Örebro: Store Manager - Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Store Manager - Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

We will be opening up our new Store in Örebro during spring 2023. This role offers the opportunity to lead up a whole team from ground up and establishing Tesla in a new area.
We offer:
A role with high level of autonomy that enables you to creatively develop your operations, requiring a large responsibility of self-evaluation and constantly seeking excellence
A dynamic and fast-paced environment where inclusion, learning and collaboration are key to success
The chance to work with a brilliant and highly motivated team in one of the world’s most innovative companies
Ongoing training and development to help you grow as a manager and leader
A competitive compensation and benefits package

What You’ll Do
As a Store Manager at Tesla, you are a seasoned, strategic, and charismatic retail leader, responsible for overseeing and driving sales and delivery operations for your location in Örebro
Drive business performance & development: As a hands-on coach with strong business acumen you constantly seek improvement of performance. You drive, monitor and leverage KPI’s to ensure success, manage local operations and lead continuous development within your store. You spread awareness, create a sense of ownership, and inspire your entire team to reach our goals.
Champion your team: As Store manager you have the overall responsibility for the whole Store. We look to you to lead, build, and develop our brilliant Sales & Delivery team in Örebro. You recognize potential and are committed to continuously growing your people
Inspire first-class customer experiences: With a profound understanding of what a great customer journey looks like, you support the team in delivering excellence. You take on escalated customer cases and monitor trends to continuously improve our service
Lead through change: Tesla is an ever-changing, always fast-paced environment. We will challenge your ability as a leader every day, to support your team and deliver great results, no matter the change

What You’ll Bring
A strong people leader, with proven background managing teams within Retail Sales and operations. You engage, energize, and promote an inclusive team environment
Knowledgeable performance management – you have in-depth knowledge of sales processes and leverage this to coach your team. You are experienced in managing performance on a team and individual level
Entrepreneurial and analytical mindset with great understanding of the local market
Operational and strategic in your leadership, while always remaining hands-on
Experienced within change management, with the proven ability to lead and engage people through and beyond change
Ability to communicate effectively and respectfully. Fluent in English, Swedish skills are preferred, not a must
A valid Driver’s license (legally permitted to drive in Sweden)
Applications must be submitted online and contain an English CV

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Butikschef.

Butikschef KungSängen Örebro

Läs mer Jan 16
Om arbetsgivaren - KungSängen
KungSängen grundades 1998 och är Sveriges största sängkedja med Ca: 50 butiker och över 300 anställda runt om i Sverige, från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.
Nu söker vi Butikschef till vår butik i Örebro
OM JOBBET


Är du en naturlig ledare med dokumenterat goda resultat och ett stort intresse för inredning och design?
Som butikschef hos oss är dina främsta arbetsuppgifter att ansvara för butikens drift, arbeta med tydliga försäljningsmål och nyckeltal samt inspirera, följa upp och coacha dina kollegor inom försäljning och kundbemötande. Du har ett övergripande personal- och schemaansvar där du optimera bemanningen efter företagets verksamhet. I din roll ingår att utbilda i och upprätthålla KungSängens säljprocess och bidra till att höja kunskapsnivån inom hälsa, sömn och KungSängens produkter. Som butikschef ser vi att du bidrar till positiv stämning, högt kundfokus och ökat engagemang kring försäljning och lönsamhet.
Du möts varje dag av nya utmaningar i ett stimulerande jobb med frihet under ansvar. Med ett litet team får du chansen att skapa nära relationer och ett sammansvetsat arbete med fokus på kundkontakt och gemensam utveckling.
Om KungSängen
KungSängen är en ledande detaljhandelskedja som sedan 1998 tillverkar sängar för hand i Enköping. Vi har ett fyrtiotal butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder.
KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.
Att jobba hos oss
KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål – att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad.
Läs mer om KungSängen som arbetsplats på www.kungsangen.com/jobba-hos-oss.
Du som söker
Även du som söker till oss behöver förstås dela våra värdegrunder. Du som älskar att möta dina kunder varje dag, du som tycker om utmaningar och att ta personligt ansvar. Du som ser att alla människor har lika värde och som möter alla med respekt. Du som vill vara en del av ett sammansvetsat team och som på alla sätt känner igen dig i texten ovan. Dig vill vi gärna träffa.
Som butikschef söker vi dig som är kund- och säljorienterad med ett stort intresse och gedigen kunskap inom försäljning och kundbemötande. Vi ser att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och har goda ledaregenskaper. Du ser och uppmuntrar utvecklingsmöjligheter i ditt arbete och drivs av att inspirera dina kollegor. Du har en god pedagogisk förmåga och kunskaper i att ge konstruktiv feedback. Som butikschef på KungSängen delar du vårt intresse för inredning och design och har en förmåga att se vad som behöver göras inom driften av din butik.

Tjänsten är på 100% med arbete varannan helg.
Rekryteringen sker löpande. så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten, kontaka Regionchef Caroline Stenmo, caroline.stenmo@kungsangen.com.

Skicka in din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb".
Krav
- Gymnasieutbildning
- Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet (butiksdrift, försäljning, service, ledarskap)
- Erfarenhet av ledarskap med goda resultat - ansvar för medarbetares utveckling, motivation och delaktighet.
- Dokumenterat goda försäljningsresultat
- IT-kunskaper; Office-paketet, god användare av Navision eller motsvarande butiksdatasystem
Meriterande
- Erfarenhet av kundansvar (serviceärenden, kundnöjdhet)
- Dokumenterad utbildning inom försäljning/ledarskap
- Kunskap inom exponering och skyltning

Ansök nu

Vikarierande Butikschef Bergqvist Skor Marieberg

Läs mer Jan 13
Vill du leda och utveckla vår butik i Marieberg? Då kanske du är vår nästa butikschef.
Som ansvarig skapar du förutsättningar för positiva kundupplevelser i er butik. Upplevelser som skapas av ditt team tillsammans. Ni erbjuder en butik som är attraktiv och välfylld och som toppas med en fin kunskap och erfarenhet. Tillsammans driver ni butiken mot uppsatta mål och nyckeltal. Uppföljning och eventuella åtgärder för att uppnå resultat är en viktig del. Du säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs. För att stärka upp ditt team så är du ansvarig för rekryteringen av extrapersonal.
Har du det vi söker?
Målinriktad, driftig och har stor vilja och ett härligt engagemang.
Några års erfarenhet av att driva butik inom försäljning i en ledarroll gärna inom detaljhandeln.
Brinner för försäljning, service och sätter kunden i fokus.
Du är en person som kan konsten att motivera och coacha ditt team för att nå uppsatta mål.
Flexibel och lojal.
Vi vill att du är en inspiratör som är full av energi och älskar att sälja.



Tjänsten är ett vikariat under 1 år på ca 30h/vecka och tillsätts efter överenskommelse.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällstid och helger.
Intervjuer sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Välkommen att skicka in din ansökan med personligt brev och CV till:
nyttjobb@bergqvistskor.se och märk med "Vik BC Marieberg"

Ansök nu

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Läs mer Jan 20
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Läs mer Jan 24
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från TM Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från TM Sweden AB .

Field Service Technician, Industrial Storage / Supercharging,

Elektrotekniker
Läs mer Okt 21
The Role
The Tesla Infrastructure team is looking to hire a Field Service Technician in the wider Örebro region to provide diagnostic support during the installation and servicing of our energy storage products and supercharging stations. This person will be travelling to sites as needed to perform maintenance, troubleshooting and repair issues at industrial facilities with cutting edge Tesla products that may be under construction or is already existing; knowledge of, and comfort with these types of facilities is a must. This person will also be responsible for developing the knowledge base to be used by both internal and external parties to troubleshoot issues. This person must have an engineering mind with a very hands on approach and a great customer and contractor interface. The work will require travel, sometimes on short notice, and may require extended trips; a get-it-done mentality for all of the situations is expected.
Responsibilities
• Primary interface of our Network Operations Centres to authorized contractors who perform maintenance on Tesla’s stationary storage products.
• Oversee commissioning, service, testing, and verification actions performed by our service provider network, troubleshooting devices as well as entire industrial systems (Powerpacks). This will include guiding the work of construction trades such as electricians and professional disciplines such as engineers.
• Ensure service providers have access to the required hardware.
• Debug systems and perform remote diagnostics on field failures by reviewing data logged by energy storage devices.
• Develop processes and documentation for standard service actions.
• Recognize trends and patterns in field failures and feedback to the development team to drive future designs.
• Provide technical support in order to minimize system downtime, through day-to-day coverage of internationally distributed service cases.
• Work with engineering and manufacturing teams to ensure new issues are fully investigated and that countermeasures are in place.
• Regular collaboration with worldwide service teams to ensure consistent and stable global service operations.
• Continued development of the diagnostics knowledge base to be used for future troubleshooting.
• Travel to perform onsite root cause analysis.
• Availability for off-hours calls and work.
Requirements
• Minimum of 6+ years' experience as development, diagnostics or field support Technician. Additional experience in construction trades preferred.
• Strong ability to work and communicate effectively with external service providers.
• Strong ability to work and communicate effectively with her/ his team and peers within the engineering organization.
• The candidate should be a certified/licensed electrician in their country.
• The candidate should have a minimum of 3 years of experience working in Low and/or Medium Voltage electrical systems.
• Excellent written and oral communications skills in English and Swedish. Additional European languages a plus.
• Strong ability to be self-directed and work independently, with strong organization and documentation skills.
• Exceptional capacity for managing simultaneous activities and challenges.
• Strong analytical problem solving skills and hands-on experience with hardware, tools, instruments, CAN or similar protocol analysis.
• Skilled with common workplace and database software (MS Word, Excel, Visio, Access, etc.).
• Ability to read and interpret mechanical drawings and electrical schematics.
• Working knowledge in computer science (PERL, , python, C++, MATLAB) and mechatronic fields.
• Experience with environmental and safety requirements a plus.
• Experience in the energy industry preferred.

Ansök nu