Örebro: Polisregion Bergslagen söker dig som studerar kriminologi eller systemveten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Polisregion Bergslagen söker dig som studerar kriminologi eller systemveten i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Vi söker dig som studerar kriminologi eller systemvetenskap. Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Bergslagen inkluderar Polisområdena Örebro, Värmland, Dalarna samt regionala enheter och ett regionkansli. Huvudorten är Örebro. Regionen har av cirka 2200 medarbetare.

Vid den Regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa it-brott, bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Utredningsenheten i Polisregion Bergslagen söker dig som har intresse och fallenhet att stödja verksamheten med olika uppdrag inom utredning.

Isöb-gruppen har ett utredningsuppdrag som omfattar internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn. Isöb-gruppen ansvarar för identifiering av brottsoffer i samband med internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn, samt hela utredningsprocessen såsom förhör, ip-spårningar och andra utredningsuppdrag.

It-forensikens arbetsuppgifter är bl.a. att biträda utredningsverksamheten med säkring, bearbetning och presentation av digital bevisning. Funktionen innebär att arbeta med undersökningar av datorer, mobiltelefoner och andra digitala lagringsmedia exempelvis navigationsutrustning i bilar, övervakningsutrustning mm.

Bedrägerisektionen arbetar för att minska brottsvinster från bedrägerier i samhället. Här utreds bland annat kortbedrägerier, bidragsbrott och annonsbedrägerier.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att stötta verksamheten med diverse arbetsuppgifter inom utredning. Exempel på arbetsuppgifter är beredande utredningsåtgärder, hålla förhör, genomföra anmälningsupptagning, hantering och dokumentation av beslag, beställning av forensiska undersökningar samt övriga administrativa förekommande arbetsuppgifter.

Arbetet kan även innebära att du kommer i kontakt med komplexa ärenden och även utredningsmaterial som kan upplevas både som stötande samt obehagligt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

•studerar Kriminologprogrammet eller Systemvetenskapligt program
• har god datorvana och lätt för att lära dig nya it-system
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• arbetslivserfarenhet
•erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Polismyndigheten
• erfarenhet av utredningsarbete annat än hos Polismyndigheten
• erfarenhet av att bemöta människor i utsatta situationer


Vi tror att du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till dina kollegor. Du är flexibel, ansvarstagande, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Vidare behöver du vara trygg, inneha stor integritet och ha ett högt säkerhetstänkande. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro, Falun, Borlänge eller Karlstad
Anställningsform: Sommarjobb, visstid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Vänligen säkerställ att det tydligt framgår hur du uppfyller de uppställda kraven samt hur du eventuellt uppfyller meriterna.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att mejlar dina kontaktuppgifter till ansvarig chef. Vill du komplettera din ansökan gäller samma sak.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

FoUU-administratör, Ortopedi och handkirurgi

Läs mer Jan 31
Nytt
Verksamhetsområde ortopedi och handkirurgi i Region Örebro län befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu Forsknings-, utbildnings- och utvecklingsadministratör för tillsvidareanställning.
Verksamhetsområde ortopedi och handkirurgi är en länsverksamhet som bedriver verksamhet på Region Örebro läns tre sjukhus: Universitetssjukhuset Örebro, Lindesbergs lasarett samt Karlskoga lasarett.
Vi erbjuder en arbetsplats med många olika typer av samarbeten varför flexibilitet, förmåga att se förbättringsmöjligheter samt erfarenhet av administration efterfrågas. Inom FoUU-sektionen ryms framförallt forskning, forskarutbildning, läkarutbildning, utbildning av ST- och AT-läkare, utbildnings- och kvalitetsprojekt samt anordnande av nationella kurser och utbildningsdagar vilket innebär ett nära samarbete med universitetet, andra regioner och företag. Den administrativa enheten ger stöd till alla delar av sektionen i nära samarbete med professorn inom ortopedi, verksamhetschefen samt FoUU-chefen.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


FoUU-administratör, Ortopedi och handkirurgi

Arbetsuppgifter

Arbetet som forsknings-, utbildnings- och utvecklingsadministratör är ett servicinriktat och självständigt adminstrativt arbete som innebär samverkan, planering, synliggörande av forskning inom sektionen och skapa förutsättningar för FoUU-sektionen att växa. Tjänsten innebär att vara delaktig i helheten och kontinuerligt utveckla forsknings- och utbildningsadministrativa rutiner och arbetssätt. Uppdraget innebär mycket varierade arbetsuppgifter i stort och smått.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen och erfarenhet av självständigt administrativt arbete. Kunskap inom hälso- och sjukvårdens organisation, forskning samt universitetsorganisationen är önskvärt. Att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska är ett krav. Då arbetet delvis är baserat på administrativa system är det viktigt med IT-kompetens.
Arbetet ställer krav på ett flexibelt arbetssätt, förmåga att planera arbetet självständigt och utföra arbetsuppgifterna organiserat och strukturerat. Hög effektivitet och professionell service är viktigt liksom ett trevligt och förtroendegivande sätt att hantera olika personer när du hjälper dem att lösa deras olika problemställningar. Prioriteringsförmåga och en positiv inställning är en förutsättning.
Arbetet utgår från verksamhetens behov vilket innebär stor variation såväl som rutinarbete. FoUU-sektionen är i ständig utveckling vilket gör att du behöver tilltalas av förändringar. Personliga kvalifikationer och personlig lämplighet är mycket viktigt liksom social kompetens, samarbetsförmåga, servicevilja och förmåga att skapa goda relationer.

Ansökan

Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningsperioden.
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ansök nu

Utredare Civil beredskap

Läs mer Jan 24
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Transportstyrelsen är en beredskapsmyndighet vars verksamhet är viktig för att Sveriges transporter ska fungera i vardag, kris och krig. Transportstyrelsen ingår i beredskapssektor transporter, vilket är en av 10 beredskapssektorer i strukturen för Sveriges civila försvar.

Tjänsten som utredare inom civil beredskap är placerad vid generaldirektörens ledningskansli. Ledningskansliet ansvarar för ledning och samordning av myndighetens säkerhets- och beredskapsarbete. Som Utredare inom civil beredskap kommer du tillsammans med två erfarna kollegor bland annat att arbeta med att utveckla och förvalta strukturer för krisberedskap och civilt försvar inom myndigheten. Arbetet leds av myndighetens säkerhetschef och huvuddelen av arbetet bedrivs i myndighetens lokaler i Örebro, Norrköping eller Borlänge. Det kommer att förekomma resor inom landet.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen här. 

Du kommer att

• medverka i planering och samverkan med myndigheter och aktörer inom Transportstyrelsens uppdrag, med särskilt fokus på beredskapssektor transporter
• genomföra analyser och utredningar, samt omsätta dessa i beredskapsplanering
• samverka med olika aktörer under fredstida kriser och vid höjd beredskap, samt säkerställa att beredskapsplanering och arbete med lägesbilder sker enligt överenskomna planer
• planera och genomföra utbildningar, övningar och informationsinsatser inom civil beredskap
• tjänstgöra som myndighetens tjänsteman i beredskap (TiB)
• delta i operativt arbete i myndighetens krisledningsstab vid behov.

Du måste ha

• erfarenhet av arbete med krisberedskaps-, kontinuitets- eller totalförsvarsfrågor
• kunskap om relevanta författningar inom området
• erfarenhet av analys- eller utredningsarbete
• erfarenhet av att omsätta analyser och utredningar i praktiskt arbete
• erfarenhet av att samverka med externa aktörer för att kunna lösa egna eller gemensamma uppdrag och mål
• god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• B-körkort.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, regioner, kommuner, näringsliv och civilsamhälle
• erfarenhet av att utveckla arbetssätt och processer
• erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera utbildningar och övningar
• erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser eller motsvarande
• erfarenhet av krislednings- och stabsarbete
• erfarenhet av att arbeta med upprättande av lägesbilder, genomföra analyser eller att sammanställa beslutsunderlag
• erfarenhet att tjänstgöra som TiB.

Vi vill att du

• som person har lätt för att kommunicera, samarbeta och bemöta andra personer på ett professionellt och trevligt sätt
• är drivande och har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar och ta initiativ till förbättringar också vid oklara ansvarsförhållanden
• är lösningsfokuserad, analytisk och strukturerad
• har förmåga att ställa om till nya förutsättningar och omprioriteringar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping, Örebro eller Borlänge. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Gustavsson, 010 – 4953726 peter.gustavsson@transportstyrelsen.se. ST, Anna Malmborg och Saco, Johan Stenborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-157.  Vi behöver din ansökan senast den 14 februari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om Ledningskansliet

Generaldirektören har ett ledningskansli. Ledningskansliet består av överdirektören, en säkerhetsfunktion och en kanslifunktion. Vi ansvarar för ledning och samordning av myndighetens säkerhets- och beredskapsarbete samt ger assistans och administrativt stöd till generaldirektören och överdirektören. Vi finns i Norrköping och Örebro.

Ansök nu

Uppdragshandläggare till SCB

Läs mer Jan 25
Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor!

Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss!

Om jobbet 
Är du intresserad av att hantera olika arbetsuppgifter parallellt? Hos oss arbetar handläggarna både med att administrera mikrodatautlämnanden och producera databaser på uppdrag. Vi är ett team av 18 engagerade kollegor som arbetar med att producera mikrodatauppdrag för forskning- och statistikändamål. Vi behöver nu förstärka gruppen med uppdraghandläggare då efterfrågan på SCB:s mikrodatatjänster ökar. Som handläggare arbetar du självständigt med hela processen från inkommen förfrågan till slutlig leverans men det råder ett gott samarbetsklimat där alla hjälper varandra.

Vi bedriver en betydande del av arbetet i nära samarbete med våra kunder, exempelvis universitet, högskolor, forskningsinstitutioner och myndigheter.


Vill du ...


• arbeta självständigt med uppdrag i form av framställning av skräddarsydda databaser för forskning och statistikändamål
• arbeta med hela processen, från att handlägga inkommen förfrågan till slutleverans
• ha många kundkontakter, samarbeta med andra ämnessektioner inom SCB och ha kontakter med andra myndigheter
• medverka i utvecklingsarbetet inom uppdragsverksamheten 

… så tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig!  

Om dig
Vi vill att du har:


• akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning, alternativt studier inom det hälsovetenskapliga området
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. 

Meriterande är om du även har: 


• erfarenhet av att arbeta med , SAS och/eller SPSS eller annat databehandlingsprogram
• minst 30HP i ämnet statistik
• erfarenhet från statistikproduktion samt erfarenhet av att hantera stora datamängder
• erfarenhet av att handlägga ärenden 

För att det här ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du vara strukturerad och ha förmåga att arbeta självständigt, då arbetet ofta innebär att du har flera egna uppdrag på gång samtidigt, med eget ansvar att driva dem framåt. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta mot deadlines. Du har också en god samarbetsförmåga, då det är helt nödvändigt för arbetet att skapa goda relationer, såväl internt som externt. 

Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten.

 

Mer information
 

Den här tjänsten finns på sektionen för mikrodatauppdrag i Örebro, Klostergatan 23. 

Anställningen är tillsvidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om.  

Den här tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att vi kommer att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll innan vi fattar beslut om anställning.

Vill du veta mer om jobbet, kontakta sektionschef Freja Werke tel 010-479 64 55 eller uppdragsansvarig Marie Kåberg tel 010-479 65 79.

Fackliga kontaktpersoner
Christer Spector, ST inom SCB, tel 010-479 40 00.
Ann-Sofie Davidsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00.

Sista ansökningsdag: 2023-02-13.
Diarienummer: A2023/0327

Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare visstidsanställning Regionalt tillväxtarbete mellersta Sverige

Läs mer Jan 25
Jobba med regional utveckling och vara delaktig i en regions samhällsutveckling med många kontaktytor både internt och externt

Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.

Som handläggare av projekt inom Europeiska regionala utvecklingsfonden kommer du att medverka i Tillväxtverkets insatser för regional utveckling och tillväxt. Du arbetar med information, rådgivning samt handläggning av projektansökningar inom framförallt programmet Östra Mellansverige.


Om tjänsten

Du gör ärendesammanställningar som föredras för ett regionalt strukturfondspartnerskap (SFP). Efter beslut har du nära kontakt med externa projektägare genom projektens hela livscykel. Internt arbetar du främst med dina handläggarkollegor och en programansvarig, samt ekonomer vid granskningsenheten i samband med utlysningar, läges- och slutrapporteringar.

Regionalfondprogrammen är en viktig finansieringskälla för det regionala utvecklingsarbetet. Det är därför viktigt att du i din roll som handläggare har goda kunskaper om regionernas behov. Dessa finns formulerade i regionala utvecklingsstrategier, smart specialiseringsstrategier och i  programmen Tillväxtverket förvaltar. Med din kunskap ska du bidra till att de regionala aktörerna kan ta del av Tillväxtverkets kunskap, nätverk och finansieringsmöjligheter på effektivaste sätt. För att bygga denna kunskap kan du som handläggare bli engagerad i regional omvärldsbevakning eller ingå i interna eller externa grupperingar på olika teman exempelvis innovation, grön omställning och smart specialisering. Vidare ingår uppgifter inom kartläggning, uppföljning samt analys hur medel inom den regionala utvecklinngsfonden investeras i mellersta Sverige.

Ditt tjänstgöringsställe är: Örebro

Vi söker dig som har:


• Erfarenhet av handläggning av ärenden inom offentlig sektor
• God förmåga att organisera, strukturera och dokumentera ditt arbete
• God förmåga att snabbt kunna läsa och sätta dig in i olika slags material med ekonomiskt och juridiskt innehåll
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av regionalt utvecklingsarbete
• God förmåga att analysera och göra bedömningar av projektinnehåll och budget

Som person söker vi dig som är engagerad, flexibel, handlingskraftig, samarbetsförmåga, serviceinriktad. Du har även en god förmåga att organisera, strukturera och dokumentera ditt arbete.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en visstidsanställning till och med december 2022. 

Sista ansökningsdag är 8 februari.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta  enhetschef, Per Persson , tfn 070-3478182 Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Sara Påhlsson 0722-035867 företrädare inom Saco Per-Olof Remmare 08-681 9492 och ST Emma Wahlberg 08-681 9310 alternativt via vår växel, 08 – 681 91 00. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.

Ärendenummer: Ä 2023-216

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Örebro från Polismyndigheten .

Polisregion Bergslagen söker sommarvikarier

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 24
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Bergslagen inkluderar Polisområdena Örebro, Värmland, Dalarna samt regionala enheter och ett regionkansli. Huvudorten är Örebro. Regionen har av cirka 2200 medarbetare.

Vid den Regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa it-brott, bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Utredningsenheten i Polisregion Bergslagen söker dig som har intresse och fallenhet att stödja verksamheten med olika uppdrag inom utredning.

Isöb-gruppen har ett utredningsuppdrag som omfattar internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn. Isöb-gruppen ansvarar för identifiering av brottsoffer i samband med internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn, samt hela utredningsprocessen såsom förhör, ip-spårningar och andra utredningsuppdrag.

It-forensikens arbetsuppgifter är bl.a. att biträda utredningsverksamheten med säkring, bearbetning och presentation av digital bevisning. Funktionen innebär att arbeta med undersökningar av datorer, mobiltelefoner och andra digitala lagringsmedia exempelvis navigationsutrustning i bilar, övervakningsutrustning mm.

Bedrägerisektionen arbetar för att minska brottsvinster från bedrägerier i samhället. Här utreds bland annat kortbedrägerier, bidragsbrott och annonsbedrägerier.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att stötta verksamheten med diverse arbetsuppgifter inom utredning. Exempel på arbetsuppgifter är beredande utredningsåtgärder, hålla förhör, genomföra anmälningsupptagning, hantering och dokumentation av beslag, beställning av forensiska undersökningar samt övriga administrativa förekommande arbetsuppgifter.

Arbetet kan även innebära att du kommer i kontakt med komplexa ärenden och även utredningsmaterial som kan upplevas både som stötande samt obehagligt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

• är student vid polisutbildningen
• har avklarat kursen Brottsutredning
• har god datorvana och lätt för att lära dig nya It-system
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• arbetslivserfarenhet
•erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Polismyndigheten
• erfarenhet av utredningsarbete annat än hos Polismyndigheten
• erfarenhet av att bemöta människor i utsatta situationer


Vi tror att du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till dina kollegor. Du är flexibel, ansvarstagande, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Vidare behöver du vara trygg, inneha stor integritet och ha ett högt säkerhetstänkande. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro, Falun, Borlänge eller Karlstad

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Vänligen säkerställ att det tydligt framgår hur du uppfyller de uppställda kraven samt hur du eventuellt uppfyller meriterna.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att mejlar dina kontaktuppgifter till ansvarig chef. Vill du komplettera din ansökan gäller samma sak.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatörer till regionledningscentralen i Örebro

Radioexpeditör
Läs mer Jan 18
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Operatörernas huvuduppdrag är att svara på inkommande telefonsamtal och radioanrop, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag. I ansvaret ingår att upprätthålla en hög tillgänglighet samt ge medborgarna god service och ett bra bemötande. RLC säkerställer att polisen snabbt kan svara och agera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar hjälp av polis.

Du kommer befinna dig i hjärtat av verksamheten med tillgång till våra IT-system. Med stöd av arbetsledare leder du den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning, så att polisen vidtar rätt åtgärder för att klara upp fler brott.

Som operatör upprätthåller du en överblick av alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter och organisationer såsom SOS Alarm, Länsstyrelsen, Räddningstjänsten och ambulansverksamheten i regionen.

Du arbetar i team med löpande ärenden och insatser. Arbetet bedrivs i skift enligt rullande schema. Du kommer arbeta planerade dag-, kvälls- och nattpass året om, vardag som helg. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis.

Förutom tryggheten genom statlig anställning erbjuder vi dig även en spännande arbetsplats där du som RLC-operatör arbetar i centrum av det operativa polisarbetet. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Det kommer finnas möjligheter till personlig- och yrkesmässig utveckling både på regionledningscentralen och inom andra delar av polismyndigheten. Polisen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för myndigheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
•Fullständigt gymnasiebetyg eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
•God kunskap och förmåga att arbeta i olika typer av datasystem
•God förmåga av att kommunicera i tal och skrift på svenska
•God förmåga att kommunicera i tal på engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
•Arbetat i larmcentral eller motsvarande, exempelvis SOS
•Arbetat med att professionellt bemöta och kommunicera med personer i utsatta situationer
•Arbetat i något serviceyrke där kundmötet står i centrum; exempelvis butik,
reception, restaurang, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
•Polisens operatörsutbildning och/eller kunskap i Storm MA/Cortex/Karta
•God muntlig kunskap i ett eller flera utomnordiska språk utöver engelska
•B-körkort

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en uttalad simultankapacitet och kan utföra flera arbetsmoment under stress. Du har förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer. Du har även förmåga att sätta dig in en enskild händelse och skapa en helhetsbild av den.

I tillägg till detta har du:
•Förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning
•En välutvecklad samarbetsförmåga, både med nära kollegor, närmaste arbetsledare och externa parter
•Förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt
•Förmåga att med stöd av arbetsledare/befäl tydligt kunna förmedla direktiv till andra delar av verksamheten
•Hög integritet, ett gott omdöme och en god förmåga att hantera skyddsvärd information

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tester kommer användas vid urvalsförfarandet.

För de som går vidare i processen hålls informationsmöten under vecka 7 på eftermiddag/kvällstid. Inbjudan kommer att skickas ut via mail.

Anställningen börjar med en utbildning under 17 veckor som avslutas med en examinering. Utbildningsstarter beräknas till augusti och september 2023.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Periodplanerad 5:3
Tillträde: Augusti/september 2023
Funktion: Handläggare RLC-Operatör

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratörer inriktning beslag till Örebro

Administrativ assistent
Läs mer Jan 27
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Region Bergslagen omfattar Dalarnas- Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort, i regionen arbetar ca 2 267 medarbetare. Polisområde Örebro täcker 12 kommuner med drygt 285.000 invånare, vi har ca 700 medarbetare i polisområdet. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet. Effektivitet, engagemang och tillgänglighet är den värdegrund vi utgår ifrån i allt arbete, liksom strävan efter mångfald och likabehandling inom alla områden.

Vi söker nu flera nya kollegor till Beslagsgruppen i Örebro.


ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som administratör inriktning beslag är ett varierat uppdrag som till stor del innehåller administrativa uppgifter som att tolka domar och de direktiv som avser beslag för att kunna effektuera beslut och ha kontakter med utredare, förundersökningsledare, åklagare, domstolar och allmänhet. Vidare registrerar och dokumenterar du de beslag som inkommer, söker i ett flertal IT-system och lämnar tillbaka beslag när det är möjligt. Rollen innebär även förstöring av beslag och åtgärder som vidtas i samband med detta. Det är till viss del ett fysiskt arbete där tunga lyft förekommer, men även hantering av farligt gods, som bensin, gaser, explosiva ämnen m.m. Ett viktigt uppdrag där du, tillsammans med dina kollegor ser till att beslagen registreras och hanteras på ett rättssäkert sätt.

KVALIFIKATIONER
Krav
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska
• Körkortsbehörighet B för manuellt växlad personbil
• God fysik då det förekommer tunga lyft

Meriter
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av beslagsarbete
• Varit/är anställd i Polismyndigheten
• Kunskap i DurTvå eller Polismyndighetens interna system
• Erfarenhet av att ha arbetat inom ett serviceyrke
• Truckkort
• Kunskaper i juridik eller förståelse för juridiska begrepp
• Dokumenterad erfarenhet av administration

Vi söker dig som är en lagspelare, som bidrar till att sprida trivsel och arbetsglädje och som är genuint intresserad av att hålla en hög service. Du tycker om och har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. För att trivas i rollen behöver du gilla variation och möten med människor. Du behöver även vara noggrann och ha en god förmåga att prioritera och arbeta effektivt med de utmaningar du stöter på. Som medarbetare inom polisen förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme vilket ska avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. För denna tjänst kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1 februari 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till Beslagsgruppen på Utredningssektionen vid PO Örebro

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Jan 17
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Bergslagen består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Polisområde Örebro är indelat i fyra lokalpolisområden: LPO Hallsberg, LPO Karlskoga, LPO Örebro och LPO Lindesberg samt en utredningssektion och ett kansli. Utredningssektionen består av 11 grupper varav 3 grupper inom utredningsjour, 3 grupper inom BINR, bedrägeribrott, grova brott, utredningsexpedition, beslag samt spaning.
Kulturen vid PO Örebro präglas av myndighetens verksamhetsidé ”närmare medborgarna, mer tillgängliga och tillsammans leder vi det brottsbekämpande arbetet för trygghet, rättssäkerhet och demokrati”, där helheten går före delarna. Vi arbetar dagligen med att få till en helhetssyn där alla delar är lika viktiga för det slutgiltiga målet.

Nu söker utredningssektionen en gruppchef som på direkt nivå ska leda beslagsgruppen. Beslagsgruppen är sedan årsskiftet 2022 sammanslagen i en grupp där medarbetarna tillsammans är ansvariga för beslagsverksamheten inom hela polisområde Örebro. Detta innebär att gruppen samverkar med flertalet andra verksamhetsgrenar inom polisområdet.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som gruppchef för beslagsgruppen

Som chef för beslagsgruppen rapporterar du till sektionschef samt ingår i utredningssektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för sektionens verksamhet inom området beslag och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.


KVALIFIKATIONER

Detta är en möjlighet för dig som har:

• Polisexamen, alternativt annan utbildning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande under den senaste femårsperioden
• Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

• Erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde
• Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• Ingått i ledningsforum
• Erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/Ledarkriterier/
Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.


ÖVRIGT
• Tillsvidareanställning med funktion som chef, grupp.
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placeringsort: Örebro

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26/1 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

It-forensiker till Regionalt it-brottscentrum i Örebro

IT-forensiker
Läs mer Dec 21
Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu it-forensiker till it-brottscentrum med placering i Örebro som har ett stort intresse för it-utvecklingen, är noggrann och har en god förmåga att analysera och se sammanhang. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Den regionala utredningsenheten ansvarar tillsammans med polisområdena för regionens utredningsverksamhet. Vid den regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa it-brott, bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Regionalt it-brottscentrum har verksamhet på tre platser i regionen; Karlstad, Borlänge och Örebro. Sektionen är polisregion Bergslagens knutpunkt för it-relaterad brottslighet med uppdraget att höja den regionala förmågan avseende alla brott med it-inslag. Inom Regionalt it-brottscentrum finns it-forensiska grupper, utredningsgrupper som arbetar med komplexa cyberbrott, internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn och ett bedrägericenter. Inom sektionen finns också den allmänna kamerabevakningsgruppen.

ARBETSUPPGIFTER
En it-forensikers arbetsuppgifter är bl.a. att biträda utredningsverksamheten med säkring, bearbetning och presentation av digital bevisning. Funktionen innebär att arbeta med undersökningar av datorer, mobiltelefoner och andra digitala lagringsmedia exempelvis navigationsutrustning i bilar, övervakningsutrustning mm. Du biträder även vid husrannsakningar där it kan vara inblandat. I tjänsten ingår att närvara som vittne eller sakkunnig i rätten. Det förekommer även att du sitter med i förhör i de ärenden som du arbetar med. Du bör känna till att du kan bli exponerad för material som kan upplevas stötande och obehagligt och detta är något som du behöver fundera igenom.

• Söka, säkra, bearbeta och presentera digital bevisning
• IT-forensiska analyser av extraktioner från ex. datorer, mobiltelefoner, läsplattor, GPS och annan digital lagringsmedia
• Biträda vid husrannsakan där IT kan vara inblandat
• Närvara i rätten som vittne eller sakkunnig
• Ingå i polisregionens it-forensiska beredskap


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Genomförd gymnasial utbildning inom teknik så som el/tele, data, elektronik,
programmering, alternativt annan gymnasial utbildning med dokumenterad teknisk
arbetslivserfarenhet
• Mycket goda IT-kunskaper inom hårdvara och mjukvara
• Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på engelska
• Körkort B

Det är meriterande om du utöver ovan även har:
• Eftergymnasial utbildning inom it-säkerhet/it-forensik
• Mycket god vana att hantera mobila enheter baserade på iOS och Android
• Stor erfarenhet av olika operativsystem t.ex. Windows, Linux och macOS
• Programmeringskunskaper (C#, Python etc.)
• Erfarenhet av arbete med databaser, analysprogram och informationssystem
• Erfarenhet av brottsutredningar och IT-forensiskt arbete
• Kunskaper i annat språk än svenska och engelska

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Du har en mycket god förmåga att arbeta enskilt såväl som i grupp. Du är noggrann, ordningsam och har en god förmåga att prioritera samt se det väsentliga. Rollen som it-forensiker kräver även att du har en analytisk förmåga och kan se sammanhang. Du ska även ha ett stort intresse och se utmaningen i att följa it-utvecklingen i samhället.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16/1 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu