Örebro: Inköpare till industriföretag utanför Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till industriföretag utanför Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Har du bred erfarenhet som inköpare? Redo för nästa spännande utmaning? Vi söker en i Strategisk - / Operativ inköpare!

Nu har vi ett spännande konsultuppdrag för dig som inköpare till ett globalt bolag framstående inom processindustrin där du med din erfarenhet och kreativitet får möjlighet att forma framgångsrika affärsmöjligheter. Har du en bred kompetens inom inköp / Supply Chain och trivs att arbeta i operativt såsom strategiskt med leverantörsfrågor, avtal och kvalitet? Bra! Då är detta uppdraget för dig!Placering: Utanför Örebro.Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt.

Vår kund är ett större globalt ledande företag inom tillverkningsindustrin beläget utanför Örebro. Ett globalt bolag som värnar om att behålla den familjära kulturen. Inom företaget finns goda möjligheter till karriär - och kompetensutveckling.

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Dina arbetsuppgifter

• Utveckla och implementera strategiska inköpsbeslut samtidigt som du aktivt hanterar operativa inköpsprocesser.
• Förhandla och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer för att säkerställa optimala avtalsvillkor och priser både vad gäller direkt material, tjänster och investeringar. 
• Driva prissättning och prishantering för att säkra konkurrenskraftiga inköpspriser och effektiva kostnadsbesparingar.
• Utveckla och implementera strategier för artikelvård och sortimentshantering.
• Erbjuda analytiskt stöd och rapportering till ledningsgruppen för strategiska beslut och affärsutveckling.

Värt att veta

Vi förstår att du antagligen vill veta mer om arbetsplatsen men av olika skäl är namnet på verksamhet inledningsvis konfidentiellt. Låter jobbet intressant i sin helhet bör du absolut söka idag, så tar vi dina frågor i sinom tid.

I detta uppdrag finns goda möjligheter till överrekrytering hos kunden.

Våra förväntningar

För att trivas i denna roll söker vi dig med erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller som inköpsansvarig och djup kunskap om beslutsfattande och inköpsprocesser. Du skall även ha erfarenhet av att hantera relationer, förhandla avtal och genomföra upphandlingar samt en stark förmåga att arbeta med prishantering och förhandla konkurrenskraftiga priser.

Du har även goda kunskaper i Excel och analytisk förmåga. 

 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Strategisk inköpare till Örebro!

Läs mer Jul 7
Incopia söker nu efter en strategisk inköpare som är redo för en ny utmaning. Incopia är ett konsultföretag med expertis inom supply chain och inköp. Som konsult hos oss erbjuds man att arbeta på ett företag med högt fokus på människor och möjligheter och ges samtidigt de bästa förutsättningarna att utmana sig själv och växa i sin roll inom inköp och supply chain.

Till en av våra kunder i Örebro söker vi nu efter en Strategisk inköpare med en passion för avtal och förhandling!

I din roll kommer du att förhandla med priser och avtal, arbeta med projekt samt ha kommersiellt ansvar för några av företagets viktiga leverantörer. Vidare kommer du även att ansvara för att vårda och utveckla leverantörsrelationen och säkerställa att företaget har bästa förutsättningarna för tillväxt. Det är en centralt viktig roll inom företaget med många kontaktytor och du bidrar starkt till företagets tillväxtsresa.

Vem är du?

För att lyckas i rollen är du strukturerad, har en mycket god analytisk förmåga och är bekväm med att använda dig av digitala verktyg i ditt analysarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av pris och avtalsförhandling samt mycket god förhandlingsteknik. Du kommer att trivas i rollen om du en person som drivs av att arbeta mot högt ställda mål, levererar resultat och bidra med positiv energi. Du är van vid att ta egna initiativ, duktig på att kommunicera och att skapa och utveckla relationer.

Kvalifikationer

Eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, ekonomi, logistik eller inköp

Erfarenhet av pris och avtalsförhandling

Mycket goda kunskaper i Microsoft Office

Mycket goda kunskaper i Engelska i tal och skrift

Goda kunskaper i att tolka och skriva avtal

Erfarenhet från grossistbranschen och Movex/M3 är meriterande

Kunden erbjuder stort eget ansvar på ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje.

Incopia

Incopia är ett konsultföretag där vi erbjuder en arbetsplats med intressanta och utmanande projekt och uppdrag till våra anställda. Genom att vara ett kundorienterat konsultföretag lockar vi erfarna, skickliga medarbetare och med vår expertis inom supply chain och inköp hjälper vi företagen i Norden att reducera kostnader och öka värdet i kundens leveranskedja.

Vårt branschfokus är dels traditionell industri såsom processindustri, fordon- marin- och tillverkningsindustri, men även områden som transport, logistik, livsmedel och konsumentvaror. Vi är annorlunda eftersom vi inte bara hjälper till med analysarbetet utan även tar aktiv del i genomförandet.

Ansök nu

Vi söker operativa inköpare

Läs mer Nov 30
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och efter årsskiftet finns vi även i Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Flera av våra kunder i Karlskoga och Örebro med omnejd söker nu efter operativa inköpare till sina verksamheter. Detta är en allmän annons som riktar sig till dig som är nyfiken på konsultrollen såväl som inköpsområdet. Våra kunder är verksamma inom olika branscher såsom tillverkande industri och grossistverksamhet, varpå vi söker kandidater med varierande bakgrund och arbetslivserfarenhet.

Blir du nyfiken och vill veta mer? Skicka in en ansökan redan idag!

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- En eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi.
- Arbetslivserfarenhet från liknande roller.
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas i rollen är du en strukturerad, kommunikativ och organiserad person som gillar att arbeta administrativt. Vidare har du erfarenhet från liknande tjänster inom ekonomi/inköp och du gillar mötet med andra människor, såväl internt som externt.

Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.

Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Om ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag hos våra kunder i Karlskoga och Örebro med omnejd. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig:

Angelica Mäenpää:

Angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan. 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Inköpare till växande Cyklos Örebro

Läs mer Nov 15
Vill du arbeta i en klimatsmart bransch med inköp? Expansiva Cyklos söker nu en inköpare med logistisk kompetens!

Har du erfarenhet av logistikplanering samt inköpsrelaterade frågor? Motiveras du dessutom av att säkerställa en god kundupplevelse? Bra! Tillväxtbolaget Cyklos söker en Inköpare med placering i Örebro eller vid huvudkontoret i Mariefred. Som Inköpare får du en bred, utvecklande och central roll att optimera logistik och leverantörsfunktionen hos Cyklos. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

I det framtida samhället kommer de fortsatta behoven av cykelställ, cykeltak, cykelgarage och cykelservicestationer både öka och förändras i takt med cykelns utveckling. Cyklos är en av de ledande svenska leverantörerna inom mikromobilitet och andra produkter för offentlig cykelmiljö med egentillverkade produkter. En cykelparkering från Cyklos löser ett praktiskt problem - var cyklisten på ett säkert och tryggt sätt kan parkera sin cykel. 

I rollen som Inköpare hos Cyklos kommer du att ha ett brett ansvarsområde inom de logistiska-, och leverantörsrelaterade funktionerna så som inköp, distribution och transport. Cyklos är i en stark tillväxtfas vilket för rollen som Inköpare innebär att du arbetar både operativt och strategiskt där du har stor möjlighet att påverka. 

Dina arbetsuppgifter

Dina framtida arbetsuppgifter är att:

• Genomföra inköp av varor eller tjänster enligt företagets behov och strategi.
• Placera inköpsordrar och övervaka orderflödet.
• Ta fram rutiner och standarder för integrerade logistiklösningar.
• Ansvara för leverantörsbedömningar och dess genomförande.
• Agera vid leverantörsförhandlingar.
• Optimera inköp med hjälp av affärssystem och lager.
• Genomföra avstämning med leverantörer.
• Säkerställa leveranstid och med rätt kvalitet.
• Ansvara för optimal lagerhantering, materialplanering och föra kostnadsanalyser.

Värt att veta

Din placering kan vara på kontoret i Örebro eller på huvudkontoret i Mariefred. Oavsett placeringsort kommer du till engagerade team med en familjär kultur och snabba beslutsvägar.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen som Inköpare förväntar vi oss att du har:

• Relevant utbildning inom inköp och logistik eller motsvarande flera års arbetslivserfarenhet inom området.
• Något års erfarenhet inom lagerhantering och inköp.
• Ett teknisk intresse och förståelse.

Meriterande är:

• Erfarenhet från att arbete med LEAN-metodik.
• Erfarenhet av att jobba i systemen Business Central och Jira.

Som person ser vi att du är:

• Strukturerad och arbetar på ett systematiskt sätt med kan också agera flexibelt vid behov.
• Initiativtagande och kan agera utan styrning från andra.
• Kommunikativ varpå du kan kommunicera och samarbeta väl med personer på olika nivåer.
• Affärsdriven varpå du förstå kundens behov och utveckla Supply Chain därefter.
• Kreativ och lösningsorienterad varpå du bidrar till utvecklingen och kontinuerligt lärande.
• Prestigelös och orädd att jobba både operativt som mer strategiskt. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Kalkylator med inköps- och KMA-ansvar

Läs mer Nov 15
Vill du arbeta i en bred roll med stor variation, i ett familjärt bolag med lång branscherfarenhet? Är du en Inköpare / Kalkylator med viss KMA-erfarenhet? Då kan detta vara jobbet för dig!

Kund är ett stabilt och familjärt entreprenadföretag med inriktning mot markberedning.

Bolaget har ett gäng olika uppdrag i Örebro län och kan variera från bostäder, offentliga miljöer till industribyggnader. Här kommer du få möjlighet att tillsammmans jobba med engagerade kollegor och samarbetspartners som välkomnar nytänk och entreprenörsanda.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänsten
Rollen är en mix av Kalkyl, Inköp och KMA (Kvalitets, Miljö och Arbetsmiljöansvar) vilket gör jobbet varierande och dynamisk.

- Du kommer vara ansvarig för att beräkna kostnader och ta fram kalkyler för byggprojekt och samtidigt se till att projektet uppfyller standarder när det gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

- Se till att projekten är ekonomiskt lönsamma, genomförbara och överensstämmer med regelverk och bestämmelser.

Vi söker dig som

- Har minst 2 års erfarenhet och är självgående inom Kalkyl och viss kunskap gällande Inköp och KMA.

- Kan komma med nya idéer om hur arbetet med inköp/kalkyl kan förbättras/effektiviseras.

- Har erfarenhet från markberedning eller från byggbranschen.

Du erbjuds

- En del i en familjär, formbar och inkluderande arbetsplats.

- Stora möjligheter att påverka arbetsätt och företaget.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Hallsberg

- Eventuella frågor besvaras av rekryterare Anton Gustavson:
076-026 70 52 / anton@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Tng Group AB .

HR-administratör / Löneadministratör i Örebro

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Dec 1
HR - och löneadministratör till företag med ledande ställning inom sin bransch. Deltidstjänst i Örebro. Sök idag!

Vi söker en initiativtagande och erfaren HR-administratör / löneadministratör med en passion för att skapa framgång. Om du har ett erfarenhet inom löneadministration och erfarenhet av HR - och personaladministration då är det dig vi söker! Vår kund är ett stabilt bolag med huvudkontor i Örebro. Tjänsten är ett deltidsuppdrag med stora chanser att bli överrekryterad. Start omgående! Om du är redo att ta dig an en ny utmaning och tror att du har vad som krävs för att lyckas i rollen då vill vi höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Vår kund är ett företag som är etablerat i Europa med huvudkontor i Örebro. Som en del av företagets team kommer du att ha en central roll och möjligheten att påverka företagets interna processer gällande HR och löneadministration.

Du kommer till ett företag med konkurrenskraftiga förmåner och en arbetsmiljö som uppmuntrar tillväxt och prestation.

Inledningsvis har vi inte möjlighet att gå ut med företagets namn. Men låter tjänsten intressant i sin helhet ser vi fram emot din ansökan och berättar givetvis mer i ett senare skede om arbetsgivaren.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR- och löneadministratör kommer du att ha ansvar för löneadministrationen för företagets svenska bolag och stödja HR-avdelningen i diverse arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Administration av löneunderlag
• Besvara frågor angående löner från organisationen
• Hantering av personaladministration
• Sköta skatte-, försäkrings- och pensionsfrågor
• Utföra arbetsgivardeklarationer
• Ge stöd till HR-avdelningen i olika HR-processer

Värt att veta

Denna tjänst är en deltidstjänst på 50% och är en tillsvidaretjänst. Det finns möjlighet att antingen börja sin anställning som konsult eller att bli anställning hos kunden direkt.

Som konsult blir du anställd av oss på TNG med arbetar på plats hos vår kund (företaget). 

Våra förväntningar

• Erfarenhet inom HR & löneadministration är ett krav
• God kunskap om relevant lagstiftning och regelverk
• Strukturerad och van vid att arbeta mot deadlines
• Flytande svenska i både tal och skrift
• Du har lätt att ta dig an nya system och är sedan tidigare bekväm med Excel
• Tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

HR-Business Partner till Euromaint

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Nov 24
Nu söker vi en erfaren och handlingskraftig HRBP till Euromaint. Placerad i Örebro.

Letar du efter en verksamhetsnära tjänst som HR Business Partner ( HRBP ) där du får användning för din gedigna erfarenhet inom HR? Vill du vara med på en spännande transformationsresa i ett internationellt bolag som är ledande aktör inom tågunderhåll? Då har vi en spännande möjlighet för dig där du som HRBP blir en del av Euromaints professionella HR-team.Du kommer vara med och forma företagets framtid och bidra till att vår verksamhet har rätt förutsättningar till att skapa en kultur där medarbetarna trivs och utvecklas. Som HR-BP arbetar du tillsammans med chefer och medarbetare i hela Sverige men har placering i Örebro. Låter det som en intressant utmaning för dig?

Ditt anställningserbjudande

Euromaint är Sveriges största bolag inom tågunderhåll! Vi erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser järnvägsbranschens behov av välfungerande fordonsflottor.

Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter, både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Hos oss får du stora möjligheter att själv prioritera, styra och planera dagen. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HRBP kommer du mestadels arbeta operativt men även strategiskt. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att: 

• Chefsstöd och partner i initiativ inom verksamheten
• Arbeta med frågor som t ex rör tolkning av kollektivavtal, fackliga förhandlingar, rehabilitering och lönebildning
• Delta i projekt och implementera nya processer som en del av vårat ständiga förbättringsarbete
• Analysera och följa upp nyckeltal kopplade till HR-området
• Aktivt supportera och leda alla traditionella hr-processer
• Delta i ledningsgruppsmöten för en eller flera affärsområden där du bidrar till bolagets utveckling och framgång

Värt att veta

I HR-teamet står samarbete, arbetsglädje och nytänkande högt på agendan.

Tjänsten är på heltid med förtroendetid. Din placeringsort är i Örebro. Då verksamheten är geografiskt spridd ingår visst resande inom Sverige vid behov.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personaladministration, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet. Vi tror att du tidigare arbetat som HRBP eller i en likande roll med mycket god erfarenhet från brett HR arbete, gärna i en större internationell organisation och/eller inom industri, lager eller annan liknande verksamhet. 

Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och klarar av att tolka kollektivavtal samt är trygg i att hantera alla typer av frågor kopplade till arbetsrätt. Du har också god systemvana och erfarenhet av Officepaketet. Har du även erfarenhet av HR-system är även detta meriterande för rollen.

Som person är du målfokuserad, självständig och kommunikativ samt har en god förmåga att arbeta strukturerat. Du har god samarbetsförmåga, är förtroendegivande och trivs i en bred och verksamhetsnära tjänst. Du brinner för att arbeta i en central och drivande roll och utmanas av att arbeta i ett företag och i en roll där det händer mycket och trivs i högt tempo. Viktigt i rollen är att du är duktig på att bygga relation med olika människor i olika miljöer. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är handlingskraftig har resultatfokus och kan prioritera i vardagen. Du trivs i en roll med ansvar och driver självständigt arbetet framåt.

Då många kollegor är engelskspråkiga och viss rapportering till moderbolaget CAF sker på engelska, är det ett krav att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Sales Controller till Thermia

Controller
Läs mer Nov 21
Driven och självgående Sales Controller sökes till expansiva och lönsamma Thermia i Örebro.

Besitter du ett genuint intresse för försäljning och affärer? Vill du samtidigt vara en del av ett företag som bidrar till en mer hållbar vardag? Bra. Då kan rollen som Sales Controller vara tjänsten för dig! Rollen är ny och du kommer få stora möjligheter att utforma den tillsammans med Försäljningsdirektören.Hos oss får du vara en viktig nyckelspelare i ett företag som i år firar 100-årsjubileum och är helt rätt i tiden, med fokus på miljö och energi.Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss kommer du att ingå i sälj och marknadsavdelningen med placeringsort på Örebrokontoret och rapportera till företagets Försäljningsdirektör. I ditt dagliga arbete kommer du att samarbeta med nyckelpersoner från flera olika funktioner i företaget. Det förekommer även resor till våra olika säljbolag, framför allt i Norden.

Du erbjuds även ett omfattande förmånspaket som bland annat innehåller ett bonussystem, friskvårdsbidrag, tjänstepension och regelbundna personalaktiviteter.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer öka fokus på företagets prognoser för produktion kopplat till säljprocessen, du kommer även att hjälpa till med prissättning och kontroller av marginaler samt rapporter till vår säljledning. Det förekommer även andra administrativa uppgifter inom området, tex delta i budgetarbetet gällande försäljning.

Värt att veta

Du kommer att ha många kontakter i företaget och resor förekommer till de olika säljorganisationerna i Sverige, Finland, Norge och Danmark samt till vårt huvudkontor i Arvika.

Våra förväntningar

För den här tjänsten söker vi dig som har några års erfarenhet, meriterande är om du har erfarenhet från liknande arbeten med närhet till marknadsorganisationer. Vi söker dig som är civilekonom eller har en annan relevant eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse. I rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i PowerPoint och Excel, samt kunna kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du ansvarstagande, engagerad, lösningsorienterad och effektiv. Du är vidare väldigt analytisk med god förståelse för siffror och har en hög kommunikativ förmåga. Du är social i ditt sätt att arbeta med kollegor då du kommer att ha mycket kontakt med koncernens olika organisationer.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

IT-supporttekniker servicedesk till Samhall Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 13
Sök rollen som IT-supporttekniker hos Samhall Örebro och var med och etablera vår helt nya servicedesk!

Som IT-supporttekniker i vår servicedesk hos oss på Samhall i Örebro är du med och bidrar till vårt viktiga uppdrag att skapa utvecklande jobb till människor med funktionsvariationer. Utöver att ditt arbete har ett meningsfullt syfte är du också en viktig del i etableringen av vår helt nya och egna servicedesk!

Vi erbjuder dig

I den här rollen får du vara med och påverka ramar och arbetssätt för vår nya servicedesk. Detta i en organisation som är tillräckligt liten för att du ska kunna göra skillnad samtidigt som den är tillräckligt stor för att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då vi befinner oss mitt i en spännande digitaliseringsresa.

Det här gör du hos oss

Servicedesken är Samhalls single point of contact det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att:

• Ge IT-support via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
• Arbeta med konto och behörighetshantering.
• Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare

Ditt team och arbetsplats

Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på fyra IT - supporttekniker där en också har teamansvar. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger intill Virginska Skolan i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst två dagar på kontoret per vecka. Servicedesken är öppen vardagar mellan klockan 7–17.

Mer om dig

Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga.

Du har tidigare erfarenhet av supportarbete, antingen från en Servicedesk, NOC, driftavdelning eller liknande och kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Electronics Engineer till Örebro län

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Nov 13
Arbeta med högteknologiska kunder inom försvarsindustrin och utveckla elektroniska produkter och system via Combitech i Örebro!

Combitech grundades 2006 av Saab och vi har sedan dess bidragit till ett smartare, mer hållbart och mer motståndskraftigt samhälle. Vi befinner oss just nu i en expansiv tillväxtfas och söker fler skickliga medarbetare. Till Örebrokontoret söker vi just nu en elektronikingenjör / Electronics Engineer. En roll för dig som vill jobba med spännande kunder och projekt inom försvarsindustrin. Som konsult hos Combitech erbjuds du kompetensutveckling, utbilda internt inom ditt expertområde och en fast månadslön, oavsett hur din beläggning ser ut. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Hos Combitech hittar du alltid utmanande uppdrag, du får möjlighet att träffa många människor och inte minst jobba med spännande kundföretag och teknikprojekt. Utöver en stabil arbetsgivare har du också en trivsam arbetsmiljö med förmånliga villkor och generöst friskvårdsbidrag.

Combitech prioriterar kontinuerlig kompetensutveckling och erbjuder alla sina anställda två veckors utbildningar två gånger per år genom Combitech GROW. Utöver dessa veckor har du som anställd möjlighet att fördjupa dina kunskaper och färdigheter inom relevanta områden parallellt med ditt uppdrag. Kanske vill du fördjupa dig inom programmering eller inbyggda system.

Dina arbetsuppgifter

• Konstruera analog och digital elektronik 
• Optimera kretsar för prestanda och tillförlitlighet.
• Utför tester och valideringsprocesser för att säkerställa att elektroniska produkter och system uppfyller specifikationer och prestandakrav.
• Analysera data och testresultat, hantera problemlösningsprocessen inom ditt område.
• Tolka och bryta ned krav till åtgärdspunkter och agera på dem.

Värt att veta

Du blir en del av Örebro teamet som består av ett 60-tal medarbetare och underkonsulter inom teknikområdet. På kontoret har vi kompetenser inom bland annat elektronik, mekanik, mjukvaruutveckling, produktionsteknologi och  hydraulik. Teamet leds av tre konsultchefer som rapporterar till enhetschefen för Örebro/Karlskoga. 

I rollen finns möjlighet till hybridarbete beroende på fas i projekten.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen som elektronikingenjör hos oss förväntar vi oss att du har:

• Erfarenhet av analog och digital elektronik
• Arbetat några år som elektronikingenjör.
• Kompetens i svenska och engelska både i tal och skrift. 

Meriterande är:

• Erfarenhet av Mentor Graphics / Siemens EDA verktyg för elektronikkonstruktion och simulering.
• Erfarenhet av hårdvarunära programmering (C/C++).

Som person ser vi att du är:

• Initiativtagande och bidrar till utveckling såväl hos kund som internt. Du drivs av ett kontinuerligt lärande.
• Strukturerad och arbetar på ett systematiskt sätt.
• Kvalitetsmedveten och säkerställer att ditt arbete uppfyller höga standard. 
• Kommunikativ varpå du kan kommunicera med personer på olika nivåer samt förstå kundernas behov.
• Samarbetsvillig och trivs att interagera med kollegor i verksamheterna.

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu