Örebro: Junior IT-support till TietoEvry i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior IT-support till TietoEvry i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
TietoEVRY söker nu IT-supportmedarbetare som ska komplettera ett gäng om 23 medarbetare som jobbar där idag. Supporten jobbar med att ge den främsta servicen till TietoEVRYs respektive kunder. För den här tjänsten kommer utgå från Örebrokontoret och dina arbetstider kommer antingen vara 7.00-15.30 eller 8.30-17.00.

Deras verksamhet grundar sig i deras värden, vilka är: öppenhet, tillit och mångfald. Gruppen är uppdelad i två mindre team och de har en fin sammanhållning och har som mål att hela tiden utvecklas och ha högt i tak med feedback, både positiv och konstruktiv! Det här är helt enkelt en plats för dig som vill utvecklas och utmanas.

Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex och arbeta via oss, ute hos Tietoevry Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem på sikt.

Du erbjuds
• En anställning hos oss med schyssta villkor redan från start som konsult
• En möjlighet att kickstarta din karriär på TietoEvry och utveckla dina kunskaper. Här finns det stora möjligheter att växa som person och i din karriär.
• Ett härligt gäng med roliga kollegor


Arbetsuppgifter
I din roll som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att hjälpa kunder via telefon och mejl där du kommer stötta dem med service och att presentera lösningar som fokus. I första hand kommer du att hantera ärenden på egen hand men vid mer komplicerade ärenden förväntas du fortsatt att bemöta kunden på bästa sätt och kan du inte lösa det själv kommer du kunna få hjälp och hänvisa kunden vidare.

Din profil
• Avklarad gymnasieutbildning med ett starkt IT-intresse. Vänligen beskriv detta i din ansökan så vi förstår hur det växt fram hos dig.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det är i dessa språk kommunikationen sker. Du är trygg i både tal och skrift.
• Har svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du
• Kommit i kontakt med Active Directory
• Har erfarenhet av Citrix eller Exchange

Vem är du som person? Vi tror att du bäst beskrivs som en person med stor ansvarstagande känsla, något som kommer fram när du arbetar med kunder såväl som din inställning gentemot din egna personliga utveckling. Du har en personlig mognad och är mogen i hur du framför och tar emot feedback. Vidare är du en positiv och lösningsfokuserad person, något man märker direkt i första samtal med dig!

Övrigt
• Start: Så snart som möjligt
• Omfattning: Heltid
• Placering: Örebro

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Servicetekniker på Smartify - Örebro

Läs mer Jan 18
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker kring Örebro!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning

- nätverk och nätverksutrustning

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni

- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag

- digitala lås & larm

- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara



Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

IT-supporttekniker till TietoEvry - Örebro

Läs mer Jan 9
Till vår kund TietoEvry söker vi nu IT-supporttekniker till Örebro.

Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Vi sitter placerade på Norrbackavägen i Örebro.

ARBETSUPPGIFTER:

Som supporttekniker så ingår du i ett team, där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

VI SÖKER DIG SOM:

Har erfarenhet av:

- Active Directory

- MS Office Suite

- MS Exchange och Office 365

- Windows 10

Att ha arbetat som supporttekniker eller kundtjänst är meriterande. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Trivs i en serviceroll och har ett brinnande IT-intresse.

Ansök nu

IT-Supporttekniker till Örebro!

Läs mer Nov 3
Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Företaget är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Deras nordiska värderingar och nordiska arv styr deras framgång.

Kort om rollen:

Som supporttekniker hos oss så ingår du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom:

- Active Directory
- MS Office Suite
- MS Exchange och Office 365
- Windows 10


Om du tidigare har arbetat som supporttekniker eller kundservice är det meriterande. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Vi ser verkligen att du gillar ge service av världsklass och har ett brinnande IT-intresse.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt? Scrolla ner för att ansöka ?? ????

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 19
Vi söker nu ett flertal supporttekniker för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Din roll som supporttekniker är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar.  

Din profil och kvalifikationen
Vi letar nu efter dig som brinner för IT och teknik samt dessutom gillar kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är ett krav.

Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.  

Du har erfarenhet av nedanstående områden:
- Windows Server/Klient
- AD och GPO
- Office 365 och Azure
- RDS och Citrix
- Övervakning
Meriterande:
- ITIL-baserat arbete i ITSM
- Nätverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar)
- Powershell
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

IT-tekniker

Läs mer Jan 3
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du agerar rådgivande för att optimera kundens användning av IT-tjänster? Då kan detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro vara något för dig!
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer ha en rådgivande roll med kundansvar. Du kommer dagligen arbeta med drift, säkerhet, konfiguration, administration och kundanpassningar ute hos kunden. Även incidenthantering, utvecklingsarbete samt förslag på förbättringar av IT-miljön ute hos kund ingår i arbetet.

Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för IT och teknik och en bred kunskap inom området. Vi ser gärna att du har arbetat några år som t.ex. onsite-tekniker med mycket kundkontakt.

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att ge bra service och är noga med att ge kunden en bra kundupplevelse.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Några års arbetslivserfarenhet inom relevant område
- Microsoft 365
- Active Directory
- Virtualisering, Storage och Backup
- Nätverkstjänster
- B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med närmare 400 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Cleverex Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Cleverex Bemanning AB .

Sommarjobba som truckförare på Setra Trävaror

Truckförare
Läs mer Jan 18
Om tjänsten
Är du student och letar efter ett välbetalt, roligt och utvecklande sommarjobb? Har du dessutom ett intresse och vilja för att jobba som maskinförare/truckförare så är det ett gyllene läge att söka sommarjobbet på Setra Trävaror i Hassselfors.

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. De förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 800 anställda och omsätter 4,2 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.setragroup.com
På Setra får du både ett roligt jobb och ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor!
Visst låter det kul? Sök tjänsten idag!


Du erbjuds
På Setra Trävaror AB erbjuds samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt. Som student får du även en gyllene möjlighet att arbeta extra på helger och samtidigt säkerställa ditt sommarjobb på heltid mellan veckorna 24-33. Utöver det så utbildar vi dig och klär på dig ett truckkort om du inte har ett.
• Truckkort behörighet A1-4, B1-4. Helt kostnadsfritt.
• Ett välbetalt extrajobb under hela våren
• Ett sommarjobb säkrat under v.22-33


Arbetsuppgifter
I rollen som Truckförare kommer du bland annat att hantera inkommande och utgående leveranser. Ditt uppdrag innebär ett nära samarbete med andra medarbetare på logistikavdelningen. Du kommer huvudsakligen köra motviktstruck (dieseltruck).

I jobbet ingår till exempel att
• Köra motviktstruck (Dieseltruck) utomhus på gården
• Lossa och sortera virke
• Ta emot leveranser.
• Lasta gods i lastbilar


Din profil
Till rollen som Truckförare söker vi framförallt dig som är en driven och engagerad person som motiveras av möjligheten att utvecklas och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av truckkörning och motviktstruck, men det här är inget krav. Har du rätt driv och vilja erbjuder vi dig truckkortet samt möjlighet genom extra pass på helger att bygga på dig den kompetens du behöver. Kompetens som stärker dig och ditt CV för framtiden.
Vi ser gärna att du:

• Rätt attityd och inställning
• Behärskar svenska i tal och skrift
• Har en annan huvudsaklig sysselsättning (Studier eller extrajobb)
• Har B-körkort
• Kan arbeta skift
• Kan arbeta extra på helger

Det är även meriterande för tjänsten om du
• Har erfarenhet från produktionsindustri eller arbete med tunga fordon
• Har truckkort A+B, Främst B1.


Övrigt
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Cleverex Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Patrik Hedström via e-post: patrik.hedstrom@cleverex.se. Sista ansökningsdag är den 15 Mars 2023 men vi kommer att tillsätta uppdraget så snart vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vakanta platser: 10
Placeringsort: Hasselfors (ca 30 minuter från Örebro)
Uppdragslängd: Helger under våren samt att man måste kunna arbeta v.22-33. Man måste inte jobba varje helg men då upplärningen inför sommaren sker på helger ser vi helst att du kan arbeta så många pass som möjligt fram tills v.22


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Rekryteringsassistent på deltid till Cleverex Bemanning

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 10
Om tjänsten
Cleverex Bemanning beskrivs bäst som ett familjärt bolag med högt i tak. Bolaget startades september 2020 har sedan dess gjort en väldigt stark tillväxtresa. Vi är experter och specialister inom bemanning och rekrytering och har tillsammans över 75 års erfarenhet i branschen. Vi tror på driv, ambition och vilja – värderingar som vi hoppas att du delar.

Nu söker vi en Rekryteringsassistent som vill bli en del av Cleverex-Familjen och växa med oss. Du kommer i denna roll att arbeta i tätt samarbete med konsultcheferna och assistera i hela rekryteringsprocessen: från kravprofil till referenstagning och få en bred erfarenhet inom HR. Du kommer få en chans att jobba ca 1-2 dagar i veckan eller 10-16 h/v, med möjlighet till heltid under dina lov och under sommaren. Det här jobbet kräver ett tätt samarbete med dina kollegor och innebär samtidigt en fantastisk chans att utveckla din yrkesidentitet – och samtidigt ha väldigt kul på vägen. Låter det här rätt för dig? Vänta inte med din ansökan!

Du erbjuds
• En chans att få komma in och utvecklas av kompetenta kollegor som vill se dig lyckas
• Roliga och expansiva kundsamarbeten där du kommer få bidra med personal till några av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.
• En hög utvecklingskurva där du kommer få arbeta inom många delar av HR/Rekrytering hos ett tillväxtbolag
• Hygienfaktorer som en konkurrenskraftig lönemodell, friskvård, tjänstepension, företagshälsovård

Arbetsuppgifter
Som Rekryteringsassistent kommer du initialt få en gedigen introduktion till Cleverex processer och affärer. I din vardag kommer du att assistera våra konsultchefer i rekryteringsprocesserna i form av konsultlösningar eller direktrekryteringar. Du kommer ofta vara kandidaters första kontakt, och därmed tror vi du drivs av att skapa en genuin connection med andra människor.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Search, selektering & telefonintervjuer
• Djupintervjuer & presentation av kandidater
• Koordinering och administration som uppstår kring rekryteringsprocesser
• Kontinuerligt fördjupa din kompetens inom olika affärsområden, såsom lager, logistik, IT, tech

Din profil
• Studerar på högskola/universitet och har minst 1,5 år kvar av studierna. Du ser detta som ett långsiktigt extrajobb, för det gör vi!
• Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska
• Har en förmåga att skapa en relation med människor och är strukturerad

Vi tror framförallt att rätt person har driv, ambition och vilja att komma in branschen och skapa resultat. För den här tjänsten eftersöker vi en relationsskapare av hög kaliber och för att passa in på Cleverex tror vi du har en inställning av att ingenting är omöjligt och att du triggas igång av kreativa lösningar. Om du kommer in med dessa delar, lovar vi stor utveckling.

Övrigt
Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till rekrytering@cleverex.se.

Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt
Plats: Stockholm eller Örebro

Ansök nu

Handledare till Cleverex Jobbförmedling Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 31
Nytt
Om tjänsten
Cleverex Jobbförmedling startade år 2015 av två eldsjälar, med målet att hjälpa kandidater ut till arbetsmarknaden eller utbildning. Vi arbetar utifrån visionen Alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Genom att bidra med samhällsnytta och hjälpa tusentals kandidater genom åren har vi växt och är nu verksamma över hela Sverige. Vi tror på ett individanpassat handledande och som medarbetare hos oss kommer du vara en del av ett engagerat, mångkulturellt och snällt team av kollegor.

Nu söker vi en handledare som vill bli del av Cleverex-familjen på kontoret i Örebro. I denna roll kommer du arbeta i tätt samarbete med dina deltagare, jobbagenter och olika arbetsgivare samt utbildningsenheter runtom i länet.

Du erbjuds
• En chans att få komma in och utvecklas av kompetenta kollegor som vill se dig lyckas
• Ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng.
• Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem, lönemodell, friskvård, tjänstepension, företagshälsovård

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att bistå och vägleda en bred målgrupp att komma ut i arbete eller utbildning. Detta innebär att du tillsammans med deltagarna kommer att organisera aktiviteter, analysera och motivera för att hjälpa dem att nå sina mål. Vidare innebär arbetet även samarbete med olika företag, organisationer och myndigheter. I den här rollen kommer du fördela din tid mellan att ha kontakt med deltagare och att dokumentera samt administrera den kontakten.

Din profil
Alternativ 1
• Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar.
• Rekrytering.
• Omställningsarbete för arbetssökande.
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
• Arbete med social- och grupp-psykologi.
• Karriärvägledning
• Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Vi tror att rätt person för denna roll är en samarbetsvillig och positiv person som finner glädje i att hjälpa andra människor. Du beskrivs bäst som en ihärdig person som drivs av att bygga långsiktiga relationer och se andra människors utveckling. Du gillar ett högt tempo och arbetar effektivt samt strukturerat. För att passa hos Cleverex är du nog en idéfylld och initiativtagande person!

Övrigt
Rekryteringen kommer inledas med ett mejl där vi ber dig hålla utkik både i inkorg och skräpkorg så du inte missar vår första kommunikation. Frågor hänvisar vi till rekrytering@cleverex.se.

Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt
Plats: Örebro

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Junior utvecklare till Enfo Code i Örebro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 23
Om tjänsten
Visste du att nästan all data i världen är ny? Mängden data växer exponentiellt och i den här alltmer komplexa världen är det A och O att föra samman data. Här kommer Enfo Code in i bilden. Enfo Code är ett nordiskt IT-tjänstebolag som möjliggör datadriven transformation, och till dem söker vi just nu junior utvecklare. Då Enfo Code växer och expanderar söker vi nu utvecklare till teamet i Örebro. Är du en junior utvecklare och vill jobba inom med utveckling i molnet, så kan detta vara något för dig!

Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex och arbeta via oss, ute hos Enfo Code. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem.

Du erbjuds
• Tydlig karriärplan som du sätter upp tillsammans med närmsta chef och som anpassas efter dig. Du väljer området som du vill utvecklas inom!
• En arbetsplats med mycket senior kunskap - vilket innebär att du kommer kunna ta rygg på kompetenta kollegor
• Work-life balance, där du kan jobba hemifrån såväl som på kontoret.

Arbetsuppgifter
Som junior utvecklare kommer du att arbeta med olika projekt för olika kunduppdrag. Uppdragen genomförs normalt med andra personer från Enfo där ett agilt arbetssätt tillämpas med kundens aktiva medverkan
• Du kommer att utveckla lösningar med hjälp av molntjänster och då främst med AWS.
• I rollen kommer du beröra olika typer av teknologier, bl.a. Typescript och Node JS.
• Som utvecklare kommer du även sitta med kodgranskning.

Din profil
• Du har relevant utbildning inom systemutveckling, minst från yrkeshögskola
• Har arbetat som utvecklare i 6 månader eller mer
• Är bekant och intresserad av att arbeta med utveckling i molnet (AWS) och TypeScript
• Kan kommunicera väl på både svenska och engelska
• Erfarenhet av backend-utveckling men med vilja att även jobba med frontend-utveckling.

Vi ser att du är orädd och vågar testa dig fram! Som person är du även öppen och villig att lära. Du vågar ställa frågor och ta initiativ. För den här rollen lägger vi stor vikt vid din samarbetsförmåga och din problemlösande förmåga.

Övrigt
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placering: Örebro

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

IT-intreserad person till TietoEvrys servicedesk i Örebro!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 31
Nytt
Om tjänsten
TietoEvry söker nu IT-supportmedarbetare som ska komplettera ett gäng om 23 medarbetare som jobbar där idag. Supporten jobbar med att ge den främsta servicen till TietoEvrys respektive kunder. För den här tjänsten kommer utgå från Örebrokontoret och dina arbetstider kommer antingen vara 7.00-15.30 eller 8.30-17.00.

Deras verksamhet grundar sig i deras värden, vilka är: öppenhet, tillit och mångfald. Gruppen är uppdelad i två mindre team och de har en fin sammanhållning och har som mål att hela tiden utvecklas och ha högt i tak med feedback, både positiv och konstruktiv! Det här är helt enkelt en plats för dig som vill utvecklas och utmanas.

Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex och arbeta via oss, ute hos Tietoevry Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem på sikt.

Du erbjuds
• En anställning hos oss med schyssta villkor redan från start som konsult
• En möjlighet att kickstarta din karriär på TietoEvry och utveckla dina kunskaper. Här finns det stora möjligheter att växa som person och i din karriär.
• Ett härligt gäng med roliga kollegor


Arbetsuppgifter
I din roll som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att hjälpa kunder via telefon och mejl där du kommer stötta dem med service och att presentera lösningar som fokus. I första hand kommer du att hantera ärenden på egen hand men vid mer komplicerade ärenden förväntas du fortsatt att bemöta kunden på bästa sätt och kan du inte lösa det själv kommer du kunna få hjälp och hänvisa kunden vidare.

Din profil
• Avklarad gymnasieutbildning med ett starkt IT-intresse. Vänligen beskriv detta i din ansökan så vi förstår hur det växt fram hos dig.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det är i dessa språk kommunikationen sker. Du är trygg i både tal och skrift.
• Har svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du
• Kommit i kontakt med Active Directory
• Har erfarenhet av Citrix eller Exchange

Vem är du som person? Vi tror att du bäst beskrivs som en person med stor ansvarstagande känsla, något som kommer fram när du arbetar med kunder såväl som din inställning gentemot din egna personliga utveckling. Du har en personlig mognad och är mogen i hur du framför och tar emot feedback. Vidare är du en positiv och lösningsfokuserad person, något man märker direkt i första samtal med dig!

Övrigt
• Start: Så snart som möjligt
• Omfattning: Heltid
• Placering: Örebro

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu