Örebro: Utredare Civil beredskap

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare Civil beredskap i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Transportstyrelsen är en beredskapsmyndighet vars verksamhet är viktig för att Sveriges transporter ska fungera i vardag, kris och krig. Transportstyrelsen ingår i beredskapssektor transporter, vilket är en av 10 beredskapssektorer i strukturen för Sveriges civila försvar.

Tjänsten som utredare inom civil beredskap är placerad vid generaldirektörens ledningskansli. Ledningskansliet ansvarar för ledning och samordning av myndighetens säkerhets- och beredskapsarbete. Som Utredare inom civil beredskap kommer du tillsammans med två erfarna kollegor bland annat att arbeta med att utveckla och förvalta strukturer för krisberedskap och civilt försvar inom myndigheten. Arbetet leds av myndighetens säkerhetschef och huvuddelen av arbetet bedrivs i myndighetens lokaler i Örebro, Norrköping eller Borlänge. Det kommer att förekomma resor inom landet.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen här. 

Du kommer att

• medverka i planering och samverkan med myndigheter och aktörer inom Transportstyrelsens uppdrag, med särskilt fokus på beredskapssektor transporter
• genomföra analyser och utredningar, samt omsätta dessa i beredskapsplanering
• samverka med olika aktörer under fredstida kriser och vid höjd beredskap, samt säkerställa att beredskapsplanering och arbete med lägesbilder sker enligt överenskomna planer
• planera och genomföra utbildningar, övningar och informationsinsatser inom civil beredskap
• tjänstgöra som myndighetens tjänsteman i beredskap (TiB)
• delta i operativt arbete i myndighetens krisledningsstab vid behov.

Du måste ha

• erfarenhet av arbete med krisberedskaps-, kontinuitets- eller totalförsvarsfrågor
• kunskap om relevanta författningar inom området
• erfarenhet av analys- eller utredningsarbete
• erfarenhet av att omsätta analyser och utredningar i praktiskt arbete
• erfarenhet av att samverka med externa aktörer för att kunna lösa egna eller gemensamma uppdrag och mål
• god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• B-körkort.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av samverkan mellan myndigheter, regioner, kommuner, näringsliv och civilsamhälle
• erfarenhet av att utveckla arbetssätt och processer
• erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera utbildningar och övningar
• erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser eller motsvarande
• erfarenhet av krislednings- och stabsarbete
• erfarenhet av att arbeta med upprättande av lägesbilder, genomföra analyser eller att sammanställa beslutsunderlag
• erfarenhet att tjänstgöra som TiB.

Vi vill att du

• som person har lätt för att kommunicera, samarbeta och bemöta andra personer på ett professionellt och trevligt sätt
• är drivande och har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar och ta initiativ till förbättringar också vid oklara ansvarsförhållanden
• är lösningsfokuserad, analytisk och strukturerad
• har förmåga att ställa om till nya förutsättningar och omprioriteringar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping, Örebro eller Borlänge. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Gustavsson, 010 – 4953726 peter.gustavsson@transportstyrelsen.se. ST, Anna Malmborg och Saco, Johan Stenborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-157.  Vi behöver din ansökan senast den 14 februari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om Ledningskansliet

Generaldirektören har ett ledningskansli. Ledningskansliet består av överdirektören, en säkerhetsfunktion och en kanslifunktion. Vi ansvarar för ledning och samordning av myndighetens säkerhets- och beredskapsarbete samt ger assistans och administrativt stöd till generaldirektören och överdirektören. Vi finns i Norrköping och Örebro.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

FoUU-administratör, Ortopedi och handkirurgi

Läs mer Jan 31
Nytt
Verksamhetsområde ortopedi och handkirurgi i Region Örebro län befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu Forsknings-, utbildnings- och utvecklingsadministratör för tillsvidareanställning.
Verksamhetsområde ortopedi och handkirurgi är en länsverksamhet som bedriver verksamhet på Region Örebro läns tre sjukhus: Universitetssjukhuset Örebro, Lindesbergs lasarett samt Karlskoga lasarett.
Vi erbjuder en arbetsplats med många olika typer av samarbeten varför flexibilitet, förmåga att se förbättringsmöjligheter samt erfarenhet av administration efterfrågas. Inom FoUU-sektionen ryms framförallt forskning, forskarutbildning, läkarutbildning, utbildning av ST- och AT-läkare, utbildnings- och kvalitetsprojekt samt anordnande av nationella kurser och utbildningsdagar vilket innebär ett nära samarbete med universitetet, andra regioner och företag. Den administrativa enheten ger stöd till alla delar av sektionen i nära samarbete med professorn inom ortopedi, verksamhetschefen samt FoUU-chefen.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


FoUU-administratör, Ortopedi och handkirurgi

Arbetsuppgifter

Arbetet som forsknings-, utbildnings- och utvecklingsadministratör är ett servicinriktat och självständigt adminstrativt arbete som innebär samverkan, planering, synliggörande av forskning inom sektionen och skapa förutsättningar för FoUU-sektionen att växa. Tjänsten innebär att vara delaktig i helheten och kontinuerligt utveckla forsknings- och utbildningsadministrativa rutiner och arbetssätt. Uppdraget innebär mycket varierade arbetsuppgifter i stort och smått.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen och erfarenhet av självständigt administrativt arbete. Kunskap inom hälso- och sjukvårdens organisation, forskning samt universitetsorganisationen är önskvärt. Att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska är ett krav. Då arbetet delvis är baserat på administrativa system är det viktigt med IT-kompetens.
Arbetet ställer krav på ett flexibelt arbetssätt, förmåga att planera arbetet självständigt och utföra arbetsuppgifterna organiserat och strukturerat. Hög effektivitet och professionell service är viktigt liksom ett trevligt och förtroendegivande sätt att hantera olika personer när du hjälper dem att lösa deras olika problemställningar. Prioriteringsförmåga och en positiv inställning är en förutsättning.
Arbetet utgår från verksamhetens behov vilket innebär stor variation såväl som rutinarbete. FoUU-sektionen är i ständig utveckling vilket gör att du behöver tilltalas av förändringar. Personliga kvalifikationer och personlig lämplighet är mycket viktigt liksom social kompetens, samarbetsförmåga, servicevilja och förmåga att skapa goda relationer.

Ansökan

Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningsperioden.
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ansök nu

Polisregion Bergslagen söker dig som studerar kriminologi eller systemveten

Läs mer Jan 24
Är du redo för en större uppgift? Vi söker dig som studerar kriminologi eller systemvetenskap. Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Bergslagen inkluderar Polisområdena Örebro, Värmland, Dalarna samt regionala enheter och ett regionkansli. Huvudorten är Örebro. Regionen har av cirka 2200 medarbetare.

Vid den Regionala utredningsenheten utreds bl.a. miljö- och arbetsmiljöbrott, vissa it-brott, bedrägeriärenden samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande. Vid utredningsenheten organiseras bland annat Utredningssektionen, Aktionssektion Bergslagen, Forensiska sektionen och Regionalt it-brottscentrum.

Utredningsenheten i Polisregion Bergslagen söker dig som har intresse och fallenhet att stödja verksamheten med olika uppdrag inom utredning.

Isöb-gruppen har ett utredningsuppdrag som omfattar internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn. Isöb-gruppen ansvarar för identifiering av brottsoffer i samband med internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn, samt hela utredningsprocessen såsom förhör, ip-spårningar och andra utredningsuppdrag.

It-forensikens arbetsuppgifter är bl.a. att biträda utredningsverksamheten med säkring, bearbetning och presentation av digital bevisning. Funktionen innebär att arbeta med undersökningar av datorer, mobiltelefoner och andra digitala lagringsmedia exempelvis navigationsutrustning i bilar, övervakningsutrustning mm.

Bedrägerisektionen arbetar för att minska brottsvinster från bedrägerier i samhället. Här utreds bland annat kortbedrägerier, bidragsbrott och annonsbedrägerier.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att stötta verksamheten med diverse arbetsuppgifter inom utredning. Exempel på arbetsuppgifter är beredande utredningsåtgärder, hålla förhör, genomföra anmälningsupptagning, hantering och dokumentation av beslag, beställning av forensiska undersökningar samt övriga administrativa förekommande arbetsuppgifter.

Arbetet kan även innebära att du kommer i kontakt med komplexa ärenden och även utredningsmaterial som kan upplevas både som stötande samt obehagligt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

•studerar Kriminologprogrammet eller Systemvetenskapligt program
• har god datorvana och lätt för att lära dig nya it-system
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• arbetslivserfarenhet
•erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Polismyndigheten
• erfarenhet av utredningsarbete annat än hos Polismyndigheten
• erfarenhet av att bemöta människor i utsatta situationer


Vi tror att du har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till dina kollegor. Du är flexibel, ansvarstagande, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Vidare behöver du vara trygg, inneha stor integritet och ha ett högt säkerhetstänkande. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro, Falun, Borlänge eller Karlstad
Anställningsform: Sommarjobb, visstid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Vänligen säkerställ att det tydligt framgår hur du uppfyller de uppställda kraven samt hur du eventuellt uppfyller meriterna.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att mejlar dina kontaktuppgifter till ansvarig chef. Vill du komplettera din ansökan gäller samma sak.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uppdragshandläggare till SCB

Läs mer Jan 25
Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor!

Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss!

Om jobbet 
Är du intresserad av att hantera olika arbetsuppgifter parallellt? Hos oss arbetar handläggarna både med att administrera mikrodatautlämnanden och producera databaser på uppdrag. Vi är ett team av 18 engagerade kollegor som arbetar med att producera mikrodatauppdrag för forskning- och statistikändamål. Vi behöver nu förstärka gruppen med uppdraghandläggare då efterfrågan på SCB:s mikrodatatjänster ökar. Som handläggare arbetar du självständigt med hela processen från inkommen förfrågan till slutlig leverans men det råder ett gott samarbetsklimat där alla hjälper varandra.

Vi bedriver en betydande del av arbetet i nära samarbete med våra kunder, exempelvis universitet, högskolor, forskningsinstitutioner och myndigheter.


Vill du ...


• arbeta självständigt med uppdrag i form av framställning av skräddarsydda databaser för forskning och statistikändamål
• arbeta med hela processen, från att handlägga inkommen förfrågan till slutleverans
• ha många kundkontakter, samarbeta med andra ämnessektioner inom SCB och ha kontakter med andra myndigheter
• medverka i utvecklingsarbetet inom uppdragsverksamheten 

… så tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig!  

Om dig
Vi vill att du har:


• akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning, alternativt studier inom det hälsovetenskapliga området
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. 

Meriterande är om du även har: 


• erfarenhet av att arbeta med , SAS och/eller SPSS eller annat databehandlingsprogram
• minst 30HP i ämnet statistik
• erfarenhet från statistikproduktion samt erfarenhet av att hantera stora datamängder
• erfarenhet av att handlägga ärenden 

För att det här ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du vara strukturerad och ha förmåga att arbeta självständigt, då arbetet ofta innebär att du har flera egna uppdrag på gång samtidigt, med eget ansvar att driva dem framåt. Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta mot deadlines. Du har också en god samarbetsförmåga, då det är helt nödvändigt för arbetet att skapa goda relationer, såväl internt som externt. 

Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten.

 

Mer information
 

Den här tjänsten finns på sektionen för mikrodatauppdrag i Örebro, Klostergatan 23. 

Anställningen är tillsvidare och inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om.  

Den här tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att vi kommer att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll innan vi fattar beslut om anställning.

Vill du veta mer om jobbet, kontakta sektionschef Freja Werke tel 010-479 64 55 eller uppdragsansvarig Marie Kåberg tel 010-479 65 79.

Fackliga kontaktpersoner
Christer Spector, ST inom SCB, tel 010-479 40 00.
Ann-Sofie Davidsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 40 00.

Sista ansökningsdag: 2023-02-13.
Diarienummer: A2023/0327

Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare visstidsanställning Regionalt tillväxtarbete mellersta Sverige

Läs mer Jan 25
Jobba med regional utveckling och vara delaktig i en regions samhällsutveckling med många kontaktytor både internt och externt

Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.

Som handläggare av projekt inom Europeiska regionala utvecklingsfonden kommer du att medverka i Tillväxtverkets insatser för regional utveckling och tillväxt. Du arbetar med information, rådgivning samt handläggning av projektansökningar inom framförallt programmet Östra Mellansverige.


Om tjänsten

Du gör ärendesammanställningar som föredras för ett regionalt strukturfondspartnerskap (SFP). Efter beslut har du nära kontakt med externa projektägare genom projektens hela livscykel. Internt arbetar du främst med dina handläggarkollegor och en programansvarig, samt ekonomer vid granskningsenheten i samband med utlysningar, läges- och slutrapporteringar.

Regionalfondprogrammen är en viktig finansieringskälla för det regionala utvecklingsarbetet. Det är därför viktigt att du i din roll som handläggare har goda kunskaper om regionernas behov. Dessa finns formulerade i regionala utvecklingsstrategier, smart specialiseringsstrategier och i  programmen Tillväxtverket förvaltar. Med din kunskap ska du bidra till att de regionala aktörerna kan ta del av Tillväxtverkets kunskap, nätverk och finansieringsmöjligheter på effektivaste sätt. För att bygga denna kunskap kan du som handläggare bli engagerad i regional omvärldsbevakning eller ingå i interna eller externa grupperingar på olika teman exempelvis innovation, grön omställning och smart specialisering. Vidare ingår uppgifter inom kartläggning, uppföljning samt analys hur medel inom den regionala utvecklinngsfonden investeras i mellersta Sverige.

Ditt tjänstgöringsställe är: Örebro

Vi söker dig som har:


• Erfarenhet av handläggning av ärenden inom offentlig sektor
• God förmåga att organisera, strukturera och dokumentera ditt arbete
• God förmåga att snabbt kunna läsa och sätta dig in i olika slags material med ekonomiskt och juridiskt innehåll
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av regionalt utvecklingsarbete
• God förmåga att analysera och göra bedömningar av projektinnehåll och budget

Som person söker vi dig som är engagerad, flexibel, handlingskraftig, samarbetsförmåga, serviceinriktad. Du har även en god förmåga att organisera, strukturera och dokumentera ditt arbete.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en visstidsanställning till och med december 2022. 

Sista ansökningsdag är 8 februari.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta  enhetschef, Per Persson , tfn 070-3478182 Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Sara Påhlsson 0722-035867 företrädare inom Saco Per-Olof Remmare 08-681 9492 och ST Emma Wahlberg 08-681 9310 alternativt via vår växel, 08 – 681 91 00. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.

Ärendenummer: Ä 2023-216

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Transportstyrelsen

Nedan visas andra jobb i Örebro från Transportstyrelsen .

Sektionschef inom produkt fordonsuppgifter

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 23
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Som sektionschef skall du ansvara för utvecklingen och förvaltningen av ett antal processer, projekt och IT-lösningar som omfattar bland annat informationsförsörjning, mina sidor för avdelningen, fordonsappen, sms-tjänster och EUCARIS tjänster. Vi implementerar produktområden och du kommer vara med att fortsätta bygga upp verksamheten med ett team av duktiga medarbetare.

Du kommer ha personalansvar för dina medarbetare och vid behov även ansvar för konsulter. Uppdraget kommer att erbjuda dig ett kreativt arbete att leda med spännande utmaningar för dig som ledare. En viktig ledstjärna i uppdraget är att med god sakkunskap kunna leda i förändring och skapa bra samarbete med övriga funktioner inom enheten, avdelningen och övriga myndigheten. Tillsammans ska vi skapa professionella sektioner för att möta framtidens krav på organisation, teknik och i samverkan med andra myndigheter.

Ditt ledarskap
Som chef ansvarar du för verksamheten inom Fordonsinformationsavdelningen, enhet VTR, sektionen Fordonsuppgfiter och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.

Du kommer att


• utveckla ditt verksamhetsområde och dess processer
• ansvara för ett antal projekt som är en del av vårt vägtrafikregister
• ansvara för utveckling och förvaltning av områdets verksamhetsplan och ett antal IT komponenter
• leda ledare från IT och verksamhet för att uppnå Transportstyrelsen och Fordoninformations uppdrag för ditt ansvarsområde
• följa upp verksamhetsområdet
• vara en del av den nya enheten VTR ledningsgrupp och bidra i produktområdesarbetet

Du måste ha

• relevant akademisk utbildning inom juridik, systemutveckling eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar
• erfarenhet av att leda team som arbetat med utveckling och förvaltning av komplexa systemlösningar. 
• erfarenhet av att agila arbetsmetoder och utvecklingsprocesser
• erfarenhet av att arbeta i en ledningsgrupp

Det är meriterande om du också har

• arbetat som chef i statlig förvaltning eller myndighet
• genomfört utbildning inom förändringsledning och arbetat med förändringsledning
• kan påvisa ett kunddrivet ledarskap
• erfarenhet av tvärfunktionellt arbete

Vi vill att du

• är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad 
• är drivande och har en helhetssyn 
• är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt 
• är initiativrik och entusiasmerande 
• har god förmåga att fatta beslut 
• är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa 
• har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten 
• har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna 
• har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Enhetschef Torbjörn Bülow på 010 - 4956716, torbjorn.bulow@transportstyrelsen.se. Saco, Astrid Edlund och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-12087. Vi behöver din ansökan senast den 13 februari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Kort om avdelning Fordonsinformation

Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.

Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Ansök nu

Enhetschef

CIO, Chief Information Officer/IT-chef
Läs mer Jan 20
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Vi söker enhetschef med ansvar för utveckling och förvaltning inom flertalet av de produktområden som stödjer myndighetens kärnverksamhet. Arbetet utförs i nära samarbete med respektive kärnverksamhet inom hela myndigheten och du är därmed involverad i flertalet av Transportstyrelsens mest kritiska och omfattande projekt.

Enheten arbetar med förvaltning och utveckling av it-system åt myndighetens olika kärnverksamheter i huvudsak inom fordonsinformation, uppbörd, skatter och avgifter samt väg och järnväg. Du leder arbetet inom enheten där ett drygt 90-tal personer arbetar, där din förmåga att kommunicera och motivera är viktig. Inom enheten finns 6 sektioner med sektionschefer som du också ansvarar för och som bildar enhetens ledningsgrupp – som du också leder.

I ditt uppdrag ingår också att aktivt leda och samordna kompetens- och resurförsörjningen för myndighetens produktområden.Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är viktig för arbetet med den strategiska utvecklingen av Transportstyrelsen nuvarande och framtida it-verksamhet.

Ditt ledarskap
Som chef ansvarar du för verksamheten inom din enhet och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för underställda chefer och medarbetare i deras arbete och utveckling. Du är en viktig företrädare för arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.

Du kommer att


• ansvara för förvaltning och utveckling av it-system åt myndighetens kärnavdelningar i huvudsak via etablerade produktområdena som är myndigheten modell för it-styrning
• ansvara för avrop och styrning av externa konsulter och leveranser
• ansvara för och leda en samlad kompetens- och resurförsörjning inom avdelningen
• ha kontakt med externa leverantörer
• ingå i avdelningens ledningsgrupp 
• driva verksamhetsutveckling inom enheten samt också bidra och ansvara för avdelningens verksamhetsutveckling.

Du måste ha

• relevant akademisk utbildning eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig
• minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar
• flerårig erfarenhet av att ha arbetat med strategiska it-frågor
• flerårig erfarenhet av att arbeta som chef över andra chefer
• flerårig erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete
• flerårig erfarenhet av att driva kompetens- och resursförsörjningsfrågor i ett operativt, taktiskt och strategiskt perspektiv.
• flerårig erfarenhet av att arbeta med utveckling och förvaltning av IT-stöd
• arbetat som chef i statlig myndighet
• svenskt medborgarskap då anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av säkerhetsarbete och säkerhetskydd som t ex säkerhetsprövningar
• vana att arbeta med externa leverantörer
• erfarenhet av lagen om offentlig upphandling.

Vi vill att du

• är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad 
• är drivande och har en helhetssyn 
• är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt 
• är initiativrik och entusiasmerande 
• har god förmåga att fatta beslut 
• är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa 
• har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten 
• har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna 
• har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vid frågor är du välkommen att kontakta avdelningsdirektör It, Linn Myhrman, 010 –4956077 linn.myhrman@transportstyrelsen.se. ST, Anna Malmborg och Saco Anneli Hjalmarsson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-254. Vi behöver din ansökan senast den 10 februari. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

 

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning It

Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge och Norrköping.

Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Ansök nu

Lead developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 20
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Vill du bidra till samhällsnytta på en arbetsplats med engagerade och stöttande kollegor? Då är Transportstyrelsen arbetsplatsen för dig. Vi söker dig som är redo för nästa steg i din karriär som lead developer eller redan är lead developer. På Transportstyrelsen finns stora möjligheter att lära och utvecklas inom området.

Vi står just nu inför ett av våra mest spännande utvecklingsuppdrag och det största i myndighetens historia. Vi ska börja bygga ett nytt, modernt och robust vägtrafikregister – ett samhällsviktigt system som måste vara tillgängligt dygnet runt och året om för att försörja myndigheter, branscher, företag och medborgare med information om fordon, dess ägare och körkortsinnehavare. Därför behöver vi bli fler och förstärka med en rad olika kompetenser främst inom it och verksamhetsutveckling.

Om jobbet
Hos oss har du en viktig funktion och tillsammans med ditt team bidrar du med din kompetens i samband med problemlösning och i olika projekt för att utveckla tekniska lösningar. Du kommer att ingå i ett engagerat och kvalificerat leveransteam med möjlighet att utvecklas utifrån din kompetens och inriktning. På Transportstyrelsen byggs just nu upp ett nytt IT-system med förmågan att förstå hur olika sorters information relaterar med varandra såsom verksamhetsstrukturer, komponenter, applikationer, servrar och brandväggsregler. Det finns starka effektiviserings- och kvalitetsperspektiv som driver arbetet.Det nya IT-systemet kommer vara centralt när vi på bästa sätt ska förstå hur det gamla vägtrafikregistret ska kunna förflyttas till ett nytt och modernt vägtrafikregister. Som lead developer hos oss kommer du få möjlighet att få vara med och bygga upp ett IT-system från grunden som kommer vara mycket viktig för Transportstyrelsen. Du kommer också att coacha ett team i systemutvecklingsprocessen.

Arbetet kommer delvis att handla om forskning och innovation. Vi ser framför oss att vi behöver öka våra kunskaper inom både avancerad analys, AI, Maskininlärning och Visualiseringsteknik inom 2D och 3D.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• vara en del av ett skickligt agilt utvecklingsteam
• arbeta med avancerade system och nyskapande systemutveckling.

Du måste ha

• en akademisk examen inom it-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som Transportstyrelsen bedömer likvärdig 
• minst 4 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling med C#
• minst 2 års erfarenhet av databaser och MS
• god förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av att leda team i utvecklingsarbete
• erfarenhet av agil utveckling
• erfarenhet av grafdatabasen Neo4j
• erfarenhet av testdriven utveckling
• erfarenhet av automatiserade tester
• en analytisk förmåga att kunna analysera och prioritera problem samt bestämma i vilken ordning de olika stegen ska tas.

Vi vill att du

• tar stort eget ansvar med en hög initiativförmåga och vill fortsätta utvecklas inom området
• har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar
• hittar snabbt lösningar på uppkomna problem genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet
• är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten kommer att placeras i säkerhetsklass och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer då att genomföras.

Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. För tjänster med stora krav på säkerhet är det vanligtvis nödvändigt att arbeta på kontoret. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Anis Kovacevic, 010-49 553 82, anis.kovacevic@transportstyrelsen.se. Saco, Anneli Hjalmarsson och ST, Axel Frick via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-1. Vi behöver din ansökan senast den 10 februari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.


Kort om avdelning Strategisk utveckling och förvaltning

På avdelning Strategisk utveckling och förvaltning finns en enhet som består av en stab och tre sektioner: Informationshantering, Utvärdering och analys samt Kunddriven utveckling. Vi har cirka 55 medarbetare som är placerade i Norrköping, Örebro och Borlänge.

Vårt främsta uppdrag är att skapa förutsättningar för övriga avdelningar att uppnå myndighetens mål genom att vara styrande, stödjande och samordnande. Vi ska också driva på utvecklingen inom ett antal strategiska områden, exempelvis ledningssystem och processer, kund- och digitaliseringsfrågor och informationsförvaltning.

Ansök nu

It-säkerhetsarkitekt - Örebro

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jan 19
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
På enhet It-säkerhet vill vi vara något extra. Vi vill ständigt förbättra, både organisation och oss själva. Vi är nyfikna och vill alltid lära oss mer. Vi tror på transparens och öppenhet och inser värdet av olika åsikter, vilket är extra viktigt när frågorna vi arbetar med är komplexa och till sin natur saknar givna svar. Vårt arbete är ibland utmanande, därför stödjer vi varandra i vått och torrt. Vi samarbetar, på riktigt.

Vi söker dig med stort engagemang som vill vara en del av vår fortsatta utveckling av it-säkerheten inom myndigheten. Du kommer vara en viktig del i att myndigheten når nästa nivå när det gäller vårt stora långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete. Myndigheten har nyligen påbörjat etablering av egen drift, utveckling av nytt vägtrafikregister samt långsiktiga säkerhetshöjande åtgärder. Så här finns många och utvecklande utmaningar som väntar på dig!

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• arbeta strategiskt med it-säkerhetsarbetet för hela myndigheten
• stödja projekt, produktområden och linjeverksamhet med säkerhetskrav, vägledning, arkitektur och design
• stödja projekt, produktområden och linjeverkasamhet med strategiska vägval, analyser och ramstyrning
• delta i arbete för granskning, uppföljning och revision inom området
• upprätta och revidera styrande dokument för it-säkerhet
• ta fram/revidera och genomföra utbildningar inom området
• granska och handlägga interna och externa remisser inom it-säkerhetsområdet.

Du måste ha

• minst 2 års högskole- eller universitetsutbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
• bred och djup teknisk förståelse inom ett eller flera av följande teknikområden: it-infrastruktur, nätverkskommunikation, utveckling och design (främst .NET), integrationsplattformar, samt lagring och backup
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du också har

• minst 2 års erfarenhet av arbete med säkerhetsinriktning
• minst 1 års erfarenhet av arbete som arkitekt inom it-området
• minst 2 års erfarenhet att jobba i en större myndighet eller offentlig verksamhet
• erfarenhet av att jobba som förvaltningsledare eller projektledare
• erfarenhet att jobba med ramverk och standarder så som ISO 2700x, CIS Controls, NIST, NIS
• god kunskap i Offentlighets- och sekretesslagen
• god kunskap i säkerhetsskyddslagen
• god kunskap i MSB´s föreskrifter för informationssäkerhet samt säkerhetsåtgärder i informationssystem för statliga myndigheter
• certifieringar inom ramen för tjänsten, (ex. lösningsarkitekt, infrastruktur, kommunikation, säkerhets certifieringar).

Vi vill att du

• har förmåga att arbeta strukturerat, är noggrann och analytiskt lagd
• har ett förhållningssätt som präglas av samarbetsförmåga och balanserad dialog med olika intressenter
• är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga
• är flexibel, prestigelös och gärna delar med dig av kunskaper och erfarenheter
• är mål- och lösningsorienterad och öppen för förändring.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi vill att du speglar en sund värdegrund bestående av utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Det kan förekomma resor i tjänsten. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intervjuer kan komma att ske löpande. Videointervju kan bli aktuellt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta It-säkerhetschef Joachim Forsberg 010-495 62 22 joachim.forsberg@transportstyrelsen.se

ST, Anna Malmborg och Saco, Anneli Hjalmarsson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer 2023-272. Vi behöver din ansökan senast den 9 februari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning It

Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge och Norrköping.

Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Ansök nu

Handläggare

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 10
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Nu söker vi dig som vill arbeta som handläggare på Ärendestödssektionen.
Om du tycker om utmaningar och att arbeta självständigt så kommer detta arbete att passa just dig. Du kommer att ha möjlighet att vara med och forma din egen kompetensutveckling & förbättra befintliga arbetssätt. På enheten arbetar vi gränsöverskridande över sektionsgränserna och det kan komma att bli aktuellt med flexibla arbetsuppgifter.
Arbetet som handläggare innebär att ta del av både nya och gamla ärenden som ska gås igenom, granskas och maskas vid behov.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• vara en del av processen vid hantering av maskning av personuppgifter
• granska dokument.

Du måste ha

• en avslutad akademisk utbildning, gärna med inriktning mot administration
• aktuell erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
• god datorvana (Officeprogram)
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska
• aktuell erfarenhet av att granska och kontrollera inkomna handlingar på en statlig myndighet.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av W3D3
• erfarenhet av Bildfångst
• erfarenhet av VTR.

Vi vill att du

• har ett högt säkerhetsmedvetande
• trivs med att arbeta självständigt men kan också jobba i grupp
• är flexibel och inte främmande för nya arbetssätt och rutiner
• är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete samt bidrar med en effektiv arbetsinsats.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är vikariat på 18 månader med placering i Örebro eller enligt överenskommelse. Vi vill att du börjar i maj 2023.

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Sanna Lennartsson, 010 – 495 66 76 sanna.lennartsson@transportstyrelsen.se.
ST, Siv Nederman och Saco, Eva Isaksen nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-49. Vi behöver din ansökan senast den 31 januari 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Kort om avdelning Fordonsinformation

Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.

Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Ansök nu