Örebro: Onsitetekniker till statlig myndighet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Onsitetekniker till statlig myndighet i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en onsitetekniker till ett uppdrag på en statlig myndighet i Örebro. Du kommer att arbeta på plats med ett team där ni tillsammans supporterar personal med sina IT-ärenden.
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som onsitetekniker på ett utbildningscenter där du i första hand kommer att stötta personalutbildare med hårdvaruutrustning och AV-utrustning i utbildningssalarna.

Din profil och kvalifikationen
Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt på plats. Du trivs med att kombinera både tekniken och kontakt med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare.

Som person är du social, utåtriktad och känner dig bekväm i din roll som onsitetekniker. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som onsite-tekniker
- Körkort
Meriterande:
- Arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 073-4159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Extra jobba som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Dec 1
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Vi önskar även att du har egen bil!

Ansök nu

Extra jobb som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Okt 17
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Ansök nu

Operativ Service Desk Manager till Support, Service och Processtödsenheten

Läs mer Dec 5
Nytt
Som ett led i vårt utvecklingsarbete med enheten för IT Support, Service och Processtöd kompletteras nu teamet med en operativ Service Desk Manager (SDM). Service Desk Manager utgör en nyckelroll i Digitaliseringsavdelningens IT-supportleverans till verksamheten och är ansvarig för den löpande, operativa driften av kommunens IT-supportteam.

Om tjänsten

I rollen som Service desk Manager kommer du att coacha och arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support. Du ansvarar för att våra beslutade processer följs och är delaktig i att förbättra dessa. Du förväntas vara ett operativt stöd till teamet i deras service mot våra slutanvändare samt jobbar aktivt med utveckling av de delar i vårt ITSM verktyg, CA SDM, som rör IT Support. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra användarstödet i kanalerna som våra förvaltningsobjekt använder för att kommunicera med våra slutanvändare.

Rollen är operativ och innebär att du förväntas hantera supportärenden samt andra administrativa uppgifter såsom, t.ex. schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef. 

Service Desk Manager utgör en viktig del av kommunen ITIL processteam och arbetet med kvalitetssäkringen av avdelningens tjänsteleveranser. Som Service Desk Manager förväntas du ha löpande kontakt med verksamhetens kravställare för att säkerställa att vi levererar våra tjänster enligt kända förväntningar som bygger på verksamhetens behov och krav 

Exempel på arbetsuppgifter

• arbetsleda teamet som utgör kommunens IT Support
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån beslutade processer
• kvalitetssäkring av användarstödet i kanalerna som använts av våra förvaltningsobjekt.
• schemaläggning och semesterplanering tillsammans med ansvarig chef

Om arbetsplatsen

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.

Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?

Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Du har goda ledaregenskaper. Du arbetar resultatinriktat och har förmåga att leda, delegera och följa upp aktiviteter på ett strukturerat sätt. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är kommunikativ, lyhörd samt är en prestigelös person med förmåga att skapa goda relationer. Du kan självständigt driva och ta ansvar för övergripande frågor. Vi jobbar i en ständigt föränderlig värld så vi ser gärna att du är flexibel och gillar förändringar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ITSM/Service Desk-området
• du har goda kunskaper inom ITIL Service Operation.
• erfarenhet av planering och styrning inom en IT-organisation
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• ledarerfarenheter
• erfarenhet av etableringsprojekt inom Service Desk/ITSM-området, t ex projekt för uppbyggnad av Service Desk eller implementation av ITIL-processer.
• erfarenhet av att etablera rapporteringsformer till intressenter utifrån överenskomna KPI:er.
• erfarenhet av ITIL Continual Service Improvement. 
• erfarenhet av att kvalitetssäkra supportleveransen tillsammans med leverantörer inom infrastrukturområdet , när det gäller exempelvis nätverk, telefoni, andra infrastruktur-leveranser.
• erfarenhet av att konfigurera Service Desk-verktyg såsom CA SDM, ServiceNow eller dylikt liknande samt att bygga upp stöd för ITIL-processer i motsvarande verktyg.


Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 januari.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Centric Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Centric Professionals AB .

Teknisk projektledare till myndighet

Projektledare, IT
Läs mer Nov 30
Vill du vara med och driva ett spännande projekt? Har du erfarenhet agilt utvecklingsarbete? Då har vi en utmanande möjlighet för dig som teknisk projektledare hos en myndighet i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter

Det här uppdraget innefattar två pågående stora och viktiga projekt hos myndigheten.

Det ena är det vi kallar Nya Statistiska Enheter (NSE) och kan beskrivas som nedan:
Stora, oftast multinationella, företag har i allt större utsträckning utvecklat mer komplexa organisationer för sin verksamhet vilket har fått konsekvenser för statistiken. Genom profilering kan företagens strukturer avseende organisation bättre beskrivas och därigenom kan mer relevant statistik av högre kvalitet produceras. IT-stödet behöver anpassas för att klara är att beskriva den ekonomiska statistiken på ett bättre sätt.

Ett projekt för detta har pågått sen 2021 och nu söker vi en teknisk projektledare som kan ta över och driva det vidare. Erfarenhet av komplexa beroenden och god förankring inom IT med agil systemutveckling är viktigt.

Det andra är en omläggning av SNI-koder och kan beskrivas enligt nedan:
Standard för svensk näringsgrensindelning (SNI) ingår i ett internationellt system av ekonomiska klassifikationer och utgår från EU:s näringsgrensstandard NACE Rev. 2, som i sin tur utgår från FN:s standard ISIC.

Det finns ett återkommande behov att revidera internationella näringsgrens- och produktindelningar och för att gå i takt med i den ekonomiska och tekniska utvecklingen görs med jämna mellanrum revisioner. För drygt fem år sedan framfördes behovet av en ny revision. Eurostat inledde därför en omfattande översyn av klassifikationsstrukturen i syfte att ta fram ett förslag till ett nytt NACE. Detta ska mynna ut i en ny förordning och implementeringen ska vara klar 2025-12-31.

Din profil och kvalifikationen

Som projektledare tycker du om att samarbeta; du har en drivkraft och en förmåga att motivera dina teammedlemmar och är lösningsfokuserad. Vi ser även att du har en pedagogisk förmåga och är en god kommunikatör samt har vana att kommunicera med olika roller inom en organisation, såsom scrum master, kravanalytiker, arkitekter, beställare, användare och styrgrupp.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Minst 9 års arbetslivserfarenhet som teknisk projektledare
- Erfarenhet av agilt utvecklingsarbete
- Erfarenhet av att effektivt och strukturerat sätt planera så att projektmålen nås inom beräknad tid, budget och kvalitet
- Erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp samt ta egna initiativ för att komma till ett gott resultat

Meriterande
- Erfarenhet av uppdrag inom offentlig verksamhet
- Kunskap om hur statikproduktion går till
- Erfarenhet som projektledare för IT-projekt i statistikproduktion
- Erfarenhet av stora komplexa databasregister
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.

Ansök nu

Senior nätverkstekniker

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 29
Att en nätverkstekniker är en vital funktion för ett företag, det vet både du och jag. Ofta söker vi olika typer av nätverkstekniker, så har du en bred erfarenhet av med planering av nätverk eller kanske erfarenhet av konfiguration/programmering av switchar och support eller något annat spännande? Just nu söker vi en senior nätverkstekniker med några års relevant erfarenhet till kundens pågående projekt och förvaltningar. Uppdraget kan variera och omfatta drift, utveckling eller uppgraderingar för att säkerställa krav på säkerhet och funktion.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att fortsätta bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Som senior nätverkstekniker så kommer du att sköta uppsättning, drift och support av kundens lokala nätverk. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta för att drifta och säkerställa nätverkets funktion. Det innebär att du ibland får släppa det dagliga arbetet för att hantera en eventuell incident.

Du kommer med stort eget ansvar att arbeta i både stora och små projekt med allt från livscykelhantering till beställningar för att uppfylla kundens behov.

Din profil och kvalifikationen
Vi letar efter dig som har utbildning samt arbetslivserfarenhet inom nätverksteknik. Du brinner för området och kanske har samlat på dig certifieringar inom området. Du har minst 5 års erfarenhet och har en bred nätverkskompetens. Du har god kunskap om supporerat element kring nätverksmiljöer avseende av system för managering, övervakning, scriptning och automatisering av deployment av switchar/routrar.

Som person ser vi att du är strukturerad och metodisk. Du behöver vara social och duktig på att samarbeta; en engagerad person kommer alltid att trivas bra i uppdraget!

Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Minst fem års arbetslivserfarenhet som nätverkstekniker
- Goda kunskaper inom routing och switching
- Erfarenhet av lösningar från någon/några av tillverkarna Cisco, Fortinet, HP, Dell, Palo Alto, VMware eller Check Point
- Kompetens inom TCP/IP-stacken, Routing/Switching, Brandväggar och WLAN-tjänster
- Goda kunskaper inom Wireless
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 073-4159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.

Ansök nu

Erfaren drifttekniker

Finanskonsult
Läs mer Nov 30
Nu söker vi dig som är drifttekniker och redo att ta dig an nya utmaningar i ett nytt uppdrag. För att klara av samt trivas i rollen som drifttekniker krävs det att du har tidigare erfarenhet inom området och är välbekant med de system och verktyg som används i det dagliga arbetet. Om du är eller har varit drifttekniker kan det mycket väl vara just dig vi letar efter till detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Drift går att översätta i underhåll, där du i denna roll ansvarar för just underhåll av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Vidare hanterar du den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, maskinvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar. Du kommer att administrera företagets IT-infrastruktur, övervaka och se till att förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara upprätthålls.

Arbetet är primärt operativt med organisationens datasystem och kringutrustning såsom applikationsservrar, databasservrar, webbservrar, datorer, skrivare och lagringsenheter – varför en bred teknisk kompetens och erfarenhet önskas.

Du kommer konfigurera, installera, underhålla och uppgradera hård- och mjukvara och medverka i teamet med din kompetens i projekt rörande drift och infrastruktur.

Din profil och kvalifikationen
Det finns vissa krav vi sätter på den som ansöker till rollen vad gäller teknisk kompetens, men vi lägger också vikt vid hur du är som person i processen.

Du förväntas ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är precis i en sån roll som du trivs bäst. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner.

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska - i både tal och skrift

Kompetenskrav:
- Du har tidigare arbetat i en strukturerad servicedesk i 2-3 år och har god kännedom om hur arbetsprocessen ser ut
- Generell förståelse för större IT-infrastruktur
- Active Directory
- Windows Server
- VMware
- Microsoft 365
- Azure
- Hantering av backup samt nätverk

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.

Ansök nu

Erfaren drifttekniker

Nätverksoperatör
Läs mer Nov 2
Nu söker vi dig som är drifttekniker och redo att ta dig an nya utmaningar i ett nytt uppdrag. För att klara av samt trivas i rollen som drifttekniker krävs det att du har tidigare erfarenhet inom området och är välbekant med de system och verktyg som används i det dagliga arbetet. Om du är eller har varit drifttekniker kan det mycket väl vara just dig vi letar efter till detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Drift går att översätta i underhåll, där du i denna roll ansvarar för just underhåll av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Vidare hanterar du den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, maskinvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar. Du kommer att administrera företagets IT-infrastruktur, övervaka och se till att förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara upprätthålls.

Arbetet är primärt operativt med organisationens datasystem och kringutrustning såsom applikationsservrar, databasservrar, webbservrar, datorer, skrivare och lagringsenheter – varför en bred teknisk kompetens och erfarenhet önskas.

Du kommer konfigurera, installera, underhålla och uppgradera hård- och mjukvara och medverka i teamet med din kompetens i projekt rörande drift och infrastruktur.

Din profil och kvalifikationen
Det finns vissa krav vi sätter på den som ansöker till rollen vad gäller teknisk kompetens, men vi lägger också vikt vid hur du är som person i processen.

Du förväntas ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är precis i en sån roll som du trivs bäst. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner.

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska - i både tal och skrift

Kompetenskrav:
- Du har tidigare arbetat i en strukturerad servicedesk i 2-3 år och har god kännedom om hur arbetsprocessen ser ut
- Generell förståelse för större IT-infrastruktur
- Active Directory
- Windows Server
- VMware
- Microsoft 365
- Azure
- Hantering av backup samt nätverk

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu