Örebro: HR Generalist till Bonnier News

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Generalist till Bonnier News i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-25 // Varaktighet: Heltid

Som HR Generalist hos Bonnier News agerar du som en drivande och nära affärspartner till organisationens ledare. Genom detta stärker vi det goda ledarskapet och utvecklar ett aktivt medarbetarskap. Vi vill att Bonnier News ska präglas av en kreativ, hållbar och inkluderande kultur som skapar tydlighet och engagemang.

I denna roll stöttar du Bonnier Business Media Sales som är en del av Bonnier News kommersiella verksamhet. Här samlas organisationens säljare inom telemarketing och kundservicemedarbetare.

Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med HR, arbetsrättsliga frågor och HR-administration? Vill du vara med på en förändringsresa där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av verksamheten och HR-arbetet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Vad går jobbet som HR-generalist ut på?

I den här rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära och agera konsultativt stöd till chefer och medarbetare i samtliga HR-relaterade frågor. Dessutom kommer du att arbeta med samt delta i utveckling av våra HR processer, aktivt medverka till god samverkan med fackliga organisationer samt arbeta med generella frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö och HR-administration. Du kommer att vara en viktig kugge i verksamheten och samarbeta brett internt med olika stakeholders i Bonnier News matrisorganisation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Stödja chefer och medarbetare i dagliga HR-relaterade frågor
- Arbeta med chefscoachning
- Självständigt hålla fackliga förhandlingar, ta fram underlag och coacha chefer i förändringsarbete
- Skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar
- Informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner
- Bidra till att utveckla HR-processer och strukturer
- Utveckla arbetsmiljöarbetet
- Driva egna projekt vid behov samt stödja chefer vid genomförande eller implementering av verksamhetsnära initiativ och årliga HR-processer
- Stödja ledare i rehabärenden
- Ta fram HR-statistik samt skapa presentation av dessa
- Ta fram löneunderlag och agera länken gentemot vårt lönekontor
- Övrigt löpande operativt och administrativt HR- arbete.

Dina erfarenheter

- Universitets- eller högskoleexamen inom personalområdet, eller motsvarande
kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Arbetat minst 3 år i en bred HR-roll, exempelvis som HR-ansvarig på ett mindre bolag, med erfarenhet från samtliga delar av HR-arbetet.
- Du har erfarenhet av att självständigt driva olika HR-processer och/eller projekt Erfarenhet att ha supportat verksamheten i lönefrågor och/eller varit kravställare till en extern lönebyrå.

Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och är van att arbeta i HR-system.

Kunskaper

- Lagstiftning och regelverk inom arbetsrätt och arbetsmiljö * God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift
- Bekväm i att arbeta i Excel.

Meriterande

- Kunskaper i Workday.

Om tjänsten
Du kommer i rollen stötta Bonnier Business Media Sales, bestående av 100 medarbetare. Placering i Örebro, Norrköping eller Västerås.

Tjänsteresor till våra kontor ingår i denna roll.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som HR-konsult/PA-konsult.

HR-konsult med inriktning arbetsmiljö

Läs mer Apr 5
Hos oss har du möjlighet att vara en del av något större!
Vi stöttar Örebro kommuns chefer så att de kan fokusera på att utveckla sina verksamheter, allt ifrån parkskötsel till äldreomsorg och skola. Just nu söker vi en HR-konsult som vill driva och utveckla arbetsmiljöarbetet och skapa bra förutsättningar för våra chefer att ta sitt arbetsmiljöansvar!

Om tjänsten
I denna roll blir du en viktig del av vår stödfunktion för Örebro kommuns ca 550 chefer, där du stöttar inom både systematiskt arbetsmiljöarbete och arbetsrättsliga frågor.
Detta innebär att ge ett konsultativt stöd med rådgivning och stöttning gentemot chefer i frågor gällande arbetsmiljö. Det berör främst stöd i individ- och gruppärenden kopplat till bl.a. samarbetssvårigheter, rehabilitering/rehabiliteringsavslut och misskötsel. Du ger även stöd i arbetsrättsliga frågor inom området samt håller i utbildningar för både kommunens chefer och medarbetare. 

Hos oss ges möjlighet att arbeta tillsammans med många kompetenta kollegor i en stor organisation. Tillsammans eller på egen hand tolkar du/ni arbetsrättsliga frågor och bedömer vilka konsekvenser handlingar kan leda till. Du tillhör en central HR-avdelning och förutom att jobba inom ditt specialistområde kommer du även vara med i team med kollegor som är specialister inom andra områden. Detta gör att du utvecklar kunskap och förståelse i en bredare bemärkelse för HR-området.

Exempel på övriga arbetsuppgifter:

• i samband med förelägganden från Arbetsmiljöverket ge råd och stöd till berörda chefer
• samverka med skyddsombud, fackliga företrädare samt företagshälsovård och övriga externa stödtjänster
• delta i utredningar kring arbetsmiljörisker, tillbud och olyckor
• hålla dig uppdaterad och bidra i utveckling av HR-funktionens styrdokument
• dokumentera och arbeta i aktuella verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
HR-avdelningen ger stöd inom personal- och arbetsgivarfrågor. Vår avdelning består av cirka 90 medarbetare och är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. HR-avdelningen består av flera enheter med olika inriktningar. Du kommer att ha samarbete och kontakt med samtliga enheter, men framför allt med dina närmsta kollegor som består av fem andra HR-konsulter som också arbetar med arbetsmiljöfrågor.

Du har stora möjligheter att påverka och utveckla våra interna rutiner och arbetssätt. Du blir en del av ett härligt gäng kollegor med mycket kompetens och en öppen kultur där man gärna delar med sig av sin kunskap. Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har stor möjlighet att styra över din arbetstid, självklart utifrån våra verksamhetsbehov.

Arbetsplatsen är belägen på Ringgatan 32, bara någon minuts promenad från Örebro resecentrum. Under året kommer vi att flytta till nya och fräscha lokaler på Åbylunden som ligger beläget i Örnsro.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i denna roll ska du vara strukturerad och självgående och van vid att genom egna initiativ driva ditt arbete framåt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och tvekar inte inför att ställa frågor när du stöter på utmaningar. Rollen som HR-konsult kräver en god förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du vågar vara kreativ och kommer med egna idéer om hur man kan förbättra och utveckla verksamheten. Självklart har du en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du drivs av att ge cheferna i kommunen en god service men vågar samtidigt ifrågasätta och ställa krav på dem. Beroende på ärendets karaktär kommer du som HR-konsult inom arbetsmiljöområdet arbeta med både korta och mer långvariga processer, vilket innebär att du behöver ha tålamod med fokus på slutresultatet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen (180 hp) med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor
• goda kunskaper i arbetsrätt
• erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor
• flerårig erfarenhet av HR-arbete i en chefsstödjande roll

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna inom kommun eller region
• erfarenhet av att hålla utbildningar inom arbetsmiljö

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Söker nu Lön- och HR -Ansvarig till Vägjobb!

Läs mer Sep 28
Vägjobb söker nu en Lön- och HR -ansvarig till Örebro!

Om Oss: Vägjobb i Sverige AB är ett ledande företag inom väg- och infrastruktursektorn med stark tillväxt och spännande projektmöjligheter. Vi söker nu dig som kanske har arbetat inom löner men vill vidareutveckla dig inom HR. Här har du möjligheten att påverka och utvecklas i ett företag som är i stark tillväxt fas! Vill du vara med och vidareutveckla Vägjobb framåt inom löner och Hr? Då har du en chans nu!

På Vägjobb i Sverige AB är vår personal och vårt team vår mest värdefulla tillgång. Vi strävar efter att skapa en arbetskultur där omsorg om våra medarbetare är i fokus. Genom att främja en atmosfär av ömsesidigt stöd, respekt och samarbete strävar vi efter att skapa en arbetsplats där varje individ kan växa och trivas.

Vi ser till att vår personal ges möjligheter till kontinuerlig utveckling och kompetensförbättring. Genom att erbjuda utbildningsmöjligheter och stöd i karriärutveckling bidrar vi till våra medarbetares framgång och välbefinnande.

Vi är stolta över att vara en del av ett team som värnar om varandra, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och skapar en arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad och sedd.

På Vägjobb är vi inte bara kollegor - Passar detta in på dig? Då är du välkommen att söka!

Din Roll: Som lön- och HR -ansvarig hos oss har du en avgörande roll i att förmedla vår arbetskultur, vara ett stöd för övriga chefer/ledare i organisationen i Sverige. Employer branding strategier och implementering. Vara personen som ansvarar och säkerställer löner samt processer.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter:

- Säkerställa löneprocesserna

- Ansvarig över anställningavtal och arbetsgivarintyg

- Stöttar chefer i alla onboarding och offboarding i företaget.

- Kontakt med myndigheter

- Stöttar och rådger övriga i organisationen vid lön- och HR-frågor.

- Bevakar förrändringar inom lagar, regler och aktuella kollektivavtal

- Säkerhetställer att intranätet utvecklas och att policydokument är uppdaterade och tillgängliga

- Självständigt ansvara över lönekörningen a-ö

- Administration

Din Profil:

- Minst 2 -3 års erfarenhet som lönekonsult eller liknande

- Stark förmåga att samarbeta och kommunicera.

- Utbildning inom löner och/eller HR

- Erfarenhet av Visma

- Engagerad i att skapa en positiv arbetsmiljö och följa säkerhetsregler.

- Initiativtagande och villig att bidra till processförbättringar inom löner och HR.

- God administrativ förmåga och dokumentationskunnande.

Personliga egenskaper:

På Vägjobb i Sverige AB värdesätter vi starkt de personliga egenskaperna som varje individ bidrar med. För att trivas och blomstra som lön- och HR -ansvarig hos oss, är följande personliga egenskaper särskilt betydelsefulla:

Kommunikation: Du är en skicklig och öppen kommunikatör, vilket underlättar samarbete och bidrar till en klar och effektiv informationsöverföring.

Samarbete: Du trivs i samarbetsmiljöer och bidrar positivt till gruppens framgång. Din förmåga att samarbeta, dela kunskap och stödja dina kollegor skapar en atmosfär av ömsesidigt förtroende och gemensamt engagemang.

Glädje/Energi: Din positiva inställning och förmåga att sprida glädje på arbetsplatsen skapar en trivsam atmosfär som främjar arbetsglädje och samarbete.

Noggrannhet: I din roll som lön- och HR -ansvarig är din noggrannhet av största vikt.

Dessa personliga egenskaper är grundläggande för att skapa en arbetskultur där samarbete, positivitet och professionell utveckling blomstrar. På Vägjobb ser vi fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt team, där dessa egenskaper hjälper oss att nå våra gemensamma mål och fortsätta leverera framstående resultat.



Vi erbjuder:

-
Mångfald och inkludering: Vägjobb är stolta över vår mångfaldiga arbetsplats som välkomnar alla bakgrunder och perspektiv.

-
Spännande projekt: Du kommer att vara en del av en organisation med spännande och utmanande vägprojekt som formar framtidens infrastruktur.

-
Teamet: Vi är övertygade om att det bästa resultatet uppnås genom att ha det bästa teamet. Hos oss kommer du att vara en viktig spelare i detta.

-
Professionell utveckling: Vi stödjer din personliga och professionella tillväxt genom utbildningsmöjligheter och kontinuerlig kompetensutveckling.



Ta chansen att bli en del av Vägjobbs framgångssaga!



ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Örebro

Omfattning: Heltid

Ansök nu

HR Business Partner

Läs mer Feb 21
Have an appetite for more?

Är du en erfaren HR Business Partner som söker en ny spännande utmaning? Motiveras du av att driva HR-arbete på såväl strategisk som operativ nivå samt leda och delta i utvecklingsprojekt?

Då har du nu chansen att ta steget in i rollen som HR Business Partner på Lantmännen Unibake, en av världens ledande bagerikoncerner med varumärkena Bonjour, Hatting och Korvbrödsbagarn i portföljen. Vi letar efter en driven och engagerad kollega som, precis som vi, har Business in mind & People at Heart!

Det här kommer du att göra

Som HR Business Partner på Unibake Sverige har du en verksamhetsnära roll där du kommer arbeta brett med samtliga områden inom HR på såväl operativ som strategisk nivå. Ditt huvudsakliga uppdrag är att vara en affärspartner till våra chefer där du erbjuder kvalitativt HR-stöd i allt från arbetsrättsliga frågor, facklig samverkan, hälsa- och säkerhet, lön- och kompensation, performance- och talent management till ledar- och organisationsutveckling. Utöver detta kommer du att vara en aktiv medlem i ledningsgrupperna i de delar av organisationen som du ansvarar för, där du tillsammans med cheferna kommer att driva HR -relaterade initiativ och projekt.

I din roll får du möjlighet att leda initiativ och projekt som syftar till att förbättra våra processer samt proaktivt forma våra arbetssätt i linje med Unibakes HR-strategi, både självständigt och i samarbete med övriga HR- teamet. Du coachar, inspirerar och utmanar våra chefer för att främja en högpresterande och affärsdriven verksamhet med rätt kompetens och engagemang utifrån Unibakes värderingar och mål.

Tjänsten är baserad i Örebro och du rapporterar till HR Director för Unibake Sverige. Regelbundna resor förekommer även till våra bagerier i Huddinge och Mantorp samt kontor i Stockholm vid behov.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- +7 års arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst, där du självständigt drivit HR-processer och hanterat personal- och organisationsfrågor på olika nivåer.
- Erfarenhet från en operationell verksamhet med tyngd på kollektivanställda/blue-collar, med fördel från livsmedelsproducerande industri.
- Relevant universitetsutbildning inom HR eller närliggande område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Du är:

- Affärsorienterad med god förmåga att koppla verksamhetens valda strategier och prioriteringar till det dagliga arbetet.
- Trygg i att ta självständiga beslut och att vägleda andra inom ditt expertisområde.
- Flexibel och uppskattar en dynamisk miljö, samtidigt som du innehar en god förmåga att organisera och prioritera dina processer.
- En relationsskapare som trivs i en bred roll med många kontaktytor.

Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vi erbjuder dig

En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 7/3.

Urval kan komma att ske löpande. I din ansökan har du möjlighet att addera ditt CV eller LinkedIn-profil. Vi tar inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten, detta för en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras alkohol- och drogtest via vår leverantör för företagshälsovård samt en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Malin Johansson, malin.x.johansson@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen Unibake is a leading global bakery company within the Lantmännen Group. With expertise in bakery products for food service and retail, we serve consumers around the clock and across the world every day. The aim is to make bread and pastry a profitable business for our customers through tasty, high-quality products and innovative solutions and based on a sustainable mind-set and excellent food safety standards. Headquartered in Copenhagen, Denmark, Lantmännen Unibake operates modern bakeries around the world and has sales in more than 60 countries. The brand portfolio comprises a range of well-established B2B and BtC brands e.g. Schulstad Bakery Solutions, Schulstad, Bonjour, Vaasan, Pastridor and Hatting. Lantmännen Unibake has a turnover of EUR 1.1 billion and employs more than 6,000 people in 20+ countries. Appetite for more? Visit us at www.lantmannen-unibake.com

Ansök nu

HR-konsult till Oak Consulting

Läs mer Dec 11
HR-konsult till Oak Consulting
Det första fröet till dagens Oak såddes strax före starten 2014, året då vår starka affärsidé slog rot och som sedan blommade ut till den tillväxtresa vi gör idag.

Vill du påverka människors arbetsliv på riktigt? Vill du vara med och skapa rörelse i vardagen mot en bättre arbetsvärld? Oak Consultings vision är ”För ett bättre arbetsliv, i en bättre arbetsvärld” och det är något som du också vill bidra till. Vi är ett bolag med sunda värderingar där vi med engagemang och kundfokus visar vägen och bidrar till utveckling, oavsett om det handlar om kompetensförsörjning, ekonomi, HR eller organisationsutveckling.

Oak Consulting växer och vi utökar nu vårt team inom HR. Vi letar efter en flexibel relationsbyggare som brinner för mötet med människor och som älskar att göra kunder extra nöjda!

Om rollen
I rollen som HR-konsult kommer du få ett roligt, utmanande och varierande arbete. Den primära uppgiften är att hjälpa våra kunder med såväl operativt som strategisk rådgivning och HR-arbete. Rollen innebär att du blir kontaktperson för dina specifika kunder där du stöttar dem inom allt från kompetensförsörjningsfrågor, arbetsrättsliga ärenden, fackliga förhandlingar, omorganisationer mm mm. Allt utgår från kundens behov! Våra kunder finns i hela Mellansverige vilket innebär att du måste vara öppen för lite resor.

Du ingår i ett team av ungefär 10 kollegor och där vi samarbetar för att leverera det kunden önskar och behöver men också för att stötta och hjälpa varandra. Vårt team växer vilket innebär att du som konsult också får möjligheten att påverka och bidra i företagets tillväxtresa.

Låter det intressant? Då undrar vi om du vill:
· Jobba med långsiktiga kundrelationer och hjälpa organisationer att utvecklas

· Göra affärer med en mängd spännande företag och kunder

· Ha kul tillsammans med ett gäng erfarna och ambitiösa konsulter som går till jobbet varje dag med inställningen att skapa ett bättre arbetsliv i en bättre arbetsvärld. Det är vad vi faktiskt gör, varje dag.

· Du kommer få vara med och driva processer från start till mål och samtidigt erbjudas möjligheten att påverka och bidra i företagets tillväxtresa. I rollen ingår det att hjälpa våra kunder med rådgivning och strategiskt HR-arbete.

Personliga egenskaper
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som konsult är det ett måste att kunna vara flexibel då du jobbar med flera parallella projekt. Du måste snabbt kunna ställa om till olika kunder och olika sakområden – utan att ge avkall på kvalité. Att det händer saker ser du som kul och utmanande då varierande arbetsuppgifter är din vardag. Vidare har du mycket god samarbetsförmåga, har lätt att skapa relationer och bygga förtroende. Du har god kommunikativ förmåga och kan förklara på ett tydligt, pedagogiskt och förtroendeingivande sätt. Vi går mycket på personliga egenskaper och med rätt inställning, nyfikenhet och ett driv kommer man långt!

 

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, universitetsexamen är meriterande samt att du har några års erfarenhet av brett HR-arbete. Har du också kompetens och erfarenhet inom något specifikt specialistområde inom HR som exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö, kompetensförsörjningsfrågor eller coachning av ledare med mera är det mycket meriterande i denna roll.

 

Ansökan och information
Känner du igen dig i det vi söker? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Marie Malmberg på tel. 070 913 65 96. Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in!

Sista ansökningsdag är den 21 januari.

Ansök nu

HR-utvecklare

Läs mer Nov 23
Avdelning Verksamhetsstöd har som huvudmål att utveckla organisationen och skapa effektiva och lättillgängliga stödsystem. Vi stödjer organisationens arbete vad gäller säkerhet, kommunikation, HR, ekonomi, juridik och i andra strategiskt övergripande frågor.



Vi söker nu en ny medarbetare till HR-enheten!

Som en del av Avdelningen Verksamhetsstöd återfinns HR-enheten.

Enhetens uppdrag är att driva, implementera och ge ett proaktivt, operativt samt strategiskt stöd i HR-processer såsom kompetensförsörjning, lönebildning och arbetsmiljö. HR-enheten är också ett stöd i det partsgemensamma arbetet och bistår i samverkan och förhandlingar med fackliga
organisationer samt samordnar arbetet med chefs- och ledarutveckling. Som HR-utvecklare ingår du ett i team om fyra medarbetare som leds av en HR-chef. 

Hos oss på Länsstyrelsen i Örebro län får du både bredden i HR-frågorna och en närhet i organisationen med korta beslutsvägar. Du kommer att ha ett nära samarbete med chefer på olika nivåer i organisationen. 

Arbetsbeskrivning
Som HR-utvecklare kommer du få en kvalificerad generalistroll där du tillsammans med dina kollegor stödjer verksamhetens chefer i alla typer av HR-relaterade frågor och bidrar både på strategisk och operativ nivå. Ditt fokus kommer i huvudsak vara lokalt arbete vid myndigheten men uppdraget kan även innebära att delta i olika nationella utvecklingssamarbeten tillsammans med andra Länsstyrelser.

En viktig del av uppdraget som HR-utvecklare är att kontinuerligt ge kvalificerat och konsultativt stöd till myndighetens chefer och i frågor som rör hela HR-området. Det innebär bland annat att stödja chefer i rekryterings- och anställningsprocessen, arbetsmiljöfrågor, lönebildning, arbetsrätt, organisationsfrågor och samverkan. Vidare ingår i uppdraget att delta i och genomföra utvecklingsinsatser som syftar till att förbättra olika delar av myndighetens HR-processer, detta kommer ske såväl på egen hand som tillsammans med kollegor inom HR-funktionen. Även allmänna administrativa arbetsuppgifter förekommer.

Några för myndigheten prioriterade områden är: strategisk kompetensförsörjning, arbetsmiljö samt chefs- och ledarutveckling. Beroende på din erfarenhet och kompetens kommer inriktning mot något arbetsområde bli aktuellt i kombination med det generella HR-arbetet i form av ett kontaktmannaskap gentemot ett antal chefer.

Arbetet ställer stora krav på förmågan att samverka med myndighetens olika verksamheter. Att planera och genomföra olika informations-, förankrings- och utbildningsinsatser inom HR-området ingår i arbetsuppgifterna vilket ställer krav på förmågan att skapa förståelse och förtroende.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som HR-utvecklare hos oss ska du ha en universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot HR eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Utbildningen ska ha kompletterats med en flerårig erfarenhet av operativt samt strategiskt HR-arbete. Vidare ska du ha erfarenhet av förhandlings- och samverkansarbete. Du ska känna dig trygg i och ha erfarenhet av att driva och samordna HR-processer, utveckla och implementera policys, riktlinjer samt rutiner inom HR-området. Du ska samtidigt ha erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar och workshops.

Vi ser det som meriterande om du har fördjupad utbildning inom statlig arbetsrätt samt erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete inom statlig myndighet.



Utöver den formella kompetens som krävs för uppdraget behöver du som person ha ett självständigt, strukturerat arbetssätt samt god förmåga till analytiskt tänkande. Du har god förmåga att se helhet, sammanhang och se saker ur olika perspektiv. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga samt förmåga att föra ut budskap. Vidare är det viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift samt hanterar digitala verktyg och de vanligaste Officeprogrammen utan problem. Arbetet som HR-utvecklare utgår i stora delar från ett samarbete, det krävs därför att du är samarbetsorienterad och har lätt för att skapa goda, konstruktiva relationer. I din roll förväntar vi oss att du har förmåga att se och lyssna in behov samt agera med ett professionellt förhållningssätt och hög integritet. Då HR-enheten utgår från ett verksamhetsbehov är det viktigt med förmågan att snabbt kunna ställa om i de fall förutsättningar förändras. 

Det är viktigt att du arbetar enligt och utgår från vår vision och den statliga värdegrunden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden.

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning. Anställningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Med anställning kan följa skyldighet att krigsplaceras.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast torsdagen den 14 december 2023.

Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande.



Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”.



Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Bonnier News AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Bonnier News AB .

Kundservicemedarbetare på deltid till Örebro

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 18
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu behöver vi stärka upp vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Vi söker dig som vill jobba extra, kanske vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare.

Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Om tjänsten
Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag.

Vi söker dig som har:

- avslutad gymnasial utbildning
- erfarenhet från kundservice och/eller försäljning
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- god IT-kunskap och systemvana

Vem är du?
På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.

Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar.

Vad vi erbjuder
Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår.

Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal.

Övrig information
Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro.

Tjänsten är en timanställning där arbete sker minst varannan helg samt vissa vardagar och kvällar vid behov.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Deskredaktör till Nerikes Allehanda

Redaktör
Läs mer Feb 16
Till Nerikes Allehandas redaktion i Örebro söker vi nu en deskredaktör.
NA är en av Sveriges största lokaltidningar och är nyhetsledande i Örebro län. Varje dag når NA 133 000 olika läsare. NA och redaktionen har på senare år utsetts både till Årets Dagstidning och Årets redaktion. Redaktionen jobbar i framkant när det gäller såväl breaking news som granskningar.

Du jobbar med att uppdatera NA:s sajt med det senaste från polis och räddningstjänst samt andra händelsenyheter. I rollen ingår också att sköta vår sajt samt att jobb med våra sociala medier. Vi ser också att du är bra på att hitta egna nyheter i det snabba flödet och att jobba över avdelningsgränserna på redaktionen för bästa resultat till våra läsare.

Om rollen
Du jobbar med att uppdatera NA:s sajt med det senaste från polis och räddningstjänst samt andra händelsenyheter. I rollen ingår också att sköta vår sajt samt att jobba med våra sociala medier. Vi jobbar även med livesändningar i tv-format, där desken nyhetsleder sändningarna. Vi ser också att du är bra på att hitta egna nyheter i det snabba flödet och att jobba över avdelningsgränserna på redaktionen för bästa resultat till våra läsare.

Vem vi söker
Vi söker dig som är strukturerad, har goda journalistiska kunskaper och är publicistiskt duktig. Du ska ha en god förståelse för digitala publiceringar och vara van vid att arbeta med sociala medier.

Kvalifikationer.

-
Journalistisk utbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig

-
God förmåga att hantera digitala publiceringar

-
God förmåga att hantera sociala medier

-
Intresse för data och statistik och förmåga att agera på, till exempel, trafiksiffror

-
Agera omdömesgillt och situationsanpassat i kontakt med läsare och intervjupersoner


Övrig information
Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Din ansökan ska innehålla personligt brev och cv. Vi vill ha din ansökan senast 3 mars.

Varmt välkommen med din ansökan.

Frågor om tjänsten

Redaktionschef: Mikael Muhr, mikael.muhr@na.se

Facklig företrädare: Katarina Hanslep , katarina.hanslep@na.se


Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.

Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.

Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare på heltid till Örebro

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 28
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu behöver vi stärka upp vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare.

Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Om tjänsten
Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag.

Vi söker dig som har

-
avslutad gymnasial utbildning

-
erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.

-
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

-
god IT-kunskap och systemvana.


Det är meriterande om du har

- arbetat med telefon som främsta arbetsredskap inom kundtjänst eller liknande yrke.

Vem är du?
På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.

Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar.

Vad vi erbjuder

Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår.

Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal.

Övrig information
Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro.

Tjänsten är på heltid. Fast månadslön utgår. Visst helgarbete kan förekomma. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare på heltid till Örebro - Vikariat

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 27
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu behöver vi stärka upp vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare.

Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Om tjänsten
Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag.

Vi söker dig som har

-
avslutad gymnasial utbildning

-
erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.

-
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

-
god IT-kunskap och systemvana.


Det är meriterande om du har

- arbetat med telefon som främsta arbetsredskap inom kundtjänst eller liknande yrke.

Vem är du?
På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.

Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar.

Vad vi erbjuder

Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår.

Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal.

Övrig information
Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro.

Tjänsten är på heltid. Fast månadslön utgår. Det är ett vikariat på 12 månader med chans till förlängning.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare på heltid till Örebro - Vikariat

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 12
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu behöver vi stärka upp vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare.

Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Om tjänsten
Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag.

Vi söker dig som har

-
avslutad gymnasial utbildning

-
erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.

-
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

-
god IT-kunskap och systemvana.


Det är meriterande om du har

- arbetat med telefon som främsta arbetsredskap inom kundtjänst eller liknande yrke.

Vem är du?
På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.

Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar.

Vad vi erbjuder

Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår.

Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal.

Övrig information
Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro.

Tjänsten är på heltid. Fast månadslön utgår. Det är ett vikariat på 12 månader med chans till förlängning.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare på heltid till Örebro

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 28
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu behöver vi stärka upp vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare.

Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Om tjänsten
Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag.

Vi söker dig som har

-
avslutad gymnasial utbildning

-
erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.

-
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

-
god IT-kunskap och systemvana.


Det är meriterande om du har

- arbetat med telefon som främsta arbetsredskap inom kundtjänst eller liknande yrke.

Vem är du?
På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.

Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar.

Vad vi erbjuder

Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår.

Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal.

Övrig information
Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro.

Tjänsten är på heltid. Fast månadslön utgår. Visst helgarbete kan förekomma. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu