Örebro: Controller till Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Linde Material Handling söker Controller till huvudkontoret i Örebro. Hos oss får du arbeta i ett framgångsrikt globalt företag i en internationell miljö. Är du redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har en stark tillväxtambition med lönsamheten i fokus. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer tillhöra ett nordiskt team med kollegor som arbetar i de nordiska länderna inom ekonomi och finans. På avdelningen hanteras bland annat budgetplanering, fakturering, bokslut, uppföljningsarbete, utveckling och analys. I rollen som Controller ansvarar du för analys, uppföljning och rapportering.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Förbättringsinriktad analys och uppföljning samt ansvar att kontinuerligt driva och utveckla kostnads-, försäljnings-, investerings- och finansieringscontrolling samt marginaler, avtal och trucktyp

- Ansvara för att organisationen erhåller relevant och professionell support, såsom proaktivt uppföljningsarbete, rapporter och avvikelseanalys

- Att tillsammans med avdelningschefer förbereda budget och prognos för respektive funktion

- Säkerställa att relevanta rapporter och nyckeltal sammanställs och presenteras med god tillförlitlighet och i rätt tid

- Att genomföra löpande analys av försäljning, kostnader, marginaler etc. under månaden samt identifiera och räkna på förbättringar och business cases

- Nära samarbete med och konsultativt stöd till våra regionchefer i Örebro, Malmö, Stockholm, Göteborg samt vår sälj- och serviceenhet i Örnsköldsvik

Arbetet leds av engelsktalande ekonomichef placerad på huvudkontoret i Örebro.



Vem är du?

Vi söker dig med relevant akademisk examen inom ekonomi samt några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du är van att arbeta i affärssystem, meriterande med erfarenhet från SAP. Vidare så är du avancerad användare av Excel samt har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Du förstår och analyserar komplexa rapporter och har förmågan att kommunicera ekonomisk information. Du tar ett stort eget ansvar och trivs i en roll där du får arbeta i en internationell miljö. Som person har du lätt för att samarbeta med andra och är en relationsbyggare.



Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av Sveriges, och världens starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och konstandseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar ett värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.



Övrig information

Frågor om tjänsten besvaras av Director Finance Sönke Imbeck på 070-965 86 00.

Vill du vara med på vår framgångsresa och jobba med truckar i världsklass? Varmt välkommen med din ansökan senast 19 februari 2023. Ansökningshandlingar skickas in på engelska. Urval sker löpande, skicka din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Controller

Nedan visas andra jobb i Örebro som Controller.

Sortiment- och logistikcontroller Butik, Würth

Läs mer Nov 30
Würths rikstäckande butikskedja bidrar med hög kunskap, god kvalitet och leveranser i världsklass, allt med kunden i fokus. Butikskedjan växer och nästa steg är att ta sortiment och lagerhantering till en ny nivå. Vi söker nu dig som är analytisk och drivs av att arbeta i projekt mot förbättring. 

Vad innebär jobbet?
Som sortiment- & logistikcontroller Butik har du det övergripande ansvaret för sortimentstrategi gällande Würths butiker i Sverige. Du analyserar flöden för att hitta förbättringspotential som du använder för att utveckla processer inom ditt ansvarsområde. I din roll bidrar du till ökad försäljning och mervärde för kund genom att stötta våra butiker i områden som sortiment, lagerekonomi och logistik. Du jobbar i nära samarbete med vår produktavdelning och vår logistikenhet för att optimera sortiment och artiklar i butikerna.

 


• Du deltar i butiksledningens arbete och projekt
• Du är kontaktperson och samordnare för butikerna i frågor som rör ditt ansvarsområde
• Ansvarar för att ta fram- och implementera sortiment
• Håller utbildningar för butikspersonal
• Du deltar i relevanta forum

Vi vill att du
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta inom försäljning B2B och logistik. Du är strukturerad i ditt arbete och driver dina projekt framåt med affären i fokus. Du förstår vikten av att vara ute på fältet och att ditt resultat bygger på nära samarbeten med butikerna och andra involverade funktioner.


• Relevant utbildning och/eller minst 5 års erfarenhet från en liknande roll
• Erfarenhet av sortimentsutveckling, varuexponering i butiker inom B2B
• Erfarenhet av arbete med automatbeställning och lageroptimering inom B2B
• Erfarenhet av att arbeta med projekt och processer
• Mycket god analytisk samt kommunikativ förmåga
• God samarbetsförmåga
• Förmåga att arbeta självständigt och vara initiativtagande är av stor vikt
• Goda kunskaper i Officepaketet framför allt inom Excel
• Goda kunskaper i engelska och svenska

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar, stor flexibilitet och goda möjligheter till utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka. Vår introduktion och vår Onboarding sträcker sig över 90 dagar.   

Andra förmåner är bland annat möjlighet till distansarbete för de flesta av våra tjänster, kollektivavtal, bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag på 3000 kr, personalrabatter, tjänstebil för de tjänster som kräver det samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

 

Tjänstgöringsgrad:                   Heltid
Placeringsort:                          Huvudkontoret i Örebro, tjänsteresor ingår.

Övrigt:                                     Krav på B-körkort.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 2022-12-14. Kontaktperson för tjänsten är rekryterande chef Jan Kahlin, +46 70 398 53 22.


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.

 


• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest. Det kan bli aktuellt med andra typer av tester samt bedömningstekniker, som du i så fall kommer bli informerad om i din process.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

 

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Ansök nu

Ekonom till ekonomiavdelningen

Läs mer Nov 24
Vi söker en ekonom för tillsvidareanställning vid ekonomiavdelningen.

Bakgrund
Vill du fortsätta vidareutvecklas i din roll som ekonom? Vill du få möjlighet att genom din kunskap och erfarenhet vara med och bidra till Örebro universitets fortsatta resa med forskning och utbildning i fokus? Vi erbjuder ett omväxlande och intressant uppdrag i en internationell och spännande miljö!

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa.

Ekonomiavdelningen utgör ett kvalificerat stöd till universitetsledningen, institutionerna och de administrativa avdelningarna när det gäller ekonomifrågor. Under avdelningens ansvar ligger framför allt stöd i universitetets boksluts-, budget- och prognosarbete men även ett stöd i forskningsfinansieringsprocessen samt i frågor kring inköp och upphandling.

Arbetsuppgifter
Som ekonom kommer du att arbeta på en eller två institutioner på universitetet. Det innebär att du i din roll kommer att ha ett nära samarbete med dess chefer/ledare och utgör ett stöd i ekonomifrågor till i första hand prefekt och enhetschefer. Det är en omväxlande och konsultativ roll där du dels arbetar självständigt, dels i samarbete med andra kollegor inom avdelningen och vid andra stödfunktioner. Som ekonom rapporterar du direkt till enhetschefen på ekonomiavdelningen.

Dina arbetsuppgifter som ekonom kommer bland annat att bestå av budget, prognoser, ekonomisk uppföljning och analyser. Dina arbetsuppgifter kommer till viss del även vara inriktade mot projektredovisning. Du förväntas även delta i och bidra till avdelningens digitaliseringsarbete.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bedömer vi att du har några års erfarenhet från arbete inom ekonomiområdet. I kombination med detta har du en akademisk examen på lägst kandidatnivå med ekonomisk inriktning.

Du formulerar dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Framgångsfaktorer för rollen är mycket god samarbetsförmåga och ett gott självledarskap. Du är trygg i din roll som ekonom men har samtidigt en förmåga att se helheten och vara en lagspelare med hög teamkänsla. Vidare ser vi att du har en fin förmåga att skapa förtroendefulla relationer, att arbeta konsultativt samt organisera och tålmodigt driva processer framåt i en komplex miljö. Vi vill att du bidrar med din kompetens genom ett pedagogiskt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du är flexibel, lyhörd och duktig på att kommunicera. Stor vikt kommer att fästas åt personliga förmågor och egenskaper.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till digitalisering samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Information
Anställningen är tillsvidare, 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Marianne Petersson, 019-30 30 45, e-post: Marianne.Petersson@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev där du berättar varför du är intresserad av rollen som ekonom
• Komplett CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-12-12. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Avtalscontroller till Upphandlingsenheten

Läs mer Nov 25
Brinner du för uppföljning? och vill jobba i en organisation där du får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom uppföljning och inköp?

Då söker vi dig, en engagerad avtalscontroller till vår Upphandlingsenhet på Örebro kommun. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av vår arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. 

Om tjänsten
Som Avtalscontroller ingår det att stödja verksamheten vid deras uppföljning av att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor. I tjänsten ingår det även att leda och utveckla processen för avtalsuppföljning och skapa ett metodstöd för kontinuerlig uppföljning av leverans i förhållande till upphandlade avtal. Du medverkar till att bygga upp en strategisk uppföljningsprocess av avtal utifrån ett systematiskt tankesätt.

Tjänsten innebär även medverkan i upphandlingsfasen, att vara aktiv vid implementering av kontrakt, genomföra löpande avtalsuppföljning samt spendanalys. Vidare bidrar du till en god följsamhet mot våra ramavtal genom regelbundna och återkommande kontroller och analyser av avrop. Du har ett administrativt ansvar kring förvaltningens avtal gällande prisjusteringar, inhämtande av administrativ avgift etc.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• uppföljning av avtal och inköp
• administrativ hantering av avtalens administrativa avgift
• tillsammans med upphandlare ta fram arbetsrutiner för hur rapporter och resultat av kontroller ska användas i upphandlingsarbetet
• omvärldsbevaka i form av att ta fram underlag och statistik inför olika typer av beslut som ex. kostnads-, leverantörs- och marknadsanalyser

Kompetenskrav

• högskoleexamen om 180 hp med inriktning ekonomi, juridik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämplig
• erfarenhet eller kunskap inom lagen om offentlig upphandling, juridik, inköp och avtalsrätt/avtalsanalys
• erfarenhet av att driva arbetet med avtalsuppföljning och avtalsanalys

Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift, samt kan föra en dialog med utförarna. Du tar ansvar för din uppgift och kan självständigt handlägga och leda utredningar inom olika verksamhetsområden. Vidare kan du beskrivas som en trygg och stabil person med en god förmåga i att arbeta både självständigt och i team. Det krävs även att du är noggrann i olika processer och kan ta hänsyn till det större perspektivet. Du ska även känna dig trygg i att arbeta i digitala system och speciellt i excell. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet från offentlig sektor
• erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg och kreditupplysningstjänster
• vana av att arbeta i system kopplat till exempelvis inköpsanalys
• erfarenhet eller kunskap om entreprenadjuridik
• tidigare erfarenhet av processledning/utveckling

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten ingår i Örebros Kommunstyrelseförvaltning och är organiserad under ekonomiavdelningen som ger stöd inom inköp, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 100 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela inköps- och ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till analys, lednings- och beslutsstöd. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Tester kan komma att ske i ett senare skede i processen. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 9 december.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Controller till Ekonomiavdelningen

Läs mer Nov 15
Vill du vara delaktig i att utveckla ekonomifunktionen i Örebro kommun? Nu söker vi en självgående ekonom med lång erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete! 

Om tjänsten

Som Controller arbetar du mot våra nämnder och politik samt är verksamhetschefens högra hand i ekonomifrågor. Du bidrar till att ledningen kan fatta strategiska beslut som är väl underbyggda med fakta gällande ekonomi. Du har en stödjande roll i att omsätta strategier till aktiviteter och levererar kostnadskalkyler och analyser av ekonomiska effekter. Du arbetar proaktivt och bidrar med ekonomistrategiskt perspektiv i arbetet med förvaltningens mål och verksamhetsuppdrag. Du förväntas omvärldsbevaka både i ekonomi- och verksamhetsförutsättningar rörande verksamhetsområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ledningsgrupparbete
• föredragande mot politiskt nämnd
• ekonomistyrning och resursfördelning
• budget och prognosarbete
• ekonomiska utredningar och analyser
• viss redovisning

Kompetenskrav

• högskole-/universitetsexamen om minst 180 hp inom ekonomi, gärna med inriktning mot ekonomistyrning
• minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• mycket goda IT- kunskaper

I rollen som Controller krävs det att du är självgående och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt med gott omdöme. Du är utåtriktad och social i yrkesmässiga sammanhang samt bra på att underhålla dina relationer. Du har stor förståelse för din verksamhet, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt angreppssätt för att driva dina processer mot mål med fokus på resultat. I rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupp
• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av Raindance, Office 365 och Power BI

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen, vi är ca 100 medarbetare. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 30 november 2022.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Linde Material Handling AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Linde Material Handling AB .

HR Business Partner till Örebro

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Dec 23
Nu utökar vi teamet och söker en HR Business Partner till vårt nordiska huvudkontor i Örebro. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter att utvecklas. Brinner du för brett HR-arbete och har ett stort intresse för människor? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.

Du företräder vår koncern, KION Group, och har förmånen att få jobba i ett multi-brandteam med två av våra varumärken, Linde Material Handling och STILL, där du huvudsakligen kommer arbeta mot det förstnämnda.

På HR-avdelningen ansvarar vi för att ge vår verksamhet stöd, verktyg och processer inom HR-området som i sin tur bidrar till att vi som företag når våra mål och visioner. Vi stödjer verksamheten inom administrativa, operativa och strategiska HR-frågor.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR Business Partner ingår du i ett team som tillsammans arbetar med såväl operativa som strategiska HR-frågor. Inom avdelningen finns även kollegor som ansvarar för administrativ service inom HR och lön. Totalt inom HR-funktionen i Norden arbetar nio medarbetare där du blir den tionde.

Som HR Business Partner hos oss kommer du att arbeta i en bred roll med samtliga HR-processer såsom rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, avveckling, förhandlingar etc. Du kommer att arbeta konsultativt mot chefer och anställda och är beredd att hugga i där det behövs. Vi är indelade i regioner där du som HR BP kommer att få det operativa ansvaret att självständigt driva det löpande HR-arbetet inom ”dina” regioner.

Du får möjlighet att arbeta på olika nivåer i såväl internationell miljö med koncerngemensamma processer och projekt såväl som lokalt drivna initiativ i en härlig kombination.

Du blir en del av ett härligt HR-team där vi jobbar tätt ihop, har roligt på jobbet och har nära till beslut. Tillsammans bedriver vi förbättringsarbete för att på bästa sätt stödja organisationen i HR- och lönerelaterade frågor.


Vem är du?
Vi söker dig som har har universitets- eller högskoleutbildning inom HR och har några års erfarenhet av brett HR-arbete i en liknande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet från teknik- och/eller industrirelaterad bransch. För att trivas och passa in i rollen söker vi dig som är trygg, självständig och som trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor. Vidare är du flexibel, prestigelös och positiv i ditt förhållningssätt och har lätt för att skapa goda relationer. Du behärskar engelska i tal och skrift. Resor förekommer i tjänsten, därav är B-körkort ett krav.

Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av Sveriges, och världens starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och konstandseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar ett värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.

Övrig information
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Sandra Johansson på 070-171 29 49.

Vill du vara med på vår framgångsresa och jobba med intralogistik i världsklass? Varmt välkommen med din ansökan senast 15 januari 2023. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Mekaniker till vårt begagnatcenter i Örebro

Truckreparatör
Läs mer Nov 2
Linde Material Handling söker mekaniker med placering på vårt begagnatcenter i Örebro. Brinner du för att skruva och meka med fordon och maskiner? Är du redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en stark och stor aktör på servicemarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder tecknar serviceavtal på merparten av dem. Våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.



Dina arbetsuppgifter

På vårt begagnatcenter renoverar vi begagnade truckar. När trucken återgår efter en leasingperiod hos kund sker renovering och i viss mån kundanpassning innan trucken lanseras på begagnatmarknaden. Som mekaniker säkerställer du att den utrustning vi levererar fungerar så bra att den överträffar kundernas förväntningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är renovering av begagnade truckar. Arbetet innefattar bland annat demontering av truckar, felsökning, service- och reparationsarbeten, installationer och säkerhetskontroller. Beroende på omfattning kan arbetet variera mellan några timmar upp till flera dagar. Du arbetar med frihet under ansvar i en omväxlande miljö.



Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från verkstadsarbete med reparation på fordon eller maskiner. Dina kunskaper har du förvärvat antingen genom arbetslivserfarenhet eller från ditt intresse att skruva och meka på fritiden. Vi ser att du med fördel har en teknisk utbildning i grunden, gärna inom fordonsteknik. Du har kunskap om hydraulik, fordons-el, mekanik och maskiner i olika storlek. B-körkort är ett krav och du är van att använda dator i jobbet.

För att lyckas och trivas i rollen hos oss behöver du ha en god känsla för kvalitet och engageras av att omsätta dina kunskaper i nya lösningar tillsammans med kunniga kollegor. Du gillar utmaningar och att ta ett stort ansvar. Du hittar lösningar på problem och arbetar mot uppsatta mål. På vår verkstad på begagnatcenter jobbar du i en mindre grupp, du fyller därmed en viktig plats i och bidrar till teamet.



Vårt erbjudande

På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av Sveriges, och världens starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och konstandseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar ett värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.



Övrig information

Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig chef Begagnatcenter Alexander Lundborg på 070- 204 19 56.

Vill du vara med på vår framgångsresa och jobba med truckar i världsklass? Varmt välkommen med din ansökan senast 20 november 2022. Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Örebro

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 2
Linde Material Handling söker Redovisningsekonom till huvudkontoret i Örebro. Hos oss får du arbeta i ett framgångsrikt globalt företag i en internationell miljö. Är du redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har en stark tillväxtambition med lönsamheten i fokus. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.



Dina arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom ansvarar du för en effektiv hantering av redovisningsflödet inklusive bokslut och rapportering. Du kommer ingå i ett redovisningsteam bestående av 6 kollegor i Sverige och ett antal inom de nordiska länderna. Du rapporterar till Redovisningschef. I rollen agerar du bollplank till dina kollegor i redovisningsfrågor för Sverige och övriga Norden.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Cash Management

Bokföring och rapportering enligt IFRS

Månadsbokslut och koncernrapportering till huvudkontoret i enlighet med IFRS

Ansvara för anläggningsregister

Ansvara för leasingredovisning, rapportering i excel och systemet LIS@ global

Avstämning av balanskonton

Vem är du?

Vi söker dig med goda redovisningskunskaper och minst 5 års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete med erfarenhet från IFRS och koncernrapportering. Du har en akademisk utbildning i ekonomi, inriktning redovisning.

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad. Du trivs med att samarbeta med övriga gruppen, ta ansvar för dina arbetsuppgifter och har en god analytisk förmåga i kombination med att driva uppgifter och projekt framåt. Vidare är du en mycket duktig användare av Excel och van att hantera stora datamängder. Du behärskar engelska flytande i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet av affärssystemet SAP så är det meriterande. Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i en internationell och föränderlig miljö.



Vårt erbjudande

På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av ett av Sveriges, och världens, starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.



Övrig information

Frågor om tjänsten besvaras av Redovisningschef Charlotte Löthgren 070-266 74 59.

Varmt välkommen med din ansökan senast 20 november 2022. Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag.

Ansök nu

Prototyputvecklare för el och hydraulik till Örebro

Elkonstruktör
Läs mer Sep 22
Vill du vara med och utveckla framtidens truckar? Motiveras du av att hitta den bästa lösningen för varje unik kund? Vi söker nu en Prototyputvecklare för elektriska och hydrauliska lösningar till kundanpassade truckar. Har du ett stort intresse för teknikutveckling, är lösningsorienterad och vill arbeta med truckar i världsklass? Då kanske det är dig vi söker!

Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har en stark tillväxtambition med lönsamheten i fokus. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.



Dina arbetsuppgifter

Som Prototyputvecklare driver du arbetet med att utveckla och bygga kundanpassade lösningar och prototyper, inom områdena hydraulik, el- och reglersystem. Du ritar och dokumenterar hydraul- och elscheman samt är ett stöd till vår produktion. Vidare instruerar du och handleder våra medarbetare när nya prototyper ska byggas. Tjänsten är en del av vår konstruktionsavdelning, där du arbetar både självständigt och i team med andra.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Utveckla och bygga nya kundanpassade lösningar och prototyper
- Rita och dokumentera hydraul- och elscheman
- Arbete i styr- och reglersystem (Parker Iqan)
- Handledning vid prototypbyggnationer


Vem är du?

Vi söker dig som har en ingenjörsexamen från universitet eller högskola alternativt yrkesutbildning med lämplig inriktning. Du kan även ha förvärvat dig dessa kompetenser genom relevant arbetslivserfarenhet. För att lyckas och trivas i rollen krävs att du är en flexibel och ansvarstagande person. Du är social och har lätt för att bygga relationer. Vidare ser vi att du trivs i en omväxlande roll, där du både får utveckla och rita nya lösningar samt är lika bekväm med att ge operativ handledning i produktionen. God förståelse och erfarenhet av styr- och reglersystem är meriterande. Resor förekommer i tjänsten, därav är körkort ett krav. Vi ingår i en internationell koncern och ser därför att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.



Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av ett av Sveriges, och världens, starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter- men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.



Övrig information

Frågor om tjänsten besvaras av Engineering Manager Customer Options Dennis Jansson på 070-229 88 12. Frågor om rekryteringen besvaras av HR Business Partner Sandra Källebring på 072-215 04 81.

Varmt välkommen med din ansökan senast 16 oktober 2022. Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Mekaniker till vårt begagnatcenter i Örebro

Truckreparatör
Läs mer Sep 21
Linde Material Handling söker mekaniker med placering på vårt begagnatcenter i Örebro. Brinner du för att skruva och meka med fordon och maskiner? Är du redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi söker!

Vi är en stark och stor aktör på servicemarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder tecknar serviceavtal på merparten av dem. Våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.



Dina arbetsuppgifter

På vårt begagnatcenter renoverar vi begagnade truckar. När trucken återgår efter en leasingperiod hos kund sker renovering och i viss mån kundanpassning innan trucken lanseras på begagnatmarknaden. Som mekaniker säkerställer du att den utrustning vi levererar fungerar så bra att den överträffar kundernas förväntningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är renovering av begagnade truckar. Arbetet innefattar bland annat demontering av truckar, felsökning, service- och reparationsarbeten, installationer och säkerhetskontroller. Beroende på omfattning kan arbetet variera mellan några timmar upp till flera dagar. Du arbetar med frihet under ansvar i en omväxlande miljö.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från verkstadsarbete med reparation på fordon eller maskiner. Dina kunskaper har du förvärvat antingen genom arbetslivserfarenhet eller från ditt intresse att skruva och meka på fritiden. Vi ser att du med fördel har en teknisk utbildning i grunden, gärna inom fordonsteknik. Du har kunskap om hydraulik, fordons-el, mekanik och maskiner i olika storlek. B-körkort är ett krav och du är van att använda dator i jobbet.

För att lyckas och trivas i rollen hos oss behöver du ha en god känsla för kvalitet och engageras av att omsätta dina kunskaper i nya lösningar tillsammans med kunniga kollegor. Du gillar utmaningar och att ta ett stort ansvar. Du hittar lösningar på problem och arbetar mot uppsatta mål. På vår verkstad på begagnatcenter jobbar du i en mindre grupp, du fyller därmed en viktig plats i och bidrar till teamet.



Vårt erbjudande

På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av Sveriges, och världens starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och konstandseffektivt sätt.

På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter - men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar ett värde för företaget och våra kunder.

Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.



Övrig information

Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig chef Begagnatcenter Alexander Lundborg på 070- 204 19 56.

Vill du vara med på vår framgångsresa och jobba med truckar i världsklass? Varmt välkommen med din ansökan senast 16 oktober 2022. Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu