Örebro: ekonom, örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet ekonom, örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och detaljfokuserad redovisningsekonom som har minst tre års arbetslivserfarenhet från motsvarande roll? Har du en god förmåga att självständigt organisera, planera och prioritera dina dagliga arbetsuppgifter? Då kan den här tjänsten vara intressant för dig!

Just nu har vi ett spännande heltidsuppdrag hos vår attraktiva kund Desert Business Service AB, som söker erfaren ekonom.
Detta är till en början ett uppdrag på 6 månader men ambitionen är att konsulten därefter går över till en anställning direkt hos kund. Startdatum är så snart som möjligt så välkommen med din ansökan idag!

Desert Business Service AB finns i ljusa och moderna lokaler mitt i centrala Örebro och har ca 10 anställda. Företaget arbetar nära sina kunder och är involverade i hela den affärsmässiga verksamheten.
Desert Business Service AB erbjuder yrkesutövare inom kultur- och underhållningsbranschen professionell hjälp med ekonomi, förhandlingar, juridik, affärsupplägg, administration, projektledning etc. Bland företagets uppdragsgivare finns några av landets främsta inom sitt område, varav en del med stor internationell framgång. 

Ansvarsområden
I denna roll kommer du att erbjudas en rådgivande roll där du i nära samarbete med kunder får fokusera på uppgifter rörande redovisning, bokslut, skatter, deklarationer och rapportering. Du har ett övergripande ansvar för den löpande redovisningen men hjälp av kollegor att utföra det löpande i vardagen. Du kommer även få vara del i kunders affärsverksamhet där arbete med finansiering, avtal, uppköp och inköp förekommer.

Kvalifikationer
Du har en civilekonombakgrund och har arbetat minst tre år inom redovisning.
Din bakgrund får gärna vara från revisionsbyrå eller motsvarande.m skulle den dessutom vara inom kultur- och underhållningsbranschen är det bara meriterande. 

Du har tidigare erfarenhet av att självständigt ha arbetat med rådgivning, analyser, bokslutsarbete och deklarationer. Du har stor vana vid att bearbeta och dokumentera information.

Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med och har förmågan att självständigt driva, planera och prioritera dina arbetsuppgifter framåt. Du har en naturlig kommunikativ ådra, har hög integritet och trivs med och har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Vi ser också att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt i arbetet du utför.
Du har ett öga för detaljer och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du behöver även ha goda kunskaper i Engelska samt Microsoft Office paketet.

Erfarenhet
Civilekonomutbildning, med minst 3 års erfarenhet som ekonom

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Projektekonom sökes omgående till Örebro

Läs mer Jan 11
Är du utbildad inom ekonomi och har samlat på dig några års erfarenhet av arbete som ekonom? Då kan du vara den vi söker till kunden i Örebro!

Om uppdraget

Vår kund i Örebro söker nu en projektekonom till ett uppdrag, med start omgående, och fram till 30 juni 2023. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund.

Som projektekonom bidrar du med styrning och stöd inom förvaltningens projektverksamhet. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att arbeta med budget, uppföljning av olika typer av projekt samt ekonomiska redovisningar till kundens finansiärer.

Du förväntas delta aktivt i budgetarbetet och planeringen av nya projekt och är därmed ett viktigt stöd till projektledare och projektägare. Du blir en del av kundens administrativa enhet, och arbetar tillsammans med flera kollegor inom ekonomistödet.

Dina kvalifikationer

Som person ser vi att du är driven och ansvarstagande, samt arbetar strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med dina kollegor och vill gärna ställa upp för andra.

Krav för tjänsten:

- Kandidatexamen eller motsvarande utbildning i ekonomi, gärna mot redovisning
- Några års erfarenhet av att jobba som ekonom


- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med projekt och/eller projektekonomi
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor

- Erfarenhet av att arbeta i Raindance




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Projektekonom sökes omgående till Örebro

Läs mer Jan 10
Är du utbildad inom ekonomi och har samlat på dig några års erfarenhet av arbete som ekonom? Då kan du vara den vi söker till kunden i Örebro!

Om uppdraget

Vår kund i Örebro söker nu en projektekonom till ett uppdrag, med start omgående, och fram till 30 juni 2023. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund.

Som projektekonom bidrar du med styrning och stöd inom förvaltningens projektverksamhet. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att arbeta med budget, uppföljning av olika typer av projekt samt ekonomiska redovisningar till kundens finansiärer.

Du förväntas delta aktivt i budgetarbetet och planeringen av nya projekt och är därmed ett viktigt stöd till projektledare och projektägare. Du blir en del av kundens administrativa enhet, och arbetar tillsammans med flera kollegor inom ekonomistödet.

Dina kvalifikationer

Som person ser vi att du är driven och ansvarstagande, samt arbetar strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med dina kollegor och vill gärna ställa upp för andra.

Krav för tjänsten:

- Kandidatexamen eller motsvarande utbildning i ekonomi, gärna mot redovisning
- Några års erfarenhet av att jobba som ekonom


- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med projekt och/eller projektekonomi
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor

- Erfarenhet av att arbeta i Raindance




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Projektekonom sökes omgående till Örebro

Läs mer Jan 9
Är du utbildad inom ekonomi och har samlat på dig några års erfarenhet av arbete som ekonom? Då kan du vara den vi söker till kunden i Örebro!

Om uppdraget

Vår kund i Örebro söker nu en projektekonom till ett uppdrag, med start omgående, och fram till 30 juni 2023. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund.

Som projektekonom bidrar du med styrning och stöd inom förvaltningens projektverksamhet. Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att arbeta med budget, uppföljning av olika typer av projekt samt ekonomiska redovisningar till kundens finansiärer.

Du förväntas delta aktivt i budgetarbetet och planeringen av nya projekt och är därmed ett viktigt stöd till projektledare och projektägare. Du blir en del av kundens administrativa enhet, och arbetar tillsammans med flera kollegor inom ekonomistödet.

Dina kvalifikationer

Som person ser vi att du är driven och ansvarstagande, samt arbetar strukturerat och noggrant. Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med dina kollegor och vill gärna ställa upp för andra.

Krav för tjänsten:

- Kandidatexamen eller motsvarande utbildning i ekonomi, gärna mot redovisning
- Några års erfarenhet av att jobba som ekonom



Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med projekt och/eller projektekonomi
- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor




Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Great Accounting

Läs mer Jan 26
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en redovisningsekonom som drivs av eget ansvar? Vill du komma till en bred tjänst inom ekonomi med goda utvecklingsmöjligheter? Trivs du när du får agera problemlösande och vara en viktig del av ett företag som genom engagemang, driv och nyfikenhet ger sina kunder det där lilla extra? Då kan tjänsten som redovisningsekonom till Great Accounting vara rätt tjänst för dig!

Till Great Accounting i Örebro söker vi nu en redovisningsekonom som har tidigare erfarenheter inom branschen. Du erbjuds en viktig roll hos företaget och dess framtida expansionsplaner där du kommer till en varierande och bred tjänst.

Som redovisningsekonom kommer du att vara företagets ansikte utåt mot kunderna och agera rådgivare samt utveckla kundrelationerna. I rollen får du när du är redo ta ett stort ansvar med egna kundkonton och där du genom ditt driv och entreprenörsanda kommer att bidra till Great Accountings fortsatta framgångsresa. I rollen kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, bokslut och årsredovisning. Du jobbar tätt ihop med dina kollegor där du på sikt får möjlighet att ta dig an mer avancerade analyser och växa in i en ansvarsfylld och roll.

Du kommer till exempel att:
• Ansvara för den löpande redovisningen
• Sköta löner
• Skapa underlag och rapporter
• Upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning

Tjänsten passar dig som är prestigelös och vill jobba brett med ekonomi. För att trivas här ser vi det som en självklarhet att du också vill bidra till den goda sammanhållningen som Great Accounting har.

Personprofil
Vi söker dig som har jobbat som redovisningsekonom under cirka ett år och har en ekonomiutbildning i grunden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av kundservice och brinner för att leverera förstklassig service. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat med löpande bokföring. Har du tidigare arbetat i Fortnox ses även detta som meriterande.

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera det företag som du arbetar på. Du vill därför även förstå vad det är för något som siffrorna representerar och du får fritt utrymme till att analysera vidare. Du trivs med andra ord i en ansvarstagande och problemlösande roll där du också blir värdefull för företaget. Vidare är du prestigelös och även fast du har dina ansvarsområden så vill du hjälpa till där det behövs och har därmed ett gott servicetänk gentemot dina kollegor såväl som kunder. I din roll som redovisningsekonom är det mycket att hålla reda på varav arbetat kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider, flex tillämpas
Plats: Örebro, Aspholmen

Företagspresentation
Great Accounting grundades 2016 och erbjuder företag och föreningar lösningar inom redovisning & rådgivning. Här värderas ditt personliga engagemang högt och du arbetar tillsammans med drivna kollegor som har roligt tillsammans på jobbet. Som redovisningskonsult hos Great Accounting erbjuds du en fri roll med flexibla arbetstider och ett stort ansvar för kunder inom många olika branscher runt om i Sverige. Här får du växa, utmanas och utvecklas hos ett företag som ständigt expanderar och där dina idéer och tankar värderas högt.

Läs gärna mer på vår hemsida: https://greataccounting.se/

Om PerformIQ
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Helena Bergström på mailadress helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom, ekonomi, bokslut, bokföring, årsbokslut, redovisningsekonom, ekonomikonsult

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Redovisningsekonom till Great Accounting

Läs mer Jan 26
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en redovisningsekonom som drivs av eget ansvar? Vill du komma till en bred tjänst inom ekonomi med goda utvecklingsmöjligheter? Trivs du när du får agera problemlösande och vara en viktig del av ett företag som genom engagemang, driv och nyfikenhet ger sina kunder det där lilla extra? Då kan tjänsten som redovisningsekonom till Great Accounting vara rätt tjänst för dig!

Till Great Accounting i Örebro söker vi nu en redovisningsekonom som har tidigare erfarenheter inom branschen. Du erbjuds en viktig roll hos företaget och dess framtida expansionsplaner där du kommer till en varierande och bred tjänst.

Som redovisningsekonom kommer du att vara företagets ansikte utåt mot kunderna och agera rådgivare samt utveckla kundrelationerna. I rollen får du när du är redo ta ett stort ansvar med egna kundkonton och där du genom ditt driv och entreprenörsanda kommer att bidra till Great Accountings fortsatta framgångsresa. I rollen kommer du att ansvara för den löpande bokföringen, bokslut och årsredovisning. Du jobbar tätt ihop med dina kollegor där du på sikt får möjlighet att ta dig an mer avancerade analyser och växa in i en ansvarsfylld och roll.

Du kommer till exempel att:
• Ansvara för den löpande redovisningen
• Sköta löner
• Skapa underlag och rapporter
• Upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning

Tjänsten passar dig som är prestigelös och vill jobba brett med ekonomi. För att trivas här ser vi det som en självklarhet att du också vill bidra till den goda sammanhållningen som Great Accounting har.

Personprofil
Vi söker dig som har jobbat som redovisningsekonom under cirka ett år och har en ekonomiutbildning i grunden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av kundservice och brinner för att leverera förstklassig service. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat med löpande bokföring. Har du tidigare arbetat i Fortnox ses även detta som meriterande.

Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja representera det företag som du arbetar på. Du vill därför även förstå vad det är för något som siffrorna representerar och du får fritt utrymme till att analysera vidare. Du trivs med andra ord i en ansvarstagande och problemlösande roll där du också blir värdefull för företaget. Vidare är du prestigelös och även fast du har dina ansvarsområden så vill du hjälpa till där det behövs och har därmed ett gott servicetänk gentemot dina kollegor såväl som kunder. I din roll som redovisningsekonom är det mycket att hålla reda på varav arbetat kräver att du är en do:er som kan hålla en god struktur i ditt arbete och kan prioritera det som är viktigast för stunden så alla deadlines uppfylls.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider, flex tillämpas
Plats: Örebro, Aspholmen

Företagspresentation
Great Accounting grundades 2016 och erbjuder företag och föreningar lösningar inom redovisning & rådgivning. Här värderas ditt personliga engagemang högt och du arbetar tillsammans med drivna kollegor som har roligt tillsammans på jobbet. Som redovisningskonsult hos Great Accounting erbjuds du en fri roll med flexibla arbetstider och ett stort ansvar för kunder inom många olika branscher runt om i Sverige. Här får du växa, utmanas och utvecklas hos ett företag som ständigt expanderar och där dina idéer och tankar värderas högt.

Läs gärna mer på vår hemsida: https://greataccounting.se/

Om PerformIQ
Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Helena Bergström på mailadress helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom, ekonomi, bokslut, bokföring, årsbokslut, redovisningsekonom, ekonomikonsult

PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Randstad AB .

Truckförare

Truckförare
Läs mer Jan 26
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu duktiga truckförare  med erfarenhet av skjutstativ till  flera kunder inom Örebro län. Har du dessutom tidigare erfarenhet av industri eller lagerarbete? Då söker vi dig!

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta ute hos vår kund. Du kommer ingå i ett härligt och kompetent team med högt i tak. 

Ansvarsområden
Du kommer främst att arbeta med truckkörning och orderplock. Det kan även förekomma att du får vara en hjälpande hand. Du ska periodvis kunna arbeta under tidspress och även ha ett stort kvalitetsmedvetenhet. Du gillar att arbeta i god tempo och är i god fysisk form då arbetet kan innehålla repetitiva uppgifter och tunga lyft.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst behöver du:
-Truckkort A1-A4, B1-B4, D1
-Ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift
-Ha praktisk erfarenhet av truckkörning av skjutstativ. 
-Flexibel angående arbetstider. 

 Vi ser helst att du utöver truckutbildningen har körvana av skjutstativ (B3 ), en provkörning i rekryteringsprocessen kan komma att bli aktuellt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med orderplock.

Som person ser vi gärna att du är flexibel och att du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du ger alltid det lilla extra oavsett arbetsuppgift och trivs med fysiskt arbete. Du kommer att bli en del av ett team men det är viktigt att du klarar av att arbeta självständigt och fokuserat.

Erfarenhet
Tidigare erfarenhet från skjutstativskörning krävs.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Enhetschef Gata/Trafik

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Örebro växer och vi växer med staden och våra örebroare. Genom vårt arbete bidrar vi till att skapa en attraktiv plats för både privatpersoner och företag att bo och verka i Örebro.

Om tjänsten
I rollen som enhetschef över Gata/Trafik arbetar du i en verksamhet som påverkar alla våra invånare, näringsliv och besökare. Arbetet på enheten har en stor inverkan på vårt dagliga liv och därför också en nära koppling till politiska beslut, transparens, dialog och tät uppföljning. Du jobbar mot gällande lagstiftning samt de kommunövergripande mål och riktlinjer som Örebro kommun verkar för.

 I ditt uppdrag finns det stora investeringsvolymer som är kopplat till underhållsbehov och reinvesteringar på allmän platsmark, vilket gör att det är viktigt att du är insatt i entreprenadjuridiken och Lagen om offentlig upphandling.

Enheten Gata/Trafik består idag av cirka 45 medarbetare och utgörs av två underställda gruppchefer varav den ena ansvarar för den kommunala parkeringsövervakningen och den andra för gruppen myndighet/trafik. Direkt underställda enhetschefen är också ett antal ingenjörer. 
Aktuella ansvarsområden för enheten är myndighetsutövning, trafikplanering, platsupplåtelse, belysning, trafiksignaler och planering av gatudrift och underhåll av allmän platsmark samt den kommunala parkeringsövervakningen.
I ditt uppdrag som enhetschef arbetar du i nära samarbete med såväl programområdet som våra övriga enheter där du driver din verksamhet framåt i utveckling och planering. Enhetschef för Gata/Trafik är direkt underställd verksamhetschefen för Park och Gata och ingår i verksamhetens ledningsgrupp. I uppdraget ingår mediakontakter. 

Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter :

• ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar
• säkerställa verksamhetens mål och grunduppdrag
• budgetarbete
• efterleva arbetsmiljölagstiftning
• utveckla arbetsprocesser för enheten samt arbeta fram och följa upp enhets -och individmål
• stötta din verksamhet i att ta fram underlag för investeringar, samt genomföra planerade investeringar inom ditt verksamhetsområde
• upprätta ärenden och föredra i nämnd
• säkerställa medarbetarnas kompetensutveckling samt genomföra utvecklings- och lönesamtal
• säkerställa att verksamheten har ett medborgarperspektiv

Kvalifikationer
 Du har akademisk examen eller motsvarande erfarenhet från ett eller flera verksamhetsområden som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt 
• flerårig dokumenterad personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar 
• erfarenhet och kunskap inom samhällsbyggnadsområdet
• kompetens inom området väghållningens juridik
• kunskaper om anläggningsarbete, främst inom belysning, gatu – och brounderhåll
• utbildning och erfarenhet inom entreprenadjuridik
• erfarenhet av offentliga investeringar kopplat till LOU 
• B-körkort

Du har ett coachande ledarskap och ett värdegrundsbaserat arbetssätt, där tillit, trygghet, transparens och team är dina ledord. Att skapa samarbeten med personer på olika nivåer i organisationen är självklart för dig, likaså att bygga nya och stärka befintliga relationer. Att få andra att känna sig bekväma och etablera trovärdighet, förtroende och nå inflytande hos kunder och andra kontakter är något som du strävar efter. Du är samarbetsvillig och resultatorienterad men även självgående och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativa och innovativa lösningar.

Struktur, anpassning och planering är andra viktiga egenskaper som är viktiga för rollen och även förmågan att anpassa sig till nya omständigheter. I det dagliga arbetet förutser du eventuella utmaningar som kan dyka upp och följer upp arbetet mot enhetens mål. Du är positiv och entusiastisk även i tuffa situationer och förändrar ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter. Vi ser att du är en person som har förmåga att driva på nya satsningar och gärna initierar, anpassar och styr upp utvecklings- och förändringsinsatser.

Som person har du självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. Du har en förmåga att se dig själv och din verksamhet i sitt sammanhang och ur ett större perspektiv. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är:
• erfarenhet av kommunalt, statligt och enskilt huvudmannaskap
• erfarenhet av arbete kring taxor och avgifter inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av att arbeta nära politiken via nämndarbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av att leda chefer
• erfarenhet av Bas P och Bas U
• erfarenhet av att arbeta med Office 365

Om företaget
Park- och gatuverksamheten är en del av Teknik- och serviceförvaltningen och som medarbetare hos oss får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla Örebroare. Varje dag. 
 På Park och gata blir du en del av ett 170 medarbetare stort gäng som med många olika kompetenser och högt engagemang skapar offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi arbetar nämligen för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad md säkra och goda kommunikationer. Du kommer att utgå från Citypassagen men du hittar oss ofta ute på Örebros gator och i parker.

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta inom Örebro kommun? Besök oss gärna på orebro.se/jobb.
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Investerings och etableringsansvarig

Företagsrådgivare
Läs mer Jan 25
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Örebroregionens näringsliv och attraktionskraft?
Vi erbjuder ett utåtriktat, varierat arbete i högt tempo som Investeringsansvarig för Business Region Örebro. 
Nu söker vi dig som vill förstärka vårt grymma team och proaktivt jobba med investerings- och etableringsfrågor för Business Region Örebro. Rollen kommer att innebära ett ansvar med fokus på investeringsfrämjande och relationsskapande aktiviteter både utanför och inom Örebroregionen. Vill du bli vår nya kollega och vara med och sätta Örebroregionen på kartan? 

Arbetsuppgifterna innebär att du arbetar med proaktiva och uppsökande insatser inom etablerings- och investeringsområdet, huvudsakligt fokus i denna tjänst ligger på att identifiera investeringsmöjligheter. Arbetet spänner över allt från mark och exploateringsfrågor till uppsökande aktiviteter hos bolag med nationell likväl som internationell arena. Du kommer att ingå i ett team där du tillsammans med övriga kollegor paketerar erbjudande för Örebroregionens styrkeområden. Du kommer också att få möjlighet att representera Business Region Örebro i nationella och internationella sammanhang. 
Du arbetar uppsökande och relationsskapande gentemot potentiella investerings- och etableringscase. I arbetet ingår allt från kontaktskapande aktiviteter till besök och presentation hos potentiella intressenter. Utifrån etableringsbar mark inom Business Region Örebro är det ditt ansvar att tillgängliggöra detta för marknaden i samverkan med Business Sweden. Du kommer att arbeta nära med marknadsansvarig på Business Region Örebro för att sätta regionen på kartan för etableringar, kompetens- och talangattraktion. Du deltar aktivt i och rapporterar i verksamhetsstyrande forum samt representerar Business Region Örebro på relevanta mässor och i nätverk.

Ansvarsområden
I ditt uppdrag och ansvar ingår:
• att proaktivt jobba med investerings- och etableringsfrågor
• att arbeta uppsökande och relationsskapande gentemot potentiella investerings- och etableringscase
• att utifrån etableringsbar mark inom Business Region Örebro tillgängliggöra detta för marknaden i samverkan med Business Sweden
• allt från kontaktskapande aktiviteter till besök och presentation hos potentiella intressenter
• ansvar med fokus på investeringsfrämjande och relationsskapande aktiviteter både utanför och inom Örebroregionen
• du arbetar nära med marknadsansvarig på Business Region Örebro för att sätta regionen på kartan för etableringar, kompetens- och talangattraktion
• att arbeta med allt från mark och exploateringsfrågor till uppsökande aktiviteter hos bolag med nationell likväl som internationell arena
• tillsammans med övriga kollegor paketera erbjudande för Örebroregionens styrkeområden
• möjlighet att representera Business Region Örebro i nationella och internationella sammanhang

Kvalifikationer
Vi vill att du har:
• akademisk examen eller motsvarande utbildning inom relevant område
• erfarenhet av affärsutveckling och projektledning eller verksamhetsledning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• B-Körkort 

 Meriterande är:
• erfarenhet av att arbeta med investeringsprocesser inom näringslivet
• erfarenhet av internationella kontakter
• förmåga att bygga större nätverk, utveckla och fördjupa relationer i dessa
• erfarenhet från liknande uppdrag inom kommunal/offentlig/privat sektor
• MEX-kunskaper
• språkkunskaper utöver svenska och engelska 

Denna roll kräver ett stort intresse för näringslivs- och samhällsutveckling men också en driven, initiativrik och tålmodig person som uppskattar ett omväxlande arbete. Du är en person som har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och har förmågan att vara entusiastisk  och positiv även i tuffa situationer och behåller även då förmågan att arbeta konstruktivt. För dig är det viktigt att både lyssna och förstå och du uppskattar att samarbeta och dela ansvaret för att gruppen skall prestera. Att driva nya initiativ och agera även när andra tvekar är självklart för dig. Du har ett starkt kundfokus, adresserar kundernas behov och överträffar gärna kunderna förväntningar.  Att vara proaktiv och inte reaktiv är viktigt för dig. Vi ser att du är både självgående och entreprenöriell och tar egna initiativ. I rollen är det viktigt att ha en förmåga att sålla, se helhet och sammanhang och att balansera detta med din förmåga att bygga förtroenden. Du har lätt för att skapa relationer och samverka men vi tror också att du är godhjärtad och har humor. 
Eftersom vi är ett litet team lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Business Region Örebro är länets investeringsfrämjande verksamhet även en så kallad Investment Agency. Vi är ett partnerskap mellan 12 kommuner i Örebro län. Tillsammans arbetar vi för att skapa tillväxt genom att få fler företag att etablera sig och växa i regionen. Detta sker genom nära samarbete med det befintliga näringslivet, olika aktörer och organisationer och akademi. Vi är även en regional partner till Business Sweden.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb

Ansök nu

miljö- och hållbarhetssamordnare

Kvalitetskoordinator
Läs mer Jan 20
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till Svelandstrafikens fortsatta resa mot en hållbar omställning? Är du engagerad i frågor kring miljö och hållbarhet? Vi söker nu en engagerad hållbarhetsambassadör till en ny roll som Miljö- och hållbarhetssamordnare för det viktiga uppdraget att driva och utveckla hållbarhetsarbetet i Svealandstrafiken. Delar du våra värderingar Samverkan, Värdeskapande, Engagemang och Ansvar som grundstommen för framgång? Då kan det vara dig vi söker, som tillsammans med oss vill skapa ett branschledande hållbarhetsarbete inom den växande Svealandstrafiken.
Tillsammans med teamet kommer du att arbeta med omvärldsbevakning, utbildning, utveckling av rutiner, instruktioner och riktlinjer, mål och nyckeltalsuppföljning. Tillsammans med kommunikationsavdelningen kommer du att ta fram underlag och ansvara för hållbarhetskommunikation internt och externt. Rollen är en nytillsatt funktion där du kommer att arbeta både strategiskt och operativt. I samråd med Hållbarhetschef kommer det att finnas möjlighet att påverka din egen tjänsteprofil och utveckla funktionen framåt. Avdelningen Kvalité och miljö ansvarar för att bolagets  hållbarhetsarbete är integrerat i hela verksamheten samt att arbetet drivs i enlighet med uppsatta mål och gällande ISO-standarder. 
Tjänstens ansvarsområde innefattar bland annat att tillsammans med kommunikationsavdelningen ansvara för hållbarhetskommunikation i bolaget, att inneha rollen som samordnare för Svealandstrafikens Hållbarhetsråd och att ansvara för projektledning, presentationer och dokumentation.

Ansvarsområden
Tjänstens ansvarsområde och dina huvudsakliga arbetsuppgifter initialt kommer att vara:
• Utveckla, implementera och ansvara för ISO 14001
• Bevaka lagar och gällande föreskrifter inom för tjänsten relevant område
• Stötta upphandlare i upphandlingar utifrån hållbarhetskrav
• Utveckla samt genomföra interna utbildningar inom hållbarhet
• Ansvara för hållbarhetskommunikation internt och externt tillsammans med kommunikationsavdelningen
• Utveckla metoder och uppföljning vad gäller klimatdata, hållbarhetsrapportering, väsentlighetsanalys, intressentanalys och målstyrning
• Rollen som samordnare för Svealandstrafikens Hållbarhetsråd

Kvalifikationer
För att vi ska trivas tillsammans ser vi att du är en person som brinner för den hållbara omställningen och har lätt för att engagera andra genom samverkan. Du är bekväm med att ha dialog med kollegor på olika nivåer i verksamheten. Du har en pedagogisk förmåga och kan förklara komplexa frågor på ett lättillgängligt sätt. Du är analytiskt lagd, kan samla in och bearbeta information från flera källor och presentera lösningsförslag som gynnar affären. Dessutom behöver du:

• Examen på inom hållbarhets- och miljöområdet
• God svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i ISO 14001
• Kunskap om strukturerat arbete med lagbevakning samt mycket god kunskap om EU-lagstiftning och nationell lagstiftning inom miljö- och hållbarhetsområdet
• Mycket goda kunskaper i projektledning, presentationsteknik samt god dokumentationsförmåga
• Kunskaper i insamling och beräkning av miljödata
• Kunskap och erfarenhet av gällande regleringar och standarder inom hållbarhetsområdet som exempelvis rapporteringskunskap.

Om företaget
Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av Region Västmanland och Region Örebro län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi eller via någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.
Vi har 1050 medarbetare och 325 bussar fördelat över 8 bussdepåer och 2 kontor. Mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn. Och även om vi har en bit kvar, är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare. 
Vi jobbar ständigt med optimering och utveckling av våra arbetssätt. För oss är det viktigt att man trivs på jobbet och att vi tillsammans jobbar emot Svealandstrafikens gemensamma mål. Vi hjälps åt att hålla ordning och reda - det är A och O. Vårt dagliga arbete ska genomsyras av vår värdegrund - SVEA - Samverkande, Värdeskapande, Engagerade och Ansvarstagande.
Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!

Ansök nu

kvalitets- och säkerhetschef

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 12
Arbetsbeskrivning
Är du en driven, prestigelös och handlingskraftig ledare som brinner för kvalitets- och säkerhetsarbete? Då kan det vara dig vi söker!

Svelandstrafiken söker en kvalitets och säkerhetschef som både ska säkerställa och vidareutveckla bolagets arbete inom kvalité och säkerhetskultur. Du kommer att tillhöra en ny avdelning,  Kvalitets & miljöavdelningen, tillsammans med  avdelningarna Inköp och Logistik. Som ny kvalitets- och säkerhetschef får du stora möjligheter att påverka hur det samlade arbetet med kvalitet- och säkerhet ska utvecklas. Du leder arbetet och utvecklingen och förväntas leda genom andra chefer samt etablera interna nätverk där du har samordningsansvar. Du driver det bolagsgemensamma kvalitets- och säkerhetsarbetet framåt och stöttar olika verksamhetsområden genom att skapa delaktighet och förståelse för respektive område utifrån att vi är en samhällsaktör.
I rollen som kvalitets- och säkerhetschef får du i hög utsträckning vara med och påverka och utforma rollen. Ditt fokus kommer att vara att leda, utveckla och driva Svelandstrafikens arbete med kvalitets- och säkerhetsfrågor i samråd med bolagets olika funktioner men även se potentiella risker och skapa utrymme för uppföljning av de frågor du driver. Rollen innebär att du skiftar mellan det strategiska och det operativa arbetet. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av ledande roll med gott resultat. För att lyckas behöver du ha erfarenhet av att ha lett och samordnat verksamhet, projekt och/eller människor i någon form tidigare.
Du är duktig på samarbete med andra människor och skapar aktivt kontakter samt underhåller både interna och externa relationer. Du utövar ett inspirerande ledarskap genom att motivera och samordna människor och grupper. Genom nära dialog och feedback säkrar du att riktningen och målen är tydliga och skapar på så sätt meningsfullhet, vilja och engagemang. Du har ett helhets- perspektiv och förstår både det interna och externa kundperspektivet.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden:
• Fokus på att leda, utveckla och driva bolagets kvalitets- och säkerhetsarbete i samråd med bolagets olika funktioner
• Att etablera, kommunicera och förvalta principer, regler och standarder i en styrande roll. Utöver det förväntas du stötta verksamheter för att säkerställa beslutade certifieringar och standarder inom säkerhet och kvalitet
• Utbilda, samordna och stödja det interna arbetet samt analysera och utvärdera processarbetets status och mognad
• Driva bolagets systematiska säkerhetsarbete, genomföra riskhantering och -bedömning 
• Att kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete och vara van att bryta ner strategier till operativa planer och beslut för att utveckla och driva verksamheten framåt för bästa möjliga resultat

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker motsvarar följande skallkrav:

• Relevant akademisk utbildning, alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• Kunskaper i förekommande/aktuell lagstiftning inom området
• Flerårig erfarenhet av internt arbete med kvalitetsledning- och uppföljning samt erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor i en komplex verksamhet
• Erfarenhet, intresse av och kunskap inom digitalisering av kvalitetsfunktioner samt en nyfikenhet på nya krav och arbetssätt
• Erfarenhet av att driva, utveckla och leda komplexa projekt
• Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i digitala verktyg
• Lean och ISO-erfarenhet
• Kunskap och erfarenhet av krisberedskap, krisledning och krishantering

• Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av informationssäkerhet och/eller erfarenhet av arbete inom Transportbranschen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som person är du strukturerad och planerar effektivt både ditt eget och avdelningens arbete. 
Du är analytisk och processorienterad i ditt förhållningssätt och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga då uppdraget inkluderar coachning och utbildning av medarbetare.

Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap. Vi kommer att genomföra säkerhetsprövning och registerkontroll innan anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Då tjänsten innebär resor krävs B körkort 

Om företaget
Svealandstrafiken är ett aktiebolag som ägs av REgion Västmanland och Region Örebro län. Vår uppgift är att planera och utföra linjelagd trafik med buss i båda länen. Vi kör såväl stadstrafik som regiontrafik, antingen i egen regi ellervia någon av de underentreprenörer som vi har avtal med. Vi är navet mellan våra ägare och resenärerna. All busstrafik bedrivs under två olika tjänstevarumärken: VL i Västmanland och Länstrafiken i Örebro.
Vi har 1050 medarbetare och 325 bussar fördelat över 8 bussdepåer och 2 kontor. mångfald är viktigt för oss och i vårt team ingår medarbetare från jordens alla hörn. Och även om vi har en bit kvar, är vi stolta över att vara bland de företag i branschen som har störst andel kvinnliga medarbetare.
Vi jobbar ständigt med optimering och utveckling av vårt arbetssätt. För oss är det viktigt att man trivs på jobbet och att vi tillsammans jobbar mot Svealandstrafikens gemensamma mål. Vi hjälps åt att hålla ordning och reda - det är A och O. Vårt dagliga arbete skall genomsyras av vår värdegrund - SVEA- Samverkande, Värdeskapande, Engagerade och Ansvarstagande.
Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!

Ansök nu