Örebro: Store Manager - Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Store Manager - Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

We will be opening up our new Store in Örebro during spring 2023. This role offers the opportunity to lead up a whole team from ground up and establishing Tesla in a new area.
We offer:
A role with high level of autonomy that enables you to creatively develop your operations, requiring a large responsibility of self-evaluation and constantly seeking excellence
A dynamic and fast-paced environment where inclusion, learning and collaboration are key to success
The chance to work with a brilliant and highly motivated team in one of the world’s most innovative companies
Ongoing training and development to help you grow as a manager and leader
A competitive compensation and benefits package

What You’ll Do
As a Store Manager at Tesla, you are a seasoned, strategic, and charismatic retail leader, responsible for overseeing and driving sales and delivery operations for your location in Örebro
Drive business performance & development: As a hands-on coach with strong business acumen you constantly seek improvement of performance. You drive, monitor and leverage KPI’s to ensure success, manage local operations and lead continuous development within your store. You spread awareness, create a sense of ownership, and inspire your entire team to reach our goals.
Champion your team: As Store manager you have the overall responsibility for the whole Store. We look to you to lead, build, and develop our brilliant Sales & Delivery team in Örebro. You recognize potential and are committed to continuously growing your people
Inspire first-class customer experiences: With a profound understanding of what a great customer journey looks like, you support the team in delivering excellence. You take on escalated customer cases and monitor trends to continuously improve our service
Lead through change: Tesla is an ever-changing, always fast-paced environment. We will challenge your ability as a leader every day, to support your team and deliver great results, no matter the change

What You’ll Bring
A strong people leader, with proven background managing teams within Retail Sales and operations. You engage, energize, and promote an inclusive team environment
Knowledgeable performance management – you have in-depth knowledge of sales processes and leverage this to coach your team. You are experienced in managing performance on a team and individual level
Entrepreneurial and analytical mindset with great understanding of the local market
Operational and strategic in your leadership, while always remaining hands-on
Experienced within change management, with the proven ability to lead and engage people through and beyond change
Ability to communicate effectively and respectfully. Fluent in English, Swedish skills are preferred, not a must
A valid Driver’s license (legally permitted to drive in Sweden)
Applications must be submitted online and contain an English CV

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Butikschef.

Vi är ett härligt gäng i Örebro som söker en ny Platschef!

Läs mer Mar 13
Nu söker vi dig som i rollen som Platschef vill arbeta tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare, för att utveckla vår verksamhet i Örebro. Som Platschef på MECA är du operativt ansvarig för driften och den löpande verksamheten, du kommer att leda ditt team med målet att Expresslagret och medarbetarna skall växa och utvecklas enligt företags vision ”Leda för framgång”, där du leder genom att engagera, dela idéer och erfarenheter samt genom att vara en god förebild. Du leder genom att vara stöttande och se varje individs fulla potential samt att våga ta beslut för att nå goda resultat och följa företagets policys och riktlinjer.

?Vi söker dig som brinner för kundkontakten och förstår vikten av att etablera nya kunder samt vårda befintliga. Du rapporterar till Regional Försäljningschef.

Dina arbetsuppgifter:

-
Ansvara för omsättning och lönsamhet

-
Coacha och leda ditt team

-
Ansvara för att regler och rutiner följs

-
Kundbesök och aktiv kundbearbetning tillsammans med Regional KAM

-
Löpande rapportering till medarbetare och ledning

-
Personalfrågor, rekrytering, medarbetarsamtal etc.


Varför ska du arbeta på MECA ?

Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i ett framgångsrikt och offensivt företag. MECA är inne i en spännande resa där du är välkommen att vara med och bidra!

För oss som arbetar på MECA är mångfald viktigt, vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, jämnare könsfördelning samt en åldersstruktur som på bästa sätt speglar våra kunder.
Vi söker dig som har några års branscherfarenhet. Vi vill att vår arbetsplats ska vara en trygg och hållbar arbetsplats och ser därför att du har en god ledarförmåga idag och utveckla den vidare tillsammans med oss. Du har god organisationsförmåga och sinne för ekonomiska bedömningar. Du är ödmjuk och arbetar som en del av teamet. Som person är du kommunikativ, affärsorienterad, strukturerad, serviceminded och självgående. Det är meriterande om du har erfarenhet av tunga fordon. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare. B-körkort är ett krav.

Intervjuer kan komma att ske fortlöpande och tjänsten kan därför tillsättas tidigare än angett slutdatum. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Är du intresserad av ett utvecklande och stimulerande arbete - välkommen med din ansökan!

Personlighet är viktigt för oss!

Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighets- och färdighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testerna skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testerna så snart du kan.

MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar.
Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA.
Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid.
Läs mer om oss på meca.se

Personuppgiftshantering
MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter:
https://www.mekonomen.se/media/villkor_policy/Integritetspolicy rekrytering.pdf

Ansök nu

Butikschef Örebro Rynninge

Läs mer Apr 12
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

Sammanfattning av tjänsten

Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2023? Vill du leda och utveckla människor samt ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar? Välkommen till rollen som butikschef på Lidl! 

Din roll

Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse!
Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild. 
Rollen innefattar också uppgifter som:
* Leverera utmärkt kundservice i din butik 
* Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra 
* Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential 
* Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik
* Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal
* Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser
* Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team


Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik.
Vi ser även att du:
* Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel. 
* Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln. 
* Behärskar svenska flytande i både tal och skrift.

Ansök nu

Butikschef thansen Örebro

Läs mer Feb 14
Vi söker en driven butikschef till vår kommande butik i Örebro som öppnar i april 2024 med omgående tillträde.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som butikschef inom detaljhandel samt gärna kunnskap inom reservdelar/biltillbehör.
Glöm ej bifoga CV när du söker jobbet via vår webbsida: jobb.thansen.se




Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck,cyklar eller andra av våra produktgrupper?
Med över 130 butiker i Danmark och Norge har vi stora ambitioner och innan slutet av 2024 räknar vi med att ha 20 butiker i Sverige.
Som butikschef är det du som har huvudansvaret för butiken och är den dagliga driften. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare.
Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora.
Vill du bli en del av det "blå laget"?
Ansvarsområden:
Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal
Kundnöjdhet
Utbildning och motivering av medarbetare
Planering och optimering av verksamheten


Tjänsten passar dig väl om du:
Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand
Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt
Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser
Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter
Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera ideer och lösningar med ansvarig distriktschef.
Din profil
Du har erfarenhet av butiksledning,försäljning och service.
Du förstår kundernas behov
Du är ambitiös och fokuserad
Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap
Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra


Vi erbjuder:
Som butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen.
Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Du blir en kollega med mer än 1 200 engagerade medarbetare i Danmark,Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang.
Skicka in din ansökan via : jobb.thansen.se
Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

Ansök nu

Butikschef thansen Örebro

Läs mer Feb 8
Vi söker en driven butikschef till vår kommande butik i Örebro som öppnar i april 2024
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som butikschef inom detaljhandel.
Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, däck,cyklar eller andra av våra produktgrupper?
Med över 130 butiker i Danmark och Norge har vi stora ambitioner och innan slutet av 2024 räknar vi med att ha 20 butiker i Sverige.
Som butikschef är det du som har huvudansvaret för butiken och är den dagliga driften. Du kommer att ansvara för butikens prestation och teamet av medarbetare.
Samtidigt blir du en del av ett ambitiöst företag, där dina möjligheter att skapa sig en karriär inom detaljhandeln är mycket stora.
Vill du bli en del av det "blå laget"?
Ansvarsområden:
Butikens prestation av försäljning och alla andra nyckeltal
Kundnöjdhet
Utbildning och motivering av medarbetare
Planering och optimering av verksamheten


Tjänsten passar dig väl om du:
Kan arbeta självständigt och lösa utmaningar på egen hand
Har en hög energinivå och ett positivt förhållningssätt
Är duktig på att ha överblick och är fokuserad i dina insatser
Inte är rädd för att ta dig an och delta i butikens dagliga uppgifter
Du kommer att få en grundlig utbildning så att du är väl beredd för uppgiften. Därefter har du löpande möjlighet att diskutera ideer och lösningar med ansvarig distriktschef.
Din profil
Du har erfarenhet av butiksledning,försäljning och service.
Du förstår kundernas behov
Du är ambitiös och fokuserad
Du är trygg och tydlig i ditt ledarskap
Du är utåtriktad och trivs i kontakten med andra


Vi erbjuder:
Som butikschef i en av de stora kedjorna inom dansk och norsk detaljhandel kommer du att ingå i ett team av engagerade kollegor med en informell ton, där alla arbetar för att nå de gemensamma målen.
Vi arbetar för att ge kunderna den bästa servicen och de vassaste erbjudandena. Vi arbetar utifrån mantrat ANK "Alltid nöjda kunder", och vill skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Du blir en kollega med mer än 1 200 engagerade medarbetare i Danmark,Norge och Sverige och kommer in i en organisation som präglas av dynamik, tillväxt och engagemang.
Observera att vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

Ansök nu

Kjell & Company söker butikschef till Örebro!

Läs mer Sep 18
Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom?retail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!?Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra?medarbetares?förmåga att lösa kundens problem på bästa?vis!??

Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.?I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus.

Chef eller ledare??- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas.

Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligt?ett stort intresse?för ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,?samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag.??

Vi söker dig som:?
?Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld.?
Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.?.?
Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa.?
Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer.?
Är resultat-och-målfokuserad.?
Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande.?

Vi?ser gärna att du har:?
-?Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln.?
-?Erfarenhet av försäljning till slutkonsument.?



Vad erbjuder vi dig??

I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,?din butik?som din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. ?Vi värdesätter ett nära ledarskap?genom?hög butiksnärvaro och?i rollen kommer du ha ett tätt nära samarbete?med?din regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar?som butikschef:?
-?Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik.?
-?Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för.?
-?Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager?



Första året?ges du?en gedigen introduktion?till rollen?- allt för att ge dig bästa?möjliga?förutsättningar som butikschef hos oss!?

Vill du veta mer om hur är det att jobba?på Kjell & Company? ????

Övrigt??

- Tjänsten kommer att tillsättas omgående.?
- Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!?

- Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co.




Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar.?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!?

Eleonora, People and Culture ????

Kjell & Company

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från TM Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från TM Sweden AB .

Field Service Technician, Industrial Storage / Supercharging,

Elektrotekniker
Läs mer Okt 21
The Role
The Tesla Infrastructure team is looking to hire a Field Service Technician in the wider Örebro region to provide diagnostic support during the installation and servicing of our energy storage products and supercharging stations. This person will be travelling to sites as needed to perform maintenance, troubleshooting and repair issues at industrial facilities with cutting edge Tesla products that may be under construction or is already existing; knowledge of, and comfort with these types of facilities is a must. This person will also be responsible for developing the knowledge base to be used by both internal and external parties to troubleshoot issues. This person must have an engineering mind with a very hands on approach and a great customer and contractor interface. The work will require travel, sometimes on short notice, and may require extended trips; a get-it-done mentality for all of the situations is expected.
Responsibilities
• Primary interface of our Network Operations Centres to authorized contractors who perform maintenance on Tesla’s stationary storage products.
• Oversee commissioning, service, testing, and verification actions performed by our service provider network, troubleshooting devices as well as entire industrial systems (Powerpacks). This will include guiding the work of construction trades such as electricians and professional disciplines such as engineers.
• Ensure service providers have access to the required hardware.
• Debug systems and perform remote diagnostics on field failures by reviewing data logged by energy storage devices.
• Develop processes and documentation for standard service actions.
• Recognize trends and patterns in field failures and feedback to the development team to drive future designs.
• Provide technical support in order to minimize system downtime, through day-to-day coverage of internationally distributed service cases.
• Work with engineering and manufacturing teams to ensure new issues are fully investigated and that countermeasures are in place.
• Regular collaboration with worldwide service teams to ensure consistent and stable global service operations.
• Continued development of the diagnostics knowledge base to be used for future troubleshooting.
• Travel to perform onsite root cause analysis.
• Availability for off-hours calls and work.
Requirements
• Minimum of 6+ years' experience as development, diagnostics or field support Technician. Additional experience in construction trades preferred.
• Strong ability to work and communicate effectively with external service providers.
• Strong ability to work and communicate effectively with her/ his team and peers within the engineering organization.
• The candidate should be a certified/licensed electrician in their country.
• The candidate should have a minimum of 3 years of experience working in Low and/or Medium Voltage electrical systems.
• Excellent written and oral communications skills in English and Swedish. Additional European languages a plus.
• Strong ability to be self-directed and work independently, with strong organization and documentation skills.
• Exceptional capacity for managing simultaneous activities and challenges.
• Strong analytical problem solving skills and hands-on experience with hardware, tools, instruments, CAN or similar protocol analysis.
• Skilled with common workplace and database software (MS Word, Excel, Visio, Access, etc.).
• Ability to read and interpret mechanical drawings and electrical schematics.
• Working knowledge in computer science (PERL, , python, C++, MATLAB) and mechatronic fields.
• Experience with environmental and safety requirements a plus.
• Experience in the energy industry preferred.

Ansök nu