Örebro: Bli en del av våra kunders framgång – Vi söker flera kompetenser

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bli en del av våra kunders framgång – Vi söker flera kompetenser i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

”Våra kunders framgång är vår drivkraft.

Att matcha rätt kandidat med rätt jobb är vår specialitet!”

Våra kunder i Karlskoga och Örebro växer i en hisnande takt och som ett resultat av detta får vi dagligen in förfrågningar om kompetenser inom ett brett spektrum av tjänster och branscher.

Om du är redo för nya utmaningar och lockas av de möjligheter som finns hos framväxande företag – då kan vi ha jobbet för dig!

Just nu söker vi personer inom följande områden:

- Tekniska projektledare med förmågan att driva investeringsprojekt.
- Projektledarassistenter med erfarenhet av projektadministration.
- El- och automationsingenjörer med produktionsfokus.
- Administratörer med erfarenhet av order- och frakthantering.
- HR-generalister.
- QA ingenjörer med inriktning produktion.
- R&D ingenjörer.

Kvalifikationer

Våra kunder efterfrågar varierande kunskap, var därför tydlig med dina tidigare erfarenheter och kompetenser i ditt CV.

Om AxÖ Consulting

AxÖ Consulting AB har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen – vi förser regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. AxÖ Consulting har funnits sedan februari 2017 och består idag av 22 medarbetare som arbetar med rekrytering samt cirka 30 konsulter. Inom bolaget finns också ett stort kontaktnätverk som inkluderar ca 30-talet interimskonsulter.

AxÖ Consulting har kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Skellefteå och Örnsköldsvik, men hjälper företag på flera andra orter i Mellansverige och Norrland med rekrytering, konsultlösningar mm.

Information och ansökan

Vi får löpande in nya och spännande uppdrag från våra kunder. Uppdragen varierar och styrs av kundens behov. Information om startdatum och placering får du därför vid en potentiell matchning med ett ledigt uppdrag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Kajsa Rosén på 072 – 398 02 67, kajsa.rosen@axoconsulting.se eller Jakob Erlingsson, 070-687 97 58, Jakob.erlingsson@axoconsulting.se

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Civilingenjör, kemiteknik

Nedan visas andra jobb i Örebro som Civilingenjör, kemiteknik.

Kvalitetsingenjör/SQM-ingenjör i Karlskoga

Läs mer Apr 16
Om tjänsten
Till kontoret i Karlskoga söker vi nu dig som vill bli en del av Supply Quality teamet. Den här rollen kombinerar områden som teknik, inköp och kvalitet. För den här tjänsten söker vi dig som är rätt person och som vill komma in och bli en del av företaget på lång sikt. Du kommer vara konsult via oss på Cleverex Bemanning och jobba hos vår kund. Om allt känns bra i samarbetet är tanken att du kommer övergå till kunden.

Hos vår kund delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av uppdraget. De jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.


Du erbjuds
• Förutsättningar och verktyg för att utvecklas i din roll och på arbetsplatsen. Här kan du både fördjupa och bredda din kompetens!
• Varierande arbetsroll där du kommer få testa på olika områden och därefter välja det som är mest intressant för dig
• Tryggt och utvecklande ledarskap från närmsta chefer


Arbetsuppgifter
Som Kvalitetsingenjör kommer du säkra kvaliteten på inköpta artiklar, material och delsystem.
Din roll kommer framförallt innebära att:
• Säkerställa implementationen av företagets inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner.
• Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
• Delta i inköpsberedningen.
• Genomföra revisioner av leverantörer och deras produkter.
• Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda och driva åtgärder för leverantörer som inte når målen.
• Driva förbättringsprogram för leverantörer.
• Skapa och underhålla kontrollplaner.
Du kommer utgå från kontoret i Karlskoga, reser inom Sverige och Europa kommer vara vanligt förekommande framöver.


Din profil
Vi söker dig som
• Är högskole- eller civilingenjör, med fördel inom kemi
• Alternativt har du dokumenterad relevant erfarenhet av att jobba med inköpskvalitet
• Har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys
• Flytande i skift och tal på både svenska och engelska
Vi söker dig som har ett stort intresse för inköp och kvalitet med ett driv att utvecklas inom ett starkt bolag. För att passa bra för tjänsten tror vi att du är ansvarstagande och har en stark samarbetsförmåga. Du kan kommunicera på ett sätt som gör att du får med dig din omgivning och är tydlig i dina dialoger.


Övrigt
Start: Så snart som möjligt
Anställning: Långsiktigt konsultuppdrag där din anställning är via Cleverex Bemanning.
Placering: Karlskoga
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Nyutexade ingenjörer med driv - se hit!

Läs mer Feb 8
Nyutexade ingenjörer med driv – se hit!
Vi söker för kunds räkning dig som har en relativt ny högskoleutbildning som ingenjör och som har ett driv och en vilja att utveckla dig inom försäljning inom ett tekniskt bolag!

Du erbjuds bli en del i ett team med erfarna och kompetenta kollegor som du kan och vill lära dig av!

För dig som har intresse för försäljning så finns det alla möjligheter att skapa dig ett stort kontaktnät framför allt i Sverige men också utanför våra gränser!

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Örebro.

Blir du nyfiken? Tveka inte att ringa mig – Helena Fiedler på 070-591 90 33 så berättar jag mer!

Ansök nu

Kommunikativ servicechef till Konecranes i Örebro

Läs mer Maj 7
Servicechef med goda ledaregenskaper till Konecranes Region Mitt sökes

Är du en kommunikativ och lösningsorienterad servicechef med några års erfarenhet av pedagogiskt och närvarande ledarskap så kan detta vara rollen för dig.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du får ett stort eget ansvar att självständigt leda serviceleveransen inom Region Mitt. Rollen innebär också att utveckla befintliga kundrelationer och att bygga nya.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Personalledning av c:a 35 st servicetekniker samt planerare. Några av teknikerna är arbetande arbetsledare.
• Att ansvara för hög kvalitet och lönsamhet på service och leverans till kunder.
• Att på ett proaktiv sätt stärka kontakten med nya och befintliga kunder.
• Säkerställa att företagets policys efterlevs, bl a säkerhetsarbete vid genomföranden av projekten.
• Implementera och utveckla processer och rutiner inom affärsområdet.

Du rapporterar till regionchefen och i region Mitt ingår Örebro, Västerås, Karlstad, Hällefors och Stockholm.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Konecranes ligger i framkant inom ny teknik, både till kunder och internt inom Konecranes. Du får i din roll stora möjligheter att vara med och påverka den framtida utvecklingen för regionen.

VEM ÄR DU?

Du har en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom flera års yrkeserfarenhet. Din svenska och engelska är mycket bra i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av förhandlingar med kund, tolkning av kollektivavtal samt förhandlingar med lokala fackliga organisationer.

För att lyckas i rollen har du stor affärsförståelse, är en problemlösare samt har en bred teknisk förståelse. Du är trygg och stabil i din roll som ledare och har lätt för att kommunicera samt skapa relationer med andra.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB .

Produktionsledare till Linde Material Handling

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 26
Nu rekryterar Linde Material Handling en ny produktionsledare till teamet i Örebro.

Företagets nuvarande produktionsledare går vidare till nya utmaningar inom bolaget, vilket öppnar upp en möjlighet för dig att bli en del av deras dynamiska team. Linde Material Handling är en världsledande leverantör av truckar och har i över 50 år drivit fram innovativa lösningar inom materialhantering. Vi fick möjlighet att träffa Fredrik Fernberg, Manager Production inom R&D & Supply Chain, som berättade om innehållet i rollen som produktionsledare och gav oss en beskrivning av bolaget som helhet.

Fredrik berättar bland annat att Linde Material Handling har 500 medarbetare i Sverige och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Det svenska huvudkontoret ligger i centrala Örebro, där även denna tjänst kommer att vara placerad. Bolaget har även regionkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örnsköldsvik samt serviceverkstäder runt om i landet. ”I Örebro finns vår huvudproduktionsanläggning för leveranser av nya truckar för den svenska marknaden”, förklarar han.

Sedan 2006 ägs Linde Material Handling av KION Group. "Hos oss blir du en del av en trygg och familjär arbetsgivare med en stabil ägare i ryggen. Vi har en solid lokal organisation med en egen utvecklingsavdelning som stöttar våra produktionsflöden med tekniska lösningar. Beroende på kundönskemål och trucktyp kan ombyggnationerna vara mycket omfattande", fortsätter Fredrik.

Men vad innebär rollen som produktionsledare? Fredrik berättar: "Som produktionsledare är du direkt underställd produktionschef och ansvarar för att leda ett av företagets produktionsflöden. I denna roll ansvarar du för hög kvalitet på våra maskiner samt att de levereras till kund i rätt tid. Arbetsgrupperna består av kvalificerade mekaniker och planerare, och du leder dessa med både hjärta och hjärna."

Fredrik förklarar vidare att arbetet sker i nära samarbete med en annan produktionsledare. Tillsammans ansvarar ni för att produktionen når uppsatta mål, både på kort och lång sikt. Han avslutar vårt samtal med att förklara att du, som produktionsledare, har både personal- och arbetsmiljöansvar för din del av produktionen. Du bör även tycka om att arbeta med problemlösning, då detta utgör en stor del av din vardag.

Har vi väckt ditt intresse för rollen? Skicka in en ansökan redan idag!
”Hos oss trivs du med ett stort intresse för både människan och tekniken. Varmt välkommen att bli en av oss på Linde Material Handling!”

- Fredrik Fernberg, Manager Production inom R&D & Supply Chain.

Är du den vi letar efter?
Vi ser att du som söker har:

- Eftergymnasial utbildning inom teknik eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
- Ett brett teknisk kunnande, särskilt meriterande är erfarenheter inom något av områdena fordon, el eller hydraulik.
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar.
- God kommunikationsförmåga och behärskar engelska i såväl tal som skrift.
- B-körkort

Det är meriterande om du har kunskap i SAP samt MONITOR ERP.

Information och ansökan
I denna rekrytering har Linde Material Handling valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Oskar Bernling

- oskar.bernling@axoconsulting.se
- 073-915 70 61

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Produktionsplanerare till Linde Material Handling AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 30
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Beläget på cykelavstånd från Örebros centrumkärna ligger Linde Material Handling AB, ett företag i stark tillväxt med en fortsatt expansionsplan. Företaget är mycket framgångsrikt på marknaden, vilket tydligt framgår av den höga orderingången och de många nyanställningarna.

AxÖ Consulting söker nu en produktionsplanerare för ett längre konsultuppdrag till företagets huvudkontor i Örebro. Uppdraget förväntas pågå i ett år, med goda möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kund. Varmt välkommen med din ansökan!

Linde Material Handling AB erbjuder

Som nyanställd på Linde Material Handling AB kommer du till ett väl genomtänkt introduktionsprogram som innefattar utbildningar i såväl säkerhet och miljö som centrala presentationer av företagets olika avdelningar. Produktionsledaren kommer finnas till hands för stöttning och under din första tid arbetar ni tätt tillsammans för att du successivt ska slussas in i arbetet.

 Arbetsbeskrivning

Som Produktionsplanerare är ditt huvudsakliga ansvar att optimera och effektivisera planeringen på kort respektive lång sikt för att säkerställa hög leveranssäkerhet. I ditt arbete behöver du ta höjd för materialtillgång, prioriterade order och kompetens i montörsstyrkan –faktorer som innebär att jobbet stundtals blir komplext.

Du kommer till exempel att:

- Ha tät dialog och kontakt med inköpsavdelningen för att flagga upp eventuellt brist av material som påverkar möjligheten att slutföra ordern.
- Jobba i tätt samarbete med Produktionsledaren och säkerställa att denne har uppdaterad och relevant information om orderläget.
- Säkerställa att tillverkningsordrar startas upp på utsatt tid
- Vara Produktionsledarens naturlige ställföreträdare vid semester/sjukdom vilket innefattar ansvar för dagliga morgonmöten och prioritering av produktionsplanen.
- Säkerställa kapacitetsbehov samt vid behov föreslå ökningar/minskningar.
- Alternera arbete vid dator med att röra dig ute i produktionen.
- Ha stora interna kontaktytor med både säljare och mekaniker.

Rollen rapporterar till produktionsledaren.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en teknisk bakgrund som du antingen skaffat genom flerårig yrkeserfarenhet eller akademiska studier. Vi värdesätter specifik erfarenhet inom planeringsområdet men välkomnar även ansökan ifrån kandidater som kommer ifrån närliggande roller liksom direkt ifrån universitetsstudierna. Personlig lämplighet liksom vart du vill med din karriär kommer nämligen att väga tungt. 

Specifikt efterfrågad kompetens:

God svenska och engelska i tal/skrift då detta används dagligen på arbetsplatsen. Det är meriterande om du har kunskaper i Monitor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är metodisk och strukturerad och genom det har förmågan att kunna hantera flera olika ärenden samtidigt. Förståelse för kunden är en viktig aspekt i ditt arbete – bakom varje planerad order finns en kund som påverkas av dina beslut. God kommunikativ förmåga liksom att stå upp för dina beslut är därför viktigt.

Resor till siten i Malmö kan förekomma varför B-körkort är ett krav.

 Om Linde Material Handling

Linde Material Handling är en av världens ledande tillverkare av truckar. Sedan 2006 tillhör Linde KION Group, världens näst största tillverkare av truckar och en ledande leverantör av automationslösningar för intralogistik. Orderingången har varit mycket starkt de senaste åren vilket har gjort att man idag är fler än 480 anställda kollegor runt om i Sverige. Huvudkontoret ligger beläget strax utanför centrum i Örebro.  

 Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Upphandlingschef till Örebro kommun

Administrativ chef
Läs mer Aug 16
"Bli en del av Örebro kommun och forma vår framtid genom strategiskt upphandlings- och försörjningsarbete.

Hos oss får du chansen att bidra till en stark och innovativ utveckling där vi prioriterar hållbarhet och en ambitiös klimatstrategi. Tillsammans med näringslivet kan du vara med och skapa verklig förändring för både företag och medborgare." – Björn Åkerberg Langhé. Örebro kommun.

Nu söker vi en upphandlingschef, tillika enhetschef, till upphandlingsenheten i Örebro kommun. Vi letar efter en erfaren ledare som motiveras av att bygga starka team och som vill vara med och peka riktningen framåt för enheten. Hos Örebro kommun får du en trygg arbetsgivare, intressanta arbetsuppgifter och trevliga kollegor. Det här är det perfekta jobbet för dig som vill kombinera utveckling, upphandling och ledarskap. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som upphandlingschef ansvarar du för cirka 23 medarbetare och din uppgift blir att tillsammans med kollegor på avdelning och enhet utveckla en strategisk försörjning till nationell framkant.
I rollen får du även möjlighet att arbeta utvecklingsorienterat med fokus på kommunens upphandlingsarbete. Förutom att hantera kommunens egna upphandlingar, samordnar upphandlingsenheten även vissa upphandlingar med de kommunala bolagen. Dessutom deltar enheten i samarbeten med andra kommuner inom Örebro län genom länssamverkan.

I tjänsten ingår att:

- driva förändringsarbete genom upphandling
- utveckla befintliga arbetssätt och systemstöd
- stötta och coacha medarbetare i upphandlingsfrågor
- omvärldsbevaka
- stödja arbetet med att nå målen i kommunens program för hållbar utveckling ”Vårt hållbara Örebro”

Örebro kommun har en stor e-handel och en egen distributionscentral, där spelar upphandlingsenheten en viktig roll genom att stödja verksamheten inom både varudistribution och samordning.

Upphandling är en strategisk ledningsfråga och du rapporterar till Försörjningsdirektören i vems ledningsgrupp du ingår. 

Kvalifikationer

Som upphandlingschef leder du enheten med en helhetssyn och ett stort engagemang. Ditt ledarskap kännetecknas av prestigelöshet och du är väl insatt i upphandlingsstrategier, med fokus på dialog, samarbete och delaktighet. Din empatiska förmåga och kommunikativa skicklighet främjar ett kreativt och innovativt arbetsklimat som möter uppsatta mål och riktlinjer. Vidare driver du med gott resultat igenom utvecklingsarbeten och du trivs i en roll med många kontaktytor, både internt och externt. Din sociala kompetens och lyhördhet för verksamheters behov präglar ditt arbete där du strävar efter att påverka och leda med affärsmässighet, struktur, effektivitet och hållbar utveckling i fokus.

Vi ser att du som söker har:

- akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
- dokumenterad flerårig erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
- erfarenhet av ledarskap i komplex verksamhet
- god kunskap om LOU

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av kategoristyrning
- erfarenhet av att leda förändringsprocesser och utvecklingsarbete
- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Örebro kommun erbjuder

Upphandlingsenheten är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Örebro kommuns politiska mål och ambitioner för hållbar utveckling är högt satta och upphandling är utpekat som ett viktigt strategiskt verktyg för att nå dessa mål. Upphandlingsenheten upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner. Vi ansvarar för att säkra konkurrensneutralitet och ser till att upphandlingar är rättssäkra och hållbara. Under hösten 2024 flyttar vi till centralt belägna nyrenoverade lokaler baserat på moderna arbetssätt.

Som anställd inom Örebro kommun erbjuds du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som chef får du kontinuerlig kompetensutveckling och möjligheten att medverka i utvecklingen av kommunens verksamhet med medborgaren i centrum. I Örebro kommun utgår ledarskapet från ledarplattformen där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb

Välkommen att anmäla intresse för tjänsten

Känner du att du är rätt person för uppdraget? Då ser vi gärna att du skickar in din intresseanmälan till oss senast 9 september 2024.

All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta Anneli Wallin:

- anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Fackförbund:
Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019-21 11 93

Akademikerförbundet SSR
019 - 21 30 96

SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, att genomföras innan anställning. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Kundansvarig till Briljant i Örebro

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 26
”Jag har jobbat hos Briljant sedan 2008 och jag trivs väldigt bra i rollen som kundansvarig.

Hos oss blir du en del av ett familjärt företag med en platt organisation, präglad av ett nära samarbete kollegorna emellan. Här är vi dessutom prestigelösa och vi uppskattar, och drar nytta av, varandras olikheter. Att vi också har väldigt roligt tillsammans är bara ett stort plus i kanten. Välkommen att bli en av oss!” - Solvår Weum, Kundansvarig Briljant.

Nu utökar Briljant teamet i Örebro och söker dig som vill axla rollen som kundansvarig. Vi letar efter en medarbetare som trivs som allra bäst i mötet med andra människor och som har erfarenhet av rollen som ekonom eller redovisningsansvarig. Är det dig vi letar efter?

Arbetsbeskrivning

Som kundansvarig kommer du att arbeta med att sälja ekonomisystemet Briljant till företag över hela Sverige. I denna roll får du möjlighet att skapa kontakter med allt från små företag till stora börsnoterade bolag. Som kundansvarig är du expert på systemet och du stöttar och utbildar både potentiella och befintliga kunder med deras frågor och behov kopplade till systemet.

I praktiken innebär detta att du ansvarar för hela säljprocessen, från att planera uppstart och implementering till att analysera företagens nuläge och erbjuda systemdemonstrationer. Du är även ansvarig för att ge stöd och support till Briljants befintliga kunder och fungerar som deras primära kontaktperson, alltid beredd att göra det lilla extra för att säkerställa kundnöjdhet.

Tjänsten innebär i huvudsak uppstart och support av såväl befintliga som nya kunder, vilket ger en perfekt blandning av kundvård och försäljning. Arbetet sker främst via digitala kundmöten, vilket är idealiskt för dig som trivs med att arbeta vid datorn. Kundbesök och nätverkande är också en viktig del av rollen, det är därför viktigt att du känner dig bekväm i sociala sammanhang och kan representera företaget på ett professionellt sätt.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- Flerårig erfarenhet av roller inom ekonomi och redovisning.
- Erfarenhet av att arbeta med komplex försäljning.
- Efterenhet av projektledning, gärna inom system.
- Erfarenhet av en roll med många kontaktytor, exempelvis i rollen som kundansvarig.
- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas i rollen visar du stor nyfikenhet för kundernas behov och du kommunicerar rakt och ärligt – alltid med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett processorienterat arbetssätt och ett genuint intresse för andra människor, vilket gör dig nyfiken, pålitlig och trygg i rollen som kundansvarig.

Som kundansvarig bygger du förtroende och långsiktiga relationer med omsorg. Du trivs i en rådgivande roll och har lätt för att identifiera problem och hinder samt att föreslå lösningar. Ditt sätt att sälja baseras på att skapa och vårda starka kundrelationer och dina kunder vet att du alltid är ett samtal bort.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Briljant valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Anneli Wallin:

- Anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 1 september 2024.

Varmt välkommen med din ansökan!

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Vi är Briljant

Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning, revision, ekonomi och administration. Vi har varit verksamma sedan 1994 och systemet började säljas år 1995. Idag är vi 29 personer och omsätter cirka 35 miljoner kronor. Programmet används av företag inom många olika branscher som entreprenörer, fastighetsförvaltare, redovisningsbyråer, revisionsbyråer och tekniska konsulter. Idag sköter mer än 60 000 företag sin redovisning i Briljant.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

VD till Örebro Hockey

Idrottsplatschef
Läs mer Aug 5
”Vill du kombinera ishockeyns spänning med ledarskapets strategiska utmaningar? Nu söker vi en VD till oss på Örebro Hockey.

Det här är en viktig position som kräver goda ledaregenskaper och givetvis ett engagemang för sporten. För den som är redo att ta sig an utmaningen erbjuder jobbet en unik möjlighet att forma framtiden för en av Sveriges mest älskade hockeyklubbar. Välkommen att bli en av oss!” - Ulf Rohlén, ordförande Örebro Hockey.

Örebro Hockey har de senaste åren inte bara gjort sig kända som en klubb som kämpar i toppen av SHL, utan också som en förening med en stark förankring i lokalsamhället och en stark kommersiell närvaro. Som VD för Örebro Hockey står man inför en av de mest spännande och utmanande rollerna inom svensk ishockey.

Vi fick möjlighet att prata med Ulf Rohlén, ordförande hos Örebro Hockey. Ulf berättade för oss om vad jobbet som VD på Örebro Hockey innebär samt vad du som sökande kan förvänta dig av tjänsten.

"Som VD för Örebro Hockey har du det övergripande ansvaret för klubbens strategiska riktning. Här är det du som ser till att klubben inte bara når sina sportsliga ambitioner, utan också sina ekonomiska och kommersiella mål. Detta kräver en djup förståelse för både idrottens och näringslivets dynamik," förklarar Ulf.

Han berättar vidare att en central del av tjänsten innebär att säkerställa klubbens ekonomi. Detta innebär bland annat att hitta nya inkomstkällor samt att vidareutveckla partnernätverket och locka ännu fler besökare till arenan. "Örebro Hockeys VD måste ständigt vara på jakt efter nya kommersiella partnerskap och innovativa sätt att öka intäkterna, samtidigt som kostnadskontroll och effektiv resursanvändning är avgörande".

Ulf förklarar också att du, i denna roll, kommer att arbeta tätt tillsammans med sportchefen för att bygga en konkurrenskraftig klubb. Det innebär att säkerställa att laget har de bästa möjliga förutsättningarna för att prestera på isen, och att kontinuerligt utvärdera och förbättra de sportsliga resultaten. Balansen mellan att stödja sportchefens beslut och att hålla ett strategiskt övergripande perspektiv är en nyckel till framgång.

Att vara VD innebär att vara klubbens ansikte utåt, vilket kräver starka kommunikationsförmågor för att effektivt kunna interagera med supportrar, media, partners och andra intressenter. En viktig del av rollen är också att bygga och upprätthålla relationer med näringslivet och lokalsamhället, för att säkerställa att Örebro Hockey fortsätter att vara en stolthet för Örebro stad.

"Vi ser att du i egenskap av VD för Örebro Hockey måste vara en drivkraft och möjliggörare för nya idéer och initiativ, från att förbättra matchdagsupplevelser till att utforska nya teknologier och affärsmodeller. Att hålla klubben i framkant av utvecklingen, både på och utanför isen, är en utmaning som du måste gilla," understryker Ulf.

Slutligen, för att verkligen lyckas som VD för Örebro Hockey är ett genuint engagemang för ishockey och en förståelse för dess kulturella betydelse i Sverige avgörande. Det är vad som driver dig att gå den extra milen för att säkerställa klubbens framgång och tillfredsställelsen hos klubbens trogna fans.

Om du är redo att ta dig an denna spännande utmaning och leda Örebro Hockey mot nya framgångar, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kvalifikationer:

Vi ser att du som söker har:

- God kompetens i ekonomi- och resultatstyrning
- Erfarenhet av personal-, ekonomi-, budget- och försäljningsansvar
- Erfarenhet av hållbarhetsarbete
- Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete inom digitalisering
- Erfarenhet av media
- Starkt resultatfokus

Det är meriterande om du är bevandrad i regelverk såsom skatterätt, arbetsrätt och sportsliga regelverk.

Örebro Hockey erbjuder:

- En möjlighet att leda framtiden för Örebro Hockey genom att driva strategiska och innovativa initiativ.
- En högintensiv, passionerad och stöttande miljö med hängivna medarbetare och supportrar.

Information och ansökan

Vi ser fram emot en kontakt där vi kan fördjupa dina frågeställningar och diskutera ett eventuellt nästa steg i rekryteringsprocessen. Ladda ner och läs hela rollbeskrivningen https://axoconsulting.se/wp-content/uploads/2024/07/Rollbeskrivning-VD-OHK-.pdf.

Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2024.

Frågor besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter på AxÖ Consulting:

Anneli Wallin:

072-398 02 77

anneli.wallin@axoconsulting.se

Tobias Björk:

070-977 51 00

tobias.bjork@axoconsulting.se

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Avfallsingenjör till Atleverket Örebro kommun

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Jul 25
"Att vara avfallsingenjör på Atleverket är en möjlighet att vara en del av en innovativ organisation som driver fram hållbarhet och cirkulär ekonomi.

Här får du inte bara chansen att leda projekt som gör verklig skillnad för miljön, utan också att vara en del av en arbetsplats där ditt engagemang och din expertis spelar en avgörande roll i att forma framtiden för avfallshantering och miljöskydd."

- Björn Sjögren enhetschef för Atleverket

Atleverket söker nu en erfaren och engagerad avfallsingenjör och projektledare inom avfallshantering som vill ta ansvar för att leda och genomföra strategiska initiativ. Är det dig vi letar efter?

Om rollen

Som avfallsingenjör på Atleverket kommer du att leda och samordna projekt inom avfallshanteringens område. Du ansvarar för att planera och genomföra strategiska initiativ för att uppnå mål inom cirkulär ekonomi och hållbarhet. I rollen ingår också att delta i planeringen av kort- och långsiktiga projekt, inklusive budgetarbete, ekonomiprognoser och omvärldsbevakning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Projektledning från planering till genomförande av strategiska projekt inom avfallshantering.
- Hantering och styrning av lakvatten samt säkerställande av efterlevnad av tillståndsvillkor.
- Upprättande av miljörapporter och kontrollprogram.
- Kontakt med tillsynsmyndigheter och ansvar för godkännande av inkommande massor och avfall.
- Placering av avfall på deponiyta baserat på kvalitet, föroreningshalt och logistik.
- Projektering och utredning med fokus på miljö och hållbarhet, baserat på kontrollprogram och omgivningspåverkan.
- Remisshantering för enheten Atleverket och deltagande i fastighetsutveckling för avfallsbehandling, lagring och relaterade områden.

Du arbetar nära en kollega med liknande roll du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter. 

Om arbetsplatsen

Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi.

Inom Avfall blir du del av ett team på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor, invånare och företag i din arbetsvardag. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och kunna skapa förståelse för komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

- Högskole- eller universitetsexamen inom, enligt vår bedömning, relevant område. Och / eller gedigen erfarenhet av området och projektledning inom teknisk drift eller avfallshantering.
- Kompetens och erfarenhet inom miljölagstiftning.
- B-körkort (manuell växel).

Meriterande:

- Erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall och eller farligt avfall.
- Har du erfarenhet av arbete på avfallsanläggning är det mycket meriterande.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Mia Haglund:

mia.haglund@axoconsulting.se 072-396 05 82

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu