Örebro: Logistikingenjör inom underhåll till försvarsindustrin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistikingenjör inom underhåll till försvarsindustrin i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Det finns idag en allt större efterfrågan på robusta kommunikationslösningar, både militärt och civilt. Vår kund är en nordisk lösnings- och konsultpartner med tjänster inom bland annat digital transformation, cybersäkerhet och totalförsvar. Kunden är ett självständigt bolag inom en försvars- och säkerhetskoncern. Till kontoret i Arboga söker vi nu en Logistikingenjör inom underhållslösningar till en avdelning som arbetar mot militära kunder. Gruppen består idag av 37 kollegor med olika kompetenser och som värderar att ha roligt tillsammans på jobbet.

När du börjar kommer du att få förutsättningar att komma in i rollen samt för att utvecklas och kompetensbredda under tidens gång. Här söker vi dig som vill bli en del av ett bolag som gör skillnad. För den här tjänsten kommer du att komma in som konsult via oss på Cleverex och arbeta ute hos vår kund. Förutsatt att allt fungerar bra i samarbetet är ambitionen att du ska gå över till dem på sikt.

Du erbjuds
• Förutsättningar och verktyg för att utvecklas i din roll och på arbetsplatsen. Möjlighet ges att både fördjupa och bredda din kompetens!
• Varierande arbetsroll där du kommer få testa på olika områden och därefter välja det som är mest intressant för dig
• Tryggt och utvecklande ledarskap från närmsta chefer

Arbetsuppgifter
Som Logistikingenjör kommer du att spela en central roll i projektets hela livscykel, från start till avveckling. Dina ansvarsområden inkluderar:
• Planering av materialanskaffning, fördelning och registrering i försvarets Grund och förvaltningsdata-system.
• Säkerställande av projektgenomförande och produktion av nödvändig dokumentation.
• Stöd i avvecklingsfasen genom teknisk analys och framtagning av avvecklingsdokument.

Denna tjänst ger dig möjlighet att vara en nyckelspelare i en komplex arbetsmiljö med många olika system och uppdrag inom försvarssektorn. Du kommer också ha möjlighet att delta i kunskapsutbyten och kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ditt team och kollegor.

Din profil
• Du har civil-/högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande kompetens inom tele-datakommunikation
• Eller så har du studerat en relevant utbildning inom logistik
• Framför allt har du ett stort intresse för teknik och försvarsfrågor
• Kan kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Är svensk medborgare samt har B-körkort
• Det är meriterande med erfarenhet från försvarsindustrin

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess där det kommer krävas att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning av en myndighet.

Vem är du som söker? Vi tror att rätt person är driven, nyfiken samt har ett stort intresse för teknik och vill utvecklas inom sitt specialistområde. Vi tror att en av dina starkare egenskaper är din samarbetsförmåga som märks i både arbetsgruppen såväl som när du är på plats hos kunden. Vi tror du är självständig på så vis att du är orädd och en av dina styrkor är din ansvarstagande förmåga. Vidare tror vi att du är en öppen person som tycker om att skoja till det under rasterna, något som är avgörande för att passa in i gruppen!

Övrigt
• Start: Så snart som möjligt
• Omfattning: Heltid
• Plats: Arboga

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av oss. Du är välkommen med frågor till rekrytering@cleverex.se

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Logistikingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Logistikingenjör.

Compliance Officer till välkänt företag inom industrin

Läs mer Nov 14
Är du en analytisk person som vill arbeta med att bidra till en god regelefterlevnad? Ta vara på möjligheten och sök tjänsten som Compliance Officer till vår kund för ett distansuppdrag, urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en Compliance Officer. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 8 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som Compliance Officer arbetar du strategiskt med att ge råd och kontrollera efterlevnaden av olika regelverk som är av vikt för kundens verksamhet. Rollen innebär att du hanterar, ger råd och övervakar efterlevnadsaktiviteter. Du säkerställer efterlevnad av lagar, förordningar och interna policyer. Du kommer identifiera och arbeta mot att minska efterlevnadsrisk inom ditt ansvarsområde.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Leda och ge råd om efterlevnadsaktiviteter inom ditt ansvarområde.
• Hålla information uppdaterad och ge råd om regulatoriska och juridiska krav i frågor om efterlevnad.
• Identifiera efterlevnadsrisker inom ditt ansvarsområde och arbeta med verksamheten för att minska efterlevnadsrisker.
• Övervaka eller genomföra efterlevnadsaktiviteter inom ansvarsområdet.
• Övervaka eller implementera efterlevnadspolicyer.
• Utveckla och/eller implementera utbildningsmallar och processer för att hantera efterlevnadsrisker och dela bästa praxis.
• Säkerställa efterlevnad av The Sandvik Way, tillämplig lagstiftning och etablerade policyer och procedurer inom ansvarsområdet.

Vi söker dig som
Har en universitetsutbildning inom juridik eller annat närliggande ämne. Du har flera års erfarenhet av arbete med regelefterlevnad. Vidare har du kunskap och erfarenhet inom avtalsskrivning och GDPR. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är en ansvarstagande och engagerad person med hög integritet och stor framåtanda.
Vidare behöver du vara kvalitetsmedveten, ha en hög analytisk förmåga samtidigt som du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.

START: 1 januari 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Enbart distansarbete
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Operativ inköpare till Proteinbolaget

Läs mer Okt 19
Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt tillväxtbolag? Proteinbolaget söker en driven och analytisk Operativ inköpare som vill vara med att fortsätta utveckla det egna varumärket GAAM till nästa nivå. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Proteinbolaget fortsätter sin framgångsresa och Professionals Nord söker därför för deras räkning en Operativ inköpare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Proteinbolagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och härliga kollegor
• Goda möjligheter till att med ett driv och engagemang utvecklas i din roll som Operativ inköpare

Arbetsuppgifter
Som Operativ inköpare tillhör du inköpsteamet och rapporterar direkt till inköpschef. Du kommer i första hand arbeta med inköp av det egna varumärket GAAM. Rollen innebär mycket extern kontakt med leverantörer. Du har även flera kontaktytor internt och arbetar nära exempelvis produktutvecklingsteamet, sälj, lager, marknad och ledning.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara:

• Planering av orderläggning och avrop
• Orderläggning och orderuppföljning
• Ansvarig för enklare form av prognos
• Utföra leverantörsuppföljningar med en enklare analys av leveransprecision, servicegrad och lagerstatus
• Bidra till att utveckla inköpsstrategier för att möta Proteinbolagets behov samt bidra med förslag på utveckling av processer och tillvägagångsätt för att uppnå större effektivitet och lönsamhet
• Identifiera kostnader och möjliga marginalförstärkande åtgärder och rapportera det vidare

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning, gärna mot inköp, alternativt arbetslivserfarenhet som av oss bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifterna som nämns ovan.

Vidare har du god systemvana samt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Operativ inköpare. Du är analytisk, målinriktad och strukturerad med god förmåga att förstå samband och flöden. Du får en stor kontaktyta i rollen, både internt och externt, och du bör således vara en god kommunikatör samt duktig på att skapa och bibehålla relationer. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och driver självständigt dina arbetsuppgifter framåt. Självklart ser vi det som extra positivt om du har ett genuint intresse för Proteinbolagets produkter!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro eller Karlskoga
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Operativ inköpare till Proteinbolaget

Läs mer Sep 19
Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt tillväxtbolag? Proteinbolaget söker en driven och analytisk Operativ inköpare som vill vara med att fortsätta utveckla det egna varumärket GAAM till nästa nivå. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Proteinbolaget fortsätter sin framgångsresa och Professionals Nord söker därför för deras räkning en Operativ inköpare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Proteinbolagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och härliga kollegor
• Goda möjligheter till att med ett driv och engagemang utvecklas i din roll som Operativ inköpare

Arbetsuppgifter
Som Operativ inköpare tillhör du inköpsteamet och rapporterar direkt till inköpschef. Du kommer i första hand arbeta med inköp av det egna varumärket GAAM. Rollen innebär mycket extern kontakt med leverantörer. Du har även flera kontaktytor internt och arbetar nära exempelvis produktutvecklingsteamet, sälj, lager, marknad och ledning.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara:

• Planering av orderläggning och avrop
• Orderläggning och orderuppföljning
• Ansvarig för enklare form av prognos
• Utföra leverantörsuppföljningar med en enklare analys av leveransprecision, servicegrad och lagerstatus
• Bidra till att utveckla inköpsstrategier för att möta Proteinbolagets behov samt bidra med förslag på utveckling av processer och tillvägagångsätt för att uppnå större effektivitet och lönsamhet
• Identifiera kostnader och möjliga marginalförstärkande åtgärder och rapportera det vidare

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning, gärna mot inköp, alternativt arbetslivserfarenhet som av oss bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifterna som nämns ovan.

Vidare har du god systemvana samt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Operativ inköpare. Du är analytisk, målinriktad och strukturerad med god förmåga att förstå samband och flöden. Du får en stor kontaktyta i rollen, både internt och externt, och du bör således vara en god kommunikatör samt duktig på att skapa och bibehålla relationer. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och driver självständigt dina arbetsuppgifter framåt. Självklart ser vi det som extra positivt om du har ett genuint intresse för Proteinbolagets produkter!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro eller Karlskoga
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Global Business Process Specialist - Supply Chain

Läs mer Mar 1
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Supply Chain is a dynamic and fast-developing area in the modern world, so is Epiroc. Our team mission is to create a competitive advantage for Epiroc through world-class supply chain processes and standards. As a part of this mission, we play a key role in implementing a world-class planning system, which is part of GPS (Global Planning Solution) project.

By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation and workplace diversity. We know that the best teams are built by diversity and inclusion, and these factors will be focused on in the selection process. You will be a part of a skilled group of committed and helpful colleagues who all take pride in our core values: Collaboration, Commitment and Innovation. 

Your mission 
In this position, you will support GPS program with your expertise to define the Epiroc to-be processes and solutions within planning in Supply Chain Management. The role also includes long-term ownership and continuous improvement of those processes. 

Your profile
We believe you have a university degree in Supply Chain, Engineering or equivalent experience and 4 or more years of experience in Supply Chain management in inventory planning (knowledge in warehousing, transportation and/or order management is a plus).

You have expertise with global Planning software implementation. It is beneficial if you also have experience in Blue Yonder/JDA rollout.

You are a curious and flexible person, driven by a fast-paced environment with an innovative and problem-solving attitude. You are structured and have experience in working independently towards strict deadlines. 

Further, you are a service-oriented team player with great communication skills and a solid intercultural sensitivity and adaptability - to successfully work with different countries and align different interests in an efficient way! 

For this role, you must be fluent in English, both spoken and written. It is also an advantage if you have knowledge of other languages.

Location and travel
Location preferably: Sweden (Örebro), US (Allen) or Australia (Perth) Some global travel will be required for this role.

Application and contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. We welcome your application as soon as possible, by creating an account in our recruitment system. The last day to apply for this position is 21.3.2022

For questions about the position, please contact recruiting manager Anna Sidorova, Global Process Manager, MORE Supply Chain, Global Excellence Process, +46721460120, anna.sidorova@epiroc.com or recruiter specialist Zuzana Kalivodova, zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Cleverex Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Cleverex Bemanning AB .

Lagermedarbetare till Avantors nya anläggning på Pilängen

Lagerarbetare
Läs mer Dec 4
Om tjänsten
I Örebro har VWR, som är en del av Avantor, sitt nordiska distributionscenter varifrån man dagligen levererar laboratorieutrustning både direkt till kund och till andra lager inom gruppen.



Du erbjuds
• VWR tillämpar en rotationsprincip som ger dig stimulerande och flexibla arbetsuppgifter så du får en givande vardag.
• Härliga kollegor.
• En fadder under din upplärning för att säkerställa att du får bästa förutsättningar för att lyckas i ditt arbete.
• På WVR erbjuds samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt.


Arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare plockar du och packar laboratorieutrustning både direkt till kund och andra lager inom gruppen. Ca 30% av volymen består av kemikalier vilket innebär att man tillämpar ADR regelverk. Du kommer främst att använda dig av smalgångstruckar (plocktruckar) samt ledstaplare i ditt arbete. Arbetstiderna är dagtid 07:30 - 16:30 och arbetet kommer utföras i nya fräscha lokaler på Pilängen.

I jobbet ingår följande moment:
• Diverse uppgifter som hör till lager som exempelvis plock och pack, fylla på hyllor
• Truckkörning



Din profil
Vi tror att du som söker är en initiativtagande och ansvarsfull person som trivs med att arbeta både individuellt och i grupp. I den här processen lägger vi större fokus på dina personliga egenskaper framför din truckkompetens. Har du viljan och ambitionen kommer VWR förse dig med rätt förutsättningar för att lyckas.

Vi ser gärna att du har:
• Truckkort A+B
• Goda kunskaper i Svenska och engelska
• Erfarenhet av plock och pack
Meriterande men inget krav om du har:
• ADR utbildning


Övrigt
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Cleverex Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos VWR.
Lediga platser: 5
Anställningsform: 6 månaders visstidsanställning med möjlighet till anställning hos VWR om behovet finns och alla parter nöjda med samarbetet
Arbetstider: Dagtid 07:30 - 16:15
Plats: Pilängen
Vi ser fram emot att höra från dig!


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Junior mjukvaruutvecklare till Sectra

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 26
Om tjänsten
Sectra är ett mjukvaruföretag som har utvecklat lösningar inom medicinsk IT i över 30 år. Med en vision att bidra till ett säkrare och mer hälsosamt samhälle erbjuder Sectra effektiva lösningar för att hantera medicinska bilder för att ställa diagnos och följa upp patienters vård. Nu söker vi en Mjukvaruutvecklare för att fortsätta bygga Sectras vision.

För den här tjänsten kommer du att bli direktanställd hos Sectra. Vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner och ansvariga för rekryteringsprocessen. För den här tjänsten kommer du att komma in som konsult via oss på Cleverex och arbeta ute hos vår kund. Förutsatt att allt fungerar bra i samarbetet är ambitionen att du ska gå över till dem på sikt.

Du erbjuds
• Möjlighet att bli en del av ett kompetent och engagerat team
• En chans att arbeta på ett bolag som arbetar med att erbjuda bättre lösningar inom vård och omsorg. Du kommer bidra till en bättre sjukvård världen över!
• En möjlighet att arbeta på ett bolag där dina initiativ och tankar inte bara tas till vara på, utan uppmuntras.

Arbetsuppgifter
Som mjukvaruutvecklare är ditt huvudsakliga ansvar att tillsammans med ditt team designa, utveckla, testa, underhålla och utvärdera mjukvarulösningar som Sectra levererar till sina kunder. Du kommer att samarbeta med ditt team för att säkerställa att produkterna har de rätta funktionerna som adresserar slutanvändarnas behov. Ditt bidrag kommer också att se till att Sectras lösningar är användarvänliga, framtidsbeständiga och effektiva. Tillsammans med ditt team kommer du att sträva efter att leverera kvalitetsprodukter och tjänster som tillfredsställer kundernas behov.

Du kommer att arbeta med fullstack-utveckling i .NET Core och React. Du kommer att arbeta med verktyg som Visual Studio, GIT och JIRA.

Din profil
• Har en relevant eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, som ingenjör eller något likvärdigt
• Ett genuint intresse för nya teknologier. Du är nyfiken och har ett intresse som spiller över på fritiden!
• Kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, då det är i de språken man kommunicerar på företaget.

Vem är du som söker? Du är inte rädd för att ta initiativ och ställa frågor när det behövs. Vi tror att dina personliga egenskaper kommer att spela en avgörande roll för hur väl du trivs i rollen som mjukvaruutvecklare hos Sectra. Du är lösningsorienterad och har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. Dessutom är du hjälpsam och villig att hjälpa dina kollegor för att uppnå goda resultat tillsammans och lära av varandra.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Örebro. Möjlighet till hemarbete finns
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av oss. Du är välkommen med frågor till rekrytering@cleverex.se


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt.

Ansök nu

Junior mjukvaruutvecklare till Sectra

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 6
Om tjänsten
Sectra är ett mjukvaruföretag som har utvecklat lösningar inom medicinsk IT i över 30 år. Med en vision att bidra till ett säkrare och mer hälsosamt samhälle erbjuder Sectra effektiva lösningar för att hantera medicinska bilder för att ställa diagnos och följa upp patienters vård. Nu söker vi en Mjukvaruutvecklare för att fortsätta bygga Sectras vision.

Vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner och ansvariga för rekryteringsprocessen. För den här tjänsten kommer du att komma in som konsult via oss på Cleverex och arbeta ute hos vår kund. Förutsatt att allt fungerar bra i samarbetet är ambitionen att du ska gå över till dem på sikt.

Du erbjuds
• Möjlighet att bli en del av ett kompetent och engagerat team
• En chans att arbeta på ett bolag som arbetar med att erbjuda bättre lösningar inom vård och omsorg. Du kommer bidra till en bättre sjukvård världen över!
• En möjlighet att arbeta på ett bolag där dina initiativ och tankar inte bara tas till vara på, utan uppmuntras.

Arbetsuppgifter
Som mjukvaruutvecklare är ditt huvudsakliga ansvar att tillsammans med ditt team designa, utveckla, testa, underhålla och utvärdera mjukvarulösningar som Sectra levererar till sina kunder. Du kommer att samarbeta med ditt team för att säkerställa att produkterna har de rätta funktionerna som adresserar slutanvändarnas behov. Ditt bidrag kommer också att se till att Sectras lösningar är användarvänliga, framtidsbeständiga och effektiva. Tillsammans med ditt team kommer du att sträva efter att leverera kvalitetsprodukter och tjänster som tillfredsställer kundernas behov.

Du kommer att arbeta med fullstack-utveckling i .NET Core och React. Du kommer att arbeta med verktyg som Visual Studio, GIT och JIRA.

Din profil
• Har en relevant eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, som ingenjör eller något likvärdigt
• Ett genuint intresse för nya teknologier. Du är nyfiken och har ett intresse som spiller över på fritiden!
• Kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, då det är i de språken man kommunicerar på företaget.

Vem är du som söker? Du är inte rädd för att ta initiativ och ställa frågor när det behövs. Vi tror att dina personliga egenskaper kommer att spela en avgörande roll för hur väl du trivs i rollen som mjukvaruutvecklare hos Sectra. Du är lösningsorienterad och har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. Dessutom är du hjälpsam och villig att hjälpa dina kollegor för att uppnå goda resultat tillsammans och lära av varandra.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Örebro. Möjlighet till hemarbete finns
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av oss. Du är välkommen med frågor till rekrytering@cleverex.se


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt.

Ansök nu

Reparatör till EuroMaint i Örebro

Vagnreparatör, järnväg
Läs mer Okt 25
Om tjänsten
EuroMaint är Sveriges största bolag inom underhåll och service av tåg. De ser med glädje att tågtrafiken ökar och vill därmed växa med fler medarbetare! Varje tågresa är betydelsefull och med deras arbete bidrar de till att resenären får en säker och bekväm resa. Som reparatör kommer du att arbeta med underhåll och reparation av järnvägsfordon. Du kommer att ha ansvar för att utföra service- och underhållsarbete, felsöka och åtgärda problem samt utföra reparationer och modifieringar på tåg och dess komponenter.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Cleverex Bemanning men du kommer anställas direkt hos EuroMaint.

Besök gärna EuroMaints hemsida www.EuroMaint.se för att få reda på mer om dem och deras arbete.


Du erbjuds
• En gedigen upplärning på plats och du får ett utvecklande jobb i ett stabilt företag där möjligheterna är stora om du önskar och har ambitionerna.
• En arbetsmiljö bestående av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag.


Arbetsuppgifter
Dina vardagar kommer i huvudsak innebära arbetsuppgifter där du tillhör ett projekt som ska renovera nattvagnarna. Detta inkluderar allt från att byta ut slitna komponenter till att fräscha upp inredningen. Utöver renovering av nattvagnar kommer du att vara involverad i andra arbetsuppgifter, såsom felsökning och reparation av både större och mindre komponenter kopplat till personvagnar.

Din profil

• Du har en positiv inställning, är lösningsorienterad, vill lära dig och utvecklas. Du kommer att få rätt upplärning och utbildning på plats.
• Att du har erfarenhet av verkstadsarbete, industriarbete och montering men har du inte det och är teknik/mekanikintresserad så erbjuds du förutsättningar av EuroMaint för att bygga en karriär.
• Tala, läsa och förstå svenska så du kan genomföra utbildningarna och utföra arbetet på ett säkert sätt.

Meriterande:
Att du har el kompetens som du anskaffat dig genom studier eller arbete.

Vem är du som söker? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du fokuserar på att hitta lösningar och att du ser vad som behöver göras.


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Örebro, CV -gatan
Omfattning: Heltid
Vakanta platser: 2
Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning.

Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan börja. EuroMaint ombesörjer det.
EuroMaint värdesätter och arbetar för en jämställd arbetsplats präglad av mångfald, då de idag är en mansdominerad arbetsplats välkomnas alla sökande som kan bidra till en positiv förändring.

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi hänvisar alla frågor till rekrytering@cleverex.se.

Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Lagermedarbetare till Avantors nya anläggning på Pilängen

Lagerarbetare
Läs mer Nov 2
Om tjänsten
I Örebro har VWR, som är en del av Avantor, sitt nordiska distributionscenter varifrån man dagligen levererar laboratorieutrustning både direkt till kund och till andra lager inom gruppen.



Du erbjuds
• VWR tillämpar en rotationsprincip som ger dig stimulerande och flexibla arbetsuppgifter så du får en givande vardag.
• Härliga kollegor.
• En fadder under din upplärning för att säkerställa att du får bästa förutsättningar för att lyckas i ditt arbete.
• På WVR erbjuds samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt.


Arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare plockar du och packar laboratorieutrustning både direkt till kund och andra lager inom gruppen. Ca 30% av volymen består av kemikalier vilket innebär att man tillämpar ADR regelverk. Du kommer främst att använda dig av smalgångstruckar (plocktruckar) samt ledstaplare i ditt arbete. Arbetstiderna är dagtid 07:30 - 16:30 och arbetet kommer utföras i nya fräscha lokaler på Pilängen.

I jobbet ingår följande moment:
• Diverse uppgifter som hör till lager som exempelvis plock och pack, fylla på hyllor
• Truckkörning



Din profil
Vi tror att du som söker är en initiativtagande och ansvarsfull person som trivs med att arbeta både individuellt och i grupp. I den här processen lägger vi större fokus på dina personliga egenskaper framför din truckkompetens. Har du viljan och ambitionen kommer VWR förse dig med rätt förutsättningar för att lyckas.

Vi ser gärna att du har:
• Truckkort A+B
• Goda kunskaper i Svenska och engelska
• Erfarenhet av plock och pack
Meriterande men inget krav om du har:
• ADR utbildning


Övrigt
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Cleverex Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos VWR.
Lediga platser: 5
Anställningsform: 6 månaders visstidsanställning med möjlighet till anställning hos VWR om behovet finns och alla parter nöjda med samarbetet
Arbetstider: Dagtid 07:30 - 16:15
Plats: Pilängen
Vi ser fram emot att höra från dig!


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu