Örebro: Kvalitetsspecialist till Orica sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetsspecialist till Orica sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Låter det lockande att jobba i ett globalt företag som är världsledande inom sin bransch? Orica söker nu en strukturerad och systematisk person som kan kliva in i rollen som kvalitetsspecialist för att driva arbete med ständiga förbättringar mot en ökad effektivitet, säkerhet och hållbarhet. Varmt välkommen in med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Oricas räkning en kvalitetsspecialist. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Orica.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Oricas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till mia.haaster@pn.se.

Du erbjuds
• Att arbeta i ett globalt företag med lokal förankring
• Att axla en viktig roll där du arbetar med att bidra till en ökad lönsamhet och utbildning av personal
• Möjlighet till ett flexibelt schema med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan

Arbetsuppgifter
Som kvalitetsspecialist ansvar du för att strukturerat och kontinuerligt underhålla, förbättra och optimera Oricas kvalitetsledningssystem i samarbete med lokala och globala funktioner i enlighet med ISO 9001:2005. Du utbildar och stödjer personal i berörda arbetsprocesser samt delar Oricas värderingar: Säkerhet, Respekt, Tillsammans, Integritet och Världsklass.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Kvalitetssäkring av ändringar, dokumenthantering, revisioner och riskbedömningar för produkt- och processkvalitet
• Analysera, utvärdera och förbättra arbetsprocesser för att bidra till en ökad lönsamhet och att produkterna levereras på ett säkert, kvalitativt och effektivt sätt
• Utbilda och stödja personal i berörda arbetsprocesser

Vi söker dig som:
har en ingenjörsutbildning (BSc) eller motsvarade arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av kvalitetsarbete, kvalitetsledningssystem och ständiga förbättringar inom tillverkande industri. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Orica. Du är en strukturerad person med hög social kompetens. Vidare har du god kommunikations- och samarbetsförmåga då du kommer utbilda och stödja berörd personal på företaget.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Gyttorp
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör.

Examensarbete inom Säkerhetsarbete i Vindkraftsindustrin

Läs mer Sep 30
Titel: Examensarbete – Säkerhetsarbete för service och underhåll inom Vindkraft: Hur ligger man i framkant?
Plats: ES Power AB, Örebro
Beskrivning: Är du intresserad av att bidra till en säkrare arbetsmiljö i en av de mest expansiva och innovativa industrierna? Vi erbjuder ett spännande examensarbete där du/ni undersöker säkerhetsarbetet för företag inom service och underhåll av vindkraftverk. Du/ni får möjlighet att analysera hur företag, både stora och små, kan säkerställa att de ligger i framkant med sitt säkerhetsarbete och efterlever gällande lagar och regler.
Syfte: Syftet med examensarbetet är att undersöka hur företag inom vindkraftsindustrin arbetar för att säkerställa en säker arbetsmiljö för sina servicetekniker och underhållspersonal. Du kommer att utforska vilka lagar och regler som styr säkerhetsarbetet, hur företag kan säkerställa att dessa efterlevs, samt hur man kan arbeta proaktivt för att alltid ligga steget före inom säkerhet och arbetsmiljöarbete.
Om ES Power: Vi producerar förnyelsebar energi främst genom vindkraft men är i en expansionsfas där vi driver och utvecklar projekt inom andra energislag och ny teknik som t.ex. solenergi och energilagring. ES Power tillhandahåller helhetslösningar för service och underhåll till andra ägare inom vindkraftsindustrin och därmed bidrar till ökad produktivitet.
Vi är ett energibolag som verkar för en hållbar utveckling av samhället och miljön. Vi skall stötta en klimatomställning där det ska var möjligt att leva på förnybar energi.
Områden att undersöka:
Vilka lagar, regler och standarder gäller för säkerhetsarbete inom vindkraftsindustrin (t.ex. Arbetsmiljölagen, ISO 45001)?
Hur kan företag implementera ett systematiskt arbetsmiljöarbete som säkerställer både säkerhet och effektivitet?
Hur säkerställer företag av olika storlek att de följer alla säkerhetsföreskrifter, och vilka utmaningar finns?
Vilka nya teknologier och metoder kan företag använda för att minska riskerna vid vindkraftverk?
Hur kan företag skapa en stark säkerhetskultur och ständigt förbättra sitt säkerhetsarbete?

Vi söker dig som:
Studerar arbetsmiljö, energi, teknik, juridik eller liknande område.
Har ett starkt intresse för säkerhetsfrågor och hållbar utveckling.
Är analytisk och vill undersöka hur säkerhetsarbete kan optimeras för företag inom energisektorn.

Vad vi erbjuder:
Tillgång till experter inom vindkraftsindustrin.
Stöd och handledning.
En möjlighet att bidra till säkrare arbetsmiljöer i en framtidsbransch.
Flexibilitet och frihet att påverka inriktningen på ditt arbete.

Ansökan: Skicka ditt CV och en kort beskrivning av varför du är intresserad av detta ämne till Anders@espower.se. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 november. Ange gärna dina specifika intressen inom säkerhetsarbetet och hur du ser att ditt examensarbete kan bidra till utvecklingen inom området.

Ansök nu

Arbetsmiljösamordnare

Läs mer Sep 10
Vill du bidra till Bästa arbetsplatsen, vara en del av att utveckla vårt samhälle i Örebro samt supportera verksamheten med din kompetens. Då har vi en rolig utmaning till dig inom funktionen arbetsmiljö. 
 
Våra byggprojekt har en utmanande arbetsmiljö pga många aspekter. Vår viktigaste prioritering är en säker arbetsmiljön därför är det arbetet alltid högst upp på agendan. Varje byggprojekt är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Vi söker därför en operativ samordnare som genom sin kompetens inom arbetsmiljö kan stötta våra projekt i arbetsmiljöarbetet. Det ger stora möjligheter för dig att delta och påverka hur vi planerar samt genomför produktionen på ett säkert och hållbart sätt. 
 
Arbetet är dynamiskt utifrån hela arbetsmiljöområdet med fokus på praktiska uppgifter exempelvis att planera APD, delta vid arbetsberedningar och skyddsronder, identifiera risker, utreda händelser, coacha och utbilda m.m.
För att lyckas i arbetet ska du gilla att vara ute på våra projekt i verksamheten. Du handlingskraftig och driven men mån om att förankra och samarbeta för att få med dig organisationen så vi tillsammans uppfyller rutiner och lagar. I en händelserik vardag innebär det också att du behöver vara lösningsorienterad och kunna prioritera då ditt arbete är svårt att planera långt i förhand. Grundläggande måste du kunna tolka lagar, diverse AFSar och noggrant hantera administration och rapportering. Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsmiljö är också en nödvändig förutsättning då du förväntas driva arbetsmiljöarbetet lokalt. Till din hjälp har du gott om stöd bl.a. ett nätverk av kollegor runt omkring i vår geografi. Du tillhör och rapporterar till arbetschef där ni båda är placerade på vårt kontor i Örebro.  
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional arbetsmiljösamordnare Pontus Dahlén 073-337 20 66 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

EHS Engineer

Läs mer Sep 10
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Arbetsmiljöadministratör till Telia Field Operations

Läs mer Aug 12
Om oss
Telia Field Operations (TFO) är Telias egen teknikerverksamhet som arbetar med service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet.

Vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider. Vi arbetar även med fiberbyggnation, nätsäkerhetsarbete, fältanalyser, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m.
Vi finns idag i Örebro, Trollhättan, Sundsvall, Luleå, Gotland, Stockholm, Kalmar och Skåne. Vi är idag ca 60 medarbetare varav ett 40-tal är tekniker. Genom denna annons söker vi en vass administratör med arbetsmiljöinriktning till vårt team Operational Support som utöver denna roll består av två produktionsplanerare, en administratör, en dokumentatör och en ledare/ekonom. Vi är ett 10-tal TFO:are på Telia-kontoret i centrala Örebro.

Beskrivning / Arbetsuppgifter
- Bistå med arbetsmiljöaspekt vid upprättande av arbetsrutiner/instruktioner/policys och vid riskbedömningar av nya projekt
- Lagbevakning kring arbetsmiljöfrågor
- Driva utredning och upprätta rutiner utifrån nyuppkomna lagkrav
- Drivande i TFO:s elsäkerhetsarbete och egenkontrollprogram
- Stötta Telia Infra kring arbetsmiljörelaterade frågor kopplat till deras avtal med underentreprenörer
- Kontakt med Telias underentreprenörer och vara behjälplig kring uppfyllande av Telias arbetsmiljökrav. 
- Hålla arbetsmiljökommittémöten med Telias underentreprenörer
- Administrera och publicera artiklar i vår medarbetarportal
- Samordna, analysera och driva arbetet med rapporterade tillbud, riskobservationer och olycksfall i IA-systemet
- Driva Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) tillsammans med ledningsgruppen
Administrera ”mini-undersökningar” kring exempelvis nattarbete och användande av säkerhetsutrustning
- Fältbesök i egenskap att kontrollera arbetsmiljön
- Sammanställa arbetsmiljöstatistik

Vem är du?
Som person är du strukturerad, vetgirig, lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Vi verkar i en föränderlig organisation så vi behöver hjälpa varandra inom verksamheten och emellanåt anpassa oss och våra arbetsuppgifter till aktuell situation och "hugga i där det behövs".

Du kan hantera och förstå stora textmängder, är noggrann, kvalitetsmedveten och engagerad i dina arbetsuppgifter. Social, kommunikativ och serviceinriktad är ytterligare personliga egenskaper som kommer vara till stor nytta för att lyckas i rollen.

Du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva och utveckla arbetet framåt samt sprida och säkerställa att rutiner efterlevs.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande
- Intresse för / erfarenhet av arbetsmiljöarbete - Störst fokus för denna tjänst är inom fysisk arbetsmiljö i fältverksamhet (såsom avfall, elsäkerhet, kemikalier, buller, vibration)



Krav
- God datorvana (är van vid att arbeta i olika IT-system och Officepaketet (främst Excel))
- En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar. Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Därför finns möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) och vi tillämpar flexibla arbetstider. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen!

Intresserad?
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.

Ansök nu

SHEQ ingenjör

Läs mer Aug 22
Nu söker vi en SHEQ-ingenjör till vår verksamhet i Örebro!
Vill du arbeta med säkerhetsrelaterade processer och arbetsuppgifter i Sveriges största bolag inom tågunderhåll? Euromaint i Örebro söker nu en SHEQ ingenjör som kommer ha det övergripande ansvaret för frågor som berör kvalitet, arbetsmiljö, yttre miljö och trafiksäkerhet inom affärsenheten.


Beskrivning av rollenBefattningen innebär att aktivt samarbeta med produktions- och underhållscheferna för att stötta, utbilda och samordna HSE/QS-frågor inom affärsenheten. Befattningen innebär även ett nära samarbete med Euromaint Rails centrala HSE och QS funktioner. I rollen ingår det formella ansvaret att vara ”Föreståndare för brandfarlig vara” samt ”Brandskyddsansvarig” för affärsenheten. Rollen ingår i affärsenhetens ledningsgrupp. Du kommer b.la. att:
Stötta och koordinera säkerhetsstyrningsarbetet inom affärsenheten och arbetsmiljöarbetet (t ex revisioner, avvikelsehantering och riskanalyser).
Analysera kvalitetsavvikelser och driva/stötta affärsenhetens säkerhetsstyrningsmöten.
Säkerställa god kunskap inom affärsenheten avseende krav och processer för trafiksäkerhet, arbetsmiljö, miljö och kvalitet.
Framtagning, uppföljning och genomförande av internrevisioner och säkerhetsstyrningsmöten samt planering av skyddsronder.
Planera och genomföra Nödlägesövningar tillsammans med interna och externa intressenter.
Uppföljning av avvikelsehantering för att säkerställa effektiv hantering och analys av avvikelsestatistik för identifiering av proaktiva åtgärder.
Vara kontaktperson mot myndigheter, vilket även inkluderar framtagning och sammanställning av årsrapporter inom yttre och inre miljö.
Regelbundet kontrollera förändringar i Euromaint Rail verksamhetsledningssystem och uppmärksamma chefer inom affärsenheten på förändringar som berör deras område.

Din profilVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet, samt har minst tre års praktiskt relevant erfarenhet. Du har god kunskap om kvalitets- miljö- och arbetsledningssystem (ISO 9001 och 14001) inom en producerande verksamhet. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsledningssystem samt tillse att systemen uppfyller aktuella standarder, lagkrav och kundkrav.
Vi ser vidare att du har erfarenhet av verksamhet i förändring samt att driva projekt. Vana att arbeta i internationell verksamhet och genomföra möten och skriftlig konversation på engelska och svenska.
Som person är du noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du kan hantera oväntade situationer och göra tydliga prioriteringar utifrån kvalité och säkerhet. Du är en duktig kommunikatör som är trygg i din roll som främjar en förtroendeskapande arbetsmiljö. Du räds inte att ta för dig, har lätt att anpassa dig till nya situationer och har förmågan att arbeta med flera olika typer av uppgifter i din roll. Du är även nyfiken, har ett gott självledarskap och ser ständig inlärning som en del av din personliga och professionella utveckling.


Övrig information Placering: Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Sista ansökningsdag är den 8 september.
Visst låter det spännande? Vänta inte med din ansökan då vi rekryterar löpande.

Om EuroMaintEuromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB .

Säljare till JMS Vattenrening sökes!

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 3
Har du erfarenhet av försäljning och vill ta nästa kliv i karriären i rollen som säljare? Till JMS Vattenrening söker vi nu dig som har ett starkt eget driv och som vill vara med och utveckla deras verksamhet i Skaraborg. I rollen som säljare hos JMS vattenrening arbetar du målfokuserat och nära verksamheten med visionen att leverera driftsäkra vattenfilter med hög kvalité till rätt pris. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för JMS Vattenrenings räkning en säljare. JMS Vattenrening marknadsför och säljer vattenreningssystem till främst enskilda hushåll, fritidshus och lantbruk med egen vattentäkt. Företaget startade 1994 i Örebro och finns idag på mer än 20 orter över hela landet. Du kommer in i ett spännande läge där du får vara med och påverka deras framfart i regionen. Inledningsvis kommer du få en gedigen introduktion där du går bredvid dina kollegor för att lära dig företagets produktsortiment och tillvägagångssätt i säljprocessen.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos JMS Vattenrening. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och JMS Vattenrenings önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• En roll med stor frihet under ansvar
• Möjligheten att påverka såväl verksamheten som din egen utveckling

Arbetsuppgifter
JMS Vattenrening erbjuder produkter inom vattenrening och du kommer i rollen som säljare ansvara för kunder och försäljningen i regionen. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med prospektering samt att boka och genomföra kundmöten. Ute hos kund kommer du med hjälp av utrustning demonstrera och visa för kund hur vattenkvalitén kan förbättras med hjälp av företagets produkter. Du arbetar även aktivt med uppföljning av kunder samt att bygga starka relationer med dessa. Du kommer in i ett spännande skede i organisationen där du får vara med och utveckla organisationen framåt.

Vi söker dig som:
Har en avslutad gymnasial utbildning och har några års erfarenhet av direktförsäljning. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och innehar B-körkort. Du talar och skriver obehindrat på svenska, då det krävs i det dagliga arbetet. Vidare ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos JMS Vattenrening. Du är en person med ett stort eget driv som tycker om att arbeta resultatorienterat. Vidare är du noggrann och arbetar strukturerat för att planera dig egen tid på kort och lång sikt.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
LÖNEMODELL: Fast + rörlig del
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

#jms-vattenrening, #b2c, #fältsäljare

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Vi söker serviceinriktade personer med intresse för IT!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 11
Är du en person som motiveras av att hjälpa andra människor? I den här rollen erbjuder du hög och effektiv service och hjälper kunder och interna medarbetare med deras större IT-tekniska lösningar.

Information om tjänsten
Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder och interna medarbetare via ärendehanteringssystem. 

Vi söker dig som:
har ett intresse för IT och en god teknisk förståelse. Du är duktig på att kommunicera och trivs bra i en roll som innefattar kundservice. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt är bekväm att kommunicera på engelska. Vi ser det som meriterande om du tidigare har erfarenhet av IT-support.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Service Coordinator till vår kund sökes!

Projektledare, IT
Läs mer Okt 3
Har du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och är redo för en ny utmaning? Låter det dessutom lockande att arbeta i en varierande roll där du får chansen att driva egna projekt? Sök tjänsten som service coordinator hos vår kund redan idag, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en service coordinator. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som service coordinator utgår du från vår kunds verksamhet i Örebro. Du har daglig kontakt med kunder, säljare och agenter globalt vad gäller planering, leverans, samordning och utvärdering av behov. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer även innefatta:
• Teknisk support till kunder för hjälp med reservdelar
• Upprätta offerter och returhanteringsdokument
• Förbereda kunder inför installation 
• Assistera tekniker med service och support

Vi söker dig som:
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen och har arbetat administrativt sedan tidigare. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska, då majoriteten av dialogerna är på engelska. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta globalt och i projektform. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för hur väl du kommer trivas och lyckas i rollen som service coordinator. Du är självgående och arbetar lösningsorienterat inför de arbetsuppgifter du ställs inför. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

#service, #administration, #projekt

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Projektledare, IT
Läs mer Sep 3
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Kalkylansvarig till Markservice i Hallsberg AB!

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Aug 30
Inledning
Har du arbetat inom bygg- och anläggning och besitter goda kalkylkunskaper? Har du dessutom erfarenhet av att projektleda och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen och sök tjänsten som kalkylansvarig hos Markservice i Hallsberg AB, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Markservice ABs räkning en kalkylansvarig. Markservice AB är ett familjeägt entreprenadföretag som till största delen arbetar inom Örebro län. Du blir en del av ett team på ca 20 medarbetare fördelat på 15 yrkesarbetande och 5 tjänstemän.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Markservice i Hallsberg AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Markservice i Hallsberg ABs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet
• Möjlighet att både bidra och utvecklas inom ditt område
• En flexibel arbetstid med mycket frihet under ansvar

Arbetsuppgifter
Som kalkylansvarig på Markservice i Hallsberg AB utgår du från kontoret i Hallsberg. I ett nära samarbete med övrig personal på kontoret är du en viktig del i teamet där du kommer ha stor möjlighet till inflytande och ges utrymme att både bidra och växa inom ditt område. Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar kalkylering av entrepenader samt att bistå projektledarna under entrepenadernas framdrift som en typ av backoffice-funktion. Du ansvarar över att ta fram anbud på entrepenader och vidare implementering till utförandet, samt ta fram dokument och handlingar i samarbete med projektledare på respektive entrepenader.

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av kalkylering inom bygg- och anläggningsbranschen. Du behärskar det svenska språket väl och innehar B-körkort.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som kalkylansvarig hos Markservice i Hallsberg AB. Arbetet innebär både interna och externa dialoger och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du har en god förmåga att prioritera och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Vidare är du lösningsorienterad och innovativ som arbetar aktivt för att tänka utanför ramarna i ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Hallsberg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#markservice, #kalkyl, #projektledning, #bygg-och anläggning

Ansök nu

Social Media Coordinator till Proteinbolaget

Marknadsförare
Läs mer Sep 19
Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt bolag? Proteinbolaget söker en kreativ och driven Social Media Coordinator. Om du letar efter en ny utmaning och brinner för marknadsföring så ta chansen, sök tjänsten och bli en del av Proteinbolaget – löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Proteinbolagets räkning en Social Media Coordinator. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Proteinbolaget. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Att vara en del av Proteinbolaget innebär att du arbetar i en fartfylld och rolig miljö. Du blir en del av ett gäng som gillar att hitta på roliga saker tillsammans, exempelvis gokart, paintball eller en trevlig AW i deras nya fina lokaler. Kvartalsvis anordnas roliga konferenser med hela bolaget som bidrar till gemenskap och kunskap.

Du erbjuds

• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och härliga kollegor
• En tjänst med mycket frihet under ansvar där du får chans att vara kreativ och påhittig

Arbetsuppgifter
Som Social Media Coordinator tillhör du marknadsavdelningen och kommer att spela en avgörande roll i att bygga och underhålla Proteinbolaget och GAAM varumärkes närvaro på olika digitala plattformar. Du kommer att ansvara för att skapa och publicera innehåll, engagera följare och analysera resultat för att optimera våra sociala kanaler. Om du har ett öga för detaljer, en passion för att skapa engagerande innehåll och kunskap/intresse för träning och kosttillskott är detta rollen för dig!

• Skapa, publicera och schemalägga innehåll för Instagram och Tiktok samt hålla dig uppdaterad inom de senaste trenderna inom sociala medier
• Utveckla och följa en innehållskalender för att säkerställa konsekvent närvaro och engagemang
• Engagera dig genom att svara på kommentarer och meddelanden samt samordna kampanjer och tävlingar för att öka engagemang och följarantal
• Samarbeta med marknadsavdelningen för att säkerställa att innehåll är i linje med vår strategi
• Analysera resultat och insikter för att förbättra framtida innehåll och kampanjer

Vi söker dig som:
har ett genuint intresse och kunskap om sociala medier där du håller dig uppdaterad kring trender på olika plattformar som Tiktok, Instagram etc. Du är van att producera rörligt och fotat material på sociala medier, antingen via dina egna kanaler eller via dokumenterad arbetslivserfarenhet. Vidare har du goda kunskaper och är bekväm i svenska och engelska både i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har relevant universitets- eller högskoleexamen samt kunskap i Final Cut Pro, Canva, Photoshop eller liknande program.

För denna tjänst är dina personliga egenskaper avgörande för hur du kommer trivas och lyckas i rollen. Du är driven, kreativ och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du trivs i en snabbföränderlig miljö och har förmågan att prioritera om ifall det krävs. Som person är du positiv och ser möjligheter istället för problem. Vi söker dig som har ett genuint intresse för kosttillskott, träning och hälsa och som ser fram emot att lära dig massor i din nya roll.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

#Proteinbolaget, #content, #sociala medier, #Instagram, #Tiktok

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu