Örebro: Förvaltningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förvaltningsekonom i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen söker Förvaltningsekonom till Marknadsområde Värmland-Örebro

Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.

Vad ska du göra?
Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser.

I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du även att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget, prognos och årsredovisning för styrelserna.

Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar.

Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående.

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning.

Tjänsten kräver körkort och gärna tillgång till egen bil. I tjänsten ingår möten på kvällstid. Placeringsort är Örebro men våra kunder finns även på andra orter inom marknadsområdet. 

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Lediga jobb senast den 2023-02-19. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Kontakt
Om du har frågor, kontakta leveranschef Stefan Eriksson, stefan.eriksson@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Projektekonom sökes omgående till Örebro

Läs mer Jan 11
Är du utbildad inom ekonomi och har samlat på dig några års erfarenhet av arbete som ekonom? Då kan du vara den vi söker till kunden i Örebro!

Om uppdraget

Vår kund i Örebro söker nu en projektekonom till ett uppdrag, med start omgående, och fram till 30 juni 2023. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund.

Som projektekonom bidrar du med styrning och stöd inom förvaltningens projektverksamhet. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att arbeta med budget, uppföljning av olika typer av projekt samt ekonomiska redovisningar till kundens finansiärer.

Du förväntas delta aktivt i budgetarbetet och planeringen av nya projekt och är därmed ett viktigt stöd till projektledare och projektägare. Du blir en del av kundens administrativa enhet, och arbetar tillsammans med flera kollegor inom ekonomistödet.

Dina kvalifikationer

Som person ser vi att du är driven och ansvarstagande, samt arbetar strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med dina kollegor och vill gärna ställa upp för andra.

Krav för tjänsten:

- Kandidatexamen eller motsvarande utbildning i ekonomi, gärna mot redovisning
- Några års erfarenhet av att jobba som ekonom


- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med projekt och/eller projektekonomi
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor

- Erfarenhet av att arbeta i Raindance




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Projektekonom sökes omgående till Örebro

Läs mer Jan 10
Är du utbildad inom ekonomi och har samlat på dig några års erfarenhet av arbete som ekonom? Då kan du vara den vi söker till kunden i Örebro!

Om uppdraget

Vår kund i Örebro söker nu en projektekonom till ett uppdrag, med start omgående, och fram till 30 juni 2023. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund.

Som projektekonom bidrar du med styrning och stöd inom förvaltningens projektverksamhet. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att arbeta med budget, uppföljning av olika typer av projekt samt ekonomiska redovisningar till kundens finansiärer.

Du förväntas delta aktivt i budgetarbetet och planeringen av nya projekt och är därmed ett viktigt stöd till projektledare och projektägare. Du blir en del av kundens administrativa enhet, och arbetar tillsammans med flera kollegor inom ekonomistödet.

Dina kvalifikationer

Som person ser vi att du är driven och ansvarstagande, samt arbetar strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med dina kollegor och vill gärna ställa upp för andra.

Krav för tjänsten:

- Kandidatexamen eller motsvarande utbildning i ekonomi, gärna mot redovisning
- Några års erfarenhet av att jobba som ekonom


- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med projekt och/eller projektekonomi
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor

- Erfarenhet av att arbeta i Raindance




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Projektekonom sökes omgående till Örebro

Läs mer Jan 9
Är du utbildad inom ekonomi och har samlat på dig några års erfarenhet av arbete som ekonom? Då kan du vara den vi söker till kunden i Örebro!

Om uppdraget

Vår kund i Örebro söker nu en projektekonom till ett uppdrag, med start omgående, och fram till 30 juni 2023. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund.

Som projektekonom bidrar du med styrning och stöd inom förvaltningens projektverksamhet. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att arbeta med budget, uppföljning av olika typer av projekt samt ekonomiska redovisningar till kundens finansiärer.

Du förväntas delta aktivt i budgetarbetet och planeringen av nya projekt och är därmed ett viktigt stöd till projektledare och projektägare. Du blir en del av kundens administrativa enhet, och arbetar tillsammans med flera kollegor inom ekonomistödet.

Dina kvalifikationer

Som person ser vi att du är driven och ansvarstagande, samt arbetar strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med dina kollegor och vill gärna ställa upp för andra.

Krav för tjänsten:

- Kandidatexamen eller motsvarande utbildning i ekonomi, gärna mot redovisning
- Några års erfarenhet av att jobba som ekonom



Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med projekt och/eller projektekonomi
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Great Accounting

Läs mer Jan 26
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en redovisningsekonom som drivs av eget ansvar? Vill du komma till en bred tjänst inom ekonomi med goda utvecklingsmöjligheter? Trivs du när du får agera problemlösande och vara en viktig del av ett företag som genom engagemang, driv och nyfikenhet ger sina kunder det där lilla extra? Då kan tjänsten som redovisningsekonom till Great Accounting vara rätt tjänst för dig!

Till Great Accounting i Örebro söker vi nu en redovisningsekonom som har tidigare erfarenheter inom branschen. Du erbjuds en viktig roll hos företaget och dess framtida expansionsplaner där du kommer till en varierande och bred tjänst.

Som redovisningsekonom kommer du att vara företagets ansikte utåt mot kunderna och agera rådgivare samt utveckla kundrelationerna. I rollen får du när du är redo ta ett stort ansvar med egna kundkonton och där du genom ditt driv och entreprenörsanda kommer att bidra till Great Accountings fortsatta framgångsresa. I rollen kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, bokslut och årsredovisning. Du jobbar tätt ihop med dina kollegor där du på sikt får möjlighet att ta dig an mer avancerade analyser och växa in i en ansvarsfylld och roll.

Du kommer till exempel att:
• Ansvara för den löpande redovisningen
• Sköta löner
• Skapa underlag och rapporter
• Upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning

Tjänsten passar dig som är prestigelös och vill jobba brett med ekonomi. För att trivas här ser vi det som en självklarhet att du också vill bidra till den goda sammanhållningen som Great Accounting har.

Personprofil
Vi söker dig som har jobbat som redovisningsekonom under cirka ett år och har en ekonomiutbildning i grunden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av kundservice och brinner för att leverera förstklassig service. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat med löpande bokföring. Har du tidigare arbetat i Fortnox ses även detta som meriterande.

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera det företag som du arbetar på. Du vill därför även förstå vad det är för något som siffrorna representerar och du får fritt utrymme till att analysera vidare. Du trivs med andra ord i en ansvarstagande och problemlösande roll där du också blir värdefull för företaget. Vidare är du prestigelös och även fast du har dina ansvarsområden så vill du hjälpa till där det behövs och har därmed ett gott servicetänk gentemot dina kollegor såväl som kunder. I din roll som redovisningsekonom är det mycket att hålla reda på varav arbetat kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider, flex tillämpas
Plats: Örebro, Aspholmen

Företagspresentation
Great Accounting grundades 2016 och erbjuder företag och föreningar lösningar inom redovisning & rådgivning. Här värderas ditt personliga engagemang högt och du arbetar tillsammans med drivna kollegor som har roligt tillsammans på jobbet. Som redovisningskonsult hos Great Accounting erbjuds du en fri roll med flexibla arbetstider och ett stort ansvar för kunder inom många olika branscher runt om i Sverige. Här får du växa, utmanas och utvecklas hos ett företag som ständigt expanderar och där dina idéer och tankar värderas högt.

Läs gärna mer på vår hemsida: https://greataccounting.se/

Om PerformIQ
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Helena Bergström på mailadress helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom, ekonomi, bokslut, bokföring, årsbokslut, redovisningsekonom, ekonomikonsult

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Redovisningsekonom till Great Accounting

Läs mer Jan 26
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en redovisningsekonom som drivs av eget ansvar? Vill du komma till en bred tjänst inom ekonomi med goda utvecklingsmöjligheter? Trivs du när du får agera problemlösande och vara en viktig del av ett företag som genom engagemang, driv och nyfikenhet ger sina kunder det där lilla extra? Då kan tjänsten som redovisningsekonom till Great Accounting vara rätt tjänst för dig!

Till Great Accounting i Örebro söker vi nu en redovisningsekonom som har tidigare erfarenheter inom branschen. Du erbjuds en viktig roll hos företaget och dess framtida expansionsplaner där du kommer till en varierande och bred tjänst.

Som redovisningsekonom kommer du att vara företagets ansikte utåt mot kunderna och agera rådgivare samt utveckla kundrelationerna. I rollen får du när du är redo ta ett stort ansvar med egna kundkonton och där du genom ditt driv och entreprenörsanda kommer att bidra till Great Accountings fortsatta framgångsresa. I rollen kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, bokslut och årsredovisning. Du jobbar tätt ihop med dina kollegor där du på sikt får möjlighet att ta dig an mer avancerade analyser och växa in i en ansvarsfylld och roll.

Du kommer till exempel att:
• Ansvara för den löpande redovisningen
• Sköta löner
• Skapa underlag och rapporter
• Upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning

Tjänsten passar dig som är prestigelös och vill jobba brett med ekonomi. För att trivas här ser vi det som en självklarhet att du också vill bidra till den goda sammanhållningen som Great Accounting har.

Personprofil
Vi söker dig som har jobbat som redovisningsekonom under cirka ett år och har en ekonomiutbildning i grunden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av kundservice och brinner för att leverera förstklassig service. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat med löpande bokföring. Har du tidigare arbetat i Fortnox ses även detta som meriterande.

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera det företag som du arbetar på. Du vill därför även förstå vad det är för något som siffrorna representerar och du får fritt utrymme till att analysera vidare. Du trivs med andra ord i en ansvarstagande och problemlösande roll där du också blir värdefull för företaget. Vidare är du prestigelös och även fast du har dina ansvarsområden så vill du hjälpa till där det behövs och har därmed ett gott servicetänk gentemot dina kollegor såväl som kunder. I din roll som redovisningsekonom är det mycket att hålla reda på varav arbetat kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider, flex tillämpas
Plats: Örebro, Aspholmen

Företagspresentation
Great Accounting grundades 2016 och erbjuder företag och föreningar lösningar inom redovisning & rådgivning. Här värderas ditt personliga engagemang högt och du arbetar tillsammans med drivna kollegor som har roligt tillsammans på jobbet. Som redovisningskonsult hos Great Accounting erbjuds du en fri roll med flexibla arbetstider och ett stort ansvar för kunder inom många olika branscher runt om i Sverige. Här får du växa, utmanas och utvecklas hos ett företag som ständigt expanderar och där dina idéer och tankar värderas högt.

Läs gärna mer på vår hemsida: https://greataccounting.se/

Om PerformIQ
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Helena Bergström på mailadress helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom, ekonomi, bokslut, bokföring, årsbokslut, redovisningsekonom, ekonomikonsult

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Riksbyggen ekonomisk förening

Nedan visas andra jobb i Örebro från Riksbyggen ekonomisk förening .

Administratör tekniskförvaltning

Kontorsreceptionist
Läs mer Sep 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vi förstärker och utökar vårt förvaltarteam i Örebro. Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.


Riksbyggen i Örebro förstärker och utökar, vi söker därför en strukturerad och social administratör. Du kommer att stötta verksamheten med administration främst kopplat till teknisk förvaltning. 


Vad ska du göra?
Som administratör kommer du att vara ett stöd till våra chefer och medarbetare inom gruppen teknisk förvaltning. Du hanterar diverse administrativa uppgifter så som framtagning av rapporter, registering i våra datasystem samt fakturor. Du arbetar med beställningar och digitala utskick, nyckelhantering, framtagning av statistik, posthantering och arkivering och är ett stöd till våra kunder vid faktureringsfrågor. Du är en ”spindel i nätet” och även ett stöd till hela förvaltningsorganisationen. Trivs du med ett mycket omväxlande och socialt arbete där du arbetar självständigt och får stor frihet att på egenhand lösa de utmaningar du ställs inför så kan den här tjänsten vara något för dig.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är ordningsam, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. Det är viktigt att du är driven, självgående och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå. Har du erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande. Det är viktigt att du har mycket goda datorkunskaper och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I tjänsten kan det förekomma viss bilkörning och B-körkort erfordras.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Örebro. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Tillträde är 2022-12-01 eller enligt överenskommelse.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2022-10-09. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innnan ansökningstiden gått ut, så sök gärna tjänsten i dag.

Vid frågor kontakta Leveranschef Malin Rilde, malin.rilde@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Teknisk Förvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Sep 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vi förstärker vårt förvaltarteam i Örebro och söker nu en teknisk förvaltare.

Vi arbetar kontinuerligt med våra värdeord ”Trygghet, Långsiktighet, Samverkan och Nytänkande” och fokuserar på att vara en attraktiv arbetsgivare. Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation och huvudansvaret för den löpande dialogen med våra kunder som är bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder belägna i marknadsområde Värmland/Örebro.


Vad ska du göra?
Som teknisk förvaltare är du bostadsrättsföreningens och fastighetsägarens förlängda arm och är den som har koll på fastighetens skick och renoveringsbehov. Du upprättar underhållsplaner, genomför underhållsprojekt och stödjer föreningen när det dyker upp tekniska frågor. Du ansvarar för att lagar och regler följs och handlägger försäkringsfrågor och störningsärenden. Du ansvar också för att kunden får beställda leveranser i utlovad tid och för att myndighetsbesiktningar planeras och genomförs i rätt tid och med nödvändig dokumentation.

I rollen som  teknisk förvaltare i Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du säkerställer att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med bland andra förvaltare, ekonomer, tekniker, kundansvariga och fastighetsskötare. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer att arbeta självständigt, ha stort eget ansvar och få stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du kommer även att ha ansvar för kontakter gentemot entreprenörer.

Placering är i Örebro, men du kan komma att arbeta med kunder i hela vårt marknadsområde.

I rollen ingår även uppdrag som ledamot i bostadsrättsföreningarnas styrelser. Detta innebär att du får en rådgivande roll och får delta på vissa styrelsemöten som oftast är lagda kvällstid. Detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.  

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen och utbildning inom bygg eller fastighetsteknik på högskolenivå eller motsvarande. Vi vill att du har erfarenhet från kundrelationer och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har kunskap kring de lagar och myndighetskrav som är aktuella inom området och att du har erfarenhet av att tolka och upprätta upphandlings- och avtalsdokument. Har du erfarenhet av styrelseuppdrag eller arbete i en bostadsrättsförening ser vi det som en fördel.

Då du kommer vara ute hos våra kunder vill vi att du har B-körkort och tillgång till egen bil.

Som person är du social och utåtriktad. Du är relationsskapande och upplevs som socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att knyta kontakt med nya människor. Du tycker om att ge bra service och agerar alltid professionellt i alla dina kundkontakter. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift och driver dina processer mot målets riktning. Du är också strukturerad och kan agera effektivt även när förutsättningar förändras.

Omfattning: Heltid
Placering: Örebro
Tillträde: 2022-12-01 eller enligt överenskommelse

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. 

Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/under Lediga jobb senast 2022-10-09. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innnan ansökningstiden gått ut, så sök gärna tjänsten i dag. 

Har du några frågor är du välkommen att kontakta leveranschef Malin Rilde, Malin.Rilde@riksbyggen.se

 


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Sep 14
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen söker en fastighetsskötare till Örebro

Du kommer att ansvara för både inre och yttre skötsel hos våra kunder och du blir en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat  mindre fastighetsreparationer, kundkontakter, inköp av materiel, underhåll av maskiner och handverktyg. I arbetet ingår också i gruppen för fastighetsberedskap enligt schema.

Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. 

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov - du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning gärna med inriktning mot fastighetsskötsel drift eller förvaltning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har trädgårdsutbildning, erfarenhet från hantverksyrken såsom el och/eller VVS. Då datorn är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi gärna att du har viss datakunskap och kan hantera datorn i jobbet. Du kommer också att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

Tillträde till tjänsten är 1 november eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Örebro, men arbete på även andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Tjänsten kräver B-körkort.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2022-10-05. Vi arbetar med löpnade urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor kontakta Gruppchef, Ingela Elvén ingela.elven@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Sep 14
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Riksbyggen söker en fastighetsskötare till Örebro

Du kommer att ansvara för både inre och yttre skötsel hos våra kunder och du blir en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat  mindre fastighetsreparationer, kundkontakter, inköp av materiel, underhåll av maskiner och handverktyg. I arbetet ingår också i gruppen för vinterberedskap enligt schema.

Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. 

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov - du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning gärna med inriktning mot fastighetsskötsel drift eller förvaltning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har trädgårdsutbildning, erfarenhet från hantverksyrken såsom el och/eller VVS. Då datorn är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi gärna att du har viss datakunskap och kan hantera datorn i jobbet. Du kommer också att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

Tillträde till tjänsten är 1 november eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Örebro, men arbete på även andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Tjänsten kräver B-körkort.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2022-10-04. Vi arbetar med löpnade urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor kontakta Gruppchef, Ingela Elvén ingela.elven@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Projektledare ombyggnad

Civilingenjör, bygg
Läs mer Jul 25
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Projektledare Ombyggnad Örebro
Vi söker dig som vill vara med och förverkliga och driva underhålls- och ombyggnadsprojekt, i våra förvaltade bostadsrättsföreningar i Örebroområdet. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att arbeta från vårt kontor i Örebro tillsammans med dina projektledarkollegor. Du kan även komma att arbeta med projekt i Västerås, Mälardagen och Uppsala. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt.Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för det långsiktiga engagemanget hos våra kunder.

Vad ska du göra?
Rollen projektledare ombyggnad är viktig. Du kommer att vara med och leda underhålls- och ombyggnadsprojekten från början till slut. Det innebär att du är med redan från projektidé och försäljningsarbete, genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du ansvarar för att uppfylla projektets leverans avseende; ekonomi, tid och kvalité, samt är delaktig i långtidsplanering framåt. Löpande kontakt med kunder och entreprenörer och ett nära samarbete med vår fastighetsförvaltning är viktiga nycklar till framgångsrika ombyggnadsprojekt.

Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är varierande då projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram projektet. Projektledaren driver sedan projektet vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom bygg eller byggutbildning, och flerårig erfarenhet av att driva och ansvara för ombyggnadsprojekt av bostäder och lokaler. Du är etablerad i bygg- och fastighetsbranschen. Du har erfarenhet och känner dig trygg i att handla upp ombyggnadsarbeten och att arbeta med styrelser i bostadsrättsföreningar. Du har ledarskapserfarenhet i projektarbeten eller ambition att utvecklas mot det. Meriterande om du är kvalitetsansvarig enligt PBL och innehar BAS-P.

Arbetsmiljön är kreativ och du behöver vara lyssnande och prestigelös för att passa in i teamet. Det är viktigt att ha förmågan att förstå och bemöta kunders behov genom en naturlig och förtroendefull dialog, och att du kan kommunicera i tal och skrift på ett tydligt sätt. Som person är du affärsmässig, ansvarstagande och kan arbeta självständigt.

Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil, det kan förekomma en del möten på kvällstid. Tjänsten är på heltid och placerad på vårt kontor i Örebro.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast till oss via www.riksbyggen.se under Jobb och karriär senast 2022-09-04. Vi behandlar ansökningarna och gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetare vi med Simplified. Om du har frågor kontakta  rekryterare Amanda Nordström, telefon: 073 – 069 40 68 eller på mejl: amanda.nordstrom@simplifiedco.se


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Ansök nu