Örebro: Administratör till Gymnasieantagningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Gymnasieantagningen i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till en god service för örebroarna samtidigt som du har ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Var med och gör skillnad! Örebro kommun är en av Sveriges största arbetsgivare med 12 000 anställda. Vår ambition är att förenkla, förnya och förbättra inom alla våra verksamhetsområden. Det innebär utmaningar men också att du får möjlighet att utvecklas i din profession

Om tjänsten
Du kommer att ingå i en grupp om fyra personer som och i grupp arbetar med att hantera gymnasieantagning för hela länet både gällande kommunala och fristående gymnasieskolor samt anpassade gymnasieskolor. Arbetet är i huvudsak administrativt men bygger också på god kommunikation och service till våra sökande, vårdnadshavare, skolpersonal samt huvudmän. Antagningen till gymnasieskolor utgår ifrån gällande lagstiftning som ligger till grund för vårt arbete. Vi arbetar i olika IT-system och antagningen sker digitalt men även viss manuell hantering av inkomna handlingar utförs. Verksamheten växer och förändras vilket innebär att ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma eller att vi även behöver resursförstärka i olika enheter under olika tidpunkter sett över året. Detta innebär ett varierande och givande uppdrag för dig som administratör.

Exempel på arbetsuppgifter:

• samarbete med gruppen administrera årlig gymnasieantagning
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policy och rutiner
• kontakt via telefon och e-post med sökande, vårdnadshavare, skolpersonal, huvudmän och övriga samarbetspartners
• ge information till medborgare och samverkan med huvudmän
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• hantera och registrera uppgifter från inkomna handlingar
• ta fram statistik
• utvärdera antagningsprocessen och förbättring av rutiner och arbetssätt
• övrig administration som ingår i antagningsprocessen och inom arbetsområdet

Om arbetsplatsen
Du tillhör Gymnasieantagningen i Örebro län. En grupp om 4 medarbetare som sitter på medborgarhuset. Organisatoriskt tillhör man enheten för myndighet och administration på Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen som består av 10 personer och led av en enhetschef.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer


För att lyckas i rollen som administratör hos Gymnasieantagningen ser vi att du har lätt för att ställa om utifrån ändrade förutsättningar och trivs i en dynamisk miljö. Du trivs också med att ge service och skapa förtroendeingivande relationer med kollegor och externa parter. Vidare trivs du att arbeta nära andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor.

 Du kan självständigt och i grupp driva ditt och gruppens arbete framåt samt planera och prioritera arbetet i enlighet med verksamhetens behov och mål. Då arbetet innehåller mycket kontakt med både kollegor och externa parter så är du tydlig i din kommunikation och lägger stor vikt vid att även påminna och följa upp. 

Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du lätt kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver. Du har goda datakunskaper och kan producera utredningsunderlag och välskrivna dokument.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning med inriktning inom administration alt YH-utbildning inom administration eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet/kunskap om antagning till gymnasieskola
• flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete inom administration
• goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• erfarenhet av antagning/handläggning
• erfarenhet av politisk styrd organisation
• goda IT-kunskaper
• B-körkort manuell växellåda 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 december.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Administrativ assistent.

Administratör i Örebro

Läs mer Aug 1
Intresserad av arbete som administratör inom den offentliga sektorn?
Läs gärna mer här och ansök vid intresse

Om uppdraget

Nu söker en kvalificerad administratör som är intresserad av att arbete inom den offentliga sektorn. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar den 1 september och pågår fram till 31 december med goda möjligheter till förlängning.
Omfattningen för detta uppdrag ligger på 100% (40h/vecka) och du kommer arbeta under kontorstid med flex.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör kommer du stötta verksamheten och chefer vid genomgång av hyressystem och införande av nya funktioner. Du kommer även bistå med hjälp i övriga administrativa uppdrag.
Arbetsuppgifter som förekommer:

- arbete i hyressystem

- förmåga att se kopplingar, kunna föra egna resonemang och slutsatser utifrån den data som idag finns i systemet och därmed identifiera behov av kompletteringar

- självständigt arbeta med att analysera data i såväl fysiska som digitala dokument - och att föra in data i angivna fält i systemet

- utreda felaktigheter

Dina kvalifikationer

- erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

- arbetslivserfarenhet som administratör i minst 1 år

- van att arbeta i olika system och trivas med datorn som arbetsredskap

- goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program

Meriterande

- Kunnig inom ekonomi

- kunnig inom avtalshantering

- erfarenhet av Pythagoras eller annat hyressystem

För att du ska kunna utföra ditt arbete på bästa möjliga sätt så ser vi gärna att du är
serviceinriktad och har förmågan att planera det egna arbetet. Arbetssätt präglat av ordningssinne och noggrannhet. Som assistent/administratör krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Ha god samarbetsförmåga, lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på, Roy.Hoang@bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör med intresse för kvalitetsarbete

Läs mer Dec 5
Nytt
Om jobbet
Frökontrollen levererar snabba högkvalitativa analyser till lantbrukssektorn laddade med kunskap och service. Vi är en ledande leverantör av analystjänster och skall vara förstahandsvalet för såväl utsädesproducenter som lantbrukare. Frökontrollen utför analyser av spannmål och fröer samt certifiering av utsäde.
Frökontrollen är ett litet, växande företag, för närvarande med 12 anställda, med stort kundfokus och lyhördhet för våra kunders behov.
Frökontrollen är just nu inne i en intensiv fas av utveckling. Organisationen är platt med korta beslutsvägar och ett nära samarbete mellan alla anställda - laboratoriepersonal, administration och VD. Frökontrollen ägs av Örebro läns Hushållningssällskap och vi bedriver vår verksamhet i Örebro.
Vi söker en medarbetare med ett intresse för kundservice, administration och kvalitetsarbete gärna med erfarenhet från lantbrukssektorn.
Arbetsuppgifterna är i huvudsak administrativa såsom registrering av prover, hantering av avvikelserapporter, revidering av rutiner och manualer samt andra administrativa uppgifter. Arbetet innebär även bemötande av kunder framför allt på telefon. Då vår verksamhet varierar under året kommer tjänsten även innebära enklare laborationsarbete.
För att passa denna tjänst ska du vara noggrann, strukturerad och tycka om ordning och reda. Du ska vara intresserad av kvalitetsarbete. Du behöver ha goda datorkunskaper och lätthet för att lära dig nya system.
Du behöver ha god samarbetsförmåga och vara en god kommunikatör. Du behöver ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska är ett krav. Även engelska och goda IT-kunskaper är en förutsättning. Erfarenheter av LIMS-system är meriterande likaså är erfarenhet av lantbrukssektorn.
För frågor rörande tjänsten, kontakta VD Nina Lindström på 019-6032735 alternativt nina.lindstrom@hushallningssallskapet.se.
Tillträde snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-01-10. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Endast direktansökningar via mail med bifogat brev och cv kommer behandlas. Skicka din ansökan till nina.lindstrom@hushallningssallskapet.se.

Ansök nu

Långsiktigt deltidsjobb hos Transportstyrelsen i Örebro

Läs mer Dec 2
I tjänsten som bildgranskare har du en central roll i det administrativa arbetet att kontrollera registreringsskyltar. Arbetet är flexibelt där du själv väljer när du kan jobba. Sök idag och starta utbildningen redan i december!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ett flertal nya bildgranskare till Transportstyrelsen. Kontoret finns på Tunnlandsgatan 5 i Örebro och du kommer att tillhöra Fordonsinformationsavdelningen på myndighetens avdelning för trängselskatt och infrastrukturavgifter. Under terminerna kommer du att arbeta cirka ett-två pass i veckan men gärna mer om behov finns. Hur mycket du arbetar styrs av väderlek - omfattningen kan därför komma att variera med både toppar och dalar. Under våren/sommaren är det lite lugnare men mot vinterhalvåret så ökar behovet. Arbetspassen är förlagda till förmiddag och eftermiddag, vilket gör att du på ett flexibelt sätt kan kombinera jobbet med studier och andra åtaganden.

Du erbjuds
- Meriter från en välkänd myndighet, där ditt arbete ligger i grund för myndighetsbeslut
- En gedigen heldagsutbildning
- En fot in på Academic Work redan under dina studier

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för granskning av kamerabilder av registreringsskyltar
* Administrera korrekt information från kamerabilderna i ett datasystem för trängselskatt och infrastrukturavgifter
* Bilderna du granskar ligger till grund för skattebeslut och är således ett ytterst viktigt arbete


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eftergymnasial utbildning med minst ett år kvar av dina studier (gärna längre), alternativt har en annan sysselsättning på minst 50%
- Är tillgänglig minst 2 dagar i veckan på förmiddags- eller eftermiddagspass (dvs. 8 h i veckan). Du förväntas arbeta mer under höst och vinter
- Kan arbeta hela v. 51 - 1 (med undantag för röda dagar)
- Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Har god datorvana

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och tidigare har arbetat deltid vid sidan av dina studier. Det kommer ställas höga krav på dig som konsult att följa de premisser som gäller vid intresseanmälan och bokning av pass, du har därför lätt för att ta till dig och tillämpa fasta rutiner kopplat till arbetet och bokning av jobbpass.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Noggrann
- Ansvarstagande

Övrigt
- Start: 15/12. Uppdraget inleds med en dags utbildning. För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna medverka på utbildning den 15/12.
- Omfattning: Deltid. Utgångspunkten är 1-2 pass per vecka, 8.00-12.00 eller 12:30-16:30, men behovet ökar betydligt under höst och vinter
- Placering: Örebro, arbetet sker på plats från Transportstyrelsens kontor

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Transportstyrelsen och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu

Administratör till Bitnet 50%

Läs mer Nov 22
Rapid Data är den marknadsledande mjukvaruleverantören för begravningsbranschen i Europa.

Genom kontinuerlig produktutveckling och expansion strävar företaget efter att skapa den bästa teknikplattformen för branschens kunder och leverantörer.

Administratör till Bitnet 50%
Bitnet, Adstate, och Timecut är en företagskonstellation inom Rapid Data som har sitt säte i Tyskland. Bolagen erbjuder webbaserade tjänster till begravningsbranschen i Sverige och Norge. Vi är totalt 48 anställda i Norden och totalt 160 i koncernen.

Vår mission är underlätta och göra vardagen enklare för begravningsbyrån och anhöriga.

Vilka är vi?
Vi jobbar i en vänlig, inkluderande och högpresterande miljö. Vi tror på kraften i teamwork och firar våra framgångar tillsammans. Att jobba hos oss innebär att vara en del av en kreativ och professionell arbetsplats. Vi erbjuder också en modern kontorsmiljö, möjligheter till distansarbete, generös friskvård och alla andra gängse villkor på svensk arbetsmarknad.

Förutom vårt engagemang för våra kunder värderar vi också att samlas för olika aktiviteter och konferenser. Vi är inne i en tillväxtfas med utveckling och innovation vilket gör oss till en spännande arbetsplats. Tjänsten utgår från Bitnets kontor i Örebro där vi är 14 personer.

Rollen
Som administratör kommer du bl. a att administrera minnesgåvor, avlasta vår ekonomiansvarig, sammanställa material, svara i telefon och jobba med andra administrativa uppgifter.

Vem är du?
Vi ser att du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT och du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Som person är du noggrann, lättlärd och handlingskraftig. Du är lösningsorienterad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.

 

Visst låter det spännande? Är du nyfiken? Är du intresserad? Då kommer här kontaktuppgifter:
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 12 december.

Ansök nu

Säljkoordinator till vår kund sökes!

Läs mer Nov 7
Har du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och är redo för en ny utmaning? Låter det dessutom lockande att arbeta i en varierande roll där du får chansen att arbeta självständigt? Sök tjänsten som säljkoordinator hos vår kund redan idag, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en säljkoordinator. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under tre månader, med goda möjligheter till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
I rollen som säljkoordinator har du daglig kontakt med kunder, säljare och agenter globalt. Du hanterar skeppning av leveranser över hela världen där du ansvarar över att se till att samtliga utgående kollin har rätt dokumentation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer även innefatta:
• Offerera reservdelar och handlägga/registrera kundorder
• Fakturering och utfärdande av exportdokument
• Kundreskontrabevakning och betalningsuppföljning

Vi söker dig som
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen och har arbetat med offert/orderhantering sedan tidigare. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med tullfrågor och frakt.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som säljkoordinator hos vår kund. Du är självgående och arbetar lösningsorienterat inför de arbetsuppgifter du ställs inför. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor.

START: Måndagen den 13 november
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Operativ Service Desk Manager till Support, Service och Processtödsenheten

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 5
Nytt
Som ett led i vårt utvecklingsarbete med enheten för IT Support, Service och Processtöd kompletteras nu teamet med en operativ Service Desk Manager (SDM). Service Desk Manager utgör en nyckelroll i Digitaliseringsavdelningens IT-supportleverans till verksamheten och är ansvarig för den löpande, operativa driften av kommunens IT-supportteam.

Om tjänsten

I rollen som Service desk Manager kommer du att coacha och arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support. Du ansvarar för att våra beslutade processer följs och är delaktig i att förbättra dessa. Du förväntas vara ett operativt stöd till teamet i deras service mot våra slutanvändare samt jobbar aktivt med utveckling av de delar i vårt ITSM verktyg, CA SDM, som rör IT Support. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra användarstödet i kanalerna som våra förvaltningsobjekt använder för att kommunicera med våra slutanvändare.

Rollen är operativ och innebär att du förväntas hantera supportärenden samt andra administrativa uppgifter såsom, t.ex. schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef. 

Service Desk Manager utgör en viktig del av kommunen ITIL processteam och arbetet med kvalitetssäkringen av avdelningens tjänsteleveranser. Som Service Desk Manager förväntas du ha löpande kontakt med verksamhetens kravställare för att säkerställa att vi levererar våra tjänster enligt kända förväntningar som bygger på verksamhetens behov och krav 

Exempel på arbetsuppgifter

• arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån beslutade processer
• kvalitetssäkring av användarstödet i kanalerna som använts av våra förvaltningsobjekt.
• schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef

Om arbetsplatsen

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.

Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?

Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Du har goda ledaregenskaper. Du arbetar resultatinriktat och har förmåga att leda, delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Du kan självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och gillar förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ITSM/Service Desk-området
• du har goda kunskaper inom ITIL Service Operation.
• erfarenhet av planering och styrning inom en IT-organisation
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• ledarerfarenheter
• erfarenhet av etableringsprojekt inom Service Desk/ITSM-området, t ex projekt för uppbyggnad av Service Desk eller implementation av ITIL-processer.
• erfarenhet av att etablera rapporteringsformer till intressenter utifrån överenskomna KPI:er.
• erfarenhet av ITIL Continual Service Improvement. 
• erfarenhet av att kvalitetssäkra supportleveransen tillsammans med leverantörer inom infrastrukturområdet , när det gäller exempelvis nätverk, telefoni, andra infrastruktur-leveranser.
• erfarenhet av att konfigurera Service Desk-verktyg såsom CA SDM, ServiceNow eller dylikt liknande samt att bygga upp stöd för ITIL-processer i motsvarande verktyg.


Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 januari.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Undersköterska alternativt vårdbiträde till Haga/Karlslund hemvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 5
Nytt
Har du en positiv grundsyn och en vilja att hitta lösningar? Brinner du för att ge en god vård och omsorg till andra? Då är det dig vi söker till Haga/Karlslund hemvård!

Om tjänsten
Haga och Karlslund hemvård är två hemvårdsgrupper där vi samarbetar kring våra kunder och arbetet i stort. Här kommer du tillsammans med dina kollegor stötta kunderna i de dagliga sysslorna. Vi arbetar i team med undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor och arbetsterapeuter. Vissa av våra kunder har omfattande omvårdnadsbehov, andra behöver hjälp med att ta på sig sina strumpor. Oavsett vad de behöver hjälp med finns vi till som stöd i deras vardag.

Hos oss har du möjligheten att bli del av en arbetsgrupp med bred kompetens där vi både samarbetar med andra och arbetar självständigt med våra kunder. Vi vill därför att du, som vi, har ett engagemang i det du företar dig. Du gör det lilla extra för dina kollegor och för våra kunder, och har en insikt om att du är en av de viktigaste personerna i våra kunders vardag.

Tillsammans med oss har du möjligheten att bidra till en god vård och omsorg inom hemvården!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge personlig omvårdnad och service utifrån kundens individuella behov
• arbeta utifrån rehabiliterande förhållningssätt
• dokumentera i våra verksamhetssystem för att säkra trygg och kvalitativ omvårdnad till kunden
• samverka med omvårdnadspersonal, arbetsterapeut och sjuksköterska utifrån kundens behov
• tillsammans med resten av arbetsgruppen ska du vara delaktig i att utveckla arbetssätt och metoder inom hemvården

Om arbetsplatsen
Haga hemvård består av cirka 25 medarbetare och utgår ifrån lokaler på Skäpplandsgatan 31-33 vid Haga centrum. Enheten har ungefär 170 kunder, varav hälften har dagliga eller veckovisa besök, i områdena Västhaga och Oxhagen. Det geografiska upptagningsområdet är relativt litet och det är cykelavstånd till alla kunder.

Karlslund hemvård består av cirka 30 medarbetare som är uppdelade i två grupper, en tätortsgrupp som utgår ifrån Karlslundsgården och en landsbygdsgrupp som utgår ifrån Vintrosahemmet. Enheten har ungefär 150 kunder, varav hälften har dagliga eller veckovisa besök. Det geografiska upptagningsområdet är varierande, därav används både cykel och bil i tjänsten.

Haga hemvård och Karlslund hemvård har ett nära samarbete, vilket innebär att personal på de båda enheterna ibland jobbar ”över gränserna”. Det innebär att du som medarbetare är anställd hos en av enheterna, men kan tillfälligt lånas ut till någon av de andra enheterna vid behov.

Kvalifikationer
Vi ser att du har ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du är trygg, förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och visar omtanke mot våra kunder. Att vara professionell i din yrkesroll och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du är bra på att kommunicera och arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• kunna cykla

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• B-körkort
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av arbete inom hemvård
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Treserva, Medvind, TES

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 5-6. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Arbetstid: schemalagd dag/kväll och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Om du blir aktuell för tjänsten och saknar vårdutbildning kommer utbildning att ingå som en del i anställningen. Mer information om detta ges under rekryteringsprocessen. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 december. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Förskollärare till Ekebergabacken

Förskollärare
Läs mer Nov 20
Är du en engagerad förskollärare som vill arbeta naturnära? Vill du vara med och utveckla pedagogiska lärmiljöer tillsammans med oss på Ekebergabackens förskola? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
Välkommen till Ekebergabackens förskola! Här strävar vi efter att tillsammans med barn och vårdnadshavare skapa en förskola där trygghet, nyfikenhet, lust och glädje präglar verksamheten. Vårt systematiska kvalitetsarbete sätter barnet i fokus, ger stöd och struktur i den dagliga verksamheten och vi arbetar aktivt med ”Vi-känslan” i huset. Det är viktigt att våra barn har inflytande över sin vardag och våra vårdnadshavare känner sig delaktiga. ICDP (vägledande samspel) genomsyrar vår förskola och är ett förhållningssätt där barnen möts med glädje, respekt, nyfikenhet och struktur utifrån varje barns förutsättningar. Som nyexaminerad förskollärare erbjuder vi ett introduktionsprogram inom förskoleområdet där vi ger dig verktyg för att utveckla din kompetens.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• leda, organisera, planera, genomföra och utveckla undervisningen
• dokumentera, följa upp, analysera och utvärdera utbildningen
• ansvara och arbeta för att varje barn och gruppen får sina behov tillgodosedda, utifrån att tillämpa ett demokratiskt arbetssätt
• ansvara för att erbjuda en god miljö för omsorg, utveckling, lek och lärande
• ansvara för utvecklingssamtalens innehåll, utformning och genomförande

Om arbetsplatsen
Vår förskola Ekebergabacken är belägen i Ekeby-Almby, cirka sex kilometer öster om Örebro. Förskolan består av fem avdelningar med plats för cirka 90 barn i åldrarna 1-5 år. Vår verksamhet bedrivs i ett hus med en sammanhängande stor och fin utegård. Dessutom har vi närhet till Hjälmaren, skog och natur, som vi enkelt kan nå med våra lådcyklar. Vår närhet till naturen möjliggör för utomhuspedagogik, vilket är en viktig del i förskolans verksamhet. Vi har ett eget tillagningskök med kock som lagar vår goda mat. 

Läs mer om vår förskola här: www.orebro.se/ekebergabacken

Läs mer om hur det är att arbeta som förskollärare i Örebro på orebro.se/jobb/forskollarare!

 

Kvalifikationer
Som förskollärare har du god förståelse för hur barnen tar till sig kunskap och kan därmed anpassa ditt sätt utifrån barns olika förutsättningar. För att uppnå förskolans mål förväntas du vara driven och ta ansvar för dina uppgifter. Vi vill ha en god miljö på förskolan vilket du bidrar till genom att ha ett flexibelt förhållningsätt och förmågan att anpassa dig efter behov och situation. Därtill lyssnar och kommunicerar du väl med kollegor, barn och vårdnadshavare, samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• legitimerad förskollärare, alternativt inneha behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation

Meriterande 

• erfarenhet av arbete på förskola
• erfarenhet/utbildning i ICDP (vägledande samspel)
• erfarenhet av IKT/digitala verktyg i förskolan
• VFU-handledarutbildning, 7,5 hp

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat

Sysselsättningsgrad: 100% gällande tillsvidare och 75% gällande vikariat.

Tillträde tillsvidaretjänsten: 8 januari eller enligt överenskommelse.

Tillträde vikariatet: from 8 januari eller enligt överenskommelse tom juni 2024

Antal tjänster: 2

Övrig information
Förskollärarlegitimation ska bifogas i ansökan tillsammans med behörighetsförteckning, alternativt examensbevis som berättigar dig till en legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 november.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Timvikarier inom kök

Restaurangbiträde
Läs mer Dec 1
Vill du laga god och hälsosam mat till våra barn, elever och äldre i Örebro kommun? Nu erbjuds du möjlighet att få bidra med ditt engagemang och din kunnighet i köket.

Om tjänsten
Vi söker dig som kan jobba som restaurangbiträde och/eller kock inom förskola, skola och äldreomsorg. Dina arbetsuppgifter innefattar att laga god och näringsrik mat till våra invånare. Detta innebär att tillgodose de olika behoven som finns utifrån allergier och specialkost för att ge dem en trevlig upplevelse av måltiden.

Exempel på arbetsuppgifter


• laga, servera och presentera klimatsmarta luncher anpassade för respektive målgrupp
• utföra alla i kök/restaurang förekommande arbetsuppgifter, t.ex. städning och disk
• arbete med egenkontroll och följa arbetsplatsens rutiner för hygienarbete

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Du är ansvarstagande, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har ett gott och respektfullt bemötande till både kollegor och matgäster. Du har lätt för att ta egna initiativ och samarbeta med andra. Du är en trygg och pålitlig person som kan hantera stressfulla situationer. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• du är minst 18 år och kockutbildning, alternativt erfarenhet av arbete i kök
• du kan vikariera inom samtliga kök inom Örebro kommun 

Meriterande


• B-körkort
• erfarenhet av arbete i storkök
• erfarenhet av att laga specialkost

Omfattning och tillträde
Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: 40-100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 10-20

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret hos Polisen. Du kan läsa mer på https://polisen.se/tjanstertillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 

Tänk på att det kan dröja upp till två veckor att få hem ditt registerutdrag!

Som en del av urvalsprocessen tillämpar vi språktester. 

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 december. Urval, tester och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så sök redan idag.

Majoriteten av urvalet kommer ske i mellandagarna för att intervjuer ska hållas i januari.

För att din ansökan ska hanteras ska den innehålla: CV, betyg/intyg med tillhörande kursöversikt.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Timvikarier inom förskola

Barnskötare
Läs mer Dec 1
Är du nyfiken på barnens lärande och utveckling i förskolan? Nu söker vi vikarier som vill arbeta inom förskolan och ge barnen den bästa starten på sitt livslånga lärande! 

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter innefattar att tillgodose barnens omsorgsbehov samt aktivt bidra till barnens lärande under tiden de vistas på förskolan. Dessa innebär både praktiskt stöd och hjälpa barnen förstå hur saker fungerar med hjälp av läroplanen för förskola som grund.  

Exempel på arbetsuppgifter


• hjälpa och stötta barnen vid på- och avklädning av ytterkläder vid byte mellan aktivitet inomhus och utomhus
• hjälpa och stötta barnen vid fruktstund, lunch och mellanmål
• hjälpa och stötta barnen i lek och aktivitet
• läsa böcker 
• bidra till vardaglig dokumentation och administration på förskolan

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Som person är du självgående, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter barnens, kollegornas och vårdnadshavarnas behov. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• du är minst 18 år och har avslutat gymnasieutbildning eller yrkesutbildning genom t.ex. Komvux 
• du kan vikariera på samtliga förskolor inom Örebro kommun 

Meriterande


• B-körkort
• utbildning inom barn och fritid 
• annan likvärdig utbildning och/eller tidigare erfarenhet av liknande arbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: 40-100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 30

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret hos Polisen. Du kan läsa mer på https://polisen.se/tjanstertillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 

Tänk på att det kan dröja upp till två veckor att få hem ditt registerutdrag!

Som en del av urvalsprocessen tillämpar vi språktester. 

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 december. Urval, tester och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så sök redan idag.

Majoriteten av urvalet kommer ske i mellandagarna för att intervjuer ska hållas i januari.

För att din ansökan ska hanteras ska den innehålla: CV, betyg/intyg med tillhörande kursöversikt.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Timvikarier inom grundskola och anpassad grundskola

Elevassistent
Läs mer Dec 1
Vill du göra skillnad för ungdomar i deras vardag? Vi söker timlärare, elevassistenter och fritidshemsassistenter. Du kan ansöka till alla tre eller välja om du bara vill jobba inom en specifik yrkeskategori.

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter är väldigt varierande och beror på vilken roll du går in i för dagen. Som timvikarie inom grundskola och anpassad grundskola är du med elever både enskilt och i grupp under deras skoldag, där du stöttar i deras sociala utveckling och fostran, samt i deras lärande. Det kan vara i klassrum, på fritidshemmet, i korridorerna och ute på rasterna.

Exempel på arbetsuppgifter


• ersätta ordinarie personal kopplat till deras arbetsuppgifter
• arbetslagsarbete
• assistera elever i behov av särskilt stöd
• vid behov undervisa inom särskilda ämnen
• bidra till vardaglig dokumentation och administration

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Som person är du självgående, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter elevernas, kollegornas och vårdnadshavarnas behov. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• minst 18 år och avslutad gymnasieutbildning
• möjlighet att vikariera på samtliga grundskolor inom Örebro kommun 

Meriterande


• påbörjad eller avslutad lärarutbildning
• annan pedagogisk utbildning och/eller erfarenhet av liknande arbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: 40-100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 30-40

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du beställer själv utdrag från belastningsregistret hos Polisen. Du kan läsa mer på https://polisen.se/tjanstertillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ 

Tänk på att det kan dröja upp till två veckor att få hem ditt registerutdrag!

Som en del av urvalsprocessen tillämpar vi språktester. 

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 december. Urval, tester och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden så sök redan idag.

Majoriteten av urvalet kommer ske i mellandagarna för att intervjuer ska hållas i januari.

För att din ansökan ska hanteras ska den innehålla: CV, betyg/intyg med tillhörande kursöversikt.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu