Örebro: Projektledare inom industri till Rejlers

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom industri till Rejlers i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-30 // Varaktighet: Heltid

Inledning
Har du erfarenhet av projektledning och vill fortsätta utvecklas inom industriella projekt? Vi söker nu dig som vill bli en del av Rejlers och arbeta tillsammans med deras kunder i spännande projekt! Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de duktiga på många saker, förutom projektledning är de också specialister på bland annat mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Områden som elektrifiering, energilagring och solenergi är exempel på ny teknik där Rejlers projektledarteam spelar en viktig roll med stort inflytande.

Rejlers satsar nu stort och vill välkomna fler medarbetare till deras region. Professionals Nord söker för Rejlers räkning en projektledare med erfarenhet av att driva projekt inom industrin. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Rejlers under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Rejlers önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!
• Möjligheten att fortsätta utvecklas inom din roll som projektledare med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra

Arbetsuppgifter
Karaktären på Rejlers projekt varierar stort och de hjälper sina kunder med bland annat investeringsprojekt och att utveckla och driftsätta deras produktionsanläggningar. I flera fall har de även fått förtroendet att projektleda utvecklingen av hela fabriker. I rollen som projektledare hos Rejlers kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara att:

• Driva industriella projekt inom konstruktion, produktion och anläggning
• Leda, planera, följa upp, prognostisera och rapportera
• Leda och delta i utredningar, analyser, förstudier och genomförande av projekt
• Definiera krav, ta fram specifikationer och leda eller delta i upphandlingar

Vi söker dig som
Har några års erfarenhet av projektledning, gärna från projekt inom industrin, erfarenhet inom energi eller bygg kan också vara relevant. Du har även med dig relevant teknisk utbildning. Det är meriterande om du har någon form av certifiering inom projektledning, alternativt är intresserad av att certifiera dig mot PMP eller IPMA. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är professionell och noggrann i ditt arbetssätt för att säkerställa att du gentemot Rejlers kunder levererar resultat i rätt tid och till rätt kostnad. Du är hjälpsam och sträcker gärna ut en hjälpande hand i teamet för att tillsammans uppnå goda resultat och lära sig av varandra.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Grundin

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Örebro som Projektledare, IT.

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Läs mer Mar 6
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Jobbar du i elbranschen och vill ta klivet över till att bli projektledare? Eller har du erfarenhet av att arbeta som projektledare inom en närliggande bransch så som infrastruktur, bygg eller fibernät och vill arbeta i en av framtidens hetaste branscher? Då bör du läsa vidare! Elfordonsbranschen växer och det kan knappast ha undgått någon att det finns både utmaningar och framtidsplaner för att stärka och säkra infrastrukturen.
Hos Svensk Fordonsladdning blir du bidragande till att stärka den framtida infrastrukturen genom att arbeta med utbyggnaden av ladd-infrastruktur. Som projektledare hos Svensk Fordonsladdning har du stor frihet under ansvar, i en bransch med goda framtidsutsikter!
Information om uppdraget
Hos Svensk Fordonsladdning finns en entreprenöriell anda som genomsyrar hela företaget. Här har alla i bolaget, från ledning till fälttekniker, tidigare erfarenhet av arbete som ingår i kärnverksamheten, som bland annat distributionselektriker, markberedning, el-projektör, med mera. Hos Svensk Fordonsladdning är det korta beslutsvägar vilket gör det lätt att hänga med i svängarna och anpassar sig snabbt och enkelt till den föränderliga bransch som bolaget är verksamt inom.
Svensk Fordonsladdning har sitt ursprung och huvudkontor i Rättvik och till följd av sin starka tillväxt söker de nu ytterligare en projektledare till något av våra nya kontor i landet. Du erbjuds en spännande, växande och högst aktuell bransch där du är med och bidrar till framtiden.
På Svensk Fordonsladdning AB ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
Förmånsbil
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
Försäkringar
Marknadsmässig lön
Karriär och utveckling

I denna rekrytering samarbetar Fordonsladdning med Randstad. För mer information kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters jeanette.walters@randstad.se eller Hanna Wide hanna.wide@randstad.se.

Ansvarsområden
Här arbetar du som Projektledare med helhetsansvar för de projekt du driver. Projekten är inom ladd-infrastrukturområdet och du blir ansvarig för att projektet levereras i tid och håller den kvalitet som efterfrågas.
Du kommer i rollen att:
Ansvara för budget genom att säkerställa att projektet håller sig inom ramarna för budgeten.
Sätta upp och säkerställa att tidsplaner följs. Det gör du genom möten med entreprenörer, byggledare och andra parter som ingår i projektet för att säkerställa att projektet blir klart inom de uppsatta tidsramarna.
Säkerställa att kvalitetsstandarder efterföljs av entreprenörer, byggledare och andra parter som arbetar med projektet, för att projektet ska håller den kvalitet som förväntas.


Kvalifikationer
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med el och vill ta klivet in i en projektledarroll alternativt har du erfarenhet av att projektleda inom ett relevant område så som väg, bygg, infrastruktur, fibernät eller liknande.
Har goda datorvanor.
Talar och skriver obehindrat på svenska då det är språket du arbetar med i tjänsten.
Har körkort för personbil.

Det är meriterande om du har en utbildning inom el eller elkraft då det är inom det området som Svensk Fordonsladdning är verksamma inom och det området som du kommer att arbeta i som projektledare.
Som person är du:
Uthållig
Strukturerad
Flexibel
Serviceinriktad
Ansvarstagande


Om företaget

Svensk Fordonsladdning AB
Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

Ansök nu

IT-Projektledare | Örebro | Experis

Läs mer Mar 22
Har du gedigen erfarenhet av att projektleda komplexa IT-projekt och tillämpa agila metoder? Vi letar för närvarande efter en engagerad projektledare för kommande uppdrag i Örebro. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Vi letar efter dig som är intresserad av att bli anställd som konsult hos oss på Experis. Som en erfaren IT-projektledare kommer du att ha en central roll i att leda och driva IT-projekt från start till mål.

Din profil
Vi letar efter dig som är en social person med ett genuint intresse av människor och vet hur man skapar bästa förutsättningar för team och organisationer att möta sina utmaningar. I arbetet kan du få arbeta med att planera och strukturera upp arbetet vid implementation av system, bryta ner övergripande mål samt strukturera och planera olika projekt samt se till att det levereras utifrån uppsatta förväntningar.

Vi tror att du har goda ledaregenskaper med erfarenhet av att ha budgetansvar, leda projekt som omfattar både verksamhet och tekniska lösningar. Vi tror därför att du är nyfiken och snabbt vill och kan fortsätta utvecklas genom att ta till dig ny teknologi och kunskap. Vi ser att du har erfarenhet och känner dig bekväm med att leda workshops, ha kontakt med leverantörer eller motsvarande, skriva rapporter och hålla muntliga presentationer.

I övrigt är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete, kommunicerar tydligt till olika målgrupper och har en naturlig förmåga att samarbeta.

För att lyckas i rollen förväntar vi att du har:

* Minst 4 års projektledarerfarenhet inom IT-området
* Har goda tekniska kunskaper och inom IT-arkitektur
* Kunskap och erfarenhet av agila metoder, tex Scrum eller Kanban
* Erfarenhet av budgetansvar i projekt
* Har akademisk utbildning inom IT eller motsvarande som anses relevant
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

* Certifiering som projektledare enligt IPMA, PMI, PMP, PRINCE2, UGL, Scrum eller annan certifiering/erfarenhet som bedöms relavant

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu

Systemingenjör

Läs mer Okt 26
Vi söker en engagerad och erfaren systemingenjör för att ansluta sig till vårt team. Som systemingenjör kommer du att spela en nyckelroll i att designa, utveckla och underhålla komplexa tekniska system för vår kund. Du kommer att arbeta nära kundens team av ingenjörer och tekniska experter för att leverera lösningar som möter behoven. Om du är passionerad för teknik, har en stark problemlösningsförmåga, gillar att vara spindeln i nätet, och trivs med att arbeta i en snabbt föränderlig miljö, är detta rätt roll för dig.

Baskunskaper
Krav:
Högskoleingenjör inom systemteknik, elektronik, datavetenskap eller relaterat område. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av att designa och utveckla tekniska system och komponenter från kravspecifikation till färdig produkt.
Gillar att ha många kontaktytor.
Stark problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta i team.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:
Erfarenhet av flygunderhållssystem .
Erfarenhet av elektronik är meriterande.
Kan läsa och förstå konstruktionsunderlag.


Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet
Kreativ Problemlösning: Du älskar utmaningar och är driven av att hitta kreativa lösningar på komplexa tekniska problem.
Teamspelare: Du trivs i en samarbetsmiljö och är en övertygande teamspelare. Du är öppen för idéer och synpunkter från dina kollegor och tror på kraften av samarbete för att nå gemensamma mål.
Entusiasm: Du är entusiastisk och passionerad över teknikens möjligheter.
Analytisk: Du har en skarp analytisk förmåga och kan snabbt identifiera problemen i komplexa situationer. Du är noggrann och metodisk i ditt arbete.
Kommunikationsförmåga: Du är utmärkt på att kommunicera komplex teknisk information på ett enkelt och begripligt sätt. Du kan översätta tekniska detaljer till begripliga termer för alla intressenter.
Drivkraft och Ambition: Du har en stark drivkraft att lyckas och strävar alltid efter att överträffa förväntningar. Din ambition att leverera högkvalitativa lösningar är oöverträffad.


Vi erbjuder
Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge!
Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har röstat fram oss som Sveriges Topp-3 Bästa arbetsgivare hela 4 år i rad: 2019, 2020, 2021 och 2022. Nu hoppas vi att du blir en del av oss i Mälardalen! I vårt härliga gäng jobbar vi ute hos våra kunder i roller som bland annat just Scrum master, produktägare, systemtekniker, förvaltningsledare, Service delivery manager, IT-tekniker, supporttekniker och IT-servicedeskagent. I bolaget har vi också applikationspaketerare, IT-projektledare, kravanalytiker, nätverkstekniker och drifttekniker.

Ansök nu

Projektledare inom industri till Rejlers!

Läs mer Mar 12
Inledning
Har du erfarenhet av projektledning och vill fortsätta utvecklas inom industriella projekt? Vi söker nu dig som vill bli en del av Rejlers och arbeta tillsammans med deras kunder i spännande projekt! Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de duktiga på många saker, förutom projektledning är de också specialister på bland annat mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Områden som elektrifiering, energilagring och solenergi är exempel på ny teknik där Rejlers projektledarteam spelar en viktig roll med stort inflytande.

Rejlers satsar nu stort och vill välkomna fler medarbetare till deras region. Professionals Nord söker därför för Rejlers räkning en projektledare med erfarenhet av att driva projekt inom industrin. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Rejlers under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Rejlers önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!
• Möjligheten att fortsätta utvecklas inom din roll som projektledare med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra.

Arbetsuppgifter
Karaktären på Rejlers projekt varierar stort och de hjälper sina kunder med bland annat investeringsprojekt och att utveckla och driftsätta deras produktionsanläggningar. I flera fall har de även fått förtroendet att projektleda utvecklingen av hela fabriker. I rollen som projektledare hos Rejlers kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara att:

• Driva industriella projekt inom konstruktion, produktion och anläggning
• Leda, planera, följa upp, prognostisera och rapportera
• Leda och delta i utredningar, analyser, förstudier och genomförande av projekt
• Definiera krav, ta fram specifikationer och leda eller delta i upphandlingar

Vi söker dig som
Har några års erfarenhet av projektledning inom industrin, erfarenhet inom energi eller bygg kan också vara relevant. Du har även med dig relevant teknisk utbildning. Det är meriterande om du har någon form av certifiering inom projektledning, alternativt är intresserad av att certifiera dig mot PMP eller IPMA. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är professionell och noggrann i ditt arbetssätt för att säkerställa att du gentemot Rejlers kunder levererar resultat i rätt tid och till rätt kostnad. Du är hjälpsam och sträcker gärna ut en hjälpande hand i teamet för att tillsammans uppnå goda resultat och lära sig av varandra.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB .

CE-chaufför till Granqvist Trailertransport i Örebro!

Distributionsförare
Läs mer Apr 9
Inledning
Har du CE-körkort och på jakt efter ett självständigt arbete med fjärrkörningar? Hos Granqvist Trailertransport AB finns möjlighet till både dag- och nattkörningar, krets och fjärr. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Information om tjänsten
Granqvist Trailertransport AB vision är att tillsammans med sina transportköpare utveckla hållbara, flexibla och långsiktiga lösningar. Du blir en del av ett familjärt bolag med drygt 30 anställda som tillsammans arbetar för att leverera god service med rätt gods på rätt plats i rätt tid.

Professionals Nord söker för Granqvist Trailertransports räkning en CE-chaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Granqvist Trailertransport under juni- augusti med goda möjligheter till förlängning. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Granqvist Trailertransports önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
I rollen som CE-chaufför hos Granqvist Trailertransport kommer du ha ett varierat arbete där rutterna kan variera beroende på vilka kunder och ställen du levererar till. I regel innebär det längre körningar med färre stopp. I dina arbetsuppgifter ingår även att lasta och losta gods ute hos företagets kunder.

Vi söker dig som

• Har ett stort intresse och motivation att arbeta i rollen som yrkeschaufför
• Har CE-körkort
• Trivs med att arbetet emellertid kan vara fysiskt krävande och innebära en del lyft vid lastning och lossning.
• Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• Har ADR och truckkort

Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas i arbetet. Du är effektiv i ditt arbete och har lätt att anpassa dig efter olika situationer. Vidare är du serviceinriktad och trivs i dialogen med kunder du möter i din roll som yrkeschaufför hos Granqvist Trailertransport AB.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Emhart Glass söker avdelningschef till produktion

Logistikchef
Läs mer Apr 16
Nytt
Till Emhart Glass, den världsledande tillverkaren av glasformningsmaskiner, söker vi nu en avdelningschef till produktion. Är du en person som sporras av problemlösning och som vill arbeta med att driva förbättringsarbete? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan, löpande urval.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en avdelningschef till produktion på siten i Örebro. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Chans att arbeta operativt och strategiskt i en modern produktionsanläggning
• Att bli en del av en globalt växande och världsledande aktör inom förnybara förpackningsmaterial
• En tjänst där du får möjlighet att med din erfarenhet och kompetens utveckla din avdelning

"Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa där du påverkar och driver förbättringsarbetet tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor? Vi utökar nu vår chefsgrupp i produktion för att lyfta Örebro-fabriken till nästa nivå och driva utvecklingen av Bucher Emhart Glass vidare. Vi erbjuder en säker och trygg arbetsplats där du får använda din erfarenhet och kompetens till att göra verklig skillnad."
- Anders Pettersson, Plant Manager

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef inom produktion är ditt ansvar att leda det dagliga operativa arbetet i produktionen samt arbeta systematiskt och strategiskt för att utveckla avdelningen. Rollen innebär ett fullt personalansvar för ungefär 25 medarbetare som jobbar inom lager, montage, verktygsförråd, tvätt, måleri och värmebehandling. Vidare består arbetet av att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er samt leda och fördela arbetet med hjälp av två supervisors.

Rollen innebär att du ser vad som behöver göras och får det att hända, är van att lösa ibland komplexa problem samt trivs att jobba med människor och deras utveckling.

Vi söker dig som:
har dokumenterad erfarenhet inom lager, logistik, supply chain, LEAN eller motsvarande. Har du erfarenhet av logistikprocesser och har arbetat med förbättringar eller förändringsprocesser inom logistik och lager är det positivt, men inte ett krav för tjänsten. Har du tidigare erfarenhet som ledare är det meriterande, det viktigaste är att du har rätt inställning och driv till att utvecklas i din ledarroll. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi söker dig som är en positiv, engagerad och förtroendeingivande person med god förmåga att leda, motivera och entusiasmera andra i förändring och i det dagliga arbetet. Du är analytisk och har en god förmåga att tänka och arbeta strategiskt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och utvecklar och bibehåller goda relationer.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund 

#Emhart Glass, #logistik, #supply chain, #ledarskap

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Utbilda dig till busschaufför & säkra ditt jobb framåt!

Logistiker
Läs mer Mar 12
Inledning
Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett bolag som värnar om sina medarbetare samtidigt som de värdesätter trygghet, kvalitet och miljömedvetenhet? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Bergkvarabuss. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.

Om Bergkvarabuss
Bergkvarabuss grundades 1975 och har sedan dess expanderat till att omfatta hela Sverige. Idag är Bergkvara buss en betydande aktör med 1300 bussar och cirka 2000 anställda. Företaget är en del av koncernen Mekka Traffic Group, en av de ledande företagsgrupperna inom den svenska bussbranschen. De erbjuder en omfattande service inom upphandlad kollektivtrafik, skoltrafik samt kommersiell linje- och beställningstrafik. Koncernen har etablerat sig på över 30 orter runt om i Sverige.

Bergkvarabuss är ett företag som värderar sina medarbetare och som arbetar för trygghet och god trivsel för deras medarbetare. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbildning och sedan arbete på Bergkvarabuss.

Information om utbildningen
Start: 20:e maj 2024
Examen: Prel. Början på september 2024
Utbildningsort: Laxå med några moment på distans

Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning via Professionals Nord med uppdrag som busschaufför hos Bergkvarabuss. Vi erbjuder dig en utbildning som kommer varva teoretiska och praktiska moment och som ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som busschaufför. I detta innefattar yrkeskompetensbevis (YKB) samt D-körkort.

Information om tjänsten
Under programmet förbereds du inför rollen som busschaufför via Professionals Nord med uppdrag hos Bergkvarabuss. Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som chaufför och ett garanterat jobb på Bergkvarabuss. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du i dialog med din konsultchef sedan överrekryterad till Bergkvarabuss.

I rollen som busschaufför utgår du från depån i Frövi. Du har ett varierat arbete genom att det kommer vara olika körningar och arbetstider. Trafikdygnet sträcker sig från tidig morgon till sen kväll.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Bergkvarabuss önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till lovisa.berglund@pn.se.

Vi söker dig som:
• Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som busschaufför
• Har B-körkort
• Är 24 år eller äldre då det krävs för D-kort
• Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

Vi tror även att dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därför dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Naturligtvis är du serviceinriktad och bekväm i interaktionen med andra människor. Dessutom är du självgående och har förmågan att lösa problem och övervinna hinder som kan uppstå under arbetets gång. Du har även en grundläggande teknisk förståelse för fordon och kan självständigt hantera mindre tekniska utmaningar. Vi söker efter dig som även är flexibel och kan anpassa dig till olika situationer.

FÖRSTA ARBETSDAG: Prel. 9:e september
OMFATTNING: Heltid
STAD: Frövi
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund
ÖVRIGT: Innan anställning ingås krävs godkänt utdrag ur belastningsregistret

Ansökningsprocessen
När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Chef för kvalitetskontroll till Orica!

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Mar 8
Vill du vara en del av en framstående global organisation som driver innovation och utveckling inom gruv- och infrastruktursindustrin? Har du tidigare erfarenhet av rollen som ledare och vill fortsätta utveckla dina ledaregenskaper? Nu har du chansen att vara med och forma framtiden på Orica i rollen som Kvalitetschef för ett team inom kvalitetsavdelningen.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Oricas räkning en kvalitetschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Orica.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Oricas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Att arbeta i ett globalt företag med lokal förankring
• Att axla en viktig roll där du ansvarar för utveckling och förbättring av kvalitetsarbetet på siten i Gyttorp
• En möjlighet att utveckla dina ledaregenskaper tillsammans med kompetenta och erfarna medarbetare

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetschef ansvarar du över att leda kvalitetsarbetet gentemot produktionen på Oricas site i Gyttorp. Rollen innebär ett nära samarbete med ansvariga chefer och specialister inom kvalitet och produktion, där du initierar och samordnar kvalitetsprocesser som är kopplade till verksamheten. Du blir även en pådrivare för förbättringar som bidrar till bolagets totala lönsamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Leda, delta i och fördela arbetet med kvalitetskontroller och produktionssupport på Oricas site i Gyttorp
• Leda utredningar och åtgärder relaterade till process- och produktkvalitet
• Driva förbättringsprojekt inom ansvarsområdet och i samarbete med övriga funktioner
• Ansvara för den egna verksamhetens budget, investeringar och löpande inköp
• Delta i ledningsarbetet och utvecklingen av kvalitetsavdelningen samt den lokala produktionsledningsgruppen

Vi söker dig som:
har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har jobbat med utveckling inom kvalitet, leda personal i det dagliga arbetet och deltagit i olika projekt. Vidare har du B-körkort och en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Tjänsten kan innebära resor vid enstaka tillfällen.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från standardiserade kvalitetssystem inom exempelvis läkemedel, livsmedel eller fordonsindustri.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som kvalitetschef hos Orica. Som person är du kommunikativ och lyhörd för att skapa motivation och hjälpa dina medarbetare att nå sin fulla potential. Du delegerar, följer upp och trivs när medarbetarna utvecklas och ni tillsammans når uppsatta mål. Att skapa rätt förutsättningar för teamet genom tydliga strukturer, processer och arbetssätt är en av dina styrkor. Vidare är du lösningsorienterad och innovativ som arbetar aktivt för att driva förändring och förbättring i alla led i organisationen.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Gyttorp
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#orica, #ledarskap, #kvalitet

Ansök nu

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Projektledare, IT
Läs mer Mar 6
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Kundansvarig till NeH Svenska AB sökes!

Key account manager
Läs mer Mar 31
Är du redo för en ny utmaning och brinner för goda kundrelationer och försäljning? Låter det dessutom lockande att arbeta på ett av Nordens ledande profilföretag? NeH Svenska AB söker just nu en driven person som kan kliva in i rollen som key account manager. Ta vara på den här möjligheten och sök tjänsten direkt, löpande urval!

Information om tjänsten
NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper kunder att öka sin försäljning och stärka sitt varumärke. NeH förser företag, förbund, evenemang och de flesta landslag med allt från unika match- och träningsställ, arbetskläder, profilprodukter, souvenirer till exponeringsmaterial och LED-lösningar. NeH arbetar både med nationella och internationella kunder och strävar hela tiden att förse dem med hållbara lösningar.

NeH fortsätter sin expansionsresa, därför söker Professionals Nord för NeHs räkning en key account manager som kommer bli en del av teamet med inriktning sport och evenemang i Örebro. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos NeH. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och NeHs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet
• Att bli en del av ett marknadsledande företag med välkända och etablerade kunder
• En fartfylld arbetsplats där du omges av drivna kollegor
• Möjlighet till personlig utveckling och att påverka din egen karriär

Arbetsuppgifter
Som key account manager på NeH kommer du tillhöra försäljningsteamet med inriktning sport och evenemang och utgår från Örebro. Du kommer in i ett spännande skede i organisationen där du får vara med och representera bolagets varumärke och dess koncept. Du förväntas ta en aktiv roll i teamet där du ansvarar över hela processen med dina kunder. Allt ifrån daglig kundkontakt till att komma med nya idéer och leverera produkter och tjänster i världsklass. Du arbetar även med löpande uppföljning för att bygga starka långsiktiga relationer med NeHs kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Förvalta och utveckla dina befintliga kunder
• Arbeta efter uppsatta försäljningsmål
• Budgetansvar
• Uppdateringar via webbshop och kundförfrågningar
• Följa upp lagerpåfyllnad och förbrukning

Vi söker dig som:
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen och har tidigare erfarenhet av utåtriktad kundkontakt genom exempelvis kundservice och/eller försäljning. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska och innehar B-körkort.

Det är även meriterande om du har varit engagerad i föreningsliv sedan tidigare då rollen innebär daglig kontakt med olika förbund och landslag.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som key account manager hos NeH. Du är en person med ett stort eget driv som tycker om att arbeta resultatorienterat. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför ser vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu