Örebro: Ekonom till Verksamhetsnära ekonomi, enhet 4

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till Verksamhetsnära ekonomi, enhet 4 i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du få möjlighet att växa i rollen som ekonom och samtidigt vara delaktig i att utveckla och digitalisera ekonomifunktionen i Örebro kommun? Just nu söker vi en ekonom som vill vara med och stödja några av samhällets viktigaste verksamheter!

Om tjänsten
Som ekonom i Örebro kommun bidrar du och stödjer chefer med analyser, utredningar och helhetssyn i arbetet med budget, verksamhetsplaner och uppföljning. Du bidrar till att ledningen kan fatta strategiska beslut som är väl underbyggda med fakta gällande ekonomi. Du har en stödjande roll i att omsätta strategier till aktiviteter och levererar kostnadskalkyler och analyser av ekonomiska effekter. Du arbetar proaktivt och bidrar med ekonomistrategiskt perspektiv i arbetet med förvaltningens mål och verksamhetsuppdrag. För att lyckas i rollen krävs förutom förståelsen för ekonomiprocesser och ekonomistrategiskt arbete, även ett stort intresse av att förstå verksamhetens förutsättningar och kopplingen mellan verksamhet- och ekonomistyrning.

Du förväntas omvärldsbevaka både i ekonomi- och verksamhetsförutsättningar rörande verksamhetsområdet. I rollen förväntas du även stödja verksamheterna att efterleva ekonomistyrning och de övergripande riktlinjer gällande ekonomi i Örebro kommun.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ekonomistyrning och resursfördelning
• budget och prognosarbete
• ekonomiska utredningar och analyser
• viss redovisning

Kompetenskrav

• kandidatexamen inom ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva dina processer framåt. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du lätt kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av controllerroll eller annat ekonomistrategiskt arbete
• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av Raindance och Office 365

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 februari.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Förvaltningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Förvaltningsekonom.

Rutinerad ekonom till SPSM i Örebro

Läs mer Jan 18
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Den grundläggande utgångspunkten för din yrkesroll är vår gemensamma statliga värdegrund som bygger på demokratiska principer. Som statsanställd arbetar du dessutom på medborgarnas uppdrag.

Vi söker nu en ekonom till Verksamhetsstödsenheten vid vårt kontor i Örebro men beroende på sökandes kompetens kan placering vid något av våra andra kontor komma ifråga. På kontoret finns olika delar av vår verksamhet representerad.

Verksamhetsstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och omfattar för närvarande cirka 20 medarbetare. Vi är just nu på en förändringsresa där enheten gör vissa förändringar i organisationen. Våra ekonomer kommer att ingå i en helhet kring ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Verksamhetsstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vår verksamhet och våra medarbetare är utspridda på många orter och därför sker arbetet och stödet i huvudsak digitalt. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, personaladministration, bidragshantering samt inköp och upphandling.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi Teams, Skype och Zoom för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten kan förekomma.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom är huvuduppgiften att vara ett kvalificerat ekonomistöd till verksamhetsområdets avdelningar och enheter. Det innebär bland annat arbete med budget, uppföljning, prognos, analys och ekonomiska utredningar.
Hos oss kommer du att få sätta dig in i olika typer av verksamheter och ditt uppdrag kommer att innebära regelbunden kontakt med chefer inom verksamhetsområdet. Eftersom vi är i ett förändringsarbete kan arbetsuppgifter förändras utifrån verksamhetens behov och även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål.
Befattningen ingår i en gruppering bland andra ekonomer, controller, ekonomiadministratör med flera funktioner.
Din närmsta chef blir enhetschefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Minst fem års dokumenterad erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete
• Minst två års erfarenhet av att tidigare har arbetat med ekonomi inom offentligt styrd verksamhet.

Det är meriterande om du har:
• Kunskap och, eller erfarenhet av att arbeta med våra målgrupper
• Erfarenhet av att arbeta i statligt styrd organisation
• Erfarenhet av att arbeta som chefsstöd
• Goda kunskaper i Office-paketet

Vi söker dig som:
• Kan arbeta både självständigt och i grupp
• Har ett konsultativt arbetssätt
• Problemlösande och kreativ
• Har god kommunikativ förmåga
• Är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Provanställning sex månader tillämpas. Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer.

Kontaktpersoner
Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast och senast den 12 februari.

Fackliga företrädare är:
Jens Vendel, OFR/S, telefon: 010-473 51 22
Mari Garnwall, Saco-s, telefon: 010-473 51 27

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Nov 3
Vill du få möjlighet att växa i rollen som ekonom och samtidigt vara delaktig i att utveckla och digitalisera ekonomifunktionen i Örebro kommun? Just nu söker vi en ekonom som vill vara med och stödja några av samhällets viktigaste verksamheter!

Om tjänsten
Som ekonom i Örebro kommun bidrar du och stödjer chefer med analyser, utredningar och helhetssyn i arbetet med budget, verksamhetsplaner och uppföljning. Du bidrar till att ledningen kan fatta strategiska beslut som är väl underbyggda med fakta gällande ekonomi. Du har en stödjande roll i att omsätta strategier till aktiviteter och levererar kostnadskalkyler och analyser av ekonomiska effekter. Du arbetar proaktivt och bidrar med ekonomistrategiskt perspektiv i arbetet med förvaltningens mål och verksamhetsuppdrag. För att lyckas i rollen krävs förutom förståelsen för ekonomiprocesser och ekonomistrategiskt arbete, även ett stort intresse av att förstå verksamhetens förutsättningar och kopplingen mellan verksamhet- och ekonomistyrning.

Du förväntas omvärldsbevaka både i ekonomi- och verksamhetsförutsättningar rörande verksamhetsområdet. I rollen förväntas du även stödja verksamheterna att efterleva ekonomistyrning och de övergripande riktlinjer gällande ekonomi i Örebro kommun.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ekonomistyrning och resursfördelning
• budget och prognosarbete
• ekonomiska utredningar och analyser
• viss redovisning

Kompetenskrav


• kandidatexamen inom ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva dina processer framåt. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. Vidare krävs det även att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av controllerroll eller annat ekonomistrategiskt arbete
• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av Raindance, Office 365 och Power BI

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanstälning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: januari 2022, eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 november.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Ekonom till Ekonomiavdelningen

Läs mer Sep 2
Vill du få möjlighet att växa i rollen som ekonom och samtidigt vara delaktig i att utveckla och digitalisera ekonomifunktionen i Örebro kommun? Just nu söker vi en ekonom som vill vara med och stödja några av samhällets viktigaste verksamheter!

Om tjänsten
Som ekonom i Örebro kommun bidrar du och stödjer chefer med analyser, utredningar och helhetssyn i arbetet med budget, verksamhetsplaner och uppföljning. Du bidrar till att ledningen kan fatta strategiska beslut som är väl underbyggda med fakta gällande ekonomi. Du har en stödjande roll i att omsätta strategier till aktiviteter och levererar kostnadskalkyler och analyser av ekonomiska effekter. Du arbetar proaktivt och bidrar med ekonomistrategiskt perspektiv i arbetet med förvaltningens mål och verksamhetsuppdrag. För att lyckas i rollen krävs förutom förståelsen för ekonomiprocesser och ekonomistrategiskt arbete, även ett stort intresse av att förstå verksamhetens förutsättningar och kopplingen mellan verksamhet- och ekonomistyrning.

Du förväntas omvärldsbevaka både i ekonomi- och verksamhetsförutsättningar rörande verksamhetsområdet. I rollen förväntas du även stödja verksamheterna att efterleva ekonomistyrning och de övergripande riktlinjer gällande ekonomi i Örebro kommun.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ekonomistyrning och resursfördelning
• budget och prognosarbete
• ekonomiska utredningar och analyser
• viss redovisning

Kompetenskrav


• kandidatexamen inom ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• mycket goda IT- kunskaper

I rollen som ekonom krävs det att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva dina processer framåt. Vi söker dig som har god pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap beroende på mottagaren. I rollen som ekonom behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av controllerroll eller annat ekonomistrategiskt arbete
• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av Raindance, Office 365 och Power BI

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 september.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Ekonom till Hälso- och sjukvårdsförvaltningens ekonomienhet

Läs mer Jun 29
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen är Region Örebro läns största förvaltning. Här ryms hela länets samlade hälso- och sjukvård samt klinisk forskning och utbildning. Ekonomiarbetet inom hälso- och sjukvården leds av förvaltningens ekonomichef och medarbetarna tjänstgör på 4 olika platser i länet; Örebro (universitetssjukhuset och regionkansliet) samt vid lasaretten i Karlskoga och Lindesberg. Ekonomienheten arbetar med att stödja kärnverksamhetens uppdrag och mål, genom att säkerställa ett kompetent och kvalitetssäkrat ekonomistöd till förvaltningens chefer.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


Ekonom till Hälso- och sjukvårdsförvaltningens ekonomienhet

Arbetsuppgifter

Som ekonom hos oss kommer dina arbetsuppgifter främst att bestå av prognosarbete, budgetarbete, kvalificerat ekonomiskt utredningsarbete, uppföljning och rapportering. Ge konsultativt stöd, information och utbildning i ekonomifrågor till verksamheter. I arbetet ingår också att aktivt bidra till förändrings- och utvecklingsarbete inom området.
Placeringsort är Örebro.

Övrig information

Följ oss gärna på Linkedin, Facebook och Instagram.
Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig med akademisk examen på lägst kandidatnivå, med ekonomisk inriktning - gärna mot redovisning eller ekonomistyrning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Dina redovisningskunskaper är goda. Goda kunskaper i Excel, Raindance och erfarenhet från ekonomiadministrativa system är meriterande.
Du ska kunna arbeta självständigt, proaktivt och under eget ansvar göra bedömningar. Du ska vara van att ta egna initiativ, vara flexibel, analytisk och strukturerad samt ha lätt för att samarbeta med andra.
Eftersom du kommer att arbeta konsultativt med ekonomifrågor i organisationen är det viktigt att du som person är lyhörd och har en god pedagogisk förmåga samt har förmåga att se helheten. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län.

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Tim- och sommarvikarier till Örebro kommuns SoL- och LSS-verksamheter

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Dec 16
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra servicemottagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet.

Antar du utmaningen?  


Om tjänsten 
Varmt välkommen till ett lärorikt extrajobb inom funktionsstöd! Som timvikarie hos oss får du arbeta med att ge stöd till personer med funktionsnedsättning. Här bli det din roll att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Personerna som vi stöttar kallar vi servicemottagare eller deltagare.  

Vi ser gärna att du har påbörjat eller slutfört utbildning inom pedagogik, omsorg eller liknande.

De verksamheter vi erbjuder sommarvikariat/timanställning inom är:


• grupp-och servicebostad för vuxna LSS
• korttidsvistelse för barn/unga och vuxna, korttidstillsyn (ungdomsfritids) för ungdomar samt bostad med särskild service för barn och ungdomar 
• daglig verksamhet för LSS
• grupp-och servicebostad och boendestöd enligt SoL samt Arbetsverksamhet inom Socialpsykiatrin
• personlig assistans

På orebro.se/jobb/funktionsstod finns mer information om hur det är att arbeta inom våra verksamheter. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Alla personer som vi stöttar är unika. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje servicemottagare/deltagare behöver stöttning med. Arbetet är strukturerat och kan skilja sig åt beroende på vart du får din placering som vikarie.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i samtliga verksamheter kan innebära att:


• utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien samt utifrån delegation hantera viss medicinhantering
• dokumentera i vårt dokumentationssystem Treserva

Arbetar du i servicemottagarens hem kommer du bl.a. att:


• delta, närvara och stödja servicemottagaren i olika hushållssysslor såsom matlagning, tvätt och städ
• delta i olika fritidsaktiviteter tillsammans med servicemottagaren
• ha kontakt med bl.a. anhöriga, daglig verksamhet, sjuksköterskor och andra intressenter

Arbetar du i daglig verksamhet kommer du bl.a. att:


• ansvara för att hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och att utveckla dem utifrån deras behov
• ansvara för att pedagogiskt planera, organisera och genomföra arbetsuppgifter och aktiviteter tillsammans med deltagarna i gruppen, ensam och med kollegor

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning
• fyllt 18 år
• grundläggande datorkunskaper

Eftersom vi arbetar med att stötta människor i deras vardag behöver du som vill arbeta som tim- eller sommarvikarie hos oss vara lyhörd, serviceinriktad och flexibel. Det är också viktigt att du är en trygg och stabil som person med förmåga att möta servicemottagarna/deltagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi tror också att du som söker har förmåga att samarbeta bra med andra människor och kan relatera till dem på ett smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. 

Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagare/deltagare, anhöriga och övrig personal samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt meriterande

• gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning
• erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik (ex. VISA och AKK)
• erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande beteende
• erfarenhet av arbete med omvårdnadsinsatser
• erfarenhet av arbete med social dokumentation i Treserva
• B-körkort
• kunna cykla
• kunskaper i teckenspråk/stödtecken

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timanställning vid behov, och/eller sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2023

Tillträde: enligt överenskommelse

Arbetstid: dag/kväll/vaken natt/sovande jour/helg

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Stödet ges genom olika insatser. I alla verksamheter jobbar vi med tydliggörande pedagogik enligt VISA (visuellt individuellt strukturerat arbetssätt) som innebär att våra servicemottagare har individuella mål som personalen jobbar gemensamt mot för att nå.

Övrig information
Din ansökan gäller för samtliga verksamhetsområden men du kan vid ansökan välja vilken typ av verksamhet du är mest intresserad av att arbeta i.

Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Belastningsregister beställer du på polisens hemsida: polisen.se/

Läs mer om hur det är att jobba inom Socialförvaltningen inriktning funktionsstöd här: orebro.se/jobb/funktionsstod

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj 2023. 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommarvikariat, socialsekreterare till område Individ- och familjeomsorg

Socialsekreterare
Läs mer Jan 20
Är du i början av din socionomkarriär eller i slutfasen av dina socionomstudier? Se hit! Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande sommarjobb där du får möjligheten att stötta och hjälpa örebroarna. Vi sätter service och rättssäkerhet högt och vi drivs av att vi kan göra skillnad för de människor vi möter i arbetet. Ta chansen och sök tjänsten som vikarierande socialsekreterare till område Individ- och familjeomsorg (IFO). Vi ser fram emot din ansökan! 

Om tjänsten
Varmt välkommen till oss! Som sommarvikarie hos oss inom område Individ- och familjeomsorg får du arbeta med att erbjuda olika typer av hjälp och stöd enligt gällande lagstiftning. Arbetet innebär i huvudsak ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet.

De verksamheter vi erbjuder sommarvikariat inom är följande: 


• utredning barn 
• utredning ungdom
• utredning vuxna
• mottagning
• familjehem 

När du söker något av våra sommarjobb, var vänlig och ange vilken/vilka verksamheter du är intresserad av.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i samtliga verksamheter kan innebära att:


• utreda och handlägga ärenden enligt gällande lagstiftning 
• skriva yttranden till olika myndigheter
• samarbeta med externa samarbetspartner
• samarbeta med övrig socialtjänst
• följa upp insatser

Arbetar du på Utredning barn eller utredning Ungdom och familj kommer du huvudsakligen att arbeta med utredningsarbete enligt lagstiftningen SoL och LVU

Arbetar du på Utredning vuxna kommer huvudsakligen att arbeta med utredningsarbete enligt lagstiftningen SoL, LVU och LVM

Arbetar du på familjehem kommer du huvudsakligen att arbeta med rekrytering, utredning av kontaktfamiljer och familjehem samt stöd till familjehem 

Arbetar du på Mottagning kommer du huvudsakligen att arbeta med handläggning av akuta ärenden enligt lastiftningen SoL, LVU och LVM

Kompetenskrav

• socionomexamen 210 hp alternativt socionomstuderande med slutförd termin 5
• B-körkort för manuell växellåda

För att trivas hos oss föredrar du att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständig driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga vilket bland annat innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av myndighetsutövning
• erfarenhet av BBIC
• erfarenhet av ASI
• erfarenhet av MI 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: sommarvikariat 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse, sommaren 2023

Antal tjänster: ett flertal

Om arbetsplatsen
Socialnämndens organisation bygger på fyra områden med både myndighetsutövning och insatser. Område Förebyggande och Mottagning innehåller verksamheter som har uppdrag mot flera eller samtliga åldersgrupper i hela kommunen. Övriga tre områden baseras på klienternas ålder. Åldersindelningen är överlappande på så sätt att område Barn och Familj arbetar med personer 0-15 år, Ungdom och Familj med 13-20 år och Vuxna med klienter 18 år och äldre.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Om du erbjuds anställning inom arbete med barn/ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Omvårdnadspersonal Löwenhjelska

Vårdbiträde
Läs mer Jan 30
Är du på jakt efter ett sommarjobb eller extrajobb där du får känna dig behövd? Är du undersköterska? Kanske på väg att bli? Eller är du bara nyfiken på att se hur det är att arbeta inom äldreomsorgen? Då har du nu chansen att bli en del av vårt härliga team på Löwenhjelmska huset!

Om tjänsten
Vi är nu i full gång att rekrytera omvårdnadspersonal för schemarader över sommaren, både för dag/kväll/helg och natt/helg. Du får gärna jobba hela sommaren om du vill det, men det finns även möjlighet för dig som vill jobba vissa perioder eller en lägre procent - ett flexibelt sommarjobb helt enkelt! Vi har även behov av några timvikarier som kan börja tidigare och för rätt person finns möjlighet att jobba extra även efter sommaren.

Så hur är det att jobba hos oss då? Ditt arbete kommer gå ut på att tillsammans med övrig omvårdnadspersonal, sjuksköterska och arbetsterapeut ge personlig service och omvårdnad till våra hyresgäster. Vi arbetar rehabiliterande och det betyder att vi vill ta vara på varje unik individs egen vilja och förmåga för att hjälpa dem vara så självständiga som möjligt. Vi har låg personalomsättning och det beror nog på vårt öppna klimat. Hos oss är alla lika mycket värda och ingen fråga är för dum. Varmt välkommen till en arbetsplats där du kan trivas!

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

• ge personlig omvårdnad och stöd utifrån hyresgästernas individuella behov och önskemål
• utföra insatser inom service, omvårdnad, hälsa och sjukvård
• skapa förtroendefulla relationer med hyresgäster och anhöriga

Kompetenskrav

• fyllt 18 år
• avslutad gymnasieutbildning

Som person är du ansvarstagande och kan självständigt prioritera ditt arbete. Du samarbetar bra med allt från kollegor till anhöriga och är lyhörd för våra hyresgäster och deras behov. Du har en positiv inställning, är flexibel när oväntade saker uppstår och engagerad för att våra hyresgäster ska få den bästa möjliga omsorgen. Arbetet kräver att du behärskar det svenska språket på ett sätt som gör att du kan kommunicera med hyresgäster, deras närstående och övrig personal. Vidare krävs det att du behärskar datorer så att du skriftligt kan dokumentera det som arbetet kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• undersköterskeutbildning
• pågående vårdrelaterade studier
• erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg
• erfarenhet av något av våra verksamhetssystem (Treserva, Medvind och MCSS/APPVA)
• finska språkkunskaper
• kunskap om finsk kultur (exempelvis mattradition, högtider och musik)

Omfattning och tillträde
Anställningsform: Sommarjobb och timvikariat

Sysselsättningsgrad: varierad upp till 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: schemalagd dag/kväll/helg eller natt/helg

Om arbetsplatsen
Välkommen till Löwenhjelmska huset! Vi är ett vård- och omsorgsboende i Mellringsområdet och till oss hittar du lätt med exempelvis buss. Våra 56 hyresgäster bor fördelat på fyra våningsplan, två med demensboende och två med somatiskt boende. Några av våra hyresgäster bor även på finska profilplatser utspridda på övriga avdelningar. I vår verksamhet får du ungefär 60 härliga kollegor! Verksamheten drivs som intraprenad.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske löpande.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim- och sommarvik undersköterskor till Ängens vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Jan 23
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet.

Antar du utmaningen?  

Om tjänsten
Ängen består av fyra avdelningar med kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje. Du arbetar i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt med syfte att stimulera till en meningsfull vardag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

• personcentrerat arbetssätt
• rehabiliterande arbetssätt
• dokumentation
• teamarbete

Kvalifikationer

• vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som ger undersköterskekompetens

Som undersköterska är du flexibel, empatisk och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen bör du ha god initiativförmåga, trivas arbeta självständigt och kunna hantera de flesta uppkomna situationer med ett lugn. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera övrig personal, dokumentera det som verksamheten kräver och ge ett gott bemötande hos varje hyresgäst.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av arbete med demens
• erfarenhet av Treserva

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timvikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstiden:  dag/kväll/natt

Om arbetsplatsen
Ängen öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom vård- och omsorgsboendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Vård-och omsorgsboendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning demens. 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 mars.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Personlig assistent deltid 80%

Personlig assistent
Läs mer Jan 3
Jag söker en personlig assistent på 80%

Just nu finns en tjänst hos mig, där du som medarbetare erbjuds att arbeta ca 80%. Hos mig arbetar en liten grupp assistenter som hjälps åt vid frånvaro. Vi har ett rullande 3 veckors schema med dagar, kvällar och helger. Grunden är 80% men du ska vara beredd att arbeta upp till 100%.

Om mig:
Jag är en 50-årig elrullstolburen kvinna som bor tillsammans med min man i en villa i Örebro och p.g.a. en muskelsjukdom behöver hjälp med det mesta i min vardag, vilket innebär: personlig omvårdnad, hjälp på jobbet och dagliga hushållssysslor.

Jag ser helst kvinnliga sökande. För att arbeta hos mig krävs det att du har körkort samt är en van förare, då jag har en minibuss som du kör mig till och från arbetet med.

Jag är mån om att mina assistenter ska trivas och tycka att jobbet är utmanande samt roligt. Som assistent hos mig får du möjlighet till en trygg och långvarig anställning.

Om tjänsten:
Du kommer att vara anställd av Örebro kommun i form av en s.k. PAN-anställning kopplad till mig som brukare.

Lön
Fast timlön
Anställningstyp
PAN anställning
Varaktighet
Tillsvidare
Körkortskrav
B
Telefonnummer
0708-290 210 (efter kl. 16:00)
Kontaktperson
Magdalena Landberg
magdalena.landberg@gmail.com
Arbetstid
Du kommer ha en schemalagd arbetstid som innefattar: dag, kväll samt var tredje helg, ca 80 %.
Intervjuer: kommer ske löpande
Tillträde: Så snart som möjligt
Sista ansökningsdag: 1 mars 2023

Endast personer som väljs ut till intervju kommer att kontaktas!

Ansök nu

Tim- och sommarvikarier till Örebro kommuns SoL- och LSS-verksamheter

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Jan 17
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra servicemottagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet.

Antar du utmaningen?  


Om tjänsten 
Varmt välkommen till ett lärorikt extrajobb inom funktionsstöd! Som timvikarie hos oss får du arbeta med att ge stöd till personer med funktionsnedsättning. Här bli det din roll att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Personerna som vi stöttar kallar vi servicemottagare eller deltagare.  

Vi ser gärna att du har påbörjat eller slutfört utbildning inom pedagogik, omsorg eller liknande.

De verksamheter vi erbjuder sommarvikariat/timanställning inom är:


• grupp-och servicebostad för vuxna LSS
• korttidsvistelse för barn/unga och vuxna, korttidstillsyn (ungdomsfritids) för ungdomar samt bostad med särskild service för barn och ungdomar 
• daglig verksamhet för LSS
• grupp-och servicebostad och boendestöd enligt SoL samt Arbetsverksamhet inom Socialpsykiatrin
• personlig assistans

På orebro.se/jobb/funktionsstod finns mer information om hur det är att arbeta inom våra verksamheter. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Alla personer som vi stöttar är unika. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje servicemottagare/deltagare behöver stöttning med. Arbetet är strukturerat och kan skilja sig åt beroende på vart du får din placering som vikarie.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i samtliga verksamheter kan innebära att:


• utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien samt utifrån delegation hantera viss medicinhantering
• dokumentera i vårt dokumentationssystem Treserva

Arbetar du i servicemottagarens hem kommer du bl.a. att:


• delta, närvara och stödja servicemottagaren i olika hushållssysslor såsom matlagning, tvätt och städ
• delta i olika fritidsaktiviteter tillsammans med servicemottagaren
• ha kontakt med bl.a. anhöriga, daglig verksamhet, sjuksköterskor och andra intressenter

Arbetar du i daglig verksamhet kommer du bl.a. att:


• ansvara för att hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och att utveckla dem utifrån deras behov
• ansvara för att pedagogiskt planera, organisera och genomföra arbetsuppgifter och aktiviteter tillsammans med deltagarna i gruppen, ensam och med kollegor

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning
• fyllt 18 år
• grundläggande datorkunskaper

Eftersom vi arbetar med att stötta människor i deras vardag behöver du som vill arbeta som tim- eller sommarvikarie hos oss vara lyhörd, serviceinriktad och flexibel. Det är också viktigt att du är en trygg och stabil som person med förmåga att möta servicemottagarna/deltagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi tror också att du som söker har förmåga att samarbeta bra med andra människor och kan relatera till dem på ett smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. 

Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagare/deltagare, anhöriga och övrig personal samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt meriterande

• gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning
• erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik (ex. VISA och AKK)
• erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande beteende
• erfarenhet av arbete med omvårdnadsinsatser
• erfarenhet av arbete med social dokumentation i Treserva
• B-körkort
• kunna cykla
• kunskaper i teckenspråk/stödtecken

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timanställning vid behov, och/eller sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2023

Tillträde: enligt överenskommelse

Arbetstid: dag/kväll/vaken natt/sovande jour/helg

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Stödet ges genom olika insatser. I alla verksamheter jobbar vi med tydliggörande pedagogik enligt VISA (visuellt individuellt strukturerat arbetssätt) som innebär att våra servicemottagare har individuella mål som personalen jobbar gemensamt mot för att nå.

Övrig information
Din ansökan gäller för samtliga verksamhetsområden men du kan vid ansökan välja vilken typ av verksamhet du är mest intresserad av att arbeta i.

Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Belastningsregister beställer du på polisens hemsida: polisen.se/

Läs mer om hur det är att jobba inom Socialförvaltningen inriktning funktionsstöd här: orebro.se/jobb/funktionsstod

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj 2023. 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu