Örebro: CHEF DATACENTER

Hitta ansökningsinfo om jobbet CHEF DATACENTER i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
Vi söker en sektionschef till området Datacenter till vår kund i Örebro. Tjänsten kräver minst 2 dagar per vecka på plats i Örebro, resten av arbetat kan du sköta på distans.

Som sektionschef har du verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ansvarar för sektionens leverans. Du leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert. Du skapar förutsättningar för samarbete, ständiga förbättringar, aktivt medarbetarskap och nytänkande som leder till engagemang, resultat, utveckling och en god arbetsmiljö.
Som sektionschef ingår du i enhetens ledningsgrupp och ansvarar för att tillsammans med enhetschefen översätta bolagets vision och strategiska mål till taktiska planer och operativa mål för din sektion.

Inom verksamheten sker nu stora spännande satsningar inom IT för att stödja bolagets statistikproduktion. Satsningen innebär uppbyggnad av nytt modernt datacenter samt utvecklingsplattformar med ny teknik och nya arbetssätt för att möta deras sätt att framställa framtida statistik.

Som sektionschef för sektion Datacenter har du ansvar för utveckling och förvaltning av bolagets IT-infrastruktur och ansvar att upprätthålla en ändamålsenlig, stabil och säker IT-drift. Du har också en operativ roll där du agerar bollplank och tillsammans med ditt team planerar och genomför förändringar och annat IT-infrastrukturrelaterat arbete. Vid behov stödjer du planering och genomförandet av upphandlingar samt uppföljning av avtal.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Finansdepartementet och ansvarar för officiell statistik och för annan statlig statistik. Vår kund ska, på uppdrag av riksdagen, förse kunder med statistik av god kvalitet.

Kvalifikationer
- Du har några års dokumenterad chefserfarenhet inom IT.
- Du har fackkunskap inom datacenter (lagring, server, nätverk och datahallar) för att kunna leda och stötta medarbetarna.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
- Meriterande: Kunskap och erfarenhet inom IT säkerhet och upphandlingar enligt LOU.
- Meriterande: Vana och bekväm i rollen som förändringsledare.
- Meriterande: Erfarenhet av moln eller hybriddrift.
- Meriterande: Erfarenhet av ITIL, DevOps samt agilt arbetssätt.

Personliga egenskaper
Arbetet förutsätter lyhördhet, samarbetsförmåga, flexibilitet, och serviceanda. Det är viktigt att du är inspirerande, kommunikativ och har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vidare är du utåtriktad och kan skapa och utveckla goda relationer.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa i 1 år med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Örebro med möjlighet till distansarbete. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som CIO, Chief Information Officer/IT-chef

Nedan visas andra jobb i Örebro som CIO, Chief Information Officer/IT-chef.

Är du vår nya Site Manager för Örebro?

Läs mer Sep 16
Nytt
Vi söker nu en driven och affärsorienterad Site Manager som kommer att ha en nyckelroll i att utveckla vår verksamhet och expandera vår närvaro i regionen.
Om rollen
Som Site Manager för Örebro kommer du att ha fullt ansvar för att leda och utveckla verksamheten med ett starkt fokus på försäljning, rekrytering, och strategisk tillväxt. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa både kort- och långsiktiga affärsmål, med ansvar för P&L, budget, samt strategisk inriktning för siten.
En av dina främsta uppgifter kommer att vara att bygga upp ett nytt team, där du identifierar och rekryterar de rätta talangerna inom embedded och relaterade teknologier, med särskilt fokus på försvarsindustrin. Du kommer också att arbeta nära vår svenska ledningsgrupp och nationella affärsområden för att forma och driva vår övergripande strategi. Vi ser ett stort potential inom områden som försvar, automotive och telekom, och vi behöver en ledare som kan realisera den tillväxten.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Leda och bygga upp en ny site i Örebro, med fokus på tillväxt och långsiktig framgång.
Utveckla starka kundrelationer och driva försäljning inom regionen, särskilt mot försvarsindustrin men även inom andra potentiella sektorer.
Rekrytera och bygga ett kompetent team inom embedded-området, med en stark koppling till kundernas behov och Knowits värderingar.
Arbeta operativt och strategiskt för att säkerställa att siten uppnår sina affärsmål och bidrar till företagets övergripande tillväxt.
Vara en aktiv del av den svenska ledningsgruppen, där du bidrar med ditt nytänkande och din affärsdrivna inställning.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet inom konsultbranschen, gärna med fokus på IT och embedded-lösningar.
Erfarenhet av försäljning, rekrytering och att driva finansiella mål.
En entreprenöriell anda med en passion för att bygga och utveckla team från grunden.
Starkt affärssinne och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer, särskilt inom branscher som försvar, automotive och telekom.
Erfarenhet eller förståelse för försvarsindustrin är meriterande, men inte ett krav.
Förmåga att arbeta självständigt och fatta strategiska beslut med stöd från ledningsgruppen.

Varför Knowit Connectivity?
Hos oss får du möjligheten att vara med och bygga något nytt, men med tryggheten av ett väletablerat varumärke i ryggen. Du får stort inflytande över hur siten ska formas och vilka kundrelationer som ska utvecklas, samtidigt som du är en del av vår långsiktiga strategi att växa inom områden som embedded och försvarsindustrin.
Vi värdesätter ledarskap som bygger på transparens, förtroende och innovation. Tillsammans med oss skapar du framtidens digitala lösningar, och vi tror på att driva förändring genom hållbarhet och innovation.
Välkommen att söka
Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillsammans skapar vi en framtid som gör skillnad!

Ansök nu

Chef IT-Servicedesk till Samhall i Örebro

Läs mer Jul 22
Är du en coachande ledare som vill jobba hos en viktig samhällsaktör? Sök rollen Chef för IT -Servicedesk hos Samhall i Örebro!

Som Chef för IT-Servicedesk hos Samhall i Örebro välkomnas du till en organisation där hjälpsamhet och nyfikenhet genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som har en passion för att coacha och utveckla så väl medarbetare som verksamheten med fokus på vår nyetablerade IT-servicedesk. Här får du en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att utgöra en viktig del i vår fortsatt digitala utvecklingsresa.

Vi erbjuder dig

Till att börja med kommer du att bli en del av en viktig samhällsaktör som utgår från idén om att skapa ett meningsfullt och utvecklande arbete för personer med funktionsnedsättning. Dessutom erbjuder vi:

• En stimulerande roll som ger dig möjligheten att utveckla, både människor och vår IT-servicedesk i en öppen och välkomnande miljö
• Att bli del av ett samhällsviktigt företag med korta beslutsvägar där du kan påverka vägen framåt
• En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och en engagerad chef med ett humant ledarskap som är mån om att du ska trivas
• Uppskattade personalförmåner som flexpension och en betald friskvårdtimme/veckan

Det här gör du hos oss

I rollen som chef för IT-service blir du en del av Samhalls interna IT-avdelning där du leder och stöttar det operativa arbetet i IT-Servicedesken. Du kommer vara drivande i att utveckla våra interna arbetssätt med fokus på effektivisering och automation. Rollen i korthet:

• Personalansvar med fokus på att coacha och stötta medarbetare i teamet
• Operativt ansvar för IT-servicedesken
• Kontinuerligt arbeta för att utveckla teamets arbetssätt och rutiner
• Vara teamets språkrör och kontaktperson ut mot övriga verksamheten

Ditt team och arbetsplats

IT-Servicedesken ingår i Samhalls IT-avdelning och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Servicedesken är Samhalls single point of contact, det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Servicedeskens öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.

Vi sitter i fina och ändamålsenliga lokaler på Aspholmen i Örebro med adressen Radiatorvägen 17. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar två dagar i veckan på kontoret. Du kommer att rapportera till Pär Fredriksson som är Leveransansvarig och som har två chefer som rapporterar till sig i nuläget.

Mer om dig

För att du skall komma till din rätt i rollen som chef för IT-servicedesk är du en erfaren ledare och har tidigare varit chef med ansvar för liknande verksamhet. För att lyckas med att utveckla våra arbetssätt, ser vi att du har praktisk erfarenhet av detta sedan tidigare. Du har framgångsrikt coachat och lett medarbetare i en IT-servicedesk eller kundservice där servicen primärt getts via telefon. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Som person har du mycket god samarbetsförmåga och kan inspirera och coacha dina medarbetare så ni tillsammans når uppsatta mål. Du analyserar problem och kommer med innovativa lösningar och tar initiativ.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Biträdande enhetschef till Specialpedagogiska skolmyndigheten

Läs mer Maj 22
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel.

Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald

Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb.

Verksamhetsområde Stöd och styrning stödjer och utvecklar myndighetens kärnverksamheter. Här finns kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, it-frågor, Internservice, upphandling och lokalförsörjning.

It-enheten är en del av Verksamhetsområde Stöd och styrning. I enhetens uppdrag ingår att såväl ge service och support till användarna i vår it-miljö som att ansvara för drift och förvaltning av den. I uppdraget ingår även att tillsammans med verksamheten och Digitaliseringsenheten bidra till utveckling av olika systemlösningar. En stor del av driften för våra it-lösningar sker från egen datahall. Enheten har ett trevligt och harmoniskt klimat med kompetenta medarbetare. Vi finns på flera orter i landet och är idag 24 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och skapa nya möjligheter inom it-området?
Är du en samverkande person som vill driva och förvalta myndigheten mot hållbara och attraktiva it-lösningar? Tjänsten som biträdande enhetschef med ansvar för personal innebär att du har en ledande roll i myndighetens arbete inom it-området.

Då krav och behov från verksamheten växer samtidigt som it-miljön blir mer omfattande söker vi nu en biträdande it-chef med placering i Örebro eller på överenskommen ort som ska samarbeta med it-samordnare och it-chef för att leda och planera arbetet. Du ger stöd till it-chefen i både strategiska och operativa frågor samt personalfrågor.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Ingå i olika interna forum och grupperingar och representera It-enheten
- Planera uppdrag och arbetsinsatser
- Fördela resurser för uppdrag
- Leda förändrings- och införandeprojekt
- Ansvara för samverkan med leverantörer
- Ansvara för avtalsförvaltning i samråd med myndighetens Inköpsfunktion
- Följa upp och ge förslag på indikatorer och nyckeltal
- Delta i upphandlingar
- Arbete med ekonomiskplanering och uppföljning.

Andra arbetsuppgifter inom enhetens kompetensområde kan förekomma då du ersätter enhetschefen vid dennes frånvaro.

SPSM:s medarbetare finns över hela landet och digitala mötesverktyg är en del av vår vardag, resor kan dock förekomma. Vi vill att du ska en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en akademisk examen som arbetsgivaren finner relevant
- har ledarerfarenhet med budget, verksamhet- och personalfrågor
- kan påvisa en god strukturell förmåga
- har erfarenhet av att ta fram strategiska dokument för stödverksamhet
- har minst fem års erfarenhet av förvaltningsarbete i större organisation
- har arbetat inom statlig verksamhet med upphandling
- har erfarenhet av arbete som projektledare för större projekt
- uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift.

Det är meriterande om du har
- erfarenhet av informationssäkerhetsarbete.
- erfarenhet av arbete i en skolverksamhet
- erfarenhet av tillgänglighetsfrågor
- erfarenhet av kravhantering vid förändringsarbete
- arbetat inom SPSMs verksamhet eller våra målgrupper.

Personliga egenskaper
- För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag
- Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande
- Har vana av att hantera flera aktiviteter parallellt då du kommer vara en person som verksamheten vänder sig till
- Du kan omsätta kreativa idéer till värdesättande lösningar
- Du har en god analytisk förmåga och när hela bilden inte finns drivs du av att skapa en förståelse för vad som behövs
- Du har ett gediget intresse av att hjälpa andra och att ge service är naturligt för dig.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Provanställning på sex månader tillämpas

Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort.

Din ansökan är en allmän handling och kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

CIO, chef för Digitalisering och IT

Läs mer Jan 17
Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och vi strävar efter att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 15 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning huvudsakligen vid Campus Örebro men också vid Campus Grythyttan och Campus USÖ (Universitetssjukhuset Örebro).

CIO, chef för Digitalisering och IT
Örebro universitet har höga ambitioner inom digitalisering. Är du intresserad av att driva vår digitala transformation och vill du ge ett kvalificerat stöd för utbildning och forskning? Är du en engagerad ledare som vill leda din avdelning i nära samarbete med akademin och övriga avdelningar? Då kanske du är den vi letar efter!

Verksamheten inom Digitalisering och IT är tätt knuten till vår kärnverksamhet; utbildning och forskning. Avdelningen ansvarar för digitalisering, infrastruktur och support. Verksamheten består av tre enheter; Digital styrning och utveckling, Drift, infrastruktur och systemutveckling samt IT service. Avdelningen består av ca 45 medarbetare. Du rapporterar till universitetsdirektören och ingår i verksamhetsstödets ledningsgrupp.

Uppdraget
Universitetets campus är vår bas för utbildning och forskning. Här finns arenor för möten mellan forskare, lärare och studenter. Viss utbildning ges också digitalt och våra forskare rör sig både i nationella och internationella nätverk. Detta ställer höga krav på tekniska lösningar som både är säkra och användarvänliga t ex vad gäller utbildnings-/examinationsplattformar, lagring av forskningsdata och nätverk med hög prestanda.

Som CIO och chef för avdelningen för Digitalisering och IT ansvarar du för att driva universitetets digitala transformation, du säkerställer en teknisk/digital infrastruktur och support till studenter och medarbetare. Verksamheten utvecklas i nära samråd med såväl universitetsledning som berörda verksamheter. Budget- och personalansvar ingår i rollen.

Erfarenhet
Vi söker dig som har en högskoleexamen eller motsvarande inom system-/datavetenskap eller annan utbildning som för rollen är relevant. Du är en engagerad ledare med flerårig chefserfarenhet. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper/ledarskap
Du har en god förmåga och intresse av att sätta dig in i och förstå komplexa miljöer och behov inom forskning, utbildning och stödverksamheter. Du arbetar strategiskt, är kreativ och har mycket god förmåga att prioritera. Du drivs av att ge bästa möjliga lösningar till ett universitet med höga ambitioner. Du uppskattar samarbeten och tar gärna initiativ till arbete över organisatoriska gränser.

Du har ett engagemang i frågor rörande chef- och medarbetarskap. Kommunikation, dialog och feedback är naturliga verktyg i ditt tillitsbaserade ledarskap för att få medarbetarna att utvecklas, ta ansvar och känna arbetsglädje.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningsort: Örebro
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Vi har valt att samarbeta med SOURCE i denna rekrytering. För att göra en formell ansökan, ansöker du via Örebro universitets rekryteringssystem. Om du vill ha mer information och en första kontakt är du välkommen att kontakta SOURCE konsult Karin Rudhag, karin.rudhag@source-executive.se, 0704–140010 eller Bianca Gideback, bianca.gideback@source-executive.se, 0708-110364.

Välkommen med din ansökan senast?2024-02-05!

Ansök nu

Projektledare | Örebro | Experis

Läs mer Dec 21
Ta ledningen i spännande IT-projekt och skapa framgång! Som projektledare hos vår kunder i Mälardalen får du chansen att använda din kunskap inom agila metoder och leda olika yrkesgrupper mot gemensamma mål.

Bli en nyckelspelare och sök nu!

Hur ser en arbetsdag ut?

Som IT-projektledare kommer du att leda och driva våra IT-projekt till framgångsrik färdigställande. Du ansvarar för planering, genomförande och övervakning av projekt samt hanterar kommunikation och samarbete med underleverantörer och samarbetspartners.



Är det dig vi söker?

Vi söker dig som är en erfaren IT-projektledare och har minst 4 års erfarenhet inom området. Du ska vara van att leda och driva projekt med agila metoder och ha förmågan att leda olika yrkesgrupper. Du bör ha kunskap och erfarenhet av både verksamhetsutveckling och teknisk lösning, samt vara van att leda workshops och hålla presentationer. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom offentlig sektor och certifiering som projektledare. Välkommen med din ansökan redan idag!







Om oss

Experis är ett globalt ledande konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter i Sverige och 22 000 världen över. Vi erbjuder spännande uppdrag hos intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Som en del av ManpowerGroup arbetar vi för att lösa kompetensbristen inom IT och bidra till en hållbar framtid.



Sök tjänsten idag!

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Martin Liljeholm via e-post: martin.liljeholm@se.experis.com.

Om Experis AB

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Som konsult hos Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis är en del av ManpowerGroup, som har ett långsiktigt hållbarhetsarbete och som många år i rad funnits med på listan över världens mest etiska företag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Jobbusters AB .

PROJEKTLEDARE

Projektledare, IT
Läs mer Okt 9
Arbetsuppgifter
Till vår spännande kund inom gruv- och anläggningsindustrin söker vi nu en erfaren Projektledare! I den här rollen som Projektledare kommer du att vara en del av ett större projekt för att leverera nya och smarta lösningar för att effektivisera gruv- och anläggningsarbetet för kund. Som Projektledare kommer du att ansvara för att skapa Blue Print och ansvarsområden innefattar Identity & Access Management, Servermiljö, Nätverksmiljö, användare i Office365 och IT-säkerhet. Du kommer till en början att starta på heltid och successivt minska omfattningen för att landa på 50-70% efter första månaden. För den här rollen kan du utgå från antingen Örebro eller Stockholm samt arbeta delvis remote.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
- Du har minst 5 års erfarenhet av att leda projekt i rollen som Projektledare eller motsvarande.
- Du har erfarenhet av att arbeta i teknisk miljö och meriterande om det är inom IT infrastruktur.
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen som Projektledare ser vi att du är en god kommunikatör och har lätt för att arbeta tillsammans med andra. Du har ett analytiskt tankesätt och samtidigt ett starkt driv och vilja att komma framåt och leverera.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-02-02 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna innan 2023-10-10 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2023-11-08.

Sökord: projektledare, project manager, projekt

Ansök nu

FLYGLEDARE TILL FÖRETAG SOM VÄXER OCH UTVECKLAS

Flygledare
Läs mer Jan 28
Företagspresentation
I nuläget driver vår kund flygtrafikledningen på 16 flygplatser i Sverige. Deras ambition är att bli ett av Europas ledande leverantörer av flygtrafikledningstjänst genom att erbjuda flygplatser bättre ekonomiska förutsättningar.

Kvalifikationer
Giltigt flygledarcertifikat med behörigheten ADI och behörighets tillägg TWR/RAD
Giltigt medicinskt intyg EASA klass 3
Språkkunskaper lägst ICAO nivå 4 i engelska och i svenska 6.


Personliga egenskaper
Som person är du engagerad, ödmjuk och nyfiken. Du är en problemlösare som är lyhörd och brinner för ditt arbete som flygledare. Du är kommunikativ, flexibel och kan anpassa dig snabbt om det sker förändringar under arbetsdagen.

Vad vår kund kan erbjuda
Du kommer arbeta på ett familjärt och personligt företag som satsar på sina medarbetare. Företaget har bra förmåner och för rätt person finns det chans till stora utvecklingsmöjligheter.

Lön
Enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan
Heltid. Tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: flygledare

Ansök nu

HR-GENERALIST I BÖRJAN AV SIN KARRIÄR TILL ÖREBRO

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Nov 8
Arbetsuppgifter
Är du i början av din karriär eller har hunnit jobba några år med HR är detta möjligheten för dig att skaffa dig bred kunskap och vidareutvecklas inom HR. I rollen som HR-generalist hos vår kund kommer du ha stort ansvar då du kommer vara med och utveckla koncernens HR-arbete. Du kommer arbeta operativt med HR-frågor för koncernen och vara stöd för både chefer och medarbetare på totalt 180 personer. Som HR-generalist hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter även bestå av att agera systemstöd inom HR, hantera frågor gällande arbetsrätt, arbetsmiljö, konflikthantering, rehabilitering, fackliga förhandlingar, anställningsvillkor och lönesättningar. Du kommer även vara stöttande vid rekryteringar, lönerevisioner och onboarding samt delta i projekt som medarbetarundersökningar. Det kan förekomma resor i tjänsten.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Du kommer att arbeta hos vår kund som har arbetsplatsen belagd i Örebro.

Kvalifikationer
- Du är examinerad personalvetare
- Du har relevant arbetslivserfarenhet och intresse för brett HR-arbete
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska
- Det är meriterande om du kan kommunicera på finska
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agda och Sympa


Personliga egenskaper
För att lyckad i rollen som HR-generalist tror vi att du är en strukturerad och nyfiken person som trivs med mycket ansvar. Du är självgående, driven och har lätt för att samarbeta.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start omgående och uppdraget är löpande med möjlighet till överrekrytering. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: HR, Personalvetare, HR-specialist, rekryterare, HR-stöd, HR-jobb, Förändringsarbete, Omorganisering

Ansök nu

EKONOMIASSISTENT MED SAP - KUNSKAP

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 25
Arbetsuppgifter
Ekonomiassistent med SAP-kunskap! Ekonomiassistent till bolag i Örebro. Nu söker vi dig som är intresserad av en ny utmaning som ekonomiassistent. Här kommer du att arbeta med löpande fakturahantering, godsmottagning, uppdatering av olika ekonomiska modeller. Du kommer även att arbeta som backup av övriga resurser inom enheten vid semester och sjukdom. För att bli aktuell för tjänsten behöver du ha goda kunskaper inom SAP, Office-paketet framförallt Excel, samt goda kunskaper inom kundens interna system inom Telia. Vi går igenom ansökningar löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Vår kund sitter i Örebro.

Kvalifikationer
-Du har goda kunskaper inom SAP.
-Du har goda kunskaper i Office-paketet framförallt Excel.
-Du har goda kunskaper inom kundens interna system inom Telia.
-Du har goda i både svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att fungera i rollen som ekonomiassistent behöver du vara noggrann, ordningsam och effektiv. Du kan arbeta både i team som självständigt och ser positivt på problemlösning. Du har en trevlig framtoning och tar ansvar över dina arbetsuppgifter.

Ansök nu