Örebro: MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet MQ Marqet Örebro söker en butikschef i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Butikschef.

Store Manager - Örebro

Läs mer Jan 24
We will be opening up our new Store in Örebro during spring 2023. This role offers the opportunity to lead up a whole team from ground up and establishing Tesla in a new area.
We offer:
A role with high level of autonomy that enables you to creatively develop your operations, requiring a large responsibility of self-evaluation and constantly seeking excellence
A dynamic and fast-paced environment where inclusion, learning and collaboration are key to success
The chance to work with a brilliant and highly motivated team in one of the world’s most innovative companies
Ongoing training and development to help you grow as a manager and leader
A competitive compensation and benefits package

What You’ll Do
As a Store Manager at Tesla, you are a seasoned, strategic, and charismatic retail leader, responsible for overseeing and driving sales and delivery operations for your location in Örebro
Drive business performance & development: As a hands-on coach with strong business acumen you constantly seek improvement of performance. You drive, monitor and leverage KPI’s to ensure success, manage local operations and lead continuous development within your store. You spread awareness, create a sense of ownership, and inspire your entire team to reach our goals.
Champion your team: As Store manager you have the overall responsibility for the whole Store. We look to you to lead, build, and develop our brilliant Sales & Delivery team in Örebro. You recognize potential and are committed to continuously growing your people
Inspire first-class customer experiences: With a profound understanding of what a great customer journey looks like, you support the team in delivering excellence. You take on escalated customer cases and monitor trends to continuously improve our service
Lead through change: Tesla is an ever-changing, always fast-paced environment. We will challenge your ability as a leader every day, to support your team and deliver great results, no matter the change

What You’ll Bring
A strong people leader, with proven background managing teams within Retail Sales and operations. You engage, energize, and promote an inclusive team environment
Knowledgeable performance management – you have in-depth knowledge of sales processes and leverage this to coach your team. You are experienced in managing performance on a team and individual level
Entrepreneurial and analytical mindset with great understanding of the local market
Operational and strategic in your leadership, while always remaining hands-on
Experienced within change management, with the proven ability to lead and engage people through and beyond change
Ability to communicate effectively and respectfully. Fluent in English, Swedish skills are preferred, not a must
A valid Driver’s license (legally permitted to drive in Sweden)
Applications must be submitted online and contain an English CV

Ansök nu

Butikschef KungSängen Örebro

Läs mer Jan 16
Om arbetsgivaren - KungSängen
KungSängen grundades 1998 och är Sveriges största sängkedja med Ca: 50 butiker och över 300 anställda runt om i Sverige, från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.
Nu söker vi Butikschef till vår butik i Örebro
OM JOBBET


Är du en naturlig ledare med dokumenterat goda resultat och ett stort intresse för inredning och design?
Som butikschef hos oss är dina främsta arbetsuppgifter att ansvara för butikens drift, arbeta med tydliga försäljningsmål och nyckeltal samt inspirera, följa upp och coacha dina kollegor inom försäljning och kundbemötande. Du har ett övergripande personal- och schemaansvar där du optimera bemanningen efter företagets verksamhet. I din roll ingår att utbilda i och upprätthålla KungSängens säljprocess och bidra till att höja kunskapsnivån inom hälsa, sömn och KungSängens produkter. Som butikschef ser vi att du bidrar till positiv stämning, högt kundfokus och ökat engagemang kring försäljning och lönsamhet.
Du möts varje dag av nya utmaningar i ett stimulerande jobb med frihet under ansvar. Med ett litet team får du chansen att skapa nära relationer och ett sammansvetsat arbete med fokus på kundkontakt och gemensam utveckling.
Om KungSängen
KungSängen är en ledande detaljhandelskedja som sedan 1998 tillverkar sängar för hand i Enköping. Vi har ett fyrtiotal butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder.
KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.
Att jobba hos oss
KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål – att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad.
Läs mer om KungSängen som arbetsplats på www.kungsangen.com/jobba-hos-oss.
Du som söker
Även du som söker till oss behöver förstås dela våra värdegrunder. Du som älskar att möta dina kunder varje dag, du som tycker om utmaningar och att ta personligt ansvar. Du som ser att alla människor har lika värde och som möter alla med respekt. Du som vill vara en del av ett sammansvetsat team och som på alla sätt känner igen dig i texten ovan. Dig vill vi gärna träffa.
Som butikschef söker vi dig som är kund- och säljorienterad med ett stort intresse och gedigen kunskap inom försäljning och kundbemötande. Vi ser att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och har goda ledaregenskaper. Du ser och uppmuntrar utvecklingsmöjligheter i ditt arbete och drivs av att inspirera dina kollegor. Du har en god pedagogisk förmåga och kunskaper i att ge konstruktiv feedback. Som butikschef på KungSängen delar du vårt intresse för inredning och design och har en förmåga att se vad som behöver göras inom driften av din butik.

Tjänsten är på 100% med arbete varannan helg.
Rekryteringen sker löpande. så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten, kontaka Regionchef Caroline Stenmo, caroline.stenmo@kungsangen.com.

Skicka in din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb".
Krav
- Gymnasieutbildning
- Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet (butiksdrift, försäljning, service, ledarskap)
- Erfarenhet av ledarskap med goda resultat - ansvar för medarbetares utveckling, motivation och delaktighet.
- Dokumenterat goda försäljningsresultat
- IT-kunskaper; Office-paketet, god användare av Navision eller motsvarande butiksdatasystem
Meriterande
- Erfarenhet av kundansvar (serviceärenden, kundnöjdhet)
- Dokumenterad utbildning inom försäljning/ledarskap
- Kunskap inom exponering och skyltning

Ansök nu

Vikarierande Butikschef Bergqvist Skor Marieberg

Läs mer Jan 13
Vill du leda och utveckla vår butik i Marieberg? Då kanske du är vår nästa butikschef.
Som ansvarig skapar du förutsättningar för positiva kundupplevelser i er butik. Upplevelser som skapas av ditt team tillsammans. Ni erbjuder en butik som är attraktiv och välfylld och som toppas med en fin kunskap och erfarenhet. Tillsammans driver ni butiken mot uppsatta mål och nyckeltal. Uppföljning och eventuella åtgärder för att uppnå resultat är en viktig del. Du säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs. För att stärka upp ditt team så är du ansvarig för rekryteringen av extrapersonal.
Har du det vi söker?
Målinriktad, driftig och har stor vilja och ett härligt engagemang.
Några års erfarenhet av att driva butik inom försäljning i en ledarroll gärna inom detaljhandeln.
Brinner för försäljning, service och sätter kunden i fokus.
Du är en person som kan konsten att motivera och coacha ditt team för att nå uppsatta mål.
Flexibel och lojal.
Vi vill att du är en inspiratör som är full av energi och älskar att sälja.



Tjänsten är ett vikariat under 1 år på ca 30h/vecka och tillsätts efter överenskommelse.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällstid och helger.
Intervjuer sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Välkommen att skicka in din ansökan med personligt brev och CV till:
nyttjobb@bergqvistskor.se och märk med "Vik BC Marieberg"

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Retail Recruitment Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Retail Recruitment Sverige AB .

Jula Örebro söker Varuhuschef

Varuhuschef
Läs mer Jan 9
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu

Jula Örebro söker Varuhuschef

Butikschef
Läs mer Jan 9
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu

Jula Örebro söker Varuhuschef

Butikschef
Läs mer Jan 15
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu