Örebro: Marketing Coordinator till Proteinbolaget

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marketing Coordinator till Proteinbolaget i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för nya utmaningar? Ta nästa steg i karriären som Marketing Coordinator!

I rollen som marketing coordinator är din huvudsakliga uppgift att koordinera marknadsaktiviteter. Dina primära arbetsuppgifter är att vara en riktig doer och exekvera på uppgifter och aktiviteter utifrån vår marknadsplan. Det kan innebära allt från att kommunicera kampanjer till våra kunder till att analysera kundbeteende i olika marknadskanaler. Som marketing coordinator kommer du att arbeta nära kategoriteamet gällande planering av attraktiva kampanjer och aktiviteter för våra kunder.

För att briljera i rollen ser vi att du är intresserad av digital marknadsföring och gillar att arbeta i högt tempo. Du är snabb på bollen och duckar inte för en ny utmaning. Du kommer ingå i vårt marknadsteam och ha en viktig roll i hur vi når ut med våra kampanjer till vår målgrupp. Som marketing coordinator arbetar du självständigt med en stor portion av variation i dina dagliga arbetsuppgifter. Du sätter kunden i fokus där kommunikation med rätt erbjudande till rätt målgrupp är en av dina viktigaste uppgifter.

Dina arbetsuppgifter kan bestå av

• koordinera dagliga kampanjer och marknadsaktiviteter
• ansvara för marknadsplan och landningssidor på vår sajt
• assistera befintligt team med nyhetsbrev, marketing automations och kampanjarbete
• följa upp och analysera marknadsaktiviteter
• assistera befintligt team med annonsering i sociala medier


Vi söker dig som


• har en riktig doer mentalitet och gillar att få saker gjort
• är van att jobba i högt tempo och gillar att ha många bollar i luften
• brinner för digital marknadsföring och ser möjligheten att få utvecklas i ett snabbväxande företag
• gillar omväxling i arbetet och älskar att få hjälpa till
• är en social och glad person som har teamwork som nyckelord



Proteinbolaget är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden till vårt kontor i Örebro! Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som Marketing Coordinator hos proteinbolaget.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Örebro som Marknadskoordinator.

Project Coordinator till Proteinbolaget

Läs mer Jan 27
Vi förstärker vårt team och söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt egna varumärke! 
Proteinbolaget är en av Sveriges ledande onlinebutiker inom kosttillskott, hälsotillskott, träningskläder och träningstillbehör. Nu har du möjlighet att ta ditt nästa steg i karriären och vara med på vår resa.  
 
Vi på Proteinbolaget strävar hela tiden mot att ta fram nya produkter med bästa kvalitét för våra kunder, och söker nu dig som vill vara med och utveckla nya produkter med oss! 

Som Project Coordinator för egna varumärken kommer du att vara med att ta fram nya produkter genom att sätta upp projekt och leda dessa från start till mål för ett snabbväxande varumärke. Du kommer att ingå i ett fantastiskt team där du ska koordinera uppgifter och människor för att ta projekten framåt och se till att alla delar slutförs. Du kommer vara med och sourca efter nya produkter och potentiella nya leverantörer/fabriker för att utveckla egna varumärken. Tillsammans med teamet kommer du få chansen att ta ett spännande varumärke till nya nivåer.  
 
Att jobba på Proteinbolaget betyder att du blir en del av ett härligt gäng som gillar att hitta på saker tillsammans, senast åkte vi gokart och gången innan det körde vi paintball! Kvartalsvis har vi roliga konferenser med hela bolaget som bidrar till gemenskap och kunskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och har nu under 2023 infört en gemensam friskvårdstimme per månad. Du kommer att sitta på vårt kontor i Örebro och du har möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan.
 
Övergripande uppgifter & ansvar:  

• Ta fram nya produkter för vårt eget varumärke  
• Leda projekten framåt och ta nya produkter från idé till slutprodukt 
• Tillsammans med teamet koordinera arbetsuppgifter 
• Hitta, etablera och underhålla relationer med nya leverantörer 
 
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en social och öppen person där samarbete med kollegor är en självklarhet för dig. Du gillar att anta nya utmaningar och har lätt för att knyta kontakter med människor. Du låter ingenting falla mellan stolarna utan är noggrann i arbetet att säkerhetsställa att all information, tider och koordinering sker så smidigt som möjligt.
 
Vi söker dig som har ett stort driv och gillar utmaningar och vi tror att du...

• har god problemlösningsförmåga och är bra på att planera och koordinera arbetsuppgifter  
• är noggrann och beskrivs som en person som alltid “har koll på läget” 
• har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål  
• är kreativ och gillar att tänka nytt och innovativt 
• har grundkunskaper i Adobe-programmen
• behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift 
 
Det är meriterande om du har relevant universitets- eller högskoleexamen samt tidigare erfarenhet av produktutveckling, leverantörskontakt eller projektledning.
 
Vi ser framemot din ansökan!


Vi är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden i vår organisation. Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som Project Coordinator hos Proteinbolaget.

Ansök nu

Marknadskoordinator

Läs mer Jan 18
Är du en initiativtagande och självständig person med öga för kommuniktaion som söker nästa möjlighet? Då har vi ett jobb för dig!

Vi söker nu en Marknadskoordinator i Örebro för kundens räkning. Uppdraget som konsult via Adecco ska tillsättas omgående och löpa 18 månader framåt med chans till förlängning. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Hur ser din arbetsdag ut?
I din roll som Marknadskoordinator är du ansvarig för marknadsföringen av kundens fyra cykelvarumärken i Skandinavien. Ansvaret omfattar varumärkesbyggnad för samtliga varumärken, att driva dem framåt samt skapa nya marknadsmöjligheter. Med Skandinavien räknas Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum, men du utgår från huvudkontoret i Örebro. 

Dina arbetsuppgifter som Marknadskoordinator blir bland annat att: 

• Skapa samt bibehålla relationer med återförsäljare/mediapartners

• Skapa och efterfölja media- och marknadsplaner samt årlig budget

• Utveckla varumärkestonalitet och utseende internt

• Ansvara och utveckla sociala medier för samtliga varumärken

• Planera samt delta i evenemang och aktiviteter i och utanför Skandinavien för samtliga varumärken

• Ansvara för logistik och material relaterade till att skapa event

• Sända ut pressmeddelanden 

Vem trivs här?
Event är en stor del av företagets marknadskommunikation. Du bör därför uppskatta att möta kunder och leverera kundupplevelser som överträffar förväntningar. De har därtill ett stort fokus på den digitala utvecklingen och inkluderar sociala medier och andra digitala verktyg i alla aktiviteter de genomför. Du ska drivas av att arbeta i en miljö som är under ständig utveckling, både som team och på egen hand. Du ska därtill vara van och uppskatta att ta egna initiativ. Du bör ha goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift, då företaget har ett nära samarbete med moderbolaget i Österrike och all kommunikation med dem, och flera återförsäljare samt kollegor i Skandinavien, sker på engelska.

Förutom att du är en initativtagande person med öga för kommuniktaion och som växer i sociala sammanhang så krävs det att du uppfyller nedstånde kriterier för att kvalificera dig till tjänsten: 

• Intresse för cyklar/elcyklar

• Utbildning och dokumenterad erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation, event eller liknande

• Kunskaper i MS Office

• Kunskaper i Adobeprogrammen; InDesign, Photoshop, Illustrator

• B-körkort

• Trivs med att ha ett flexibelt arbete som innefattar resor och jobb med övernattning på annan ort

Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående, under 18 månader med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden och blir uthyrd till företaget i Örebro. Vi har kollektivavtal och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök" intill annonsen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på: pontus.enblom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

marknadsansvarig

Läs mer Dec 19
Arbetsbeskrivning
Välkommen att söka uppdraget som marknadsansvarig ute hos vår kund som är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Vi söker dig som är en driven och strategisk tänkande person med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning marknad, fastighetsmäklare eller annan relevant utbildning och som vill vara en del av vår kunds vinnande team. För att lyckas och trivas i rollen som marknadsansvarig brinner du för bostäder och har en affärsmässig helhetssyn, både vad gäller kundvärden och den totala ekonomin.

Som marknadsansvarig kommer du att utveckla, genomföra och ansvara för marknadsföringsstrategier samt försäljning i ett antal utvalda projekt inom regionen. Du kommer att få möjlighet att arbeta med spännande projekt och bidra till vår kunds fortsatta expansion på marknaden. Har du kanske tidigare erfarenhet av arbete på bostadsmarknaden som t.ex. Mäklare och har en förmåga att se helheten och kan sätta upp mål och planer för att nå dem? Sök då denna tjänst! 

Det här är ett uppdrag som sträcker sig till slutet av augusti 2023, om möjligt kan det bli fortsatt uppdrag efter det.

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär. Du är spindeln i nätet och har stora möjligheter att påverka i din roll som marknadsansvarig. Vi ser fram emot att lära känna dig!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som marknadsansvarig kommer du att ansvara för marknadsföring och försäljning i ett antal utvalda projekt inom regionen. Du har kostnads- och budgetansvar och du kommer ta fram projektets marknads- och aktivitetsplan. Som marknadsansvarig arbetar du både strategiskt och operativt och du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:

• Upprättande av marknadsanalyser där du analyserar marknaden ur ett makro- och mikroekonomiskt perspektiv
• Kommunicera med och leda mäklare och externa samarbetspartners
• Leverera prognos och kostnadsuppföljning samt rapportering för försäljning och marknadsföring
• Ta fram underlag och ge förslag på prissättning
• Professionell rådgivning i marknads- och försäljningsfrågor
• Ta fram strategier för marknadsföring och försäljning i projekt
• Utforma, planera och i samarbete med extern konsult ta fram sälj- och marknadsföringsmaterial



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning marknad, fastighetsmäklare eller annan relevant utbildning. Vi ser att du har minst tre års erfarenhet
av att arbeta med marknadsföring och försäljning. Erfarenhet av digital marknadsföring är meriterande.

För att lyckas och trivas i rollen som marknadsansvarig brinner du för bostäder och har en affärsmässig helhetssyn, både vad gäller kundvärden och den totala ekonomin.

Som person är du strukturerad och har god analytisk förmåga. Du har en hög samarbetsförmåga och du kan leda externa samarbetspartners mot uppställda mål på ett
framgångsrikt sätt. Du har en öppen kommunikation och trivs med att göra muntliga presentationer för såväl mindre som större grupper.

B-körkort är ett krav.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Erfarenhet
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av bostadsmarknaden som t.ex. mäklare eller liknande.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Koordinator till Linje 14

Läs mer Nov 23
Vi söker en koordinator för tillsvidareanställning vid kommunikation och samverkan.

Söker du ett meningsfullt uppdrag där du kan påverka framtiden för ungdomar och inspirera till högre studier? Är du kommunikativ och gillar att leda och samordna? Då är detta ett uppdrag för dig. Vi söker nu en person som vill göra skillnad för barn och ungdomar samt bidra till att utveckla Linje 14.

Bakgrund
Enheten för studentrekrytering och marknadsföring ingår i avdelningen för kommunikation och samverkan. Enheten ansvarar för studentrekrytering, breddad rekrytering, alumnverksamhet, grafisk formgivning och webb.

Linje 14 är ett samarbete mellan Örebro universitet och Örebro kommun, som startade i Vivalla 2003. Målet med samarbetet var att få fler elever från studieovana hem att få hjälp att klara sina studier och därefter gå vidare för högre utbildning. Sedan dess har verksamheten vuxit och i dagsläget finns Linje 14 på sex högstadieskolor samt fyra fritidsgårdar inom Örebro kommun.

Arbetsuppgifter
I arbetet som koordinator kommer du i huvudsak att planera och genomföra aktiviteter såsom studiehjälp, workshops och studiebesök som är riktade till elever i grundskolan. En stor del av din tid kommer att vara förlagd ute på våra samarbetsskolor och fritidsgårdar tillsammans med våra studentambassadörer där din roll är att coacha dem i deras arbete. Du kommer även själv att ha en operativ roll där du möter elever och får möjlighet att inspirera dem till högre studier.

I din roll kommer även en arbetsledande funktion att ingå, där du ska samordna arbetet med Linje 14, bland annat genom att rekrytera, utbilda och schemalägga våra cirka 40 studentambassadörer. Som samordnare kommer du även att vara kontaktperson gentemot våra samarbetsskolor och fritidsgårdar.

Vår verksamhet är i en utvecklingsfas, vilket kommer ge dig goda möjligheter till att påverka arbetssätt samt utveckla befintliga och nya aktiviteter. Du har en flexibel roll och arbetsuppgifterna varierar.

Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell för rollen som koordinator hos oss ser vi att du nyligen tagit en akademisk examen och har en erfarenhet av möten med ungdomar och barn i olika roller.  

I och med att du kommer att vara arbetsledare för våra studentambassadörer ser vi det som meriterande om du tidigare varit studentambassadör eller haft roller där du fått rekrytera och schemalägga personal. För att bli framgångsrik i rollen ser vi även att du trivs med att planera och operativt leda olika aktiviteter samt att du känner dig bekväm i möten med människor och att tala inför grupp.

Du formulerar dig även väl i både tal och skrift på så väl svenska och engelska. Stor vikt kommer även att läggas vid personlig lämplighet.

Information
Anställningen är 100% tillsvidareanställning där provanställning i sex månader kan komma att tillämpas. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Evelina Carey, 019-30 33 06 evelina.carey@oru.se  eller verksamhetskoordinator Madelen Renner, 019-30 31 90 madelen.renner@oru.se

Du kommer att ingå som medarbetare i enheten för marknadsföring och studentrekrytering, som ingår i avdelningen Kommunikation och samverkan. Läs mer om Linje 14:s uppdrag här: https://www.oru.se/samverkan/skolsamverkan/linje-14/

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-12-19. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Proteinbolaget i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Proteinbolaget i Sverige AB .

Är du redo för nya utmaningar inom ekonomiassistentrollen?

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 17
Har du jobbat något år efter examen inom ekonomi och är sugen på en ny utvecklande roll som ekonomiassistent? Då har du hamnat rätt! Vi på Proteinbolaget är nämligen redo att ge dig möjligheten till en spännande roll som innebär nya utmaningar varje dag! 
Som ekonomiassistent hos oss blir du snabbt en spindel i nätet internt eftersom du ansvarar över alla leverantörsfakturor, kvitton, in- och utbetalningar och andra typiska arbetsuppgifter inom ekonomi som löpande bokföring. Självklart har du även en hel del kontakt med externa parter, vilket sker på både svenska och engelska. Du kommer även att rapportera till vissa myndigheter och vara delaktig i månadsbokslut främst tillsammans med vår Accounting Manager men även resten av ekonomiteamet som innefattar vår Business Controller och CFO.
 
Att jobba på Proteinbolaget betyder att du blir en del av ett härligt gäng som gillar att hitta på saker tillsammans, senast åkte vi gokart och gången innan det körde vi paintball! Kvartalsvis har vi roliga konferenser med hela bolaget som bidrar till gemenskap och kunskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och har nu under 2023 infört en gemensam friskvårdstimme per månad. Du kommer att sitta på vårt kontor i Örebro och du har möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan.
 
Det är viktigt för oss att du ska trivas som fisken i vattnet, och för att göra det på Proteinbolaget tror vi att du
- ser fördelar i att jobba med frihet under ansvar
- tycker att det är kul att själv få vara med och ta fram nya rutiner och processer
- är bekväm med att arbeta självständigt
- ser vikten av kommunikation
- älskar att dyka in i transaktioner för ett redovisningskonto som inte stämmer och rätta till det för att få checka av alla avstämningar i tid.
 
Tjänsten kräver att du har praktisk erfarenhet av bokföring och någon form av utbildning inom ekonomi. Vi tillsätter gärna tjänsten så snart som möjligt.
 
Du får ett plus i kanten om du är en fena på excel eller Business Central, är du inte det redan så kommer du att bli det under tiden hos oss! Så vad väntar du på? Skicka in din ansökan redan nu!
 


Proteinbolaget är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden till vårt kontor i Örebro! Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som ekonomiassistent hos Proteinbolaget!

Ansök nu

Social Media Manager & Content Creator till Proteinbolaget

Marknadsförare
Läs mer Jan 24
Har du ett brinnande intresse för content och sociala medier? Ta nästa steg i karriären som social media manager & content creator!

I rollen som social media manager & content creator ansvarar du för att leverera förstklassigt content i form av fotat och rörligt material anpassat för sociala medier. Rollen innefattar att du driver den kreativa processen från idé och genomförande av produktion till redigering och publicering av materialet. Du kommer att skapa koncept, kampanjer och annonser till våra sociala kanaler tillsammans med övriga inom marknadsteamet. Du kommer även att arbeta nära produktteamet gällande planering och content vid lanseringar av egna varumärken.
 
För att briljera i rollen ser vi att du har en passion för content och innehållsskapande anpassat för sociala medier. Detta kräver att du är snabbfotad, digitalt smart och har kompetens inom vilken typ av känsla, format och placering som attraherar angiven målgrupp i respektive marknadskanal. Du arbetar självständigt och obehindrat med samtliga verktyg inom Adobe CC (både film, foto & design) samt med vår kamerautrustning. Vi ser även att du är insatt i sociala medier-trender och att du har goda kunskaper i hur Instagram, Facebook och TikTok fungerar. 
 
Dina arbetsuppgifter består av att

• producera innehåll 100% anpassat för sociala medier (film, foto, design, animation, GIF:s etc)
• driva processen från idé och genomförande till redigering och publicering
• planera och följa upp resultat av aktiviteter i våra sociala kanaler
• skapa kampanjer och koncept anpassat för sociala medier
• löpande kvalitetssäkra och utveckla koncept utifrån vår sociala medier strategi
• representera vår content och social media-avdelning på Proteinbolaget mot kollegor och externa partners
Vi söker dig som

• är kreativ, påhittig och har ett brinnande intresse för innehållsskapande
• är van att producera fotat och rörligt material för sociala medier
• trivs bra både framför och bakom kameran
• har goda kunskaper i Adobe CC, Final cut pro eller Canva
• har goda kunskaper i hur Instagram, Facebook och TikTok fungerar
• har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och text


Proteinbolaget är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden till vårt kontor i Örebro! Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som Social Media Manager & Content Creator hos proteinbolaget.se

Ansök nu

Project Coordinator till Proteinbolaget

Marknadskoordinator
Läs mer Jan 27
Vi förstärker vårt team och söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt egna varumärke! 
Proteinbolaget är en av Sveriges ledande onlinebutiker inom kosttillskott, hälsotillskott, träningskläder och träningstillbehör. Nu har du möjlighet att ta ditt nästa steg i karriären och vara med på vår resa.  
 
Vi på Proteinbolaget strävar hela tiden mot att ta fram nya produkter med bästa kvalitét för våra kunder, och söker nu dig som vill vara med och utveckla nya produkter med oss! 

Som Project Coordinator för egna varumärken kommer du att vara med att ta fram nya produkter genom att sätta upp projekt och leda dessa från start till mål för ett snabbväxande varumärke. Du kommer att ingå i ett fantastiskt team där du ska koordinera uppgifter och människor för att ta projekten framåt och se till att alla delar slutförs. Du kommer vara med och sourca efter nya produkter och potentiella nya leverantörer/fabriker för att utveckla egna varumärken. Tillsammans med teamet kommer du få chansen att ta ett spännande varumärke till nya nivåer.  
 
Att jobba på Proteinbolaget betyder att du blir en del av ett härligt gäng som gillar att hitta på saker tillsammans, senast åkte vi gokart och gången innan det körde vi paintball! Kvartalsvis har vi roliga konferenser med hela bolaget som bidrar till gemenskap och kunskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och har nu under 2023 infört en gemensam friskvårdstimme per månad. Du kommer att sitta på vårt kontor i Örebro och du har möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan.
 
Övergripande uppgifter & ansvar:  

• Ta fram nya produkter för vårt eget varumärke  
• Leda projekten framåt och ta nya produkter från idé till slutprodukt 
• Tillsammans med teamet koordinera arbetsuppgifter 
• Hitta, etablera och underhålla relationer med nya leverantörer 
 
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en social och öppen person där samarbete med kollegor är en självklarhet för dig. Du gillar att anta nya utmaningar och har lätt för att knyta kontakter med människor. Du låter ingenting falla mellan stolarna utan är noggrann i arbetet att säkerhetsställa att all information, tider och koordinering sker så smidigt som möjligt.
 
Vi söker dig som har ett stort driv och gillar utmaningar och vi tror att du...

• har god problemlösningsförmåga och är bra på att planera och koordinera arbetsuppgifter  
• är noggrann och beskrivs som en person som alltid “har koll på läget” 
• har viljestyrkan att slutföra saker i tid och motiveras av att överträffa satta mål  
• är kreativ och gillar att tänka nytt och innovativt 
• har grundkunskaper i Adobe-programmen
• behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift 
 
Det är meriterande om du har relevant universitets- eller högskoleexamen samt tidigare erfarenhet av produktutveckling, leverantörskontakt eller projektledning.
 
Vi ser framemot din ansökan!


Vi är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden i vår organisation. Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som Project Coordinator hos Proteinbolaget.

Ansök nu

E-commerce Coordinator till Proteinbolaget

Marknadsförare
Läs mer Dec 13
Är du intresserad av e-handel? Ta nästa steg i karriären som E-commerce Coordinator!
 
Är du tekniskt kunnig och vill lära dig mer om e-handel? Då tror vi detta är den perfekta tjänsten för just dig!

I rollen som E-commerce Coordinator blir din huvudsakliga uppgift att förbättra användarupplevelsen på Proteinbolagets hemsida. Hos oss blir du erbjuden en uppsjö av roliga och spännande arbetsuppgifter. Du kommer att jobba inom administration med allt från att skapa landningssidor, koordinera SEO, till att projektleda utveckling samt sköta intern support. Supportdelen i tjänsten går ut på att du hjälper dina kollegor med e-handelsrelaterade frågor och att lösa problemställningar tillsammans med vår e-handelsplattformsleverantör.

För att briljera i rollen ser vi gärna att du är intresserad av IT/tech, e-handel och SEO. Du kommer ingå i vårt marknadsteam och ha en viktig roll i hur vår hemsida ser ut och fungerar. Som E-commerce Coordinator arbetar du självständigt med en stor portion av problemlösning. Därför behöver du ha en god förståelse för webb och excel.

Dina arbetsuppgifter kan bestå av

• löpande arbete med SEO
• driva utveckling och projekt tillsammans med övrig organisation och vår e-handelsplattform
• ansvara för interna supportärenden
• löpande arbete med importer, kategorisidor och övrigt som rör vår hemsida
• se förbättringsmöjligheter kring innehåll och funktionalitet på hemsidan
• assistera kollegor gällande uppgifter som rör e-handel och marknadsföring

Vi är säkra på att du kommer trivas hos oss!


• Ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag
Proteinbolaget är just nu på en stark tillväxtresa. Var med oss när vi expanderar och når nya mål tillsammans!


• Härlig gemenskap
Om du vill ha ett roligt jobb med trevliga kollegor på ett bolag som älskar att hitta på saker tillsammans - då har du definitivt hittat rätt!


• Högt tempo
Välkommen till ett ungt bolag med högt tempo! Här får du vara med på en utvecklingsresa på ett bolag som mer än gärna tar del av dina idéer.
Låter detta som det perfekta jobbet för dig? Vad kul! Ta då chansen och skicka in din ansökan!



Proteinbolaget är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden till vårt kontor i Örebro! Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som E-commerce Coordinator hos proteinbolaget.se

Ansök nu

Driven B2B säljare med fokus på dagligvaruhandeln

Butikssäljare/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Jul 19
Proteinbolaget är mer än redo för att ta nästa steg i form av en satsning på försäljning av det egna varumärket GAAM till fysiska butiker och grossister - därför letar vi nu efter en säljare som brinner för att göra affärer och alltid sätter kunden i första hand!På Proteinbolaget jobbar vi i ett högt tempo med siktet ständigt inställt på förbättring och utveckling, beslutsvägarna är korta och vi är inte rädda för att testa på nya saker. Så, motiveras du av att jobba mot högt satta mål och vill jobba på ett ungt bolag tillsammans med kollegor som siktar mot stjärnorna kan detta vara något för dig.

Om tjänsten: 
Som B2B sälare på Proteinbolaget är din uppgift att bearbeta nya och befintliga återförsäljare och bygga vårt varumärke GAAM tillsammans med handlarna. Ditt fokusområde kommer framförallt att vara dagligvaruhandel och servicehandel samt grossister. Du ansvarar över hela kedjan från sälj till leverans och allt annat som krävs utöver det för att bibehålla goda och långsiktiga relationer. Arbetet innefattar således dagliga kontakter och besök hos de olika butikerna samt administrativt arbete. Du kommer även att ansvara över befintliga B2B-kontakter och utveckla affären tillsammans med dessa. Dina främsta verktyg för att lyckas med ditt arbete blir din mobiltelefon, dator och bil. Ditt primära område att bearbeta är butiker i region svealand.
 
Vem är du? 
För att passa i den här rollen är du en social person som ser det som en självklarhet att göra det där lilla extra för att ro affärer i hamn. Du förstår vikten av att strukturera ditt arbete, värdesätter samarbete högt samtidigt som du trivs med att jobba självständigt eftersom du är fullt ansvarig för ditt område. 
 
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet utav försäljning till dagligvaruhandel och är redo att göra karriär!
 
Om GAAM:
Vi har varumärket, du har drivet och försäljningskunskaperna till dagligvaruhandeln. GAAM omsätter idag över 100 miljoner kronor via Proteinbolaget.se, vårt mål är att sälja lika mycket via dagligvaruhandel, grossister och servicehandeln. Vi har ett komplett sortiment av funktionsdrycker, proteinbars, proteinshakes och vi produktutvecklar ständigt. Nu behöver vi nå ut till fler genom nya försäljningskanaler.
 
Förmåner:
Som anställd hos Proteinbolaget så får du alltid en Macbook Pro dator och en iPhone så att du har rätt verktyg för att prestera på topp. Vi har kontor i Stockholm, Örebro och Karlskoga så att du alltid har en kollega i närheten när du är ute och åker mellan butikerna. Våra kontor är modernt inredda för att alla anställda ska trivas och finna inspiration. Som B2B säljare så ingår även en leasingbil som vi stripar med GAAM logotyp så att vart du än är påväg så bygger du vårt varumärke. Vi har ITP pensionsförsäkring med SEB och friskvårdsbidrag, och med alla våra branschkollegor så har vi även väldigt förmånliga rabatter på dom flesta e-handelssajter inklusive vår egna såklart, allt för att du ska trivas på jobbet!
 
Ersättning och arbetstider:

• Fast lön + bonus baserat på försäljningssiffror
• 40h/vecka med frihet under eget ansvar att schemalägga arbetstiden
 


Vi är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden i vår organisation. Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu