Örebro: CHEF DATACENTER

Hitta ansökningsinfo om jobbet CHEF DATACENTER i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
Vi söker en sektionschef till området Datacenter till vår kund i Örebro. Tjänsten kräver minst 2 dagar per vecka på plats i Örebro, resten av arbetat kan du sköta på distans.

Som sektionschef har du verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ansvarar för sektionens leverans. Du leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert. Du skapar förutsättningar för samarbete, ständiga förbättringar, aktivt medarbetarskap och nytänkande som leder till engagemang, resultat, utveckling och en god arbetsmiljö.
Som sektionschef ingår du i enhetens ledningsgrupp och ansvarar för att tillsammans med enhetschefen översätta bolagets vision och strategiska mål till taktiska planer och operativa mål för din sektion.

Inom verksamheten sker nu stora spännande satsningar inom IT för att stödja bolagets statistikproduktion. Satsningen innebär uppbyggnad av nytt modernt datacenter samt utvecklingsplattformar med ny teknik och nya arbetssätt för att möta deras sätt att framställa framtida statistik.

Som sektionschef för sektion Datacenter har du ansvar för utveckling och förvaltning av bolagets IT-infrastruktur och ansvar att upprätthålla en ändamålsenlig, stabil och säker IT-drift. Du har också en operativ roll där du agerar bollplank och tillsammans med ditt team planerar och genomför förändringar och annat IT-infrastrukturrelaterat arbete. Vid behov stödjer du planering och genomförandet av upphandlingar samt uppföljning av avtal.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Finansdepartementet och ansvarar för officiell statistik och för annan statlig statistik. Vår kund ska, på uppdrag av riksdagen, förse kunder med statistik av god kvalitet.

Kvalifikationer
- Du har några års dokumenterad chefserfarenhet inom IT.
- Du har fackkunskap inom datacenter (lagring, server, nätverk och datahallar) för att kunna leda och stötta medarbetarna.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
- Meriterande: Kunskap och erfarenhet inom IT säkerhet och upphandlingar enligt LOU.
- Meriterande: Vana och bekväm i rollen som förändringsledare.
- Meriterande: Erfarenhet av moln eller hybriddrift.
- Meriterande: Erfarenhet av ITIL, DevOps samt agilt arbetssätt.

Personliga egenskaper
Arbetet förutsätter lyhördhet, samarbetsförmåga, flexibilitet, och serviceanda. Det är viktigt att du är inspirerande, kommunikativ och har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vidare är du utåtriktad och kan skapa och utveckla goda relationer.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa i 1 år med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Örebro med möjlighet till distansarbete. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som CIO, Chief Information Officer/IT-chef

Nedan visas andra jobb i Örebro som CIO, Chief Information Officer/IT-chef.

CIO till Örebro kommun

Läs mer Sep 27
Vill du vara med och driva digitaliseringen i en kommun som ligger i nationell framkant? Örebro kommuns ambition är att det ska vara enkelt att vara medborgare i kommunen. Innovation, kunskap och förnyelse ska vara ledord för en hållbar framtid. Kommunen är en bra bit på väg i sin resa mot att vara en modern digital kommun, som arbetar integrerat med digitalisering, IT och informationsförsörjning. Nu söker Örebro kommun dig som vill bli deras CIO. Du kommer att vara en nyckelperson i utveckling, ledning och styrning av det fortsatta digitaliseringsarbetet och den dagliga IT-verksamheten.

Om tjänsten
Som CIO har du ett uppdrag som innehåller både strategiskt och operativt ledarskap där tyngdpunkten ligger i det strategiska arbetet. Du skapar förutsättningar för organisationen så att kommunen fortsatt kan driva digitalisering och informationsförsörjning, samt koppla samman den med den verksamhetsutveckling som bedrivs i de olika verksamheterna. Operativt ansvarar du för att avdelningen Informationsförsörjning och digitalisering säkerställer en ändamålsenlig och effektiv drift, support och vidareutveckling av de digitala tjänsterna i kommunens IT-plattform.

Som CIO är du högste ansvarige för Örebro kommuns digitala frågor och är direkt underställd kommundirektören. Du ingår i kommundirektörens ledningsgrupp och som en del av helheten i kommunens utveckling. Som avdelningschef ingår du även i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp.

I rollen ingår personal-, budget-, och verksamhetsansvar. Du leder ca 100 personer fördelade över fem enheter. Enhetscheferna bildar tillsammans med dig som CIO avdelningens ledningsgrupp. I det digitala utvecklingsarbetet finns två digitala portföljer som ingår i CIO:s roll att äga.

Som CIO har du en central roll i kommunkoncernens samlade utveckling. Du blir kommunens ansikte utåt i digitala frågor och i samverkan med andra bidrar du med kompetens och engagemang, och bjuder in till dialog. Som CIO är du en viktig företrädare för kommunens IT och digitaliseringsarbete men också en viktig representant för Örebro kommun i sin helhet.

Digitaliseringen av Sverige går fort och spelplanen förändras ständigt. Kompetens för att dra nytta av digitaliseringens möjligheter ska finnas som en självklar och central del i alla delar av Örebro kommuns organisation. Samarbete med andra aktörer regionalt och nationellt kommer också vara avgörande för att lyckas i uppdraget.

Vem är du?
Som grund har du en akademisk utbildning inom ett relevant område, såsom systemvetenskap, data/IT eller ekonomi. Vidare efterfrågar Örebro kommun att du har kvalificerad erfarenhet av strategiskt arbete med IT- och digitaliseringsfrågor. Det är en självklarhet att du är omvärldsorienterad, utvecklingsorienterad och väl insatt i samt har förmågan att koppla verksamhetsbehov till digitaliseringens möjligheter.

Rollen kräver dokumenterad, flerårig chefs- och ledarerfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. I övrigt är din ekonomiska förståelse god, vilket kommer vara en tillgång i denna roll.

Örebro kommun lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du är en kommunikativ och inspirerande teamspelare som har mycket att bidra med och är lyhörd för andras initiativ. De hoppas och tror också att du är modig, förtroendeingivande och leder och företräder med öppenhet och uthållighet. Samtidigt är du relationsbyggande – både i internt och externt samarbete. Du har förmågan att driva och står stadigt och är trygg i ditt ledarskap.

Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska är mycket god och du besitter dessutom goda kunskaper i engelska.

Om verksamheten
Örebro kommun är befolkningsmässigt landets sjunde största kommun med cirka 156 000 personer boende på en yta av 1 380,1 km² (landareal). I kommunen arbetar ca 14 000 personer. Örebro kommun ligger centralt i Sverige med cirka 20 mil till Stockholm och 30 mil till Göteborg. 70 procent av Sveriges befolkning bor inom en radie av 30 mil.

Örebro kommuns vision är att vara ”Skandinaviens mest attraktiva medelstora stad”. Deras verksamhetsidé är att jobba långsiktigt och hållbart för att vara en attraktiv kommun för både människor och företag. Kommunen drivs av att skapa en enklare vardag för alla. Detta är utgångspunkten för deras uppdrag och grunden för deras medarbetarplattform och ledarplattform.

Digitala tjänster med hög kvalitet ska kunna användas av alla privatpersoner, organisationer, företag och besökare i kommunen. Det kan aktivt bidra till att förenkla vardagen för företagare och privatpersoner och är en viktig del i kommunens mål för hållbar tillväxt.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen finns placerad inom Kommunledningsförvaltningen och har till uppdrag att med innovation och nytänkande förse samtliga kommunala verksamheter med ett centralt stöd i det gemensamma arbetet att säkerställa kraftfulla digitala verktyg och lösningar.


CIO:s anställning inom Örebro kommun är en tillsvidareanställning och placeringsort är Örebro. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket ställer krav på svenskt medborgarskap. Registerkontroll kommer att utföras.

Rekryteringen sker i samarbete mellan Örebro kommun och Poolia Executive Search AB, Pion Groups verksamhet för rekrytering av ledningspersoner och styrelser. Du kan också visa ditt intresse via Örebro kommuns hemsida: orebro.se/jobb. Där kan du läsa på hur det är att jobba i Örebro kommun. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Global R&D Manager - SW Applications

Läs mer Aug 1
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.

Global R&D Manager - SW Applications
Do you want to join a team on a mission to revolutionize our industry? Our goal is to disrupt the mining industry through the development of fully autonomous machines, digitization of customer operations, and the transition from diesel to electrical power. As we embark on this transformative journey, we are ramping up the pace, and we invite you to join us if you're willing to challenge conventional thinking, and if you dare to think new, we want you to be a part of it. 
Welcome with your application!
Join our team
In the automation organization we are 200+ people, all committed to our given mission. You will be part of the Automation management team, led by the VP Automation. We have 3 operational areas, led by a team of managers. Throughout the organization there is an open and inspiring climate which is characterized by cooperation and commitment.
Your mission
* Lead and inspire your team’s fostering collaboration, innovation, and continuous improvement.
* Continue to drive the agile transformation.
* Collaborate with stakeholder division to ensure successful deliveries and cross functional collaboration.
* Drive diversity and inclusion initiatives.
* Mentor and guide your managers to unleash their potential and drive professional growth.
* Optimize performance and value creation through process improvements, system architecture and customer-centric mindset.

In this role you are going to have an extensive cooperation with other engineering and marketing teams in the company as well as external partners and consultancies. You will work with various competences, scales of projects and platforms to drive innovation and the digital transformation in your technology area. Regarding your organization, we see that you keep on developing the agile way of working, taking care of your employees according to Epiroc´s values; Commitment, Collaboration, and Innovation, to ensure that everyone feel welcome and included.
Location and travel
This position is located in Örebro, Sweden. Occasional travel is required. 
Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  
* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.

A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.
Application and contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible. Last day to apply for this position is 2023-08-21. For questions about the position, please contact recruiting manager Jörgen Appelgren jorgen.appelgren@epiroc.com or Recruitment Specialist Maria Tedsjö, maria.tedsjo@external.epiroc.com.

Your profile
Bachelor's or master’s degree in computer science or related field. Proven experience in managing software development teams, with at least 5 years in leadership roles. Solid experience in agile methodologies, driving successful transformations. As a person you have an open mind, a drive for results, and a genuine passion for collaboration.

Ansök nu

Utvecklingchef IT till Textilia

Läs mer Maj 11
Textilia står på vardagshjältarnas sida! Varje dag levererar vi 100 ton rena och kvalitativa textilier till hjältar inom vård- och omsorg så att de kan fokusera på att göra skillnad.

Nu söker vi dig som vill vara en del av Textilia och deras viktiga arbete.

Med hjälp av AxÖ Consulting söker Textilia en utvecklingschef IT med operativt ansvar med placeringsort Örebro. Textilia står inför stora förändringar inom IT-området där du som utvecklingschef IT förväntas ta en aktiv och ledande roll.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Textilia.

Om tjänsten
Ditt uppdrag kommer att bestå av att driva en förflyttning från traditionell IT-förvaltning till verksamhetsutveckling. Du har personalansvar för ca 6 medarbetare som arbetar med utveckling och systemadministration.

Dina arbetsuppgifter innefattar att koordinera och prioritera arbete och resurser i gruppen, driva och projektleda utvecklingsprojekt samt att vara delaktig i upphandlingar och implementera kundkrav. Du kommer även ansvara för relationer med leverantörer och partners.

Som utvecklingschef IT kommer du att vara delaktig i koncernövergripande utvecklingsprojekt och driva utvecklingen och effektiviseringen av bolagets produktionsenheter genom användning av IT-lösningar och den data som genereras. Du arbetar tillsammans med IT centralt på moderbolaget DFD i Danmark.

Som utvecklingschef IT rapporterar du till koncernens IT-chef, som är lokaliserad i Danmark.

Vem söker vi?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av utveckling och operativt arbete inom IT. Du bör även ha en utbildning som systemvetare, dataingenjör eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

Antingen har du tidigare erfarenhet av ledande positioner eller så har du ambitionen, viljan och de egenskaper som krävs för att ta dig an en ledarroll.

För att vara framgångsrik och trivas ser vi att du är trygg i dig själv, är kreativ och vågar tänka nytt och prova nya lösningar. Du är prestigelös och har god förmåga att kommunicera på olika nivåer inom bolaget. Du har ett starkt driv och är utvecklingsinriktad. Du har en god samverkansförmåga och kan därav rodda i de olika projekten som du har ansvar för.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rollen.

Ansökan och information
Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lisa Beckman, AxÖ Consulting, på telefonnummer + 46 (0)723 83 88 53 eller via mejl lisa.beckman@axoconsulting.se.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Textilia
På Textilia arbetar 650 medarbetare utifrån våra gemensamma värderingar engagemang, trovärdig och tillsammans. Detta genomsyrar vårt dagliga arbete och sätter regelverket för hur vi är mot varandra och våra kunder. Det är genom vår kultur och våra värderingar som vi skiljer oss mest mot våra konkurrenter.

Engagemang – Vi gör alltid det lilla extra med känsla och med värme. Vi utför våra uppgifter med stolthet. Vi tar ansvar och visar varandra uppskattning. Vi är alltid tillgängliga för våra kunder och bemöter dem på ett professionellt sätt.

Trovärdig – Vi visar alltid respekt och ödmjukhet. Vi har en djup kunskap och vi delar gärna med oss av vårt kunnande. Vi håller vad vi lovar.

Tillsammans – Vi bryr oss om varandra och tillsammans skapar vi resultat. Vi samarbetar och hjälps åt. Vi utvecklas tillsammans med våra kunder och arbetar gemensamt för att möta deras önskemål.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Affärsområdeschef

Läs mer Feb 15
Har du en bakgrund inom försäljning, ledarskap och Tech och söker en ny utvecklande utmaning? Vi söker dig med engagemang och handlingskraft. På Nexer får du en unik möjlighet att sätta din egen prägel genom att bygga upp en ny enhet i Örebro där du kommer att ansvara för att bygga en kundbas, skapa affärer och rekrytera konsulter inom IT och Tech.

Är detta något för dig? Sök redan idag!

Detta är en möjlighet för dig som vill skapa en ny enhet på Nexer för att leverera konsulttjänster till kunder i Örebro-området. Du får tillgång till ett kontaktnätverk med ansvariga för andra enheter på Nexer i Örebro samt närliggande kontor. Kontaktnätverket besitter lång erfarenhet och kunskap inom att utveckla och driva lyckosamma affärsenheter. Nexer är ett entreprenördrivet bolag som ständigt vill hitta de bästa lösningarna för våra kunder och nya affärsmöjligheter för konsulter inom IT och Tech. Nexer är framtidens Techbolag och vår vision ”Promising future” präglar hela vår verksamhet.

Dina ansvarsområden:


• Resultatansvar, försäljningsansvar och personalansvar för enheten i Örebro
• Skapa och implementera processer och rutiner för enheten
• Rekrytering av IT och Tech-konsulter
• Skapa nya affärsmöjligheter och aktivt utveckla enheten

Om rollen

I rollen som affärsområdeschef (Business Unit Manager) på Nexer ansvarar du för att bygga upp enheten och har stor frihet i att sätta din egen prägel på verksamheten inom Nexers ramar. Du arbetar med försäljning och strategisk affärsutveckling av enheten. Ditt fokus ligger på att få enheten att växa enligt uppsatta mål och driva affärer. Du har en rekryteringsorganisation till din hjälp för att hitta de bästa konsulterna inom IT och Tech.

Din bakgrund

För att lyckas i denna roll så har du tidigare erfarenhet av konsultbranschen och/eller stor förståelse för konsultaffären. Vi tror att du har flera års erfarenhet från en ledande roll där du haft både personal-, budget- och säljansvar. Du har en teknisk bakgrund, med fördel inom IT, Embedded programmering, Engineering eller Tech.

Vi söker dig som har:


• 5+ års erfarenhet av en liknande ledarposition
• Relevant IT eller Tech-erfarenhet
• Lokal förankring och nätverk i Örebro med omnejd
• Säljerfarenhet av konsulttjänster
• Akademisk examen eller motsvarande
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Som person är du en driven och resultatorienterad lagspelare som har goda meriter som ledare. Du brinner för konsultverksamheten inom IT eller Tech och drivs av att göra affärer. Att träffa nya kunder och skapa goda relationer för att sälja in konsulter är inget främmande för dig. Du har ett genuint intresse för att leda, utveckla och stötta dina medarbetare. Som person tar du ansvar för att folk ska trivas på arbetet och att skapa en miljö som attraherar medarbetare till Nexer.

Placeringsort: Örebro

Start: Enligt överenskommelse

Ansökan

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Josefine Pettersson på Josefine.Pettersson@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

 


Nexer som arbetsgivare


Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.


Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Jobbusters AB .

PROJEKTLEDARE

Projektledare, IT
Läs mer Okt 9
Arbetsuppgifter
Till vår spännande kund inom gruv- och anläggningsindustrin söker vi nu en erfaren Projektledare! I den här rollen som Projektledare kommer du att vara en del av ett större projekt för att leverera nya och smarta lösningar för att effektivisera gruv- och anläggningsarbetet för kund. Som Projektledare kommer du att ansvara för att skapa Blue Print och ansvarsområden innefattar Identity & Access Management, Servermiljö, Nätverksmiljö, användare i Office365 och IT-säkerhet. Du kommer till en början att starta på heltid och successivt minska omfattningen för att landa på 50-70% efter första månaden. För den här rollen kan du utgå från antingen Örebro eller Stockholm samt arbeta delvis remote.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
- Du har minst 5 års erfarenhet av att leda projekt i rollen som Projektledare eller motsvarande.
- Du har erfarenhet av att arbeta i teknisk miljö och meriterande om det är inom IT infrastruktur.
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen som Projektledare ser vi att du är en god kommunikatör och har lätt för att arbeta tillsammans med andra. Du har ett analytiskt tankesätt och samtidigt ett starkt driv och vilja att komma framåt och leverera.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-02-02 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna innan 2023-10-10 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2023-11-08.

Sökord: projektledare, project manager, projekt

Ansök nu

FLYGLEDARE TILL FÖRETAG SOM VÄXER OCH UTVECKLAS

Flygledare
Läs mer Jan 28
Företagspresentation
I nuläget driver vår kund flygtrafikledningen på 16 flygplatser i Sverige. Deras ambition är att bli ett av Europas ledande leverantörer av flygtrafikledningstjänst genom att erbjuda flygplatser bättre ekonomiska förutsättningar.

Kvalifikationer
Giltigt flygledarcertifikat med behörigheten ADI och behörighets tillägg TWR/RAD
Giltigt medicinskt intyg EASA klass 3
Språkkunskaper lägst ICAO nivå 4 i engelska och i svenska 6.


Personliga egenskaper
Som person är du engagerad, ödmjuk och nyfiken. Du är en problemlösare som är lyhörd och brinner för ditt arbete som flygledare. Du är kommunikativ, flexibel och kan anpassa dig snabbt om det sker förändringar under arbetsdagen.

Vad vår kund kan erbjuda
Du kommer arbeta på ett familjärt och personligt företag som satsar på sina medarbetare. Företaget har bra förmåner och för rätt person finns det chans till stora utvecklingsmöjligheter.

Lön
Enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan
Heltid. Tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: flygledare

Ansök nu

HR-GENERALIST I BÖRJAN AV SIN KARRIÄR TILL ÖREBRO

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Nov 8
Arbetsuppgifter
Är du i början av din karriär eller har hunnit jobba några år med HR är detta möjligheten för dig att skaffa dig bred kunskap och vidareutvecklas inom HR. I rollen som HR-generalist hos vår kund kommer du ha stort ansvar då du kommer vara med och utveckla koncernens HR-arbete. Du kommer arbeta operativt med HR-frågor för koncernen och vara stöd för både chefer och medarbetare på totalt 180 personer. Som HR-generalist hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter även bestå av att agera systemstöd inom HR, hantera frågor gällande arbetsrätt, arbetsmiljö, konflikthantering, rehabilitering, fackliga förhandlingar, anställningsvillkor och lönesättningar. Du kommer även vara stöttande vid rekryteringar, lönerevisioner och onboarding samt delta i projekt som medarbetarundersökningar. Det kan förekomma resor i tjänsten.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Du kommer att arbeta hos vår kund som har arbetsplatsen belagd i Örebro.

Kvalifikationer
- Du är examinerad personalvetare
- Du har relevant arbetslivserfarenhet och intresse för brett HR-arbete
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska
- Det är meriterande om du kan kommunicera på finska
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agda och Sympa


Personliga egenskaper
För att lyckad i rollen som HR-generalist tror vi att du är en strukturerad och nyfiken person som trivs med mycket ansvar. Du är självgående, driven och har lätt för att samarbeta.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start omgående och uppdraget är löpande med möjlighet till överrekrytering. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: HR, Personalvetare, HR-specialist, rekryterare, HR-stöd, HR-jobb, Förändringsarbete, Omorganisering

Ansök nu

EKONOMIASSISTENT MED SAP - KUNSKAP

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 25
Arbetsuppgifter
Ekonomiassistent med SAP-kunskap! Ekonomiassistent till bolag i Örebro. Nu söker vi dig som är intresserad av en ny utmaning som ekonomiassistent. Här kommer du att arbeta med löpande fakturahantering, godsmottagning, uppdatering av olika ekonomiska modeller. Du kommer även att arbeta som backup av övriga resurser inom enheten vid semester och sjukdom. För att bli aktuell för tjänsten behöver du ha goda kunskaper inom SAP, Office-paketet framförallt Excel, samt goda kunskaper inom kundens interna system inom Telia. Vi går igenom ansökningar löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Vår kund sitter i Örebro.

Kvalifikationer
-Du har goda kunskaper inom SAP.
-Du har goda kunskaper i Office-paketet framförallt Excel.
-Du har goda kunskaper inom kundens interna system inom Telia.
-Du har goda i både svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att fungera i rollen som ekonomiassistent behöver du vara noggrann, ordningsam och effektiv. Du kan arbeta både i team som självständigt och ser positivt på problemlösning. Du har en trevlig framtoning och tar ansvar över dina arbetsuppgifter.

Ansök nu