Örebro: Örebro: Junior Regionchef till KFC

Hitta ansökningsinfo om jobbet Örebro: Junior Regionchef till KFC i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-19 // Varaktighet: Heltid

KFC Junior Regionchef Mellan Sverige

Vi ser gärna kvinnliga juniora sökanden till denna tjänsten, då vi strävar efter en mera jämställd fördelning bland våra chefer. Vill du ta nästa steg i din karriär och tillhöra ett segment som växer med 7-20 % varje månad. Månadslön 45 000 plus tjänstebil. Har du arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel och vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja.

Älskar du att leda människor och se dem växa? Har du förmågan att få medarbetare att förstå vem de är och ta fram sina bästa egenskaper? Att vägleda dem att förstå vilka ansvar de har och att använda sina mandat för att nå verksamhetens resultat och skapa en positiv arbetsmiljö? Att få dem att utmana sig själva och dig och att få de vilja göra karriär hos oss. Precis som du fast du har kommit en bit längre. Det är en sådan Regionchef vi söker.


Ditt uppdrag är att få restaurangcheferna i region mellan sverige i nuläget fyra restauranger (snart sju) från Göteborg till Örebro att blomma ut och göra dig umbärlig. De ska leda sina enheter, våra KFC restauranger, med kraft och klokskap. De ska få sina medarbetare att växa i sina roller så att våra kunder varje gång ska få sin bästa matupplevelser. Och så att medarbetarna hittar sin egen karriärväg, helst inom vårt varumärke.

Vi söker dig som har arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel. som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja. Vi befinner oss i en fas där du ska vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vi är ett modernt företag som arbetar i positiv anda och som tror på ett starkt lag med hjärtat på rätta stället. Vill du ha kul på jobbet och är du en av våra nya ledare som vill vara med och coacha våra restaurangchefer till elitnivå?


Arbetsbeskrivning

Ditt ansvarsområde är att både strategiskt och operativt stötta restaurangcheferna i att driva restaurangerna. I rollen som Regionchef är du coach och kunskapsresurs för restaurangcheferna inom områden såsom ekonomi, affärsutveckling, kvalitetssäkring av lagar, regler och rutiner. Du har även en central roll som projektledare vid öppning av nya restauranger. Du samarbetar nära restaurangcheferna, övriga regionchefer samt driftchefen i Sverige, vilken du även rapporterar till.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Säkerställa smakupplevelsen och att optimera gästupplevelsen
* Coacha och stötta restaurangcheferna inom hela området för restaurangdrift
* Utbilda i ledarskap
* Upprätta och följa upp budget, försäljnings- och volymmål
* Skapa och följa upp handlingsplaner för effektivisering, försäljning och utveckling tillsammans med 
   restaurangcheferna
* Uppföljning av att lagkrav, regler och rutiner följs (arbetsmiljö och hälsa, livsmedelshygien, arbetsrätt, miljö etc)
* Hantera nyetableringar och själv arbeta i restaurangerna vid enstaka tillfällen
* Rekrytering av restaurangchefer
* Delta i olika typer av utvecklingsgrupper

Vem du är

Vi söker dig som kan visa att du fått människor att växa och ta ansvar. Självklart har du ett stort matintresse och älskar kyckling! Du har minst gymnasieexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastfood, där du har genomgått internutbildning inkluderande ekonomi, drift, lager, service, matsäkerhet mm. Du har god kunskap i ekonomistyrning och för branschen gällande lagstiftning såsom arbetsmiljö, livsmedelshygien, avtal mm. Det krävs att du har god kunskap i svenska i tal och skrift samt i engelska i tal. Du är en van datoranvändare av samtliga program i Office och du har även erfarenhet av att ha arbetat i olika IT-system. Du har B-körkort.

Som person är du bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och van att tala inför grupper, för att skapa engagemang och delaktighet mot gemensamma mål. Du har dokumenterat god samarbetsförmåga med intresse och vilja att stötta andra. I din natur ligger att vara lojal och tålmodigt arbeta i enlighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer. Med hjälp av din positiva attityd har du även lätt för att se möjligheterna i förändringar.

Vi erbjuder dig att

* Arbeta med ledare och i ett proffsteam med stor erfarenhet inom fastfood
* Leda öppna och ambitiösa restaurangchefer som vill utvecklas skapa gästupplevelser och positiva  
   arbetsmiljöer
* Vara med och bygga upp inom ett internationellt varumärke i Sverige
* Ha karriärmöjligheter inom varumärket både i Sverige och internationellt
* Ta plats i ledningsgruppen
* Gå utbildningar som gör dig kunnigare och attraktivare i ditt fortsatta arbetsliv
* Få en marknadsmässig lön med bonus

Övrigt

Rollen som Regionchef  inbegriper tre till fyra resdagar per vecka även helger. Den mesta tiden i din region och ibland till huvudkontoret i Stockholm. Vi tror att det är en fördel att du bor i Jönköping, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du känner igen dig i beskrivningen av rollen.



Om arbetsgivaren

Vill du jobba på en av världens största restaurangkedjor, med ca 24 000 restauranger i 115 länder?

KFC är en arbetsgivare som ger dig möjligheten att förverkliga din potential! Du lär dig kontinuerligt nya saker och är med och utvecklas tillsammans med företaget.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Affärsområdeschef.

Head of Field Service Management - Telia Field Operations

Läs mer Nov 24
Telia Field Operations
Är du teknikintresserad och vill vara en del av framtidens teletekniska uppdrag? Är du en driven och engagerad ledare?

Sök då  till oss och bli en viktig del i arbetet med att trygga driften av Sveriges fiber- och IP-nät

Om oss
Telia Field Operations är Telias egen teknikerverksamhet och vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider.

Vi arbetar även med fiberbyggnation, omkopplingar, nätsäkerhetsarbete, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m. I vårt uppdrag ingår även  service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet.

Vi finns idag i 7 områden från norra till söder i Sverige. Vi är idag 55 medarbetare varav 40 är tekniker inom avdelningen Field Service Management.

Genom denna annons söker vi en driven ledare för Field Service Management.

Din nästa möjlighet
Nu söker vi dig som vill vara med på vår utvecklingsresa. Som ledare för Field Service Management har du personalansvar för våra regionala Teamledare. Du ingår i Ledningsgruppen som leds av Head of Telia Field Operations.

Vidare har du ett intäkts- och kostnadsansvar och säkerställer att avdelningen uppnår såväl debiteringsgrad och avverkning som kunders krav på service- och leveransprecision genom ett nära och stöttande ledarskap. Som ledare arbetar du aktivt för att utveckla avdelningen genom att medverka till kompetensutveckling, arbetsplanering, rekrytering av ny personal med mera.

Beskrivning/Arbetsuppgifter
- Att inom ansvarsområdet leda, följa upp och utveckla verksamheten i linje med gällande lagar, kundavtal och Telia Field Operations policys och riktlinjer.
- Säkerställa att definierade mål uppnås och verka för en kontinuerlig förbättring.
- Kontinuerlig uppföljning med Teamledare samt säkerställa att personal utvecklas på bästa sätt.
- Kontakt för externa och interna parter inom ansvarsområdet samt LG och övriga ledare inom TFO.
- Personalledning av Teamledare
- Verksamhetsutveckling för funktionen
- Kompetenssäkring (rekrytering, utbildning)
- Lönesättning/lönerevision
- Kostnads- och intäktsansvar
- Debiteringsgrad tekniker
- Intern beställarfunktion för inköp
- Brandskyddsansvar (BSA)
- Arbetsmiljö- och Miljöansvar
- Personaladministration
- Ansvarig för att de anställda inom Field Service Management har kompetens för och använder rätt IT-system
- Samordning av kompetensutveckling av tekniker
- Uppföljning av teknikeravverkning 

Vem är du?
Som person är du strukturerad, vetgirig, lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Du är van vid att arbeta med uppbyggnad och utveckling av operativa processer. Du har ett affärsmässigt tänk med fokus på lönsamhet och effektivitet och en vana att arbeta som kravställare inom IT-utveckling. Du har ett granskande förhållningssätt och är inte rädd för att ifrågasätta rådande läge och arbetssätt.


Du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva och utveckla arbetet framåt samt sprida och säkerställa att rutiner efterlevs.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Meriterande
-  Utveckling av operativa processer/flöden
- Arbete med affärsutveckling  

Krav
God datorvana (är van vid att arbeta i olika IT-system och Officepaketet (främst Excel)). En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar. Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Därför finns möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) och vi tillämpar flexibla arbetstider. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen!

Intresserad
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.

Ansök nu

Emhart Glass söker avdelningschef till produktion

Läs mer Jun 21
Till Emhart Glass, den världsledande tillverkaren av glasformningsmaskiner, söker vi nu en avdelningschef till produktion för att utveckla produktionsavdelningen i Örebro. Är du en ledare inom industri eller produktion som sporras av problemlösning och som ser möjligheter i det mesta? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan, löpande urval.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en avdelningschef till produktion på siten i Örebro. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Chans att arbeta operativt och strategiskt i en modern produktionsanläggning
• En plats hos en globalt växande och världsledande aktör inom förnybara förpackningsmaterial

"Vi söker en lagspelare till vår chefsgrupp för att driva utvecklingen av Bucher Emhart Glass och fortsätta leverera produkter i världsklass till nöjda kunder. Vi erbjuder en säker och trygg arbetsplats med glada, kompetenta och engagerade människor som tillsammans har roligt på jobbet och skapar goda resultat"

-Anders Pettersson, Operations Manager

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef inom produktion är ditt ansvar att leda det dagliga operativa arbetet i produktionen samt arbeta systematiskt och strategiskt för att utveckla avdelningen. Rollen innebär ett personalansvar på ungefär 35 medarbetare som jobbar inom produktion med framför allt fräs och montage. Vidare består arbetet av att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er, leda och fördela arbetet med hjälp av två supervisors samt ett ansvar kring produktionsmiljön.

Rollen innebär att du ser vad som behöver göras och får det att hända, är van att lösa ibland komplexa problem samt trivs att jobba med människor och deras utveckling.

Vi söker dig som:
har dokumenterad erfarenhet från en ledande befattning, gärna inom tillverkande industri eller produktion. Har du en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning är det positivt, men inte ett krav. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi söker dig som är en positiv, engagerad och förtroendeingivande ledare med god förmåga att leda, motivera och entusiasmera andra i förändring och i det dagliga arbetet. Du är analytisk och har en god förmåga att tänka och arbeta strategiskt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och utvecklar och bibehåller goda relationer.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Jobbakuten Väst AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Jobbakuten Väst AB .

Örebro: Driftansvarig/ Restaurangchef

Restaurangchef
Läs mer Jun 27
Driftansvarig/Restaurangchef till LivingRoom Örebro!

 

 

Om jobbet

Ett nytt koncept kommer till Örebro. Vi letar efter dig med rätt inställning, engagemang och driv för att bli vår driftansvarig! Du kommer jobba i ett team med fokus på kvalité & kundservice.

 

Arbetsuppgifter

Leda och utveckla restaurangen mot viktiga mål.
Daglig drift/underhåll/försäljning.
Ansvara för personal och schemaläggning
Ansvar för inköp och kontakt med leverantörer mm.
Ansvar över arbetsmiljö.
Arbeta för att implementera nya arbetssätt och rutiner, samt se till att de efterföljs.
 

Vem är du?

Goda kunskaper från restaurangbranschen, vi ser gärna att du arbetat i en liknande position. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från en kedja inom restaurangbranschen.
Behärskar svenska i såväl tal som skrift och har en god kommunikationsförmåga.
Uppskattar hög kvalité på mat och service.
Är flexibel och jobbar i ett högt tempo.
Gillar att arbeta i grupp och skapar en trevlig arbetsplats.
Tycker om att utveckla dina kollegor.
 

Vi erbjuder bra grundlön med en förmånlig bonustrappa:

Vi vet hur viktigt det är att ta hand om våra medarbetare, vilket är en av orsakerna vi har en konkurrenskraftig lön. I rollen kommer du även vara med att utveckla och påverka verksamheten. Din månadsgrundlön är 30 000 kr brutto, det tillkommer en ersättning i form av bonustrappa på uppnådd omsättning och resultat. Efter ett gott arbete kan därför din lön öka rejält vid varje månad

 

Hos oss genomsyras allt arbetet av professionalitet och teamwork, så du kommer att trivas!

Arbetstiderna varierar men vi söker efter en person som kan arbeta heltid, både dag- kvällstid, samt helger.

 

Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. 

 

Ansökan:

Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Bethina Frostad på Recruitmore, bethina@recruitmore.se.

Ansök nu

Örebro: Driftansvarig/ Restaurangchef

Restaurangchef
Läs mer Feb 13
Driftansvarig/Restaurangchef till LivingRoom Örebro!

 

 

Om jobbet

Ett nytt koncept kommer till Örebro. Vi letar efter dig med rätt inställning, engagemang och driv för att bli vår driftansvarig! Du kommer jobba i ett team med fokus på kvalité & kundservice.

 

Arbetsuppgifter

Leda och utveckla restaurangen mot viktiga mål.
Daglig drift/underhåll/försäljning.
Ansvara för personal och schemaläggning
Ansvar för inköp och kontakt med leverantörer mm.
Ansvar över arbetsmiljö.
Arbeta för att implementera nya arbetssätt och rutiner, samt se till att de efterföljs.
 

Vem är du?

Goda kunskaper från restaurangbranschen, vi ser gärna att du arbetat i en liknande position. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från en kedja inom restaurangbranschen.
Behärskar svenska i såväl tal som skrift och har en god kommunikationsförmåga.
Uppskattar hög kvalité på mat och service.
Är flexibel och jobbar i ett högt tempo.
Gillar att arbeta i grupp och skapar en trevlig arbetsplats.
Tycker om att utveckla dina kollegor.
 

Vi erbjuder bra grundlön med en förmånlig bonustrappa:

Vi vet hur viktigt det är att ta hand om våra medarbetare, vilket är en av orsakerna vi har en konkurrenskraftig lön. I rollen kommer du även vara med att utveckla och påverka verksamheten. Din månadsgrundlön är 30 000 kr brutto, det tillkommer en ersättning i form av bonustrappa på uppnådd omsättning och resultat. Efter ett gott arbete kan därför din lön öka rejält vid varje månad

 

Hos oss genomsyras allt arbetet av professionalitet och teamwork, så du kommer att trivas!

Arbetstiderna varierar men vi söker efter en person som kan arbeta heltid, både dag- kvällstid, samt helger.

 

Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. 

 

Ansökan:

Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Bethina Frostad på Recruitmore, bethina@recruitmore.se.

Ansök nu

Projektörer Samhällsbyggnad

Vägingenjör
Läs mer Jan 31
Projektörer till Lektus Samhällsbyggnad (Väg, Trafik, VA, Geoteknik, Landskap, Miljö, m.m.) Om jobbet Brinner du för att genomföra, samordna och utveckla arbetssätt och metodik till stöd för verksamheten tillsammans med dina arbetskollegor?

Lektus Sweden AB är ett teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad och infrastruktur med mer än 150 medarbetare som drivs av att forma framtidens hållbara samhällen och fler ska vi bli.

Vi söker dig som har en vision, entreprenörskänsla, stort engagemang, vill ta ansvar och vara med och utveckla dig själv och framtiden hos Lektus. Ödmjukhet är en god kvalitet och präglar en lagspelare hos Lektus.

Våra uppdrag, som varierar i storlek och omfattning, spänner från förstudier och projektering till omfattande och komplexa totallösningar genom hela livscykeln inkluderande produktion och förvaltning. Våra kunder är oftast Trafikverket, kommuner eller entreprenörer.

Vi behöver bli fler inom Samhällsbyggnad och Infrastruktur

Vi är en teknikkonsult och mycket av våra system/programvaror berör CAD-projektering, GIS och tekniska beräkningar/analyser.

Vi söker medarbetare brett över hela landet inom:

Väg/trafik
VA
Geoteknik
Landskap
Miljö
Anläggningskonstruktion
Vi tror på modellsamordnad projektering där flera produkter samverkar för att erhålla bästa resultat i våra uppdrag.

Vår strategiska plattform är Trimbles samordningsplattform Quadri ihop med AutoCAD + Novapoints applikationer för projektering inom markhantering. Kunskaper i andra produkter är en fördel men inget krav.

Saknas kunskap på vår strategiska plattform får du den utbildning som erfordras, det viktiga är att du vill vara med och utvecklas och ta steget fullt ut att hantera informationsmodeller och digital projekthantering enligt vår strategi/metodik.

Vi ska ligga i framkant och vill tillsammans med våra medarbetare forma vår gemensamma framtid, en konsult som är våra uppdragsgivares första val.

Vem är du? Vi söker i första hand dig som är högskoleingenjör, civilingenjör, lantmätare, gymnasieingenjör eller har motsvarande kompetens med inriktning samhällsbyggnad med några eller flera års erfarenhet.

Som person är du nyfiken och intresserad av ditt område samt har energi och driv. Du har lätt för att förstå och delta i tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö som präglas av stark tillväxt. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du drivs av att ständigt utvecklas.

Om du vill få möjlighet att utvecklas i en verksamhet som till 100% tror på din potential och som drivs av nyttan vi gör för våra kunder, då ska du inte tveka att höra av dig!

Vi erbjuder När du jobbar hos oss får du tillgång till en ovärderlig kunskapsbank och en omfattande kollektiv kunskap.

Du får möjlighet att utveckla företaget, din egen kompetens och tillsammans med dina arbetskollegor säkerställa att vi står rustad inför framtidens utmaningar. Att ligga i framkant, både operativt och strategiskt för att utveckla våra affärer och tjänster.

Vår värdegrund är vår långsiktiga strategi och det är medarbetarna som skapar ett Lektus. Vi har en unik affärsmodell som skapar laganda och delaktighet i vår utveckling.

Om företaget Lektus är ett teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad och infrastruktur. Vi startade hösten 2019 och är idag ca 150 medarbetare och finns etablerade på 15 orter, se www.lektus.se . .

Lektus levererar tjänster och produkter inom hela samhällsbyggnadssegmentet, från utredning till arbetshandlingar och kompletta förfrågningsunderlag samt projekt- och byggledning.

En bra infrastruktur är grunden för att ett samhälle ska kunna fungera. Inom Lektus har vi den erfarenhet och kunskap från tidiga planeringsskeden till att projektera bygghandlingar, både för mindre som för större och komplexa infrastrukturprojekt.

Vi har medarbetare med både lång och gedigen erfarenhet av att leverera tjänster till statliga, kommunala och privata marknadssegment.

Sista ansökningsdag

2023-03-31 / pågående

Ansökan Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan". 

Kontaktuppgifter för frågor Andreas Jansson, rekryterare Hefty

andreas@hefty.se

Ansök nu