Örebro: Projektchef – Broprojekt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektchef – Broprojekt i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-08 // Varaktighet: Heltid

Projektchef
Vi söker dig som är utbildad civilingenjör med inriktning broar eller annan motsvarande utbildning samt praktisk erfarenhet av större byggprojekt.
Företaget är ett bolag från Litauen: Kauno Tiltai och grundades 1949 och har byggt över 100 broar. Ett bolag med en kultur av mångfald, kontoret i Sverige ligger i Norsborg. På projekten är det svenska språket som pratas då beställarna är svenska men du rapporterar och har kollegor som endast pratar engelska. Du bör vara flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Ansvarsområden:
Totalansvar för projekten vad gäller ekonomi, personal, planering.

Utgångpunkt: Projekten är utspridda i Sverige, främst Mälardalen (20-30 mil från Stockholm) och det innebär en flexibilitet och acceptans hos dig som projektchef. Förslagsvis jobbar du måndag – torsdag på projektet.
Vi söker dig som idag jobbar i ledande roll: Arbetsledare, platschef eller projektchef och vill utmanas i dessa broprojekt. Är du arbetsledare och saknar viss erfarenhet finns stöd att tillgå, viktigt med drivet och viljan. Du har helst erfarenhet av broar men har du jobbat med större bostadsprojekt eller annan infrastruktur är det också intressant.
Meriterande om du övergripande kan räkna hem projekt – vara involverad och komma med idéer vid kalkylstadiet.
Projekt som genomförts av Kauno Tiltai: Veddestabron, Karlgårdsbron.
Vill du veta mer? Kontakta rekryteringsansvarig Cecilia@prowork.se eller ring 0709838465.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Civilingenjör, bygg

Nedan visas andra jobb i Örebro som Civilingenjör, bygg.

Projektchef Building Örebro/Värmland

Läs mer Jul 29
Är du på jakt efter en spännande möjlighet att växa som projektchef inom byggproduktion? Hos NCC Building väntar en fantastisk chans att bli en del av vårt team, där du får arbeta med både intressanta projekt och engagerade kollegor. Vi söker en passionerad ledare som brinner för att driva avdelningen framåt och aktivt bidra till både medarbetares och projektens utveckling. Ta steget och bli vår nästa projektchef – här får du möjligheten att forma framtidens ledarskap tillsammans med oss på NCC!
Rollen som Projektchef
Som projektchef hos oss har du ett resultat-, personal- och ledaransvar för ett eller flera projekt. Du får ett övergripande ansvar för att genomföra projekt från start till slut inom bestämda tids-, kvalitets- och kostnadsramar och samtidigt säkerställa att kundens förväntningar uppfylls. I din roll driver och leder du produktionsprocessen tillsammans med övriga medarbetare i projektet samt ser till att produktionen genomförs i överensstämmelse med NCC:s värderingar, policy, lagar och avtal. Du leder produktionsprocessen tillsammans med platschefen och övriga medarbetare i projektet.
På våra arbetsplatser prioriterar vi struktur, ordning och reda samt en trivsam arbetsmiljö. Vi förväntar oss att du alltid agerar som en förebild när det gäller etisk och moralisk hantering av våra affärer och vårt uppförande mot både kunder och kollegor. Som projektchef har du personalansvar för platschefer, projektingenjörer och arbetsledare, vilket inkluderar att hålla i löne- och medarbetarsamtal med dem.
Din profil
Vi söker dig som har en byggteknisk utbildning med mångårig erfarenhet av byggproduktion, gärna från roller som projektchef eller arbetschef. Du trivs i en roll med helhetsansvar för samordning av projekt och personal. Du har goda kunskaper i produktionsplanering samt kalkyler, ekonomisk uppföljning och olika produktionsmetoder. Vi förväntar oss att du är van vid att hantera ekonomiskt ansvar och har god förståelse för entreprenadjuridik. Ledarskapet och viljan att lämna över väl genomförda jobb är två egenskaper vi värdesätter högt när vi tillsätter vår nya projektchef. 
Som person har du ett coachande ledarskap där du är trygg i att leda och fördela arbeten. Du är driven och har förmågan att motivera och engagera teamet för att nå uppsatta mål. Att ha en tydlig struktur och förmågan att planera både på kort och lång sikt är avgörande för att du ska kunna hantera flera projekt samtidigt.
Vi värdesätter samarbete och inkludering för att skapa en positiv arbetsmiljö. Du är öppen för innovation och strävar efter att kontinuerligt driva verksamheten framåt. Det är också viktigt att du är tydlig i din kommunikation, har förmågan att bygga nätverk och att utveckla långsiktiga relationer med kunder och andra intressenter. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från kontoret i Karlstad eller Örebro och ansvarar för projekt inom avdelningen. B körkort är ett krav. Start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.
Kontakt och ansökan
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Fanny Reinhardt Kånge, HR-specialist Rekrytering, 0762–827148. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2024-08-26. Varmt välkommen med din ansökan!
NCC erbjuder
NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
 

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Ansök nu

Leveranschef Ombyggnad Norra

Läs mer Jul 5
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder.I samband med vår fortsatta tillväxtresa behöver vi förstärka vår organisation med ytterligare leveranschefer. Ombyggnads organisationen består from hösten 2024 av tre marknadsområden Norra, Mellersta och Södra. I Norra och Södra behöver vi nu förstärka med tre leveranschefer. Det här är en möjlighet att få vara med och delta i Riksbyggens fortsatta satsning på ombyggnadsverksamheten. Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder. Vi söker nu en leveranschef till vår verksamhet i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro.  

Hos oss gör du skillnad
Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för verksamheten i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra.


Personalen i ditt område består av projektchefer, projektledare och biträdande projektledare och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra.

Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt:
• Ett verksamhets- och resultatansvar
• Att vara arbetsgivarens företrädare
• Att vara en ledare och förebild

Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning, projekt, bemanning och avtal med leverantörer. Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och
Det är meriterande om du har erfarenhet av Riksbyggens ombyggnadsverksamhet och Riksbyggens ombyggnadsavtal. Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet.

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga. Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Placeringsort för tjänsten kan vara Karlstad eller Örebro. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. 


Ansökan
Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2024-08-11. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: veronica.soderberg@riksbyggen.se. Välkommen med din ansökan!


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Leveranschef Ombyggnad Norr

Läs mer Jun 19
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder.I samband med vår fortsatta tillväxtresa behöver vi förstärka vår organisation med ytterligare leveranschefer. Ombyggnads organisationen består from hösten 2024 av tre marknadsområden Norra, Mellersta och Södra. I Norra och Södra behöver vi nu förstärka med tre leveranschefer. Det här är en möjlighet att få vara med och delta i Riksbyggens fortsatta satsning på ombyggnadsverksamheten. Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder. Vi söker nu en leveranschef till vår verksamhet i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro.  

Hos oss gör du skillnad
Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för verksamheten i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra.


Personalen i ditt område består av projektchefer, projektledare och biträdande projektledare och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra.

Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt:
• Ett verksamhets- och resultatansvar
• Att vara arbetsgivarens företrädare
• Att vara en ledare och förebild

Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning, projekt, bemanning och avtal med leverantörer. Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och
Det är meriterande om du har erfarenhet av Riksbyggens ombyggnadsverksamhet och Riksbyggens ombyggnadsavtal. Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet.

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga. Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Placeringsort för tjänsten kan vara Karlstad eller Örebro. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. 


Ansökan
Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2024-08-11. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: veronica.soderberg@riksbyggen.se. Välkommen med din ansökan!


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Ingenjör med kunskaper inom bygg

Läs mer Aug 8
Är du en kommunikativ och analytisk person som dessutom har erfarenhet från bygg- eller försäkringsbranschen? Här får du möjlighet att omsätta dina förmågor och kunskaper till att göra vårt system MEPS till en kvalitativ samarbetsplattform för våra kunder.

Vilka är vi på CAB?
Vi är ett IT-produktbolag med en lång historia av entreprenörsanda inom företaget. Utveckling och innovation har alltid varit starka drivkrafter hos oss, vilket speglar sig i vårt sätt att ta oss an nya utmaningar.

Våra produkter och tjänster används vid skade- och reparationshantering inom fordons, fastighets- och försäkringsbranschen samt inom sjuk- och hälsovård. Vårt mål är att skapa tjänster som effektiviserar och förenklar våra kunders vardag så att de i sin tur kan fokusera på att skapa mervärde i sina verksamheter.

Du kommer att jobba på ett företag vars produkter och tjänster har ungefär 40.000 användare i systemen och över 2.6 miljoner kalkyler och bokningar utförs varje år. Det gör oss mycket stolta!

Om tjänsten

Nu erbjuder vi dig en mångfacetterad tjänst där du kommer arbeta med att kvalitetssäkra den data som ingår i vårt system MEPS.

I MEPS samarbetar fastighetsbolag, försäkringsbolag och entreprenörer kring uppdrag som rör ROT och reparation i fastigheter, på ett effektivt, transparent och lönsamt sätt. Ditt arbete innebär främst att granska och registrera information om arbetsmoment och arbetsmaterial inom bygg, i systemet. Informationen innefattar även kvantitativa mått på materialåtgång och arbetsmängder.

Du deltar dessutom vid de utredningsuppdrag som vi utför tillsammans med våra kunder. Genom systematisk faktainsamling inhämtar du och ditt team, information och underlag från entreprenörer och byggmaterialsleverantörer. Det kan exempelvis innebära att du utför en intervju med en entreprenör om periodisk utvärdering eller analyserar prisförändringar inom byggmaterialbranschen

Arbetet mynnar sedan ut i förslag till förändringar i databasens innehåll och struktur- och som en del av vårt Dataförvaltningsråd är du med och prioriterar kring dessa utrednings- och utvecklingsbehov.

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

Distansarbete
Vi arbetar enligt en flexibel hybrid arbetsmodell där arbete från hemmet är lika självklart som att vara på kontoret, något vi tror ger de bästa förutsättningarna för en bra balans mellan privat- och arbetsliv.

???? Klicka här och läs mer om vårt förmånspaket och hur vi strävar efter att alltid vara en riktigt bra arbetsplats! (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Vem är du?

Vi söker dig som har en bakgrund inom bygg- eller försäkringsbranschen och som nu vill omsätta dessa erfarenheter i utvecklingen av vårt system MEPS.

Det är inget krav men meriterande om du har specifika kunskaper inom byggteknik och/eller byggmaterial och även viss erfarenhet av att utföra kalkyl- och anbudsarbete samt att arbeta i byggkalkylsystem.

Som person tror vi att du är nyfiket analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Du har även ett systematiskt och strukturerat arbetssätt i det du tar dig för.

På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 2022-08-31

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta Jenny Nilsson, tfn : 070-491 37 16 eller jenny.nilsson@tng.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Prowork Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Prowork Bemanning AB .

Projektledare/Teknisk säljare med erfarenhet från bygg

Platschef, bygg
Läs mer Jun 7
Forcit Consulting är den ledande nordiska gruppen av företag som fokuserar på att övervaka och mäta miljöpåverkan från schakt- och anläggningsarbeten. Vi har varit verksamma i branschen i 50 år och sysselsätter mer än 130 personer i Finland, Sverige och Norge.

På FORCIT Consulting skapar vi värde för byggare och entreprenörer genom att tillhandahålla konsult-, mät-, övervaknings- och utbildningstjänster. Hörnstenen i vår verksamhet är pålitlig och snabb kundservice. Vi har omfattande resurser som gör att vi snabbt kan leverera en högkvalitativ och professionell service i hela Norden.
 
 
Om rollen
Nu söker vi dig som kommer från byggsidan och som är redo att växla upp i en ny roll. Här kommer du att vara både Projektledare och Teknisk säljare - en fri roll där du inom angivna ramar själv styr din vardag. Du utgår från  kontoret i Örebro där man sitter i nya moderna lokaler på Orvar Bergmarks Plats 1. 
 
Du kommer bearbeta såväl befintliga som nya kunder och du har god stöttning av våra specialister inom våra olika områden. Du kommer ta fram riskanalyser, offerter, producera, distribuera olika utskick och arbeta i ramavtal.
Du planerar och genomför kundmöten bland nya och befintliga kunder. Vi ser också att du arrangerar kundaktiviteter och presentationer hos kund som kan vara byggherrar, entreprenader och kommuner. En väldigt omväxlande roll helt enkelt!
 
Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen eller förståelse för byggbranschen - med ett brett nätverk av platschefer, inköpare eller andra beslutfattande funktioner.
Vi har inget krav på utbildning, det viktiga är att du kan föra en professionell dialog och förstå vad kunden har för behov. Du har resvana och vilja att var ute på fältet med hög aktivitetsnivå. B-körkort är ett krav. 

 
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är förtroendeingivande som person och att du är kreativ och vågar tänka utanför ”boxen” för att nå resultat. Du är kund – och teamorienterad och drivs av att göra affärer i en miljö där vi alla hjälps åt i våra uppdrag. Du är som person positiv och har hög energi. Du är en duktig nätverksbyggare som förstår värdet av vad det ger. Du är även väldigt affärsorienterad i ditt sätt att vara.

Vårt erbjudande
Forcit Consulting är ett familjärt entreprenörsbolag under stark tillväxt. Vi tillhör en koncern med ett långsiktigt synsätt och en stark ekonomi där det finns en vilja att satsa. Som säljare hos oss får du möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter och en hög grad av delaktighet.  En möjlighet att vara med och påverka under hela vår tillväxtresa. Ett självständigt, spännande, inspirerande, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar. Då vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare arbetar vi hela tiden med att utveckla vår företagskultur och erbjuda kontinuerliga utbildningar för vår personal.
 
För fler frågor om tjänsten 
I den här rekryteringen har Forcit Consulting valt att samarbeta med Prowork Kompetens. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sanna Vestin på 073-506 68 39. Sök jobbet via länken i annonsen.
 
Mer om Forcit Consulting 
I över 120 år har vi samarbetat med entreprenörer, bygg- och gruvaktörer i olika mark- och sprängningsprojekt. Genom att dela med oss av vår samlade kunskap hjälper vi våra partners att skydda människor och omgivningen så att de helt kan fokusera på sin kärnverksamhet och vardag.
 
Som en av Nordens ledande specialister inom omgivningspåverkan deltar vi aktivt i utvecklingen av starka och hållbara samhällen i hela regionen. Vi verkar för att byggherrar och entreprenörer effektivt ska kunna möta ständigt ökade krav på att leverera bygg-, infrastruktur- och gruvprojekt i tid, inom budget, i enlighet med tuffa föreskrifter och, framför allt, på ett säkert sätt gentemot människor och omgivningar.
 
Vårt heltäckande erbjudande gör det möjligt att få anpassade tjänster och pålitlig support inom till exempel riskanalys, för- och efterbesiktningar, automatiserad mätning online, skadehantering och teknisk utbildning. I varje projekt finns en dedikerad projektledare och specialister som övervakar att arbetet fortskrider säkert och effektivt, från start till slut. Med personligt engagemang, och förståelse för att inget projekt är det andra likt, säkerställer projektledaren att det alltid finns lokalt stöd när det som bäst behövs. Som stolta medlemmar i FORCIT GROUP är vårt mål att alltid leverera kvalitet och det resultat som förväntas av Nordens ledande experter på sprängteknik och omgivningspåverkan. Och vi gör det genom vårt kompetenta och pålitliga nätverk av medarbetare, hängivna åt säker utveckling och att stödja våra partners i deras visioner för samhället.

Ansök nu

Projektledare / Teknisk säljare - Bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 10
Forcit Consulting är den ledande nordiska gruppen av företag som fokuserar på att övervaka och mäta miljöpåverkan från schakt- och anläggningsarbeten. Vi har varit verksamma i branschen i 50 år och sysselsätter mer än 130 personer i Finland, Sverige och Norge.
På FORCIT Consulting skapar vi värde för byggare och entreprenörer genom att tillhandahålla konsult-, mät-, övervaknings- och utbildningstjänster. Hörnstenen i vår verksamhet är pålitlig och snabb kundservice. Vi har omfattande resurser som gör att vi snabbt kan leverera en högkvalitativ och professionell service i hela Norden.
Om rollen
Nu söker vi dig som kommer från byggsidan och som är redo att växla upp i en ny roll. Här kommer du att vara både Projektledare och Teknisk säljare - en fri roll där du inom angivna ramar själv styr din vardag. Du utgår från kontoret i Örebro.
Du kommer bearbeta såväl befintliga som nya kunder och du har god stöttning av våra specialister inom våra olika områden. Du kommer ta fram riskanalyser, offerter, producera, distribuera olika utskick och arbeta i ramavtal.
Du planerar och genomför kundmöten bland nya och befintliga kunder. Vi ser också att du arrangerar kundaktiviteter och presentationer hos kund som kan vara byggherrar, entreprenader och kommuner. En väldigt omväxlande roll helt enkelt!
Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen eller förståelse för byggbranschen - med ett brett nätverk av platschefer, inköpare eller andra beslutfattande funktioner.
Vi har inget krav på utbildning, det viktiga är att du kan föra en professionell dialog och förstå vad kunden har för behov. Du har resvana och vilja att var ute på fältet med hög aktivitetsnivå. B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är förtroendeingivande som person och att du är kreativ och vågar tänka utanför ”boxen” för att nå resultat. Du är kund – och teamorienterad och drivs av att göra affärer i en miljö där vi alla hjälps åt i våra uppdrag. Du är som person positiv och har hög energi. Du är en duktig nätverksbyggare som förstår värdet av vad det ger. Du är även väldigt affärsorienterad i ditt sätt att vara.
Vårt erbjudande
Forcit Consulting är ett familjärt entreprenörsbolag under stark tillväxt. Vi tillhör en koncern med ett långsiktigt synsätt och en stark ekonomi där det finns en vilja att satsa. Som säljare hos oss får du möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter och en hög grad av delaktighet. En möjlighet att vara med och påverka under hela vår tillväxtresa. Ett självständigt, spännande, inspirerande, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar. Då vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare arbetar vi hela tiden med att utveckla vår företagskultur och erbjuda kontinuerliga utbildningar för vår personal.
För fler frågor om tjänsten
I den här rekryteringen har Forcit Consulting valt att samarbeta med Prowork Kompetens. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sanna Vestin på 073-506 68 39. Sök jobbet via länken i annonsen.
Mer om Forcit Consulting
I över 120 år har vi samarbetat med entreprenörer, bygg- och gruvaktörer i olika mark- och sprängningsprojekt. Genom att dela med oss av vår samlade kunskap hjälper vi våra partners att skydda människor och omgivningen så att de helt kan fokusera på sin kärnverksamhet och vardag.
Som en av Nordens ledande specialister inom omgivningspåverkan deltar vi aktivt i utvecklingen av starka och hållbara samhällen i hela regionen. Vi verkar för att byggherrar och entreprenörer effektivt ska kunna möta ständigt ökade krav på att leverera bygg-, infrastruktur- och gruvprojekt i tid, inom budget, i enlighet med tuffa föreskrifter och, framför allt, på ett säkert sätt gentemot människor och omgivningar.
Vårt heltäckande erbjudande gör det möjligt att få anpassade tjänster och pålitlig support inom till exempel riskanalys, för- och efterbesiktningar, automatiserad mätning online, skadehantering och teknisk utbildning. I varje projekt finns en dedikerad projektledare och specialister som övervakar att arbetet fortskrider säkert och effektivt, från start till slut. Med personligt engagemang, och förståelse för att inget projekt är det andra likt, säkerställer projektledaren att det alltid finns lokalt stöd när det som bäst behövs. Som stolta medlemmar i FORCIT GROUP är vårt mål att alltid leverera kvalitet och det resultat som förväntas av Nordens ledande experter på sprängteknik och omgivningspåverkan. Och vi gör det genom vårt kompetenta och pålitliga nätverk av medarbetare, hängivna åt säker utveckling och att stödja våra partners i deras visioner för samhället.

Ansök nu

Projektledare/Teknisk säljare med erfarenhet från bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 12
Forcit Consulting är den ledande nordiska gruppen av företag som fokuserar på att övervaka och mäta miljöpåverkan från schakt- och anläggningsarbeten. Vi har varit verksamma i branschen i 50 år och sysselsätter mer än 130 personer i Finland, Sverige och Norge.

På FORCIT Consulting skapar vi värde för byggare och entreprenörer genom att tillhandahålla konsult-, mät-, övervaknings- och utbildningstjänster. Hörnstenen i vår verksamhet är pålitlig och snabb kundservice. Vi har omfattande resurser som gör att vi snabbt kan leverera en högkvalitativ och professionell service i hela Norden.
 
 
Om rollen
Nu söker vi dig som kommer från byggsidan och som är redo att växla upp i en ny roll. Här kommer du att vara både Projektledare och Teknisk säljare - en fri roll där du inom angivna ramar själv styr din vardag. Du utgår från  kontoret i Örebro där man sitter i nya moderna lokaler på Orvar Bergmarks Plats 1. 
 
Du kommer bearbeta såväl befintliga som nya kunder och du har god stöttning av våra specialister inom våra olika områden. Du kommer ta fram riskanalyser, offerter, producera, distribuera olika utskick och arbeta i ramavtal.
Du planerar och genomför kundmöten bland nya och befintliga kunder. Vi ser också att du arrangerar kundaktiviteter och presentationer hos kund som kan vara byggherrar, entreprenader och kommuner. En väldigt omväxlande roll helt enkelt!
 
Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen eller förståelse för byggbranschen - med ett brett nätverk av platschefer, inköpare eller andra beslutfattande funktioner.
Vi har inget krav på utbildning, det viktiga är att du kan föra en professionell dialog och förstå vad kunden har för behov. Du har resvana och vilja att var ute på fältet med hög aktivitetsnivå. B-körkort är ett krav. 

 
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är förtroendeingivande som person och att du är kreativ och vågar tänka utanför ”boxen” för att nå resultat. Du är kund – och teamorienterad och drivs av att göra affärer i en miljö där vi alla hjälps åt i våra uppdrag. Du är som person positiv och har hög energi. Du är en duktig nätverksbyggare som förstår värdet av vad det ger. Du är även väldigt affärsorienterad i ditt sätt att vara.

Vårt erbjudande
Forcit Consulting är ett familjärt entreprenörsbolag under stark tillväxt. Vi tillhör en koncern med ett långsiktigt synsätt och en stark ekonomi där det finns en vilja att satsa. Som säljare hos oss får du möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter och en hög grad av delaktighet.  En möjlighet att vara med och påverka under hela vår tillväxtresa. Ett självständigt, spännande, inspirerande, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar. Då vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare arbetar vi hela tiden med att utveckla vår företagskultur och erbjuda kontinuerliga utbildningar för vår personal.
 
För fler frågor om tjänsten 
I den här rekryteringen har Forcit Consulting valt att samarbeta med Prowork Kompetens. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sanna Vestin på 073-506 68 39. Sök jobbet via länken i annonsen.
 
Mer om Forcit Consulting 
I över 120 år har vi samarbetat med entreprenörer, bygg- och gruvaktörer i olika mark- och sprängningsprojekt. Genom att dela med oss av vår samlade kunskap hjälper vi våra partners att skydda människor och omgivningen så att de helt kan fokusera på sin kärnverksamhet och vardag.
 
Som en av Nordens ledande specialister inom omgivningspåverkan deltar vi aktivt i utvecklingen av starka och hållbara samhällen i hela regionen. Vi verkar för att byggherrar och entreprenörer effektivt ska kunna möta ständigt ökade krav på att leverera bygg-, infrastruktur- och gruvprojekt i tid, inom budget, i enlighet med tuffa föreskrifter och, framför allt, på ett säkert sätt gentemot människor och omgivningar.
 
Vårt heltäckande erbjudande gör det möjligt att få anpassade tjänster och pålitlig support inom till exempel riskanalys, för- och efterbesiktningar, automatiserad mätning online, skadehantering och teknisk utbildning. I varje projekt finns en dedikerad projektledare och specialister som övervakar att arbetet fortskrider säkert och effektivt, från start till slut. Med personligt engagemang, och förståelse för att inget projekt är det andra likt, säkerställer projektledaren att det alltid finns lokalt stöd när det som bäst behövs. Som stolta medlemmar i FORCIT GROUP är vårt mål att alltid leverera kvalitet och det resultat som förväntas av Nordens ledande experter på sprängteknik och omgivningspåverkan. Och vi gör det genom vårt kompetenta och pålitliga nätverk av medarbetare, hängivna åt säker utveckling och att stödja våra partners i deras visioner för samhället.

Ansök nu

Projektledare / Teknisk säljare - Bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 12
Forcit Consulting är den ledande nordiska gruppen av företag som fokuserar på att övervaka och mäta miljöpåverkan från schakt- och anläggningsarbeten. Vi har varit verksamma i branschen i 50 år och sysselsätter mer än 130 personer i Finland, Sverige och Norge.
På FORCIT Consulting skapar vi värde för byggare och entreprenörer genom att tillhandahålla konsult-, mät-, övervaknings- och utbildningstjänster. Hörnstenen i vår verksamhet är pålitlig och snabb kundservice. Vi har omfattande resurser som gör att vi snabbt kan leverera en högkvalitativ och professionell service i hela Norden.
Om rollen
Nu söker vi dig som kommer från byggsidan och som är redo att växla upp i en ny roll. Här kommer du att vara både Projektledare och Teknisk säljare - en fri roll där du inom angivna ramar själv styr din vardag. Du utgår från kontoret i Örebro.
Du kommer bearbeta såväl befintliga som nya kunder och du har god stöttning av våra specialister inom våra olika områden. Du kommer ta fram riskanalyser, offerter, producera, distribuera olika utskick och arbeta i ramavtal.
Du planerar och genomför kundmöten bland nya och befintliga kunder. Vi ser också att du arrangerar kundaktiviteter och presentationer hos kund som kan vara byggherrar, entreprenader och kommuner. En väldigt omväxlande roll helt enkelt!
Bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen eller förståelse för byggbranschen - med ett brett nätverk av platschefer, inköpare eller andra beslutfattande funktioner.
Vi har inget krav på utbildning, det viktiga är att du kan föra en professionell dialog och förstå vad kunden har för behov. Du har resvana och vilja att var ute på fältet med hög aktivitetsnivå. B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är förtroendeingivande som person och att du är kreativ och vågar tänka utanför ”boxen” för att nå resultat. Du är kund – och teamorienterad och drivs av att göra affärer i en miljö där vi alla hjälps åt i våra uppdrag. Du är som person positiv och har hög energi. Du är en duktig nätverksbyggare som förstår värdet av vad det ger. Du är även väldigt affärsorienterad i ditt sätt att vara.
Vårt erbjudande
Forcit Consulting är ett familjärt entreprenörsbolag under stark tillväxt. Vi tillhör en koncern med ett långsiktigt synsätt och en stark ekonomi där det finns en vilja att satsa. Som säljare hos oss får du möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter och en hög grad av delaktighet. En möjlighet att vara med och påverka under hela vår tillväxtresa. Ett självständigt, spännande, inspirerande, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar. Då vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare arbetar vi hela tiden med att utveckla vår företagskultur och erbjuda kontinuerliga utbildningar för vår personal.
För fler frågor om tjänsten
I den här rekryteringen har Forcit Consulting valt att samarbeta med Prowork Kompetens. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sanna Vestin på 073-506 68 39. Sök jobbet via länken i annonsen.
Mer om Forcit Consulting
I över 120 år har vi samarbetat med entreprenörer, bygg- och gruvaktörer i olika mark- och sprängningsprojekt. Genom att dela med oss av vår samlade kunskap hjälper vi våra partners att skydda människor och omgivningen så att de helt kan fokusera på sin kärnverksamhet och vardag.
Som en av Nordens ledande specialister inom omgivningspåverkan deltar vi aktivt i utvecklingen av starka och hållbara samhällen i hela regionen. Vi verkar för att byggherrar och entreprenörer effektivt ska kunna möta ständigt ökade krav på att leverera bygg-, infrastruktur- och gruvprojekt i tid, inom budget, i enlighet med tuffa föreskrifter och, framför allt, på ett säkert sätt gentemot människor och omgivningar.
Vårt heltäckande erbjudande gör det möjligt att få anpassade tjänster och pålitlig support inom till exempel riskanalys, för- och efterbesiktningar, automatiserad mätning online, skadehantering och teknisk utbildning. I varje projekt finns en dedikerad projektledare och specialister som övervakar att arbetet fortskrider säkert och effektivt, från start till slut. Med personligt engagemang, och förståelse för att inget projekt är det andra likt, säkerställer projektledaren att det alltid finns lokalt stöd när det som bäst behövs. Som stolta medlemmar i FORCIT GROUP är vårt mål att alltid leverera kvalitet och det resultat som förväntas av Nordens ledande experter på sprängteknik och omgivningspåverkan. Och vi gör det genom vårt kompetenta och pålitliga nätverk av medarbetare, hängivna åt säker utveckling och att stödja våra partners i deras visioner för samhället.

Ansök nu

Fältmekaniker / Servicemekaniker

Lastbilsmekaniker
Läs mer Jan 11
Nu hjälper vi kunden Bronto Skylifts att hitta en passionerad och händig fältmekaniker för att stärka teamet. Du kommer att vara ute på fältet över hela Sverige och ansvara för att felsöka och serva brandbilarna samt deras kranar och skylifts. Om du älskar att meka, brinner för att lösa tekniska problem och trivs med att arbeta både självständigt och nära kunder, kan det här vara en riktigt bra roll för dig.
Krav och Egenskaper:
Händig och Tekniskt kunnig: Du ska vara skicklig på att meka och ha god teknisk kunskap, särskilt när det gäller brandbilar, kranar och skylifts.
Driven och Självständig: Du är en självmotiverad person som tar initiativ och trivs med att arbeta självständigt. Vi uppmuntrar drivna individer som gillar att ta ansvar för sina uppgifter.
Flexibilitet: Du kommer att vara ute på fältet och det kräver flexibilitet både i arbetsuppgifter och arbetsplats. Att anpassa sig till olika situationer är en nyckelkompetens.
Kundservice: Vi värdesätter en positiv attityd och förmågan att skapa och underhålla goda relationer med kunder. Du kommer att ha mycket kundkontakt och det är viktigt att du är bra på att ge service.
Tycka om att resa: Att älska att åka bil och vara bekväm med att bo borta är avgörande för den här rollen, eftersom arbetet innebär resor över hela Sverige.
Varför Bronto Sky Lifts: Bronto Sky Lifts är ett ledande företag inom branschen och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas som fältmekaniker. Vi tror på att investera i våra anställdas framgång och välkomnar de som delar vår passion för teknik och service.
Om du är redo för en spännande och utmanande karriär med oss, skicka in din ansökan genom att klicka på länken och berätta varför du kan passa för tjänsten som fältmekaniker.
Har du frågor eller funderingar, vänligen ring rekryteringsansvarig, Viktoria Janmicks på: 073 506 72 31 eller maila: viktoria.janmicks@prowork.se
Vi ser fram emot att välkomna din ansökan!

Ansök nu