Örebro: Projektledare till Granitor Electro sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Granitor Electro sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-19 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och utveckla hållbara lösningar för morgondagens samhälle och industri? Brinner du för projektledning, att skapa långsiktiga relationer och att nätverka? Då är detta rollen för dig! Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Granitor har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort, och med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen, kan de även titta långsiktigt på verksamheten.

Som projektledare för Granitor Electro ges du möjligheten att arbeta i ett el- och teknikföretag med stark lokal förankring i Skandinavien. Fokuset ligger på utveckling av entreprenad och servicetjänster inom bygg, fastighet och industri. Granitor Electro utför många olika typer av projekt, alltifrån enklare elinstallationer och servicearbeten till komplexa infrastrukturprojekt och känsliga restaureringar.

Som projektledare är du placerad på avdelningen för elservice där man bedriver löpande småjobb samt både mindre och ibland större entreprenader.

Genom sin långa erfarenhet, breda kompetens och att de är leverantörsoberoende kan de erbjuda lösningar som håller i längden.

Tjänsten utgår från Granitors kontor i Örebro eller Lindesberg. Resor över kommungränserna inom Örebro län förekommer.

Du erbjuds
- Ett gediget onboardingprogram med interna utbildningar där du får chans att komma in i just din roll.
- En arbetsplats som möjliggör stor personlig utveckling.
- En frihet och flexibilitet att skapa din bästa arbetsvardag.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att driva och genomföra projekt med rätt start, rätt genomförande och rätt avslut.
* Ansvara för att leda, utveckla och motivera medarbetarna inom projektet och inom gällande lagar och avtal.
* Ansvara för att driva projektet enligt uppsatta kvalitets- och miljömål.
* Ansvara för att följa upp projektuppdragets ekonomi samt identifiera avvikelser.
* Ansvara för att utifrån kundens behov arbeta med rätt affärsmodell i projektet.
* Ansvara för att förstå kundens bransch, behov och drivkraft i projektet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat några år som projektledare eller i en liknande roll.
- Har en gymnasieutbildning eller motsvarande, det är meriterande om utbildningen har inriktning mot elteknik.
- Har erfarenhet av elinstallation.
- Har mycket god datavana och goda kunskaper i Microsoft Office.
- Har goda kunskaper i svenska språket.
- Har B-körkort.

Det är meriterande om du har
- En bakgrund som elektriker.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strategisk
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Örebro som Projektledare, IT.

Agil Coach

Läs mer Jun 19
Jobbeskrivning
Som agil coach kommer du att utveckla och förvalta vår kunds agila metoder och processer. Du ger praktiskt stöd och coachning till teamen i deras agila omställning och bidrar aktivt till organisationens övergripande förändringsresa. En viktig del av ditt arbete är att genomföra utbildningar inom agila arbetssätt för att säkerställa att kunskap och förståelse för dessa metoder är väl förankrade i organisationen. Du kommer också att stödja och konfigurera verktyget Jira för att optimera våra arbetsflöden, vilket kräver både teknisk och pedagogisk kompetens.


Baskunskaper
Ska-krav:
Minst några års erfarenhet som agil coach med fokus på att stödja både verksamhet och IT.
Minst något års praktisk erfarenhet av agilt arbete i roller som exempelvis produktägare.
Erfarenhet av flera agila modeller och ramverk, såsom SAFe.
Erfarenhet av att utbilda andra i agila arbetssätt.
Erfarenhet av att arbeta med och ge stöd i användningen av Jira.
Erfarenhet av att utveckla och kommunicera metodstöd för agila arbetssätt.
Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.

Bör-krav:
Erfarenhet av att införa agila arbetssätt inom en organisation.
Certifiering inom ett agilt ramverk.



Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet
Vi söker dig som:
Är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor.
Har en stark pedagogisk förmåga och kan förklara komplexa koncept på ett lättförståeligt sätt.
Är lösningsorienterad och har ett proaktivt förhållningssätt.
Har hög anpassningsförmåga och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö.
Är analytisk och har en god förmåga att se helheten samt de små detaljerna.
Har en passion för att förbättra processer och driva förändring.



Vi erbjuder
Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge! Nu hoppas vi att du blir en del av oss i Mälardalen och Stockholm! I vårt härliga gäng jobbar vi ute hos våra kunder i roller som systemtekniker, supporttekniker, systemingenjör, IT-projektledare, Service delivery manager, IT-tekniker, applikationsspecialist, och nätverkstekniker, bara för att nämna några.

Ansök nu

Projektledare till Örebro och Mälardalen

Läs mer Jul 5
Gillar du utmaningen att driva ett projekt från start till mål?
Älskar du att se dina team-medlemmar växa och leda dem till framgång?
Är du redo för en nystart hos en av Sveriges bästa arbetsgivare?


Då kan du vara den vi söker!


Rollbeskrivning
Vi söker dig med minst 3-5 års erfarenhet av projektledning, gärna inom IT, produktutveckling eller produktion.
För att du ska trivas och lyckas i rollen är det viktigt att:
Du har en stor teknisk förståelse och lätt för att ta reda på hur ny teknik fungerar.
Du har erfarenhet av och förståelse för olika metoder och principer inom projektledning.
Du kan bygga team som lyckas.
Du kan smidigt kommunicera och navigera i komplexa företagsorganisationer.
Du kan arbeta självständigt och strukturerat mot både tydliga och otydliga mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss på Sigma. För att passa i rollen som projektledare tror vi att du uppfyller följande:
Du är nyfiken och har lätt att lära.
Du är vass på att kommunicera, följa upp och rapportera.
Du är problemlösande, flexibel och skapar goda relationer med dem omkring dig.
Du har professionella kunskaper i svenska och engelska.
En projektledarcertifiering är meriterande.



Vi erbjuder
Sigma Technology Information växer och våra kunder i Mälardalen har fortsatta behov. Vi strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder.
På Sigma Technology sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Som konsult hos oss får du inte bara en engagerad chef och möjlighet till spännande uppdrag, utan du får även knyta många kontakter både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi har roligt tillsammans!

Ansök nu

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Läs mer Jul 1
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektledare inom systemutveckling i Karlstad

Läs mer Jun 20
Om tjänsten
Vi hjälper nu vår kund i Karlstad att hitta en engagerad och lösningsorienterad projektledare inom systemutveckling som kommer att vara en viktig länk mellan kunder och utvecklingsteamet. Som projektledare hos vår kund kommer du att vara med i hela processen, från ax till limpa! Vi söker dig som har ingenjörsutbildning, erfarenhet inom .NET/C# och framförallt ett genuint intresse för teknik och att projektleda.

Vår kund är en aktör som arbetar med helhetslösningar för projekt inom produktionsnära IT, automation och process/produktionsutrustning. för industri, infrastruktur och energi. De brinner för att förstå kundens verkliga behov och implementera rätt lösning.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att vi på Cleverex Bemanning är rekryteringspartner till vår kund och att du kommer att bli direktanställd hos dem.


Du erbjuds
• Möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö
• Frihet under ansvar där ditt initiativtagande värderas högt
• Stöd från ett starkt team av utvecklare, teamledare och projektledare som jobbar mot gemensamma mål
• En kultur där lösningsorientering och kundnöjdhet är i fokus

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en bred och viktig roll för teamet. Som projektledare kommer du ansvara allt från kundkontakt och systemdiskussioner till projektplanering och resursallokering. Du kommer att jobba nära avdelningschefen och vara en nyckelspelare i att säkerställa att projekten genomförs effektivt och med hög kvalitet. Teamet arbetar utifrån agila metoder. Vidare kommer du även:
• Delta i kalkylering och planering för både nya och befintliga system och integrationer,
• Planera och delta i möten för att diskutera resurser och projektfördelning
• Bidra till att utveckla kundrelationer och se affärsmöjligheter
• Vara delaktig i att utveckla avdelningen

Din profil
Vem söker vi? Du har:
• En ingenjörsbakgrund, exempelvis inom industriell ekonomi, dataingenjör, maskinteknik, programmering eller liknande
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av teknisk karaktär som ex. systemingenjör, teknisk konsult, projektledare, systemspecialist, eller liknande
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God data- och systemförståelse
• B-körkort

Vidare värderar vi dina personliga egenskaper lika starkt som dina kompetenser och erfarenheter. Vi ser att du är lösningsorienterad med en stark förmåga att identifiera och lösa kundens problem. Du gillar att ha många bollar i luften och kan hantera flera projekt samtidigt där du arbetar strukturerat. Du kommer att ha många kontaktytor, därför är det viktigt med en god kommunikationsförmåga och att effektivt samarbeta med interna och externa parter. Ett genuint intresse för att arbeta med människor och teknik är ytterst fördelaktigt!

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Karlstad, resor ingår i tjänsten.
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till rekrytering@cleverex.se.


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Läs mer Maj 31
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Studenter till långsiktigt lageruppdrag!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 5
Nu fyller vi på vår studentpool hos Elektroskandias centrallager i Örebro. Här får du möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager och samtidigt få utlopp för överskottsenergi och spring i benen under studietiden! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning och industriförnödenheter. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter. Här i Örebro finns deras centrallager och logistikcenter där vi har förmånen att stötta upp med vår studentpool.

Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 15 kollegor som alla är studenter precis som du.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning
- Orderplock
- Lastning och lossning

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14, 10-19 och 14.50-21. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta samtliga arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 8-16 h per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande om du har
- Tillgång till bil för att enkelt ta dig till och från arbetet
- Tidigare arbetat i liknande roller på lager eller terminal
- Tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Ansvarstagande
- Flexibel

Information:
- Start: Aug/sep
- Omfattning: ca 8-16h per vecka under terminerna. Kravet är att intresseanmäla dig för två pass inför varje vecka
- Arbetstid: Arbetspass på 4-8 h förlagda på vardagar mellan 06-21
- Placering: Lindvallsgatan 1, Örebro
- Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort. Efter avtalsskrivning erbjuds du truckutbildning och därefter introduktion på Elektroskandia
- Övrig information: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här om hur Elektroskandia är som arbetsplats!

Ansök nu

Teknisk profil med fokus på administration och kommunikation

Dokumentalist
Läs mer Jun 26
Är du ingenjören som insett att du hellre granskar dokument och grottar ner dig i fakta än att vara ute i fält? Kanske är du en van administratör och kontorsnisse som vill fördjupa dig ännu mer i tekniska termer och lära dig nya tekniska verktyg och program? Till kunder i Örebroregionen håller vi nu utkik efter dig som matchar in på någon av beskrivningarna ovan. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
För våra kunders räkning söker vi på Academic Work efter dig som vill arbeta med teknisk dokumentation. Vi tror att du gillar en varierad roll som präglas av administration såsom granskning och uppdatering av ritningar och annan teknisk dokumentation, lika mycket som du brinner för att ge god service till din organisations olika aktörer såväl internt som externt.

VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutade studier på minst gymnasial nivå
- Har tidigare erfarenhet av arbete i olika datasystem
- Har tidigare erfarenhet av administration och teknisk dokumentation
- Talar och skriver svenska obehindrat

Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av arbete i någon form av teknisk bransch/industri
* Har erfarenhet av arbete med rit- eller kartsystem sen tidigare



Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Är du studerande och älskar kundservice, då är detta perfekt för dig!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 9
Är du studerande och vill bli en del utav ett härligt kundserviceteam genom vår studentpool? Detta arbete är perfekt för dig som vill bryta student-vardagen med ett meriterande deltidsarbete. Startdatumet är efter sommaren men skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i centrala Örebro söker vi nu flera kundservicemedarbetare på deltid med mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Vi på Academic Work har fått förmånen att samarbeta med vår kund och stötta dem med vår studentpool. Detta koncept gör det lätt för dig att kombinera studier med meriterande deltidsarbete. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst 2 arbetspass i veckan och detta gör du genom att intresseanmäla dig veckan innan.

Du erbjuds
- Ett perfekt deltidsarbete som enkelt går att kombinera med dina studier.
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå på minst 50% och du ska ha minst 1,5 år kvar av dina studier. Du ska kunna uppvisa giltigt studiebevis från Ladok.
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen)
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: sensommar/höst 2024
- Omfattning: deltid. Kravet är att du ska vara intresseanmäld för minst 2 arbetspass varje vecka. Under november - januari är det högsäsong hos kunden och då förväntas du kunna arbeta mer.
- Arbetstider: varierande arbetstider, kan både förekomma på dagtid, kvällstid och på söndagar.
- Placering: centrala Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Administratör till Svenskt Näringsliv i Örebro!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 5
Har du ett intresse för företagsamhet, entreprenörsskap och samhälle? Kanske är du en van administratör eller är ute efter en helt ny utmaning. Har du dessutom kunskap inom kommunikation och sociala medier är det kanske just dig vi söker. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Svenskt Näringsliv söker nu en administratör till deras kontor i Örebro. Du kommer att utgå från Örebrokontoret men arbeta inom verksamhetsområdet Region & Marknad som geografiskt sträcker sig genom hela Sverige från norr till söder. Rollen som administratör hos Svenskt Näringsliv är varierande och det är viktigt att du drivs av att ha många bollar i luften samt tar eget ansvar för de uppgifter du kommer att ta dig an. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara att hantera administrationen vid externa och interna möten, göra utskick till medlemmar, assistera regioncheferna vid eventuella behov och annat.

Du erbjuds
- Ett uppdrag på 6 månader med eventuell chans till förlängning
- En möjlighet att utveckla dina kunskaper inom kommunikation, sociala medier och företagsamhet
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera administrationen vid externa och interna möten
* Göra utskick till medlemmar
* Redigera, göra korrektur samt publicera artiklar i CUE
* Mycket annat administrativt arbete


VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar svenska flytande i tal och skrift
- Har minst en gymnasial utbildning
- Delar våra värderingar om företagsamhet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från en administratörsroll eller liknande från det privata näringslivet
- Erfarenhet från att arbeta med kommunikation, sociala medier och program som till exempel Canva

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Kreativ
- Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vi arbetar för att alla företag i Sverige ska ha bästa möjliga förutsättningar. Svenskt Näringslivs långsiktiga mål är att Sverige ska återta en tätposition i den internationella välståndsligan. För att uppnå detta behövs en bred intressegemenskap kring värdet av företagande och företagsamhet.

Vår verksamhet täcker ett brett fält och vänder sig till olika målgrupper. Vi arbetar med opinionsbildning och kunskapsspridning, utvecklar nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten.

Ansök nu

Projektledare till företag inom energi och fastighetsautomation!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jun 14
Är du en motiverad projektledare inom elbranschen med erfarenhet av att hantera stora byggprojekt? Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär där du får möjlighet att utvecklas och växa!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en projektledare inom el för att leda och styra byggprojekt från början till slut. Denna roll innebär en bred och varierande arbetsdag där du kommer att vara involverad i allt från att ta in projekt till att säkerställa deras framgångsrika leverans inom överenskomna tidsramar och budgetar. Du kommer att ha möjlighet att hantera flera parallella projekt samtidigt och utvecklas i din roll.

På kontoret får du sällskap av ca 20 andra medarbetare och du kommer att erbjudas upplärning och stöttning från dina kollegor. Här erbjuds du inte bara en plats att arbeta utan även en atmosfär där samarbete och motivation är viktiga. Dem har en god familjär stämning där medarbetare trivs och stannar länge. Din närmsta chef kommer att vara en av företagets delägare.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar
- Ett givande och socialt arbete
- En arbetsplats med god stämning och högt i tak
- Möjligheten att plocka ut en tjänstebil

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ledning och styrning av stora byggprojekt inom el
* Delegera och fördela resurser inom projekten för att säkerställa effektivt utförande av arbete
* Säkerställa att projekten håller sig inom budget
* Bygga och upprätthålla starka kundrelationer genom att säkerställa hög kvalitet


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta som projektledare inom el
- Har tidigare erfarenhet av att styra ett bygge där du har skött ekonomi och bemanning
- Innehar B- körkort
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Strategisk
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Elkonstruktör till ELCAM

Elkonstruktör
Läs mer Jul 2
Har du erfarenhet av elkonstruktion? Eller är du elektriker i grunden och nyexaminerad elkonstruktör? Då finns nu möjlighet att bli en del av ett mindre, dynamiskt företag där du har möjlighet att påverka och utvecklas. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Elcam levererar högkvalitativa lösningar för styr och kraft-automation och är specialister på att projektera, konstruera och bygga centraler och automatikskåp till kunder inom industrin. Bolaget är i en expansiv fas och söker nu efter ytterligare en elkonstruktör som vill växa tillsammans med dem. Elcam är dotterbolag till El & PC installationer och de har ett nära samarbete med varandra och delar kontor.

Till Elcam välkomnas du till ett mindre företag med fem anställda. Inledningsvis kommer du att arbeta tätt tillsammans med bolagets nuvarande elkonstruktör, som har lång erfarenhet och hög kompetens inom området. Som elkonstruktör på Elcam kommer du att spela en central roll i företagets framtida tillväxt. Utöver konstruktionsarbete kommer du att vara kundernas kontaktperson och fungera som länken mellan den egna produktionen och kunden. Du säkerställer smidiga processer från beställning till leverans och leder dina egna projekt från början till slut. Detta innebär bland annat att du tar emot förfrågningar från kunder, lämnar offerter samt skapar elscheman och monteringsunderlag till dina kollegor som bygger skåpen.

Du erbjuds
- En roll på ett mindre företag med möjlighet att påverka
- Möjligheten att vara en stor kugge i ett litet maskineri, här blir du en nyckelspelare från dag ett
- Variation i arbetsdagen och många möjligheter till personlig och professionell utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruktion och design av specialanpassade automatikskåp, centraler och ställverk
* Kalkylering och offertering av projekt
* Fakturering


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av elkonstruktion eller är nyexaminerad elingenjör/elkonstruktör eller motsvarande men med en bakgrund inom el
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, för att du ska kunna kommunicera med både kollegor och kunder
- Trivs i en roll med många kontaktytor

Det är meriterande om du har kunskaper i cad-progammet ELPROCAD

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Relationsskapande
- Kvalitetsmedveten

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro, kontoret ligger på Aspholmen


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elcam levererar högkvalitativa lösningar för styr och kraft-automation och är specialister på att projektera, konstruera och bygga centraler och automatikskåp. Företaget arbetar med kända fabrikat som bland annat ABB, AQ/spektra Basic och Classic, ABB Kabeldon, Rittal, Elkapsling, Schneider, Hager, Eldon.

Ansök nu