Örebro: Kundtjänstmedarbetare till Elon Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare till Elon Group i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-25 // Varaktighet: Heltid

Trivs du i en serviceinriktad roll med varierande arbetsuppgifter och nära kundkontakt? Vi söker nu kundtjänstmedarbetare som kommer att tillhöra Elons sammansvetsade kundtjänstteam som jobbar med att leverera högklassig service till sina kunder. Teamet hos Elon värdesätter att ha roligt på jobbet samtidigt som de hjälper privatkunder över hela Sverige. Nu väntar de på att välkomna dig, som trivs i en administrativ roll i kombination med frekvent kundkontakt via telefon, chatt och e-post, till teamet! Är detta tjänsten för dig? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elon Groups kundtjänstteam fortsätter att växa, därför söker vi för Elons räkning ytterligare kundtjänstmedarbetare inom e-handel. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Elon. Uppdraget sträcker sig inledningsvis 6 månader, under förutsättning att båda parter är nöjda med samarbetet finns det goda chanser till fortsatt samarbete. I rollen har du dagligen direktkontakt med företagets kunder och medlemmar och du hanterar dina ärenden med en känsla för service och effektivitet. Du ingår i ett team som sitter i ett öppet kontorslandskap i en större grupp om 20 personer.

Elon Group är ett ledande företag med fokus på vitvaror. I koncernen finns butikskedjan Elon med cirka 350 butiker över hela Sverige. Här får du chansen att arbeta på Elon Groups huvudkontor som ligger i Örebro!

Du erbjuds


* Värdefull erfarenhet från Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror
* Möjligheten att få arbeta på Elons huvudkontor som ligger i Örebro
* Möjligheten att få bli en del av ett team som har kul på jobbet & gör sina kunder nöjda


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Elons kundtjänstteam hanterar sina kunders ärenden genom telefon, mail och chatt! Din främsta uppgift kommer vara att hantera inkommande ärenden på ett effektivt och kundfokuserat sätt.

Du kommer till exempel att


* Hantera inkommande ärenden till Elons kundtjänst
* Ge support till Elons medlemmar och kunder via e-post, ärendehanteringssystem och telefon
* Arbeta med orderläggning, justering av befintliga ordrar, uppdateringar, annulleringar mm.
* Hantera övrigt förekommande supportfrågor så som information vid förseningar, leveransuppdateringar, leveransbokningar och enklare produktfrågor


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett intresse för att arbeta inom kundtjänst, och för Elon som företag!
- Har tidigare erfarenhet från i första hand kundtjänst och/eller teknisk support
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Besitter goda kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi söker dig som är:


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Strukturerad


Övrig information:


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda mellan 8-16.30
* Placering: Örebro, Marieberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. De har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sin lokala marknad och kunder. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns de tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där deras kunder finns. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare – vid behov!

Läs mer Jan 26
Vi söker medarbetare som är i början av sina studier och vill jobba extra under terminer och lov samt bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som medarbetare på kundservice ingår du i ett outsourcat kundserviceteam med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail. Du för en löpande dialog med kunderna och hanterar ärenden kopplade till deras order, leverans, lagersaldo, betalningar, reklamationer, kundprogram och massa annat. Kommunikationen med kunder sker via telefon, chatt, mejl och sociala medier.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande

- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Utbildad i kundkommunikation

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll. Det är viktigt att du har rätt inställning, vilja och engagemang. Vi söker dig med personlig mognad, social förmåga och en positiv livssyn.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser på massage, gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med mätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuder vi på fredags-frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (varierande omfattning/efter behov) och vi följer kollektivavtal.

Start

Enligt överenskommelse. Urval sker löpande.

Placering

Vårt kontor ligger centralt beläget i Örebro på Fabriksgatan 24.

Arbetstider

Varierande arbetstider. Kundservice bemannas vardagar (08-21), lördagar (10-18) och söndagar (11-18).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se

Ansök nu

Dansktalande kundservicemedarbetare - eCom Controltower

Läs mer Jan 24
Sonat har förmånen att bidra med vår kompetens i ett företag som har ambitionen att skapa minnesvärda upplevelser i världsklass. Om du vill arbeta med kundservice inom mode, skönhet, och design i ett härligt team är det här jobbet för dig!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på danska, svenska och engelska

- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice

- Erfarenhet av kundservice

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Tillsvidare (100 %) med tillämpning av 6 månaders provanställning

Start

Omgående

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Varierande arbetstider. Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar (18-22).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se .

Ansök nu

Finsktalande kundservicemedarbetare - Varierande omfattning

Läs mer Jan 23
Sonat har förmånen att bidra med vår kompetens i ett företag som har ambitionen att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med kundservice och hjälpa människor med att förverkliga sina projektdrömmar är det här jobbet för dig!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på finska, svenska och engelska

- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice

- Erfarenhet av kundservice

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Särskild visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden mars till augusti.

Start

Från den 13 februari eller enligt överenskommelse men som senast 17 april. Urval sker löpande!

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-17).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare - Varierande omfattning

Läs mer Jan 23
Sonat har förmånen att bidra med vår kompetens i ett företag som har ambitionen att bli världens bästa byggvaruhandel. Om du vill arbeta med kundservice och hjälpa människor med att förverkliga sina projektdrömmar är det här jobbet för dig!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på svenska och engelska

- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice

- Erfarenhet av kundservice

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Särskild visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden mars till augusti.

Start

Från den 13 februari eller enligt överenskommelse men som senast 17 april. Urval sker löpande!

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-17).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Säljande lånehandläggare på deltid i centrala Örebro

Läs mer Jan 10
Vill du utvecklas som säljare och samtidigt hjälpa människor med deras ekonomi?
Beskrivning
Reducero jämför räntor och förmedlar lån till privatpersoner via telefon och vår hemsida. Vi är över 50 anställda på två kontor som varje dag hjälper kunder att förbättra sin privatekonomi.

Som lånehandläggare är du ansvarig för den första kundkontakten. Du hjälper kunden att skapa en ansökan över telefon och bokar in kunden för ett möte med en rådgivare. I samtalet kommer du att behöva kunskap om och sätta dig in i kundens ekonomiska situation.

Hur mycket kan jag tjäna?
Provisionen är obegränsad och baseras på antalet utbetalda lån du förmedlar. Med andra ord är det fullt möjligt att tjäna en "heltidslön" trots att du bara arbetar 12 timmar i veckan.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för försäljning och har ett intresse för ekonomi. Du är en tävlingsmänniska som drivs av att uppnå mål. För att lyckas i arbetet behöver du vara ihärdig och kreativ. Det är viktigt att du pratar bra svenska och på ett enkelt sätt kan förklara för kunden hur en ansökan går till.

Då detta är en deltidstjänst med kvällstider ser vi gärna att du studerar eller har någon annan sysselsättning på dagarna.

Vad vi erbjuder dig

- Utbildningar inom låneförmedling, bank och finans samt säljteknik som du kan ta med dig inom hela din karriär.

- En enorm möjlighet att klättra på karriärstrappan och därmed växa med företaget.

- En stark gemenskap och en stark lagande som är svår att hitta någon annanstans.

- Trygg inkomst med garantilön + förmånlig provisionsmodell där du själv påverkar din lön.

- Tävlingar, aktiviteter, AW:s m.m.

- Centralt beläget kontor i Örebro.

Om Reducero
Reducero jämför lån och hjälper privatpersoner att spara pengar och förbättra sin privatekonomi. Vi har idag över 90 anställda på två kontor, och växer fortfarande i rasande takt, framför allt tack vare alla våra drivna säljare!

Arbetstid
Flexibla arbetstider - möjlighet att arbeta 15-19 mån-tors eller mer.

Ersättning
Garantilön och provision.

Tillträde
Löpande.

Frågor
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Simone på Simone.Jakobssen@reducero.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

C++-utvecklare med kunskap i Ada och Carmenta sökes!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 1
Nytt
På vår önskelista står det kunskap i Ada-programmering och Carmenta, kan du uppfylla vår önskan? Vi hoppas det och i så fall har du chans att bli en medarbetare hos vår kund inom försvarsindustrin. Skicka in en ansökan idag så tar vi reda på det, vi ser fram emot din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund inom försvarsindustrin i Karlskoga söker vi nu en C++-utvecklare som önskvärt har kunskap i Ada-programmering och Carmenta. Detta är en arbetsgivare som gör skillnad för samhället och vem vill inte vara med och bidra till det?!

#

Du erbjuds


* En arbetsplats där fokus kommer att ligga på din utveckling och trivsel
* Chans till tillsvidareanställning och fast månadslön via oss på Academic Work


Du kommer att arbeta som konsult via oss på Academic Work och sedan finns goda chanser till överrekrytering till kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT
- Har erfarenhet av C, C++
- Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
- Innehar ett svenskt medborgarskap och kan genomgå en säkerhetsprövning

Meriterande om du har:


* Erfarenhet av programspråket Ada
* Erfarenhet av kartgenereringsprogrammet Carmenta


Som person är du:


* Självgående
* Problemlösande
* Kvalitetsmedveten


Övrig information


* Start: enligt ö.k.
* Omfattning: heltid
* Placering: Karlskoga
* Övrigt: möjlighet till en tillsvidareanställning via oss på Academic Work och en fast månadslön
* Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer behöva genomgå en säkerhetsprövningsintervju


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till kund inom försvarsindustrin sökes!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 26
Vi söker dig som har något års erfarenhet av en roll som mjukvaruutvecklare och vill få in foten i försvarsindustrin. Nu har du chansen att fortsätta din karriär på en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Arboga söker vi nu efter en mjukvaruutvecklare. Vår kund är verksam inom försvarsindustrin och erbjuder en utmanande och spännande vardag, där du som anställd erbjuds en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter.

Som mjukvaruutvecklare arbetar du med utveckling, integration och verifiering av mjukvarubaserade IP-nätverkselement som används i integrerade kommunikationslösningar. Arbetet bedrivs främst i forsknings- och utvecklingsprojekt där behov och krav inte alltid är tydliga och därför måste du vara självgående i ditt arbetssätt.

#

Du erbjuds


* En arbetsplats där fokus kommer att ligga på din utveckling och trivsel
* Chans till tillsvidareanställning och fast månadslön via oss på Academic Work


Du kommer att arbeta som konsult via oss på Academic Work och sedan finns goda chanser till överrekrytering till kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Exempel på arbetsuppgifter:


* Mjukvaruutveckling
* Kravanalys
* Verifiering av mjukvara på funktions- och systemnivå


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT
- Har något års erfarenhet av antingen Python, Java, C, C++ samt Linux och Yocto
- Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
- Innehar ett svenskt medborgarskap och kan genomgå en säkerhetsprövning

Meriterande om du har:


* Erfarenhet från Software Defined Networking


Som person är du:


* Självgående
* Problemlösande
* Kvalitetsmedveten


Övrig information


* Start: enligt överenskommelse
* Omfattning: heltid
* Placering: Arboga
* Övrigt: möjlighet till en tillsvidareanställning via oss på Academic Work och en fast månadslön
* Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer behöva genomgå en säkerhetsprövningsintervju
* Om du uppfyller de grundläggande kraven för tjänsten innefattar det första steget av rekryteringsprocessen tester omfattande din personlighet och logiska förmåga. Dessa tester skickas till dig efter att du ansökt tjänsten och vi ser att du uppfyller tjänstens krav.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

CNC-operatör till Hagaberg Mekaniska!

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Jan 28
Har du ett intresse för tillverkning och drivs av variation och tempo i ditt arbete? Vi söker nu en riktig stjärna med stort engagemang som är redo för en ny utmaning i en roll med mycket eget ansvar. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Hagaberg Group utvecklar, tillverkar och marknadsfo?r gaffelspridaraggregat och relaterade systemlo?sningar fo?r materialhantering. Tillverkningen består av enstyckstillverkning eller korta serier vilket bidrar till variation i produktionen.

Totalt på företaget arbetar ca 35 medarbetare varav 20 av dessa arbetar i produktionen. Produktionen är indelad i tre avdelningar, svetsning, bearbetning och färdigsställning. Du som kliver in i rollen kommer att arbeta på avdelningen bearbetning och ansvara för verksamhetens bäddfräs. På avdelningen har du två till nära kollegor. Tjänsten passar dig som trivs med variation, frihet under ansvar och som gillar att arbeta i ett ho?gt tempo.

Du erbjuds


* Del i ett familjärt bolag med korta beslutsvägar
* Ett sja?lvsta?ndigt och omva?xlande arbete med bra sto?d fra?n dina kunniga kollegor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Rollens huvudsakliga fokus är ett helhetsansvar för verksamhetens bäddfräs där du ansvarar för produktionsflödet från början till slut. Detta inkluderar att programera maskinen utifrån ritningar, plocka i och ur maskinen samt arbeta med kontrollmätning. Utöver detta är du även med och ansvarar fo?r planering av arbetet, rapportering samt o?versyn och underha?ll pa? maskiner.

Det kan a?ven fo?rekomma arbete i andra CNC-maskiner samt bearbetning av a?mnen i andra maskiner pa? avdelningen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har läst industriprogram, CNC-utbildning eller annat tekniskt inriktat program som vår kund anser relevant för rollen
- Besitter ett stort tekniskt intresse och kan motivera för detta
- Kan göra dig väl förstådd på svenska i tal och skrift

Det är meriterande för rollen om du:


* Har tidigare erfarenhet av CNC-yrket och/eller bearbetning
* Har erfarenhet eller kunskap av ritningsläsning


Vi söker dig som är


* Strukturerad
* Självgående
* Kvalitetsmedveten


Övrig information


* Start: Omgående enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, ständig dag mån-tor 06:45-16:00 samt fre 06:45-13:00.
* Placering: Askersund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Hagaberg Mekaniska och deras verksamhet här.

Ansök nu

Teknisk rådgivare inom IT/ Kundansvarig till Ricoh IT Partner

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 27
Skulle du kalla dig erfaren inom nätverk och infrastruktur? Har du jobbat kund nära och samtidigt haft ett coachande ledarskap för medarbetare? Vi söker en person som kan komma in och driva ett förändringsarbete ute hos Ricoh IT partners kunder. Det här är jobbet för dig som vill ha hela paketet, fantastiska medarbetare, härliga kunder samt ett arbete där ingen dag är den andra lik. Missa inte chansen, sök idag!

OM TJÄNSTEN
I rollen som kundansvarig IT-konsult på Ricoh kommer du att jobba klientnära med att ta hand om IT-miljön ute hos kunder. Arbetet handlar till stor del om att agera rådgivande och stöttande samt att optimera kundens användning och upplevelse av IT-tjänster. Du har den huvudsakliga kontakten med de kunder som du är ansvarig för och jobbar med systemförvaltning, säkerhet, konfiguration och kundanpassningar ute hos kunden.

ARBETSUPPGIFTER
- Genomföra behovsanalyser, utvecklingsarbeten samt att ge förslag på förändringar av IT-miljön.
- Förbereda och leverera produkter till kunden samt installera, koppla upp och migrera in klienter.
- Hjälpa kunden att utveckla IT-system, att nyttja systemen smartare samt instruera och utbilda kundens personal inom olika program och IT-system vid behov.

Kunderna finns huvudsakligen inom Örebro län, men resor kan även förekomma till andra orter. Arbete sker såväl ute hos kund som på Ricohs huvudkontor på Aspholmen i Örebro. Du kommer att bli en del av ett kompetent team av IT-konsulter som gärna delar med sig av sin kunskap.

VI SÖKER DIG SOM
- Har någon form av IT-utbildning
- 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande jobb
- Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Har B-körkort

Du gillar att jobba med IT-miljön ute hos kunder. Vi ser gärna att du har generalistkompetens inom IT-området samt kompetens inom ett eller flera av följande områden:


* Microsoft 365 suite & cloud security services
* Kommunikationstjänster (SharePoint Online och Teams)
* Active Directory
* Nätverkstjänster
* Virtualisering, Storage och Backup (VMware vSphere, Veeam)


För att passa in hos Ricoh It Partner bör du vara:


* Relationsskapande
* Problemlösande
* Kommunikativ
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Enligt Överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ricoh IT-Partner

Ansök nu

Vill du vara med och tillverka världens bästa anläggningsmaskiner?

Produktionstekniker, maskin/verkstad
Läs mer Jan 26
Vi söker en produktionstekniker till Volvo Construction Equipment. Är du utbildad civil- eller högskoleingenjör och är du nyfiken och innovativ som person? Då är detta tjänsten för dig. Vi på Academic Work erbjuder i samband med tjänsten kompletterande utbildningar. Det kommer göra att du besitter rätt erfarenhet och kompetens för att bemästra tjänsten som produktionstekniker hos Volvo CE.

OM TJÄNSTEN
Med säkerhet först, kul på jobbet och personbästa varje dag som ledstjärnor tillverkar Volvo Construction Equipment hytter och tankar till hjullastare, dumprar, grävmaskiner och jordvältar. Volvos huvudfabrik för tillverkning av hytter och bränsle- och hydraultankar ligger i Hallsberg och det är där du kommer arbeta. Produkterna som tillverkas används världen runt för att bygga framtiden. Volvo och branschen de verkar inom står inför spännande tider och de ser fram emot att få lära känna nya kollegor – det vore kul om Du vill vara med på deras resa framåt, så läs vidare!

Vi söker en produktionstekniker till Volvos monteringsgrupp inom hytter. Du kommer att ingå i en grupp som har ansvaret från att bereda in och produktionssätta nya och ändrade produkter till att supportera den dagliga driften. I denna roll som produktionstekniker kommer du att ha supportansvaret ut mot monteringens förmonteringsstationer. Det innebär att supportera avdelningen med produktionsteknisk kunskap för att avdelningen skall nå sina uppsatta mål.



Du erbjuds


* En arbetsplats där du kan utvecklas, både inom din kompetens och i din karriär.
* Kompetensutveckling, bland annat i form av kompletterande utbildningar uträttade genom oss på Academic Work.
* Löpande coachning under uppdragstiden av oss på Academic Work.


Du kommer att börja som konsult via oss på Academic Work och sedan finns det stor chans till överrekrytering till Volvo Construction Equipment. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta med tidsstudier
- Kalkylera monteringstider
- Planera för att ta emot konstruktionsförändringar
- Förbättra monteringen med avseende på effektivisering av processer, ergonomi samt ytoptimering

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen med maskininriktning
- Har kunskap i CAD från din utbildning
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i kontakt med kunder, kollegor och i dokumentation
- Har kunskap i SAP

Vi ser gärna att du är bekant med begreppet Industri 4.0 och hur det kommer hjälpa Volvo att fortsätta stärka deras konkurrenskraft framöver. I din ansökan vill vi att ditt intresse för tjänsten ska framgå och vi lägga stor vikt vid din motivering och ditt engagemang för tjänsten.



Som person är du:


* Resultatinriktad
* Innovativ
* Kommunikativ
* Samarbetsinriktad


För att lyckas i denna tjänst har du lätt för att samarbeta och samverka med din omgivning för att nå mål- och resultat, och förmedla kunskap till övriga inom organisationen. Du kommunicerar på ett öppet och ansvarfullt sätt samt att du kan arbeta självständigt.

Övrig information


* Start: enligt överenskommelse
* Omfattning: heltid
* Placering: Hallsberg, 10 minuters gång från tågstationen.
* Denna tjänst kräver en bakgrundskontroll så vi ber dig att redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via Polisen. Kuvertet får ej öppnas innan Academic Work ber om det.
* Om du uppfyller de grundläggande kraven för tjänsten innefattar det första steget av rekryteringsprocessen tester omfattande din personlighet och logiska förmåga. Dessa tester skickas till dig efter att du ansökt tjänsten och vi ser att du uppfyller tjänstens krav.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu