Örebro: Redovisningsekonom till Bitnet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till Bitnet i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Rapid Data är den marknadsledande mjukvaruleverantören för begravningsbranschen i Europa.

Genom kontinuerlig produktutveckling och expansion strävar företaget efter att skapa den bästa teknikplattformen för branschens kunder och leverantörer.

Redovisningsekonom till Bitnet

Bitnet, Adstate, och Timecut är en företagskonstellation inom Rapid Data som har sitt säte i Tyskland. Bolagen erbjuder webbaserade tjänster till begravningsbranschen i Sverige och Norge.
Vi är totalt 48 anställda i Norden och totalt 160 i koncernen.

Vår mission är underlätta och göra vardagen enklare för begravningsbyrån och anhöriga.

Vilka är vi?
Vi jobbar i en vänlig, inkluderande och högpresterande miljö. Vi tror på kraften i teamwork och firar våra framgångar tillsammans. Att jobba hos oss innebär att vara en del av en kreativ och professionell arbetsplats. Vi erbjuder också en modern kontorsmiljö, möjligheter till distansarbete, generös friskvård samt att vi följer gängse regler på svensk arbetsmarknad.

Förutom vårt engagemang för våra kunder värderar vi också att samlas för olika aktiviteter och konferenser. Vi är inne i en tillväxtfas med utveckling och innovation vilket gör oss till en spännande arbetsplats. Tjänsten utgår från Bitnets kontor i Örebro där vi är 14 personer.

Rollen  
Som redovisningsekonom kommer du att ingå i finansteamet. Du kommer att ansvara för olika finansiella uppgifter, såsom löpande bokföring, leverantörshantering, löner, fakturering, månatlig planering, avstämning, finansiell rapportering, bokslut och deklarationer.

Vem är du?
Vi ser att du har tre – fem års erfarenhet av arbete inom ekonomi- eller redovisningsroller. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT, programvara samt verktyg för analys och rapportering. Svenska och engelska behärskar du både i tal och skrift.

Som person är du analytisk och lösningsorienterad. Noggrannhet och sinne för detaljer är ett måste i tjänsten men inte minst viktigt i den här tjänsten är att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.

Visst låter det spännande? Är du nyfiken? Är du intresserad? Då kommer här kontaktuppgifter:
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33 eller Linnea Arvidsson på tel. 070-301 99 80.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 13 december.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Kvalificerade ekonomer/Ekonomichefer för kunds räkning!

Läs mer Dec 1
Kvalificerade ekonomer/Ekonomichefer för kunds räkning!


Är du redovisningsekonom, controller eller ekonomichef? Vi ser nu en stor efterfrågan på ekonomikompetenser hos både våra befintliga och potentiella kunder.

Våra kunder återfinns inom många olika branscher och är av olika storlek vilket gör att uppdragen och tjänsterna kan se olika ut. Rollerna innebär oftast att inneha det övergripande ansvaret över företagets ekonomi men också olika specifika delar inom ekonomikedjan. Vi ser gärna att du har god förståelse för ekonomiska samband och har ett personligt driv och engagemang. Uppdragen innefattar allt från redovisning, fakturering, kund- och leverantörskontra och framtagande och uppföljning av budget, prognos, årsbokslut inklusive tillhörande rapportering gentemot styrelse, ägare och medarbetare. Strategisk verksamhetsutveckling (optimering och effektivisering av processer) är också vanligt förekommande.



Du som skickar in din spontanansökan är utbildad ekonom och har flerårig erfarenhet av olika nivåer inom ekonomiområdet. Vi tar emot ansökningar av olika slag och är intresserad av att höra mer om just dig!



Dessa förfrågningar berör både interimsuppdrag och tillsvidareanställningar.
Ansök idag och få möjligheten att bidra till våra fantastiska kunder och deras verksamheter!

Är du intresserad av att lyssna mer om dessa uppdrag eller tjänster – hör av dig till Linnea Arvidsson, 070- 301 99 80 eller Jennifer Jonsson, 073-059 31 91.

Ansök nu

Ekonom till fastighetsförvaltare i Örebro

Läs mer Nov 29
Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och kompetent ekonom till vårt team. I rollen som ekonom kommer du att ha ansvar för ett antal av våra kunder, huvudsakligen bestående av bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att vara en viktig länk mellan organisationen och kunderna och förväntas skapa långsiktiga och hållbara samarbeten. Du kommer ha ägandeskap för budget- och prognosarbete samt årsbokslut. Vidare kommer du även ansvara för årsredovisning för dina respektive föreningar och vara ute hos dessa och presentera resultatet. 

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Ansvarig för löpande bokföring, budget och bokslut
• Ekonomisk uppföljning av verksamheten
• Låneupphandling och finansiell planering
• Presentera budget och prognos för styrelserna
• Hantera kontakten med bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser

Vem är du?

Vi söker dig trivs i en kundfokuserad roll där du kommer få ta stort ansvar för verksamhetens kunder och leverera förstklassig service. Du är självständig i årsbokslut och årsredovisning och vi ser med fördel att du har en bakgrund från redovisningsbyrå. Vi ser gärna att du har erfarenhet från BRFer eller annan ekonomisk förvaltning. Vidare är du kommunikativ, prestigelös och motiveras av att ha många interna kontaktytor. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med start i början på december alternativt i början på januari och uppdraget förväntas fortlöpa till sista juni med god chans till förlängning. För rätt kandidat så kan det även finnas chans till anställning direkt hos kunden. Kunden har sina lokaler i Örebro och arbetet sker under normala kontorstider. Det kan dock förekomma perioder där man kommer behöva jobba till efter kl 17. Övriga teamet jobbar mer eller mindre heltid på plats och där av önskar man det samma från dig. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ansök nu

Redovisningsansvarig Humana Omsorg

Läs mer Nov 29
Vill du få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Vill du dessutom ha ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Då har du möjligheten att söka jobb som Redovisnings ansvarig till Humana Omsorg AB.



Om tjänsten

Som Redovisningsansvarig ingår du i ekonomiavdelningen bestående av lön, redovisning och controlling. Tillsammans är vi en avdelning på 6 personer som bidrar till att Humanas  affärsområde Äldreomsorg får ett suveränt stöd i de ekonomiska processerna.



Huvudsakliga arbetsuppgifter;

- löpande redovisning, hantering av anläggningstillgångar och avstämning av balanskonton 

- ansvara för att alla delar i bokslutet kopplat till redovisningen är klara vid deadline

- arbetsledaransvar för kund- och leverantörsreskontra

- superanvändare i ekonomisystemet Navision inom vårt affärssområde samt delta i projekt kopplat till Ekonomi

- säkerställa att processer och rutiner följs samt arbeta med ständiga förbättringar av dessa

- kontakt med bank, revisorer och försäkringsbolag

- upprättande av kassaflödesprognoser, årsredovisning och inkomstdeklaration




Vem är du?

Vi ser att du som söker har: 

- Civilekonomexamen eller annan motsvarande högskole-/universitetsutbildning

- erfarenhet som Redovisningsansvarig eller motsvarande

- mycket goda kunskaper inom excel och gärna annan systemerfarenhet



Det är även meriterande om du:

- erfarenhet av Navision, Visma Bokslut, Visma Skatt samt Aaro



För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en målinriktad lagspelare med starkt driv att se resultat. Du tar ansvar för helhetens resultat och agerar ut ett helhetsperspektiv. Du har en hög analytisk förmåga, noggrann, god struktur och ett starkt förbättringsintresse. Vidare är du socialt kompetent, ansvarstagande samt duktig på att samarbeta och kommunicera med verksamheten på ett tydligt och pedagogiskt sätt.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

REDOVISNINGSEKONOM

Läs mer Nov 22
Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu en Redovisningsekonom till en av våra kunder i Örebro. I rollen kommer du sitta i ett mindre team men på ett stort bolag.

Din profil
Vi ser gärna att du är:
•Civilekonom alternativt gymnasieekonom med goda kunskaper av redovisning i ett brett avseende.
•Stor vana av redovisningserfarenhet med god känsla för såväl fakturering, balansräkning, resultaträkning och månadsbokslutsprocesser.
•Redo att självständigt hantera såväl löpande bokföring, fakturering och avstämningar etc.
•Meriterande att ha erfarenhet från något av dom vanligaste affärssystemen.


Om företaget
Vi berättar mer om vår kund vid en intervju.

Om oss
Som konsult hos oss på RÄTT är du en viktig del av vår verksamhet och vårt ansikte utåt hos kunden. Vi finns alltid nära våra konsulter och är tillgängliga och lyhörda. Vi är noga med att våra konsulter känner sig sedda och hörda. Vi vill att du ska trivas både hos oss och på din arbetsplats. Vi som arbetar på Rätt Bemanning & Rekrytering har själva varit verksamma, ofta i ledande befattning, i de områden vi arbetar inom. Vår specialistkompetens i kombination med många års erfarenhet gör att vi kan garantera att du får Rätt person på Rätt plats, oavsett om det gäller bemanning, rekrytering inom såväl privat som offentlig sektor.

Ansök nu

Financial Accountant (föräldravikariat), Hasselfors Garden, Kekkilä-BVB

Läs mer Nov 28
Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom odlingssubstrat. I dag exporterar vi växtsubstrat för professionella växthusodlare till över 100 länder. Till konsument och grönytebranschen erbjuder vi rådgivning, växtsubstrat och jord i Norden och Centraleuropa. Som ett led i att vara ett självklart val för våra kunder har Kekkilä-BVB satt hållbarhet främst i hela konsumtionskedjan. Företagets slogan ”Care for life” visar hur våra odlingssubstrat möjliggör matproduktion, gröna städer och hållbar odling. Kekkilä-BVB är marknadsledare i Norden med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. Kekkilä-BVB är en del av Neova Group, läs mer om Kekkilä-BVB på https://www.kekkila-bvb.com/. För Hasselfors Gardens räkning så började allt år 1603 i Hasselfors, Närke. Företaget har en lång och gedigen historia som gör oss till ett av de tio äldsta företagen i Sverige. Besök oss och läs mer på https://www.hasselforsgarden.se/. Våra värderingar är: Fokus på kundframgång, Lyckas tillsammans, Mod att förnya och Förtroende genom respekt.
Financial Accountant (Föräldravikariat), Hasselfors Garden, Kekkilä-BVB
Vi söker nu en redovisningsekonom till huvudkontoret i Örebro. Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående och sträcker sig fram till 30/4-25. I rollen som redovisningsekonom ansvarar du för att säkerhetsställa att verksamhetens bokföring är korrekt genom att utföra interna kontroller och valideringar. Vidare har du en ledande roll inom områden som; inkomst deklaration, avstämningar, gruppkonsolidering och periodiseringar.
Hasselfors Garden erbjuder ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte.
Företagskulturen på Hasselfors Garden präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär.
Här erbjuds du ett helhjärtat stöd från dag 1 för att du ska lyckas och trivas i din nya roll!
Vem vi söker
Vi söker dig som är en driven och strukturerad person med en akademisk utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du redan idag arbetar som redovisningsekonom eller har en bakgrund inom redovisning eller revision. Vi letar efter dig som har erfarenhet av att arbeta med svenska skatteregler och svensk lagstadgad redovisning. Goda kunskaper i engelska är ett krav för att lyckas i denna roll då du kommer att ha mycket kontakt med andra länder inom gruppen. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med IFRS.
Vi ser att du som person framförallt har ett ödmjukt och prestigelöst sätt att lyssna in verksamhetens behov. Du förväntas vara aktiv och initiativtagande får gärna bidra och föra fram dina egna synpunkter så att vi tillsammans bidrar med varandras kompetenser. Är du självständig och har en vilja att lära och utvecklas i ditt arbete så erbjuder vi en spännande roll i en mycket snabbväxande internationell organisation.
Arbetsuppgifter
· Inkomstdeklaration och momshantering
· Månads-/Års bokslut
· Årsredovisning
· Gruppkonsolidering och avstämning av interna transaktioner
· Periodiseringar
· Anläggningstillgångar
· Avstämningar och analyser
För att vara framgångsrik i denna roll är det bra att ha:
· Akademisk examen i ekonomi.
· Du har 3 års relevant arbetserfarenhet.
· Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i skrift och tal.
· Goda kunskaper i Excel.
Vi ser också gärna att:
· Affärs- och försäljningsförståelse.
· Resultatinriktad med goda genomförandeförmåga.
· Du är nyfiken och analytisk och delar gärna med dig av både din erfarenhet och kompetens med fokus på att driva verksamheten framåt.
Om anställningen
- Tidsbegränsadanställning, anställningen avslutas 30/4-25.
- Heltid.
- Månadslön.
- Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse
- Placeringsort: Hasselfors Gardens huvudkontor, Fredsgatan 23, Örebro.
Är du den vi söker?
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sistaansökningsdag 17/12.
Har du frågor?
Har du frågor som inte besvaras av annonsen är du välkommen att kontakta Mathilda Appelgren via mathilda.skoldkvist.appelgren@kekkila-bvb.com

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Kvalificerade ekonomer/Ekonomichefer för kunds räkning!

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 1
Kvalificerade ekonomer/Ekonomichefer för kunds räkning!


Är du redovisningsekonom, controller eller ekonomichef? Vi ser nu en stor efterfrågan på ekonomikompetenser hos både våra befintliga och potentiella kunder.

Våra kunder återfinns inom många olika branscher och är av olika storlek vilket gör att uppdragen och tjänsterna kan se olika ut. Rollerna innebär oftast att inneha det övergripande ansvaret över företagets ekonomi men också olika specifika delar inom ekonomikedjan. Vi ser gärna att du har god förståelse för ekonomiska samband och har ett personligt driv och engagemang. Uppdragen innefattar allt från redovisning, fakturering, kund- och leverantörskontra och framtagande och uppföljning av budget, prognos, årsbokslut inklusive tillhörande rapportering gentemot styrelse, ägare och medarbetare. Strategisk verksamhetsutveckling (optimering och effektivisering av processer) är också vanligt förekommande.



Du som skickar in din spontanansökan är utbildad ekonom och har flerårig erfarenhet av olika nivåer inom ekonomiområdet. Vi tar emot ansökningar av olika slag och är intresserad av att höra mer om just dig!



Dessa förfrågningar berör både interimsuppdrag och tillsvidareanställningar.
Ansök idag och få möjligheten att bidra till våra fantastiska kunder och deras verksamheter!

Är du intresserad av att lyssna mer om dessa uppdrag eller tjänster – hör av dig till Linnea Arvidsson, 070- 301 99 80 eller Jennifer Jonsson, 073-059 31 91.

Ansök nu

Ingenjör inom produktutveckling till Mondi

Utvecklingsingenjör, kemi
Läs mer Nov 27
Ingenjör inom produktutveckling till Mondi


Vill du arbeta med produkter som ligger rätt i tiden?
Vill du vara med på vår resa där du får möjligheten att bidra till en bättre värld?
Vill du få möjligheten att skapa kundnytta genom att driva produkt- & utvecklingsprojekt med ett starkt hållbarhetsfokus?
Svarar du ja? Då har du hamnat rätt!
 

Nu förstärker vi vårt utvecklingsteam med ytterligare en ingenjör inom produktutveckling.

Hos oss får du möjlighet att samarbeta med erfarna kemiingenjörer och andra kollegor och samtidigt vara del i flera spännande utvecklingsprojekt. Du får en spännande och viktig roll där du genom att hjälpa våra kunder att uppnå olika produktegenskaper eller välja rätt material för just deras användningsområde.

”Roligast är helt klart att utveckla nya lösningar på problem som kunder upplever, skapa ännu större kundnytta med ännu starkare hållbarhetsfokus. Det känns både bra och kul att arbeta med produkter som ligger rätt i tiden.”

Läs mer om hur Tobias beskriver sitt arbete på Mondi. https://www.mondijobs.se/vara-medarbetare/

Mondi Örebro är ett företag i tillväxt och ständig utveckling. Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt, innovativt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. 

Hållbarhet är kärnan i vår affärsstrategi. Vi strävar efter att arbeta som ett ansvarsfullt företag som tillämpar en ansvarsfull styrning i all vår verksamhet och som förlitar oss på tydliga ramar för att kommunicera, mäta, förbättra och leverera mot våra ambitiösa hållbarhetsmål. På Mondi är alla, oavsett position, engagerade i att bidra till en bättre värld.

 

Dina arbetsuppgifter
Som ingenjör inom produktutveckling / Applikationsingenjör på Mondi får du vara del i pågående och nya produktutvecklingsprojekt och vara del i ett nära samarbete både med våra kunder och interna kollegor.

Du får vara med och driva aktuella utvecklingsprojekt, både av större karaktär och mindre modifikationer, från idé till färdig produkt i produktion.

Du kommer även vid behov stötta övriga organisationen vid eventuella reklamationer.

Rollen innebär att du, tillsammans med vårt utvecklingsteam, har ett tätt samarbete med vår produktion, säljare, leverantörer och kunder. Besök till leverantörer och kunder, främst inom Europa, är en naturlig del av tjänsten. Du får vara del av ett team med fokus på produktutveckling som är viktiga spelare och en brygga mellan Mondi och våra kunder ute i världen!

Resor förekommer i tjänsten.

 

Din profil 
Vi söker dig som är med ett starkt produkt- och utvecklingsintresse!

Du är högskoleingenjör eller civilingenjör, gärna med kemiinriktning men inget krav. Vi ser gärna att du har någon yrkeserfarenhet inom området, men även du som är nyutexaminerad och vill utvecklas med oss är välkommen att söka. Du har materialkunskap och har du kunskap om polymeregenskaper ser vi det som meriterande.

Som person är du nyfiken, innovativ och har alltid en lösningsorienterad inställning. Du är ansvarstagande och driver lätt ditt arbete framåt. För att lyckas bra i rollen tror vi att du är strukturerad, analytisk och har lätt att samarbeta på alla plan. Du är öppen som person och då du kommer ha många olika kontaktytor, både internt och externt är det viktigt att du trivs med, och har lätt att kommunicera och bygga förtroende.

Du har goda datakunskaper i Word och Excel. Har du dessutom erfarenhet av att jobba i affärssystem, ex. SAP, ser vi det som meriterande. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Om företaget
Vi på Mondi Örebro är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot till exempel fukt, fett och vind. Många möter våra produkter dagligen i hemmet, i skolan eller på arbetsplatsen. Vår långa historia inom pappersbranschen, tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den internationella konkurrensen. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 120 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Mondi Örebro är det stora lilla företaget som förenar det bästa av två världar. Här finns alla funktioner och tillgång till den stora koncernens resurser i form av till exempel forskning och utveckling, och internationella karriärmöjligheter. Samtidigt har vi den mindre arbetsplatsens fördelar med korta beslutsvägar, ett flexibelt arbetssätt, en familjär stämning och ett inkluderande förhållningssätt där alla är lika viktiga.

Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Kontakt
Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval, dock senast den 13/12.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070-259 05 07 eller Linnea Arvidsson, 070-301 99 80.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu

Sektionschef för lönesektionen hos Statlig myndighet

Avdelningschef, statlig
Läs mer Nov 27
Sektionschef för lönesektionen hos Statlig myndighet
Vill du vara med och driva lönesektionens fortsatta utveckling?

Vi söker dig som är en trygg, stabil och erfaren ledare med bred kunskap inom hela lönekedjan.

Välkommen till vårt team!



Då vår nuvarande chef för lönesektionen går i pension behöver vi dig som kan ta vid stafettpinnen och fortsätta driva, leda och utveckla verksamheten framåt.

Vi behöver dig som i ditt ledarskap ser varje individ och stöttar, utvecklar och motiverar medarbetarna för att nå sin fulla potential. Du skapar ett gott arbetsklimat, bjuder in till dialog och verkar för att ständigt utveckla och förbättra både verksamheten och processerna.

Tjänsten är hos en statlig myndighet i Örebro och innebär att man blir anställd direkt av myndigheten men Oak handhar rekryteringsprocessen.



Dina arbetsuppgifter
Som chef för lönesektionen kommer du ansvara för och leda ett team med självständiga medarbetare där gemenskap är av stor vikt.

Du driver teamets och avdelningens fortsatta utveckling framåt, ansvar för att utveckla, följa upp och organisera sektionen genom att bland annat planera och fördela arbetsuppgifter i den dagliga verksamheten.

Du ansvarar för att effektivisera med en strävan att ständigt utveckla och förenkla arbetssätt, metoder och flöden med ett proaktivt förhållningssätt. Du håller dig ständigt uppdaterad på lagar och avtal och i rollen kommer vara ett starkt stöd och bistå avdelningschefen i bredden av frågor kopplat till ditt sakområde. Du deltar i dennes ledningsgrupp tillsammans med andra sektionschefer.

Vid behov deltar du operativt i verksamheten.



Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och/eller annan utbildning samt erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. Du är en erfaren och modig ledare som stabilt och tryggt leder, coacha och utvecklar ditt team. Du har dokumenterad erfarenhet av, och känner dig trygg, i arbete med löneprocessens alla delar. Har du erfarenhet av arbete inom ekonomi och redovisning ser vi det som meriterande.

Du har goda kunskaper och erfarenhet av arbete i olika lönesystem samt MS Office, goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och har B-körkort.

Som person och ledare är du trygg, stabil och modig. Du trivs med, och har lätt att ta beslut och ansvar. Du är resultatinriktad samtidigt som du har tålamod och viljan att utveckla verksamheten och att leda i förändring. Du tar dig an uppgifter utifrån ett helhetsperspektiv och ser problem som möjligheter före hinder. Du är en person som värderar samarbete högt, är rak och tydlig, har lätt att kommunicera, och, engagerar och inspirerar din omgivning på ett naturligt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Kontakt
Vi arbetar med löpande urval under denna process så välkommen att söka direkt!

Dock är sista ansökningsdag 13/12.

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen på tel. 070-259 05 07 alternativt Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.

Ansök nu

Administratör till Bitnet 50%

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Nov 22
Rapid Data är den marknadsledande mjukvaruleverantören för begravningsbranschen i Europa.

Genom kontinuerlig produktutveckling och expansion strävar företaget efter att skapa den bästa teknikplattformen för branschens kunder och leverantörer.

Administratör till Bitnet 50%
Bitnet, Adstate, och Timecut är en företagskonstellation inom Rapid Data som har sitt säte i Tyskland. Bolagen erbjuder webbaserade tjänster till begravningsbranschen i Sverige och Norge. Vi är totalt 48 anställda i Norden och totalt 160 i koncernen.

Vår mission är underlätta och göra vardagen enklare för begravningsbyrån och anhöriga.

Vilka är vi?
Vi jobbar i en vänlig, inkluderande och högpresterande miljö. Vi tror på kraften i teamwork och firar våra framgångar tillsammans. Att jobba hos oss innebär att vara en del av en kreativ och professionell arbetsplats. Vi erbjuder också en modern kontorsmiljö, möjligheter till distansarbete, generös friskvård och alla andra gängse villkor på svensk arbetsmarknad.

Förutom vårt engagemang för våra kunder värderar vi också att samlas för olika aktiviteter och konferenser. Vi är inne i en tillväxtfas med utveckling och innovation vilket gör oss till en spännande arbetsplats. Tjänsten utgår från Bitnets kontor i Örebro där vi är 14 personer.

Rollen
Som administratör kommer du bl. a att administrera minnesgåvor, avlasta vår ekonomiansvarig, sammanställa material, svara i telefon och jobba med andra administrativa uppgifter.

Vem är du?
Vi ser att du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT och du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Som person är du noggrann, lättlärd och handlingskraftig. Du är lösningsorienterad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.

 

Visst låter det spännande? Är du nyfiken? Är du intresserad? Då kommer här kontaktuppgifter:
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 12 december.

Ansök nu

Underhållsplanerare till Mondi

Underhållsplanerare
Läs mer Nov 2
Underhållsplanerare till Mondi
Vill du arbeta med produkter som ligger rätt i tiden?

Vill du vara med på vår resa där du får möjligheten att bidra till en bättre värld?

Mondi Örebro AB är ett företag i ständig utveckling.

Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.

Vi behöver nu bli fler så är du en positiv och engagerad person med erfarenhet från industrin och vill hitta en ny spännande utmaning! Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!

Välkommen att bli vår kollega!

Läs mer om hur det är att arbeta på Mondi

https://www.mondijobs.se/vara-medarbetare/ 

 

Vi erbjuder
Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!

Tjänsten som Underhållsplanerare är nyinrättad vilket gör att du har alla möjligheter att vara med och påverka och forma rollen. Du blir direkt underställd vår underhållschef.

 

Dina arbetsuppgifter
Som Underhållsplanerare blir du en viktig spelare och samordnare i ett underhållsteam om sju personer. I gruppen ingår även, elektriker, automationstekniker och underhållsmekaniker.

I rollen får du möjligheten att medverka till att det förebyggande underhållsarbetet bedrivs så effektivt och säkert som möjligt. Du planerar och bereder olika underhållsinsatser, du leder förbättringsarbeten och utvecklar arbetsprocesser inom området. Du analyserar och utreder eventuella stopporsaker och ansvarar för inköp av reservdelar och entreprenörstjänster.

I samråd med Underhållschefen kommer du administrera och utveckla underhållssystemet, utbilda medarbetarna i relevanta delar, samt utforma avdelningsspecifika KPI:er. Du kommer som egenskap av underhållsplanerare även representera underhåll på pulsmöten vid underhållsstopp på linjen, samt vid underhållschefens frånvaro vara med och samordna entreprenörer, delta vid samt hålla i, produktionens och avdelningens morgonmöten och veckomöten.

Tillsammans kommer ni att skapa förutsättningar för att produktionen fungerar med hög effektivitet och tillgänglighet.

Dina dagar kommer vara omväxlande och innehålla många kontakter internt, med din grupp men också med olika personer som jobbar i produktionen, samt leverantörer och externa samarbetspartners.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och/eller relevant erfarenhet och kunskap inom området underhållsprocesser.

Du har erfarenhet av IT-system som är kopplade till underhåll. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP, API Pro, MES eller liknande underhållssystem och affärssystem ser vi det som meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

För att lyckas i rollen tror vi du är engagerad och har en positiv inställning. Du är kommunikativ och får enkelt med dig andra genom god och pedagogisk dialog. Du gillar att samarbeta och vara ”spindeln i nätet” samt trivs med en omväxlande vardag. Du stimuleras av problemlösning och försöker se möjligheter i stället för problem och hinder.

För oss är det är viktigt att du vill vara i en verksamhet där vi har roligt på jobbet.

 

Om företaget
Vi på Mondi Örebro är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot till exempel fukt, fett och vind. Många möter våra produkter dagligen i hemmet, i skolan eller på arbetsplatsen. Vår långa historia inom pappersbranschen, tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den internationella konkurrensen. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 120 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Mondi Örebro är det stora lilla företaget som förenar det bästa av två världar. Här finns alla funktioner och tillgång till den stora koncernens resurser i form av till exempel forskning och utveckling, och internationella karriärmöjligheter. Samtidigt har vi den mindre arbetsplatsens fördelar med korta beslutsvägar, ett flexibelt arbetssätt, en familjär stämning och ett inkluderande förhållningssätt där alla är lika viktiga.

Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 1 december.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07 eller Jennifer Jonsson, 073-059 31 91.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu