Örebro: IT-supporttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-supporttekniker i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning.
Jobbeskrivning
Till vår kund Tietoevry söker vi IT-supporttekniker till Örebro.

Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Vi sitter placerade på Norrbackavägen i Örebro.

Jobbeskrivning:
Som supporttekniker hos oss så ingår du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.
1. Tidigare ha arbetat som supporttekniker eller kundservice är meriterande.
2. Erfarenhet av:
a. Active Directory
b. MS Office Suite
c. MS Exchange och Office 365
d. Windows 10
3. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav.
4. Verkligen gilla att ge service och ha ett brinnande IT-intresse.




Uppdragsperioden är med start omgående och pågår fram tills 31 juli.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Servicetekniker på Smartify - Örebro

Läs mer Jan 18
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker kring Örebro!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning

- nätverk och nätverksutrustning

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni

- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag

- digitala lås & larm

- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara



Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

IT-supporttekniker till TietoEvry - Örebro

Läs mer Jan 9
Till vår kund TietoEvry söker vi nu IT-supporttekniker till Örebro.

Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Vi sitter placerade på Norrbackavägen i Örebro.

ARBETSUPPGIFTER:

Som supporttekniker så ingår du i ett team, där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

VI SÖKER DIG SOM:

Har erfarenhet av:

- Active Directory

- MS Office Suite

- MS Exchange och Office 365

- Windows 10

Att ha arbetat som supporttekniker eller kundtjänst är meriterande. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Trivs i en serviceroll och har ett brinnande IT-intresse.

Ansök nu

IT-Supporttekniker till Örebro!

Läs mer Nov 3
Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Företaget är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Deras nordiska värderingar och nordiska arv styr deras framgång.

Kort om rollen:

Som supporttekniker hos oss så ingår du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom:

- Active Directory
- MS Office Suite
- MS Exchange och Office 365
- Windows 10


Om du tidigare har arbetat som supporttekniker eller kundservice är det meriterande. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Vi ser verkligen att du gillar ge service av världsklass och har ett brinnande IT-intresse.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt? Scrolla ner för att ansöka ?? ????

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 19
Vi söker nu ett flertal supporttekniker för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Din roll som supporttekniker är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar.  

Din profil och kvalifikationen
Vi letar nu efter dig som brinner för IT och teknik samt dessutom gillar kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är ett krav.

Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.  

Du har erfarenhet av nedanstående områden:
- Windows Server/Klient
- AD och GPO
- Office 365 och Azure
- RDS och Citrix
- Övervakning
Meriterande:
- ITIL-baserat arbete i ITSM
- Nätverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar)
- Powershell
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

IT-tekniker

Läs mer Jan 3
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du agerar rådgivande för att optimera kundens användning av IT-tjänster? Då kan detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro vara något för dig!
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer ha en rådgivande roll med kundansvar. Du kommer dagligen arbeta med drift, säkerhet, konfiguration, administration och kundanpassningar ute hos kunden. Även incidenthantering, utvecklingsarbete samt förslag på förbättringar av IT-miljön ute hos kund ingår i arbetet.

Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för IT och teknik och en bred kunskap inom området. Vi ser gärna att du har arbetat några år som t.ex. onsite-tekniker med mycket kundkontakt.

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att ge bra service och är noga med att ge kunden en bra kundupplevelse.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Några års arbetslivserfarenhet inom relevant område
- Microsoft 365
- Active Directory
- Virtualisering, Storage och Backup
- Nätverkstjänster
- B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med närmare 400 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Recruitbyme i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Recruitbyme i Sverige AB .

Support till affärssystem

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 23
Recruitbyme söker just nu dig som vill uppdatera affärssystem till vår samarbetspartner/kund i Örebro! 
Du kommer att bli anställd av Recruitbyme och uthyrd till kunden för uppdraget.



Arbetsuppgifter:
Uppdatera affärssystem (M3)
Analyser efter uppdatering exempelvis inom prissänkning / ökning
Göra iordning prislistor som kommer i Excel – ordna format och tanka in i affärssystemet 
Analysera data från kundens affärssystem samt hitta avvikekelser och uppdatera
Ringa/maila leverantörer
Kommunicera internt mellan olika avdelningar



Färdigheter
M3
Excel


Språk:
Svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Uppdragsperiod
01 jan 2023
30 sep 2023

Ansök nu

Project leader

Projektledare, IT
Läs mer Dec 6
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning
Jobbeskrivning
We are looking for a Project leader to our client in Örebro!


Description:
Mission as project leader is to drive the development projects from idea to a complete product . The project leader will be responsible for forming a well operating project team, with sub project managers from relevant departments (cross functionally) within the company.
The project organization relies on waterfall and scrum processes, and combination of these way of working must be cohesive. Helping employees and stakeholders understand both mindsets.


Requierments:
Experienced project leader.
Solid experience from working with stage gate model, agile and scrum framework. Experience to lead cross functional (cross discipliner) projects that develop complex machine products.
Very good knowledge of English is required since it is our corporate language, and a lot of communication will be in English.


Working within agile and scrum framework. Comfortable in a role as product owner, scrum master or a project leader leading complex machine projects.



The servant leadership is to be used and are most likely to be a combination of scrum master, project leader and influencer, because responsibilities include managing timelines, resolving impediments, and coaching team members. Inclusive and growth mindset are enablers to coordinate people and project activities with the focus on added value and deliverables. Communication and collaboration skills are fundamental in this role (high social competence).


Start: December 2022
End: July 2023

Ansök nu

IT-supporttekniker till Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 6
Recruitbyme är ett bolag som arbetar med rekrytering av kompetent personal för att våra kunder sak kunna leverera sina tjänster med hög kvalité och service. VI erbjuder även utbildningar inom MS Office och digitalisering för ökad kompetensmognad.


Just nu söker vi till en av våra våra samarbetspartner Verama och dess kund Tietoevry en  IT-supporttekniker.


 Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Vi sitter placerade på Norrbackavägen i Örebro.


Jobbeskrivning:
Som supporttekniker ingår du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.


 Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.


Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.
Tidigare ha arbetat som supporttekniker eller kundservice är meriterande.


Du bör ha erfarenhet av:


Active Directory
MS Office Suite
MS Exchange 
Office 365
 Windows 10
Nätverk


 Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav.


 Vi söker dig som verkligen gilla att ge service och ha ett brinnande IT-intresse.
 En säkerhetskontroll görs alltid innan  du som kandidat påbörjar ditt uppdrag. 

Du kommer att bli anställd på Recruitbyme och uthyrd till kunden för uppdraget.
Uppdragets omfattning är från 1/11 - mars 2023

Ansök nu