Örebro: Junior elektronikingenjör till kund inom försvarsindustrin sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior elektronikingenjör till kund inom försvarsindustrin sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Har du ett tekniskt intresse och vill jobba hos vår kund som verkar inom försvarsindustrin? Nu har du chansen! Vi söker en driven och engagerad elektronikingenjör som vill starta sin karriär på en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Låter det lockande? Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Arboga söker vi nu efter en elektronikingenjör med intresse för tekniska lösningar. Vår kund är verksam inom försvarsindustrin och erbjuder en utmanande och spännande vardag, där du som anställd erbjuds en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter. Kunden verkar inom flera olika teknikområden vilket möjliggör utveckling i din karriär.

Vår kund står redo att välkomna dig in i en värld där de utvecklar, tillverkar och supportar produkter som används av försvarsmakter runtom i världen. Teamet som du kommer ingå i består av drygt 30 kollegor som har en bred teknisk kompetens och kulturen beskrivs som inkluderande och prestigelös. Tillsammans verkar de inom flera olika teknikområden där alla delar ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Du kommer att introduceras till din arbetsroll genom ett mentorprogram där dina seniora kollegor kommer agera mentor. Tillsammans verkar de inom flera olika teknikområden där alla delar ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Du erbjuds


* En arbetsplats med stort fokus på trivsel, samarbete och utveckling i en flexibel miljö
* Arbetsuppgifter med en teknisk komplexitet och att arbeta med teknik i framkant i flera olika spännande projekt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som elektronikingenjör ges du ansvar att delta i det tekniska arbetet genom hela utvecklingsprocessen, från kravanalys via design till verifiering av den slutliga produkten.


* Att arbeta med underhållslösningar inom elektronik och tillhörande dokumentation
* Säkerställande av att företagets kunders produkter möter uppdragsgivarnas förväntningar på produkternas förmåga


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning som högskole- eller civilingenjör med inriktning mot elektronik, mekanik eller programmering. Alternativt liknade teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömmer likvärdig
- Grundläggnade kunskaper inom programmering
- Kan kommunicera flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskper inom engelska
- Innehar svenskt medborgskap, ej dubbla medborgskap

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av:


* Arbete med testinstrument
* Utveckling av elektronik eller mekanik
* Mätteknik


Som person är du:


* Sammarbetsvillig
* Problemlösande
* Självgående


Vi lägger stor vikt vid din personlighet till denna tjänst och letar efter dig som är driven, lyhörd samt har en vilja av att utvecklas och utmanas.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kontorstider 07.30-16.12 med möjlighet till flex
* Placering: Arboga
* Tjänsten kräver en bakgrundskontroll och är säkerhetsklassad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Kvalitetsingenjör/-tekniker, elektronik

Nedan visas andra jobb i Örebro som Kvalitetsingenjör/-tekniker, elektronik.

Warehouse Process Specialist

Läs mer Feb 20
We're currently looking for a new Warehouse Process Specialist to our Global Distribution Center in Örebro!

PURPOSE OF THE JOB:
Organize and manage (or control) warehousing operations, including reception, storage, order preparation and shipments according to SPS principle.
Measures and analyses warehousing performance (cost and service) and implement corrective actions. Manages projects to design and optimize warehousing processes.


Expert specialized in several areas of knowledge regarding production / logistic processes in an entity (SPS : process design, ergonomics, capacity, simulation tools, investment, cost analysis, performance etc...). Strongly contributing to / leading continuous improvement actions.
Responsible for measuring the time required to logistic operations, for identifying appropriate gestures (ergonomics) by application of a method (e.g. MTM) & training of the workers.

ASSIGNMENT (main activities)


• Define the internal flow architecture based on the principles SPS
Global architecture for warehouse
Optimization of warehousing activities (Stocking Strategy review based on FMR, etc)
Kanban loops between inventory & workstations
Ensures reliability of Warehousing time definition
Ensures safety and ergonomics conditions in warehouse and material handling activities
Define and involve the information system in line with the principles set out in MPH & Warehouse
Adapt to a continuous improvement approach the MPH & WH to optimize safety, quality, lead time, cost
Study the feasibility & profitability of investments adapted to the needs
Is a key actor in the digital transformation of the plant by being the Key User of one or more manufacturing digital tools (MES, WMS, IIoT, AGV, AR, Cobot, etc)
Be the Data-Owner of Warehousing (DEX) Domain managing all data (creation, update and deletion) to support the Quality Processes on the several used tools (SAP and any Domain/local tools).
Can also be Key-User of the Warehousing Domain (DEX)

OTHER ASSIGNEMENT:
Participates actively to PFMEA, MFMEA and is responsible for ensuring that process robustness continuously replies to the needs of quality
Data ownership (working closely with LES4):
Manage in the ERP the updating of material, BOMs & routings when modifications are required by Engineering
Provide to LOB physical and accurate logistics data (weight and dimension for all packaging level) after “prototyping stage” to be updated in PIM (Product Information Management) by LOB Offer Data Manager
Manage in ad-hoc system the updating of the organizational structure of the shopfloor (production line, work centers, storage locations, …) when modifications are required
Is a key actor in the digital transformation of the plant by being the Key User of one or more manufacturing digital tools (MES, IIoT, AGV, AR, Cobot, etc)

Ansök nu

Testingenjör till ALTEN i Örebro

Läs mer Feb 16
Redo för nya utmaningar under 2024? Vi på ALTEN i Örebro söker dig som är testingenjör inom elektronik eller mjukvara! 

 

VAD ERBJUDER VI?

På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.

 

På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.

 

För oss är balansen mellan arbete och fritid viktig – därför ger vi dig tre extra lediga dagar per år. Dessutom är alla våra anställda anslutna till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.


OM ROLLEN

I rollen kommer du planera och utföra tester på elektronik och/eller mjukvara. Du ansvarar för att kraven är testade och uppfyllda. Rollen innefattar även mycket kontakt med utvecklingsavdelningar för att tillsammans ta fram produkter som uppfyller krav och standarder.

 

ÄR DU DEN VI SÖKER?

Vi söker dig med ett par års erfarenhet som testingenjör inom elektronik eller mjukvara. Du är van vid att dokumentera testutfall och gillar variation i arbetsuppgifter då man i denna roll både använder händerna, bygger upp testmiljöer, testar produkterna och dokumenterar.

 

VI TROR ATT DU HAR:
En högskoleutbildning inom elektronik, robotik, mekatronik eller motsvarande.
Erfarenhet av test/provning inom området eller produktutveckling.
Behärskar flytande engelska och svenska i tal och skrift.

 

BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY – ANSÖK TILL OSS IDAG!

 

Vid frågor är du välkommen att kontakta Disa Mallalieu, Talent Acquisition Partner, disa.mallalieu@alten.se 

 

 

OM ALTEN

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 54 000 anställda i mer än 30 länder.Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Telecom, Industri, Energi, Flyg och Försvar samt Life Science. I Sverige är vi över 1400 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr.  

 

ALTEN har för fjärde året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2023, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.  

 

Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Quality Engineer

Läs mer Feb 1
Are you looking to be a part of a global, modern distribution center for one of the worlds most sustainable companies?

Join Schneider Electric in Örebro as a Quality Engineer and be at the forefront of ensuring exceptional product quality and customer satisfaction.

Your mission will involve continuously identifying non-quality factors, leading in-depth analyses, and overseeing quality improvement plans. By proactively addressing potential issues and implementing preventive solutions, you'll play a vital role in delivering top-notch products and services that meet customer requirements.

As a key member of our team, you will take charge of quality within specific sectors, ensuring the application of Process Control Plans and consistent Failure Mode Effect Analysis. You'll lead Process Audits, manage quality control documentation, and drive continuous improvement initiatives. Your expertise will be crucial in leading containment actions, root cause analysis, and problem-solving within your sector, while also contributing to the evolution of quality processes.

If you're passionate about driving continuous quality improvement, leading audits, and being the local expert in assembled products, we'd love to have you on board. Join us and make a meaningful impact as we strive for excellence in quality and customer satisfaction.

To be successful in the role we believe that you have a education within the field of Engineering, or equivalent. You probably have a couple of years of previous experience of working with quality within the either logistics or manufacturing industry. Along with that, we believe that you have skills and knowledge about:
Quality improvement tools, techniques & models
Statistical quality techniques and analysis
Continuous improvement


If you find this role interesting, don't hesitate to apply! We're interested in broad types of candidate and work actively with diversity and inclusion in our workplace so if you're looking for a company that strives to be the best in the business - join Schneider Electric!

Ansök nu

Testingenjör till ALTEN i Örebro

Läs mer Jan 24
Redo för nya utmaningar under 2024? Vi på ALTEN i Örebro söker dig som är testingenjör inom elektronik eller mjukvara! 

 

VAD ERBJUDER VI?

På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.

 

På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.

 

För oss är balansen mellan arbete och fritid viktig – därför ger vi dig tre extra lediga dagar per år. Dessutom är alla våra anställda anslutna till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.


OM ROLLEN

I rollen kommer du planera och utföra tester på elektronik och/eller mjukvara. Du ansvarar för att kraven är testade och uppfyllda. Rollen innefattar även mycket kontakt med utvecklingsavdelningar för att tillsammans ta fram produkter som uppfyller krav och standarder.

 

ÄR DU DEN VI SÖKER?

Vi söker dig med ett par års erfarenhet som testingenjör inom elektronik eller mjukvara. Du är van vid att dokumentera testutfall och gillar variation i arbetsuppgifter då man i denna roll både använder händerna, bygger upp testmiljöer, testar produkterna och dokumenterar.

 

VI TROR ATT DU HAR:
En högskoleutbildning inom elektronik, robotik, mekatronik eller motsvarande.
Erfarenhet av test/provning inom området eller produktutveckling.
Behärskar flytande engelska och svenska i tal och skrift.

 

BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY – ANSÖK TILL OSS IDAG!

 

Vid frågor är du välkommen att kontakta Disa Mallalieu, Talent Acquisition Partner, disa.mallalieu@alten.se 

 

 

OM ALTEN

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 54 000 anställda i mer än 30 länder.Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Telecom, Industri, Energi, Flyg och Försvar samt Life Science. I Sverige är vi över 1400 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr.  

 

ALTEN har för fjärde året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2023, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.  

 

Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Testingenjör till ALTEN i Örebro

Läs mer Dec 21
Vi på ALTEN i Örebro söker dig som är testingenjör inom elektronik eller mjukvara! 

 

VAD ERBJUDER VI?

På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.

 

På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.

 

För oss är balansen mellan arbete och fritid viktig – därför ger vi dig tre extra lediga dagar per år. Dessutom är alla våra anställda anslutna till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.


OM ROLLEN

I rollen kommer du planera och utföra tester på elektronik och/eller mjukvara. Du ansvarar för att kraven är testade och uppfyllda. Rollen innefattar även mycket kontakt med utvecklingsavdelningar för att tillsammans ta fram produkter som uppfyller krav och standarder.

 

ÄR DU DEN VI SÖKER?

Vi söker dig med ett par års erfarenhet som testingenjör inom elektronik eller mjukvara. Du är van vid att dokumentera testutfall och gillar variation i arbetsuppgifter då man i denna roll både använder händerna, bygger upp testmiljöer, testar produkterna och dokumenterar.

 

VI TROR ATT DU HAR:
En högskoleutbildning inom elektronik, robotik, mekatronik eller motsvarande.
Erfarenhet av test/provning inom området eller produktutveckling.
Behärskar flytande engelska och svenska i tal och skrift.

 

BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY – ANSÖK TILL OSS IDAG!
NOTERA: PÅ GRUND AV JULLEDIGHET SKER INGET URVAL FÖRENS 08.01.24. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

 

Vid frågor är du välkommen att kontakta Disa Mallalieu, Talent Acquisition Partner, disa.mallalieu@alten.se 

 

 

OM ALTEN

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 54 000 anställda i mer än 30 länder.Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Telecom, Industri, Energi, Flyg och Försvar samt Life Science. I Sverige är vi över 1400 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr.  

 

ALTEN har för fjärde året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2023, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.  

 

Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Projektör till Combitech

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Feb 20
Drömmer du om att göra skillnad och vill samarbeta med försvaret? Har du dessutom ett stort intresse för teknik och elektronik? I rollen som projektör har du ett helhetsansvar för dina projekt när det gäller planeringen för installation av försvarets telenät. Här väntar en varierande roll där du får möjlighet att arbeta med avancerad teknik inom kommunikation. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Combitech är ett ledande teknikkonsultbolag inom digitalisering, cyber­säkerhet och systemutveckling. Med en bred kompetens inom teknik och innovation erbjuder dem skräddarsydda lösningar för kunders behov och utmaningar. Combitech är en del av Saabkoncernen och har över 1900 specialister som arbetar över hela Norden. Combitech hjälper bland annat kunder med framtagning av drift-, underhålls- och försörjningslösningar kring framtidens kommunikation och levererar kommunikationslösningar både militärt och civilt.

I rollen som projektör har du en nyckelroll för att säkerställa att projektet genomförs framgångsrikt och att kundens förväntningar uppfylls. Vidare ansvarar du för att planera, organisera och genomföra installation av försvarets telenät utifrån det specifika behovet och önskemålet. Här är du med och samordnar samt driver projektet från början till slut, vilket innefattar allt ifrån att inledningsvis definiera projektets omfattning, räkna på och beställa material, skapa ritningar, kommunikation med kunder och andra intressenter, till överlämning och slutrapportering av projekt.

Till Combitech i Arboga välkomnas du till en öppen och hjälpsam arbetsgrupp som idag består av 9 kollegor. I teamet finns alltid en utsträckt hand om du behöver hjälp och här arbetar man i nära samarbete med andra funktioner. Beroende på senioritet anpassas oboardingen efter dina förkunskaper och du kommer att bli upplärd och utbildad av en senior kollega som besitter mycket kunskap och erfarenhet.

Du erbjuds
- En självständig roll där du planerar och lägger upp ditt eget arbete
- Möjlighet till flextid
- En roll där du får göra skillnad för totalförsvaret
- Stora utvecklingsmöjligheter på sikt inom koncernen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Platsbesök för att skapa en god förståelse för arbetet som ska utföras
* Skapa underlag för installation av projektet (Bilder, ritningar, arbetsinstruktioner)
* Materialanskaffning
* Samarbete och dialog med kund, kollegor och andra intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort tekniskt intresse, inom el, elektronik och mekanik
- Har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska, detta då det behövs i skapandet av dokument och kommunikation. Samt goda kunskaper i engelska, detta för att kunna läsa vissa manualer
- Har svenskt medborgarskap
- Körkort B

Det är meriterande om du har
- Kunskap och förståelse för ellära, installation, fiber och nätverk
- Har en ingenjörsutbildning
- Erfarenhet av liknande arbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande
- God samarbetsförmåga

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid med goda chanser till överrekrytering efter 6 månader som konsult
* Placering: Arboga
* Resor: Det förekommer resor i tjänsten ungefär var annan-tredje månad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Combitech är ett teknikkonsultbolag som är specialiserat på digitalisering, cybersäkerhet och systemutveckling. Bolaget grundades 2006 och är en del av Saab-koncernen. Combitech erbjuder skräddarsydda tekniska lösningar för både privata och offentliga organisationer över hela Norden. De arbetar över ett brett spektrum av branscher, inklusive försvar och säkerhet, telekommunikation, energi, industri och offentlig sektor. Combitech är en del av Saabkoncernen, en av världens ledande företag inom försvars- och säkerhetslösningar.

Ansök nu

Administratör med butiksansvar till ANAB

Butiksansvarig
Läs mer Feb 15
Just nu söker en engagerad och serviceinriktad administratör med butiksansvar! Har du ett intresse för bilar och har tidigare erfarenhet av försäljning eller att arbeta i butik? Då kan detta vara en roll för dig. Sök tjänsten redan idag- vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN

ANAB är baserat i Fjugesta och är en ledande leverantör av verkstadsutrustning och bildelar för både hobby- och yrkesmässiga utövare. Med fokus på att erbjuda högkvalitativa produkter till förmånliga priser har de etablerat sig som en pålitlig aktör på marknaden. Genom att ha djupgående kunskap om den asiatiska marknaden och att importera produkter av hög kvalitet direkt från fabrikerna kan de hålla konkurrenskraftiga priser. I denna tjänst kommer du att bli en del av ett mindre team och erbjudas upplärning och stöttning från dina kollegor.

I rollen som Administratör på ANAB kommer du att hantera inkommande ordrar från hemsidan genom att skriva ut följesedel och boka transport. Du kommer också vara ansvarig för mailen och besvara frågor från kunder angående produkter och returer. I denna roll kommer du också ha ett ansvar för butiken och se till att kunder får ett bra bemötande. ANAB har många kunder som åkt långt för att besöka butiken och det är viktigt att du ger varje besökare en bra upplevelse.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot kunder i butiken
* Svara på kunder i telefon och på mail
* Skicka paket och gods
* Ta emot ordrar via hemsidan


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i butik eller med försäljning.
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har ett intresse för bilar och bildelar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs med om ANAB här!

Ansök nu

Studenter till långsiktigt lageruppdrag!

Lagerarbetare
Läs mer Feb 14
Nu fyller vi på vår studentpool hos Elektroskandias centrallager i Örebro. Här får du möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager och samtidigt få utlopp för överskottsenergi och spring i benen under studietiden! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning och industriförnödenheter. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter. Här i Örebro finns deras centrallager och logistikcenter där vi har förmånen att stötta upp med vår studentpool.

Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 15 kollegor som alla är studenter precis som du.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning
- Orderplock
- Lastning och lossning

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14, 10-19 och 14.50-21. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta samtliga arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 8-16 h per vecka.

Under sommaren kan det finnas möjlighet att jobba heltid under vissa veckor.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande för tjänsten om du har tillgång till bil för att enkelt ta dig till och från arbetet. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i liknande roller på lager eller terminal. Det är också positivt om du tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Information:
- Start: Under mars-maj
- Omfattning: Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Kravet är att intresseanmäla dig för två pass inför varje vecka
- Arbetstid: Arbetstiden är förlagd på vardagar mellan 06-21
- Placering: Lindvallsgatan, Örebro
- Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort. Efter avtalsskrivning erbjuds du truckutbildning och därefter introduktion på Elektroskandia
- Övrig information: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här om hur Elektroskandia är som arbetsplats!

Ansök nu

Consultant Manager till Academic Work Örebro

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Feb 15
We make people grow! Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer att rekrytera konsulter till Academic Works kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Academic Work – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Consultant Manager sin roll:
"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att både få vara en affärspartner till mina kunder och samtidigt vara en karriärpartner ger mig möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"

Ditt team och ansvarsområde
I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som arbetar främst med affärsområde teknik. Teamet arbetar även med kunder, konsulter och kandidater inom ekonomi, kundtjänst, administration och lager. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdet tekniks fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling
Din teamledare blir Sara Belicke, hon har också arbetat som Consultant Manager med egna kunder och konsulter även om hon idag arbetar som senior rekryteringskonsult. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

Erbjudande och förmåner:



We reward ambition Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
* Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
* Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.


VI SÖKER DIG SOM
Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager?
- Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
- Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
- En administrativ vana
- B-körkort
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?
- Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
- Erfarenhet av ett säljinriktat arbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Affärsmässig
- Självkännedom
- Uthållighet

ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Den som driver rekryteringsprocessen är Sara Belicke, 070-161 95 90. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sara.belicke@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
OM OSS



Hur är det att jobba på Academic Work?

Vår kultur på Academic Work

CSR och miljö på Academic Work

Instagram @Academic Work

Facebook @Academic Work

LinkedIn @Academic

Ansök nu

Student? Arbeta extra som installationsassistent!

Installationstekniker
Läs mer Feb 12
Letar du efter ett nytt uppdrag där du får möjlighet att arbeta fysiskt och vara på resande fot under arbetsdagen? Just nu söker vi efter dig som vill börja jobba som installationsassistent på deltid hos företaget Assist Workshop. Sök tjänsten redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
På Assist Workshop kommer du att bli en del av ett härligt gäng medarbetare på en arbetsplats med positiv och välkomnande atmosfär. Detta är en möjlighet för dig som vill ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av plugget under hela din studietid. Arbetet är förlagt måndag till fredag under dagtid. Vi startar nu upp en ny studentpool hos Assist Workshop med flera kollegor från Academic Work. Du och dina kollegor i studentpoolen förväntas tillsammans stötta upp vid arbetstoppar och frånvaro av ordinarie personal. Dina kollegor i studentpoolen är studenter precis som dig och arbetar deltid.

Vi söker dig som är student och vill arbeta deltid. Antalet pass varierar beroende på företagets behov och det är en fördel om du är flexibel och beredd att hoppa in med kort varsel. Du erbjuds ett varierande arbete som kombineras med dina studier. Ditt uppdrag kommer att vara att tillsammans med installatören åka ut och hjälpa kunder efter deras önskemål. Här erbjuds du en varierande vardag där varje dag styrs utifrån kundens behov.

Du erbjuds
- Ett flexibelt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier.
- Möjlighet att arbeta mer under sommarlov och andra lov.
- Möjligheten att bli en del av ett härligt gäng med god stämning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Din främsta arbetsuppgift kommer vara att assistera installatören med allt denne behöver hjälp med. Det kan innefatta bland annat att bära vitvaror, plocka undan skräp, köra bil. I rollen som installationsassistent förekommer även uppdrag utanför Örebro. Det är lika vanligt förekommande med bilfärder upp till 30 mil på en dag som uppdrag inom centrala Örebro.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier. Du behöver därmed vara studerande fram tills minst januari 2025. Registreringsintyg behöver kunna uppvisas.
- Är beredd på att arbeta fysiskt med kroppen då det kan förekomma en del tunga lyft i arbetet.
- Är tillgänglig för att jobba minst 2 pass i veckan under terminerna och mer under ledigheter och klämdagar såsom jul- och sommarperioder.
- Har B-körkort
- Kan kommunicera på svenska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar

Övrig information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Deltid, 2 pass i veckan.
- Arbetstider: Dagtid 8-17
- Placering: Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Assist Workshop är ett företag med mångårig erfarenhet av hemelektronik och vitvaror samt försäkringsreparationer. De är ett företag som sätter kundernas och medarbetarnas säkerhet som högsta prioritet. Läs mer om Assist Workshop på deras hemsida: Assist Workshop

Ansök nu

Administrativ koordinator sökes till sommarjobb!

Orderadministratör
Läs mer Feb 6
För kunds räkning söker vi en administratör som kan täcka upp under semestertiden. Här kommer du ges möjlighet till ansvar och utveckling på ett stort företag samtidigt som du bygger relationer både internt och externt. Studerar du på eftergymnasial nivå och känner att denna tjänst är för dig? Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Den officiella titeln för tjänsten är Lastbäraradministratör. En lastbärare är en enhet som gods kan placeras på under transport och lagring. Arbetet med lastbärare medför ett dagligt flöde som ska hanteras, vilket innebär stort ansvar för dig som söker tjänsten. I dag sitter en person med denna roll i Örebro och därför söker vår kund nu någon som kan stötta upp och ersätta denne person under semesterperioden. Vi söker dig som kan hantera snabba puckar genom att koordinera och ansvara för flödet av lastbärare från faktura ut till butik och sedan tillbaka igen.

Din närmsta chef sitter på annan ort och han lever efter mottot frihet under ansvar. Han tror på din kompetens och slutledningsförmåga där du får ansvara för att ta egna beslut under arbetsdagens gång. Behöver du stämma av något med honom är han aldrig mer än ett samtal bort och beskrivs, trots avståndet, som en närvarande chef.
Introduktionen kommer att utformas utifrån dina förutsättningar, men utgår från att du arbetar tillsammans med din framtida kollega i Örebro för att lära dig arbetsuppgifterna inför sommaren.

En vanlig arbetsdag innebär det mesta en kan tänka sig inom administration. En stor del av arbetet sker i excelark, samt via telefon och mailkontakt både internt och externt. Exempel på arbetsuppgifter följer nedan:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Fakturering och registrering av lastbärare
* Upprätthållande och förande av statistik
* Daglig kontakt med både interna och externa parter över telefon och mail


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på eftergymnasial nivå och tar examen tidigast VT 2025. Registreringsintyg ska kunna uppvisas.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Officepaketet, det är även meriterande om du har arbetat i SAP
- Är tillgänglig för arbete på deltid v. 23 (introduktion) och heltid v. 24-29
Utöver detta är det även meriterande om du har arbetat med administrativa arbetsuppgifter tidigare.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Strukturerad
- Problemlösande

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid under v. 24-29, vardagar med arbetstider 07.00-15.45. Introduktion sker på deltid ons-fre v. 23 mellan 07.00-11.15
- Placering: Örebro, Bista

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu