Örebro: Underkonsult HR-kraft för uppdrag i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underkonsult HR-kraft för uppdrag i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Deltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning söker vi nu:

HR-kraft fungerar som en HR-avdelning online och fysiskt ute hos kund - när våra kunder behöver oss. Vi arbetar inom hela HR-området med att hjälpa företag att attrahera, rekrytera och utveckla medarbetare och chefer för att stärka deras företag och arbetsgivarvarumärke.

Vår affärsidé är: Empowering the future, vilket innebär att vi stärker och rustar företag för framtiden. Vi arbetar i hela Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hrkraft.se.

Vem söker vi?
Vi söker nu dig som vill arbeta som HR business partner till kommande uppdrag för våra kunder i Örebro med omnejd.

Uppdragen varierar mellan 25-100% och sker både online och på plats ute hos kund.

Vi söker dig som idag har eller planerar att starta egen firma  med giltig F-skattsedel och ansvarsförsäkring.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att självständigt arbeta i en HR business partner roll  i medelstora eller större företag och har arbetat med rekrytering, rehabilitering, arbetsmiljöfrågor, arbetsrättsliga ärenden och MBL-förhandlingar. Du är van att ge rådgivning till chefer och medarbetare i HR-frågor med ett coachande förhållningssätt.

Konsultrollen på HR-kraft

Som underkonsult till HR-kraft representerar du oss som bolag mot kunden och spelar en viktig roll i kundens organisation. Det är viktigt att ha ett affärssinne och "konsulttänk" för att förstå och stötta kunden i deras utmaningar och behov. Du behöver ha en väldigt god kommunikativ förmåga och även arbeta självständigt och ta egna initiativ när så behövs.

Du har en god förmåga att skapa förtroende ute hos kund och representera oss som bolag.

Som underkonsult krävs att du har en egen firma och giltig F-skattsedel. Du förbinder dig inte till någon viss tillgänglighet utan väljer själv vilka uppdrag du vill tacka ja till.

Varmt välkommen med din ansökan med CV oss på HR-kraft!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som HR-konsult/PA-konsult.

HR-konsult – för kunds räkning

Läs mer Maj 20
Om tjänstenVi söker per omgående en HR-konsult till vår kund med placering i Värmland.
Du kommer att arbeta i team med en stabil, kompetent och härlig HR-chef. Detta är ett spännande och utvecklande uppdrag med högt tempo och variation i arbetet. För att trivas i rollen så behöver du ha förmågan att kombinera operativt och konsultativt arbete inom HR-området och trivas med att anpassa ditt arbeta utifrån verksamhetens behov.
Du är strukturerad och kommer bland annat att arbeta för att utveckla personalprocesser, policys och riktlinjer. Du är duktig på både att starta och avsluta de projekt/områden du ansvarar för.
Tjänsten är en visstidsanställning på 60 procent under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse och erfarenhet inom HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du är socialt "skillad" med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat. Du är driven och engagerad samtidigt som du bidrar med en tydlig och hjälpsam kommunikation.
Krav
Utbildad HR-specialist, examinerad personalvetare eller likvärdig utbildning.
Några års arbetslivserfarenhet inom HR.
Kommunicera i tal och skrift på engelska och svenska.

Meriterande
Lönekartläggning och lönevärdering
Erfarenhet från industribranschen.
Implementering av HR/personalsystem

Om oss På Tacting AB blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Hos oss har vi korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person. Du blir anställd av Tacting AB eller så har du eget företag och önskar att fakturera.
Om processen Med hjälp av kompetensbaserade intervjuer, kapacitetstester och personprofilanalyser kommer vi göra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera särbehandling.
Urval och intervjuer sker fortlöpande och vi hoppas att du kan börja så snart som möjligt!
Har du några funderingar är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på 0735-01 81 78

Ansök nu

Leveransansvarig för IT-partnerbolag | Örebro| Experis

Läs mer Jun 13
Har du erfarenhet av partneransvar inom konsultbranschen och är skicklig på att matcha rätt konsult till rätt uppdrag? Vill du dessutom vara en del av ett prestigelöst team som arbetar med vår underkonsultsaffär och bli en nyckelperson på vår tillväxtresa? Då ser vi mycket fram emot din ansökan!

Vi söker en driven leveransansvarig som kommer att leda och koordinera leveranser för underkonsulter, säkerställa att projekt levereras i tid och med hög kvalitet, samt hantera avtal och relationer med underkonsulter. Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande krävs.

Om rollen

Som leveransansvarig har du ett helhetsperspektiv över partneraffären. Teamets huvuduppgift är att tillsätta underkonsulter hos våra avtalskunder. Vi har även ett ben i sälj och sitter med i kundmöten så som partnermöten. Vi samarbetar med kunder och partners i och utanför Sverige samt har ett växande samarbete med våra nordiska Experis kollegor.

Vi i teamet driver egna rekryteringsprocesser från A till Ö, sitter med löpande partnermöten för att skapa och bibehålla framgångsrika relationer. Rollen kan även innebära att vara representant för UK-affären vid upphandlingar. Rollen kräver att man hanterar många bollar i luften samtidigt och kunna anpassa sig till kunderna såsom partnernas särskilda behov. Du kommer att samarbeta tätt med konsultchefer, säljare och kollegor runt om i Sverige för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och leverera bästa möjliga resultat till våra kunder.

En viktig del av rollen är administrativt arbete i våra system, där du håller ordning på dokumentation, avtal och rapportering. Din förmåga att följa strukturerade processer är avgörande för att vi ska kunna leverera med högsta kvalitet och säkerställa att allt flyter smidigt.

Din profil

Den här tjänsten passar dig som har några års erfarenhet av att arbeta i en operativt liknande roll. Eftersom rollen är starkt kommunikativ, lägger vi stor vikt vid din personlighet och förmåga att bygga goda relationer.

Vi ser att du är van vid att säkerställa att kandidater och partners som är involverade i en process, behandlas professionellt och får snabb respons. Vi värdesätter även att du proaktivt ser till att dina kollegor har all nödvändig information för att kunna följa upp partnerrelationer och den uppsatta strategin.

Kvalifikationer som behövs för rollen är att du har/är:

* Organiserad och effektiv - kan balansera flera prioriteringar, planer och strukturerar tiden för att effektivt uppnå prestandamål
* Snabb och smidig, utan att kompromissa med kvalitet
* Självgående och resursstark med stor förmåga att utföra och hantera intensiva perioder och varierande uppgifter
* Tar självständiga beslut och har en stark affärsförståelse
* Positiv, energisk och utåtriktad relationsskapare
* Håller sig uppdaterad om den marknad vi verkar på
* Är flytande i svenska och engelska

En högre utbildning inom relevant område, förståelse för IT-branschen samt erfarenhet av att arbeta med den offentliga sektorn är mycket meriterande.

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Ebba Folkesson på ebba.folkesson@se.experis.com.

Vi kommer att validera ansökningar under sommaren och intervjuer kommer att ske från och med augusti.

Ansök nu

HR-konsult till Oak Consulting

Läs mer Jun 5
HR-konsult till Oak Consulting
I år är det inget vanligt år för oss på Oak – det är nämligen vårt tioårsjubileum!

Det[JLJ1]  första fröet till dagens Oak såddes strax före starten 2014, året då vår starka affärsidé slog rot och som sedan blommade ut till den tillväxtresa vi gör idag tio år senare.

Vill du påverka människors arbetsliv på riktigt? Vill du vara med och skapa rörelse i vardagen och jobba mot vår vision ”för ett bättre arbetsliv, i en bättre arbetsvärld”? Vi är ett bolag med sunda värderingar där vi med engagemang och kundfokus visar vägen och bidrar till utveckling – oavsett om det handlar om kompetensförsörjning, ekonomi, HR eller organisationsutveckling.

Nu växer vi och utökar vårt team inom HR. Vi letar efter en flexibel relationsbyggare som brinner för mötet med människor och som älskar att göra kunder extra nöjda!

 

Om rollen
I rollen som HR-konsult kommer du få ett roligt, utmanande och varierande arbete. Den primära uppgiften är att hjälpa våra kunder med såväl operativt som strategisk rådgivning och HR-arbete. Rollen innebär att du blir kontaktperson för dina specifika kunder där du stöttar dem inom allt från kompetensförsörjningsfrågor, arbetsrättsliga ärenden, fackliga förhandlingar, omorganisationer med mera. Allt utgår från kundens behov! Våra kunder finns i hela Mellansverige vilket innebär att du måste vara öppen för att resande i tjänsten kan förekomma.

Du ingår i ett team av 14 kollegor som samarbetar för att leverera det kunden önskar och behöver, och som stöttar och hjälper varandra. Vårt team växer vilket innebär att du som konsult också får möjligheten att påverka och bidra i företagets tillväxtresa.

Låter det intressant? Då undrar vi om du vill:

- Jobba med långsiktiga kundrelationer och hjälpa organisationer att utvecklas
- Göra affärer med en mängd spännande företag och kunder
- Ha kul tillsammans med ett gäng erfarna och ambitiösa konsulter som går till jobbet varje dag med inställningen att skapa ett bättre arbetsliv i en bättre arbetsvärld. Det är vad vi faktiskt gör, varje dag.
- Vara med och driva processer från start till mål samtidigt som du erbjuds möjligheten att påverka och bidra Oaks tillväxtresa.

 

Personliga egenskaper
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som konsult är det ett måste att kunna vara flexibel då du jobbar med flera parallella projekt. Du måste snabbt kunna ställa om till olika kunder och olika sakområden – utan att ge avkall på kvaliteten. Att det händer saker ser du som kul och utmanande då varierande arbetsuppgifter är din vardag. Vidare har du mycket god samarbetsförmåga, har lätt att skapa relationer och bygga förtroende. Du har god kommunikativ förmåga och kan förklara på ett tydligt, pedagogiskt och förtroendeingivande sätt. Vi går mycket på personliga egenskaper och med rätt inställning, nyfikenhet och ett driv kommer man långt!

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, universitetsexamen är meriterande samt minst 3–5 års [MM2] erfarenhet av såväl operativt som strategiskt HR-arbete. Vi ser gärna att du också har kompetens och erfarenhet inom något specifikt specialistområde inom HR som exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjningsfrågor. Det är också meriterande om du är van vid att delta i ledningsgrupper och vid att coacha chefer, leda projekt samt hålla utbildningar och presentationer för beslutsfattare.

 

Ansökan och information
Känner du igen dig i det vi söker? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult och vår områdesansvariga inom HR Marie Malmberg på 070 913 65 96. Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in!

Sista ansökningsdag är den 19 augusti.

Ansök nu

HR-konsult med inriktning arbetsmiljö

Läs mer Apr 5
Hos oss har du möjlighet att vara en del av något större!
Vi stöttar Örebro kommuns chefer så att de kan fokusera på att utveckla sina verksamheter, allt ifrån parkskötsel till äldreomsorg och skola. Just nu söker vi en HR-konsult som vill driva och utveckla arbetsmiljöarbetet och skapa bra förutsättningar för våra chefer att ta sitt arbetsmiljöansvar!

Om tjänsten
I denna roll blir du en viktig del av vår stödfunktion för Örebro kommuns ca 550 chefer, där du stöttar inom både systematiskt arbetsmiljöarbete och arbetsrättsliga frågor.
Detta innebär att ge ett konsultativt stöd med rådgivning och stöttning gentemot chefer i frågor gällande arbetsmiljö. Det berör främst stöd i individ- och gruppärenden kopplat till bl.a. samarbetssvårigheter, rehabilitering/rehabiliteringsavslut och misskötsel. Du ger även stöd i arbetsrättsliga frågor inom området samt håller i utbildningar för både kommunens chefer och medarbetare. 

Hos oss ges möjlighet att arbeta tillsammans med många kompetenta kollegor i en stor organisation. Tillsammans eller på egen hand tolkar du/ni arbetsrättsliga frågor och bedömer vilka konsekvenser handlingar kan leda till. Du tillhör en central HR-avdelning och förutom att jobba inom ditt specialistområde kommer du även vara med i team med kollegor som är specialister inom andra områden. Detta gör att du utvecklar kunskap och förståelse i en bredare bemärkelse för HR-området.

Exempel på övriga arbetsuppgifter:

• i samband med förelägganden från Arbetsmiljöverket ge råd och stöd till berörda chefer
• samverka med skyddsombud, fackliga företrädare samt företagshälsovård och övriga externa stödtjänster
• delta i utredningar kring arbetsmiljörisker, tillbud och olyckor
• hålla dig uppdaterad och bidra i utveckling av HR-funktionens styrdokument
• dokumentera och arbeta i aktuella verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
HR-avdelningen ger stöd inom personal- och arbetsgivarfrågor. Vår avdelning består av cirka 90 medarbetare och är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. HR-avdelningen består av flera enheter med olika inriktningar. Du kommer att ha samarbete och kontakt med samtliga enheter, men framför allt med dina närmsta kollegor som består av fem andra HR-konsulter som också arbetar med arbetsmiljöfrågor.

Du har stora möjligheter att påverka och utveckla våra interna rutiner och arbetssätt. Du blir en del av ett härligt gäng kollegor med mycket kompetens och en öppen kultur där man gärna delar med sig av sin kunskap. Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har stor möjlighet att styra över din arbetstid, självklart utifrån våra verksamhetsbehov.

Arbetsplatsen är belägen på Ringgatan 32, bara någon minuts promenad från Örebro resecentrum. Under året kommer vi att flytta till nya och fräscha lokaler på Åbylunden som ligger beläget i Örnsro.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i denna roll ska du vara strukturerad och självgående och van vid att genom egna initiativ driva ditt arbete framåt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och tvekar inte inför att ställa frågor när du stöter på utmaningar. Rollen som HR-konsult kräver en god förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du vågar vara kreativ och kommer med egna idéer om hur man kan förbättra och utveckla verksamheten. Självklart har du en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du drivs av att ge cheferna i kommunen en god service men vågar samtidigt ifrågasätta och ställa krav på dem. Beroende på ärendets karaktär kommer du som HR-konsult inom arbetsmiljöområdet arbeta med både korta och mer långvariga processer, vilket innebär att du behöver ha tålamod med fokus på slutresultatet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen (180 hp) med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor
• goda kunskaper i arbetsrätt
• erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor
• flerårig erfarenhet av HR-arbete i en chefsstödjande roll

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna inom kommun eller region
• erfarenhet av att hålla utbildningar inom arbetsmiljö

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Söker nu Lön- och HR -Ansvarig till Vägjobb!

Läs mer Sep 28
Vägjobb söker nu en Lön- och HR -ansvarig till Örebro!

Om Oss: Vägjobb i Sverige AB är ett ledande företag inom väg- och infrastruktursektorn med stark tillväxt och spännande projektmöjligheter. Vi söker nu dig som kanske har arbetat inom löner men vill vidareutveckla dig inom HR. Här har du möjligheten att påverka och utvecklas i ett företag som är i stark tillväxt fas! Vill du vara med och vidareutveckla Vägjobb framåt inom löner och Hr? Då har du en chans nu!

På Vägjobb i Sverige AB är vår personal och vårt team vår mest värdefulla tillgång. Vi strävar efter att skapa en arbetskultur där omsorg om våra medarbetare är i fokus. Genom att främja en atmosfär av ömsesidigt stöd, respekt och samarbete strävar vi efter att skapa en arbetsplats där varje individ kan växa och trivas.

Vi ser till att vår personal ges möjligheter till kontinuerlig utveckling och kompetensförbättring. Genom att erbjuda utbildningsmöjligheter och stöd i karriärutveckling bidrar vi till våra medarbetares framgång och välbefinnande.

Vi är stolta över att vara en del av ett team som värnar om varandra, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och skapar en arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad och sedd.

På Vägjobb är vi inte bara kollegor - Passar detta in på dig? Då är du välkommen att söka!

Din Roll: Som lön- och HR -ansvarig hos oss har du en avgörande roll i att förmedla vår arbetskultur, vara ett stöd för övriga chefer/ledare i organisationen i Sverige. Employer branding strategier och implementering. Vara personen som ansvarar och säkerställer löner samt processer.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter:

- Säkerställa löneprocesserna

- Ansvarig över anställningavtal och arbetsgivarintyg

- Stöttar chefer i alla onboarding och offboarding i företaget.

- Kontakt med myndigheter

- Stöttar och rådger övriga i organisationen vid lön- och HR-frågor.

- Bevakar förrändringar inom lagar, regler och aktuella kollektivavtal

- Säkerhetställer att intranätet utvecklas och att policydokument är uppdaterade och tillgängliga

- Självständigt ansvara över lönekörningen a-ö

- Administration

Din Profil:

- Minst 2 -3 års erfarenhet som lönekonsult eller liknande

- Stark förmåga att samarbeta och kommunicera.

- Utbildning inom löner och/eller HR

- Erfarenhet av Visma

- Engagerad i att skapa en positiv arbetsmiljö och följa säkerhetsregler.

- Initiativtagande och villig att bidra till processförbättringar inom löner och HR.

- God administrativ förmåga och dokumentationskunnande.

Personliga egenskaper:

På Vägjobb i Sverige AB värdesätter vi starkt de personliga egenskaperna som varje individ bidrar med. För att trivas och blomstra som lön- och HR -ansvarig hos oss, är följande personliga egenskaper särskilt betydelsefulla:

Kommunikation: Du är en skicklig och öppen kommunikatör, vilket underlättar samarbete och bidrar till en klar och effektiv informationsöverföring.

Samarbete: Du trivs i samarbetsmiljöer och bidrar positivt till gruppens framgång. Din förmåga att samarbeta, dela kunskap och stödja dina kollegor skapar en atmosfär av ömsesidigt förtroende och gemensamt engagemang.

Glädje/Energi: Din positiva inställning och förmåga att sprida glädje på arbetsplatsen skapar en trivsam atmosfär som främjar arbetsglädje och samarbete.

Noggrannhet: I din roll som lön- och HR -ansvarig är din noggrannhet av största vikt.

Dessa personliga egenskaper är grundläggande för att skapa en arbetskultur där samarbete, positivitet och professionell utveckling blomstrar. På Vägjobb ser vi fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt team, där dessa egenskaper hjälper oss att nå våra gemensamma mål och fortsätta leverera framstående resultat.



Vi erbjuder:

-
Mångfald och inkludering: Vägjobb är stolta över vår mångfaldiga arbetsplats som välkomnar alla bakgrunder och perspektiv.

-
Spännande projekt: Du kommer att vara en del av en organisation med spännande och utmanande vägprojekt som formar framtidens infrastruktur.

-
Teamet: Vi är övertygade om att det bästa resultatet uppnås genom att ha det bästa teamet. Hos oss kommer du att vara en viktig spelare i detta.

-
Professionell utveckling: Vi stödjer din personliga och professionella tillväxt genom utbildningsmöjligheter och kontinuerlig kompetensutveckling.



Ta chansen att bli en del av Vägjobbs framgångssaga!



ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Örebro

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Meet a Group international AB .

Ledare för Djungelgympa - barn 2-6 år i Örebro HT24

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Jun 25
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team?

Världens roligaste extrajobb!

Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper.

Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb

Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år.

Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att:

Arbeta som barngymnastiksledare.

Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet.


Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.

Dina arbetsuppgifter

Som ledare för Djungelgympa i Örebro består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Einar Sports idrottspedagoger.

 Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje!

Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.

Det här får du som är ledare hos oss

Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Einar Sports kontor.

Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.

Anställningsvillkor

Timanställning med start vecka 35, 2024

Vi erbjuder 4 kurser per år. Under hösten är det totalt 14 veckor och på våren är det ytterligare 14 veckor.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.


Mer info kommer vid en eventuell intervju.

Som ledare är du  ansvarig för alla dina  barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller god kvalité  dessutom ansvar för material, nyckel till hallen, närvarolistor  och det är även du som sköter den största delen av kontakten med din arbetsledare på  huvudkontoret.

 

VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL EINAR SPORTS LEDARTEAM!

 
Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Ledare för Djungelgympa - barn 2-6 år i Örebro HT24

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Jun 30
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team?

Världens roligaste extrajobb!

Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper.

Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb

Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år.

Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att:

Arbeta som barngymnastiksledare.

Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet.


Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.

Dina arbetsuppgifter

Som ledare för Djungelgympa i Örebro består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Einar Sports idrottspedagoger.

 Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje!

Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.

Det här får du som är ledare hos oss

Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Einar Sports kontor.

Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.

Anställningsvillkor

Timanställning med start vecka 35, 2024

Vi erbjuder 4 kurser per år. Under hösten är det totalt 14 veckor och på våren är det ytterligare 14 veckor.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.


Mer info kommer vid en eventuell intervju.

Som ledare är du  ansvarig för alla dina  barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller god kvalité  dessutom ansvar för material, nyckel till hallen, närvarolistor  och det är även du som sköter den största delen av kontakten med din arbetsledare på  huvudkontoret.

 

VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL EINAR SPORTS LEDARTEAM!

 
Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Gruppledare till EuroMaint Örebro!

Vagnreparatör, järnväg
Läs mer Jul 9
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Nu finns det en intressant möjlighet för dig som vill leda ett team i trafiksäkerhetsklassat arbete!

Lockas du av en nyckelroll i en platt och kundnära organisation? Söker du din nästa utmaning? Vi söker just nu en Gruppledare till vår hjulverkstad i Örebro. Som Gruppledare styr och följer du upp det dagliga arbetet i verkstaden, stödjer/utvecklar personalen samt säkerställer med teamet att leveranser sker enligt överenskommelse. Gruppledaren är en del av produktionsledningen.

Om rollen

Gruppledaren leder personalens (ca 10 personer) operativa arbete. Utförda arbetsmoment skall hållas inom tidsramen för de överenskomna referenstider som finns uppsatta för planerat underhåll. Gruppledaren säkerställer att prioriteringsordning SKLE (Säkerhet, kvalitet, leverans, ekonomi) följs. Ett nära samarbete krävs med produktionschef för förberedelser för kommande dygnsproduktion.

Du kommer bl.a. att:

Driva och handleda gruppens medarbetare så arbetet utförs i enlighet med beslutade rutiner och standarder samt rapporterar avvikelser.

Återrapportera till produktionschef om planerat arbete inte kunnat utföras enligt plan.

Verka för bra informationsutbyte inom laget, mellan funktioner, med produktionschef och övriga berörda parter.

Verka för bra samarbete, social sammanhållning och utveckling av lagets medlemmar.

Ansvara för daglig uppföljning av tidrapportering

Rapportera kvalitetsavvikelser.


 
Utbildning/erfarenhet

Gymnasieutbildning med inriktning inom industri, eller teknik, eller motsvarande kunskap från arbetslivet. Du har minst 3-4 års relevant yrkeslivserfarenhet. Du har även erfarenhet av att arbetsleda, bygga team, lean production och strukturerat förbättringsarbete.

 
Kompetenskrav

Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan börja. Euromaint ombesörjer detta. Personen ska ha blivit godkänd vid en behörighetsutbildning eller befunnits ha kunskaper som motsvarar målen för den aktuella behörighetsutbildningen. Du har även kunskaper om rapportering av aktiviteter, tid och annan information samt uppföljning av nyckeltal. Du har en god kommunikationsförmåga.

 
Egenskaper

Vi söker en engagerade och resultatorienterad person som kan motivera andra. Du har en god kommunikationsförmåga och en vilja att ständigt förbättra verksamheten.

 
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

 
Intresserad?

Är du intresserad av att börja arbeta som gruppledare hos oss, ansök snarast! Urval och tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Senast den 11 augusti behöver vi din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Om Euromaint
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Ansök nu

Pizzabagare

Pizzabagare
Läs mer Jul 1
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker en pizzabagare som kan arbeta självständigt. Grundläggande kunskaper i svenska och erfarenhet är meriterande.

 

Arbetstid går att anpassa efter behov men möjlighet finns till heltid.

 

Lön efter överenskommelse.

Ansök nu

Pizzabagare

Pizzabagare
Läs mer Jun 26
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker en pizzabagare som kan arbeta självständigt. Grundläggande kunskaper i svenska och erfarenhet är meriterande.

 

Arbetstid går att anpassa efter behov men möjlighet finns till heltid.

 

Lön efter överenskommelse.

Ansök nu

Finansrådgivare

Företagsrådgivare
Läs mer Jun 20
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Välkommen till Kommuninvest, där vi har hjärtat i kommunsektorn och hjärnan i finansbranschen! Hos oss får du chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

 

Varför Kommuninvest?

Kommuninvest är en drivande kraft för förändring, mer än bara en finansiell institution. Vi är en väsentlig aktör i det finansiella systemet med ett uppdrag att finansiera utveckling inom kommunsektorn, erbjuda en säker placering för investerare, och fungera som ett kunskapscentrum inom kommunfinansiering och långsiktig hållbarhet.

Vi bidrar till Sveriges utveckling med en lika fantastisk som enkel idé: Fler kommuner får bättre lånevillkor tillsammans, än var och en för sig. Sedan 1986 har idén bidragit till att sänka svenska kommuners lånekostnader med miljardbelopp.

Vi ägs av 295 kommuner och regioner. Våra kunder finns inom kommun och region samt kommunala bolag och stiftelser.

 

Om tjänsten

Rådgivningsgruppen utgör tillsammans med utlåningsgruppen och kreditgruppen Kommuninvests utlånings- och rådgivningsavdelning. Rådgivningsgruppen ansvarar för vård och utveckling av kundrelationen, rådgivning till kunderna samt analys, handläggning och beslutsfattande inom ramen för kreditprocessen. Avdelningen hanterar en total utlåningsvolym på i storleksordningen 510 miljarder kronor.

Rådgivningsgruppen består av en gruppchef, fem finansrådgivare och en hållbarhetsstrateg. Ansvaret för relationen till de 295 kundkoncernerna är fördelat mellan finansrådgivarna. Var och en arbetar alltså primärt mot en specifik kundkrets. Gruppen samarbetar tätt inom avdelningen och med andra delar av verksamheten för att förmedla rätt lösningar till kunderna.

Det är nu aktuellt att förstärka gruppen med ytterligare en tillsvidaretjänst som finansrådgivare. Tjänsten rapporterar till Chef Rådgivningsgruppen.

Du kommer att vara en viktig resurs i verksamheten och agera ett viktigt stöd för kommuner och regioner i olika typer av finansieringsbeslut där kreditprövning/-process och förståelse för kommunal ekonomi är en central del. Arbetsdagarna kommer att vara omväxlande och dynamiska med stor variation i kunder samt typ och behov av rådgivning.

 

Huvudsakliga ansvarsområden

Skapa förtroende genom att vårda och utveckla relationen med ett antal kundkoncerner genom möten, samtal, rådgivning och support



Erbjuda rådgivning till kunderna inom lån/skuldförvaltning, annan finansförvaltning (exempelvis likviditetsplanering och finanspolicy), ekonomistyrning och god ekonomisk hushållning

Utifrån ett särskilt kreditansvar stå för analys, handläggning och beslutsfattande inom ramen för kreditprocessen

Bidra till och/eller delta i utbildningar, seminarier och konferenser som arrangeras av Kommuninvest och andra aktörer inom kommunal ekonomi och relaterade frågor

Driva förbättringar i befintliga processer och arbetssätt

Samverka inom avdelningen för att säkra en sammanhållen och kvalificerad leverans till kund


 
Kvalifikationer

Erfarenhet inom kreditprövning/-process samt inom kommunal ekonomi är centralt och mycket meriterande

Du har en relevant akademisk examen eller andra kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

Du har gedigen erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll och av att bygga goda kundrelationer.

Du har tidigare erfarenhet av finansmarknaden

Om du har erfarenhet från liknande roller i andra företag eller organisationer så är även det meriterande.


 

Färdigheter och egenskaper

 

Du är en noggrann, ansvarstagande och pedagogisk lagspelare. Du har lätt för att skapa kontakt med nya människor och för att bibehålla goda relationer. Du är bra på att arbeta under tidspress och att kunna driva många olika frågor och uppgifter parallellt. Du är van vid att jobba med hög kvalitet samt vid att hela tiden förbättra processer och arbetssätt.

Vad vi erbjuder

Anslut dig till ett företag som är djupt engagerad i att bidra till en bättre ekonomisk framtid för kommuner och regioner. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, konkurrenskraftiga villkor och möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Förutsättningar och ansökan

Tillträde och start så snart som möjligt. Placeringsort är Örebro, där vi sitter centralt i trevliga lokaler, med hög närvaro på kontoret och viss möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag.

Kan detta vara något för dig? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för denna position. Sista ansökningsdag är 9:e augusti. Urval och intervjuer påbörjas i mitten av augusti.

Välkommen med din ansökan till Kommuninvest – tillsammans gör vi skillnad för en hållbar framtid!

Ansök nu