med andra.

Du är byggtekniskt kunnig och vi ser med fördel att du har intresse för hela processen vad gäller kalkyl och inköp. Dock har vi många kunniga kollegor på OBK som är med och stöttar hela vägen. Du har god förmåga att se samband och sammanhang och har god system-kompetens. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i kalkylsystemet MAP ser vi det som meriterande.

För att trivas i rollen hos oss på OBK behöver du vara analytisk, affärsmässig och noggrann. Du är lugn och trygg, har en positiv inställning och trivs med och har lätt att kommunicera. Du har ett noggrant och strukturerad arbetssätt och tar ansvar för både den lilla och stora frågan i ditt dagliga arbete. Vidare ser vi att du trivs i teammiljöer och förstår värdet av samarbete samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt.

Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är professionell och engagerad i ditt arbete.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Om företaget
OBK präglas av stark tillväxt, utveckling och förändring med korta beslutsvägar. Vi utför alla typer av entreprenader inom bygg, anläggning och industri. Vårt arbete kännetecknas av bred erfarenhet, hög kompetens och ett starkt kundfokus i alla uppdrag. Vi har stor förståelse för kundens behov och krav, vi anpassar därför våra projekt därefter. Huvudfokus är kundnöjdhet och kvalité. OBK har cirka 70 medarbetare med huvudkontor i Örebro.

Du läser mer om oss på https://obksverige.se/

 

Ansökan
Låter det intressant för dig?

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval så tveka inte att söka redan idag!

Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Roseen, HR-konsult, tel: 070–259 05 07.

Sista ansökningsdag är den 13 oktober.

Ansök nu

CFO till Myrina Invest AB & Sjöborgs fastighetsförvaltning

Ekonomichef
Läs mer Sep 5
Myrina Invest AB grundades 1980 och är idag aktiv ägare till utvalda företag som verkar inom olika branscher i Norden.

Våra dotterbolag har verksamhet inom livsmedel, vård-och omsorg, bygg och likviditets- och kapitalförvaltning samt Sjöborgs med fastigheter och fastighetsutveckling.

Vi står för engagemang, goda relationer och långsiktighet.

I rollen som CFO / Ekonomichef får du en viktig och central roll som spindeln i nätet i våra olika dotterbolag. Du får ett utvecklande, ansvarsfullt och komplext jobb och blir en viktig spelare i vår företagsledning och vid bolagens styrelsemöten. I rollen som CFO / Ekonomichef rapporterar du till koncernens VD.

Vill du vara med och förvalta och utveckla våra verksamheter tillsammans med oss?

Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

 

Om rollen
Uppdraget som CFO handlar om att arbeta nära VD i våra olika bolag där du får möjligheten att påverka, utveckla och driva ekonomi- och controllerfrågorna framåt.

Du får en aktiv roll där proaktivitet och starkt stöd till våra dotterbolag kommer vara avgörande. Du blir en viktig resurs avseende bolagens ekonomistyrning samt att du ansvarar för koncernens resultatrapportering och uppföljning med rapportering till styrelse och ägare.

Du blir en del i vår kapital- och likviditetsförvaltningen samt att du driver ekonomiska och finansiella kontakter. Du får även möjlighet att arbeta strategiskt med verksamhetsutveckling.

 

Exempel på andra uppgifter som kommer ingå i ditt ansvar:

· Koncernredovisning i sin helhet med budget, prognos, månads- & årsbokslut inkl. ansvaret för den löpande redovisningen för våra bolag.

· Effektivisera våra rapporteringssystem och processer och ansvara för koncernens IT & telefoni.

· Koncernens kontaktperson gentemot banker, revisorer och myndigheter.

· Att utveckla koncernens intressen genom att starta nya bolag, vara del i nybyggnationer av hyresfastigheter eller genomföra förvärv.

· Bistå Myrina Invests ägare som Head of family office i olika ekonomiska frågor.

 

Till din hjälp har du två medarbetare på vår ekonomiavdelning som du har personalansvar för samt ekonomichefer i två av våra bolag.

Du blir en viktig del i vår ledningsgrupp där du kommer in med intresse och engagemang för våra olika verksamhetsområden och koncernens fortsatta utveckling.

 

Vem är vår kandidat?
För att lyckas i rollen som CFO hos oss är det viktigt att du har förmågan och viljan att agera självständigt. Du har ett personligt driv, är en engagerad lagspelare och vill alltid verka för ett prestigelöst och gott kollegialt samarbete.

Vi ser framför oss att du har ekonomiutbildning på universitetsnivå, gärna inom ekonomistyrning, redovisning eller liknande. Du har några års erfarenhet av liknande arbete, erfarenhet från att leda medarbetare samt att vara ett starkt stöd till hela verksamheten vad gäller ekonomifrågor i stort. Du trivs med att rollen har inslag av controlling.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper men vi sätter stort värde i att du är trygg i din arbetsroll, är strukturerad, analytisk och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken och har ett stort personligt engagemang och driv. Det är även viktigt att du kan hålla flera bollar i luften, hos oss går det ibland fort och tillsammans skapar vi möjligheterna.

Du gillar att utveckla såväl personal som våra rapporter och processer. Du är har ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt och får energi av att arbeta i en tillvaro med många olika verksamheter och kontaktytor.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

 

Om Myrina:
Myrina Invest AB är ett fristående, familjeägt holdingbolag som grundades 1980. Idag – nästan fyra decennier senare – är Myrina Invest aktiv ägare till utvalda företag, som verkar inom olika branscher i Norden. Expansionen har skett såväl organiskt som genom förvärv och baserats på de värderingar som burit Myrina Invest sedan bolaget grundades – engagemang, goda relationer och långsiktighet.

Myrina Invest arbetar med aktivt stöd till dotterbolagen och egen kapitalförvaltning. Du läser mer på https://myrinainvest.se

Om Sjöborgs:
Sjöborgs Fastighetsförvaltning äger och förvaltar fastigheter sedan 1980-talet. Idag omfattar förvaltningen 21 stycken fastigheter om totalt 653 hyreslägenheter och ca 5150 kvm kommersiella lokaler. Vi både förädlar och utvecklar genom nybyggnationer och förvärv. Du läser mer på https://sjoborgsfastigheter.se

 

Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen, tel. 070-259 05 07.

Vi ser fram emot din ansökan! Vi kommer läsa ansökningar löpande så visa gärna intresse snarast eller slå oss en signal. Dock vill vi ha din ansökan senast 2024-10-06.

Ansök nu

Byggnor Närke AB söker Entreprenadingenjör

Entreprenadingenjör
Läs mer Jul 1
BYGGNOR NÄRKE AB SÖKER ENTREPRENADINGENJÖR
Byggnor Närke AB växer och förstärker nu organisationen med en Entreprenadingenjör!

Vi på Byggnor har sedan starten 2011 bedrivit byggverksamhet i Mellansverige med fokus på långsiktiga kundrelationer.

Vi tillsammans med våra samarbetspartners levererar en trygg och kvalitetssäkrad produkt som är en säker investering i framtiden.

Välkommen till en prestigelös arbetsplats där trivsel och arbetsglädje är viktigt! Vi är duktiga på att skapa roliga gemensamma aktiviteter för att stärka VI känslan!

Vi är idag ca 60 engagerade, yrkeskunniga och handlingskraftiga medarbetare som varje dag går till jobbet för att genom gott samarbete skapa och driva lönsamma byggprojekt som håller ihop genom hela processen och når de uppsatta projektmålen.

 

Kom och var med på vår resa!

 

Om rollen
I rollen som Entreprenadingenjör hos oss på Byggnor får du vara med och driva hela processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag och vidare under genomförandefasen samt uppföljning.

Du kommer arbeta med anbud, förfrågningsunderlag, kalkyl, inköp och planering. Du kommer ha ett tätt samarbete med flera av Byggnors medarbetare, inte minst våra projektledare, men även tät dialog med beställare och leverantörer. Du blir en viktig kugge i våra byggprojekt och kommer få möjlighet att ta stort eget ansvar.

Vi erbjuder dig en roll med stora utvecklingsmöjligheter där du har möjlighet att påverka både din och Byggnors vardag. Du blir en del av ett av ett starkt växande företag med framåtanda, där fokus alltid är att leverera en slutprodukt med kvalitét.

 

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roll. Du har en byggingenjörsutbildning på universitetsnivå eller motsvarande med erfarenhet från kalkylarbete och ritningsläsning.

Du har ett stort byggtekniskt intresse, har näsa för affären och vill vara del av hela kedjan. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom produktionen.

För att trivas och lyckas som entreprenadingenjör hos oss tror vi att du har en stark drivkraft och arbetar noggrant och systematiskt. Du är självgående och visar på en vilja att ta ansvar, leverera resultat, ta egna initiativ och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet. Du besitter en nyfikenhet och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått.

Vi ser att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift samt erfarenhet och goda kunskaper inom officepaketet, kalkylsystem och en van användare av excel.

 

Kontakt och information
I denna rekrytering samarbetar Byggnor med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 september.

Ansök nu

Elektriker till Mondi Örebro AB

Industrielektriker
Läs mer Aug 26
Mondi Örebro AB
 

Elektriker
Mondi Örebro AB

Mondi Örebro AB är ett företag i ständig utveckling.

Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.

Vi behöver nu bli fler industrielektriker så är du en positiv och engagerad person med erfarenhet från industrin och vill hitta en ny spännande utmaning! Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!

Välkommen att bli vår kollega!

 

Vi erbjuder

Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!

I rollen som industrielektriker är du direkt underställd vår underhållschef.

 

Dina arbetsuppgifter

Som industrielektriker ingår du i ett team om sju personer. I gruppen ingår förutom elektriker även underhållsmekaniker.

Tillsammans kommer ni att skapa förutsättningar för att produktionen fungerar med hög effektivitet och tillgänglighet. Dina dagar är omväxlande; du utför planerade insatser, åtgärdar akuta brister och deltar också i FU-ronder (förebyggande underhåll). Du arbetar med felsökning, skåpbyggnationer och installationer inom produktionen men även kopplat till vår fastighet. Rollen innehåller många kontakter internt, med din grupp men också med olika personer som jobbar i produktionen. Du har också kontakter med externa samarbetspartners.

Tillsammans med underhållschefen och dina kollegor jobbar du hela tiden för att förbättra och effektivisera underhållsarbetet.

Du arbetar dagtid och har beredskap var 3:e vecka.

 

Din profil

Vi söker dig som har en positiv inställning och trivs både med att arbeta självständigt och vara en del av ett team. Du är engagerad och gillar en omväxlande vardag, stimuleras av problemlösning och försöker se möjligheter i stället för problem och hinder. För oss är det är viktigt att du vill vara i en verksamhet där vi har roligt på jobbet.

För att trivas och lyckas i rollen är du utbildad elektriker och vi tror att du har erfarenhet från liknande arbete inom industrin eller kanske idag finns inom installationssidan och är intresserad av att utvecklas mot industrielektronik.

Det är meriterande men inget krav om du har grundkunskaper i PLC-system, automation/PLC, AC-/DC-drifter samt nätverk och IT-system. Har du dessutom auktorisering AL ser vi positivts på det, alternativt att du har ett genuint intresse att auktorisera dig när du börjar hos oss. Du pratar och skriver svenska obehindrat och är också van vid att använda dator som ditt dagliga verktyg.

 

Om företaget

Vi på Mondi Örebro AB är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot t.ex. fukt, fett och vind. Vi levererar produkter över hela världen. Många möter du dagligen – i hemmet, i skolan eller på jobbet.

Mondi är ett globalt företag, vi finns i mer än 30 länder med totalt 26000 anställda. Vi arbetar med tusentals globala och lokala varumärken och erbjuder våra kunder ett brett utbud av lösningar.

Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 115 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Vi bryr oss om våra medarbetare och förutom god arbetsmiljö, utbildning och utveckling erbjuder vi dig mycket annat. Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 30 september 2024.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu