Örebro: Redovisningskonsult till Great Accounting

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till Great Accounting i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-30 // Varaktighet: Deltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en ekonomistudent som drivs av eget ansvar? Vill du komma till en bred tjänst inom ekonomi med goda utvecklingsmöjligheter och där du har god chans att få arbeta heltid efter studierna? Trivs du när du får agera problemlösande och vara en viktig del av ett företag som genom engagemang, driv och nyfikenhet ger sina kunder det där lilla extra? Då kan tjänsten som redovisningskonsult till Great Accounting vara rätt tjänst för dig!

Till Great Accounting i Örebro söker vi nu en ekonomistudent som vill arbeta som redovisningskonsult vid sidan av sina studier. Du erbjuds en viktig roll hos företaget och dess framtida expansionsplaner där du kommer till en varierande och bred tjänst. Dessutom finns goda möjligheter att fortsätta tjänsten på heltid efter avslutade studier.

Som redovisningskonsult kommer du att vara företagets ansikte utåt mot kunderna och agera rådgivare samt utveckla kundrelationerna. I rollen får du när du är redo ta ett stort ansvar med egna kundkonton och där du genom ditt driv och entreprenörsanda kommer att bidra till Great Accountings fortsatta framgångsresa. I rollen kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, bokslut och årsredovisning. Du jobbar tätt ihop med dina kollegor där du på sikt får möjlighet att ta dig an mer avancerade analyser och växa in i en ansvarsfylld och roll.

Du kommer till exempel att:
• Ansvara för den löpande redovisningen
• Sköta löner
• Skapa underlag och rapporter
• Upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning

Tjänsten passar dig som är prestigelös och vill jobba brett med ekonomi. För att trivas här ser vi det som en självklarhet att du också vill bidra till den goda sammanhållningen som Great Accounting har.

Personprofil
Vi söker dig som studerar ekonomi på högskolenivå och vill kombinera dina studier med att arbeta 50 %. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av kundservice och brinner för att leverera förstklassig service. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat med löpande bokföring. Har du tidigare arbetat i Fortnox ses även detta som meriterande.

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera det företag som du arbetar på. Du vill därför även förstå vad det är för något som siffrorna representerar och du får fritt utrymme till att analysera vidare. Du trivs med andra ord i en ansvarstagande och problemlösande roll där du också blir värdefull för företaget. Vidare är du prestigelös och även fast du har dina ansvarsområden så vill du hjälpa till där det behövs och har därmed ett gott servicetänk gentemot dina kollegor såväl som kunder. I din roll som redovisningskonsult är det mycket att hålla reda på varav arbetat kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Omkring halvtid med goda förutsättningar för heltid efter avslutade studier
Arbetstid: Kontorstider, flex tillämpas
Plats: Örebro, Aspholmen

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Helena Bergström på helena.bergstrom@performiq.se

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom, ekonomi, bokslut, bokföring, årsbokslut, redovisningsekonom, ekonomikonsult, student

Företagspresentation
Great Accounting grundades 2016 och erbjuder företag och föreningar lösningar inom redovisning & rådgivning. Här värderas ditt personliga engagemang högt och du arbetar tillsammans med drivna kollegor som har roligt tillsammans på jobbet. Som redovisningskonsult hos Great Accounting erbjuds du en fri roll med flexibla arbetstider och ett stort ansvar för kunder inom många olika branscher runt om i Sverige. Här får du växa, utmanas och utvecklas hos ett företag som ständigt expanderar och där dina idéer och tankar värderas högt.

Läs gärna mer på vår hemsida: https://greataccounting.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningskonsult.

Vi söker en erfaren redovisningskonsult

Läs mer Apr 3
Vi söker en driven och erfaren redovisningskonsult till vårt kontor på Aspholmen i Örebro. Vi söker dig som har mod att utmana hur bra kan bli bättre, har driv i leverans till kund och hjärta för siffror.
Vi är en familjär byrå där vi alltid har kunden och kollegan i fokus. Människan är alltid det viktigaste för oss. Teamkänsla och samarbete med kollegor är nyckeln till vår framgång.
Vi vill ha roligt och trevligt varje dag på jobbet och vi strävar alltid efter balans mellan jobb och privatliv. Som anställd hos oss är det enormt viktigt att du får vara med och påverka ditt dagliga arbete hos oss.
Som redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av våra kunder och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Vi vänder oss till små och medelstora företag och du har en konsultativ roll och fungerar som rådgivare i hela kundens ekonomiprocess.
Arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Bokslut och årsredovisningar
Löpande rapportering till kund/kvalitetssäkra månadsbokslut
Inkomstdeklarationer
Konsultation och kundrådgivning/kundvård
Vem är du?
En lämplig bakgrund för denna tjänst som redovisningskonsult är:
Relevant utbildning från universitet/högskola alt. annan relevant eftergymnasial utbildning
Minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar
God datavana
Flytande svenska i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller att du har som mål att bli det inom snar framtid.
För att passa in i rollen tror vi att du trivs med att ta eget ansvar för din planering och dina arbetsuppgifter. Du trivs med att samarbeta med både kollegor och kunder. Vi tror även att du är kommunikativ och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skift. Som person är du social och serviceinriktad och kan hantera flera uppdrag samtidigt. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är mån om att arbeta kundorienterat.
Du erbjuds:
Account Ekonomipartner AB är en lokal redovisningsbyrå beläget på Aspholmen i Örebro. Hos oss arbetar du med frihet under eget ansvar och flexibel arbetstid samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Du får också ett härligt gäng kollegor med bred kompetens och socialt arbetsklimat.

Ansök nu

Kundansvarig redovisningskonsult

Läs mer Mar 13
Drivs du av att arbeta affärsnära och bygga långsiktiga kundrelationer? På Aspia hjälper vi Sveriges företagare att förverkliga sina drömmar, genom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Nu söker vi vår nästa kundansvariga redovisningskonsult till vårt kontor i Örebro! Hos oss får du möjligheten att tillsammans med härliga kollegor och utvecklas vidare i rollen som kundansvarig inom ett marknadsledande bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv.

Din roll

Som kundansvarig hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke.

I rollen som kundansvarig ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt.

Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- Har en relevant utbildning samt kunskap inom ekonomi.
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. kvalificerat redovisningsarbete samt har en vana att upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå.
- Du har ett intresse för affärsrådgivning och ett stort marknadsdriv och trivs i en roll med kundansvar och med att bygga kundrelationer.

Vidare är det meriterande om:

- Du är auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor. Eller har behörighet att skriva auktorisationsprovet inom kort.
- Du har tidigare haft kundansvar för egna projekt eller varit uppdragsledare i kunduppdrag.

För att du ska trivas i rollen som kundansvarig och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en nyfiken person som trivs i mötet med människor och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Du är affärsinriktad och trivs med att utveckla verksamheten och kundens affärer. Du värdesätter noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Du tycker om att ta ansvar och kommer själv vara ansvarig för leverans och kvalitet i dina uppdrag.

Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling!

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling på ett strukturerat sätt, både genom medarbetarsamtal där du sätter mål för din utveckling och genom utbildningsprogram inom såväl tjänsteområde som ledarskap och affärsmannaskap. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Atterfors: sofia.atterfors@aspia.se

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Josefina Hägglund: josefina.hagglund@aspias.se

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Junior redovisningskonsult

Läs mer Mar 11
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och är i början av din karriär inom ekonomi? Nu söker vi dig som vill rivstarta din karriär som redovisningskonsult hos oss på på vårt kontor i Örebro! Vi är marknadsledande inom redovisning och erbjuder en mängd företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng kollegor i ett bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv!

Ditt uppdrag

I rollen som junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ger input och feedback till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker normalt både på vårt eget kontor samt ute hos kund.

Dina arbetsuppgifter består främst av:

- Löpande bokföring
- Upprättande av månadsbokslut
- Månatliga avstämningar
- Rapportering till kund

Hos oss på Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig!

Vem är du?

Vi söker dig som studerar/har studerat ekonomi på universitet, högskola eller yrkeshögskola och kommer ta din examen senast september 2024. Vi ser gärna att du vid examen uppfyller de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

För att du ska trivas och utvecklas i rollen som junior redovisningskonsult hos oss tror vi att du är en driven person som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du också trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta parallellt med flera uppgifter.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med primärt tillträdesdatum i september 2024 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Placeringsort: Örebro.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofia Atterfors: sofia.atterfors@aspia.se

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Josefina Hägglund: josefina.hagglund@aspia.se

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Ansök nu

Redovisningsekonom till välkänt konsultföretag

Läs mer Feb 12
Om rollen
I rollen som redovisningskonsult kommer du få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom fastighetsområdet.

Vi söker dig med
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet inom ekonomi, med kunskaper inom bokslut och redovisning.
- Behärska svenska i tal och skrift

Vi ser gärna att du har en positiv inställning, är noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du har även god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och kundfokus.

Du erbjuds
-Utvecklande och stimulerande tjänst i ett modernt bolag inom fastighetsbranschen
-En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor som sätter gemenskap i fokus
-Möjlighet att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
-Goda anställningsvillkor med fast lön, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Om vår kund
Vår samarbetspartner är ett familjärt bolag som arbetar aktivt för att riva hierarkier och alla är lika inför varandra oavsett position i företaget. Vår samarbetspartner är en totalentreprenör när det kommer till fastigheter, dem har hand om ekonomi, fastighetsskötsel och hjälper sina kunder med de dem vill ha hjälp med.
Företaget har sitt huvudkontor i Örebro och finns även representerade i Karlstad, Eskilstuna och Lindesberg. Den här tjänsten är för att stärka upp teamet i Örebro eller Karlstad på ekonomiavdelningen. Totalt är dem dryga tio personer på kontoret i Karlstad varav en av dessa arbetar på ekonomiavdelningen.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt av kundföretaget


Rekryteringsprocess
-Rekryteringsprocessen består av följande steg:
-Intervjuer med oss på Framtiden
-Referenstagning
-Intervju med vår kund

Villkor
Start: Omgående och fem månader framåt.
Omfattning: 100% Visstid.
Plats: Karlstad alt Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Är du intresserad av denna tjänst? Skicka då in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss på Framtiden AB.
Vi ser fram emot din ansökan

Ansök nu

Senior Redovisningskonsult till Örebro!

Läs mer Nov 21
Är du en Senior redovisningskonsult som älskar kundkontakt och trivs i en konsultativ roll med eget kundansvar? Då kan det vara dig vi söker!

Som Senior redovisningskonsult hos oss kommer du att spela en viktig roll i att stötta våra kunder med värdefull rådgivning inom redovisning och bokslutsfrågor. Du kommer att arbeta i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla din kompetens och samarbeta med engagerade kollegor. I din roll kommer du vara kundansvarig för ett antal kunder och således ansvara för allt från mer kvalificerad redovisning, månads- årsbokslut till upprättande av årsredovisningar och deklarationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter;

• Löpande bokföring
• Skatt- och momshantering
• Period- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Budgetuppföljning
• Prognosarbete

Vem söker vi?
Du har en gedigen bakgrund inom ekonomi med flera års tidigare erfarenhet av arbete med kvalificerad redovisning. Sannolikt i rollen som redovisningskonsult och/eller revisor på byrå. Du besitter god systemvana och har ett starkt intresse för digitalisering och trivs i en bred roll där utveckling samt nätverksbyggande och rådgivning är en naturlig del av din vardag. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser det som fördelaktigt om du är auktoriserad men det är inget krav. Som person är du social och service-minded med en säljande och rådgivande personlighet i dialogen med kunderna. Vidare har du lätt för att kommunicera och ser gemenskap och samarbete mellan kollegor som en självklarhet.

Om Admit
Admit Ekonomi är numera en del av Stockwik koncernen. Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik köper bolag och erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom lönsamhet och kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt företag, rätt människor, rätt värderingar. 

Hur går vi vidare?
I denna rekrytering samarbetar Admit AB med OnePartnerGroup. Genom att söka denna tjänst ger du ditt samtycke till oss att begära in utdrag ur belastningsregister. Vi behandlar ansökningarna löpande, varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Performiq AB .

Mötesbokare i Örebro

Besöksbokare/Kundbokare
Läs mer Apr 16
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Trivs du med att ha kontakt med människor och jobbar alltid med en hög servicemedvetenhet? Är du trygg med att ta kontakt med potentiella kunder över telefon? Kan du flytande svenska? Då kan det här vara tjänsten för dig!

PerformIQ söker nu för kunds räkning säljkoordinator/mötesbokare till kundens kontor i centrala Örebro. Här får du med en annan huvudsaklig sysselsättning i form av studier, idrottskarriär eller annat deltidsjobb, möjlighet att arbeta extra vid behov och samla värdefull arbetslivserfarenhet.

Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att boka in säljmöten och deltagare till webinar, samt seminarier. I uppdragen hjälper du kunder inom IT-branschen att bland annat hitta nya affärsmöjligheter och komma ut på fler säljmöten. Ett krav är att du kan svenska flytande i tal och skrift. Meriterande om du kan norska.

Tjänsten innebär:

- Bokning av säljmöten och webinar
- Telefon och dator som arbetsverktyg
- God servicekänsla

Personprofil
Du är en ambitiös person med hög social kompetens, du ska trivas med att skapa kontakter via telefon. Du är en god lyssnare och kan ta in andras argument. Har du vana att arbeta med mötesbokning eller försäljning, och därmed har förmåga att skapa affärsmässiga relationer så är det meriterande. Krav på att du kan svenska i tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som mötesbokare.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid
Lön: Fast
Arbetstid: Vardagar
Plats: Örebro

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som mötesbokare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Helena Bergström via helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

FinFast söker ny Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 5
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven och serviceinriktad person som gillar att ha många bollar i luften? Är du praktiskt lagd och vill ha ett varierande arbete med stort fokus på att leverera bästa möjliga service åt andra människor? Då kan tjänsten som Fastighetsskötare på FinFast vara rätt tjänst för dig!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER

FinFast söker en ny serviceinriktad Fastighetsskötare till sitt redan sammansvetsade team. Tjänsten innebär att du förvaltar fastigheter i vårt bestånd vilket bland annat innefattar uppgifter som:

• Sköta daglig tillsyn, rondering, drift och skötsel av fastigheter - invändigt som utvändigt
• Arbeta med underhåll och reparationer; både förebyggande och felavhjälpande
• Bidra i arbetet med underhållsplanering

Arbetsdagarna kan vara väldigt varierande med olika typer av uppdrag på agendan. Det finns ramar att utgå från men mycket spelutrymme lämnas åt dig där du på egen hand planerar upp dina dagar. Du har daglig kontakt med både hyresgäster och entreprenörer.

Personprofil
Då du blir FinFast’s ansikte utåt gentemot hyresgästerna så ser vi att du är mycket serviceinriktad, lyhörd och driven att hjälpa till där det behövs. Du är både en självständig problemlösare och en god lagspelare. Vi ser att du är flexibel och har lätt att lära dig nya saker. Att ha många bollar i luften och arbeta i ständig förändring är något som lockar dig.

Vidare är du är nyfiken, kreativ och prestigelös samt har ett bra ordningssinne då du kommer hantera olika uppdrag samtidigt. Du är initiativtagande och har ett öga för vad som behöver göras.

Vi söker dig med följande kompetenser och erfarenheter:
• Bakgrund inom bygg
• Erfarenhet av fastighetsskötsel på ett fastighetsförvaltande bolag ses som meriterande
• Kunskaper inom el/kyla/värme/ventilation är meriterande
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07:00 – 16:00, måndag - fredag
Plats: Örebro

Företagspresentation
FinFast bildades genom Örebro Läns Fastighetsägareförening inför bomässan 1992. Det nybildade bolaget lät uppföra nästan 200 lägenheter i den nya stadsdelen Ladugårdsängen. Ägare är idag Melins Fastighetsförvaltning AB tillsammans med Byggnadsfirman Lund AB med Melins som huvudägare.
Bolaget har under åren successivt utvecklats och blivit större. Finfast har idag 700 bostadslägenheter och 14 lokaler med en totalyta om 50 100 kvm. Vi är 9 anställda. Vårt gemensamma kontor finns i Ladugårdsängen. Läs gärna mer på vår hemsida: www.finfast.se.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb hos Elon Group som Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Apr 4
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Elon Group kommer att anställa en sommarjobbare via PerformIQ på deras operativa inköpsavdelning. Är du studerande inom inköp, eller har arbetslivserfarenhet som är likvärdig? Sök gärna tjänsten som Inköpare redan idag!

I rollen som Inköpare kommer du arbeta med att kontrollera redan lagda inköpsordrar. Du kommer att leveransbevaka, kontrollera leveranstider, förse systemet med rätt information/siffror osv.

Du kommer ansvara för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget. Vecka 27 och 28 är inplanerade veckor för introduktion och upplärning. 29, 30 och 31 kommer du att förväntas arbeta självständigt, men med stöttning av kollegor på plats. Du som söker behöver alltså finnas tillgänglig för heltidsarbete under dessa veckor.

Personprofil
För att passa i rollen som Inköpare tror vi att du antingen studerar inköp idag eller har likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi tror att du som söker denna tjänst är ordningsam, strukturerad och ansvarsfull.

Du har god datavana och administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Övrigt
Anställningsform: Heltid under 5 veckor. Konsultuppdrag via PerformIQ hos Elon Group.
Tidsperiod: vecka 27-31
Arbetstid: 7-15:30 (30 minuters lunchrast)
Plats: Örebro

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Camilla Aurell på camilla.aurell@performiq.se

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Strategisk inköpare till Elon Group för EMV

Inköpare
Läs mer Mar 7
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du ta nästa steg i din karriär som Strategisk inköpare inom egna märkesvaror? Har du erfarenhet från den internationella marknaden och trivs med det? Nu söker Elon Group en engagerad och resultatorienterad strategisk inköpare. Här blir du en nyckelspelare i teamet. Läs mer och skicka in din ansökan redan idag!

TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE

Som Strategisk Inköpare för EMV hos Elon Group kommer du ansvara för det strategiska inköpsarbetet. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och arbeta nära affären. Du kommer att upprätta avtal med leverantörer för att säkerställa att produkterna uppfyller kundernas förväntningar. Här får du möjlighet att komma till en bred roll där du jobbar med hela företagets inköpsprocess och blir ansvarig för flertal kategorier inom EMV hos Elon Group. Där kommer du i samråd med olika avdelningar ta fram det som är mest aktuellt på marknaden och leverera produkter som kunder eftersöker. Du har kontinuerlig leverantörsuppföljning och arbetar regelbundet med kvalitetskontroll.

I denna tjänst har du kontinuerlig dialog med eftermarknadsavdelning, försäljning, operativt inköp och marknadsavdelning samt butikerna. Det är därför viktigt att du är flexibel, prestigelös och en lagspelare som trivs med ett tätt samarbete för att nå framgång. Du kommer även att samverka med internationella leverantörer och inköpskontoret i Kina.

Som Strategisk inköpare kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Driva förhandling av avtal och priser
• Utvärdera och optimera leverantörer och produkter
• Ansvara för kategorier samt breddning av dess sortiment i samråd med kategorichefer och handlarråd
• Du kommer i din roll att samverka med internationella leverantörer och vårt inköpskontor i Kina
• Driva utvecklingen av nytt sortiment samt uppdatera befintliga produkter
• Bidra med kunskap kring våra produkter mot Elon-butiker samt vid mässor och utbildningar
• Samverka med eftermarknad, marknad, försäljning, inköp samt handlare för att uppnå de högt ställda kraven samt målen för Egna varumärken
• Du behöver kontinuerligt vara uppdaterad på marknadens trender och utbud

PERSONPROFIL

För att uppnå framgång i rollen behöver du vara kommunikativ, analytisk och självgående. Du är en driven lagspelare som engagerar och inspirerar andra. Din förmåga att snabbt sätta dig in i produkttekniska frågeställningar och din starka drivkraft att utvecklas i rollen är avgörande.

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med frihet under ansvar. För att passa i rollen som Strategisk inköpare har du arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter och trivs med ett högt arbetstempo i en internationell miljö. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären.

ÖVRIGT

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Krav med eftergymnasial utbildning inom relevant område samt/eller arbetslivserfarenhet av inköp. Du har god datavana, samt Power Point och goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

PerformIQ är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

OM ELON GROUP

Vill du vara en del av Elon Groups spännande tillväxtresa och ta våra egna varumärken till nya höjder? Vi söker nu en erfaren och strategiskt inriktad inköpare.

Välkommen till Elon Group – där din passion för inköp och utveckling av varumärken kommer att göra verklig skillnad!

Läs mer hemsidan: https://www.elongroup.se/

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljande distributör till Polfärskt

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Feb 14
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du driven och trivs med att arbeta med frihet under ansvar? Är du en beslutsfattare, har vana att jobba i butik och vill arbeta målinriktat med ett säljuppdrag där hög kvalité är av yttersta vikt? Då kan det vara dig vi söker för tjänsten som säljande distributör till Polfärskt i sommar!

Tjänsten innebär att besöka butiker och distribuera ut produkterna i hyllorna. Du har dagligen en rutt på vilka butiker som ska besökas i Örebro län. Du kan jobba proaktivt och har god kontakt med butikerna vid besök. Tjänsten passar därför dig som kan ta stort eget ansvar, har ett strukturerat arbetssätt och god servicekänsla.

Personprofil
Vi söker dig som är en noggrann och strukturerad person som kan arbeta på ett effektivt sätt under stressiga förhållanden. Du har en god sociala förmåga och är duktig på att skapa relationer. Vidare är du initiativtagande och effektiv i ditt arbete och din samarbetsförmåga genomsyrar allt du gör.
För att lyckas i rollen som säljare krävs vidare:

• Svenska i tal och skrift
• Gymnasial utbildning
• Körkort B
• Meriterande om du har C-körkort

Vi ser att du som söker är en person som gillar högt tempo, arbeta i team samt fysiskt och har erfarenhet av att jobba i butik eller andra serviceyrken. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som säljare åt Polfärskt under sommaren.

Övrigt
Start: Omgående - v.33
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 05:00-14:00
Plats: Örebro län

Företagspresentation
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd, Polarbröd. Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så sök tjänsten så snart som möjligt genom att trycka på "ansök".

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sälj-/Lagersupport till Polfärskt över sommaren

Lagerarbetare
Läs mer Feb 16
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du driven och trivs med att arbeta fysiskt? Är du en do:er som tycker om att hjälpa till där det behövs som mest? Vill du arbeta målinriktat på ett företag där hög kvalité är av yttersta vikt? Då kan det vara dig vi söker för tjänsten som Sälj-/Lagersupport till Polfärskt i sommar!

Tjänsten innebär att hjälpa till med olika arbetsuppgifter såsom plock på lager, plock i butik och hjälpa till där behovet är som störst. Tjänsten passar därför dig som är strukturerad, stresstålig och hjälper till där det behövs då företaget förespråkar gott samarbete och lagkänsla.

Personprofil
Vi söker dig som är en pålitlig och strukturerad person som kan arbeta på ett effektivt sätt under stressiga förhållanden. Vidare är du initiativtagande och effektiv i ditt arbete och din samarbetsförmåga genomsyrar allt du gör.

För att lyckas i rollen som Sälj-/Lagersupport krävs vidare:

• Svenska i tal och skrift
• Gymnasial utbildning
• Körkort B
• Truckkort B är meriterande

Vi ser att du som söker är en person som gillar högt tempo, arbeta i team och har god fysisk. Du kommer att jobba en del i frysmiljö och får gärna ha gjort det tidigare och vet vad det innebär. Vi ser gärna att du har butiksvana eller liknande. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Sälj-/Lagersupport.

Övrigt
Start: v.25-33
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 05:00-14:00
Plats: Örebro

Företagspresentation
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd, Polarbröd. Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så sök tjänsten så snart som möjligt genom att trycka på "ansök".

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu