Örebro: Konsult inom inköp till vår kund i Örebro län

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsult inom inköp till vår kund i Örebro län i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta i en bred roll med många kontaktytor? Just nu söker vi en inköpare till vår kund i Örebro län.

Har du tidigare erfarenhet av inköpsarbete och vill arbeta som konsult? Kanske har du arbetat som operativ eller strategisk inköpare? Vi söker nu en inköpare för vår kunds räkning i Örebro län. En perfekt roll för dig som vill arbeta brett med upphandling och som drivs av att utveckla inköpsprocesser. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG Tech blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – särskilt som konsult. För det är du som träffar våra uppdragsgivare och löser deras problem, varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG Tech-konsulter. Här möter du kollegor inom Engineering, Production och Supply Chain Management. På våra återkommande träffar får ni möjlighet att utbyta erfarenheter och ta del av lärdomar från den interima konsultrollen.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpare kan dina dagliga arbetsuppgifter bland annat bestå av att:

• Ansvara för projektinköp
• Sluta strategiska ramavtal
• Utveckla nya leverantörsmarknader
• Projektleda inom området
• Ansvara för uppföljningsarbetet

Värt att veta

Detta är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du är anställd via TNG Tech och uthyrd till vår kund i Örebro län. Det finns ofta goda chanser till förlängning av uppdraget. Alternativt blir du direktanställd av den kund du är hos under uppdraget.

Våra förväntningar

För rollen som inköpare söker vi dig med förmågan att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter och med god kvalitet driva dessa framåt. Då du kommer att ha många interna som externa kontaktytor söker vi dig med en god kommunikativ förmåga. Du trivs även med att samarbeta med andra. 

Vi letar efter dig som är van vid administrativt arbete och har en ekonomisk eller teknisk högskoleutbildning. Då du kommer att kommunicera med nationella som internationella leverantörer krävs det att du har goda kunskaper i både svenska och i engelska. Du har även goda kunskaper i Office-paketet och har lätt för att arbeta i olika system.

 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro

Läs mer Jan 20
ValueOne söker dig som letar nya utmaningar inom inköp och som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro med omnejd. Har du erfarenhet inom området och är intresserad att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda ett flertal olika uppdrag inom inköp.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag och tjänster inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

 Förhandlingar och avtalshantering
Implementering av strategier för kategorier och leverantörer
Utveckling av leverantörsbasen genom att identifiera nya leverantörer
Utveckling och uppföljning av befintliga leverantörer
Uppdateringar och underhåll av inköps- och leverantörsdata 

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköpsområdet, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Du är kommunikativ och trivs med att ha breda kontaktytor. Relevant akademisk utbildning är meriterande för de uppdrag som vi tillsätter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Ansök nu

Är du Hammarels nya inköpare?

Läs mer Jan 9
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi på Hammarel letar efter en ny driven person till vårt inköpsteam. Här trivs du som är lösningsfokuserad och brinner för ett tätt samarbete med leverantörer. Vill du också komma till en stabil och trygg arbetsplats där du får möjlighet att snabbt ta stort ansvar så kan tjänsten som inköpare hos oss vara precis rätt för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING
I rollen som inköpare har du ett stort ansvar i inköpsprocessen. Du kommer vara en viktig kugge i hela kedjan där du till stor del förväntas arbeta självgående, men givetvis med bra stöttning av ditt team. Din arbetsdag består av intern kontakt med bland annat produktionsansvarige, samt extern kontakt med leverantörer, ansvar för löpande beställningar, bevakning av order och inköpsanalyser. Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer och den egna rollen.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Hantera beställningar, uppföljningar samt leverantörs- och kundkontakt
• Sköta orderhandläggning och bekräftelser
• Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter

Personprofil
Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Du vill få möjligheten att komma till en tjänst där du får nytta av din noggranna och strukturerade sida.

Du kan ha arbetat med inköp tidigare, eller varit i en roll med mycket planering och leverantörs- eller kundkontakt. För denna roll ser vi dock främst till dina personliga egenskaper. Du har ett naturligt intresse för affärsutveckling samt att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer genom ett värdebaserat synsätt. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomförande och uppföljning. Vi tror att du är van att arbeta med många kontaktytor och trivs med att skapa långsiktiga relationer.

Vidare söker vi dig som har ett tekniskt intresse. Det är meriterande om du har en ekonomi- eller ingenjörsutbildning, men inget krav. Vi ser att du har god datorvana och behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Som person är du driven och självgående samt ansvarstagande med ett strukturerat arbetssätt.

Övrigt
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider
Plats: Örebro

Företagspresentation
Tack vare vår höga kvalitet, geografiskt strategiska placering och breda kompetens levererar vi på Hammarel AB våra produkter och entreprenader till några av Sveriges ledande företag.

Vår positiva utveckling är ett resultat av flexibilitet, kunskap och kvalitet. Vi ställer höga krav på våra produkter, då det kommer till allt från personsäkerhet till dimensionering.

Våra lösningar i form av lågspänningsställverk och elkraftentreprenader erbjuder många valmöjligheter för våra kunder. Vi handplockar rätt komponenter från ledande tillverkare och utformar sedan våra produkter utifrån kundens önskemål och behov.

Hammarel AB är placerat lättillgängligt i Örebro. Här finns produktion och kontor med 30 medarbetare. Bolaget omsätter drygt 80 miljoner årligen. Hammarel AB har högsta kreditvärdighet. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hammarel.se.

Hammarel AB tillhör sedan 2022 Ernströmgruppen. Ernströmgruppen är en familjeägd industrikoncern som tillsammans med entreprenörer vill bygga bättre företag för framtida generationer. Bolagets verksamheter spänner över allt från marinsäkerhetsutrustning och teknikhandel, till leverans av komponenter och tjänster för energieffektivisering av industrier och fastigheter. Ernströmgruppen består idag av mer än 40 företag med en total omsättning runt 3,5 miljarder kronor och har över 1100 anställda i Norden och norra Europa. Läs mer på www.ernstromgruppen.com.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Strategisk inköpare egna varumärken

Läs mer Jan 30
Vill du jobba i ett team med ambitiösa kollegor och få möjligheten att ta våra varumärken till nya höjder? Elon Group söker nu en Inköpare med strategiskt- och kategoriansvar för Egna Varumärken

Om Elon Group

Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark.

Vi har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sina lokala marknader och kunder. Med över 900 butiker runtom i hela Norden finns vi tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där våra kunder finns.

Våra butiker drivs av entreprenörer med lokal kunskap under ett stort gemensamt varumärke. Det breda produktsortimentet består av allt från stora vitvaror som kylar och tvättmaskiner, kök och belysning till små hushållsprodukter samt konsument elektronik. Elon står för service och kunskap och vi levererar med extra mycket hjärta till våra konsumenter.

Elvita och Canvac är Elons egna varumärken. Elvita har ett brett och noga utvalt sortiment för hemmets alla rum och Canvacs produkter främsta syfte är att ge dig en bättre inomhusmiljö.

Om rollen

Vi söker nu en inköpare med strategiskt och kategori ansvar som vill vara med på Elon Groups spännande tillväxtresa genom att driva utvecklingen för våra egna varumärken på den nordiska marknaden.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Driva förhandling av avtal och priser
- Utvärdera och optimera leverantörer och produkter
- Ansvara för kategorier samt breddning av dess sortiment i samråd med Kategorichefer och handlarråd
- Du kommer i din roll att samverka med internationella leverantörer och vårt inköpskontor i Kina
- Driva utvecklingen av nytt sortiment samt uppdatera befintliga produkter
- Bidra med kunskap kring våra produkter mot Elon-butiker samt vid mässor och utbildningar
- Samverka med eftermarknad, marknad, försäljning, inköp samt handlare för att uppnå de högt ställda kraven samt målen för Egna varumärken.
- Du behöver kontinuerligt vara uppdaterad på marknadens trender och utbud

Rollen är placerad i Örebro och du rapporterar till chefen för egna varumärken.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en högskoleutbildning som ingenjör eller motsvarande. Du har en bakgrund och erfarenhet från inköp inom industri eller handel. Erfarenhet av vitvaror, småel eller konsument elektronik samt internationell affärsvana är meriterande.

Som person är du kommunikativ, analytisk och självgående. Du är en driven lagspelare som engagerar, inspirerar andra och kan sälja in nya lösningar internt och får med dig teamet. Vi ser att du har god förmåga att snabbt sätta dig in i produkttekniska frågeställningar. Vi ser också att du har en drivkraft att utvecklas i din roll och du har förmågan att identifiera och starta aktiviteter med fokus på förbättringar. För rollen krävs goda engelska kunskaper i både tal och skrift.

Ansökan

Vår urvalsprocess påbörjas i slutet av februari men vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Global Category Manager, Indirect Sourcing

Läs mer Jan 24
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Global Category Manager IT – Global Indirect Sourcing

Are you in for a big challenge?
We offer a unique opportunity to be an important part of the Global Indirect Sourcing Team. You will support the development of our new world leading global company.
Global Indirect sourcing program has a mission to optimize Total Value of Ownership (TVO) and to be the Indirect sourcing center of excellence within Epiroc.
Epiroc will further increase the focus on improving the Global Indirect Sourcing organization.

Your mission
Epiroc will further increase the focus on improving the IT area (applications, infrastructure etc.) We are looking for an experienced Global Category Manager with the mission and ambition to develop/build-up and maintain a global key supplier base to improve applications availability, risk mitigation and optimize costs. 
You will report to the Global Indirect Sourcing Manager. Daily work will be carried out in close cooperation with Epiroc IT organization and IT Management.
The main mission will be to: 
* support the overall Epiroc sourcing strategy and the Epiroc IT strategy in the growth ambition and to achieve a higher efficiency level
* maintain an effective working relationship with Global IT and regional/local companies
* ensure the successful implementation of the sourcing strategy and optimize TVO
* manage RFx processes, sourcing and selection of suppliers in close collaboration with major stakeholders across departments
* review/Renegotiate existing group contracts
* develop/build-up and maintain a global key supplier base

Delivering your mission successfully is crucial to achieve our mission as a strategic value-adding business partner.

Your profile
We require an academic degree, relevant work experience in sourcing and experience of project management. To succeed within this role, we believe you are self-motivated, a proven collaborator, open minded and passionate about building relations. As a person, you are innovative and “dare to think new”. You are structured, results-oriented with extensive analytical skills. This position requires very strong communication skills to negotiate with suppliers, work effectively via videoconferences with global team members, work closely with local colleagues and to present performance results to upper management and major stakeholders.
As our corporate language is English, strong written and verbal communication skills in English is required.

Location and travel
The Global Indirect Sourcing Team with highly skilled and motivated employees is located primarily in Sweden. This role is preferably located at one of our Swedish entities, Örebro, Kalmar, Fagersta or Stockholm.
The role might require travelling to some of our key locations in Sweden and abroad. 
In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.

Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.


A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

Application and contact information
In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible by creating an account in our recruitment system. Last day to apply for this position is 23-02-12.
For questions about the position please contact recruiting manager, Lars-Erik Gustafsson, Global Indirect Sourcing Manager. Telephone: 070-5767633. lars-erik.gustafsson@epiroc.com. 
Other questions, please contact Maria Roseen, Recruitment Specialist. Telephone: 072-1426767. maria.x.roseen@external.epiroc.com.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Tng Group AB .

Cobolutvecklare till SEB Kort i Örebro

Backend-utvecklare
Läs mer Jan 25
Som Cobolutvecklare hos SEB Kort i Örebro är du med och framtidssäkrar affärskritiska system!

SEB Kort är det ledande kortföretaget i Norden och ser till att samhället rullar på smidigt genom att erbjuda smidiga betallösningar både för privatpersoner och företag. Du som Cobolutvecklare på SEB Kort i Örebro kommer i den här rollen tillsammans med ditt team ansvara för att våra system är säkra och moderna. Vidare kommer du i den här rollen få arbeta med nyutveckling där du får utrymme att ta egna initiativ.

Vi erbjuder dig

• Att bli en del av en organisation där förändring och utveckling står i centrum
• Ett förmånligt och tryggt anställningserbjudande med bland annat personalbank, ränteförmåner och bonus
• Ett spännande område där du får lära dig nya saker samt utbildnings- och utvecklingsmöjligheter

 

 

Det här gör du hos oss

Som Cobolutvecklare hos oss arbetar du med affärskritiska system där du:

• Tar ansvar för hela livscykeln - Förvaltar, felsöker och arbetar med nyutveckling
• Arbetar med att analysera existerande program för att se utvecklingsmöjligheter
• Är support till verksamheten
• Arbetar nära affären mer fokus på säkerhet och hållbara system

Ditt team och arbetsplats

Det finns lediga positioner i flera olika team och var du hamnar är upp till vad du är intresserad av. Alla teamen genomsyras av SEB Korts kultur där innovation, kunskapsdelning och långsiktighet är viktigt. Du kommer att arbeta i ett agilt team med kunniga medlemmar som har stort fokus på hållbara lösningar och samarbete.

Vi arbetar enligt en hybridlösning där du får arbeta hemifrån eller något av våra kontor i Örebro, Eskilstuna eller Västerås. Du kommer en dag i veckan vara på vårt kontor i Solna där du finner 4 500 arbetsplatser, gym, restauranger, cykelgarage, terrass, pingisbord och mycket mer på våra hela 100 000 kvadratmeter. 

Mer om dig

För att trivas i den här rollen ser vi att du har erfarenhet av Mainframe och Cobol. Vi ser positivt på om du har kunskaper inom och IDz. Teamet tar ansvar för det de skapar och vi ser gärna att du arbetat med hela utvecklingskedjan från krav till release.

Som person ser vi att du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och ser det positiva med att lösa problem tillsammans. Vidare ser vi även att du har ett driv och gillar att ta egna initiativ och är nyfiken så som vi är. Du gillar att samarbeta och både dela med dig av din kunskap och ta in kunskap dina kollegor delar.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Underhållsingenjör till Euromaint i Örebro

Fordonsingenjör
Läs mer Jan 9
Var med och driv tekniska utredningar och utveckla fordonsunderhåll! Euromaint i Örebro söker en underhållsingenjör!

Motiveras du av att utveckla och förbättra underhåll av olika fordon? Vill du arbeta i en bransch med en spännande framtid och som har en positiv inverkan på miljön? Som underhållsingenjör hos Euromaint i Örebro ansvarar du för att driva tekniska utredningar och har en viktig roll i vårt arbeta att uppnå ett effektivt fordonsunderhåll. För dig som har ett intresse för fordon och viljan att lära finns här möjlighet att driva aktiviteterna inom underhållsstyrning och utveckla din tekniska kompetens.

Ditt anställningserbjudande

Euromaint erbjuder dig en spännande och teknisk roll som underhållsingenjör i en framtidsbransch med innovativa lösningar i kombination med modern teknik. Vi är en nyfiken och framåtsträvande organisation med en tydlig vision att vara Nordens ledande leverantör av underhållstjänster för spårtrafikbranschen. Hos oss får du möjlighet att utveckla din kompetens och arbeta med intressanta arbetsuppgifter inom tekniska utredningar och riskanalyser. Du blir en del av en platt organisation med snabba beslutsvägar där du får möjlighet att vara med och påverka samt bidra till ett positivt klimatavtryck.

Dina arbetsuppgifter

Som underhållsingenjör arbetar du tvärfunktionellt med att utveckla underhållet av våra kunders fordon. Det innebär att du:

• Driver optimeringar och genomför tekniska utredningar för flera fordonstyper.
• Sammanställer tekniska underlag till anbudsgruppen för framtagande av offertunderlag, t ex materialinnehåll etc.
• Utvecklar nya tekniska verktyg och arbetssätt för ett effektivt fordonsunderhåll.
• Genomför riskanalyser, kvalitetsgranskning och utarbetar förslag till förbättrande åtgärder.
• Deltar i besiktningar, kundmöten och workshops.  

Värt att veta

I rollen som underhållsingenjör arbetar du brett mot olika projekt och samarbetar med dina kollegor inom de olika projekten. Du tillhör teknikavdelningen med placering i Örebro och du rapporterar till chef för teknik och konstruktion. Vi uppskattar om du är på plats större delen av tiden och erbjuder därför en hybridlösning med möjlighet till hemarbete 1-2 dagar i veckan.

Tjänsteresor förkommer i tjänsten och beräknas uppgå till ca 2-5 dagar per månad. 

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen som underhållsingenjör söker vi dig som:

• Har en bakgrund som fordonsingenjör, underhållsingenjör, servicechef, serviceingenjör, flygingenjör eller liknande, antingen från studier och/eller arbetslivet.
• Har tidigare erfarenhet av underhållsstyrning av fordon, där underhållsstyrning av järnvägsfordon ses som meriterande.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då dokumentation och kommunikation sker på båda språken.

Har du erfarenhet av offentlig upphandling ses det som meriterande. 

Personlighetsmässigt är du strukturerad och tar hänsyn till alla delar av arbetsprocessen för att säkerställa kvalitet, precision och slutförande. Du har förmåga att hantera och växla mellan olika aktiviteter och informationskällor samtidigt. För att komma framåt i ditt arbete tar du initiativ till att driva optimeringarna och du har en bra dialog med sina samarbetspartners, både internt och externt. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Systemutvecklare till digiPlant i Örebro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 5
Vill du utveckla en unik produkt som gör samhällsnytta? Sök då rollen som Systemutvecklare hos digiPlant i Örebro!

Vill du bidra till en bekväm och effektiv digital tillvaro för tusentals människor? DigiPlant i Örebro söker en systemutvecklare inom Java som vill fortsätta utvecklas och utveckla vår plattform för ansökningssystem. Här välkomnas du in i ett familjärt team som har kul tillsammans på jobbet!

Vi erbjuder dig

• Att bli en del av ett tight team med korta beslutsvägar där dina tankar och idéer värderas högt.
• Att bli en del av en organisation med en familjär och hjälpsam kultur där vi värnar om varandra.
• Då våra kunder primärt är stiftelser, fonder och bidragsgivare kommer du att arbeta hos en arbetsgivare med ett meningsfullt syfte.
• Ett centralt kontor i unika lokaler i centrala Örebro.

Det här gör du hos oss

Som systemutvecklare hos oss arbetar du med funktionaliteten för vår produkt SBS Manager. Den riktar sig till kunder som arbetar med bidragsgivning, e-tjänster, sponsring och kravhantering. Här kommer du exempelvis:

• Vara en viktig medlem i ett teknikintresserat team som ansvarar för att utveckla vår produkt till den bästa.
• Arbeta brett med tekniker som Java, Angular och jQuery.
• Beroende på projektet nyttjar vi även olika CSS-ramverk som Bootstrap, LESS eller SASS.
• Arbeta med integrationer som bygger på Spring och PHP.

Ditt team och arbetsplats

Hos oss på digiPlant arbetar ca tio personer. Inom systemutveckling får du sällskap av en erfaren systemutvecklare och en systemarkitekt där ni jobbar agilt. Du rapporterar till VD Alexander Törnqvist.

Vi är en hybrid arbetsplats där det finns möjlighet för dig att både arbeta hemifrån och från vårt kontor i centrala Örebro. För oss är det viktigt att ha trevligt tillsammans och anordnar därför frukostar, luncher och andra aktiviteter regelbundet under året.

Mer om dig

Som person trivs du likt oss i en miljö där samarbete där prestigelöshet står i centrum. Du har en positiv attityd och gillar att arbete med tekniska utmaningar med ett öga för detaljer. Vidare trivs du med frihet under ansvar där du tar initiativ för att nå resultat och skapa värde för verksamheten.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av objektorienterad programmering, så som Java (Spring, Play Framework) eller .NET C#. För att lyckas i rollen ser vi också att du har erfarenhet av Javascript-ramverk som jQuery, React och Angular. Vidare har du förståelse för och arbetat med databaser.

 

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Västerås (Delvis remote)

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 2
Till större kund i Västerås söker vi en redovisningsekonom inom koncernekonomi och affärsservice

Vill du komma till ett drivet team som har ett intresse för att utföra och leverera ett arbete med hög kvalitet? Bra! Som redovisningsekonom kommer du få ett stort ansvar för att säkra god kvalitet i redovisningen. Som ekonom hanterar du bokslut och finansiell rapportering. Utöver detta initierar och driver du utredningar i mindre projekt för att se till att bolaget följer interna och externa redovisningsprinciper och lagkrav. Som redovisningsekonom får du jobba självständigt men även vara en viktig del i ett team.Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som konsult hos oss på TNG är du en viktig medarbetare som gör skillnad. Vi vet att du jobbar bättre med en trygg anställning; kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på arbetsplatser med spännande teknik.
• Knipa en plats i vårt nätverk med konsulter inom ekonomiområdet. Här får du chans att utbyta erfarenheter men också träffa andra konsulter på olika aktiviteter.

Som konsult på TNG är du viktig. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad medarbetare som spelar roll. Vi specialiserar oss på fördomsfri rekrytering och konsultuthyrning och tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din tekniska kunskap, motivation och potential som spelar roll – och inte din ålder, kön, bakgrund, namn eller utseende.

Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss, men har din arbetsplats hos vår kund i Solna. Självklart är du del av gemenskapen på företaget och har en arbetsledare som hjälper dig på plats, samt en konsultchef från TNG som stöttar på distans.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer dina primära arbetsuppgifter bland annat bestå av att:

• Följa interna och externa redovisningsprinciper och lagkrav och se till att bolaget följer dessa
• Arbeta operativt med bokslut och finansiell rapportering
• Upprätta årsredovisningar och skattedeklarationer
• Arbeta med moms, skatteberäkningar, deklarationer och hantering av anläggningsregister

Värt att veta

Uppdraget är ett konsultuppdrag på 100% med start i februari.

Kontoret ligger i Västerås och du har möjlighet att jobba hemifrån då uppdraget innebär en hybridlösning.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande och är i grunden en redovisningsekonom med flera års erfarenhet av redovisningsarbete, bokslutsarbete och arbete med finansiell rapportering. Du är en person som har god struktur och kontroll. Du har förmågan att se samband i processer från ett översiktligt perspektiv och koppla detta till redovisningsprocessen. Då en väsentlig del av arbetet består av kontakt med olika delar av organisationen kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska. 

Erfarenhet av systemet är inget krav men det är en fördel om du är van vid att arbeta med olika system, t.ex. Excel. Erfarenhet av dagligvaru- och fastighetsbranschen är meriterande, och erfarenhet av fastigheter är starkt meriterande. Är du den vi söker? Skicka då in din ansökan!

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Industriutvecklare till IUC i Örebro län

Civilingenjör, produktion, elektronik
Läs mer Dec 20
En affärskritisk roll där du får bidra till den växande industrin inom Örebro län. Sök till industriutvecklare redan idag!

Vill du vara med att utveckla industrin i vårt län? Drivs du av att få göra nytta för många? Bra, nu söker vi två industriutvecklare / projektledare till nystartade IUC Industrihubb i Örebro län. Som industriutvecklare träffar du många företag och hjälper dem i deras utveckling. Dina verktyg blir din egen kompetens och erfarenhet från industrin, men även alla stöd som finns att få på europeisk, nationell och regional nivå. Du bygger upp kontakter inom det företagsstödjande systemet och arbetar genom de projekt vi erbjuder från Industrihubben. IUC Industrihubbs etablering är efterfrågad och i styrelsen sitter ledande personer från ett antal framgångsrika företag i regionen. Vill du bli en viktig kugge i att utveckla länets industrier? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

I rollen får du vara med och bygga upp en organisation från grunden. Det är inte vilken organisation som helst utan en icke-vinstdrivande organisation, som är lite slarvigt uttryckt en joint venture mellan länets industriföretag och offentlig sektor. Som en av de första anställda kommer du påverka förutom din egen roll även hur organisationen ska fungera och vara med och sätta en kultur från grunden.

Denna tjänst är placerad i länet, d.v.s. du kan arbeta i hybridform från t.ex. Lindesberg, Karlskoga, Örebro, Askersund, Laxå, och minst en dag i veckan arbetar du från IUC Industrihubbs lokaler i Örebro tillsammans med dina kollegor. Men du spenderar huvuddelen av din tid i kontakt med, och ofta på plats hos, några av länets över 650 industriföretag.

Vi har självklart kollektivavtal, Tekniktjänsteavtalet och tjänstepension ITP1.

Dina arbetsuppgifter

Du skapar förtroende och stöttar företagen i deras utveckling genom att:

• Besöka företag för att bygga relationer och göra behovsanalyser
• Ge råd och coacha företag i arbete med planer och strategier
• Matcha behov med tillgängliga stöd
• Vara ett bollplank i ett företags ständiga utveckling

Du arbetar även mot industrisektorer och företag i grupp genom att: 

• Anordna events och seminarier
• Anordna eller leda utbildningar och workshops
• Leda ämnesnätverk

Och då och då kavlar du upp ärmarna och bidrar med din erfarenhet och löser ett problem hos ett av Industrihubbens medlemsföretag. Du kommer även vid tillfälle påvisa din goda förmåga för administration genom att skapa rapporter, ansökningar eller hantera projektmedel kopplat till en insats.

Värt att veta

För att trivas i rollen kombinerar du din breda industrikompetens med ett starkt samhällsengagemang.
Länets industri anställer direkt över 20 000 personer och är därmed den näst största arbetsgivare efter vård och omsorg. Dessutom bidrar industrin mest till länets ekonomi av alla näringslivsgrenar. Ett nytt arbetstillfälle i industrin skapar i snitt 1,2 arbetstillfällen till i samhället. Så ditt arbete med att stärka industrins konkurrenskraft är otroligt viktigt.

IUC Industrihubb finansieras just nu av länets industri genom Industriföreningen Industrihubbs medlemmar och genom Region Örebro län samt genom projektmedel.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en relevant utbildning och flera års erfarenhet och en bredd av olika roller inom industrin vilket innebär:

Du har en god förståelse av industrin där du haft en eller flera ledande roller så som till exempel chef eller projektledare, verksamhetsutvecklare, Lean koordinator, Operational Excellence, SQE eller produktionstekniker.

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet inom något eller några av fyra områden: 

• Lean och produktionseffektivisering
• Digitalisering inom produktionsytan
• Automation
• Industri 4.0 och/eller AI

Som person skapar du tillit, är en god kommunikatör och är nyfiken. Du har ett coachande förhållningssätt, har lätt för att bygga nätverk samt har en god social förmåga. En bonus är om du har du kunskap om det företagsfrämjande systemet och dess möjligheter samt begränsningar.

Då rollen kräver en del resande har du B-körkort. Du har en god datorvana och är en van användare av Office- paketet och affärssystem. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu