Örebro: Handläggare inom förvaltningsrätt, Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare inom förvaltningsrätt, Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi fler vapenhandläggare för tillsvidareanställning till rättsavdelningen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor få möjligheten att utvecklas och få nya erfarenheter. Samtidigt får du vara med och bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden, samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Handläggningen av ärenden utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättssektioner.
Till Örebro söker vi handläggare för tillsvidaretjänst, för att handlägga ärenden enligt vapenlagen.

ARBETSUPPGIFTER
Som vapenhandläggare kommer du att arbeta med att handlägga ärenden där privatpersoner eller organisationer ansöker om tillstånd att få inneha vapen, till exempel för jakt- eller målskytteändamål. Du kommer att bedöma personers lämplighet att inneha vapen, vilket kommer ställa stora krav på din förmåga att vara noggrann och att ha integritet. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antingen ska föredra för din chef eller själv besluta i. I arbetet ingår också att utföra tillsyn enligt vapenlagen (inspektion vapenhandlare, vapenreparatörer och kontroll av enskilds vapenförvaring). I arbetet förekommer också att vi hanterar vapen fysiskt, ex. vapen för skrotning samt inlösen av vapen.
Handläggningen av ärenden sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem varför du behöver vara bekväm med att arbeta med dator som arbetsverktyg.


KVALIFIKATIONER
• 3-årig gymnasiekompetens, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer
som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God datorvana
• Körkort behörighet B

Meriter
• Minst 6 månaders yrkeserfarenhet av handläggning av ärenden i närtid som
arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning i närtid som arbetsgivaren
bedömer relevant
• Har kunskap inom relevant lagstiftning för tjänsten som arbetsgivaren bedömer
relevant, exempelvis vapenlagen, förvaltningslagen eller liknande
• Erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete, arbeta självgående och trivas med ett tidvis högt tempo. Du är trygg med att fatta beslut och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan prioritera rätt saker i ditt arbete. Då tjänsten innebär många kontaktytor behöver du samverka med andra och ha en god samarbets- och kommunikationsförmåga, både internt och externt. Vi ser gärna att du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Polisförbundet, SACO-S, ST och SEKO nås via Polisens växel 114 14

Placeringsort: Örebro

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 november 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Projektrådgivare Regional tillväxt mellersta Sverige

Läs mer Nov 21
Vill du få möjlighet att jobba med regional utveckling och vara delaktig i en regions samhällsutveckling med många kontaktytor både internt och externt? Sök denna tjänsten. 

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Som projektrådgivare av projekt inom Europeiska regionala utvecklingsfonden kommer du att medverka i Tillväxtverkets insatser för regional utveckling och tillväxt

Om tjänsten

Du arbetar med information, rådgivning samt handläggning av projektansökningar inom framförallt programmet Östra Mellansverige.  Projektansökningarna inom programmen prövas utifrån programinnehåll, urvalskriterier och förordningar och föreskrifter. Du gör ärendesammanställningar/prioriteringsunderlag som föredras för ett regionalt strukturfondspartnerskap (SFP). Efter beslut har du nära kontakt med externa projektägare genom projektens hela livscykel. Internt arbetar du främst med dina projektrådgivarkollegor och en programansvarig, samt ekonomer vid granskningsenheten i samband med utlysningar, läges- och slutrapporteringar. Regionalfondprogrammen är en viktig finansieringskälla för det regionala utvecklingsarbetet. Det är därför viktigt att du i din roll som handläggare har goda kunskaper om regionernas behov. Dessa finns formulerade i regionala utvecklingsstrategier, smart specialiseringsstrategier och i programmen Tillväxtverket förvaltar. Med din kunskap ska du bidra till att de regionala aktörerna kan ta del av Tillväxtverkets kunskap, nätverk och finansieringsmöjligheter på effektivaste sätt. För att bygga denna kunskap kan du som projektrådgivare bli engagerad i regional omvärldsbevakning eller ingå i interna eller externa grupperingar på olika teman exempelvis innovation, grön omställning och smart specialisering. Vidare ingår uppgifter inom kartläggning, uppföljning samt analys hur medel inom den regionala utvecklingsfonden investeras i mellersta Sverige.

Ditt tjänstgöringsställe är: Örebro 

Vi söker dig som har:


• Examen från universitet eller högskola inom samhällsvetenskap,ekonomi, juridik eller stadsvetenskap.
• Erfarenhet av handläggning av ärenden inom EU:s strukturfondsprogram, handläggning inom offentlig sektor och regionalt utvecklingsarbete
• Upparbetade nätverk och/eller god kännedom om områdets regionala utvecklingsorganisationer samt tillväxtfrämjande aktörer
• Erfarenhet av att arbeta med material med ekonomiskt och juridiskt innehåll
• Goda IT-kunskaper och behärska Officepaketet väl
• Goda kunskaper i svenska språket såväl tal som i skrift

 

Följande är meriterande:


• Erfarenheter av Nyps2020 (ärendehanteringssystem).
• Erfarenhet av arbete med frågor inom det regionala innovations- eller företagsfrämjande systemet
• Erfarenhet av arbete med grön omställning (miljö- och klimatfrågor)
• Goda kunskaper om statsstödsreglerna
• Goda kunskaper om grön omställning, digitalisering eller innovation och företagande

 

Som person söker vi dig som är strukturerad. resultatinriktad, självständig, kommunikativ samt serviceinriktad

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är ett vikariat på ca 5 månader. 

Sista ansökningsdag är 12 december 

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta  enhetschef, Per Persson , tfn 08- 6819546.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08- 6819462 eller sara.pahlsson@tillvaxtverket.se
Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning.

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Brottsförebyggande samordnare till Säkerhetsavdelningen

Läs mer Nov 22
Det brottsförebyggande arbetet i Örebro kommun utvecklas och växer. Här får du vara med och driva utvecklingen av ett kunskapsbaserat brottsförebyggande arbete i Örebro kommun och utveckla kommunens arbetssätt i linje med lagen om kommuners brottsförebyggande ansvar, 2023:196. Drivs du av att få arbeta brottsförebyggande och att få samordna arbetet mot narkotika? Då har du hittat rätt! Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
I tjänsten som brottsförebyggande samordnare i Örebro kommun arbetar du med övergripande brottsförebyggande och trygghetsskapande frågor kommunen. Du ingår och deltar i en arbetsgrupp på fem personer som ansvarar för samordningen kring kommunens brottsförebyggande och trygghetsfrämjande arbete. Tjänsten innebär ett speciellt fokus på kommunens samordnade arbete mot narkotika, såsom öppen narkotikahantering och platssamverkan. I tjänsten ingår ansvar för att upprätta och arbeta utifrån lägesbilder, analysera och samordna insatser och samverka med relevanta aktörer internt i kommunen samt externa aktörer såsom polis, näringsliv, civila aktörer och lokalsamhälle.

Som brottsförebyggande samordnare arbetar du som en del av genomförandet och utvecklandet av Effektiv Samordning för Trygghet, EST, och förväntas samordna brottsförebyggande och trygghetsskapande insatser utifrån EST. Du förväntas arbeta utifrån situationell brottsprevention med de samverkansparter som ingår i EST arbetet. Tjänsten har en tydlig koppling till arbetet med sociala insatser gällande riskgrupp för missbruk och kriminalitet och behöver därför tydligt samverka med kommunens verksamheter som arbetar socialpreventivt framför allt inom samverkan med skola, socialtjänst, fritidsverksamhet och polis (SSPF) som samtidigt implementeras i kommunen.Du kommer även ingå i nationella nätverk gällande de frågor tjänsten berör. En del av tjänsten är att redovisa lägesbilder, insatser och sakkunskap i rapporter och muntliga redovisningar. Det brottspreventiva arbetet riktat mot narkotika är under utveckling, varav delar av arbetet behöver formas efter kommunens behov och vi söker därför en flexibel person med hjärta för brottsprevention. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• bedriva och utveckla arbetet mot öppen narkotikahantering i kommunen
• upprätta lägesbilder kring öppen narkotikahantering och riskmiljöer
• bedriva arbetet efter den kunskapsbaserade arbetsmodellen med lägesbilder, analyser, insatser, uppföljning och utvärdering
• utveckla arbetet mot narkotikaplatser med kommunens arbete med Effektiv samordning för trygghet (EST)
• samordna och samverka i insatser i enlighet med Dokumentation av Problembild (DAP)
• samverka med relevanta interna och externa aktörer såsom ÖBO, polisen, civilsamhället och näringsliv med flera kring platser och fenomen gällande narkotika
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Om arbetsplatsen
Säkerhetsavdelningen är en övergripande funktion i Kommunledningsförvaltningen direkt under Kommunstyrelsen. Avdelningen ansvarar för det övergripande och strategiska arbetet inom bland annat krishantering, civilt försvar, brottsförebyggande frågor, brandskydd, våldsbejakande extremism m.m. Uppdraget inom den aktuella tjänsten är att i huvudsak arbeta inom området brottsförebyggande och trygghetsfrämjande arbete. Säkerhetsavdelningen har sina lokaler i Stadsbyggnadshus 2 i centrala Örebro. Avdelningen har idag 10 anställda.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha en utvecklad förmåga att se helhet samtidigt som du kan omsätta övergripande perspektiv och praktisk handling. Du ska ha mycket god självkännedom och lätt för att samarbeta, entusiasmera och bygga samverkan. Arbetsuppgifterna kräver att du är självgående, analytisk lagd och har ett strukturerat arbetssätt. Tjänsten kräver en förmåga att samordna och samverka med kommunala och externa parter. Vi ser att du är tillmötesgående i ditt bemötande och är tydlig i din kommunikation. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• kandidatexamen om minst 180 hp inom kriminologi, beteendevetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• kunskap och erfarenhet av situationellt brottsförebyggande arbete och/eller narkotikafrågor
• erfarenhet av samverkan och/eller samordning

Meriterande:

• genomförd grundläggande basutbildning via Brottsförebyggande rådet
• erfarenhet av arbete mot öppen narkotikahantering
• erfarenhet av arbetssättet EST, effektiv samordning för trygghet
• erfarenhet av att leda projekt samt att skriva formella rapporter
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll och säkerhetssamtal kommer ske innan anställning.

Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 december.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Administrativ samordnare

Läs mer Nov 24
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare. Varje dag.

Om tjänsten
Nu finns möjlighet att arbeta som administrativ samordnare hos oss med placering i Staben. Staben arbetar mot alla verksamheter inom Teknik- och serviceförvaltningen: Måltid, Avfall, Vatten och avlopp, Park och gata, Fordon samt Gas. Inom staben arbetar 18 medarbetare. Vi erbjuder dig ett utvecklande och lärorikt arbete samt trevliga arbetskamrater.

Exempel på arbetsuppgifter:

• leda förvaltningens inköpsorganisation
• leda arbetet med att samordna förvaltningens avvikelsehantering
• delta i förvaltningens arbete avseende intern kontroll
• ge kvalificerat administrativt stöd till chefer/verksamheter
• leda och samordna uppdrag och projekt utifrån förvaltningens behov

Om arbetsplatsen
Teknik- och serviceförvaltningens stab är en kompetent resurs som inspirerar och stödjer förvaltningens verksamheter med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra deras arbete. Din arbetsplats blir i moderna kontorslokaler i Citypassagen nära centralstationen, med goda möjligheter till distansarbete delar av din arbetsvecka.

Kvalifikationer 
För tjänsten krävs att du är kommunikativ och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt. Som person är du noggrann och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. I ditt samarbete med andra har du ett prestigelöst förhållningssätt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• godkänd högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis samhällsplanering, statsvetenskap, offentlig förvaltning
• god kunskap i Officepaketet

Meriterande:

• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av administrativt arbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Omfattning: start enligt överenskommelse tom 31 augusti 2024

Antal tjänster: 1 

Schema: dagtid med flextidsavtal

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 december.
Urval sker efter annonsering.

Välkommen med din ansökan! 

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Inspektörer till region Mitt

Läs mer Nov 23
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Är du modig, nyfiken och har fallenhet för undersökande arbete? Då är du kanske vår nya inspektör!

Enhetens uppdrag
Enheten Uppföljning och kontroll är en del av Ekonomiavdelningen och vi ansvarar för att samordna myndighetens arbete mot felaktiga utbetalningar, välfärdsbrott och arbetslivskriminalitet.

Vi bidrar till ett riskbaserat och effektivt kontrollarbete i hela myndigheten. Enheten består av fem sektioner med drygt 90 medarbetare lokaliserade främst i Falun, Kalmar och Solna.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker inspektörer till den nyinrättade sektionen för oannonserade kontrollbesök. Medarbetarna kommer att vara lokaliserade i team om två i Arbetsförmedlingens 6 regioner. Sektionen kommer också bemanna regionala center mot arbetslivskriminalitet (AKC).

Du kommer att utföra besök hos arbetsgivare som erhåller stöd från Arbetsförmedlingen för att upptäcka avvikelser och oegentligheter kopplade till felaktiga utbetalningar och arbetslivskriminalitet.

Då arbetet som inspektör innebär många kontakter ställer det krav på dig att kunna agera stabilt och förtroendegivande i mötet med människor med olika bakgrund. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och är trygg i din roll då du är myndighetens ansikte utåt.

Som inspektör förväntas du arbeta såväl självständigt, som i team. Resor i tjänst med övernattning förekommer då du behöver utföra arbeten i andra regioner. Arbete kan också förekomma under obekväm arbetstid, vilket betonar vikten av flexibilitet och att kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.

Grundläggande krav för tjänsten
- Akademisk utbildning om 180 hp/120 p enligt tidigare system, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Erfarenhet av utredningsarbete, och/eller kontrollbesök och inspektioner, eller likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
- Körkort B
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av arbete mot felaktiga utbetalningar, bidragsbrott och bedrägerier
- Erfarenhet att återrapportera i skrift
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Erfarenhet att samverka med andra myndigheter

Vi söker dig som har god analytisk och undersökande förmåga. Du är prestigelös och positiv. Du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt, är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen behöver du tycka om att ta ett stort eget ansvar då arbetet är självständigt och leds på distans.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort Örebro. Tillträde enligt överenskommelse.

Eftersom befattningen är säkerhetsskyddsklassad enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer du att bli föremål för registerkontroll. Det innebär bland annat att du måste vara svensk medborgare för att kunna få tjänsten.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-12-07. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Ansök nu

Utredare inom säkerhetsskydd och informationssäkerhet

Läs mer Nov 15
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Avdelningen för Körkort finns på fem av Transportstyrelsens orter och har ca 400 anställda organiserade i fyra enheter; Stabsenheten, Kundtjänstenheten, Utredningsenheten och Utvecklingsenheten. Staben utgör navet för avdelningen och ska ge stöd till övriga verksamheter med såväl generell som specifik kompetens. Den ska säkerställa att vi har fungerande styr- och ledningsprocesser samt de stödprocesser som detta kräver. Staben ansvarar för bl. a avdelningens ekonomi-, verksamhetsplanering och uppföljning, kvalitetsarbete, säkerhetsfrågor och kompetensförsörjning.

Staben består av 13 medarbetare med gedigen kompetens inom olika specialistområden. Inom enheten finns en ny etablerad säkerhetsfunktion. Den består av 6 medarbetare med olika roller, i syfte att säkra leveransen av strategiskt, taktiskt och operativt stöd inom områdena för informationssäkerhet, säkerhetsskydd och civil beredskap. I rollen ingår ett mycket nära samarbete med övriga roller inom funktionen, likväl som med andra med liknande uppdrag på myndigheten. Funktionen behöver nu förstärkas med ytterligare kompetens och vi söker därför en driven utredare med högt säkerhetstänk som vill bidra i vårt fortsatta utvecklingsarbete! 

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• delta i att bygga upp och verksamhetsutveckla arbetet med säkerhetsskydd
• driva och samordna strategiskt/operativt arbete inom säkerhetsskydd och informationssäkerhet
• delta och stötta i avdelningens arbete med säkerhetsskyddsanalys (SSA) samt planera och följa upp åtgärder, likväl som att ge ett verksamhetsnära stöd till avdelningen i säkerhetsrelaterade frågor
• ingå i eller leda säkerhetsskyddsgrupperingar operativt samt representera området i avdelningens säkerhetsråd
• utföra informationsklassningar, särskilda säkerhetsskyddsbedömningar (SSB) och riskanalyser
• vara sakkunnig gällande lagar och regler för området, omvärldsbevaka regelutvecklingen och följa upp regelefterlevnad rörande säkerhetsskydd och informationssäkerhet
• ge stöd vid placering av tjänster i säkerhetsklass, vid säkerhetsprövningar samt befattningsanalyser.

 

Du måste ha

• relevant akademisk examen inom exempelvis informationssäkerhet, juridik, statsvetenskap eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig
• erfarenhet från arbete med frågor inom säkerhetsområdet
• erfarenhet av arbete med komplexa frågor, utredningar och analyser
• erfarenhet av att leda och samordna strategiska frågor på övergripande nivå
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet från systematiskt informations- och säkerhetsskyddsarbete
• erfarenhet och/eller kunskap inom området för civil beredskap
• erfarenhet av arbete från offentlig förvaltning inom säkerhetsområdet
• särskild kompetens gällande lagstiftning rörande informationssäkerhet och säkerhetsskydd

Vi vill att du

• är en glad, positiv person som är bra på samarbete och bidrar till arbetsglädje
• har ett högt säkerhets- och sekretessmedvetande med en god analytisk förmåga
• är bra på att planera och strukturera ditt angreppssätt, är drivande i att vilja förbättra och utveckla
• är kommunikativ, kan pedagogiskt förklara det komplexa, skapar förtroendefulla relationer och kan leda effektiva möten och workshops

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Stabschef Theresa André 010-495 68 02 theresa.andre@transportstyrelsen.se. ST, Gunilla Ejeskog och Saco, Peter Backe nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-8010. Vi behöver din ansökan senast den 6 december 2023. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

 

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Körkort

Avdelning Körkort prövar och ger tillstånd inom körkortsområdet. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden som körkortstillstånd, handledarskap, högre behörigheter och utbyte av utländska körkort. Vi är cirka 370 medarbetare och finns i Härnösand, Kristianstad, Mariestad, Örebro och Kista.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Örebro från Polismyndigheten .

Fotograf till NFC Örebro

Fotograf
Läs mer Nov 10
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en forensisk fotograf till vårt laboratorium i Örebro.

Nationellt forensiskt centrum
Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför vi forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Vi verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Vi ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen, från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att bedriva strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Det gör vi i nära samarbete med såväl Nationella operativa avdelningen, Noa, och polisregionerna, som med externa samarbetspartners både i Sverige och utomlands. Vi agerar också expertstöd och bedriver utbildning. Vi är drygt 600 medarbetare på totalt tolv driftställen, från Umeå i norr till Malmö i söder. Vårt största laboratorium och vårt avdelningskansli finns i Linköping.

Laboratoriesektion Nord
På Laboratoriesektion Nord arbetar vi med att ta fram, identifiera, jämföra och dokumentera spår från brottsplatser och tillvaratagna bevismaterial. Vi är omkring 30 medarbetare och finns i Umeå, Sundsvall, Uppsala och Örebro.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna omfattar huvudsakligen repetitiv teknisk fotografering av spår och fingeravtryck för jämförande undersökning samt fotografering av kriminalteknisk bevisning på fältet och i ateljé. I arbetet ingår även bildhantering, dvs arkivering, registrering och bearbetning. Rekonstruktionsfilmning och filmredigering är andra förekommande arbetsuppgifter.
Uppdrag på annan ort kan förekomma.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Teknisk fotografering i laboratorie-, fält- och ateljémiljö
• Avancerad fingeravtrycks -och skoavtrycksfotografering
• Fotografering med våglängdsberoende ljuskällor samt övriga specialfotograferingar
• Föremålsfotografering
• Rekonstruktionsfilmning/fotografering
• Bild- och videoredigering
• Presentation och utförande av 360-fotografering

Du kommer att ha kontakt med uppdragsgivare inom polis, åklagare och domstol i ditt arbete och vid behov svara som sakkunnig i domstol. I arbetet förekommer att du exponeras för material som kan vara obehagligt. Arbetet sker ibland i påfrestande miljöer, vilket ställer krav på förmåga att hantera situationer professionellt.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Två-årig utbildning inom fotografi alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Erfarenhet av att arbeta med redigering av rörlig bild och ljud.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av ateljé- och teknisk stillbildsfotografering.
• Goda kunskaper i bild- och videoredigering i Adobe-miljö.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• B-körkort.
• Fullgott färg- och detaljseende.

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet av specialfotografering där teknisk problemlösning behövs.
• Erfarenhet av att redovisa resultat skriftligt och muntligt.


Personliga egenskaper
Du har initiativförmåga och är flexibel i ditt förhållningssätt samt har kapaciteten att tempoväxla och prioritera. Du är analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samt har god förmåga att förstå helhetsperspektivet i rättskedjan.
För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att självständigt arbeta med dina ansvarsområden, samtidigt som du är lyhörd och har en god förmåga att samarbeta med kollegor och andra parter i rättskedjan.
Arbetet som fotograf är en viktig del i den brottsuppklarande verksamheten och vi ser därför att du har förmåga att arbeta i en oförutsägbar verksamhet, ofta under tidspress där du som person är trygg och stabil.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Arbetsprov kan komma att förekomma som en del av urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro
Anställningsform: Tillsvidare, inleds med 6 mån provanställning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24 november 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Sekretesshandläggare till rättssektion Bergslagen med placering i Örebro

Arkivassistent
Läs mer Okt 18
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu Sekretesshandläggare till en nybildad grupp inom Rättsavdelningen, rättssektion Bergslagen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Rättsavdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten och ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet samt informationsförvaltning.
Rättssektion Bergslagen består idag av fyra grupper inom tre verksamhetsområden: rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning. Den nybildade gruppen är en del av verksamhetsområdet informationsförvaltning, där även registratur och arkiv ingår.
Arbetsbeskrivning
Arbetet som sekretesshandläggare består i huvudsak av att ta emot och hantera begäran om utlämnande av allmän handling. I arbetet ingår att utföra sekretessprövning och besluta om efterfrågad handling kan lämnas ut. Du tillämpar ett förhållandevis komplicerat regelverk med tillhörande skyndsamhetskrav. Höga krav ställs på kvaliteten på utförda prövningar och att arbeta för enhetliga bedömningar mellan olika begäranden. I huvudsak omfattar uppdraget tjänstemannaprövningar och arbetet sker i nära samarbete med övriga sekretesshandläggare. Även andra arbetsuppgifter kopplade till rättssektionens uppdrag kan ingå i dina arbetsuppgifter.
Rollen innebär, utöver kontakter med sökande, mycket interna kontakter inom hela Polismyndigheten. Samarbete och samverkan är därmed en viktig del av arbetet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasiekompetens eller annan relevant erfarenhet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Goda datakunskaper och förmåga att sätta dig in i nya system, företrädesvis i Officepaket eller motsvarande
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi ser det som meriterande om du även har:
Eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
God kompetens och erfarenhet att handlägga och fatta beslut i ärenden hos myndighet eller annan offentlig förvaltning
Erfarenhet av att ha arbetat med sekretessprövningar och handläggning av ärenden enligt offentlighets- och sekretesslagen
Erfarenhet av att arbeta inom polisen eller rättsväsendet i övrigt som bedöms som relevant för funktionen

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som sekretesshandläggare ska du vara analytisk, ansvarstagande och noggrann. Du är mån om att ge bra service och att uppnå en god kvalitet i dina ärenden samtidigt som du hanterar ärenden skyndsamt. Vidare är du en lösningsfokuserad person som kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Tom Johnson, st.inom-polisen@polisen.se
Övrig information
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Dagtid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Sekretesshandläggare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 7 november 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A601.503/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-tekniker, Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 22
Arbetsplatsbeskrivning




Är du redo för en större uppgift? Till gruppen i Örebro söker Polismyndigheten nu en engagerad, pålitlig och ansvarstagande IT-tekniker. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1000 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 36 000 anställda.




Vi inom Leverans- och Support har ett helhetsansvar för införande av leverans och service inom ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.




Arbetsbeskrivning




Du kommer som IT-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har.




Som IT-tekniker inom Leverans och Support kommer du huvudsakligen arbeta med att ge andra linjens IT-support på plats till våra slutanvändare inom Polismyndigheten, samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Mer ingående kommer du att arbeta med användarutrustning så som PC och skrivare, samt med audio- och videokonferensutrustning, telefoni, mobiltelefoni och Rakel. Administration av vår utrustning är även det en viktig del av arbetet.




Det förekommer mycket resor inom arbetsområdet och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.




Kvalifikationer




Detta är en möjlighet för dig som har:




Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som kan bedömas likvärdigt
Minst två års arbetslivserfarenhet de senaste fem åren av arbete som IT tekniker/Supporttekniker.
Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och/ eller nätverkskommunikationsutrustning.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
B-körkort och vana att köra bil.





Anställningen kräver svenskt medborgarskap.




Meriterande




Det är meriterande om du även har:




Vana vid ärendehanteringssystem, exempelvis Remedy ARS
Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
Kunskap om telefoni, telefoniväxelsystem, mobiltelefoni.
Erfarenhet av digitala mötesrum
Kunskap om Active Directory (AD)





Personliga egenskaper:




Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet




Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




Övrig information




I denna rekrytering görs löpande urval.




Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Heltid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: IT-tekniker




I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.




Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 27 oktober 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A537.834/2023 i mailets ärendemening.




Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.




Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning




Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering




Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.




Polismyndigheten




Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.




Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.




Utöver friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten även aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.




Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/




Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se




Varmt välkommen med din ansökan!


?
#LI-Onsite

Ansök nu

Finansiell utredare till Örebro

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 13
Se hela annonsen via länken!
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/finansiell-utredare-till-orebro/
Arbetsbeskrivning
Som finansiell utredare arbetar du uppdragsbaserat, vilket innebär att du ingår i olika utredningar på olika avdelningar. Bland annat håller du förhör och kartlägger en eller flera personers inkomster, tillgångar och skulder. Syftet är för att återta brottsvinster och ta fram bevisning i utredningarna. Arbetet leder till att du säkrar pengar för eventuellt skadestånd alternativt förverkande av brottsvinster. Du biträder även med din expertis kring den finansiella delen i andra utredningar, vilket sker i nära samarbete med utredare och förundersökningsledare. Du är delaktig i hela utredningskedjan, från att ärendet kommer in till polisen och till att det slutredovisas till åklagare. Du föredrar ditt arbete inför förundersökningsledare och åklagare samt lämnar rekommendationer inför beslut eller vidare åtgärder.
Resor och övernattning i tjänsten kan förekomma.
Exempel på vad arbetet kan innefattas av:
Handlägga och utreda finansiella utredningar
Biträda åklagare i rätten vid kvarstads- och huvudförhandling avseende finansiella utredningsmoment och återtagande av brottsvinster.
Strategiskt ansvariga för att utveckla och införa kunskapsbaserade metoder i utredning av finansiell brottslighet.
Ge stöd och utbildningar till andra funktioner inom Polismyndigheten
Främja samverkan med interna och externa aktörer i syfte att utreda och förebygga finansiell brottslighet
Rapportskrivande
Det kan även tillkomma allmänna arbetsuppgifter efter verksamhetens behov



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Relevant utbildning skulle till exempelvis kunna vara inom juridik, ekonomi eller kriminologi.
Minst två års relevant arbetslivserfarenhet för funktionen (på heltid och i närtid) exempelvis som utredare inom ekonomiskt arbete på migrationsverket, socialtjänsten, försäkringskassan, bank, finans, försäkringsbolag, skatteverket eller kronofogden.
Svenskt B-körkort (manuell växel)
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.



Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av tillgångsutredning
Erfarenhet av i analys och visualiseringsprogram
Erfarenhet av att ha arbetat med stora datamängder i exempelvis Excel
Erfarenhet av att utreda brott av ekonomisk karaktär
Erfarenhet av ekonomisk redovisning
Juridisk arbetserfarenhet eller utbildning inom området
Polisexamen i enlighet med Polisförordning (2014:1104)



Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du har ett gott omdöme, är rätts- och säkerhetsmedveten och har en tydlig moralisk kompass. I det här uppdraget ställs du inför utmanande situationer. Därför är din grundtrygghet avgörande för rollen. Du är trygg och stabil och har en förmåga att effektivt driva utredningar självständigt. Du arbetar minst lika bra självgående som i nära samarbete med kollegor eller andra externa parter. Du är kommunikativ och har inga problem med att sammanställa och föredra ärenden inför grupp på ett tydligt sätt. Arbetet innebär att det i perioder är höga arbetstoppar, vilket ställer krav på att du kan hantera uppdrag med kort framförhållning under tidspress parallellt med andra uppdrag. Som person är du både analytisk och nyfiken, du gillar att arbeta med siffror och kommer gärna med idéer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansök nu

HR-konsult till rekrytering och bemanning i Örebro

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Sep 4
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu HR-konsulter med erfarenhet och intresse av rekrytering till sektionen Rekrytering och bemanning med placering i Örebro. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Rekrytering och Bemanning är en sektion inom HR-avdelningen med bred kompetens som ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av ca 180 medarbetare som nationellt ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att rekrytera medarbetare till Sveriges största myndighet. Huvuduppdraget är att bistå verksamhetens chefer i rekryteringar, från uppstart och genom hela processen. Du driver självständigt flertalet parallella rekryteringsprocesser och agerar som konsultativt HR-stöd till rekryterande chef. Uppdraget är viktigt, spännande och varierande då vi har en stor bredd i de roller vi rekryterar till.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk examen inom personal och arbetslivsvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande examen arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 6 månaders erfarenhet av att i närtid självständigt driva, planera, prioritera och genomföra hela rekryteringsprocesser, inkl. tillhörande administration
• Erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering inom offentlig verksamhet
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik
• Erfarenhet av att ha arbetat med rekryteringssystemet Visma recruit
• Erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering på Polismyndigheten eller annan brottsbekämpande myndighet

Personliga egenskaper
Rollen förutsätter att du är självgående, drivande och resultatinriktad. Du har en god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Du har hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Du har även en god förmåga att arbeta i grupp och vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Placeringsort: Örebro

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8/9 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu