Örebro: Jobbmatchare/handledare till Lernia i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobbmatchare/handledare till Lernia i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Jobbmatchare/handledare till Lernia i Örebro

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!

Vi söker en Jobbmatchare/handledare till vår verksamhet inom Rusta och Matcha i Örebro.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället.

I rollen som Jobbmatchare/Handledare hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare.

Vem söker vi?

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag.

Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar.

Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål.

För att vara aktuell för tjänsten har du:

Minst 120 högskolepoäng (80 hp enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom till exempel organisation och personal, företagsekonomi, studie och yrkesvägledning, sociologi, beteendevetenskap, pedagogik, samhällsvetenskap eller statsvetenskap. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom de senaste 5 åren.

Alternativt

Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom de senaste 5 åren, inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor.

Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har:
- Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk
- Körkort B och tillgång till egen bil
- God system- och datorvana
- Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande

Vad erbjuder vi?

Förutom en heltidsanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad!

Om anställningen

Placeringsort: Örebro, arbete kan även förekomma på närliggande orter
Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 mån provanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Ansökan och information

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterare Moa Josefsson, moa.josefsson@lernia.se.

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se.

Besök oss gärna på www.lernia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Örebro som Jobbcoach/Utbildningscoach.

underkonsult till randstad risesmart i Örebro

Läs mer Jan 22
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Örebro län.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Samarbetspartner Rusta och Matcha 2 - Hela Sverige

Läs mer Feb 8
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vår kund Ability Coaching söker vi nu underleverantörer/samarbetspartners över hela landet för att stödja dem i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna deras webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi. 

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar Ability efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. De är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!


Personliga egenskaper Målinriktad
Strukturerad
Kommunikativ
Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Du bör även ha erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Victor Karlsson på Werket Personal som hanterar denna rekrytering till Ability Coaching.

Ansök nu

Jobbmatchare och handledare, Örebro

Läs mer Feb 15
Jobbklar arbetar med Arbetsförmedlingens insats Rusta och matcha. Vi söker nu handledare som vill vara med på vår fortsatta resa där vi hjälper arbetssökande in på arbetsmarknaden
Våra tjänster består bl.a. utav matchning av arbetssökande mot arbete, stöd till arbetssökande, rekrytering, omställning, coachning och arbetsmarknadstjänster. Vi levererar helhetslösningar inom arbetsmarknad.
Vi på Jobbklar har vid flera tillfällen blivit utnämnda till Gasell av tidningen Dagens industri då vi är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag som skapar jobb för människor, driver tillväxt för Sverige och inspirerar andra.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten handlar om att du ska stå för det löpande arbetet med deltagare som söker jobb inom våra arbetsmarknadstjänster. Du kommer handleda flera personer under samma period, dokumentera i system, stötta dem i deras jobbsökande och matcha dem mot arbetsmarknaden. Detta kommer du göra i både enskilda samtal med deltagare och i grupp, bl.a. genom att hålla seminarier och föreläsningar. Deltagare tar del av de tjänster som ni tillsammans planerar att de behöver för att komma ut i arbete, vilket du samordnar. Om deltagare bedöms behöva genomgå utbildning inför arbete hjälper du deltagaren till detta.
KRAV:
För att arbeta som handledare måste du uppfylla alternativ 1 eller alternativ 2 gällande både erfarenhet och utbildning.
ALTERNATIV 1:
Högskoleutbildning som lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
ALTERNATIV 2:
Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Minst tre års arbetslivserfarenhet under de fem senaste åren i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning



OBS! Intyg på rätt utbildning och erfarenhet kommer krävas i urvalsprocessen och skickas in i samband med ansökan.
Ansökan görs via: https://jobbklar.se

Ansök nu

Karriärcoach till Lernia Karriärväxling

Läs mer Feb 5
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, matchning och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!

Vi söker nu en karriärcoach till vårt team, med placering i Örebro!

Om Lernia Karriärväxling

Inom Lernia Karriärväxling skapar vi möjligheter för individer i arbetslivet genom att stötta medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla personal eller minska personal. Vi erbjuder tjänster inom omställning, outplacement, karriärvägledning, ledarutveckling och chefsstöd.

Vi befinner oss i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Nu söker vi efter en karriärcoach till Västerbotten. Vill du vara med på vår resa?

Vad blir dina arbetsuppgifter?

I rollen som karriärcoach arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Tjänsten innebär att coacha de deltagare som du får ta hand om till ny sysselsättning. 85% av våra deltagare går i ny sysselsättning betydligt snabbare än maxtiden i programmet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en erfaren coach. Du är van vid att coacha och stötta kollektivarbetare och tjänstemän. Det är en fördel om du också har erfarenhet av kompetenskartläggning och att coacha chefer.

Vi ser gärna att du har:

• Akademisk utbildning i minst 3 år inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi eller liknande.
• Coachutbildning och certifierad enligt ICF
• Minst sju års arbetslivserfarenhet samt har arbetat som coach i sammanlagt tre år under de senaste fem åren mot kollektivanställda såsom TSL.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Uppdragen förekommer i hela Västerbotten. Körkort och egen bil är ett krav.
• Meriterande är om du har någon licens inom personlighetstester

Vem söker vi?

För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Som person är du förtroendegivande och har en god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation, uppdragen innebär att du har kundkontakt och kan bygga relation och sälja in våra tjänster till nya kunder. God kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis Arbetsförmedlingen, A-kassan, AGB och CSN behövs i rollen. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder marknadsmässiga löner, ett stimulerande arbete och möjlighet till vidareutveckling i en verksamhet som gör skillnad för företag och individer. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad!

Om anställningen

Placeringsort: Örebro, arbete förekommer på andra orter i Örebro län
Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 mån provanställning el som underkonsult
Tjänstgöringsgrad: Heltid alt. deltid enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan och information

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Områdeschef Liise Dahlqvist, liise.dahlqvist@lernia.se .

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund.

OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Besök oss gärna på www.lernia.se.

Ansök nu

Handledare Rusta och Matcha 2

Läs mer Jan 10
Eductus arbetar med utbildning inom SFI, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt arbetsmarknadstjänster så som Rusta och Matcha.

Vår vision är ”Alla kan ta ett jobb!” Med rätt kunskaper finns det ett jobb för alla. Vi rustar våra studerande och deltagare genom våra utbildningar och arbetsmarknadstjänster. Och vi samarbetar aktivt med arbetsgivare och utbildningsanordnare för att matcha våra deltagare mot en anställning.

Genom våra värderingar; delaktighet, ansvar och resultat arbetar vi mot vår vision, där en anställning för våra deltagare alltid är slutmålet.

Känner du att du delar våra värderingar och vår vision?
Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta på en arbetsplats där steget mellan tanke och handling är kort.

Eductus är ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning och arbetsmarknadstjänster. Vi grundades 1991 och är en del av Academedia som är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Idag finns Eductus över nästan hela Sverige med huvudkontor i Göteborg. Vi är ett auktoriserat utbildnings- samt matchningsbolag och är Certifierade i ISO 9001 samt ISO 14001.

HANDLEDARE Rusta och Matcha 2 i Örebro

Vill du vara med och bygga ett bättre Sverige? Brinner du för att hjälpa människor vidare till sitt nästa mål i livet? Har du fokus på utveckling och resultat? Då kan du vara vår nästa medarbetare.

Till Örebro söker vi dig som vill arbeta i team med kollegor, alla med samma uppdrag - att rusta och matcha våra deltagare till arbete eller utbildning.

Eductus söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt.

Arbetsuppgifter

Du är deltagarens närmaste kontakt och kommer kartlägga deltagarens erfarenheter för tillsammans identifiera en lämplig väg mot arbete eller utbildning.

Du motiverar och stärker deltagaren och försäkrar att hen får rätt praktiskt stöd och vägledning på sin väg mot målet.

Det är en fördel om du har en god kännedom om den lokala arbetsmarknaden, då vi samarbetar med många arbetsgivare i syfte att skapa jobbmöjligheter för deltagaren.

I arbetet ingår också att rusta våra deltagare genom de utbildningsinsatser de kan tänkas behöva på vägen mot målet.

Övriga arbetsuppgifter som hör till rollen är bland annat dokumentation kring deltagarens progression.

Formell kompetens/arbetslivserfarenhet

Minst 3 års högskoleutbildning på heltid (180hp)

Två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltidsanställningar kan sammanräknas)

Utbildning på minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar

- Rekrytering

- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, en god administrativ förmåga och datorvana samt erfarenhet av att ha arbetat med arbetssökande, matchning och rekrytering är meriterande.

Personliga egenskaper

Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt med en vilja att utvecklas. Du är organiserad och strukturerad och resultatorienterad. Framförallt har du en hög grad social kompetens och är relationsinriktad.

Hur vi rekryterar

Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsvariation, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.

Sista ansökningsdag

20240331 Vi genomför intervjuer löpande allt eftersom ansökningar inkommer, så skicka in din ansökan redan i dag.

Anställningsform

Deltid/Heltid

Tjänsten är en En tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.

Placering

Örebro

Tillträde

Snarast

Frågor om tjänsten

Vi tar enbart emot ansökningar via ansökningslänken nedan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Lernia AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Lernia AB .

Karriärcoach till Lernia Karriärväxling

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 5
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, matchning och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!

Vi söker nu en karriärcoach till vårt team, med placering i Örebro!

Om Lernia Karriärväxling

Inom Lernia Karriärväxling skapar vi möjligheter för individer i arbetslivet genom att stötta medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla personal eller minska personal. Vi erbjuder tjänster inom omställning, outplacement, karriärvägledning, ledarutveckling och chefsstöd.

Vi befinner oss i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Nu söker vi efter en karriärcoach till Västerbotten. Vill du vara med på vår resa?

Vad blir dina arbetsuppgifter?

I rollen som karriärcoach arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Tjänsten innebär att coacha de deltagare som du får ta hand om till ny sysselsättning. 85% av våra deltagare går i ny sysselsättning betydligt snabbare än maxtiden i programmet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en erfaren coach. Du är van vid att coacha och stötta kollektivarbetare och tjänstemän. Det är en fördel om du också har erfarenhet av kompetenskartläggning och att coacha chefer.

Vi ser gärna att du har:

• Akademisk utbildning i minst 3 år inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi eller liknande.
• Coachutbildning och certifierad enligt ICF
• Minst sju års arbetslivserfarenhet samt har arbetat som coach i sammanlagt tre år under de senaste fem åren mot kollektivanställda såsom TSL.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Uppdragen förekommer i hela Västerbotten. Körkort och egen bil är ett krav.
• Meriterande är om du har någon licens inom personlighetstester

Vem söker vi?

För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Som person är du förtroendegivande och har en god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation, uppdragen innebär att du har kundkontakt och kan bygga relation och sälja in våra tjänster till nya kunder. God kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis Arbetsförmedlingen, A-kassan, AGB och CSN behövs i rollen. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder marknadsmässiga löner, ett stimulerande arbete och möjlighet till vidareutveckling i en verksamhet som gör skillnad för företag och individer. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad!

Om anställningen

Placeringsort: Örebro, arbete förekommer på andra orter i Örebro län
Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 mån provanställning el som underkonsult
Tjänstgöringsgrad: Heltid alt. deltid enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan och information

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Områdeschef Liise Dahlqvist, liise.dahlqvist@lernia.se .

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund.

OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Besök oss gärna på www.lernia.se.

Ansök nu

Säljare till Lernia Bemanning i Västmanland

Utesäljare
Läs mer Okt 20
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Är du en målmedveten person som aldrig ger upp förrän kunden är nöjd? Älskar du försäljning och vill vara med och utveckla spännande arbetsplatser i Sverige? Då har vi jobbet för dig.

Om rollen:

Vi fokuserar på att öka kundens produktivitet genom att erbjuda rätt personal vid rätt tidpunkt med rätt kompetens. Hos oss blir du en del av en modern arbetskultur där vi värdesätter resultat över arbetstider. Vi tror på frihet under ansvar och självledarskap.

Du blir en del av ett erfaret säljteam med expertis inom bemanning och rekrytering till svenska företag. Vi har en stark position på blue collar-sidan och gör just nu en stor satsning på tjänstemän.

Vem är du?

Vi letar efter en energifylld person som trivs med att sticka ut. Du är tålmodig och ger inte upp lätt. Du är alltid redo för nästa kundmöte och har erfarenhet av sälj inom medelstora till stora företag med goda resultat. Erfarenhet från bemanningsbranschen är absolut meriterande.

Vi värderar dina tidigare erfarenheter och resultat högre än formell utbildning. Vi tror att du trivs med lagspel och har ett kontaktnät inom våra fokusbranscher.

Vad vi erbjuder:

Lernia är ett stabilt företag med över 100 års erfarenhet. Du får en spännande och utvecklande tjänst där din ambition är gränsen för din framgång. Du har möjlighet att planera din tid och arbetssätt själv. Frihet under ansvar! Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning.

Ansökan:

Du söker tjänsten genom annonsen. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker via video och det blir ett fysiskt möte med slutkandidaten innan anställning.

Information

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Gävle eller Västerås
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter och ansökan

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken nedan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och som konsultchef är det viktigt att kunna presentera ett budskap positivt, säljande och tydligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Adrian Runsten på adrian.runsten@lernia.se.

Vi ser fram emot din ansökan och kanske är det just DU som blir en del av Lernia-gänget!

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. 2022 fick 15 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se

Ansök nu

Konsultchef

Personalansvarig
Läs mer Mar 13
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en konsultchef till vårt kontor i Örebro! Hos oss arbetar du nära kund och beställare och är involverad i verksamhetens utveckling. Utöver personalansvaret för uthyrda konsulter kommer du att arbeta med rekryteringar samt förekommande administrativa uppgifter.

Vilka är vi? Vi är ett team med högt i tak och mycket humor eftersom vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi jobbar i en föränderlig miljö, ofta i ett högt tempo, vilket ställer krav på att du trivs med att inte alltid veta vad nästa dag innehåller. Vårt jobb är att bygga människor - människor bygger framtiden!

Formell kompetens

Krav

- B-körkort
- Erfarenhet av rekrytering samt personalansvar.

Meriterande

- Utbildning inom HR/personalvetare
- Vana av liknande arbeten

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som konsultchef hos oss motiveras du av ständiga förändringar och högt uppsatta mål. Du har lätt att se affärsmöjligheter och tycker om att, genom relationsbyggande, jobba med försäljning och service. Vidare har du har lätt till skratt och du är duktig på att kommunicera och genom det känner du dig trygg i att möta många olika typer av människor. Du är prestigelös, positiv och har ett brinnande engagemang för att jobba med människor. Du är med fördel en strukturerad person som sätter höga mål för dig själv gällande kvalitet i ditt arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Örebro

Tillträdesdag

Snarast

Information

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Johansson 072-254 15 16 susanne.johansson@lernia.se

Sista ansökningsdag är 31 mars, men vi kommer att göra urval löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Lernia söker utbildare inom bygg och anläggning i Örebro

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Okt 17
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Vill du vara med och göra skillnad för människor och företag, då har du chansen nu!
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 15000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Vi söker nu en utbildare inom bygg och anläggning till Örebro. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att utbilda människor och gedigen yrkeserfarenhet inom branschen.

Arbetsuppgifter
Du kommer att utbilda deltagare inom bygg på såväl grund- som avancerad nivå inom ramen för vår arbetsmarknadsutbildning. Utbildningens syfte är att ge deltagarna kunskaper inför arbete och anställning i branschen. Dina arbetsuppgifter består bland annat i att coacha och motivera deltagarna i deras personliga såväl som kunskapsmässiga utveckling. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta under stort ansvar med att planera, genomföra och följa upp utbildningar inom området.

Tjänsten innebär utbildning i både praktiska och teoretiska ämnen och du kommer att få träffa deltagare från många olika kulturer och faser i livet. På Lernia tycker vi att det är fantastiskt att alla människor är både lika och unika.

Din bakgrund
Du har en byggnadsteknisk bakgrund, gedigen yrkeserfarenhet och/eller har yrkesbevis för ett eller flera av följande områden:

• Träarbetare
• Betongarbetare
• Väg- och anläggning
• Plattsättare

Du har en god pedagogisk förmåga, genuint intresse för vuxnas lärande och erfarenhet av att utbilda andra. Lärarbehörighet är starkt meriterande.

Det är viktigt att du har god kännedom om arbetsmarknaden och har lätt för att skapa kontakter och bygga kontaktnät. Du bör ha ett stort engagemang kombinerat med en förmåga att se till helheten och en vilja att utveckla.

Du har god datorvana och är bekväm med tekniska hjälpmedel och digitala plattformar. Lernia erbjuder både närlärande och flexibel undervisning.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du ska se möjligheter, ha mycket god pedagogisk förmåga och gillar när det händer mycket omkring dig. Vi söker dig som kan tänka i nya banor, är strukturerad och är ansvarstagande som person.

Vi ser gärna att du är utåtriktad, kreativ och lösningsfokuserad. Du ska kunna arbeta för att skapa trivsel och gemenskap och kommer att fungera som mentor för våra deltagare. Du trivs med att samarbeta men även att ta egna beslut samt skapa och vårda kundrelationer.

Då deltagarna har ett individuellt studieupplägg och varierande behov ska du kunna arbeta självständigt och med stor flexibilitet. Du som söker tjänsten ska ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring och med varierande förutsättningar.

Anställning
Tillsvidareanställning på heltid med placering i Örebro. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

Information
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Lundberg
mejl; anna.lundberg@lernia.se eller telefon; 072 254 32 83

Sista ansökningsdatum
2022-11-30
Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konsultchef

Personalansvarig
Läs mer Okt 10
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en konsultchef till vårt kontor i Örebro! Hos oss arbetar du nära kund och beställare och är involverad i verksamhetens utveckling. Utöver personalansvaret för uthyrda konsulter kommer du att arbeta med rekryteringar samt förekommande administrativa uppgifter.

Vilka är vi? Vi är ett team med högt i tak och mycket humor eftersom vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi jobbar i en föränderlig miljö, ofta i ett högt tempo, vilket ställer krav på att du trivs med att inte alltid veta vad nästa dag innehåller. Vårt jobb är att bygga människor - människor bygger framtiden!

Formell kompetens

Krav

- B-körkort
- Erfarenhet av rekrytering samt personalansvar.

Meriterande

- Utbildning inom HR/personalvetare
- Vana av liknande arbeten

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som konsultchef hos oss motiveras du av ständiga förändringar och högt uppsatta mål. Du har lätt att se affärsmöjligheter och tycker om att, genom relationsbyggande, jobba med försäljning och service. Vidare har du har lätt till skratt och du är duktig på att kommunicera och genom det känner du dig trygg i att möta många olika typer av människor. Du är prestigelös, positiv och har ett brinnande engagemang för att jobba med människor. Du är med fördel en strukturerad person som sätter höga mål för dig själv gällande kvalitet i ditt arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Vikariat (jan-aug)/Heltid/Örebro

Tillträdesdag

December 2022 eller Januari 2023

Information

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Johansson 072-254 15 16 susanne.johansson@lernia.se

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu