Örebro: Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 - 6 månader.


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten
I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
- Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
- Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
- Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
- Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
- Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
- Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
- God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
- Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
- Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
- Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
- Erfarenhet av krisledningarbete


Ansökan
Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.


Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Personalchef/HR-chef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Personalchef/HR-chef.

Vi letar efter en junior IT-konsultchef till vår kund i Örebro!

Läs mer Nov 4
Vad vi söker:

Vi letar efter dig som framförallt har ett stort intresse för människor, du kommer från IT-branschen, vi ser helst att du arbetat som tex utvecklare innan, och vill vidare i din karriär. Du som person trivs i en roll där du axlar ett stort ansvar, får möjligheten att skapa nya kontakter och arbeta nära konsult och kund.

Arbetsuppgifter:

Som konsultchef ansvarar du för ditt eget team av IT-konsulter. Målet är att få ditt team att trivas i med- och motgång. När det gäller uppgifter avseende dina konsulter innefattar det bland annat löpande avstämningar, utvecklingssamtal, målsättning och lönesättning. Du är bidragande till att varje enskild konsult har ett uppdrag som är i linje med konsultens utvecklingsmål. Du kommer även att ingå i den lokala ledningsgruppen. Utöver ovanstående kommer du arbeta med leverans och försäljning till befintliga kunder, samt arbeta en del med ny-kundsbearbetning.

Information om kunden:

Sedan mitten av 90-talet har vår kund förenklat världen för både kunder och slutanvändare med hjälp av teknik, design och kommunikation. De har över 1 900 anställda i fem länder och verkar inom en mängd olika branscher, både inom den privata och den offentliga sektorn. Under snart 30 år har man levererat banbrytande produkter och tjänster som exempelvis självkörande fordon och betalappen Swish.

Du erbjuds här en fin möjlighet att vidareutvecklas i ett varierande och spännande bolag som samarbetar med världsledande kunder, detta får du tillsammans med en mix av work-life-balance, en fin kultur och en modern arbetsmiljö!

Krav:

- Du pratar flytande svenska och engelska
- Du kommer från IT-branschen
- Du har tidigare haft personalansvar/team-ledare roll
- Du har erfarenhet av sälj
- Du har B-körkort




Meriterande:

- Om du är van att arbeta direkt mot kund
- Om du tidigare arbetat som utvecklare
- Om du själv har arbetat som konsult
- Om du är van att leda projekt


Start: Enligt överenskommelse

Lön: Individuell lönesättning

Plats: Du utgår från kundens kontor i Örebro, flexibilitet finns givetvis!

Tveka inte att skicka in din ansökan, uppdraget gäller en direktrekrytering till kund. Det går bra att kontakta mig vid frågor om tjänsten - carl.collin@a-hub.se

Ansök nu

Global Human Resources and Communications Manager

Läs mer Jan 27
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you an experienced HR Manager with interest for communication in an international context – don’t miss out on this opportunity!
Your mission
Your mission would be to develop and execute the People and Leadership and Communications strategy and action plan for the Supply Chain organization on a global level. The position reports to the Vice President Supply Chain and is part of the Supply Chain Management Team. Our mission is to make Supply Chain a competitive advantage and drive profitable aftermarket growth.  As this is a true global organization, the position will work in close collaboration with the local HR departments to ensure local implementation and alignment.
The role
The core responsibilities and expectations in this role is to drive a clear People and Leadership agenda that is in the forefront of the organization. Together with the management team you will secure that the Supply Chain Organization attract, retain and develop the best talents to build high performing teams. You will support the VP Supply Chain and the Management team with organizational decisions and implementation as well as drive and coordinate globally initiated Change Management activities. In addition to this we expect you to identify and drive activities with the aim to strengthen the leadership and to make secure Supply Chain Organization has leaders who actively work with People Management in order to create lasting results.
Another important part of this role is to ensure that the Supply Chain Organization has a strong pipeline of internal high performing talents, and motivated to develop into new roles within the company. It´s also your responsibility to ensure that the Supply Chain Organization has a lean and agile organizational design with the skills needed now and in the future.
 Example of other responsibilities in this role:  
Drive clear training and communication strategy and secure execution and implementation throughout the full organization.
Drive and coordinate communications and trainings strategies based on change impact and needs analysis
Drive and coordinate globally initiated Change Management activities 
Coach and drive local change impact assessments as well as development, execution, and update of local change plans
Set and drive compensation and benefit strategy in alignment with the local HR-teams
Your Profile
We see that you have University degree within Human Resources or Organizational Management, or similar. You have experience of leading/working in a Global Human Resources function creating tangible business results. You are used to work in an international business context with international business networks. Experience from communications and change management as well as experience from project management is needed. 
 You have strong communication skills in both spoken and written English.
 Personal skills are very important in this recruitment. Our candidate is a dynamic person with strong interpersonal and leadership skills who has the ability to navigate in complex international organizational and structure.  Since this is a role with frequent interactions with different stakeholders you need to be openminded, have a positive attitude and understand the importance of networking and collaboration. Together with local HR functions your mission is to drive HR with a commercial, practical, and pragmatic approach. The key for success in this role is collaboration and communication.
Life at Epiroc
By joining our company, you can expect an atmosphere of creativity, innovation and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled, committed and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!
Here are some things that make us a little extra proud to work at Epiroc:  
•    Global career opportunities
•    Epiroc University, for your own competence development
•    Community involvement
•    Benefits package
Location and travel
This position is located preferably in Örebro, Sweden or Garland, Texas US but we can be open for other locations.  Occasional travel will be needed. 
Application and contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. We welcome your application as soon as possible, by creating an account in our recruitment system. The last day to apply for this position is 2023-02-19.
For questions about the position contact Susanna Edsberg, Supply Chain Inventention Team Organizational Development  susanna.edsberg@epiroc.com, Recruiting Manager, Petra Grandinson Vice President Supply Chain, petra.grandinson@epiroc.com  or Recruitment Specialist: Helena Fiedler, helena.fiedler@external.epiroc.com.

Ansök nu

Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro.

Läs mer Jan 23
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 - 6 månader.


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten
I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
- Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
- Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
- Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
- Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
- Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
- Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
- God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
- Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
- Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
- Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
- Erfarenhet av krisledningarbete


Ansökan
Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.


Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

HR-chef till Folktandvården

Läs mer Okt 3
Vill du skapa de bästa förutsättningarna för medarbetare och verksamheter inom Folktandvården i Region Örebro län? Vi söker nu en HR-chef som vill leda och utveckla Folktandvårdens HR-arbete. Varmt välkommen med din ansökan! 

Folktandvården är en egen förvaltning i Region Örebro län med cirka 600 medarbetare. Huvuduppgifterna är klinisk verksamhet, kunskapsspridning samt forskning och utvecklingsarbete. För att detta skall ske på ett optimalt sätt har vi en verksamhetsanpassad organisering där Allmäntandvård och Specialisttandvård är tydliggjorda områden med en chef för respektive område. Till stöd för den kliniska verksamheten finns områdena Verksamhetsutveckling, Verksamhetsstöd, HR och Ekonomi/IT.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.


HR-chef till Folktandvården

Arbetsuppgifter

Din roll är att vara förebild och kulturbärare av Region Örebro läns värdegrund, samarbete, utveckling och professionalism och det är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Som HR-chef har du ett övergripande ansvar för bland annat personalärenden, lönebildning, hållbart arbetsliv, kompetensförsörjning, chef- och ledarskapsfrågor, rehabilitering och facklig samverkan inom förvaltningen. Arbetsmiljöarbetet är särskilt viktigt för oss. Tillsammans med Suntarbetsliv arbetar vi med friskfaktorer för att stärka arbetsmiljön i verksamheterna. På längre sikt vill vi även utveckla vårt employer branding för att bättre kunna attrahera, rekrytera, behålla och utveckla våra medarbetare. Som HR-chef blir din roll att vara ett stöd i det arbetet för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke.
Arbetet är långsiktigt och strategiskt men också operativt för att stärka och lösa utmaningar i vardagen. För att ge ett tillgängligt, kvalitativt och proaktivt stöd till verksamhetens chefer drivs arbetet tillsammans med förvaltningens HR-konsulter. Du rapporterar till Folktandvårdsdirektören och är en del av Folktandvårdens ledningsgrupp. Du ingår även i en HR-chefsgrupp med regionens övriga HR-chefer och förhandlingschef där HR-direktören är sammankallade. HR-chefsgruppen ansvarar för att hålla samman regiongemensamma strategiska HR-frågor.

Övrig information

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

akademisk examen inom HR, alternativt annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig
flerårig erfarenhet av arbete som HR-chef eller motsvarande
erfarenhet av brett strategiskt HR-arbete
Som person är du målmedveten, modig och förtroendeingivande. Du stimuleras av att leda i förändring och har förmågan att betrakta frågor ur ett helhetsperspektiv, samtidigt som du är lyhörd för verksamheternas behov av olika insatser. Du är bra på att skapa engagemang och delaktighet genom ett tillitsbaserat ledarskap för att nå uppsatta mål. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i olika sammanhang, såväl i skrift som vid personliga möten, och är bekväm vid att hålla föredrag och presentationer. Det är viktigt att du arbetar bra med andra och skapar lätt goda och hållbara relationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande:
erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet och/eller offentlig sektor

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Läs mer här om du vill veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Idakajsa sand, Folktandvårdsdirektör, 072-143 01 05
Maria Åkesson, HR-direktör, 070-519 73 09
Fackliga företrädare:
Sara Fransson, Tjänstetandläkarna, 019-602 74 82
Petra Strömgren Fredin, Vision, 019-602 72 61
Mia Schultz, SRAT, 019-602 75 46

Ansök nu

HR-chef till Folktandvården

Läs mer Okt 3
Vill du skapa de bästa förutsättningarna för medarbetare och verksamheter inom Folktandvården i Region Örebro län? Vi söker nu en HR-chef som vill leda och utveckla Folktandvårdens HR-arbete. Varmt välkommen med din ansökan! 

Folktandvården är en egen förvaltning i Region Örebro län med cirka 600 medarbetare. Huvuduppgifterna är klinisk verksamhet, kunskapsspridning samt forskning och utvecklingsarbete. För att detta skall ske på ett optimalt sätt har vi en verksamhetsanpassad organisering där Allmäntandvård och Specialisttandvård är tydliggjorda områden med en chef för respektive område. Till stöd för den kliniska verksamheten finns områdena Verksamhetsutveckling, Verksamhetsstöd, HR och Ekonomi/IT.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.


HR-chef till Folktandvården

Arbetsuppgifter

Din roll är att vara förebild och kulturbärare av Region Örebro läns värdegrund, samarbete, utveckling och professionalism och det är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Som HR-chef har du ett övergripande ansvar för bland annat personalärenden, lönebildning, hållbart arbetsliv, kompetensförsörjning, chef- och ledarskapsfrågor, rehabilitering och facklig samverkan inom förvaltningen. Arbetsmiljöarbetet är särskilt viktigt för oss. Tillsammans med Suntarbetsliv arbetar vi med friskfaktorer för att stärka arbetsmiljön i verksamheterna. På längre sikt vill vi även utveckla vårt employer branding för att bättre kunna attrahera, rekrytera, behålla och utveckla våra medarbetare. Som HR-chef blir din roll att vara ett stöd i det arbetet för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke.
Arbetet är långsiktigt och strategiskt men också operativt för att stärka och lösa utmaningar i vardagen. För att ge ett tillgängligt, kvalitativt och proaktivt stöd till verksamhetens chefer drivs arbetet tillsammans med förvaltningens HR-konsulter. Du rapporterar till Folktandvårdsdirektören och är en del av Folktandvårdens ledningsgrupp. Du ingår även i en HR-chefsgrupp med regionens övriga HR-chefer och förhandlingschef där HR-direktören är sammankallade. HR-chefsgruppen ansvarar för att hålla samman regiongemensamma strategiska HR-frågor.

Övrig information

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

akademisk examen inom HR, alternativt annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig
flerårig erfarenhet av arbete som HR-chef eller motsvarande
erfarenhet av brett strategiskt HR-arbete

Som person är du målmedveten, modig och förtroendeingivande. Du stimuleras av att leda i förändring och har förmågan att betrakta frågor ur ett helhetsperspektiv, samtidigt som du är lyhörd för verksamheternas behov av olika insatser. Du är bra på att skapa engagemang och delaktighet genom ett tillitsbaserat ledarskap för att nå uppsatta mål. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i olika sammanhang, såväl i skrift som vid personliga möten, och är bekväm vid att hålla föredrag och presentationer. Det är viktigt att du arbetar bra med andra och skapar lätt goda och hållbara relationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande:
erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet och/eller offentlig sektor


Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Läs mer här om du vill veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Idakajsa sand, Folktandvårdsdirektör, 072-143 01 05
Maria Åkesson, HR-direktör, 070-519 73 09
Fackliga företrädare:
Sara Fransson, Tjänstetandläkarna, 019-602 74 82
Petra Strömgren Fredin, Vision, 019-602 72 61
Mia Schultz, SRAT, 019-602 75 46

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Dreamwork Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Dreamwork Scandinavia AB .

Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro.

Personalchef/HR-chef
Läs mer Jan 23
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 - 6 månader.


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten
I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
- Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
- Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
- Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
- Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
- Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
- Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
- God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
- Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
- Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
- Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
- Erfarenhet av krisledningarbete


Ansökan
Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.


Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Support tekniker / Helpdesk till Myndighet i Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 12
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en teknisk support/helpdesk till Myndighet i Örebro.
Uppdraget är från 15 februari tom 31 augusti. Du kommer att arbeta heltid på plats hos kund.
Du blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork.


Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer vara att se till att IT-utrustning fungerar samt tillhandahålla servicestöd via telefon, mail och chatt. Användarna kan ha frågor som rör hård- och mjukvara samt administrera IT-miljöer såsom användarkonton, behörigheter och utskriftsköer. Arbetet innebär också att instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Din profil
Vi söker dig med gymnasiekompetens eller likvärdig utbildning sam minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom liknade arbete.
Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har goda kunskaper i MS office samt van att arbeta i ärendesystem som tex. Esit BPS eller Artologik Helpdesk eller likande. Du kommuniserar obehindrat i svenska i tal och skrift.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Försäljnings- och serviceingenjör

Processingenjör, maskin
Läs mer Dec 8
Kort om tjänsten
På Chemec finns en fantastiskt intressant tjänst för dig som vill jobba självständigt på ditt distrikt, som tycker om att lägga fokus på teknisk service, rådgivning till dina kunder och som gör det med ett säljande sätt. Kunderna finns inom massa- och pappersindustrin i ditt distrikt Gävle – Dalarna – Örebro, du bor i regionen och utgår hemifrån men ingår i ett nationellt säljteam om idag 11 personer spridda i Sverige. För dig med rätt bakgrund och intresse finns möjlighet att även få produktansvar.

Sökord: teknik, försäljningsingenjör, ingenjör, P&P, pappersbruk, massabruk, massaindustri, pappersindustri, processindustri, maskinteknik, maskinservice, produktionsteknik



Om verksamheten
CH Gruppen AB, eller Chemec som vi marknadsför oss som, grundades 1998 och är ett dotterbolag till OY Chemec AB. Vi är idag 15 anställda i Sverige som trivs mycket bra tillsammans. Vårt huvudkontor är placerat i Ängelholm.

Vi jobbar främst hos kunder inom pappers- och massaindustrin där vi erbjuder funktionslösningar baserade på kemiska produkter från egen tillverkning samt från andra ledande producenter.
Läs mer på www.chemec.se



Mer om tjänsten
Arbetsuppgifterna består i att arbeta med och följa upp funktionen av de produkter som levereras hos redan befintliga kunder samt att jobba med nyförsäljning hos såväl befintliga som nya kunder.

Din kund ser dig och teamet du jobbar inom som specialister på Chemecs produkter med fokus på dess funktion och användning.

Här finns möjlighet att jobba flexibelt utifrån kundens behov. Det kan handla om att du deltar i projekt med syfte att förbättra eller effektivisera processer och produktutnyttjande hos kunden samt rådgivning, presentationer eller utbildning. Tjänsten innehåller också praktiskt arbete där det bl.a. ingår att utföra service av utrustning, genomföra rengöringar av maskinsystem, utföra analyser på lab, mm. Därför är det en stor fördel om du utöver att ha lämpliga teoretiska kunskaper också tycker om att jobba praktiskt.

Ditt distrikt sträcker sig i huvudsak västerut från Gävle där det omfattar Örebro, Dalarna och Värmland beroende på var du bor idag.

Du kommer att arbeta främst inom ditt eget distrikt, hos vissa kunder regelbundet för uppföljning och teknisk support och till andra kunder efter behov eller till blivande kunder för nykundsbesök. Resor, främst inom Sverige, för att stötta kollegor förekommer också.

Som en av Chemecs specialister får du arbeta med fokus på kundens funktioner och produktion, tjänsten passar dig som vill utnyttja din tekniska kompetens i samarbete med kunden. Här kommer du inte att sitta fast i interna möten eller administration som aldrig tar slut.



Din profil
Relevant bakgrund för denna tjänst innefattar arbete från processindustri, helst från massa- eller pappersindustrin.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, helst inom teknik eller kemi. Du kan föra tekniska resonemang, håller gärna presentationer samtidigt som du tycker om att ge praktisk service.

Du bor i regionen, kommer att utgå hemifrån, det är viktigt att du vill driva din region och ditt arbete självständigt. Det är också viktigt att du tycker om att befinna dig ute hos kund. Du planerar din egen tid och kommer till viss del att behöva resa, hur mycket och antalet övernattningar beror främst var i distriktet du bor.

Du pratar och skriver en korrekt svenska och engelska samt behärskar Excel.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 januari. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Ansök nu

Säkerhetschef till myndighet i Örebro.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 3
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som på konsultbasis kan axla rollen som säkerhets och servischef hos vår kund som är en myndighet i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten av januari
Längd: ca 6 månader


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten
Myndigheten kommer att inrätta en ny enhet, och behöver en konsult för ett chefsuppdrag för den nya enheten ”Säkerhet & service” Det skall rekryteras in en ny ordinarie chef för denna nya enhet, men under tiden behöver man en interim lösning.

Mer om tjänsten
Du kommer att leda och utveckla en nybildad enhet med ett tiotal medarbetare som består av olika områden såsom vaktmästeri och reception samt registratur men också IT-frågor, säkerhetsfrågor samt säkerhetsskyddsfrågor.

Du kommer att vara myndighetens Säkerhetsschef. Ett uppdrag kommer också att vara att utreda hur serviceområdet ska organiseras och resurs sättas framåt då myndigheten kommer flytta till nya lokaler och införa aktivitetsbaserat arbetssätt.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

Du måste ha erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare där du har haft ett dokumenterat ledar och personalansvar. Du har vana av att leda specialister inom sina olika områden, och av att bygga upp och rekrytera till ny enhet.

- Du har flerårig chefserfarenhet inom statlig verksamhet
- Utbildning och erfarenhet inom säkerhetsområdet- ex skalskydd, brandskydd mm
- Erfarenhet av servicefrågor samt av registratur och arkivfrågor
- Erfarenhet av utredningsarbete


Ansökan
Tycker du detta verkar passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Myndighet

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 16
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till myndighet i Kopparberg.
Tjänsten är deltid 80% - måndag, tisdag, torsdag och fredag 07.30 -16.00. Uppdraget är start 2023-01-01 och sträcker sig till 2023-04-30. Arbetet sker på plats hos kund. Du bli anställd som konsult hos oss på Dreamwork.


Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent på myndigheten så kommer du främst att arbeta med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Du kommer vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på myndigheten. Du är en viktig del av att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt är en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Din profil
Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Du är duktig på att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.




Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen. Notera att det är kort svarstid!

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Service och säkerhetschef till myndighet Örebro.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Dec 7
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vill jobba på konsultbasis som Service och säkerhetschef hos vår kund som är en myndighet i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten av januari
Längd: ca 6 månader


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten
Myndigheten kommer att inrätta en ny enhet, och behöver en konsult för ett chefsuppdrag på den nya enheten ”Säkerhet och service” under tiden som rekryteringen ordinarie chef pågår.

Mer om tjänsten
Du kommer att leda en nybildad enhet med ett tiotal medarbetare som består av olika områden såsom vaktmästeri och reception samt registratur men också IT-frågor, säkerhetsfrågor samt säkerhetsskyddsfrågor.

Du kommer att vara myndighetens säkerhetsschef och biträdande säkerhetsskyddschef. Ett uppdrag kommer också att vara att utreda hur serviceområdet ska organiseras och resurssättas framåt då myndigheten kommer flytta till nya lokaler och införa aktivitetsbaserat arbetssätt.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Flerårig chefserfarenhet inom statlig verksamhet
- Utbildning och erfarenhet inom säkerhetsområdet
- Erfarenhet av servicefrågor samt av registratur och arkivfrågor
- Erfarenhet av utredningsarbete


Ansökan
Tycker du detta verkar passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu